Skocz do zawartości

Do kącikowych motocyklistów. Wątek do pogadania


Cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy że mamy 10 tys. zł do wydania na motocykl.

Założenie jest takie że ma to być już ostatni, dożywotni sprzęt.

Motocykl może być nowy lub używany. Współczesny lub zabytkowy. Bez znaczenia.

Co byście kupili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Cinek napisał(a):

Załóżmy że mamy 10 tys. zł do wydania na motocykl.

Założenie jest takie że ma to być już ostatni, dożywotni sprzęt.

Motocykl może być nowy lub używany. Współczesny lub zabytkowy. Bez znaczenia.

Co byście kupili?

Wybór motocykla zależy od wielu czynników, takich jak preferowany styl jazdy, doświadczenie kierowcy, a nawet wymiary ciała.

Dla różnych osób mogą pasować różne rodzaje motocykli. Niemniej jednak, zważywszy na założenia, proponuję kilka różnych opcji, które mogą spełniać Twoje kryteria:

 

Honda CB500X: To jest niezawodny motocykl typu adventure, który jest dobrze zbalansowany pod kątem komfortu, wydajności i niezawodności. Honda ma dobrą reputację pod względem trwałości swoich motocykli, a CB500X jest na tyle uniwersalny, że sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na długich trasach.

 

Yamaha MT-07: To jest bardzo popularny motocykl, który jest ceniony za swoją wszechstronność i wydajność. MT-07 jest bardzo dobrze zbalansowany, co sprawia, że jest łatwy w obsłudze dla różnych typów kierowców, a jednocześnie zapewnia wystarczającą moc dla bardziej doświadczonych użytkowników.

 

Kawasaki Versys 650: Ten motocykl jest podobny do Hondy CB500X pod względem stylu, ale ma nieco więcej mocy. Jest to też motocykl bardzo niezawodny, który jest dobrze wyposażony i komfortowy na długie trasy.

 

Suzuki SV650: Ten motocykl ma reputację solidnej, niezawodnej maszyny, która jest łatwa w obsłudze, ale oferuje też wystarczająco dużo mocy dla bardziej doświadczonych kierowców. SV650 jest również bardzo uniwersalny, co sprawia, że sprawdza się w różnych warunkach jazdy.

 

Moto Guzzi V7: Jeśli szukasz czegoś o bardziej klasycznym wyglądzie, to Moto Guzzi V7 może być dobrą opcją. To jest solidny, niezawodny motocykl, który ma wyjątkowy styl i jest łatwy w obsłudze.

 

Zakup używanego motocykla z pewnością pozwoli zaoszczędzić pieniądze, ale warto upewnić się, że maszyna jest w dobrym stanie. Przed zakupem warto sprawdzić historię serwisową, przebieg i ewentualne oznaki uszkodzeń. Zawsze warto zabrać ze sobą kogoś doświadczonego przy oglądaniu używanego motocykla.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Cinek napisał(a):

Załóżmy że mamy 10 tys. zł do wydania na motocykl.

Założenie jest takie że ma to być już ostatni, dożywotni sprzęt.

Motocykl może być nowy lub używany. Współczesny lub zabytkowy. Bez znaczenia.

Co byście kupili?

Drz 400 w wersji supermoto ziomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maras77 napisał(a):

Wybór motocykla zależy od wielu czynników, takich jak preferowany styl jazdy, doświadczenie kierowcy, a nawet wymiary ciała.

Dla różnych osób mogą pasować różne rodzaje motocykli. Niemniej jednak, zważywszy na założenia, proponuję kilka różnych opcji, które mogą spełniać Twoje kryteria:

 

Honda CB500X: To jest niezawodny motocykl typu adventure, który jest dobrze zbalansowany pod kątem komfortu, wydajności i niezawodności. Honda ma dobrą reputację pod względem trwałości swoich motocykli, a CB500X jest na tyle uniwersalny, że sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na długich trasach.

 

Yamaha MT-07: To jest bardzo popularny motocykl, który jest ceniony za swoją wszechstronność i wydajność. MT-07 jest bardzo dobrze zbalansowany, co sprawia, że jest łatwy w obsłudze dla różnych typów kierowców, a jednocześnie zapewnia wystarczającą moc dla bardziej doświadczonych użytkowników.

