Skocz do zawartości

Pomóżcie bo osiwieje....1.5 dci vs 1.4 t-jet


stepien2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zmieniam teraz samochód i muszę wybrać pomiędzy:

1. Laguna 3 1.5 dci kombi

2. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 lpg

 

Auto użytkuję 70/30 miasto/trasa, W mieście często krótkie odcinki 1-2 km, ale tez do złapania temperatury roboczej silnika.

Wiadomo, że lepiej benzyna, ale z kolei robię remont domu i kombi będzie bardziej przydatne.

 

Ma ktoś doświadczeni z filtrem cząstek stałych w 1.5 dci?

Nie biorę innego silnika w L3 ponieważ 2.0 t mają ceny kosmos, a 2.0 dci nie grzeszą oszczędnością. Na autostradzie trzymam 140-150 km/h i myślę że 1.5 nadal będzie oszczędny przy tych prędkościach.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez stepien2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, stepien2 napisał(a):

Zmieniam teraz samochód 

Wiadomo, że lepiej benzyna, ale z kolei robię remont domu i kombi będzie bardziej przydatne.

 

 

Co będziesz woził przy tym remoncie? Płyty gipsowe i tak się nie zmieszczą do żadnego kombi, a 5 worków z cekolem to i do Lancii zmieścisz.

Uwielbiam takie dylematy, żeby na wszelki wypadek kupić większe auto, bo 3 tazy będę kupował telewizor 68" , a do mniejszego auta wchodzi tylko 64". 

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

Co będziesz woził przy tym remoncie? Płyty gipsowe i tak się nie zmieszczą do żadnego kombi, a 5 worków z cekolem to i do Lancii zmieścisz.

Uwielbiam takie dylematy, żeby na wszelki wypadek kupić większe auto, bo 3 tazy będę kupował telewizor 68" , a do mniejszego auta wchodzi tylko 64". 

 

Od dłuższego czasu sięgam pamięcią co musiałem przewozić kombi co nie wejdzie do HB, wyszło że to była zamrażarka😅

A z dużych gabarytów które wożę najczęściej to...kontrabas, a ten jest trochę długi. I zawsze zostaje z tyłu głowy ten głos, który mówi "bierz większy bo nie wiadomo kiedy się sprzyda"...

 

 

43 minuty temu, Rado_ napisał(a):

1,5 to kiedys miały zła sławę, a w 1,4 to skrzynia biegów padaka.

 

Dlatego celuję  L3 po 2011 i Deltę po 2010, w wersjach fl poprawili w/w problemy.

 

32 minuty temu, Jettison napisał(a):

1.5 dCi ma 5 wtryskiwacz i dzięki temu raczej nie ma problemów z DPFem, nawet w mieście. Wg mnie to laguna będzie lepszym wyborem, choć na pewno nieco droższym w utrzymaniu 

 

I tylko to mnie skłania do tego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, stepien2 napisał(a):

Wiadomo, że lepiej benzyna, ale z kolei robię remont domu i kombi będzie bardziej przydatne.

 

Budowę opędziłem mając citroena C2... i tak większość przywożą. Aczkolwiek nie da się ukryć że kombi bardziej praktyczny i przyjemniejszy w przewożeniu, chociażby różnych mebli z ikea. Większe drzewka na działkę też kombiakiem wygodniej. 

 

Co do lanci, silnik jest ok. Jak masz w okolicy gaziarza dobrego co Ci to będzie ogarniał to już pół sukcesu. Bo jak nie masz to bym nie brał. Dodatkowo sprawdź co tam za skrzynia siedzi, jak te M32 to koniecznie posłuchaj szumów na 5-6 biegu, bo to pewnie też z 5tys Cię wyjdzie. 

 

A może z tych dwóch to golfa w kombiaku z wolnossakiem + lpg dorzucic? Coś w tym stylu

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-golf-1-4mpi-1-wl-serwis-bezwypadkowy-ID6FC0ze.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Co będziesz woził przy tym remoncie? Płyty gipsowe i tak się nie zmieszczą do żadnego kombi, a 5 worków z cekolem to i do Lancii zmieścisz.

