MARS Napisano 9 Października 2022 Udostępnij Napisano 9 Października 2022 Siema, wymieniał ktoś z Was rozrząd w takim silniku poza ASO? Jaki łączny koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 9 Października 2022 Udostępnij Napisano 9 Października 2022 Kolega z pracy chyba pół roku temu ale w tym mocniejszym silniku. Jak będzie jutro w fabryce i nie zapomnę to się zapytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Wymiana co 240k lub 10 lat nie sadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 ja wymieniałem, ale w 1.5EB, bo padł mi wariator na wałku wydechowym - razem z wariatorem i elektrozaworem wyszło 2kPLN Ciekawostka - w 1.5 EB pasek nie chodzi w kąpieli olejowej - jest suchy, wygląda jak standardowy rozrząd, wiec dziwne że ma żywotność 240kkm/10lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Godzinę temu, Azbest napisał(a): Ciekawostka - w 1.5 EB pasek nie chodzi w kąpieli olejowej - jest suchy, wygląda jak standardowy rozrząd, wiec dziwne że ma żywotność 240kkm/10lat W starych 1.6 HDI/TDCI też był zwykły, suchy pasek z teoretyczną trwałością 240kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 5 godzin temu, wujek napisał(a): Wymiana co 240k lub 10 lat nie sadze. Co "nie sądzisz"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 1 godzinę temu, Azbest napisał(a): ja wymieniałem, ale w 1.5EB, bo padł mi wariator na wałku wydechowym - razem z wariatorem i elektrozaworem wyszło 2kPLN W aucie żony ma być wymieniony kompletny rozrząd oraz pasek alternatora. Czekam na wycenę. Z ASO dostałem kosztorys na 4260 zł. Ale to było w styczniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Teraz, MARS napisał(a): W aucie żony ma być wymieniony kompletny rozrząd oraz pasek alternatora. Czekam na wycenę. Z ASO dostałem kosztorys na 4260 zł. Ale to było w styczniu. w 1.0EB czy 1.5EB? ... spore pieniądze biorąc pod uwagę że komplet rozrządu z pompą wody do 1.0EB w detalu kosztuje powiedzmy 750zł (do 1.5EB chyba ze 400zł).... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 5 minut temu, MARS napisał(a): W aucie żony ma być wymieniony kompletny rozrząd oraz pasek alternatora. Czekam na wycenę. Z ASO dostałem kosztorys na 4260 zł. Ale to było w styczniu. 1.0 Ecoboost ma chyba pasek w kapieli olejowej, wiec pewnie sporo wiecej roboty niz jak pasek jest suchy. Zapytaj w kilku ASO i warsztatach niezaleznych to bedziesz mial poglad na koszty. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Z tego co wiem, to tam jest duzo roboty by wymienic pasek, wiec cena ASO powala jak zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Godzinę temu, MARS napisał(a): W aucie żony ma być wymieniony kompletny rozrząd oraz pasek alternatora. Czekam na wycenę. Z ASO dostałem kosztorys na 4260 zł. Ale to było w styczniu. Standardowo, poza ASO od połowy tej kwoty możesz podchodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 2 godziny temu, Azbest napisał(a): w 1.0EB czy 1.5EB? ... spore pieniądze biorąc pod uwagę że komplet rozrządu z pompą wody do 1.0EB w detalu kosztuje powiedzmy 750zł (do 1.5EB chyba ze 400zł).... Oczywiście 1,0. Nawet mechanik spoza ASO stwierdził, że to jest na 2 dni robocze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 20 minut temu, MARS napisał(a): Oczywiście 1,0. Nawet mechanik spoza ASO stwierdził, że to jest na 2 dni robocze. Rodzice mają 1.0EB w TourneoCourier. Trzeba będzie uwzględnić koszty wymiany rozrządu przy podejmowaniu decyzji o zmianie samochodu przed upływem 10 lat, bo koszty mogą być niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości 10-latka za jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Teraz, Azbest napisał(a): Rodzice mają 1.0EB w TourneoCourier. Trzeba będzie uwzględnić koszty wymiany rozrządu przy podejmowaniu decyzji o zmianie samochodu przed upływem 10 lat, bo koszty mogą być niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości 10-latka za jakiś czas. Chyba troche przesadzasz Zakladajac, ze poza ASO zrobi to za 2-2,5kPLN to tyle co komplet opon, etc. