Skocz do zawartości

Alfa Stelvio Diesel


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

53 minuty temu, trex11 napisał(a):

Jeszcze co to za pomysł, w tym roku tez silnik wankla jako agregator to elektryka mx30.

Mazda wydaje krocie - w 2023 

Diezel R6 3.3 200 i 257 ps

Bezyna R6 3.3 345 ps i 3.0 okolice 280 - 300 ps.

Silnik wankla.

Wszystkie w 2023.

Z jednym z wywiadów inzynierem mazdy stwierdzil ze da sie zrobic silnik diezla czy bezyny  R6 w 2023 co spelnia normy na nastepne lata ale europejscy producenci wybrali droge dla nich latwiejsza i bardziej oplacalna - wysilone 3 cylindry i 4.

 

 

Takie są unormowania w Europie. Duże pojemności są karane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sie zastanawialem skad mazda ma kase jak inne firmy kiedyś jak opel, ford, skoda i inne sprzedawaly w mln rocznie a i tak mialy bankruta i inne firmy je wykupywaly.

Widocznie mniejsze firmy sa lepiej zarzadze , bo honda, mazda czy lexus stoja finansowo doskonale.

 

Znalazlem info ze mazda globalnie sie trzyma dobrze 

Mazda Motor Corporation pochwaliła się wynikami finansowymi i sprzedażowymi za pełny rok fiskalny. Firma z Hiroszimy sprzedała 1 mln 110 tys. pojazdów w okresie 12 miesięcy kończącym się 31 marca 2023 r.

Wynik mazdy jest 35% lepszy jak cala sprzedaz skody globalnie.

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jettison napisał(a):

Pytanie tylko czy mazda przez to nie zbankrutuje 

Silnik w testach jest bardzo oszczędny, myślę że jeżeli będzie trwały — co dla mnie oznacza zdolny do przebiegu 200000 km bez wkładu własnego to ludzie będą kupowali Mazdę z dieslem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, delco napisał(a):

Silnik w testach jest bardzo oszczędny, myślę że jeżeli będzie trwały — co dla mnie oznacza zdolny do przebiegu 200000 km bez wkładu własnego to ludzie będą kupowali Mazdę z dieslem.

Chyba że (w Europie) cena auta z tym silnikiem "zabije" sprzedaż. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, janusz napisał(a):

Chyba że (w Europie) cena auta z tym silnikiem "zabije" sprzedaż. 

Oczywiście każdy ma własną definicję słowa drogo i tanio Natomiast w mojej opinii ceny Mazdy cx60 z dieslem określiłbym jako takie średnie ani bardzo niskie ani bardzo wysokie — jeżeli jazda próbna wypadłaby pozytywnie a spalanie potwierdziłoby się to pewnie bardzo mocno rozważałbym ten samochód. Oczywiście o ile opinie uzerów byłyby takie że przez te 200000 km nic strasznego się nie dzieje z silnikiem.

Ale oczywiście nie możemy wykluczyć że na przykład za pół roku cena pójdzie o 10% więcej niż inflacja a za kolejne pół roku o kolejne 10% wyżej niż inflacja i wtedy zrobi się drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy spalin w europie

Te silniki mazdy spelniaja nadchodzace normy ale np obecny 3.0 bmw juz leciwy r6 juz nie i od nowego roku przez to ze nie spelnia norm spalin i ma za duzo co2 beda dopłaty, czyli kary.

25 tys zl kary =25 tys drozsze bmw z silnikiem 3.0 = albo bmw wycofa te auto albo zdrozeje z 35 tys zl ( 25 tys zl kata + inflacja 15 tys zl ).

Wszystkie Stare v6 i r6 diezli czekasz szybki koniec bo normy i kary za nim idace do tego doprowadzaja.

Przez to do tej pory juz zniklo 90% v6,r6,v8,v10 z rynku europejskim.

W przyszłym roku znowu troche zniknie ale od 2025 wchodzi euro 7 i wyśrubowane normy spalin , szczególnie co2 = koniec starszych diezli.

