Skocz do zawartości

TONALE - nowy model Alfa Romeo od 5 lat dzień przed oficjalną premierą


sailor_p

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, bochumil napisał:

Tonale wizualnie nie zachwyca. W porównaniu ze zmysłowo opływowym Stelvio często przyrównywanym do pupy Moniki Belucci prezentuje się średnio aczkolwiek na grafikach koncepcyjnych z 2018 roku wyglądał obiecując

 

a ja uważam, że SUV wygląda dobrze jak jest klocowaty i kanciasty. Takie X5 czy Rav4 na przykład. Do tego taka bryła jest bardziej praktyczna, a o to chodzi w SUVach. Próba pogodzenia w takim nadwoziu elegancji, obłości z tym dużym prześwitem i plastikowymi nadkolami kończy się tym, że wygląda to jak ta zmysłowa pani Belucci w eleganckiej kreacji i w ... gumiakach na nogach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Pytanie tylko, czy to auto nie zostalo wprowadzone do oferty o kilka lat za pozno?

Tort jest juz podzielony pomiedzy duzych graczy i ciezko bedzie cos wykroic.

Szczegolnie, ze technicznie szalu nie ma, oferta silnikowa skromna, brak napedu 4x4.

Jezeli cena nie bedzie atrakcyjna to moze byc zdecydowanie za malo na sukces.

No dobra. Zmieniam zdanie 🤣

image.jpeg.8337b446da4ade2c411281a1420ca34c.jpeg

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
a ja uważam, że SUV wygląda dobrze jak jest klocowaty i kanciasty. Takie X5 czy Rav4 na przykład. Do tego taka bryła jest bardziej praktyczna, a o to chodzi w SUVach. Próba pogodzenia w takim nadwoziu elegancji, obłości z tym dużym prześwitem i plastikowymi nadkolami kończy się tym, że wygląda to jak ta zmysłowa pani Belucci w eleganckiej kreacji i w ... gumiakach na nogach.
Kanciasta bryła jest bardziej praktyczna? Co masz na myśli? Że będzie można na rantach otwierać piwko w butelce? Kiedyś obłości, dziś kanciatości... To tylko moda zmieniająca się jak w kalejdoskopie. Ta branża też nie lubi nudy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał:
23 godziny temu, maro_t napisał:
 
a ja uważam, że SUV wygląda dobrze jak jest klocowaty i kanciasty. Takie X5 czy Rav4 na przykład. Do tego taka bryła jest bardziej praktyczna, a o to chodzi w SUVach. Próba pogodzenia w takim nadwoziu elegancji, obłości z tym dużym prześwitem i plastikowymi nadkolami kończy się tym, że wygląda to jak ta zmysłowa pani Belucci w eleganckiej kreacji i w ... gumiakach na nogach.

Kanciasta bryła jest bardziej praktyczna? Co masz na myśli? Że będzie można na rantach otwierać piwko w butelce? Kiedyś obłości, dziś kanciatości... To tylko moda zmieniająca się jak w kalejdoskopie. Ta branża też nie lubi nudy.

Podejrzewam, że chodzi o to, że opadająca linia dachu czy ścięta tylna szyba, chociaż nadają autu dynamicznego i ładnego wyglądu, to odbierają przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy i zmniejszają bagażnik. Z takiego punktu widzenia to najlepsze byłoby nadwozie typu Jeep XJ, ZJ czy Volvo serii 700 i 900 w kombi.

 

Przypomina mi się opinia Clarksona o pierwszym BMW X6, który miał łączyć zalety SUVa i coupe, a skończyło się tym, że z powodzeniem połączył ich wady czyli złe prowadzenie i ciasnotę wnętrza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, zejk said:

Przypomina mi się opinia Clarksona o pierwszym BMW X6, który miał łączyć zalety SUVa i coupe, a skończyło się tym, że z powodzeniem połączył ich wady czyli złe prowadzenie i ciasnotę wnętrza.