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 2 minuty temu, Azbest napisał(a): Trzeba będzie uwzględnić koszty wymiany rozrządu przy podejmowaniu decyzji o zmianie samochodu przed upływem 10 lat, bo koszty mogą być niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości 10-latka za jakiś czas. Dokładnie tak, dlatego szukałem poza ASO. W mojej miejscowości dostałem info, że miałbym zapłacić 4500 zł, czyli drożej niż w ASO. Teraz działam z innym mechanikiem. Ponoć już wymieniał rozrząd w EcoBoost'ach 1,0 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 4 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Chyba troche przesadzasz Zakladajac, ze poza ASO zrobi to za 2-2,5kPLN to tyle co komplet opon, etc. Ale gdyby chciał wymienić w ASO, to już się robią konkretne pieniądze. W styczniu było 4260 zł, to teraz pewnie o wiele więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 6 minut temu, MARS napisał(a): Ale gdyby chciał wymienić w ASO, to już się robią konkretne pieniądze. W styczniu było 4260 zł, to teraz pewnie o wiele więcej. 4kPLN za wymiane rozrzadu w miejskim aucie to faktycznie dosc sporo ale nadal raczej nie jest to argument za wymiana auta na nowe Szczegolnie, ze niezle wyposazona Fiesta to obecnie pewnie z 90-100kPLN. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 (edytowane) Godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Chyba troche przesadzasz Zakladajac, ze poza ASO zrobi to za 2-2,5kPLN to tyle co komplet opon, etc. Oczywiście że trochę przesadzam, ale ten koszt rozrządu jest znaczny i przy leciwych tanich autkach może wpłynąć na decyzję czy przyspieszyć sprzedaż .... nawet poza ASO może być 4k+ Edytowane 10 Października 2022 przez Azbest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 1 minutę temu, Azbest napisał(a): Oczywiście że trochę przesadzam, ale ten koszt rozrządu jest znaczny i przy leciwych tanich autkach może wpłynąć na decyzję czy przyspieszyć sprzedaż .... nawet poza ASO może być 4k+ tanie auta to przeszłość ... teraz auta mają po 10-15 lat, tyle samo rdzy na sobie co ich odpowiedniki 3 lata temu, podobne przebiegi, ale kosztują 2-3x więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Rozmawiałem z kolegą to wszystko razem wyniosło go nie całe 2.600,-. Rozrząd z pompą + płyn +jakaś specjalna śruba. Pasek alternatora + dobicie klimy. Sama robocizna jakieś 1.500,- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 5 godzin temu, MARS napisał(a): Co "nie sądzisz"? Nie sadze, ze ktokolwiek tutaj tyle przejecchal EB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Godzinę temu, wujek napisał(a): Nie sadze, ze ktokolwiek tutaj tyle przejecchal EB. ... ale wystarczy że samochód ma 10lat i rozrząd też do wymiany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 (edytowane) 18 minut temu, Azbest napisał(a): ... ale wystarczy że samochód ma 10lat i rozrząd też do wymiany. Czyli fiesta 2012 wtedy jeszcze niedoładowane królowały. Chyba od 2014 były w fiescie. Edytowane 10 Października 2022 przez wujek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 35 minut temu, wujek napisał(a): Czyli fiesta 2012 wtedy jeszcze niedoładowane królowały. Chyba od 2014 były w fiescie. Nie, lifting fiesty był w 2012 r. i już miały ten silnik. Fiesta żony jest z lutego 2013 roku, więc już czas na wymianę rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 10 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2022 (edytowane) 2 godziny temu, TADA napisał(a): Rozmawiałem z kolegą to wszystko razem wyniosło go nie całe 2.600,-. Rozrząd z pompą + płyn +jakaś specjalna śruba. Pasek alternatora + dobicie klimy. Sama robocizna jakieś 1.500,- Ja zapłacę 2500 zł. Auto oddane do mechanika. Edytowane 10 Października 2022 przez MARS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 23 godziny temu, Azbest napisał(a): ja wymieniałem, ale w 1.5EB, bo padł mi wariator na wałku wydechowym - razem z wariatorem i elektrozaworem wyszło 2kPLN Ciekawostka - w 1.5 EB pasek nie chodzi w kąpieli olejowej - jest suchy, wygląda jak standardowy rozrząd, wiec dziwne że ma żywotność 240kkm/10lat Które 1.5EB? R4 czy R3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Października 2022 Udostępnij Napisano 11 Października 2022 (edytowane) 4 godziny temu, AstraC napisał(a): Które 1.5EB? R4 czy R3? Stare R4 (oznaczenie chyba UNCE) w Mondeo/2015. Edytowane 11 Października 2022 przez Azbest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2022 Auto odebrane. Dziesiąty rok eksploatacji; przebieg: 66 kkm. Wymieniono: oba paski pracujące w oleju; pompę płynu chłodzącego; napinacz; uszczelki; płyn chłodzący; olej 5W20 i jego filtr oraz pasek alternatora. Koszt: równo 2500 zł. Paski pracujące w oleju były w dobrym stanie - nie było zagrożenia pęknięcia. Pasek alternatora miał już delikatne spękania. Napinacz lekko hałasował. