Skocz do zawartości

Dylemat zakupowy - 40 tys... Help!


aviator

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry :)

 

Prośba o radę, czy inspirację, bo mózg mi już spuchł i powoli się poddaję...

 

Budżet ok 40 tys. Założenie : kompakt lub zbliżony dla 2+1, najlepiej kombi lub hb ze sporym bagażnikiem, silnik Euro5 dobry do LPG lub po prostu mało palący (nie odrzucam diesla Euro6), dobrze, żeby nie był mułowaty, skomplikowany i awaryjny ;) Automat zwykły mile widziany, choć to raczej nie ten budżet...

 

Wstępne typy:

 

Auris I lub II 1.6 132km. Jedynka taka jakaś pokraczna, ale może warto?

Astra J 1.4T 140km -1.6 odpada, 1.6T nie do LPG... Poza tym ciężki i raczej awaryjny -M32?)

Tipo 1.4T 120km - sedan odpada, może nie starczyć funduszy na inne nadwozie... 1.4 95km za słaby.

Megane III - stary 1.6 chyba za słaby (?), co do reszty silników nie mam pojęcia co i jak, podobnie z tym, czy Renault prezentuje nieco lepszy poziom od tego co kiedyś?

 

Raczej wolę coś bezawaryjnego, niż pocieszać się, że części zamienne są tanie..

 

A może poszaleć i kupić Dustera? :)

 

Odpowiadałby mi Ceed II, ale 1.4 100km jest za słaby, a 1.6 GDI to jakaś pomyłka. Najlepszy moim zdaniem jest w tym aucie 1.6 crdi, czyli może szukać młodszego po 2016 z Euro6?

Przeciw  - dziwna tendencja wśród ubezpieczycieli do zaniżania wartości diesli przy wypłacie składki z AC...

 

Z benzyniaków brakuje czegoś takiego jak 1.6 120KM, który jest... w bliźniaczym i30... Wydaje się, że to takie minimum. Czyli może Hyundai i30 II? Mało tego jeździ...

 

A może jeszcze coś innego? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aviator napisał:

Astra J 1.4T 140km

 

Astry K nie będzie?

Ojciec kupił K 2 lata temu za coś koło 38kln, kombi, diesel 1.6 110km. Fajne auto, 1.6 cdti daje radę (duży moment), super cichy silnik, skrzynia mamy nadzieję że poprawiina, bo w H się posypała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto tym jeździ na codzień, Ty czy :piekna: ??

U mnie przy podobnych typach z mojej strony, jak zabrałem swoją na przejażdżkę po komisach/placach to tylmo dostałem :klnie: i pokazano mnie palcem na 3008 lub Qashqai.

W tym pierwszym 1,6 hdi jest bezproblemowy w miescie, a :piekna: jak na razie zadowolona. Może też tego typu auta rozważ.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, bielaPL napisał:

diesle znajdziesz w dobrych cenach

 

Z dieslami to jest trudny temat... Możliwe że za dwa lata nie zaparkuje pod blokiem dieslem innym jak euro 6, a bynajmniej w centrum nie mieszkam... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceed II lub i30. Nie porywa, ale to naprawdę uczciwe auta. Diesel 1.6 poza częstym wypalaniem DPF nie ma żadnych powtarzalnych problemów.

Benzyny tez są bezproblemowe, GDI jak na DI dość łatwy do konwersji na LPG(z dotryskiem) w porównaniu z innymi markami. Dobre automaty.

 

Megane III jechałem i niby wszystko OK, ale jakoś nie czułem się w nim dobrze. 

 

Astry nie znam, ale M32 skutecznie odstrasza.

 

Auris I mimo wyglądu, chyba bardziej funkcjonalny, II jest po prostu ciasna(nie dotyczy kombi). Silnik benzynowy będzie się kręcić, dopóki go rdza nie zeżre.

 

Tipo-hmmm, nie mój klimat.

 

Duster- nie wiem, czy wystarczy na II, a na I nie wydałbym więcej jak 20kpln.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ghost2255 napisał:

Ceed II lub i30. Nie porywa, ale to naprawdę uczciwe auta. Diesel 1.6 poza częstym wypalaniem DPF nie ma żadnych powtarzalnych problemów.

 

Znam, bo mam :) Cee'd mi bardzo odpowiada. Problem w powstaniu Stref Czystego Transportu i ograniczeniami dla diesli... Co do GDI to naczytałem się raczej negatywnych opinii, poza tym ceny benzynowych ceedow oszalały... Patrzę na Aurisa I (na moim parkingu są dwa plus dwa A II) i jakoś nie mogę 😕 Megane to raczej desperacka propozycja. Niby ok, ale nie mam zaufania do marki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, rafciojuve napisał:

Nie określiłeś rocznika i akceptowalnego przebiegu.. :) Octavia 3/golf 7 się znajdzie pewnie.