 

Co nie zmienia faktu, ze odniosl spory sukces rynkowy ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Co nie zmienia faktu, ze odniosl spory sukces rynkowy ;]

 

Oczywiście, bo jak się okazuje na pohybel niektórym ludziom, że samochód poza czysto utylitarnymi funkcjami powinien też się podobać, a wielu kupujących jest w stanie wymienić praktyczność na WOW-factor i być z takiej zamiany zadowolonymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, zejk said:

Oczywiście, bo jak się okazuje na pohybel niektórym ludziom, że samochód poza czysto utylitarnymi funkcjami powinien też się podobać, a wielu kupujących jest w stanie wymienić praktyczność na WOW-factor i być z takiej zamiany zadowolonymi.

 

Gdyby wszyscy kierowali sie tylko rozumem, to w zasadzie na ulicach powinny jezdzic same Dacie i Toyoty ;]

 

  • Lubię to 2
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bochumil napisał:
W dniu 10.02.2022 o 09:02, maro_t napisał:
 
a ja uważam, że SUV wygląda dobrze jak jest klocowaty i kanciasty. Takie X5 czy Rav4 na przykład. Do tego taka bryła jest bardziej praktyczna, a o to chodzi w SUVach. Próba pogodzenia w takim nadwoziu elegancji, obłości z tym dużym prześwitem i plastikowymi nadkolami kończy się tym, że wygląda to jak ta zmysłowa pani Belucci w eleganckiej kreacji i w ... gumiakach na nogach.

Kanciasta bryła jest bardziej praktyczna? Co masz na myśli? Że będzie można na rantach otwierać piwko w butelce? Kiedyś obłości, dziś kanciatości... To tylko moda zmieniająca się jak w kalejdoskopie. Ta branża też nie lubi nudy.

To porównaj sobie bagażnik w Stelvio i innym aucie tej klasy.

Oczywiście na papierze Stelvio ma niemal tyle litrów co moje 5m kombi, ale .. w Stelvio bagażnik jest wąski i krótki, przestrzeń na roletą jest no może na jedną kurtkę, bo jest mocno pochylona szyba. U mnie nad roletą mam x2 tyle bagażnika. To się czasem przyydaje jak np trzeba wrzucić dwa rowery czy coś wyższego.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, bergerac napisał:

na moje 156 była całkiem sporym sukcesem o ile mnie pamięć nie myli.

 

Natomiast AR to nie jest mainstream, trzeba mieć tego świadomość.

Jezdzilo tego sporo w PL. 166 tez troche bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To porównaj sobie bagażnik w Stelvio i innym aucie tej klasy.
Oczywiście na papierze Stelvio ma niemal tyle litrów co moje 5m kombi, ale .. w Stelvio bagażnik jest wąski i krótki, przestrzeń na roletą jest no może na jedną kurtkę, bo jest mocno pochylona szyba. U mnie nad roletą mam x2 tyle bagażnika. To się czasem przyydaje jak np trzeba wrzucić dwa rowery czy coś wyższego.
Porównałem z Porsche Macan. Bagażnik przy rozłożonych siedzeniach na korzyść Stelvio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bochumil napisał:
3 godziny temu, sherif napisał:
To porównaj sobie bagażnik w Stelvio i innym aucie tej klasy.
Oczywiście na papierze Stelvio ma niemal tyle litrów co moje 5m kombi, ale .. w Stelvio bagażnik jest wąski i krótki, przestrzeń na roletą jest no może na jedną kurtkę, bo jest mocno pochylona szyba. U mnie nad roletą mam x2 tyle bagażnika. To się czasem przyydaje jak np trzeba wrzucić dwa rowery czy coś wyższego.

Porównałem z Porsche Macan. Bagażnik przy rozłożonych siedzeniach na korzyść Stelvio.

Dobra, przecież wiadomo że będzie podobnie. Porównaj ze Sporage, XC60 czy X3. Nie mówiąc o typowych klockach jak Jeep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2022 o 08:22, Maciej__ napisał:

 

Pytanie tylko, czy to auto nie zostalo wprowadzone do oferty o kilka lat za pozno?

