Skocz do zawartości

seat 1.0 tsi 115km - wymiana świec


exor

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to wielka filozofia? Jakoś na szybko szukając na temat 1.4 tsi gość się wyraził: "silnik trudny do wymiany świec".

A że to te fajki od cewek zapłonowych zostają w gniazdach i sie rozdzielają od cewek - potem problem z wyjęciem reszty jest.

Albo że kawałek świecy się odkrusza i wpada do cylindra - to już mega fakap.

 

Naprawdę tak ciężko w 1.0 ?

Tutaj koleś na filmie w 15 min robi 1.0 tsi. No to niech będzie godzina-półtorej dla amatora.

Cewki mu gładko się odłączyły od świec.

W aso zaśpiewali 850 zł za wymianę (raczej ze świecami) - pfff.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

pierwszą cewkę w tsi rwałem na zimno i dymałem do ASO po nową fajkę.

Ten sam problem jest w epice. Jedną cewkę urwali mi w warsztacie, bo szarpali na zimno pewnie. Ponieważ to była pierwsza to się poddali z wymianą pozostałych 5 (tzn nie tyle poddali co powiedzieli, że mogą wymieniać dalej, ale ja płacę za urwane cewki prawie 200pln/szt, więc kazałem im spadać 😄 ). Inny warsztat nie miał jakoś problemów z wymianą.

A ciekawości: jak się urwie fajka to jak wyciągasz tę urwaną końcówkę z otworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, exor napisał(a):

tu se poradzili tak

Sprytnie :ok:

Domyślam się, że te gumowe końcówki cewek ze sprężynką, które się zazwyczaj urywają, a które widzę ładnie schodzą, nie są częścią wymienną do kupienia, bo przecież lepiej sprzedać całą cewkę za 200PLN niż samą końcówkę za 20 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak urwałem pierwszą fajkę, to włożyłem cewkę ponownie i dokręciłem śrubką. Na małym i średnim obciążeniu silnika nie wypadał zapłon, tylko podczas większego przyspieszania. Pojechałem spokojnie do ASO po fajkę, wróciłem do warsztatu, silnik był gorący, zagiętym, zaostrzonym drutem fi 2mm w kształcie haka wyjąłem urwaną fajkę. Pozostałe cewki na gorąco wyszły lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne przypadki mam w starym 1.2 16v Fire gdzie są standardowe przewody WN. Tam przeważnie rutynowa wymiana świec kończy się urwanym przewodem, aczkolwiek od kiedy stosuje preparat Isol gdzie spryskuje taki przewód problem jest dużo mniejszy. W młodszych silnikach z Fiata gdzie są już tzw. fajkocewki problemów nie ma. Ostatnio zmieniałem świece w takim 1.4 16v po 8 latach i 145tkm i obeszło się bez przygód.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2023 o 22:02, kaczorek79 napisał(a):

@exor Telewizja kłamie, YT, to też telewizja, dlatego ja nie oglądam żadnych filmów tego typu.

W tsi ea211, czyli 1.0, 1.2, 1.4, 1.5 trudno wymienia się świece, bo właśnie nie można wyjąć cewek. Nie chodzi o przyrząd, który wkręca się w cewkę i ciągnie ile sił, tylko o to, że w końcu cewka się wyrywa z fajki i mamy problem, bo tej gumy nie ma jak wydłubać. ASO smaruje fajki specjalnym smarem, tyle że to działa po włożeniu cewki i wyjęciu np jutro, a nie działa po 60 kkm. Jest wyjście, które odkryłem na własnym aucie, trzeba wyjmować cewki na gorącym silniku i nie jest nawet potrzebny przyrząd do szarpania tych cewek, wystarczy delikatnie podważać dwoma wkrętakami. Wychodzą prawie same przy 80 *C.

Do wykręcenia świec potrzebny jest cienkościenny klucz 16, bo klasyczne nasadki do świec mogą być za grube, wkładasz, klinuje się i znowu klops, bo nie ma jak wyjąć.

