Skocz do zawartości

Co z małych crossoverów, suvów?


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Slawcio napisał(a):

Jak auto wrzucone na produkcje to z 4 miesiące + miesiąc transport do salonu;]

Nie bardzo rozumiem czy chcesz mnie na siłę zdołować, czy o co innego chodzi? :hmm:

Auto wrzucone na produkcję było na przełomie roku ;], 24.05 (czyli dziś) miało być wyprodukowane, handlowiec twierdzi, że do odbioru przełom czerwca i lipca.

Nie mam zamiaru codziennie testować handlowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał(a):

Nie bardzo rozumiem czy chcesz mnie na siłę zdołować, czy o co innego chodzi? :hmm:

Auto wrzucone na produkcję było na przełomie roku ;], 24.05 (czyli dziś) miało być wyprodukowane, handlowiec twierdzi, że do odbioru przełom czerwca i lipca.

Nie mam zamiaru codziennie testować handlowca.

Czemu zdołować? ;] jestem ciekawy jak ten czas w twoim przypadku bedzie wyglądał do tego czasu co ja czekałem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Slawcio napisał(a):

Ja nie dzwoniłem bo handlowiec sam dzwonił i informował jak coś się zmieniało :ok:

To napisz jak to wyglądało, ile opóźnienia względem pierwotnie podanego terminu?

Jeśli będzie opóźnienie to na  szczęście żona ma czym jeździć.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał(a):

To napisz jak to wyglądało, ile opóźnienia względem pierwotnie podanego terminu?

24.08.22 zamówiony,

06.03.23 odbiór,

Poślizg coś ok. 3 tygodni.

1 tydzień jakaś legalizacja LPG,

1,5 tygodnia transport z tej legalizacji LPG do salonu,

Reszta czasu to już po mojej stronie - znalezienie czasu na odbiór :skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Slawcio napisał(a):

24.08.22 zamówiony,

06.03.23 odbiór,

Poślizg coś ok. 3 tygodni.

1 tydzień jakaś legalizacja LPG,

1,5 tygodnia transport z tej legalizacji LPG do salonu,

Reszta czasu to już po mojej stronie - znalezienie czasu na odbiór :skromny:

Wyprodukowany 23.05.2023, podobno jutro rusza transport.

  • Lubię to 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

To nic nie znaczy. Jednemu userowi obiecano w kia dostawę auta w 3m a już rok czeka...

Widziałem że dbasz o to by mu ciśnienie nadmiernie nie spadło. ;]

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Teraz, Slawcio napisał(a):

I jak się jeździ? ;]

Spoczko, ale nadal Kią Soul.

Czekałem na to pytanie. :ok:

Miałem nawet sam napisać, ale zapomniałem.

W piątek zadzwoniłem i nic się nie dowiedziałem z powodu nieobecności handlowca. :hehe:

Z pewnych względów nawet pasowałoby mi żeby odbiór był na początku lipca jak zakladał to pierwotny plan (czyli przelom czerwca i lipca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Spoczko, ale nadal Kią Soul.

Czekałem na to pytanie. :ok:

Miałem nawet sam napisać, ale zapomniałem.

W piątek zadzwoniłem i nic się nie dowiedziałem z powodu nieobecności handlowca. :hehe:

Z pewnych względów nawet pasowałoby mi żeby odbiór był na początku lipca jak zakladał to pierwotny plan (czyli przelom czerwca i lipca).

Spodziewałem się braku auta:skromny: problem jest nie ze strony salonu a transportu "lory/lawety" czy jak tam zwał :skromny: 

Problem mają wszystkie marki z transportem aut do salonów :smirk: choć chyba z 2 tygodnie temu Renault wstrzymało produkcję w fabrykach ze względu na brak komponentów.

Edytowane przez Slawcio
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Slawcio napisał(a):

Spodziewałem się braku auta:skromny: problem jest nie ze strony salonu a transportu "lory/lawety" czy jak tam zwał :skromny: 

Problem mają wszystkie marki z transportem aut do salonów :smirk: choć chyba z 2 tygodnie temu Renault wstrzymało produkcję w fabrykach ze względu na brak komponentów.

Czytałem, że we Francji wstrzymują i chyba tylko Zoe.

Captur zdaje się z Hiszpanii pochodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Spoczko, ale nadal Kią Soul.

Czekałem na to pytanie. :ok:

Miałem nawet sam napisać, ale zapomniałem.

