Skocz do zawartości

Sportage V vs Formentor 190KM


fosfor

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.11.2023 o 10:26, bielaPL napisał(a):

 

obojętnie co wybierzesz poczytaj o wadach, w niektórych modelach 1.6 150KM narzekają na GPF, narzekają na automaty, narzekają na sprzęgła jak nie ma automatu ;] 

po drugie finansowanie, jak będzie leasing to też pewnie w VAG wyjdzie lepiej

i po trzecie żeby nie było że zamienił stryjek... kupisz bajery ale ich działanie wcale nie będzie takie wow, albo inne rzeczy będą tak wkurzać że zatęsknisz za renault...

 

ps. Za ile Renia na sprzedaż będzie ;]  ?

 

To fakt, w Kiundayu to asystenty i inne auo-funkcje działają tak sobie...

 

Np. Jak nie masz Parkinsona, to co chwilę piszczy żeby położyć ręce na kierownicy. 

Edytowane przez grogi
  • Haha 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zinger napisał(a):

Dokładnie, za wysoka cena to glowna jego wada imo. Kosztuje tyle co Ateca, a to dla mnie klasę niżej auto jeśli chodzi o kabinę i bagażnik.


Miejsca w środku i w bagażniku jest tyle co w typowym kompakcie (Golfie, Leonie). To co z tą Atecą, to jakiś segment X5/GLE? Dzisiaj rano widziałem jedną na parkingu i w środku wydawała się całkiem wąska, można się szturchać barkami.

 

Formentor w założeniu ma być takim podwyższonym autem z wyraźnym zacięciem sportowym. Stawia design poziom wyżej nad funkcjonalność. Nie jest to samochód dla każdego.

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kadu napisał(a):


Miejsca w środku i w bagażniku jest tyle co w typowym kompakcie (Golfie, Leonie). To co z tą Atecą, to jakiś segment X5/GLE? Dzisiaj rano widziałem jedną na parkingu i w środku wydawała się całkiem wąska, można się szturchać barkami.

 

 

Jednak Formentor jest większy od typowego kompakta

 

https://www.carsized.com/en/cars/compare/cupra-formentor-2020-suv-vs-volkswagen-golf-2019-5-door-hatchback/

 

a tu masz porównanie z Atecą

 

https://www.carsized.com/en/cars/compare/cupra-ateca-2018-suv-vs-cupra-formentor-2020-suv/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kadu napisał(a):

Miejsca w środku i w bagażniku jest tyle co w typowym kompakcie (Golfie, Leonie). To co z tą Atecą, to jakiś segment X5/GLE? Dzisiaj rano widziałem jedną na parkingu i w środku wydawała się całkiem wąska, można się szturchać barkami.

Wsiadz, to sie sam przekonasz i bedziesz wiedzial o czym piszesz. W Atece jest po prostu wiecej miejsca, szczegolnie nad glowa i z tylu (bo tez auto jest wyzsze). Bagaznik tez ma wiekszy, to sa fakty, nie jakies subiektywne odczucia.

 

39 minut temu, kadu napisał(a):

Formentor w założeniu ma być takim podwyższonym autem z wyraźnym zacięciem sportowym. Stawia design poziom wyżej nad funkcjonalność. Nie jest to samochód dla każdego.

Przeciez tego nie neguje, ale nie zmienia to faktu, ze cena jest tak ze 20k przestrzelona na to co oferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Phil_ips napisał(a):

Wiekszy ze zewn, mniejszy w srodku. Wszystko przez dlugi przod. To bardzo ladne auto i nic dziwnego, ze sporo tego u nas jezdzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, zinger napisał(a):

Przeciez tego nie neguje, ale nie zmienia to faktu, ze cena jest tak ze 20k przestrzelona na to co oferuje.


Dopłaca się po prostu za design. To jednak sporo inny samochód niż typowy klockowaty SUV. Ludzie są chętnie za to dopłacić, co widać po popularności tego auta. Widzę na ulicach sporo Formentorów, więc chyba nie jest źle wyceniony. 