W USA jest nowy mustang jesli silnik pod europe nie został ulepszony pod euro 7 to od 2025 mustang z v8 bedzie kosztowac + 35 tys zl za same kary bez doplaty za inflacje.

Lub w europie bedzie tylko mustang z ecobustem 2.3.

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2023 o 07:23, bergerac napisał(a):

 

Czy ktoś zna ten Motor albo najlepiej ma doświadczenie w jeździ tym samochodem z silnikiem Diesla?

 

Powoli zaczynam myśleć o nowym aucie i najchętniej poszedłbym w kierunku nowego Stelvio.

 

Obecnie dostępne są silniki benzynowe 280 koni, natomiast spalanie mnie zdecydowanie męczy. Przy moim stylu jazdy spalanie to około 12 l średnio, co powoduje pewien dyskomfort. Spodziewam się, że 280 będzie paliła przynajmniej z litr więcej. Z tego co słyszałem silnik diesla w Alfie jest całkiem spoko, ale nie mam osobistych doświadczeń. Kilka lat temu jeździłem Giulią z dieslem przez tydzień, ale nie wiem jaka jednostka tam siedziała.

 

fb71d02e76f664e7515b5c05c109d355.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Bąk z Caroseria strasznie zjechał ten zestaw. Miałem 280 i trochę to paliło, ale nie będzie chyba dużej różnicy do 200. Ale tak 12, to cyfra, którą zapamiętałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2023 o 23:22, bergerac napisał(a):

no mnie właśnie wkurza najbardziej to, że nie jestem w stanie na jednym baku obrócić Toruń-Wawa-Toruń.

 

nie zmienia to faktu, że żadne moje auto nie dawało mi tyle frajdy z jazdy. Dzisiaj testowałem Q7 i mnie nie porwało.

 

Jak masz dobry budżet i chcesz dobrze prowadzące sie auto to weź M340i albo 330 xd. To drugie bedzie naprawdę żwawe i dobrze jeżdżące, a spalanie pewnie poniżej 7. 

 

Ale faktem jest, że Stelvio ma specyficzny, ciasny uklad kierowniczy i każde luzniejsze auto może potem nie pasować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bergerac kup sobie x5 i będziesz zadowolony .
 
Spalanie z trasy , ciągnąc 2t przyczepę kempingowa o szerokości 2,5 metra . Znaczy się ze tirem jadę
16895861669932720897883532086548.jpg.e7d208678f5ff01edd9a8936f0afa47d.jpg
A takie mam od nowości 
16895862166153827962811051422121.jpg.82160f34504fabe68625ce5d0033cf55.jpgDużo po mieście z bombelakmi , trasy z przyczepą a bez to Max prędkość 150. 

Nie chcę BMW


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bąk z Caroseria strasznie zjechał ten zestaw. Miałem 280 i trochę to paliło, ale nie będzie chyba dużej różnicy do 200. Ale tak 12, to cyfra, którą zapamiętałem. 

Oglądałem, trochę IMO pitolił.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bergerac napisał(a):


Nie chcę BMW


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

To dziwne , bo jak chcesz suva  to przecież tylko niemieccy producenci mają jeszcze coś sensownego do zaoferowania z prostej przyczyny bo Niemcy używają suvy zgodnie z ich przeznaczeniem .

 

Diesel ma robić kilometry na autostradach i mało palić. 

 

Stelvio fajne ale z dieslem to już będzie rodzynek na rynku . Tak jak w przypadku nowego Sorento , kupić diesla się da ale 99,9% sprzedaży to hybrydy :)

 

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

Diesel ma robić kilometry na autostradach i mało palić. 

I nie wymaga 60 minutowej przerwy na obiad po kazdych 2 godzinach jazdy - choc w sumie jak sie zastanowic to benzyna tez nie wymaga.... ale w wymienionej alfie prawdziwa frajde z jazdy czuje sie powyzej 20l/100km - w jezdxie miejskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał(a):

To dziwne , bo jak chcesz suva  to przecież tylko niemieccy producenci mają jeszcze coś sensownego do zaoferowania z prostej przyczyny bo Niemcy używają suvy zgodnie z ich przeznaczeniem .

