aviator Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 (edytowane) Czy tego typu felgi są w stanie wytrzymać zimowe warunki? Chodzi o felgi oryginalne. Edytowane 4 Października 2023 przez aviator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Moje po 2 zimach wyglądają jak nowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 2 godziny temu, ghost2255 napisał(a): Moje po 2 zimach wyglądają jak nowe. U mnie w Citroenie C3 rowniez Nie bardzo wiem co by zima miala im zaszkodzic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadlos Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 3 godziny temu, aviator napisał(a): Czy tego typu felgi są w stanie wytrzymać zimowe warunki? Chodzi o felgi oryginalne. Są to najlepsze felgi jakie do tej pory miałem. Po 4 latach wyglądają jak nowe, a jeżdżą lato/zima są też łatwe w czyszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Przecież są chyba malowane czy gołe aluminium? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 4 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Godzinę temu, volf6 napisał(a): Przecież są chyba malowane czy gołe aluminium? Na pewno malowane bezbarwnym na polerce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 4 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2023 1 godzinę temu, sadlos napisał(a): Są to najlepsze felgi jakie do tej pory miałem. Po 4 latach wyglądają jak nowe, a jeżdżą lato/zima są też łatwe w czyszczeniu. Zdjęcie przykładowe... Ja akurat mam takie felgi OEM Kia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 4 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2023 1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a): U mnie w Citroenie C3 rowniez Nie bardzo wiem co by zima miala im zaszkodzic... Pytam, bo widziałem już paskudnie utleniające się felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 na tych felgach jest lakier, a nie surowy metal, gdyby go nie było po miesiącu moglibyście Panowie śmiało brać się za pastę Autosol i polerować felgi z utlenień 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 21 godzin temu, aviator napisał(a): Czy tego typu felgi są w stanie wytrzymać zimowe warunki? Chodzi o felgi oryginalne. Znam tylko przypadek utleniania się lakieru w oryginalnych srebrnych felgach Toyoty, na żadnych innych w tym polerowanych żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 5 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2023 4 godziny temu, komor napisał(a): Znam tylko przypadek utleniania się lakieru w oryginalnych srebrnych felgach Toyoty, na żadnych innych w tym polerowanych żadnego problemu. Coś takiego rzuciło mi się w oczy. Felga OEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 4 godziny temu, aviator napisał(a): Coś takiego rzuciło mi się w oczy. Felga OEM Po ilu latach, bo raczej nie po 1 zimie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Polerowane są mniej odporne na warunki zimowe gdyż, lakier bezbarwny jest mniej odporny na uszkodzenia mechaniczne, niż proszek w felgach lakierowanych piecowo. Są oczywiście bezbarwne lakiery nakładane tą samą metodą, ale nie zawsze. Minimalne uszkodzenie rantu felgi na krawężniku, czy podczas montażu opon i po dwóch zimach z solą mamy piękny widok utlenionego aluminium na całym ramieniu felgi. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 W dniu 4.10.2023 o 14:46, aviator napisał(a): Czy tego typu felgi są w stanie wytrzymać zimowe warunki? Chodzi o felgi oryginalne. Tak, bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 7 Października 2023 Udostępnij Napisano 7 Października 2023 Problemem staje się tutaj nie samo użytkowanie w zimie a zmiana opon w takich felgach. Jeśli gumiarz uszkodzi choć trochę felgę ( zadrapanie czy jakiś tam zadzior na rancie) to one w zimie szybko zaczną w tym miejscu puchnąć. Ojciec i teściu mają podobne. Przy czym ojciec ma 2 komplety i te polerowne używa tylko w lato a teściu ma 1komplet i zmienia opony. U niego własnie w dwóch felgach pojawiły się utlenienia i można tam dostrzec uszkodzenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 Fabryczne polerowane, jeśli co jakiś czas zostaną zmyte z soli, powinny wytrzymać, ale nie jest to optymalna felga na zimę - jesli zamierzasz używać parę lat, to lepiej kup sobie normalnie całe lakierowane - są lepiej zabezpieczone. Na tej polerowanej powierzchni, brzydkie zmatowienia mogą się pojawić w miejscu odprysków (po paru latach trudno tego uniknąć) lub otarć, nawet tych drobnych, powstałych u wulkanizatora. Aftermarketowych felg polerowanych w ogóle nie polecam na zimę - miałem kiedyś niby niezłej marki (Dezent) i po pierwszej zimie w kilku miejscach na krawędziac ramion pojawiły się małe zmatowienia (prawdopodobnie były tam już odpryski po jeździe w lecie), które potem już tylko rosły. Potem mamie oddałem te koła z zimówkami do jej auta i po paru latach większość tej polerowanej i niby zabezpieczonej powierzchni nosiła paskudne ślady utlenienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 2 godziny temu, Manx napisał(a): Fabryczne polerowane, jeśli co jakiś czas zostaną zmyte z soli, powinny wytrzymać, ale nie jest to optymalna felga na zimę - jesli zamierzasz używać parę lat, to lepiej kup sobie normalnie całe lakierowane - są lepiej zabezpieczone. Na tej polerowanej powierzchni, brzydkie zmatowienia mogą się pojawić w miejscu odprysków (po paru latach trudno tego uniknąć) lub otarć, nawet tych drobnych, powstałych u wulkanizatora. Aftermarketowych felg polerowanych w ogóle nie polecam na zimę - miałem kiedyś niby niezłej marki (Dezent) i po pierwszej zimie w kilku miejscach na krawędziac ramion pojawiły się małe zmatowienia (prawdopodobnie były tam już odpryski po jeździe w lecie), które potem już tylko rosły. Potem mamie oddałem te koła z zimówkami do jej auta i po paru latach większość tej polerowanej i niby zabezpieczonej powierzchni nosiła paskudne ślady utlenienia. Mam takie 4ta zimę będę jeździł maja uszkodzenia od krawężników i nic złego się nie dzieje. Nie widzę utlenienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 2 godziny temu, Manx napisał(a): miałem kiedyś niby niezłej marki (Dezent) Też miałem Dezenty i myślałem, że są porządne. Ale to taki sam badziew jak inne. Pokrzywiły się od wjechania na krawężnik, kapselki po roku całe skorodowały i spuchły. Potem już kupowałem oryginalne używane i nigdy nic takiego mi się nie zdarzyło. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 9 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2023 Odpuściłem sobie. Na zimę zwykłe lakierowane felgi, w lecie mogę świecić polerowanymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 Dobra, to jak temat się rozkręca czy ktoś miał do czynienia z tymi dwoma firmami? Felgi są podobne jednak nie identyczne (srebrna obwódka) PDW LINK1 CARBONADO LINK2 bo ostateczenie znalazłem jeszcze takie LINK3 o takim samym wzorze jak oryginalne a jednak nie z ASO za 12k a za 4,3k tyle że jakiś producent RACING LINE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 Godzinę temu, wujek napisał(a): Mam takie 4ta zimę będę jeździł maja uszkodzenia od krawężników i nic złego się nie dzieje. Nie widzę utlenienia. No to solidnie zabezpieczone. Podzieliłem się tym, że ja miałem słabe doświadczenia z aftermarketowymi. Tamte moje Dezenty po paru latach wyglądały coś jak ta zniszczona felga z postu aviatora 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 46 minut temu, aviator napisał(a): Odpuściłem sobie. Na zimę zwykłe lakierowane felgi, w lecie mogę świecić polerowanymi To jeśli mogę doradzić, to na zimę polecam felgi w kolorze szarym/grafitowym - najmniej widać brud Srebrny i czarny połysk prędzej wyglądają na brudne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.