Tort jest juz podzielony pomiedzy duzych graczy i ciezko bedzie cos wykroic.

Szczegolnie, ze technicznie szalu nie ma, oferta silnikowa skromna, brak napedu 4x4.

Jezeli cena nie bedzie atrakcyjna to moze byc zdecydowanie za malo na sukces.

 

Jak toto pierwszy raz prezentowali to był fajny i świeży pomysł. Dziś, po kilku latach jest to pomysł już wyblakły a w jego realizacji widać oszczędności. I jeszcze wyżej pięknie się porównują do klasy premium, do której ta Alfa nie ma wstępu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zejk napisał:

Podejrzewam, że chodzi o to, że opadająca linia dachu czy ścięta tylna szyba, chociaż nadają autu dynamicznego i ładnego wyglądu, to odbierają przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy i zmniejszają bagażnik. Z takiego punktu widzenia to najlepsze byłoby nadwozie typu Jeep XJ, ZJ czy Volvo serii 700 i 900 w kombi.

 

Przypomina mi się opinia Clarksona o pierwszym BMW X6, który miał łączyć zalety SUVa i coupe, a skończyło się tym, że z powodzeniem połączył ich wady czyli złe prowadzenie i ciasnotę wnętrza.

 

No ale potem tę koncepcję dopracowali i teraz SUVy coupe prowadzą się lepiej niż SUVy nie-coupe, mają wcale nie tak małe bagażniki i jeszcze pokazują wszystkim wokół, że ich właściciel nie potrzebował "pełnoprawnego" SUVa bo ma jeszcze inne auta w garażu.

Nie ma lepszego sposobu na sukces w tej klasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Jak toto pierwszy raz prezentowali to był fajny i świeży pomysł. Dziś, po kilku latach jest to pomysł już wyblakły a w jego realizacji widać oszczędności. I jeszcze wyżej pięknie się porównują do klasy premium, do której ta Alfa nie ma wstępu.
 


Zgadzam się ze wszystkim oprócz ostatniego zdania Dla jednych premium to wypasiony Mietek wielkości stodoły, dla innych sportowa Giulia dająca masę frajdy z jazdy, co zreszta udowodnili właściwie wszyscy mający okazję testować wersję QV.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bochumil napisał:


 

 


Zgadzam się ze wszystkim oprócz ostatniego zdania emoji6.png Dla jednych premium to wypasiony Mietek wielkości stodoły, dla innych sportowa Giulia dająca masę frajdy z jazdy, co zreszta udowodnili właściwie wszyscy mający okazję testować wersję QV.

 

 

Porównaj konfiguratory tej Alfy i tamtych. Bieda a nie premium.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:
4 godziny temu, Dark_Knight napisał:
 
Porównaj konfiguratory tej Alfy i tamtych. Bieda a nie premium.
 

W przypadku Alfy, premium oznacza coś innego niż pierdylion bajerów. To wygląd i frajda z jazdy. To nie są auta dla przeciętniaków.

Te najmocniejsze to tak ale diesel w wersji business ma tyle samo frajdy co jakies Mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bochumil napisał:

W przypadku Alfy, premium oznacza coś innego niż pierdylion bajerów. To wygląd i frajda z jazdy. To nie są auta dla przeciętniaków.

 

Ta, przedni naped i raptem trzy silniki. Posikać się można od tej frajdy.

;l

 

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, bochumil napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem o wersji QV w Giulii.

 

No i teraz wszystko rozumiem! Tonale jest premium dlatego, że firma w innym modelu ma mocny silnik.

Z tego samego powodu Kia Sportage (która notabene może mieć AWD i ma większy wybór silników) jest premium bo Stinger ma pod maską V6.

:skromny:

 

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem o wersji QV w Giulii.
Ale marka albo jest premium albo nie jest. Alfa moim skromnym zdaniem jest jako marka (jest tego mało, drogo, ma styl, i ślepo zapatrzonych fanbojow) premium a nie że jakiś model w jakiejś wersji ma dopasiony.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To ile kilometrow juz zrobiles Tonale?