 

Kawasaki Versys 650: Ten motocykl jest podobny do Hondy CB500X pod względem stylu, ale ma nieco więcej mocy. Jest to też motocykl bardzo niezawodny, który jest dobrze wyposażony i komfortowy na długie trasy.

 

Suzuki SV650: Ten motocykl ma reputację solidnej, niezawodnej maszyny, która jest łatwa w obsłudze, ale oferuje też wystarczająco dużo mocy dla bardziej doświadczonych kierowców. SV650 jest również bardzo uniwersalny, co sprawia, że sprawdza się w różnych warunkach jazdy.

 

Moto Guzzi V7: Jeśli szukasz czegoś o bardziej klasycznym wyglądzie, to Moto Guzzi V7 może być dobrą opcją. To jest solidny, niezawodny motocykl, który ma wyjątkowy styl i jest łatwy w obsłudze.

 

Zakup używanego motocykla z pewnością pozwoli zaoszczędzić pieniądze, ale warto upewnić się, że maszyna jest w dobrym stanie. Przed zakupem warto sprawdzić historię serwisową, przebieg i ewentualne oznaki uszkodzeń. Zawsze warto zabrać ze sobą kogoś doświadczonego przy oglądaniu używanego motocykla.

Gdzie gsxr 750 i 1100  rok 90 do 94?. Kawasaki zx7r w kolorze zielonym.

 

Zrx 1100 lub 1200 edi Lawson bimini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze teraz na poważnie. Dla mnie tylko turystyk pow 1000 cm3, najlepiej na kardanie. Więc co my mamy: Triumph Tiger 1200, BMW 1250 GS i w drodze Moto Guzzi. Tego trzeciego jeszcze nie ma, pierwszy jest dośc wysoki w siodle, więc zostaje........ GS! Tylko chyba pomyliłeś się w budzecie i brakło ci jedno 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a):

Gdzie gsxr 750 i 1100  rok 90 do 94?. Kawasaki zx7r w kolorze zielonym.

 

Zrx 1100 lub 1200 edi Lawson bimini

 

Wygląda na to, że masz wyraźne zainteresowanie motocyklami sportowymi i standardowymi z lat 90-tych, a te modele, które wymieniłeś, są klasycznymi przykładami tych stylów. Wszystkie są cenione za swoją wydajność i styl. Pamiętaj jednak, że te motocykle mogą wymagać większego nakładu na konserwację i naprawy ze względu na wiek, choć są znane z niezawodności.

 

Suzuki GSX-R 750 (1990-1994): Ten model jest ikoną motocykli sportowych i jest ceniony za swoją wydajność i zwrotność. Jego silnik 750cc jest mocny, ale nadal dostatecznie zrównoważony, aby motocykl był łatwy w obsłudze. Zwróć uwagę na stan zawieszenia i układu hamulcowego, które mogą wymagać wymiany lub naprawy.

 

Suzuki GSX-R 1100 (1990-1994): Ten model ma większy silnik i jest bardziej skupiony na wydajności. To może być świetny wybór, jeśli szukasz czegoś z dużą mocą, ale pamiętaj, że może być nieco trudniejszy w obsłudze dla mniej doświadczonych kierowców.

 

Kawasaki ZX7R (1996-2003): Ten motocykl sportowy jest również ikoną i jest ceniony za swoją wydajność i styl. Zwróć uwagę na stan silnika, układu hamulcowego i zawieszenia.

 

Kawasaki ZRX 1100/1200 Eddie Lawson Replica: Te modele są hołdem dla klasycznych motocykli wyścigowych Kawasaki i są znane z mocnych, niezawodnych silników i komfortowej pozycji za kierownicą. Zwróć uwagę na stan silnika i zawieszenia, a także na oznaki korozji, która może być problemem u starszych motocykli.