Uwielbiam takie dylematy, żeby na wszelki wypadek kupić większe auto, bo 3 tazy będę kupował telewizor 68" , a do mniejszego auta wchodzi tylko 64". 

 

ja odkąd mam kombi to czasami wożę jakieś dziwne rzeczy typu szafa czy deski, głównie jak mnie teściowie poproszą żeby im na działkę wywieźć, albo tata, żeby mu coś przewieźć z marketu budowlanego. Fakt, że czasami kombi się przydaje, ale ja kupiłem Astrę kombi dlatego że mi się bryła bardziej podobała niż HB ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, stepien2 napisał(a):

Cześć,

 

Zmieniam teraz samochód i muszę wybrać pomiędzy:

1. Laguna 3 1.5 dci kombi

2. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 lpg

 

Ciężki wybór, żadnego z tych bym nie chciał ;]

Laguna będzie cierpiała jak każdy francuz na elektrykę itp. a Lancia to Fiat więc pewnie będą padać alternatory, czy jakieś elementy zawieszenia ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

A może z tych dwóch to golfa w kombiaku z wolnossakiem + lpg dorzucic? Coś w tym stylu

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-golf-1-4mpi-1-wl-serwis-bezwypadkowy-ID6FC0ze.html

 

Niestety za mały silnik i to VW, a ja bardziej włoski jestem jeśli chodzi o auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, komor napisał(a):

Ciężki wybór, żadnego z tych bym nie chciał ;]

Laguna będzie cierpiała jak każdy francuz na elektrykę itp. a Lancia to Fiat więc pewnie będą padać alternatory, czy jakieś elementy zawieszenia ;]

 

Wydają się być najbardziej normalne, jeśli chodzi o serwisowanie. Ciężko znaleźć osoby które na coś poważnego narzekają zwłaszcza w modelach FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za problem, czy Laguna czy Delta to montujesz hak i przewozisz co chcesz. Też jestem na etapie budowy, do takich akcji mam starego klamota Punto 2 1.2 16v z LPG z przebiegiem 270tkm i uwaga bo nie uwierzycie ma org alternator. Tak, do tej pory jestem w szoku. W Tipo też mam hak i tak też nie uwierzycie ma org altek ale ma dopiero 150tkm. Ale czy to w Tipo czy w tym starym klamocie nie przyszło mi do głowy żeby dechy ładować do środka. Od tego mam hak i przyczepę w każdym aucie.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, steyr napisał(a):

Co za problem, czy Laguna czy Delta to montujesz hak i przewozisz co chcesz. Też jestem na etapie budowy,

 

W sumie po co hak skoro jest kombi ;]

@stepien2 Brać lagune jeśli to kombiak :oki: Serwis się ogarnie, bo ani jeden ani drugi zapewne nie będzie dużo bardziej awaryjny, jak trafisz na felerny egzemplarz to wtedy wychodzą kwiatki. W 1,5 będziesz miał dobre spalanie, jeśli silnik da rade. A jak padnie to go wymienisz ;]

IMG_20171108_112549.jpg

IMG_20210809_143945.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, komor napisał(a):

 

. W 1,5 będziesz miał dobre spalanie, jeśli silnik da rade. A jak padnie to go wymienisz ;]

 

 

Mam budżet w okolicach 30.000 zł, L3 będzie z 2013-2015 roku, w tych latach 1.5 jest zupełnie poprawiony.

 

Chyba, że polecacie coś w innego w tych pieniądzach, lpg ma pierwszeństwo. Dobrze żeby nie było problemu wyprzedzić tira na krajówce i nie męczył sie zbytnio przy 140-150 na autostradzie. Rocznik 2009 minimum.

Edytowane przez stepien2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, stepien2 napisał(a):

 

Mam budżet w okolicach 30.000 zł, L3 będzie z 2013-2015 roku, w tych latach 1.5 jest zupełnie poprawiony.