 

Równie dobrze mógłbyś napisać, że dwudrzwiowe BMW 4 ma przestrzeloną cenę na to co oferuje, bo seria 3 jest bardziej praktyczna.

 

 

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kadu napisał(a):


Dopłaca się po prostu za design. To jednak sporo inny samochód niż typowy klockowaty SUV. Ludzie są chętnie za to dopłacić, co widać po popularności tego auta.

 

Równie dobrze mógłbyś napisać, że dwudrzwiowe BMW 4 ma przestrzeloną cenę na to co oferuje, bo seria 3 jest bardziej praktyczna.

 

 

Mozemy tak sobie jeszcze dlugo pisac, ale pozostane przy swoim zdaniu w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Phil_ips napisał(a):

 

Formentor wewnątrz jest bardziej zabudowany, ma niżej pociągniętą linie dachu, siedzi się niżej i przez to sprawia wrażenie mniejszego...w rzeczywistości mniejszy nie jest, ma tylko nieznacznie mniejszy bagażnik...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zinger napisał(a):

Mozemy tak sobie jeszcze dlugo pisac, ale pozostane przy swoim zdaniu w tym temacie ;)

A jak oceniasz Atecę pod względem zawieszenia? Nie wiem czy to tylko kwestia kół 18" czy amortyzatorów ale zawieszenie do komfortowych nie należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lucash napisał(a):

A jak oceniasz Atecę pod względem zawieszenia? Nie wiem czy to tylko kwestia kół 18" czy amortyzatorów ale zawieszenie do komfortowych nie należy. 

Dla mnie w sam raz, takie nie za miękkie nie za twarde. Nie mam jakiegoś wielkiego porównania do innych aut, ale Ateca jedzi mi się bardzo dobrze, to naprawdę udane auto i zero problemów przez 6 lat/100kkm.

Szkoda, że Cupra Ateca nie jest nowym modelem ani nawet mocnym liftem, bo byłby to mój pierwszy wybór na następcę.

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał(a):

Dla mnie w sam raz, takie nie za miękkie nie za twarde. Nie mam jakiegoś wielkiego porównania do innych aut, ale Ateca jedzi mi się bardzo dobrze, to naprawdę udane auto i zero problemów przez 6 lat/100kkm.

Szkoda, że Cupra Ateca nie jest nowym modelem ani nawet mocnym liftem, bo byłby to mój pierwszy wybór na następcę.

ciekawy jestem jakie są różnice Cupra vs Seat od strony technologicznej. Tylko design inny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, lucash napisał(a):

ciekawy jestem jakie są różnice Cupra vs Seat od strony technologicznej. Tylko design inny? 

Nie wnikałem, ale obstawiam, że poza designem, Cupra może mieć ciutke inaczej zestrojone zawieszenie, ewentualnie silnik/skrzynie, ale to tylko moje dywagacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lucash napisał(a):

dla mnie jednak za twardo. No ale ideałów nie ma a do Lexusa LS nie mogę startować ;) 

W tym segmencie UX jest bardzo komfortowy. Rodzice mają Formentora, żona ma UX i nie ma porównania w kwestii komfortu. Nawet zwykłe zawieszenie w A6 C8 jest bardziej sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kadu napisał(a):

W tym segmencie UX jest bardzo komfortowy. Rodzice mają Formentora, żona ma UX i nie ma porównania w kwestii komfortu. Nawet zwykłe zawieszenie w A6 C8 jest bardziej sztywne.

 

W tym segmencie, najbardziej komfortowy to jest C5 Aircross :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2023 o 12:47, jaceq napisał(a):

Serio? Mialem Espace i głośno było po maksie a aktywny tempomat działał tak ze albo miałem głowę na kierownicy jak hamował podjeżdżając do tego, albo robił redukcje o 2 biegi (jak się zwolniło miejsce z przodu) i gaz do dechy dawał... do tego działał dopiero od 50km/h co było upierdliwe, bo często w sumie w strefach 30-40km/h jeżdżę na tempomacie... 