Rocznik dla benzyny 2012 wzwyż, dla diesla od 2016. Przebieg... rozsądny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aviator napisał:

Rocznik dla benzyny 2012 wzwyż, dla diesla od 2016. Przebieg... rozsądny :)

https://www.olx.pl/d/oferta/skoda-octavia-iii-grudzien-2015-1-4-benzyna-150km-prywatnie-CID5-IDNhXBn.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

 

Np. coś takiego. Sam używam teraz poliftowej w hachbacku. Co do dynamiki nie mam zastrzeżeń (a wcześniej miałem mocniejsze auto). Auto ogromne. Spalanie to zależy...w mieście należy przyjąć 8 przy normalnej jeździe, przy przepisowej może być 7. Szybka autostrada typu Łódź-Gdynia poniżej 3h to już 9. :)

 

Największe wady wg mnie to niewygodne fotele i słabe wyciszenie powyżej 140, 180 to już bardzo głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rafciojuve napisał:

1.4 tsi? A to się nagminnie nie psuje? Tak pytam, bo po 10 latach z Corolla i jak dotąd dwoma z Cee'd, może mam złe przyzwyczajenie, że wsiadam do auta i jadę z punktu A, do B, nie zaprzątając sobie głowy nr tel do assistance 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aviator napisał:

1.4 tsi? A to się nagminnie nie psuje? Tak pytam, bo po 10 latach z Corolla i jak dotąd dwoma z Cee'd, może mam złe przyzwyczajenie, że wsiadam do auta i jadę z punktu A, do B, nie zaprzątając sobie głowy nr tel do assistance 😁

Wersja 150KM i 125KM są ok. Wcześniejsze 122KM/140KM zdarzały się problemy z braniem oleju.

 

To silniki już na pasku rozrządu. Moim zdaniem bezpieczniejszy wybór niż 1.4 z astry k. Astra j 1.4 turbo też ma swoje problemy i naprawdę nie czuć tych 140KM.

 

Choć oczywiście wolnossaki 1.6 z toyoty czy z mitsu asx będą żywotniejsze - ale muły.

 

Megane 3 2.0 180KM w gt i kombi kupisz w tych pieniądzach także. Ten silnik ma opinie trwałego i lubi gaz. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dieslami to jest trudny temat... Możliwe że za dwa lata nie zaparkuje pod blokiem dieslem innym jak euro 6, a bynajmniej w centrum nie mieszkam... 
Dlatego podeslalem auta z 2016 roku... Focusy dobrze stoją

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem megane3 i jeżdżę octavia3 po lifcie. Każdy ma swoje zalety i wady ale moim zdaniem jedyna zaleta octavia jest wielkość, zrobiłbym wiele by drugi raz nie mieć tego auta. Megane lubiłem, była napchany elektronika i przez 6 lat w sumie zero problemów.

Jeśli już grupa VW to bardziej golf lub seat.

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Artur_W_wa napisał:

Pierwszy 3008, Qashqai czy Juke raczej piękne nie są rotfl

 

Nie wiem jak QQ czy Juke, ale wnętrze pierwszego 3008 jest fajne. Takie dla faceta, który lubi być obudowany kokpitem. A to się liczy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jareczekmtb napisał:

Duster jest nawet fajny ale z zewnątrz 😁 ja kilka razy się przymierzałem ale jednak wnętrze 🤔 no jakoś nie mogłem się przełamać 😁😉

Te nowsze mają środek znośny. Z zewnątrz dalej brzydal 😁 Problem z silnikami. 1.6 znany i nie jedzie, reszta to dla mnie jakaś magia... Ten oferowany w Rosji 2.0 mógłby być ok. 

Edytowane przez aviator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aviator napisał:

Te nowsze mają środek znośny. Z zewnątrz dalej brzydal 😁 Problem z silnikami. 1.6 znany i nie jedzie, reszta to dla mnie jakaś magia... Ten oferowany w Rosji 2.0 mógłby być ok. 

Do nowego się właśnie przymierzałem, no jednak nie 😉 jak wsiadłem do kia cee'd do jednak przepaść 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ghost2255 napisał:

Astry nie znam, ale M32 skutecznie odstrasza.

 

Od 2012r wypuścili nowszą wersję, z poprawionym smarowaniem. Brat kupił w zeszłym roku taką astrę, od razu wymienił olej w skrzyni i świeży zalał pod korek tak jak zalecają znawcy tych skrzyń i póki co śmiga bezproblemowo. Sam silnik 1.4T bardzo spoko. Z gazem współpracuje książkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To powodzenia w szukaniu... 