 

Kiedy szukasz starszego, używanego motocykla, ważne jest, aby dokładnie sprawdzić jego stan. Wiele z tych modeli jest dostępnych w cenie poniżej 10 000 zł, ale koszty napraw i konserwacji mogą szybko się sumować, jeśli motocykl nie jest w dobrym stanie. Zawsze dobrze jest zabrać ze sobą doświadczonego mechanika lub znajomego, który zna się na motocyklach, aby pomógł Ci ocenić stan motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, 1Marek1 napisał(a):

No dobrze teraz na poważnie. Dla mnie tylko turystyk pow 1000 cm3, najlepiej na kardanie. Więc co my mamy: Triumph Tiger 1200, BMW 1250 GS i w drodze Moto Guzzi. Tego trzeciego jeszcze nie ma, pierwszy jest dośc wysoki w siodle, więc zostaje........ GS! Tylko chyba pomyliłeś się w budzecie i brakło ci jedno 0.

BMW R 1250 GS to wybitny motocykl turystyczny i jest często uważany za jeden z najlepszych w swojej klasie. Jest niezwykle wszechstronny, z doskonałym wyważeniem pomiędzy wydajnością na asfaltowych drogach i zdolnościami off-road, a także wygodą na długich dystansach.

 

Jednak jest to motocykl premium i nowe modele są stosunkowo drogie. Na dzień dzisiejszy (maj 2023), używane egzemplarze BMW R 1250 GS są zazwyczaj sprzedawane za kwotę znacznie wyższą niż 10 000 zł, szczególnie te z ostatnich lat produkcji. Możesz jednak być w stanie znaleźć starsze modele serii GS, takie jak R 1150 GS lub R 1200 GS, w cenie bliższej Twojemu budżetowi.

 

Warto pamiętać, że zakup starszego, używanego motocykla może wiązać się z koniecznością przeprowadzenia niektórych napraw i konserwacji. Zawsze zaleca się przegląd motocykla przez doświadczonego mechanika przed dokonaniem zakupu.

Alternatywnie, możesz również rozważyć inne modele turystyczne, które mogą być dostępne w niższej cenie. Przykładowo, Suzuki V-Strom 1000, Honda ST1300 Pan European, czy Yamaha FJR1300 mogą być dobrymi opcjami, które mieszczą się w Twoim budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cinek napisał(a):

Załóżmy że mamy 10 tys. zł do wydania na motocykl.

Założenie jest takie że ma to być już ostatni, dożywotni sprzęt.

Motocykl może być nowy lub używany. Współczesny lub zabytkowy. Bez znaczenia.

Co byście kupili?

Ja proponuje jakiegoś EV. Będziesz gotowy na Fit 4 55

 

Oto kilka przykładów:

Zero Motorcycles: Zero jest jednym z najbardziej znanych producentów motocykli elektrycznych. W swojej ofercie mają motocykle do jazdy miejskiej, sportowej i adventure. Modele takie jak Zero S, SR, DSR czy SR/F są cenione za wydajność, zasięg i jakość wykonania.

Energica: Ta włoska firma oferuje kilka modeli motocykli elektrycznych o wysokich osiągach. Modele takie jak Ego, Eva i EsseEsse9 łączą w sobie innowacyjne technologie z włoskim stylem i designem.

Harley-Davidson LiveWire: LiveWire to pierwszy elektryczny motocykl Harley-Davidson. Jest to sportowy motocykl o wysokich osiągach, który oferuje klasyczny styl Harleya w nowoczesnym wydaniu.

KTM Freeride E-XC: Ta firma znana jest z produkcji motocykli off-road, a Freeride E-XC to ich elektryczny model przeznaczony do jazdy w terenie.

Cake Kalk&: Ta szwedzka firma produkuje lekkie, minimalistyczne motocykle elektryczne przeznaczone do różnych form jazdy, od miejskiej po off-road.

Pamiętaj jednak, że choć motocykle elektryczne mają wiele zalet, takich jak niskie koszty eksploatacji i zero emisji, mają też pewne ograniczenia. Zasięg jest jednym z głównych czynników do rozważenia - choć technologia baterii stale się poprawia, nadal mogą nie oferować takiego zasięgu jak motocykle na paliwo. Ponadto, czas ładowania może być dłuższy w porównaniu do tankowania paliwa. Ceny motocykli elektrycznych są również zazwyczaj wyższe, chociaż koszty te mogą być zrekompensowane przez niższe koszty eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maras77 napisał(a):

BMW R 1250 GS to wybitny motocykl turystyczny i jest często uważany za jeden z najlepszych w swojej klasie. Jest niezwykle wszechstronny, z doskonałym wyważeniem pomiędzy wydajnością na asfaltowych drogach i zdolnościami off-road, a także wygodą na długich dystansach.