 

Diesel ma robić kilometry na autostradach i mało palić. 

 

Stelvio fajne ale z dieslem to już będzie rodzynek na rynku . Tak jak w przypadku nowego Sorento , kupić diesla się da ale 99,9% sprzedaży to hybrydy :)

 

Ja nie chcę BMW, nie jestem fanem tej marki, plus trochę za bardzo kłuje w oczy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bergerac napisał(a):

Ja nie chcę BMW, nie jestem fanem tej marki, plus trochę za bardzo kłuje w oczy.

Okey , ja Ci tylko piszę że moim zdaniem aktualnie najbardziej rozsądne suvy  robią niemcy .

 

Sorento 1.6 porażka 

Nissan z swoim napędem porażka 

Francuskie również slinki od czapy .

Honda nic ciekawego nie ma

Czuje że Toyota również nic ciekawego dla Ciebie nie ma .

 

Mazda SUV,  diesel ... trochę teraz strach kupić.. może za rok czy dwa jak będzie wiadomo jak się to auto sprawuje .

 

Szczerze na Twoim miejscu jak jesteś zajarany to bym brał alfę.  Raczej z tym silnikiem nic się dziać nie będzie . Pewnie bedzie gorzej przy odsprzedaży ale co zrobić.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin79 napisał(a):

Szczerze na Twoim miejscu jak jesteś zajarany to bym brał alfę.  Raczej z tym silnikiem nic się dziać nie będzie . Pewnie bedzie gorzej przy odsprzedaży ale co zrobić.  

na dzisiaj na stole mam trzy opcję:

 

Stelvio Veloce Diesel

Stelvio Veloce Benzyna 280KM

Audi Q7 60 TDI Quatro 286KM

 

Wszystkie są w podobnej cenie, Audi najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bergerac napisał(a):

na dzisiaj na stole mam trzy opcję:

 

Stelvio Veloce Diesel

Stelvio Veloce Benzyna 280KM

Audi Q7 60 TDI Quatro 286KM

 

Wszystkie są w podobnej cenie, Audi najtańsze.

Nigdy q7 nie jechałem więc trudno cóż mi napisać.  Tylko , że wyglądem nigdy mi się nie podobało to Audi. 

 

Największy fun to z alfy benzyny  .

Natomiast jeżeli czuje że przepalasz plny kosztem np dobrego alko na wyjeździe na narty albo coś innego sobie odmawiasz..

 To bym brał diesla .

 

Z kolei trudno pomyśleć aby ktoś kto kupuje auto w okolicach 300 tys pln  miałby sobie coś odmawiać bo za dużo na paliwo wydaje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał(a):

na dzisiaj na stole mam trzy opcję:

 

Stelvio Veloce Diesel

Stelvio Veloce Benzyna 280KM

Audi Q7 60 TDI Quatro 286KM

 

Wszystkie są w podobnej cenie, Audi najtańsze.

Co ciekawe Audi chyba sporo większe? Życie jest za krótkie żeby tym samym autem jeździć :phi: ja bym kupil Audi żeby sobie odmienić. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, trex11 napisał(a):

Jesli nowe auto, szukalbym z dluga gwarancja, niemcy to daja tragiczne 2-3 lata a np po grawancji na naprawe dsg to wydatek z wlasnej kieszeni.

Albo silnik w Mazdzie. Dsg każdy mechanik we wsi zrobi gorzej z wydumkami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

 

 

Z kolei trudno pomyśleć aby ktoś kto kupuje auto w okolicach 300 tys pln  miałby sobie coś odmawiać bo za dużo na paliwo wydaje .

300 to jeszcze nie ta granica.

Ludzie kupuja hubrydy lexusa za 300+  bo malo pala ale auto za cene audi rs6 to juz nikt sie nie liczy z cenami paliwa.

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, wujek napisał(a):

Co ciekawe Audi chyba sporo większe? Życie jest za krótkie żeby tym samym autem jeździć :phi: ja bym kupil Audi żeby sobie odmienić. 

Tak, Audi większe, ale prowadzi się bez efektu wow.