 

Chyba, że polecacie coś w innego w tych pieniądzach, lpg ma pierwszeństwo. Dobrze żeby nie było problemu wyprzedzić tira na krajówce i nie męczył sie zbytnio przy 140-150 na autostradzie. Rocznik 2009 minimum.

No to klasycznie, Mondeo IV.

Trafisz jeszcze nawet 2.0 145 KM, gazowało się go całkiem dobrze. Za 30 koła są takie na serwisach 2011-2013.

Diesel będzie pewnie trochę zmęczony, ale też były całkiem ok.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mam budżet w okolicach 30.000 zł, L3 będzie z 2013-2015 roku, w tych latach 1.5 jest zupełnie poprawiony.
 
Chyba, że polecacie coś w innego w tych pieniądzach, lpg ma pierwszeństwo. Dobrze żeby nie było problemu wyprzedzić tira na krajówce i nie męczył sie zbytnio przy 140-150 na autostradzie. Rocznik 2009 minimum.
Top speed to niecałe 190. Więc te 150 to dość dużo.
Ale. To powinno w miarę się dać pomykać spokojnie. Osiągi powiedzmy jak w 2.0 benzynie bez turbo ( patrząc na max moment). Tak że nie powinno być źle.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, komor napisał(a):

No to klasycznie, Mondeo IV.

Trafisz jeszcze nawet 2.0 145 KM, gazowało się go całkiem dobrze. Za 30 koła są takie na serwisach 2011-2013.

Diesel będzie pewnie trochę zmęczony, ale też były całkiem ok.

 

Silnik ma mechaniczna regulacje zaworów, niestety dla mnie odpada. Przy używanym aucie nie wiadomo jak był serwisowany w tym zakresie. A rdza już go nie brała w tych latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, WaWeR napisał(a):

Top speed to niecałe 190. Więc te 150 to dość dużo.
Ale. To powinno w miarę się dać pomykać spokojnie. Osiągi powiedzmy jak w 2.0 benzynie bez turbo ( patrząc na max moment). Tak że nie powinno być źle.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
 

 

Jeśli dobrze oglądałem YT to przy 140 km/h L3 1.5 ma około 2800-2900. Myślę że da radę bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, stepien2 napisał(a):

 

Silnik ma mechaniczna regulacje zaworów, niestety dla mnie odpada. Przy używanym aucie nie wiadomo jak był serwisowany w tym zakresie. A rdza już go nie brała w tych latach?

 

Rdza to jadła jeszcze na gwarancji niektóre, sam robiłem rudą w focusie w 23 miesiącu od produkcji.

Mondeo nie były znacznie lepsze, jak dbasz tak masz.

4 minuty temu, stepien2 napisał(a):

 

A 1.6 tdci poradzi sobie z taka budą? Ten silnik jest w jakiś sposób lepszy/gorszy do 1.5 dci?

1.6 TDCi były oszczędne, trwałe to nie do końca. Sam miałem w nim początki prawdopodobnej awarii. Focusa jakoś ciągnął, z mondeo to już lekko nie ma, ale podobnie jak w lagunie 1.5 dCi. Przy starych autach to już loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, stepien2 napisał(a):

 

Dlatego celuję  L3 po 2011 i Deltę po 2010, w wersjach fl poprawili w/w problemy.

 

 

I tylko to mnie skłania do tego silnika.

 

Problem miały skrzynie opla  M32.

Na 100% nie jestem pewien ale tak jak AR Giulietta ,  Delta też nie ma skrzyni M32.

 

Sprawdziłem i jednak w Delcie może być M32.

Edytowane przez TADA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał(a):

 

W sumie po co hak skoro jest kombi ;]

@stepien2 Brać lagune jeśli to kombiak :oki: Serwis się ogarnie, bo ani jeden ani drugi zapewne nie będzie dużo bardziej awaryjny, jak trafisz na felerny egzemplarz to wtedy wychodzą kwiatki. W 1,5 będziesz miał dobre spalanie, jeśli silnik da rade. A jak padnie to go wymienisz ;]

IMG_20171108_112549.jpg

IMG_20210809_143945.jpg

Katowałeś Focusa profilami kominowymi? One to akurat są całkiem lekkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stepien2 napisał(a):

 

Silnik ma mechaniczna regulacje zaworów, niestety dla mnie odpada. Przy używanym aucie nie wiadomo jak był serwisowany w tym zakresie. A rdza już go nie brała w tych latach?