 

Jednak jest to motocykl premium i nowe modele są stosunkowo drogie. Na dzień dzisiejszy (maj 2023), używane egzemplarze BMW R 1250 GS są zazwyczaj sprzedawane za kwotę znacznie wyższą niż 10 000 zł, szczególnie te z ostatnich lat produkcji. Możesz jednak być w stanie znaleźć starsze modele serii GS, takie jak R 1150 GS lub R 1200 GS, w cenie bliższej Twojemu budżetowi.

 

Warto pamiętać, że zakup starszego, używanego motocykla może wiązać się z koniecznością przeprowadzenia niektórych napraw i konserwacji. Zawsze zaleca się przegląd motocykla przez doświadczonego mechanika przed dokonaniem zakupu.

Alternatywnie, możesz również rozważyć inne modele turystyczne, które mogą być dostępne w niższej cenie. Przykładowo, Suzuki V-Strom 1000, Honda ST1300 Pan European, czy Yamaha FJR1300 mogą być dobrymi opcjami, które mieszczą się w Twoim budżecie.

Suzuki V strom 1000 to dla mnie najbardziej naturalna przesiadka bo od kilku lat jezdze na małym Dl-u. Chciałem mieć coś na kardanie ale różnica w  cenie pomiedzy takim Tigerem czy Gs (90 tys zł) a V stromem 1050, Hondą NT 1100 czy Kawą Versysem 1000 to aż 20 tys zł i chyba jest to za dużo żeby tyle płcaić za kardana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a):

Maras zapytaj jak przerobic mz etz 251 na cafe racera

Przerobienie MZ ETZ 251 na cafe racer to projekt, który wymaga zarówno umiejętności mechanicznych, jak i kreatywności. Oto kilka kroków, które można podjąć:

Planowanie: Pamiętaj, że każdy projekt powinien zaczynać się od planowania. Upewnij się, że masz wystarczająco dużo miejsca do pracy i wszystkie niezbędne narzędzia. Zbierz też wszystkie części, które chcesz zastosować.

Demontaż: Rozpocznij od demontażu motocykla. Zdejmij wszystko, czego nie potrzebujesz. To obejmuje boczne panele, przedni błotnik, tylny błotnik, siedzenie, zbiornik paliwa, itp.

Przeróbka ramy: W typowych cafe racerach rama jest prosta i czysta. Możesz potrzebować pomocy spawacza, aby usunąć niepotrzebne elementy i nadać ramie pożądaną formę.

Siedzenie: Typowe dla stylu cafe racer są niskie, jednoosobowe siedzenia. Możesz je kupić gotowe lub zrobić samemu. Może być wymagane dostosowanie ramy do nowego siedzenia.

Zbiornik paliwa: Zbiornik paliwa powinien pasować do ogólnej linii motocykla. Może być konieczne znalezienie innego, bardziej pasującego zbiornika lub zmodyfikowanie obecnego.

Kierownica i lusterka: Cafe racery często mają niską kierownicę. Lusterka często są montowane na końcach kierownicy.

Oświetlenie: Wymień przednie i tylne światła na mniejsze, bardziej minimalistyczne.

Malowanie: Kiedy wszystko jest gotowe, przyszedł czas na malowanie. Tradycyjne cafe racery są często czarne, ale wybór koloru zależy od Ciebie.

Montaż i regulacja: Po malowaniu, wszystko musi być zmontowane z powrotem i odpowiednio wyregulowane.

Testowanie: Upewnij się, że wszystko działa poprawnie. Pamiętaj, że bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Pamiętaj, że przeróbka motocykla na cafe racer to proces, który wymaga sporo umiejętności i czasu. Jeśli nie masz doświadczenia w takich projektach, może być dobrze zasięgnąć porady lub pomocy od bardziej doświadczonych mechaników.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może zrobić trajkę z silnikiem zaporożca?

ChatGPT

Oczywiście, zbudowanie trajki (trójkołowego motocykla) z silnikiem Zaporozca jest możliwe, ale będzie to wymagało sporo planowania i pracy. Oto kilka kroków, które mogą Ci pomóc:

Planowanie: Najpierw musisz zdecydować, jak chcesz, aby Twoja trajka wyglądała i jakie funkcje powinna mieć. Musisz też zdecydować, czy chcesz, aby była to trajka z jednym kołem z przodu i dwoma z tyłu (typ "delta") czy z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu (typ "tadpole").