 

Mnie też się podobały GT  w kombi, ale ponad dwa lata temu jak szukałem, a budżet miałem nieco większy, to nic sensownego nie udało się znaleźć. Niby to dwa lata temu, ale używki też zdrożały (albo wolniej tanieją), więc problem nadal może być aktualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

Duster- nie wiem, czy wystarczy na II, a na I nie wydałbym więcej jak 20kpln.

 

Popieram i mam podobne odczucia do Aurisa I. 

Auris I to auto, w którym trąci myszką. Mnie zupełnie nie przypadło do gustu, zwłaszcza  toporna zmiana biegów.  Ceny Aurisów powariowały i nie wierzę,  żeby utrzymały się na dłuższą metę. Ale oczywiście na plus bezawaryjność. 

 

Na długo ma być ten zakup? Ile km przejedziesz w sumie tym autem? Jak ma być na długie lata, to faktycznie bezawaryjność jest nr 1 przy wyborze. Ale jak na krócej,  to trzeba patrzeć na możliwość szybkiej  odsprzedaży za wysoką cenę. 

 

Ze sprawdzonych konstrukcji zastanowiłbym się nad:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubishi-lancer-salon-polska-1-wlasciciel-f-vat-23-ID6Ek8wa.html

 

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-salon-polska-automat-lpg-ID6EkxSv.html

 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-prius-1-8-hsd-gaz-sol-salon-pl-serwisowany-w-aso-bez-wkladu-ID6EseDN.html - nie miałem do czynienia,  ale podejrzewam,  że nudne auto. Ale bezawaryjne?

 

Coś modnego, ale ON:

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-2008-peugeot-2008-1-6-e-hdi-business-pack-ID6ErIn8.html

 

Albo szukać czegoś niskoprzebiegowego, przykładowy Focus, ale cena kosmos:

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-6-125km-trend-automat-i-wlasciciel-serwisowany-bezwypadkowy-ID6EenGQ.html

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aviator napisał:

Nawet nie zamierzam 😁 Auto pewnie dobre, ale na gwarancji... 

 

Akurat model bardzo udany przed czy po liftingu. Gorzej z użytkownikami... jak znajdziesz nie bitą(mocno) to będzie za to zaniedbana mechanicznie. A jak się pojawi coś w miarę fajnego i drozszego w ogłoszeniu o kilkanaście tysięcy od fana marki. To po przyjeździe okazuje się, ze nie znalazłes igiełki tylko użytkownik dołożył głośniki, ledy i dywaniki ( jak wiadomo taki serwis kosztuje) czyli doinwestował auto i chce wiecej jak za inne perełki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mnie też się podobały GT  w kombi, ale ponad dwa lata temu jak szukałem, a budżet miałem nieco większy, to nic sensownego nie udało się znaleźć. Niby to dwa lata temu, ale używki też zdrożały (albo wolniej tanieją), więc problem nadal może być aktualny.
W budżecie można się spodziewać czegoś takiego...jak się upoluje:



Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem megane3 i jeżdżę octavia3 po lifcie. Każdy ma swoje zalety i wady ale moim zdaniem jedyna zaleta octavia jest wielkość, zrobiłbym wiele by drugi raz nie mieć tego auta. Megane lubiłem, była napchany elektronika i przez 6 lat w sumie zero problemów.
Jeśli już grupa VW to bardziej golf lub seat.
Aż tak się sypie ta octa? :)

Nudna do bólu, ale 1.4 150KM chce jechać . Jak ma ledowe reflektory, klimatronic i grzane stołki to pójdzie szybko i drogo. :)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafciojuve napisał:

W budżecie można się spodziewać czegoś takiego...jak się upoluje:
 

 


Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalk

 

Właśnie miałem linka wrzucić 😉 oni właśnie czasami fajne auta mają , tylko się cenią 😉 Megane gt co jakiś czas mają w ofercie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra J 1.6 jak najbardziej nadaje się do LPG, tylko trzeba pamiętać, że ten silnik nie posiada hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Trzeba częściej sprawdzać. 

Diesel do miasta na małe przebiegi nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, rafciojuve napisał:

Aż tak się sypie ta octa? :)

Nudna do bólu
 

Nie chodzi o sypanie bo auto ma dopiero 20kkm chociaż swoje w serwisie przestało ale to z powodu przypadłości 1,5tsi. Auto jest nudne, nijakie, bardzo słabo się prowadzi, dość głośne przy wyższych prędkościach, głośne jest też zawieszenie(np w porównaniu do golfa z tego samego rocznika) rzuca nim na wietrze strasznie, audio do bani... i jeszcze mógłbym tak wymieniać.