Do włożenia świec potrzebny jest magnes, bo trzeba delikatnie wprowadzać na gwint, żeby się elektroda nie obiła. Do przykręcenia potrzebny jest klucz dynamometryczny, bo w tsi nie można dokręcić na kąt obrotu, gdyż zastosowali uszczelkę stałą, bez zgniatania, a ważne jest położenie elektrody masowej przy wtrysku bezpośrednim. 

Warto się za to brać, skoro wymiana w niezależnym warsztacie kosztuje ok 60-80 zł? Odpowiedz sobie sam, a ja dodam, że jako mechanik z doświadczeniem pierwszą cewkę w tsi rwałem na zimno i dymałem do ASO po nową fajkę.

Mądrego warto poczytac. I to jest pochwała a nie ironia. Dlatego czasami warto auto oddac specjaliscie. Kiedys byłem taki mądry przy głowicy w DuraTorq . Od tamtego momentu szanuje ich prace . Zresztą mam kuzyna elektromechanika, nie raz widze jakie ma sztuczki zeby cos wyciągnąc , ja bym rzucił w diabły 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz sprzedam Wam tajemna, tajemnicę która kiedyś podejrzałem w książce Haynesa. Jak wyjąć świece z głębokiej głowicy a później bez problemowo i ręcznie przykręcić będąc pewnym ze krzywo nie wkręcasz? IMG_20200620_191349821.jpg.7082c4589b8d047a401c1864343d5a29.jpg
Patent dobry rodem z PRL jak nie było nic. Teraz są specjalne nasadki z wkładkami gumowymi, chyba każdy zestaw nasadek z grzechotkami posiada takie nasadki w standardowym rozmiarze dla świec tj 16 i 21.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, exor napisał(a):

 

Dałem 100zł wczoraj.

 

No ja w ramach inflacji podniosłem już jakiś czas temu wymianę świec do 20 zł/szt, więc 1.0 tsi=60 zł. Jak dla mnie mogą sobie i 3x tyle liczyć, nie dajmy się zwariować, to 15 minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, woksio2 napisał(a):

pisalem do aso skody i VW, dla O3 taniej było w VW ;)


Zawsze było odwrotnie… to serwis Skody był tańszy od VW. Będę w przyszłym tygodniu na przeglądzie to zapytam z ciekawości ile taka usługa w Częstochowie kosztuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

No ja w ramach inflacji podniosłem już jakiś czas temu wymianę świec do 20 zł/szt, więc 1.0 tsi=60 zł. Jak dla mnie mogą sobie i 3x tyle liczyć, nie dajmy się zwariować, to 15 minut roboty.

 

Za tanio masz, wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2023 o 07:10, steyr napisał(a):

Patent dobry rodem z PRL jak nie było nic. Teraz są specjalne nasadki z wkładkami gumowymi, chyba każdy zestaw nasadek z grzechotkami posiada takie nasadki w standardowym rozmiarze dla świec tj 16 i 21.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja bym dodał też specjalne, cienkościenne nasadki magnetyczne :

Screenshot_20230407_065444_SamsungInternet.jpg.d9e3505877f1466a629652c04de40141.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pejus1982 napisał(a):


Zawsze było odwrotnie… to serwis Skody był tańszy od VW. Będę w przyszłym tygodniu na przeglądzie to zapytam z ciekawości ile taka usługa w Częstochowie kosztuje. 

sprawdzilem - rok temu ASO skoda zawołało 650 a VW 570.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w 1,4 TSI ea211
Jak pisali przedmówcy najtrudniej wyjąć cewki. (Choć miałem przyrząd), ale po którejś próbie się udało wszystko wyjąć bez uszkodzenia.

Nasadkę z magnesem kupiłem na allegro. Klucz dynamometryczny za 70 zł w promocji na home.biedronka



Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.