Zdobycie silnika: Zdobądź silnik Zaporozca. Zaporozec 968, na przykład, ma silnik o pojemności 1200 cm³, który mógłby być odpowiedni dla trajki.

Zdobycie ramy: Możesz zbudować własną ramę lub dostosować istniejącą. Pamiętaj, że rama musi być wystarczająco mocna, aby utrzymać silnik i pasażerów, a także musi być odpowiednio zaprojektowana, aby umożliwić stabilne i bezpieczne prowadzenie pojazdu.

Montaż silnika: Zamontuj silnik na ramie. Pamiętaj, że musisz także zainstalować system chłodzenia, układ paliwowy i układ wydechowy.

Instalacja układu jezdnego: Musisz zainstalować koła, opony, układ hamulcowy i układ kierowniczy. W przypadku trajki typu "tadpole" będziesz musiał zainstalować układ kierowniczy, który pozwala na skręcanie za pomocą dwóch przednich kół.

Zainstaluj wygodne siedzenie: Trajki są zwykle wyposażone w duże, wygodne siedzenia. Możesz zdecydować się na pojedyncze lub podwójne siedzenie, w zależności od swoich potrzeb.

Dodaj akcesoria: Możesz dodać różne akcesoria, takie jak boczne kosze na bagaż, schowki, dodatkowe światła, itp.

Przegląd i testy: Kiedy wszystko jest gotowe, musisz sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie. Przetestuj trajkę, aby upewnić się, że jest bezpieczna i wygodna w prowadzeniu.

Pamiętaj, że budowa trajki to duża inwestycja czasu i pieniędzy, a także wymaga umiejętności mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cinek napisał(a):

Co byście kupili?

vespę PX 125 do lekkiego remontu :palacz:

 

to co się ostatnio dzieje z ich cenami to jakieś szaleństwo więc chociaż raz byś nie zmoczył kasy ;) 

Edytowane przez bez
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 1Marek1 napisał(a):

Nie ważne czym jeździmy i tak wszyscy skończymy na GS-ach.

za 10K to może zrobić zakupy w GSie ale nie GSa ;) 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 1Marek1 napisał(a):

Nie ważne czym jeździmy i tak wszyscy skończymy na GS-ach.

 

Miałem GS'a wodniaka, jak i kilkanaście innych motocykli. Na ten sezon mam HD Electre. 

Życie jest za krótkie aby jeździć tylko jednym motorkiem :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Cinek napisał(a):

Załóżmy że mamy 10 tys. zł do wydania na motocykl.

Założenie jest takie że ma to być już ostatni, dożywotni sprzęt.

Motocykl może być nowy lub używany. Współczesny lub zabytkowy. Bez znaczenia.

Co byście kupili?

Może coś więcej powiedz ,Jaki typ motoru lubisz ,jakie masz oczekiwania ,bo jest w czym wybierać ..

Ja  jeżdżę na kawasaki zr7s i Moto spoko jak na swoją cenę ,jedynie mógł by być lżejszy , ja np. jak miał bym teraz zmieniać to na coś z wtryskiem i podobnego co mam lub nekada,np . Kawasaki z750, Yamaha fz6 ,Bandit 650,hornet ,Suzuki gsr może trzeba by budżet lekko naciągnąć do 12 tysięcy ,ale najpierw bym zobaczył jak się jeździ na Yamaha xt660 r lub x ,bo bardzo mnie ciekawi ten motor czy by mi pasował i to by był mój pierwszy typ do obejrzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden taki do wszystkiego to najlepiej jakiś uniwersalny i trwały. Czyli cbf 600. Jedyny minus że może być trochę nudne dla niektórych...

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2023 o 22:07, Cinek napisał(a):

Załóżmy że mamy 10 tys. zł do wydania na motocykl.

Założenie jest takie że ma to być już ostatni, dożywotni sprzęt.

Motocykl może być nowy lub używany. Współczesny lub zabytkowy. Bez znaczenia.