 

Dokładnie tyle samo (co do kilometra!) co kolega, który myśli, że Alfa Tonale jest premium. A myślisz, że jak się przejadę to odkryję, że FWD Alfy to tak naprawdę AWD?

:skromny:

 

 

PS. Nie zrobiłem też prawdopodobnie (a przynajmniej nie pamiętam) ani kilometra np. Renault, Citroenem, Hyundaiem, Kią, Skodą i jeszcze kilkoma innymi ale to mi nie przeszkadza wiedzieć, że NIE SĄ premium. Nie trzeba jeździć żeby odróżnić markę premium od takiej, ktora udaje. Narysowanie Alfy z trzema silnikami i przednim napędem obok Mercedesa, BMW czy Range Rovera musi budzić uzasadnione obawy, że jakiemuś tam Antonio czy innemu Silvio sufit na łeb chyba spadł. Choćby obszyli całe wnętrze skórą z jeżozwierza (co wątpliwe, raczej będzie to trochę tylko lepszy plastik, za to krzywo zmontowany) lata świetlne będą ich dzieliły od premium. Bo żeby być premium nie wystarczy ładniej narysować Fiata.

:hehe:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Dokładnie tyle samo (co do kilometra!) co kolega, który myśli, że Alfa Tonale jest premium. A myślisz, że jak się przejadę to odkryję, że FWD Alfy to tak naprawdę AWD?

:skromny:

 

 

PS. Nie zrobiłem też prawdopodobnie (a przynajmniej nie pamiętam) ani kilometra np. Renault, Citroenem, Hyundaiem, Kią, Skodą i jeszcze kilkoma innymi ale to mi nie przeszkadza wiedzieć, że NIE SĄ premium. Nie trzeba jeździć żeby odróżnić markę premium od takiej, ktora udaje. Narysowanie Alfy z trzema silnikami i przednim napędem obok Mercedesa, BMW czy Range Rovera musi budzić uzasadnione obawy, że jakiemuś tam Antonio czy innemu Silvio sufit na łeb chyba spadł. Choćby obszyli całe wnętrze skórą z jeżozwierza (co wątpliwe, raczej będzie to trochę tylko lepszy plastik, za to krzywo zmontowany) lata świetlne będą ich dzieliły od premium. Bo żeby być premium nie wystarczy ładniej narysować Fiata.

:hehe:

 

No bo, że to premium to twierdzą funboye, a oni kupują te alfy dopiero jak mają więcej niż 10 lat. ;] Rynek premiumów opiera się na leasingu, to główni klienci drogich samochodów.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MarcG napisał:

No bo, że to premium to twierdzą funboye, a oni kupują te alfy dopiero jak mają więcej niż 10 lat. ;] Rynek premiumów opiera się na leasingu, to główni klienci drogich samochodów.

 

No ale ci z Alfy też nie bez powodu się tak porównują. Dlatego uważam, że tam w tym Portello mają sufity za nisko.

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dark_Knight napisał:

 

No ale ci z Alfy też nie bez powodu się tak porównują. Dlatego uważam, że tam w tym Portello mają sufity za nisko.

;l

 

No jak z tą popierdułką stają w rzędzie z macanem to chyba coś w tym jest ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale marka albo jest premium albo nie jest. Alfa moim skromnym zdaniem jest jako marka (jest tego mało, drogo, ma styl, i ślepo zapatrzonych fanbojow) premium a nie że jakiś model w jakiejś wersji ma dopasiony.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