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 9 godzin temu, MARS napisał(a): Auto odebrane. Dziesiąty rok eksploatacji; przebieg: 66 kkm. Wymieniono: oba paski pracujące w oleju; pompę płynu chłodzącego; napinacz; uszczelki; płyn chłodzący; olej 5W20 i jego filtr oraz pasek alternatora. Koszt: równo 2500 zł. Paski pracujące w oleju były w dobrym stanie - nie było zagrożenia pęknięcia. Pasek alternatora miał już delikatne spękania. Napinacz lekko hałasował. Jesteś w stanie zrobić zdjęcie paska? Czy nie widać było żadnych oznak wskazujących na "rozpuszczanie gumy w oleju"? Moim zdaniem dobra cena biorąc pod uwagę serwis olejowy + wymianę chłodziwa. W moim 1.5EB po 102kkm/7latach - suchy pasek w bardzo dobrym stanie, napinacz jak nowy, pompa wody została stara, bo nie miała jakichkolwiek oznak zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 11 godzin temu, MARS napisał(a): Auto odebrane. Dziesiąty rok eksploatacji; przebieg: 66 kkm. Wymieniono: oba paski pracujące w oleju; pompę płynu chłodzącego; napinacz; uszczelki; płyn chłodzący; olej 5W20 i jego filtr oraz pasek alternatora. Koszt: równo 2500 zł. Paski pracujące w oleju były w dobrym stanie - nie było zagrożenia pęknięcia. Pasek alternatora miał już delikatne spękania. Napinacz lekko hałasował. Jestem pozytywnie zaskoczony, ze mokry pasek wytrzymal 10 lat i nie mial wiekszych oznak zuzycia. Co ile wymieniales olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2022 W dniu 12.10.2022 o 11:53, Azbest napisał(a): Jesteś w stanie zrobić zdjęcie paska? Czy nie widać było żadnych oznak wskazujących na "rozpuszczanie gumy w oleju"? Zdjęcia nie zrobię, bo wszystko zostało u mechanika. Jak mi pokazywał pasek, to nie było widać żadnych pęknięć, ani ewentualnego niekorzystnego działania oleju. Mechanik powiedział, że gdyby pasek zbyt długo pracował w oleju, to by się zaczął łuszczyć - tu jeszcze nie było tego widać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2022 W dniu 12.10.2022 o 12:50, Maciej__ napisał(a): Jestem pozytywnie zaskoczony, ze mokry pasek wytrzymal 10 lat i nie mial wiekszych oznak zuzycia. Co ile wymieniales olej? W tym silniku w mk7 fiesty olej wymienia się najpóźniej po roku i tak było robione. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Października 2022 Udostępnij Napisano 13 Października 2022 12 minut temu, MARS napisał(a): W tym silniku w mk7 fiesty olej wymienia się najpóźniej po roku i tak było robione. Czyli pracowal caly czas na relatywnie swiezym oleju, bo przebiegi roczne niewielkie :ok: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 W dniu 13.10.2022 o 22:09, Maciej__ napisał(a): Czyli pracowal caly czas na relatywnie swiezym oleju, bo przebiegi roczne niewielkie :ok: Można? Nie można - odpowiedziało PSA 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 66 kkm to jednak nie 240 kkm i mimo wieku ten pasek się sporo mniej napracował to i moze rozpuścić się nie miał kiedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Daje to pewną podpowiedź, że jednak nie bez wpływu na stan elastomerów i innych uszczelniaczy w silniku jest stary przepracowany olej. Wiadomo, że po ok 10 kkm olej jest już na tyle utleniony, że poziom kwasowości przekracza poziom zasadowości. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): Daje to pewną podpowiedź, że jednak nie bez wpływu na stan elastomerów i innych uszczelniaczy w silniku jest stary przepracowany olej. Wiadomo, że po ok 10 kkm olej jest już na tyle utleniony, że poziom kwasowości przekracza poziom zasadowości. To na pewno, dodatkowo mocno szkodliwe dla gumy jest paliwo, ktore w jakims tam stopniu zawsze sie do oleju przedostaje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a): To na pewno, dodatkowo mocno szkodliwe dla gumy jest paliwo, ktore w jakims tam stopniu zawsze sie do oleju przedostaje. Przy wtrysku bezpośrednim zawartość paliwa w oleju utrzymuje się na poziomie 2-4 % przy eksploatacji lokalnej. Szczególnie w benzynie mamy niezbyt przyjazne związki chemiczne. Dlatego wielu producentów określa eksploatację miejską, jako warunki trudne i wtedy żadne longlife nie wchodzi w grę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 30 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Przy wtrysku bezpośrednim zawartość paliwa w oleju utrzymuje się na poziomie 2-4 % przy eksploatacji lokalnej. Szczególnie w benzynie mamy niezbyt przyjazne związki chemiczne. Dlatego wielu producentów określa eksploatację miejską, jako warunki trudne i wtedy żadne longlife nie wchodzi w grę. To by moglo tlumaczyc, czemu w 1,2 Puretech paski padaly szybciej w wersjach turbo, ktore maja bezposredni wtrysk. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Tam zawsze będzie więcej paliwa w oleju, bo benzyna wali prosto na tłok, a w pośrednim zdąży odparować zanim trafi do komory spalania. Dodatkowo delikatne traktowanie pedału gazu, częste postoje na wolnych obrotach tylko pogłębiają zjawisko. Trzeba korzystać z obrotów i większego obciążenia regularnie, wtedy ładunek pod większym ciśnieniem i temperaturą lepiej się miesza i opróżnia z komór spalania. Wbrew pozorom silniki ostrzej traktowane żyją dłużej. 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 24 Października 2022 Udostępnij Napisano 24 Października 2022 W dniu 15.10.2022 o 15:09, kaczorek79 napisał(a): Tam zawsze będzie więcej paliwa w oleju, bo benzyna wali prosto na tłok, a w pośrednim zdąży odparować zanim trafi do komory spalania. Dodatkowo delikatne traktowanie pedału gazu, częste postoje na wolnych obrotach tylko pogłębiają zjawisko. Trzeba korzystać z obrotów i większego obciążenia regularnie, wtedy ładunek pod większym ciśnieniem i temperaturą lepiej się miesza i opróżnia z komór spalania. Wbrew pozorom silniki ostrzej traktowane żyją dłużej. 1. Niższe obroty to więcej czasu na odparowanie paliwa w cylindrze. 2. Pod obciążeniem ciśnienie jest praktycznie takie samo. Głównie różni sie czas otwarcia wtrysku. Więc na wysokich masz mniej czasu na odparowanie paliwa i pod obciążeniem musisz odparować znacznie więcej paliwa. [quote]Wbrew pozorom silniki ostrzej traktowane żyją dłużej.[/quote] No, nawet panewki się odnawiają od pałowania, i przybywa honu na cylindrach ;). Dłużej żyją silniki normalnie eksploatowanie, żadnie czy tam ostre traktowanie pałowanie nie przedłuża żywotności ani silnika ani układu przeniesienia napedu - bo niby czamu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Października 2022 Udostępnij Napisano 24 Października 2022 58 minut temu, muchenz napisał(a): Dłużej żyją silniki normalnie eksploatowanie, żadnie czy tam ostre traktowanie pałowanie nie przedłuża żywotności ani silnika ani układu przeniesienia napedu - bo niby czamu? W silnikach benzynowych nowszej konstrukcji, z wtryskiem bezpośrednim mamy dużo wyższą sprawność, niż starsze motory. Przy małym obciążeniu olej jest niedogrzany, a jego optymalna temperatura, to 100-110 st. Przy niższych obrotach i małym obciążeniu w silnikach GDI i TGDI odkłada się więcej nagaru w dolocie, zawory i denka tłoków szybciej zarastają sadzą, to prowadzi w konsekwencji do gorszego odbierania ciepła z elementów mocno obciążonych termicznie. Wypalone gniazda, grzybki zaworów to nic dziwnego w nowych konstrukcjach. Kolejna sprawa, honowane cylindry nie lubią niskich obrotów, bo z czasem dochodzi do zjawiska glasingu. Półki na tłokach pod pierścienie mają profil pod lekkim kątem do płaszcza i wyższe ciśnienie w komorze spalania doszczelnia układ pierścienie-cylinder. No i w końcu projektowanie żywotności, zazwyczaj najwyższą oblicza się przy ok 80% obciążenia silnika, czyli bliżej pełnego. Wolne obroty, to ok 12 % obciążenia, jazda "kapelusz", to ok 20-30 %, więc nadal za mało do optymalnej żywotności. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 24 Października 2022 Udostępnij Napisano 24 Października 2022 2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): W silnikach benzynowych nowszej konstrukcji, z wtryskiem bezpośrednim mamy dużo wyższą sprawność, niż starsze motory. Przy małym obciążeniu olej jest niedogrzany, a jego optymalna temperatura, to 100-110 st. Przy niższych obrotach i małym obciążeniu w silnikach GDI i TGDI odkłada się więcej nagaru w dolocie, zawory i denka tłoków szybciej zarastają sadzą, to prowadzi w konsekwencji do gorszego odbierania ciepła z elementów mocno obciążonych termicznie. Wypalone gniazda, grzybki zaworów to nic dziwnego w nowych konstrukcjach. Kolejna sprawa, honowane cylindry nie lubią niskich obrotów, bo z czasem dochodzi do zjawiska glasingu. Półki na tłokach pod pierścienie mają profil pod lekkim kątem do płaszcza i wyższe ciśnienie w komorze spalania doszczelnia układ pierścienie-cylinder. No i w końcu projektowanie żywotności, zazwyczaj najwyższą oblicza się przy ok 80% obciążenia silnika, czyli bliżej pełnego. Wolne obroty, to ok 12 % obciążenia, jazda "kapelusz", to ok 20-30 %, więc nadal za mało do optymalnej żywotności. Zatem powiedz to mojemu pierwszemu silnikowi. Normalnie eksploatowany. Praktycznie bez jazdy miejskiej. Trasa podmiejska i autostrada. Wersja z wtryskiem bezpośrednim i turbo. Został wymieniony przy ~130 000 km połykał wtedy litr oleju na 150 km nie zostawiając za sobą zasłony dymnej. Zaczął łykać od około 115 000 km. Inny samochód eksploatowany podobnie wolnossący wersja bez turbo zaczyna żreć olej przy przebiegu 85 000... Jeszcze przed wymianą silnika na swojego następce. Ale zapewne nastąpi to niebawem. Obydwa silniki to osławiony 1.2 PT od PSA. Prawda jest co piszesz natomiast ten silnik zabijają drobinki paska krążące w układzie smarowania silnika. Myślę, że stąd zdziwienie u kolegów, że silnik forda z paskami w kąpieli olejowej żyje i ma się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Października 2022 Udostępnij Napisano 24 Października 2022 @Rudobrody No tak, umówmy się w takim razie, że Pure Tech jest poza statystyką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasiu Napisano 29 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Pytanko Panowie. Jakiej firmy zmieniać rozrząd? Oryginalny fordowski czy może jakiś continental? Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 Ja do mk2 brałem orginał ,zrobiłem 80tys jak narazie pasek chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 W dniu 15.10.2022 o 15:09, kaczorek79 napisał(a): Dodatkowo delikatne traktowanie pedału gazu, częste postoje na wolnych obrotach tylko pogłębiają zjawisko. Trzeba korzystać z obrotów i większego obciążenia regularnie, wtedy ładunek pod większym ciśnieniem i temperaturą lepiej się miesza i opróżnia z komór spalania. Wbrew pozorom silniki ostrzej traktowane żyją dłużej. A redline a day keeps the mechanics away. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 W dniu 24.10.2022 o 09:24, kaczorek79 napisał(a): Przy niższych obrotach i małym obciążeniu w silnikach GDI i TGDI odkłada się więcej nagaru w dolocie, zawory i denka tłoków szybciej zarastają sadzą, to prowadzi w konsekwencji do gorszego odbierania ciepła z elementów mocno obciążonych termicznie. Wypalone gniazda, grzybki zaworów to nic dziwnego w nowych konstrukcjach. Gdy przyjrzeć się problemom trapiącym współczesne silniki benzynowe (zarastanie nagarami dolotu i elementów wewnątrz silnika, wyciąganie łańcuchów z powodu sadzy w oleju, niszczenie mokrych pasków z powodu benzyny w oleju, itd.), to większość z nich ma swoje pierwotne źródło we wtrysku bezpośrednim. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 31 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasiu Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Witam. Posiadam Focusa mk4 2020r. 1.0 ecoboost. Chciałbym się dowiedzieć czy układ rozrządu jest napędzany paskiem czy łańcuchem? Ponieważ dziś byłem w aso i aso w systemie Forda ma że górny rozrząd jest na łańcuchu, a dolny to nadal pasek i innego nie zmowię do tego. Po vinie nawet pokazuje że łańcuch, a nie pasek. Wiem że najłatwiej jest zdjąć pokrywe i sprawdzić. Czyżby w systemie aso był błąd że jest łańcuch a nie pasek. Proszę wypowiedzcie się w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.