Co byście kupili?

a do czego to ma być sprzęt? na miasto do pyrkania, turystyki? bliższej czy dalszej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2023 o 20:17, bielaPL napisał(a):

Jeden taki do wszystkiego to najlepiej jakiś uniwersalny i trwały. Czyli cbf 600. Jedyny minus że może być trochę nudne dla niektórych...

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

Ja ujeżdżam pierwszy wybór chatgpt 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 16.05.2023 o 22:35, maras77 napisał(a):

Najfajniejsze będzie, jak @Cinek kupi motor według wskazań GPT Chat. :hehe:

Kurde jakbym miał siana jak gnoju to po prostu bym miał kilka sprzętów.

Ale tak nie ma. 

Chodzi mi coś po głowie ale to temat nie na ten rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 3 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.05.2023 o 22:27, maras77 napisał(a):

BMW R 1250 GS to wybitny motocykl turystyczny i jest często uważany za jeden z najlepszych w swojej klasie. Jest niezwykle wszechstronny, z doskonałym wyważeniem pomiędzy wydajnością na asfaltowych drogach i zdolnościami off-road, a także wygodą na długich dystansach.

 

Jednak jest to motocykl premium i nowe modele są stosunkowo drogie. Na dzień dzisiejszy (maj 2023), używane egzemplarze BMW R 1250 GS są zazwyczaj sprzedawane za kwotę znacznie wyższą niż 10 000 zł, szczególnie te z ostatnich lat produkcji. Możesz jednak być w stanie znaleźć starsze modele serii GS, takie jak R 1150 GS lub R 1200 GS, w cenie bliższej Twojemu budżetowi.

 

Warto pamiętać, że zakup starszego, używanego motocykla może wiązać się z koniecznością przeprowadzenia niektórych napraw i konserwacji. Zawsze zaleca się przegląd motocykla przez doświadczonego mechanika przed dokonaniem zakupu.

Alternatywnie, możesz również rozważyć inne modele turystyczne, które mogą być dostępne w niższej cenie. Przykładowo, Suzuki V-Strom 1000, Honda ST1300 Pan European, czy Yamaha FJR1300 mogą być dobrymi opcjami, które mieszczą się w Twoim budżecie.

Za 10 tys pln nie kupi się dobrego R1100GS. A gdzie R1150,1200 2 generacje i 1250. 
Moto jest spoko. mam właśnie teraz 1250GSA. NIe z pasji i wyboru, a z "okazji" przejęcia leasingu na swietnych warunkach. Rozumiem skąd jego sukces, prowadzenie jest wyjątkowe... ale dupy nie urywa. Do offu sie nie nadaje. da radę, bo jest solidny i ma aktywny zawias, ale męczy na szutrach (19 cali z przodu to mało). Z racji ze ja np. coraz bardziej grawituje poza asfalt (zarówno samochodowo jak i na moto), to wlasnie uciekne pewnie od BMW spowrotem do KTMa :)

A budzet podany idealnie pasuje do wymierającego gatunku plastikowych krążowników wywodzących się od sportów. Tutaj japonia praktycznie tylko wchodzi w grę, bo europejskie staruszki nie przetrwały próby czasu :)

Taki GSX-F1100 olejak - to fantastyczny sprzęt. Albo golas typu XJR. Ewentualnie jakies single dual-sporty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, coenmz napisał(a):

Ta osławiona terenowość dużych gejosów to się dobrze sprawdza na filmach. Użeranie się w offie z czymś co waży ćwierć tony to bardzo kosztowna forma masochizmu.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
 

Nie znam statystyk, ale mysle ze ponad 90% GS nigdy nie widzieli terenu (oprócz jakichś szutrowych / szutrowych z wybojami, kamieniami dróg)

i nie wiem, gdzie widziałeś te info o „osławionej terenowosci” 

ci*, co kupują GS, zdają sobie sprawę z tego co i po co kupują 

* oczywiście ze sa wyjątki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, coenmz napisał(a):

Regularnie słucham o tym jak dobry to motocykl na wyprawę offem. Long way rund ciągle żywe ;)


Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem od kogo, co dokładnie słyszysz 

a, co najważniejsze, nie ustalona definicja słowa „teren”

ja, kilkadziesiąt kkm przejechałem kilkoma GS, i jeszcze przed kupnem pierwszego wiedzialem, ze nie wybiorę sie nim w „teren” (w moim rozumieniu tego słowa)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Olas1 napisał(a):