To nie ja zacząłem licytację na to co premium jest, a co premium nie jest. Mnie to do szczęścia potrzebne nie jest, bo nigdy snobem łasym na prestiż nie byłem. I nawet nie chodzi o to, że mnie nie stać, tylko o to że to jest po prostu dziecinne/wieśniackie (dowolne skreślić). I przypomnę niektórym, że nad Tonale kompletnie nie piałem. Wręcz przeciwnie. Nie jestem bezkrytycznym fanbojem.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja zacząłem licytację na to co premium jest, a co premium nie jest. Mnie to do szczęścia potrzebne nie jest, bo nigdy snobem łasym na prestiż nie byłem. I nawet nie chodzi o to, że mnie nie stać, tylko o to że to jest po prostu dziecinne/wieśniackie (dowolne skreślić). I przypomnę niektórym, że nad Tonale kompletnie nie piałem. Wręcz przeciwnie. Nie jestem bezkrytycznym fanbojem.
Marzenie o premium nie jest ani dziecinne ani wiesniackie.
Ja np bardzo chciałabym jeździć premium ale mnie nie stać.
Trudno. Więc dalej będę jeździł dupowozem i marzył o Porsche

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No i teraz wszystko rozumiem! Tonale jest premium dlatego, że firma w innym modelu ma mocny silnik.
Z tego samego powodu Kia Sportage (która notabene może mieć AWD i ma większy wybór silników) jest premium bo Stinger ma pod maską V6.
:skromny:
 
 
 
Nic nie rozumiesz, bo Ty tylko czytasz swoje posty. Premium jest dla Ciebie, dla mnie jest Alfa (choćby za 10 lat) ze swoją opinią i swoimi wadami. I mnie to kompletnie nie przeszkadza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzenie o premium nie jest ani dziecinne ani wiesniackie.
Ja np bardzo chciałabym jeździć premium ale mnie nie stać.
Trudno. Więc dalej będę jeździł dupowozem i marzył o Porsche

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Bezkrytyczne zapatrzenie na marki premium i przekonanie, że pozostałe marki to wozy drabiniaste są, a wszystko to w celu podkreślenia wysokiego statusu materialnego/dokarmienia swego ego - to uważam za wieśniackie i dziecinne. Wiem, budowanie wizerunku. Tylko w tym momencie odchodzimy od motoryzacji, a wchodzimy na ścieżkę socjotechniki.
Obejrzyj sobie na yt recenzję ekipy Top Gear w wykonaniu Jeremy Clarksona nt. Alfy Romeo Disco Volante to może zrozumiesz sympatię dla tej włoskiej marki. Nie każdy kupuje samochód z otwartym plikiem excela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, bochumil napisał:

Bezkrytyczne zapatrzenie na marki premium i przekonanie, że pozostałe marki to wozy drabiniaste są, a wszystko to w celu podkreślenia wysokiego statusu materialnego/dokarmienia swego ego - to uważam za wieśniackie i dziecinne. Wiem, budowanie wizerunku. Tylko w tym momencie odchodzimy od motoryzacji, a wchodzimy na ścieżkę socjotechniki.
Obejrzyj sobie na yt recenzję ekipy Top Gear w wykonaniu Jeremy Clarksona nt. Alfy Romeo Disco Volante to może zrozumiesz sympatię dla tej włoskiej marki. Nie każdy kupuje samochód z otwartym plikiem excela.

 

Ale jaka by ta sympatia nie była wielka - Alfa to nie jest premium i tyle, zwłaszcza z modelem - popierdułką. Można lubić Alfę, można nawet kochać. Ale po co zaklinać rzeczywistość?

 

Można powiedzieć, że Alfa to fajne auto ale dlaczego na siłę próbuje udawać coś, czym nie jest? A fanboje klaszczą i dorabiają teorie, narażając się na śmieszność. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bochumil napisał:

Nic nie rozumiesz, bo Ty tylko czytasz swoje posty. Premium jest dla Ciebie, dla mnie jest Alfa (choćby za 10 lat) ze swoją opinią i swoimi wadami. I mnie to kompletnie nie przeszkadza emoji16.png

 

Ale premium można być albo nie być - to jest obiektywne. Mamy tu nawet jednego, dla którego Fiat jest najbardziej premium na świecie, więc pisanie "dla mnie..." to tylko deklaracja fanboja a nie obiektywy parametr.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale premium można być albo nie być - to jest obiektywne. Mamy tu nawet jednego, dla którego Fiat jest najbardziej premium na świecie, więc pisanie "dla mnie..." to tylko deklaracja fanboja a nie obiektywy parametr.