Ale regulacja szklankami w tym silniku to koszt kilkaset zł. Robione pewnie raz na 150-200kkm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jettison napisał(a):

Katowałeś Focusa profilami kominowymi? One to akurat są całkiem lekkie :)

Katowałem wszystkim, nawet ścięte kloce drewna woziłem zamiast taczką.

O dziwo nie było po nim widać zmęczenia, którego zaznał podczas budowy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komor napisał(a):

Katowałem wszystkim, nawet ścięte kloce drewna woziłem zamiast taczką.

O dziwo nie było po nim widać zmęczenia, którego zaznał podczas budowy ;]

Te focusy (mk3) są naprawdę wytrzymałe :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mam budżet w okolicach 30.000 zł, L3 będzie z 2013-2015 roku, w tych latach 1.5 jest zupełnie poprawiony.
 
Chyba, że polecacie coś w innego w tych pieniądzach, lpg ma pierwszeństwo. Dobrze żeby nie było problemu wyprzedzić tira na krajówce i nie męczył sie zbytnio przy 140-150 na autostradzie. Rocznik 2009 minimum.
Zafira 2
https://www.olx.pl/d/oferta/opel-zafira-2-wlasciciel-od-2014-roku-CID5-IDUXfo4.html

Coś szybszego jak bardziej ci na osiągach zależy niż budowie ;)
https://www.olx.pl/d/oferta/opel-astra-opel-astra-j-1-6-t-cosmo-lpg-CID5-IDWn58K.html



Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, komor napisał(a):

Katowałem wszystkim, nawet ścięte kloce drewna woziłem zamiast taczką.

O dziwo nie było po nim widać zmęczenia, którego zaznał podczas budowy ;]

a to nie mondeo V kombi?

 

Moje mondeo HB już nie pierwszy remont ogarnęło :)

 

20210612_144343.jpg

20210521_190332.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Azbest napisał(a):

a to nie mondeo V kombi?

 

Moje mondeo HB już nie pierwszy remont ogarnęło :)

To drugie zdjęcie to owszem, mondeo V kombi. Komin woziłem jeszcze focusem ;]

Po to jeździ się kombi na codzień, żeby nie trzeba było przyczepy zapinać kiedy inni muszą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bielaPL napisał(a):

Ooo, a tego nie brałem pod uwagę. Musze zerknąć na Zafirę. Ten 1.8 jakie ma opinie?

 

14 godzin temu, bielaPL napisał(a):

Coś szybszego jak bardziej ci na osiągach zależy niż budowie ;)
https://www.olx.pl/d/oferta/opel-astra-opel-astra-j-1-6-t-cosmo-lpg-CID5-IDWn58K.html
 

To chyba 1.6 thp? Tam był problem z rozciągającymi się łańcuszkami rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, stepien2 napisał(a):

Ooo, a tego nie brałem pod uwagę. Musze zerknąć na Zafirę. Ten 1.8 jakie ma opinie?

 

ok, tylko zawory trzeba ręcznie ustawiać, starszy 1.8 122KM był super pod LPG

 

21 minut temu, stepien2 napisał(a):

To chyba 1.6 thp? Tam był problem z rozciągającymi się łańcuszkami rozrządu?

a to nie wiem, @maro_t może coś wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za zrobienie mi małego tornada w głowie😅

Przynajmniej spojrzałem na inne marki

Co do pb to zostaje Delta, póki co ciężko znaleźć silnik benzynowy turbo, który nie będzie powodował wypadania włosów z głowy. Chyba że 1.4t od Opla tez jest godne uwagi.

 

Ale gdyby wybierać z poniższej trójki co będzie kompromisem pomiędzy ceną/jakością/bezawaryjnością.