 

Wymiary Alfy:

Stelvio_13.jpg

 

Wymiary Audi:

image.png.d9be4eb4f7b3c03c3b833e7c5c9845fe.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Marcin79 napisał(a):

Nigdy q7 nie jechałem więc trudno cóż mi napisać.  Tylko , że wyglądem nigdy mi się nie podobało to Audi. 

 

Największy fun to z alfy benzyny  .

Natomiast jeżeli czuje że przepalasz plny kosztem np dobrego alko na wyjeździe na narty albo coś innego sobie odmawiasz..

 To bym brał diesla .

 

Z kolei trudno pomyśleć aby ktoś kto kupuje auto w okolicach 300 tys pln  miałby sobie coś odmawiać bo za dużo na paliwo wydaje .

to nie chodzi o odmawianie sobie, ale o bezsensowne przepalanie benzyny. Jeśli robisz trasę 1000 km, to różnica może być około 40 litrów pomiędzy Dieslem a noPB. To już sporo jest.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał(a):

Z kolei trudno pomyśleć aby ktoś kto kupuje auto w okolicach 300 tys pln  miałby sobie coś odmawiać bo za dużo na paliwo wydaje .

Różnie ludzie podchodzą do tego ile wydają na paliwo czasami ważna też jest częstość tankowania — na przykład ja osobiście tankowałbym możliwie jak najrzadziej. Ale być może dlatego że mam uraz po kilkunastu latach jazdy na LPG gdzie tankowało się dość często. Miałem kiedyś tak ustawioną pracę że tankowałem gaz trzy razy w tygodniu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bergerac napisał(a):

Jeśli robisz trasę 1000 km, to różnica może być około 40 litrów pomiędzy Dieslem a noPB. To już sporo jest.

A jeżeli z jakiegoś powodu jedziesz nieco dynamicznie niż w trybie “kapeluszowym “różnica może być jeszcze większa — A to już potrafi dać kwotę na zupełnie przyzwoitą kolację.

 

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał(a):

Tak, Audi większe, ale prowadzi się bez efektu wow.

Oczywiście każdy ma swoje ważne punkty dla mnie Audi byłoby skreślone z uwagi na wymiary — No chyba że ma jakieś cudowne systemy zmniejszające promień skrętu i ułatwiające manewrowanie — coś takiego jak pamiętam z Laguny ze skrętną tylną osią.

Jeździłem 6 lat z samochodem o długości 4,9 m i były momenty Kiedy był problem z zawróceniem, parkowaniem Czy w drugą stronę z wyjazdem z parkingu. Stelvio Może nie jest dużo krótsze niż 4,9 metra (może ma mniejsze promień skrętu?) ale manewruje się zdecydowanie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, delco napisał(a):

Stelvio Może nie jest dużo krótsze niż 4,9 metra (może ma mniejsze promień skrętu?) ale manewruje się zdecydowanie łatwiej.

Z wklejonego wyżej obrazka wynika, że 4,687, a to jest przepaść do 4,90.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, delco napisał(a):

Różnie ludzie podchodzą do tego ile wydają na paliwo czasami ważna też jest częstość tankowania — na przykład ja osobiście tankowałbym możliwie jak najrzadziej. Ale być może dlatego że mam uraz po kilkunastu latach jazdy na LPG gdzie tankowało się dość często. Miałem kiedyś tak ustawioną pracę że tankowałem gaz trzy razy w tygodniu.

I to jest dobry argument! Choć sami producenci i normy w tym nie pomagają często stosując małe zbiorniki paliwa ledwo przekraczające 40l…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał(a):

na dzisiaj na stole mam trzy opcję:

 

Stelvio Veloce Diesel

Stelvio Veloce Benzyna 280KM

Audi Q7 60 TDI Quatro 286KM

 

Wszystkie są w podobnej cenie, Audi najtańsze.

 

Jesteś pewien, że Q7 a nie Q5? Bo jeśli rzeczywiście Q7 to chyba nie ma się co zastanawiać. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, delco napisał(a):

Różnie ludzie podchodzą do tego ile wydają na paliwo czasami ważna też jest częstość tankowania — na przykład ja osobiście tankowałbym możliwie jak najrzadziej. Ale być może dlatego że mam uraz po kilkunastu latach jazdy na LPG gdzie tankowało się dość często. Miałem kiedyś tak ustawioną pracę że tankowałem gaz trzy razy w tygodniu.