 

Jesteś w błędzie a brzmisz jak byś pozjadał wszystkie rozumy. Alfa Romeo jest marką premium i tak jest definiowana nawet przez konkurencję jak BMW. Mój Brat pracuje w salonie BMW i co miesiąc dostają tabelki ze sprzedażą aut premium od SAMAR i Alfa tam się znajduje. Zresztą BMW nie ukrywa, że Giulia i Stelvio to są ich bezpośredni konkurenci.  Co więcej upalsowanie cenowe Giulii czy Stelvio na rynku to jest właśnie poziom BMW Audi itd więc zakończmy już tą bezsensowną dyskusję bo nie Ty decydujesz co jest premium tylko rynek.

Edytowane przez sailor_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sailor_p napisał:

Jesteś w błędzie a brzmisz jak byś pozjadał wszystkie rozumy. Alfa Romeo jest marką premium i tak jest definiowana nawet przez konkurencję jak BMW. Mój Brat pracuje w salonie BMW i co miesiąc dostają tabelki ze sprzedażą aut premium od SAMAR i Alfa tam się znajduje.

 

A Fiat się nie znajduje? Przecież to Fiat 500X jest. Kiepskie to BMW, skoro się boją przednionapędowych samochodzików z małymi silniczkami.

;l

 

 

25 minut temu, sailor_p napisał:

Zresztą BMW nie ukrywa, że Giulia i Stelvio to są ich bezpośredni konkurenci.  Co więcej upalsowanie cenowe Giulii czy Stelvio na rynku to jest właśnie poziom BMW Audi itd więc zakończmy już tą bezsensowną dyskusję bo nie Ty decydujesz co jest premium tylko rynek.

 

Uplasowanie cenowe Peugeota to też ostatnio poziom BMW. Tylko niepotrzebnie od drzwi krzyczą "rabat!".

;l

 

 

 

BTW, z tego wklejonego wyżej obrazka wynika, że Alfa jest... najmniejsza. No to się pochwalili...

:lol:

 

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Dokładnie tyle samo (co do kilometra!) co kolega, który myśli, że Alfa Tonale jest premium. A myślisz, że jak się przejadę to odkryję, że FWD Alfy to tak naprawdę AWD?

:skromny:

 

 

PS. Nie zrobiłem też prawdopodobnie (a przynajmniej nie pamiętam) ani kilometra np. Renault, Citroenem, Hyundaiem, Kią, Skodą i jeszcze kilkoma innymi ale to mi nie przeszkadza wiedzieć, że NIE SĄ premium. Nie trzeba jeździć żeby odróżnić markę premium od takiej, ktora udaje. Narysowanie Alfy z trzema silnikami i przednim napędem obok Mercedesa, BMW czy Range Rovera musi budzić uzasadnione obawy, że jakiemuś tam Antonio czy innemu Silvio sufit na łeb chyba spadł. Choćby obszyli całe wnętrze skórą z jeżozwierza (co wątpliwe, raczej będzie to trochę tylko lepszy plastik, za to krzywo zmontowany) lata świetlne będą ich dzieliły od premium. Bo żeby być premium nie wystarczy ładniej narysować Fiata.

:hehe:

 

 

co to w ogóle jest to premium w motoryzacji? Tak konkretnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Dark_Knight napisał:

co wątpliwe, raczej będzie to trochę tylko lepszy plastik, za to krzywo zmontowany

Nie jestem fanem ale jeździłem Stelvio i tam jest naprawdę fajne wnętrze. Z fajną skórą (prawdziwą) i porządnie poskładane. Co prawda nie wiem jak będzie z rozłożeniem i poskładaniem ponownie bo nie testowałem ale naprawdę zrobiła ne mnie wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, maro_t said:

 

co to w ogóle jest to premium w motoryzacji? Tak konkretnie?