GS to nie do offu tylko mega uniwersalny sprzęt do turystyki. Nikt go nie reklamuje jak krosa, ani ścigacza. GS, Gelände i Straße, teren i szosa. Taki SUV 👍 

Dooooookladnie!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, akisel napisał(a):

Nie wiem od kogo, co dokładnie słyszysz 

a, co najważniejsze, nie ustalona definicja słowa „teren”

ja, kilkadziesiąt kkm przejechałem kilkoma GS, i jeszcze przed kupnem pierwszego wiedzialem, ze nie wybiorę sie nim w „teren” (w moim rozumieniu tego słowa)

 

 

czemu nie weźmiesz typowego turystyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bielaPL napisał(a):

 

czemu nie weźmiesz typowego turystyka?

Wlasnie chce spróbować k1,6gt. Na wiosnę spróbuje jakas dłuższa jazdę próbna załatwić 

juz kilka razy podchodziłem do RT, GT, nawet kiedyś FJR i reszta

gs wygrywał pozycja dla mnie. Jade od tankowania do tankowania prawie bez problemu. 

Edit

ale

wiem tez, ze mialem kilka / kilkanaście odcinków przejechanych GS-em, gdzie bylo by mi szkoda wjeżdżać błyszczącym GT ;)

Edytowane przez akisel
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, akisel napisał(a):

Wlasnie chce spróbować k1,6gt. Na wiosnę spróbuje jakas dłuższa jazdę próbna załatwić 

juz kilka razy podchodziłem do RT, GT, nawet kiedyś FJR i reszta

gs wygrywał pozycja dla mnie. Jade od tankowania do tankowania prawie bez problemu. 

Edit

ale

wiem tez, ze mialem kilka / kilkanaście odcinków przejechanych GS-em, gdzie bylo by mi szkoda wjeżdżać błyszczącym GT ;)

K1.6GT jest idiotyczny :) 3 lata temu bylem w Bieszczadach. Ja wtedy na KTMie - uwaga na foto jest KTM Superduke 1290. Czyli moto raczej z tych "większych". Turystyk. Wariat. swietny sprzęt do nawijania kilometrów. A z tyłu K1600 kolegi. No wygląda jakby KTM miał wejsc do kufra.

 

20200523_130902_HDR.jpg.0d7b58bb11b2d0f0e3e9200aaa56460f.jpg


Kiedys dakarowe pociotki typu AfricaTwin czy Elefant czy pierwsze GSy były 1 funkcyjne. I faktycznie trzeba było wybrać. Potem ktos wpadl na pomysl zeby bardziej ucywilizowac na asfalt segment ADV. I trafił w 10.

Masz moto ktory nadąży za 95% motocykli "szosowych". a poza asfaltem objedzie 100% tych motocykli. Plastikowe krążowniki typu FJR, RT, ZZR straciły sens. 

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jimbo22 napisał(a):


Masz moto ktory nadąży za 95% motocykli "szosowych". a poza asfaltem objedzie 100% tych motocykli. Plastikowe krążowniki typu FJR, RT, ZZR straciły sens. 

 

Nie spróbuje, nie uwierzę ;)

a tak naprawdę, juz sie przyglądam 1,3GS 

podobno jeszcze wygodniejsza pozycja od 1,25, bardzie wyprostowane nogi. Jeszcze nie siedziałem 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, akisel napisał(a):

Nie spróbuje, nie uwierzę ;)

a tak naprawdę, juz sie przyglądam 1,3GS 

podobno jeszcze wygodniejsza pozycja od 1,25, bardzie wyprostowane nogi. Jeszcze nie siedziałem 

oj nie. 1300 jest ogolnie zaskakująco mały. ja mam 188 cm - i komfortowo czuję się na większości sprzętów dużych. a 1300 gabarytowo "czujesz" jakbys siedział na 800-900. I nogi są bardziej zgięte. 
Ale... wg materiałów prasowych i pobieżnych testów konfiguratora - BMW stawia na mocną akcesoryzację i budowanie moto pod siebie. chyba są tam 2 wersje podnóżków, 3 wysokosci kierownicy itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.