W piątek zadzwoniłem i nic się nie dowiedziałem z powodu nieobecności handlowca. :hehe:

Z pewnych względów nawet pasowałoby mi żeby odbiór był na początku lipca jak zakladał to pierwotny plan (czyli przelom czerwca i lipca).

Spoko u nas też był poślizg. O dziwo miał on miejsce w Europie, a nie Azji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2023 o 23:06, Slawcio napisał(a):

A chyba tak choć nie wiem czy to dobrze że to Hiszpania;]

Wychodzi na to, że źle zrozumiałem handlowca, furak miał być w połowie czerwca w PL, a nie do odbioru.

Od dzisiaj jest w kraju, transport do Białegostoku, przygotowanie i inne formalności jeszcze ok 1-2 tygodnie.

Czyli jak na razie wszystko mniej więcej jak w pierwotnym planie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.06.2023 o 23:06, Slawcio napisał(a):

A chyba tak choć nie wiem czy to dobrze że to Hiszpania;]

Dziś dotarł do salonu, dostarczyłem swoje opony wielosezonowe i dupkę będzie można wozić w przyszłym tygodniu.

Mniej więcej trzymają się pierwotnie ustalonych terminów. :ok:

  • Lubię to 5
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Dziś dotarł do salonu, dostarczyłem swoje opony wielosezonowe i dupkę będzie można wozić w przyszłym tygodniu.

Mniej więcej trzymają się pierwotnie ustalonych terminów. :ok:

Oddają Ci letnie, czy jakoś inaczej to rozwiązałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2023 o 22:25, ZUBERTO napisał(a):

Zapadła klamka i pora zmienić żony auto. Coś dostępnego od ręki po podjęciu decyzji, nie lubię czekać. Budżet niesprecyzowany, ale im mniej tym lepiej.

Żona upiera się na coś wyższego i niedużego, obecnie jeździ Kią Soul z 2010.

Ja wolałbym coś większego, ale bez przesady, skoro chce małe to na siłę nie będę cisnął (ale bagażnik musi być większy od obecnego).

Ma być coś nowego lub prawie nowego, benzyna, 99% miasto.

Jeszcze nie wziąłem jej na ogladanie na żywo (widziała tylko Suzuki), ale część popatrzyłem sam. Jako, że zbytnio wybredni nie jesteśmy, to powstał duży mętlik w głowie.

 

Pierwszym wyborem była Vitara lub S-cross (1,4 mild hybrid 4 cylindry, bo wyczytalem, że ich strong hybrid jest raczej nieudany i nic wiecej do tych aut nie wnosi). Kusi 4x4 w przystępnej cenie oraz duża dostępność aut, ewentualnie 2 miesiące oczekiwania.

 

Drugim T-roc lub T-cross, Taigo (1.0 TSI), do tego Kamiq, Arona mi nie podchodzi (prędzej się rozwiodę niż kupię Aronę), ja chętnie patrzyłbym w kierunku Karoqa i Ateci.

Z dostępnością słabo, T-roc Jako tako, T-cross, Taigo to chyba białe kruki. Ze skodami też raczej słabo, w Seacie jak na złość Arona dostępna praktycznie bez ograniczeń.

 

Trzeci to Formentor (wiem rozrzut duży, 1,5 TSI, jednak buda zbyt duża).

 

To co mi się nie podoba to Captur (w tego typu autach, w rzeciwieństwie do plaskaczy, wolę kanciaste bryły), a żona zakochana w Renault (pierwsze zachodnie auta którymi jeździła, były przedpotopowe ale sentyment pozostał). Jak Captur to prawdopodobnie 1.0 LPG.

 

Obojgu widzi się Sportage (o dziwo żonie wielkość nie przeszkadza), ale te ich 1,6 ponoć GPF nie do końca się lubią.

Muszę ogarnąć fizycznie X-ceed (ładny skubaniec ale wyglada jak plaskacz wyższy o 2cm), kompletnie nie mam pojęcia jak mają się mniejsze Kia Stonic i Hyundai Kona i ich silniki (maszkara Bayon odpada).

 

Taki oto mętlik w głowie, nie lubię długo łazić po salonach, bo każdy swoje chwali, a i czasu na to nie ma.

Może warto na coś jeszcze rozważyć?