 

Cos czym mozna leczyc wlasne kompleksy i poprawiac ego :hehe:

Te wszystkie BMW czy Audi, ktorych jezdza miliony sa tak samo premium, jak marka Deluxe z Lidla ;]

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Cos czym mozna leczyc wlasne kompleksy i poprawiac ego :hehe:

Te wszystkie BMW czy Audi, ktorych jezdza miliony sa tak samo premium, jak marka Deluxe z Lidla ;]

 

 

 

no właśnie do podobnych wniosków dochodzę, dlatego mnie dziwi że ludzie tak przywiązują wagę do tego słowa i gotowi są tak tego bronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie jestem fanem ale jeździłem Stelvio i tam jest naprawdę fajne wnętrze. Z fajną skórą (prawdziwą) i porządnie poskładane. Co prawda nie wiem jak będzie z rozłożeniem i poskładaniem ponownie bo nie testowałem ale naprawdę zrobiła ne mnie wrażenie.

 

Wiem, Stelvio jest fajna i to mi psuje całą narrację. 

;]

 

Na szczęście Tonale ma FWD, więc można się pastwić do oporu. 

:hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

co to w ogóle jest to premium w motoryzacji? Tak konkretnie?

 

Jakość tego co dotykasz, zrobiona z rozmachem (bez zbytniego oszczędzania) technika (zwykle najnowsze rozwiązania), ogromny wybór w konfiguratorze i dostępność drogich ekstrasów dla bogatych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, maro_t napisał:

 

no właśnie do podobnych wniosków dochodzę, dlatego mnie dziwi że ludzie tak przywiązują wagę do tego słowa i gotowi są tak tego bronić.

Też mnie to niezmiernie śmieszy, takie na siłę szufladkowanie. Wtórują temu też przeróżne pseudo testy, od góry narzucając swoją miarkę premiuma. Kiedyś nawet spotkałem się z opinią, że Subaru to marka premium .. bo ma AWD, fajnie się tym jeździ i niszowa marka :phi:. Dobrze, że jest tak Alfa, dobrze że wchodzą nowe modelu bo jaka nudna byłaby ulica z samych czarnych BMW i Mercedesów ... czyli premiumów :skromny:.

 

W dniu 12.02.2022 o 09:27, Dark_Knight napisał:

Porównaj konfiguratory tej Alfy i tamtych. Bieda a nie premium.

Co Ci z konfiguratora jak część opcji nie można zamówić  a niektóre musisz zamówić. No i dochodzą takie kwiatki jak braki w standardowym wyposażeniu jak np w BMW.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Jakość tego co dotykasz, zrobiona z rozmachem (bez zbytniego oszczędzania) technika (zwykle najnowsze rozwiązania), ogromny wybór w konfiguratorze i dostępność drogich ekstrasów dla bogatych.

 

 

Tak, to prawda że w niektórych markach masz duży wybór konfiguracji, a w innych nie. Ale patrząc po tym, to znaczy że Skoda jest premium bo wybór konfiguracji np. Takiej Octavii na tle innych aut segmentu jest naprawdę duży. Ale zakładając że mam jakieś wymagania co do auta, określony budżet, te wymagania spełnia samochód marki Kia, to jaki miałby być powód dopłacania za znaczek marki tak zwanej premium? Ja osobiście nie widzę takiego powodu, znaczki na masce mnie zupełnie nie kręcą i serio nie rozuimem tego zachwytu nad "premium". OK, dostaniesz miękką deskę rozdzielczą tylko na takie rzeczy ja przestaję zwracać uwagę szybko i szybko też dochodzę do wniosku że twarda plastikowa też może być, a nawet łatwiej się ją czyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

co to w ogóle jest to premium w motoryzacji? Tak konkretnie?