1. Laguna 3 1.5 dci

2. Ford Mondeo 1.6 tdci

3. Peugeot 508 1.5 hdi

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bielaPL napisał(a):

ok, tylko zawory trzeba ręcznie ustawiać, starszy 1.8 122KM był super pod LPG

 

a to nie wiem, @maro_t może coś wiedzieć

 

z tego co wiem, to silniki 1.6 turbo Opla do czasu przejęcia przez PSA (2019 ztcp) nie miały nic wspólnego z 1.6 THP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

508 HDi będzie najbardziej komfortowy, cichy na autostradzie.Silnik 1.6 ma 115 KM, ale dzięki krótkiemu zestopniowaniu skrzyni daje radę.Jesli dobrze pamiętam przy 130 ma ok 3000 obr. I to jest optimum. Oszczędny i specjalnie nic się z nim nie dzieje. 

1.6thp w peugeotach i oplach to proszenie się o problemy, nawet po poprawkach nic nie poprawili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kondi napisał(a):

508 HDi będzie najbardziej komfortowy, cichy na autostradzie.Silnik 1.6 ma 115 KM, ale dzięki krótkiemu zestopniowaniu skrzyni daje radę.Jesli dobrze pamiętam przy 130 ma ok 3000 obr. I to jest optimum. Oszczędny i specjalnie nic się z nim nie dzieje. 

1.6thp w peugeotach i oplach to proszenie się o problemy, nawet po poprawkach nic nie poprawili. 

 

Opel w Astrze czy Insigni nigdy nie mial silnika od PSA 1,6 THP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2023 o 13:56, stepien2 napisał(a):

 

Chyba, że polecacie coś w innego w tych pieniądzach, lpg ma pierwszeństwo. Dobrze żeby nie było problemu wyprzedzić tira na krajówce i nie męczył sie zbytnio przy 140-150 na autostradzie. Rocznik 2009 minimum.

Ja staram się używane auta wybierać jak najmłodsze w posiadanym budżecie.

Dlatego w zeszłym roku przesiadłem się z wypasionego i komfortowego koreańskiego Malibu z LPG na nudną ale przewidywalną Skodę Rapid 1.6 TDI liftback z hakiem.

W tym budżecie będziesz miał taką skodzinę 2012-2015 r. Jest to wół roboczy ciężki do zabicia, używany przez PH i Uberowców. Tanie części i serwis wszędzie.

Ps. Cały ten  tydzień ogarniam remont mieszkania. Wszystko mi się mieści do bagażnika a większe gabaryty na przyczepkę.

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2023 o 14:14, stepien2 napisał(a):

 

1. Laguna 3 1.5 dci

2. Ford Mondeo 1.6 tdci

3. Peugeot 508 1.5 hdi

 

 

 

Zamiast Laguny to bym brał Megane 3 z tym silnikiem (110KM). Mam taką (co prawda 90KM), a tesciowie mają 2xL3 (2.0DCI i 2.0T) i bagażnik w Megane jest większy, w środku miejsca tyle samo, a samochód lżejszy, więc lepiej będzie się zbierał.

Oba auta bezawaryjne, a części śmiesznie tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2023 o 00:56, OPAL napisał(a):

Zamiast Laguny to bym brał Megane 3 z tym silnikiem (110KM). Mam taką (co prawda 90KM), a tesciowie mają 2xL3 (2.0DCI i 2.0T) i bagażnik w Megane jest większy, w środku miejsca tyle samo, a samochód lżejszy, więc lepiej będzie się zbierał.

Oba auta bezawaryjne, a części śmiesznie tanie.

 

Ciężko porównać kompakt do klasy D. To zupełnie inna jazda.

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2023 o 15:48, kadu napisał(a):

 

Ciężko porównać kompakt do klasy D. To zupełnie inna jazda.

No jakbym na co dzień nimi nie jeździł to bym też tak myślał. Jak dla mnie różnice nie wskazują na różnicę klasy. Oczywiście oprócz silników.

Edytowane przez OPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.