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, irishpiter said:

Nie chodzi o sypanie bo auto ma dopiero 20kkm chociaż swoje w serwisie przestało ale to z powodu przypadłości 1,5tsi. Auto jest nudne, nijakie, bardzo słabo się prowadzi, dość głośne przy wyższych prędkościach, głośne jest też zawieszenie(np w porównaniu do golfa z tego samego rocznika) rzuca nim na wietrze strasznie, audio do bani... i jeszcze mógłbym tak wymieniać.

 

A Ty nie piszesz przypadkiem o najnowszej Octavii 4?

Poza tym 1,5 TSI bylo dostepne dopiero w O3 po liftingu, a takiego auta sie za 40kPLN nie kupi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o sypanie bo auto ma dopiero 20kkm chociaż swoje w serwisie przestało ale to z powodu przypadłości 1,5tsi. Auto jest nudne, nijakie, bardzo słabo się prowadzi, dość głośne przy wyższych prędkościach, głośne jest też zawieszenie(np w porównaniu do golfa z tego samego rocznika) rzuca nim na wietrze strasznie, audio do bani... i jeszcze mógłbym tak wymieniać.
Faktycznie byłem znudzony już 30minut po kupnie. :)

Uważam, że prowadzi się bardzo ok, a wręcz szybciej przejadę przez rondo niż tylnonapedowym premium które było poprzednio. Fatalnie to mi się prowadził Avensis 2014, dramat to był - jakbym się cofnął do lanosa.

Zawieszenie znośne, a na podmuchy reaguje jak lekkie auto niestety.

Tak jak wyżej, brakuje mi wyciszenia i dobrych foteli.

Silnik 1.4 w kontekście osiągi/spalanie bardzo ok.



Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

A Ty nie piszesz przypadkiem o najnowszej Octavii 4?

Poza tym 1,5 TSI bylo dostepne dopiero w O3 po liftingu, a takiego auta sie za 40kPLN nie kupi.

Tak po fl,ale uwagi nie odnoszą się akurat do silnika a np prowadzenie w wersji przed fl jest jeszcze gorsze. Po fl próbowali to ratować po taniości i zwiększyli rozstaw kół z tyłu lekko(o marnym prowadzeniu octavia szczególnie na wietrze jest książka napisana forum skody więc chyba coś w tym jest...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rafciojuve napisał:

Faktycznie byłem znudzony już 30minut po kupnie. :)

Uważam, że prowadzi się bardzo ok, a wręcz szybciej przejadę przez rondo niż tylnonapedowym premium które było poprzednio. Fatalnie to mi się prowadził Avensis 2014, dramat to był - jakbym się cofnął do lanosa.

Zawieszenie znośne, a na podmuchy reaguje jak lekkie auto niestety.
 

Ja porównuje to auto i jego prowadzenie czy też odgłosy z innymi w tej klasie i fakt może jedno czy dwa gorsze znajdziesz...Generalnie dziele się swoją subiektywna opinia bazująca na porównaniu z innymi autami którymi jeżdżę.

Edytowane przez irishpiter
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za dotychczasowe sugestie. Czy Skoda Rapid 1.0/1.2 tsi (poprawiony) to będzie dobry wybór. Auto budżetowe, ale dość świeże w tych pieniądzach i chyba rozsądnie pali. Wąskie jakieś, ale może się zmieszczę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapid 1.2 tsi będzie dobrym wyborem, tylko z silnikiem ea211 na pasku. Jednak poważnie bym się zastanowił nad biedniejszą wersją Golfa 7, czy Leona 3 z silnikiem 1.4 tsi. Spalanie identyczne, osiągi lepsze, więcej miejsca i dużo lepiej wyciszone auta. Do tego w G7 1.4 będzie wielowahacz z tyłu. Stałem przed takim samym wyborem równo 2 lata temu (kupiłem Golfa 4.03.2020), chciałem coś do 40 k, trafiła się okazja po znajomości w salonie kupić trochę droższego, ale z rabatem dla mnie 3 kzł. Z tego co wiem, to słabiej wyposażone wersje z przebiegami 100-150 kkm chodzą dziś po ok 40 k. Dwa lata temu rozważałem również Aurisa 2 1.6, Civica 9 1.8. Pierwszy był trochę mułowaty, drugi zupełnie nie podpasował w prowadzeniu. Dziś absolutnie nie żałuję i dalej mam motyle w brzuchu wsiadając za kółko, przejechałem 42 kkm, sprawuje się świetnie, a patrząc na rosnące ceny nowych i używek, czuję, zostanie jeszcze długo w moich rękach. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2022 o 16:36, irishpiter napisał:

o marnym prowadzeniu octavia szczególnie na wietrze jest książka napisana forum skody więc chyba coś w tym jest...

Duże znaczenie ma rozmiar felg. Na 16 faktycznie dużo osób narzekało na myszkowanie na autobanie, natomiast jak masz dobre opony i felgi 17 to auto nie sprawia kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.