Lepsze materiały,  lepsze wyciszenie, wiecej skomplikowanych i drogich rozwiązań. Kluczowym jest wypracowane postrzeganie marki i cena odpowiednia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, maro_t napisał:

 

Tak, to prawda że w niektórych markach masz duży wybór konfiguracji, a w innych nie. Ale patrząc po tym, to znaczy że Skoda jest premium bo wybór konfiguracji np. Takiej Octavii na tle innych aut segmentu jest naprawdę duży. Ale zakładając że mam jakieś wymagania co do auta, określony budżet, te wymagania spełnia samochód marki Kia, to jaki miałby być powód dopłacania za znaczek marki tak zwanej premium? Ja osobiście nie widzę takiego powodu, znaczki na masce mnie zupełnie nie kręcą i serio nie rozuimem tego zachwytu nad "premium". OK, dostaniesz miękką deskę rozdzielczą tylko na takie rzeczy ja przestaję zwracać uwagę szybko i szybko też dochodzę do wniosku że twarda plastikowa też może być, a nawet łatwiej się ją czyści.

Plastiki to nie wszystko , są rzeczy których nie widać,  jak zawieszenie czy wyciszenie. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minutes ago, maro_t said:

 

Tak, to prawda że w niektórych markach masz duży wybór konfiguracji, a w innych nie. Ale patrząc po tym, to znaczy że Skoda jest premium bo wybór konfiguracji np. Takiej Octavii na tle innych aut segmentu jest naprawdę duży. Ale zakładając że mam jakieś wymagania co do auta, określony budżet, te wymagania spełnia samochód marki Kia, to jaki miałby być powód dopłacania za znaczek marki tak zwanej premium? Ja osobiście nie widzę takiego powodu, znaczki na masce mnie zupełnie nie kręcą i serio nie rozuimem tego zachwytu nad "premium". OK, dostaniesz miękką deskę rozdzielczą tylko na takie rzeczy ja przestaję zwracać uwagę szybko i szybko też dochodzę do wniosku że twarda plastikowa też może być, a nawet łatwiej się ją czyści.

 

Widocznie nie jestes klientem na ten produkt i tyle...

Przeciez dokladnie ten sam mechanizm masz w ciuchach, kosmetykach, etc.

Sa marki popularne i marki, ktore sie pozycjonuja wyzej. 

Kazdemu wedle potrzeb.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

Tak, to prawda że w niektórych markach masz duży wybór konfiguracji, a w innych nie. Ale patrząc po tym, to znaczy że Skoda jest premium bo wybór konfiguracji np. Takiej Octavii na tle innych aut segmentu jest naprawdę duży. Ale zakładając że mam jakieś wymagania co do auta, określony budżet, te wymagania spełnia samochód marki Kia, to jaki miałby być powód dopłacania za znaczek marki tak zwanej premium? Ja osobiście nie widzę takiego powodu, znaczki na masce mnie zupełnie nie kręcą i serio nie rozuimem tego zachwytu nad "premium". OK, dostaniesz miękką deskę rozdzielczą tylko na takie rzeczy ja przestaję zwracać uwagę szybko i szybko też dochodzę do wniosku że twarda plastikowa też może być, a nawet łatwiej się ją czyści.

Masz prawo nie chcieć dopłacać za to magiczne "premium".  To premium to też dziedzictwo i postrzeganie marki na rynku. Marka premium to też podkreślenie statusu społecznego (np. przed Klientami czy też partnerami biznesowymi) ale też przed sąsiadem ;)

Dobrym przykładem jest KIA Stinger, która jest bardzo udanym samochodem, bardzo dobrze wykonanym, wyposażonym a w Europie nikt tego nie kupuje (8tys. sztuk sprzedanych przez 3 lata (2018-20). Mało kto chce zapłacić ponad 200k za KIA, gdzie może mieć za podobne pieniądze BMW czy Audi. Podobnie było z głośną porażką Pheatona, bo nikt nie chciał płacić kroci za znaczek "dla ludu".

 

Zatem jak widać, patrząc na rynek, magia premium działa, a że ktoś tego nie rozumie bo potrzebuje tylko auta które dowiezie go z miejsca A do B to też nic nadzwyczajnego.

 

Jeden kupuje zegarek Fossill za 300 PLN a drugi Rolexa za 30 k. Jeden i drugi pokazuje tę samą godzinę.

 

Edytowane przez sailor_p
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.