 

Pamiętam taki okres w życiu, że Chevroleta w dieslu tankowałem do pełna codziennie. Gość że stacji co mi tankował to nie mógł się nadziwić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bergerac napisał(a):

to nie chodzi o odmawianie sobie, ale o bezsensowne przepalanie benzyny. Jeśli robisz trasę 1000 km, to różnica może być około 40 litrów pomiędzy Dieslem a noPB. To już sporo jest.

 

No i w trasach liczy się zasięg. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jesteś pewien, że Q7 a nie Q5? Bo jeśli rzeczywiście Q7 to chyba nie ma się co zastanawiać. 
 

Poczekaj, chcesz mi powiedzieć, że jestem tak nieogarnięty, że nie odróżniam modeli aut, którymi jestem zainteresowany???


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał(a):

Poczekaj, chcesz mi powiedzieć, że jestem tak nieogarnięty, że nie odróżniam modeli aut, którymi jestem zainteresowany??? emoji23.png
 

 

Nie, podejrzewałem literówkę. Q7 to klasę wyżej, diesel ma 280KM i chyba więcej niż 4 cylindry.

Jeśli masz to w cenie Stelvio to jest okazja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie, podejrzewałem literówkę. Q7 to klasę wyżej, diesel ma 280KM i chyba więcej niż 4 cylindry.

Jeśli masz to w cenie Stelvio to jest okazja.

 

tak, cena jest dobra, ale samo auto nie jeździ tak fajnie jak Stelvio. A ja jednak 90% czasu jeżdżę sam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bergerac napisał(a):

tak, cena jest dobra, ale samo auto nie jeździ tak fajnie jak Stelvio. A ja jednak 90% czasu jeżdżę sam.

 

Za to docenisz jego rozmiary gdy pojedziesz gdzieś z rodziną.

Moim zdaniem Q7 w cenie Stelvio oznacza, że albo te Q7 jest za tanie albo Alfa za droga. Tak czy siak bardziej korzystnym zakupem wydaje się Audi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Za to docenisz jego rozmiary gdy pojedziesz gdzieś z rodziną.

Moim zdaniem Q7 w cenie Stelvio oznacza, że albo te Q7 jest za tanie albo Alfa za droga. Tak czy siak bardziej korzystnym zakupem wydaje się Audi.

 

Q7 już po prostu schodzi z produkcji i wyprzedają stok powoli. Auto już nie wygląda zbyt atrakcyjnie jak na dzisiejsze czasy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał(a):

to nie chodzi o odmawianie sobie, ale o bezsensowne przepalanie benzyny. Jeśli robisz trasę 1000 km, to różnica może być około 40 litrów pomiędzy Dieslem a noPB. To już sporo jest.

To kup sedana/kombi w benzynie, będzie szybki i będzie palił tyle co SUV z dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bergerac napisał(a):

Q7 już po prostu schodzi z produkcji i wyprzedają stok powoli. Auto już nie wygląda zbyt atrakcyjnie jak na dzisiejsze czasy.

 

Wewnątrz się broni a Ty będziesz wewnątrz siedzieć przecież. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, bergerac napisał(a):

Auto już nie wygląda zbyt atrakcyjnie jak na dzisiejsze czasy.

 

Jak dla mnie to ono nigdy nie wyglądało atrakcyjnie. Widząc je (i kilka innych modeli Audi z ostatnich lat) widzę świetną bazę na samochód ostatniej drogi na tym łez padole.

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał(a):

na dzisiaj na stole mam trzy opcję:

 

Stelvio Veloce Diesel

Stelvio Veloce Benzyna 280KM

Audi Q7 60 TDI Quatro 286KM

 

Wszystkie są w podobnej cenie, Audi najtańsze.

Q7 - strasznie nieporęczny gabaryt.

Nie wystarczy Q5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.