Dziś w 3 mieście na placu widziałem kilka Jeep Avenger - najmniejszy ale mieli na placu . Silnik pewnie 1.0 100km w PL oferowany . Z budy mi się podoba ale mały w środku. Cena 100-130kzł , elektryk sporo więcej 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

Dziś w 3 mieście na placu widziałem kilka Jeep Avenger - najmniejszy ale mieli na placu . Silnik pewnie 1.0 100km w PL oferowany . Z budy mi się podoba ale mały w środku. Cena 100-130kzł , elektryk sporo więcej 

 

Tam jest podobno 1.2 100KM ten z PSA, co na grupie francuzów ma takie dobre opinie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tak, to 1,2 Puretech, poza tym ten Avenger to auto rozmiar mniejsze niz np Captur.

 

a to nie jest bliźniak Mokki ten Avenger? To nie jest wcale takie małe auto. Powiedziałbym że mniej więcej wielkości Captura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maro_t napisał(a):

 

a to nie jest bliźniak Mokki ten Avenger? To nie jest wcale takie małe auto. Powiedziałbym że mniej więcej wielkości Captura

 

Nie, to pierwszy z trojaczkow: Avenger, Fiat 600, i ma byc jakis nowy model Alfy na tej samej platformie.

W Tychach to skladaja. Mokka to jest raczej spokrewniona z Pugiem 2008.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bartekm napisał(a):

Wyciszenie? ;]

 

Oczywiście, cx30 jest wyciszony super, mam porownanie z nissanem juke , w niemieckim auto moto przy 160 km,/h cx30 wyszedl ciszej od audi q3.

Elastycznosc na 4 biegu cx30 186 ps jest taka sama jak tsi 1.5 , moge dac zdjecia z testu i pomiarow.

Mazdy to nie sa zwykle wolnossace silniki bo te  maja z 2.0 litra 220 nm przy 2900 obr a zwykly wolnossacy 2.0  190 nm przy 5000 nm.

Najważniejsze to duzo nizej dostepny moment.

 

Wykres najslabszej wersji cx30 122 ps i ma kolo 200 nm przy 2100 obr a zwykly wolnossacy ma max 190 nm przy 5000 obr 

 

Na innym wykresie 200 nm przy 1900 obr a bez problemu robi sie z 122 na 170 ps i to bez turba 

 

Znajde wykres tego nowego silnika 2.0 x 185 ps , na hamowni wychodzi kolo 190 ps i 230 nm przy 1800 obr jak tsi 1.5.

IMG_20230702_090729.jpg.0023c2e9392340d5f911091735e51fc7.jpg

IMG_20230702_090003.jpg.393a25c55a06470151dbc36063926461.jpg

Edytowane przez trex11
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trocha natarczywa już jest ta nowa kampania marketingowa Mazdy. Tak z ciekawości - płacą za posty czy jesteś na etacie? 
Właśnie się zastanawiam płacą czy taki fiacikarz?
A żeby nie było że poza tematem;
Czy ktoś porównywał ile większy jest nowy captur od starego, zwłaszcza z tyłu?

Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Nie, to pierwszy z trojaczkow: Avenger, Fiat 600, i ma byc jakis nowy model Alfy na tej samej platformie.


Mam nadzieję, że do tej Alfy nie włożą silnika z Peżo.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, trex11 napisał(a):

Oczywiście, cx30 jest wyciszony super, mam porownanie z nissanem juke , w niemieckim auto moto przy 160 km,/h cx30 wyszedl ciszej od audi q3.

Elastycznosc na 4 biegu cx30 186 ps jest taka sama jak tsi 1.5 , moge dac zdjecia z testu i pomiarow.

Mazdy to nie sa zwykle wolnossace silniki bo te  maja z 2.0 litra 220 nm przy 2900 obr a zwykly wolnossacy 2.0  190 nm przy 5000 nm.

Najważniejsze to duzo nizej dostepny moment.

 

Wykres najslabszej wersji cx30 122 ps i ma kolo 200 nm przy 2100 obr a zwykly wolnossacy ma max 190 nm przy 5000 obr 

 

Na innym wykresie 200 nm przy 1900 obr a bez problemu robi sie z 122 na 170 ps i to bez turba 

 

Znajde wykres tego nowego silnika 2.0 x 185 ps , na hamowni wychodzi kolo 190 ps i 230 nm przy 1800 obr jak tsi 1.5.

IMG_20230702_090729.jpg.0023c2e9392340d5f911091735e51fc7.jpg

IMG_20230702_090003.jpg.393a25c55a06470151dbc36063926461.jpg

2.0 150KM w Mazdzie jest nieporównywalny do żadnego turbo. Na 6 biegu przy 2000rpm nie dzieje się po wcisnieciu gazu nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, trex11 napisał(a):

Mazda wolnossaca 122 vs turbo 131 ps i jsk z ta elastycznoscia ?

Mazda wygrywa 30 punktami a hamowanie porownali 33 m to porshe.

Test 1/2023IMG_20230702_110443.jpg.e60517eb01d450713211f57ba4b23472.jpgIMG_20230702_110339.jpg.53f5befb2817e7dde52a5c62d05075d9.jpg

Przecież to jest czas rozpędzania, a nie elastyczność.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bartekm napisał(a):

2.0 150KM w Mazdzie jest nieporównywalny do żadnego turbo. Na 6 biegu przy 2000rpm nie dzieje się po wcisnieciu gazu nic.

 

Niewątpliwie te silniki Mazdy to najlepsze małolitrażowe wolnossące silniki, jakie kiedykolwiek stworzono (w porównaniu do innych małolitrażowych wolnossących). Jednak bądźmy poważni - nijak nie mogą konkurować z turbodoładowanymi. Po prostu to inny świat, przy czym Mazda doskonale o tym wie i dlatego np. w USA mają silniki turbo albo 2.5 N/A (to już jedzie). Na rynek europejski puszczają auta z małymi wolnossącymi silnikami, w 2023 roku to jakaś pomyłka. Co byłoby fajne 20 lat temu teraz jest nieporozumieniem po prostu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Niewątpliwie te silniki Mazdy to najlepsze małolitrażowe wolnossące silniki, jakie kiedykolwiek stworzono (w porównaniu do innych małolitrażowych wolnossących). Jednak bądźmy poważni - nijak nie mogą konkurować z turbodoładowanymi. Po prostu to inny świat, przy czym Mazda doskonale o tym wie i dlatego np. w USA mają silniki turbo albo 2.5 N/A (to już jedzie). Na rynek europejski puszczają auta z małymi wolnossącymi silnikami, w 2023 roku to jakaś pomyłka. Co byłoby fajne 20 lat temu teraz jest nieporozumieniem po prostu. 

Nieporozumieniem to nie, po prostu inaczej to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bartekm napisał(a):

Nieporozumieniem to nie, po prostu inaczej to działa.

 

Na tle konkurencji z turbodoładowanymi silnikami - nieporozumienie. 

 

Dla porównania:

https://www.mazdausa.com/shopping-tools/build-and-price#/23C30

 

Podstawowa CX-30 ma 191 KM (2.5 N/A). Ma sens. Jak za mało - możesz mieć 250 KM (2.5T). O cenach w ogóle nie mówię. Jakie silniki są u nas? Wolnossące 150 KM a turbodoładowane 150 KM to przepaść. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, trex11 napisał(a):

Oczywiście, cx30 jest wyciszony super, mam porownanie z nissanem juke , w niemieckim auto moto przy 160 km,/h cx30 wyszedl ciszej od audi q3.

Elastycznosc na 4 biegu cx30 186 ps jest taka sama jak tsi 1.5 , moge dac zdjecia z testu i pomiarow.

Mazdy to nie sa zwykle wolnossace silniki bo te  maja z 2.0 litra 220 nm przy 2900 obr a zwykly wolnossacy 2.0  190 nm przy 5000 nm.

Najważniejsze to duzo nizej dostepny moment.

 

Wykres najslabszej wersji cx30 122 ps i ma kolo 200 nm przy 2100 obr a zwykly wolnossacy ma max 190 nm przy 5000 obr 

 

Na innym wykresie 200 nm przy 1900 obr a bez problemu robi sie z 122 na 170 ps i to bez turba 

 

Znajde wykres tego nowego silnika 2.0 x 185 ps , na hamowni wychodzi kolo 190 ps i 230 nm przy 1800 obr jak tsi 1.5.

IMG_20230702_090729.jpg.0023c2e9392340d5f911091735e51fc7.jpg

IMG_20230702_090003.jpg.393a25c55a06470151dbc36063926461.jpg

 

Serio da się chipem podkręcić tak moc w aucie bez turbo ? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

Na tle konkurencji z turbodoładowanymi silnikami - nieporozumienie. 

 

Dla porównania:

https://www.mazdausa.com/shopping-tools/build-and-price#/23C30

 

Podstawowa CX-30 ma 191 KM (2.5 N/A). Ma sens. Jak za mało - możesz mieć 250 KM (2.5T). O cenach w ogóle nie mówię. Jakie silniki są u nas? Wolnossące 150 KM a turbodoładowane 150 KM to przepaść. 

Nie zgodzę się, rozwiazanie Mazdy ma swoje zalety. Pierwsza to cztery cylindry zamiast trzech. ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.