Do tego moja skrzynia nie chodziła za płynnie (nic z nią nie było, ten typ tak ma, auto miało chyba 15kkm jak pamietam - bardzo krótko go miałem)- do tego słabe zestopniowanie było, miałem 1.8 TCe 220koni + skrzynie EDC 7 biegów (zakładam ze taki sam zestaw można mieć w Talismanie) i powyżej 130kmh już silnik wył na obrotach
Masz może wersje Initiale? Ja nie miałem, a tam były boczne szyby akustyczne i radio Bose z aktywnym wyciszaniem wnętrza (jak ich słuchawki)

 

a i kiedys mialem Lagune 2ph2 tam tez bylo glosno na autostradzie i silnik pilowal 😄

 

Mam Zen z jakimiś pakietami, 150KM i EDC 7 biegów. Nie szarpie, chyba że dasz gaz do podłogi szybko puszczając hamulec. Ciężko powiedzieć, ale wydaje się to w miarę normalne 😄 Samych zmian biegów nie czuć, chyba że się skupisz, żeby to wyłapać.

 

Tak, 140-160 jest cicho, może Przy Espace robi problem wysokość? Miałeś też dużo mocniejszy silnik, więc może skrzynia gorzej sobie radziła z większym momentem, może ostrzej jeździłeś i z większymi prędkościami? Albo sama waga i aerodynamika robiła swoje? Talib jest dość niski i płaski.

 

Samo wyciszenie widać, jak się z auta wysiądzie - na zewnątrz jest dużo głośniejsze niż wewnątrz.

 

 

Wracająć do tematu - po objeździe salonów na podium został Tucson/Sportage 230KM (za Waszymi namowami). Kwestia budżetu i terminów, pogodzenia z tym sprzedaży taliba i będzie zmiana. Jeździ to jak na swoje rozmiary przyjemnie, do 120 jest cicho, potem lusterka mocno słychać. Osiągi ok, faktycznie konie troche papierowe, ale trybie sport jednak coś robi. To też nie ma być rajdówka, raczej bedziemy jeździć przepisowo.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fosfor napisał(a):

 

Wracająć do tematu - po objeździe salonów na podium został Tucson/Sportage 230KM (za Waszymi namowami). Kwestia budżetu i terminów, pogodzenia z tym sprzedaży taliba i będzie zmiana. Jeździ to jak na swoje rozmiary przyjemnie, do 120 jest cicho, potem lusterka mocno słychać. Osiągi ok, faktycznie konie troche papierowe, ale trybie sport jednak coś robi. To też nie ma być rajdówka, raczej bedziemy jeździć przepisowo.

 

Zastanów się jeszcze czy zmiana Talismana na te koreańskie wynalazki ma sens. Moim zdaniem zrobisz sobie niezły downgrade.

Chciałeś zmienić auto, bo brakowało bajerów. Ostatecznie chcesz wybrać takie, w którym te bajery działają kiepsko. Na komforcie, wygodzie jazdy i przestrzeni stracisz za to sporo. Z Twojego opisu wydźwięk jest taki, że to taki wybór na siłę i sam się musisz do niego przekonywać. Ja bym temat chyba „rozchodził” ;]

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, fosfor napisał(a):

Wracająć do tematu - po objeździe salonów na podium został Tucson/Sportage 230KM (za Waszymi namowami). Kwestia budżetu i terminów, pogodzenia z tym sprzedaży taliba i będzie zmiana. Jeździ to jak na swoje rozmiary przyjemnie, do 120 jest cicho, potem lusterka mocno słychać. Osiągi ok, faktycznie konie troche papierowe, ale trybie sport jednak coś robi. To też nie ma być rajdówka, raczej bedziemy jeździć przepisowo.

A Sportage jeździłeś z tym motorem, jak porównanie?

Widzę, że stoimy przed tym samym wyborem, tyle że jatylko w HT siedziałem ale nie jeździłem nim.

 

Jaka wersje rozważasz, masz jakieś oferty? Na już czy do produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, zinger napisał(a):

A Sportage jeździłeś z tym motorem, jak porównanie?

Widzę, że stoimy przed tym samym wyborem, tyle że jatylko w HT siedziałem ale nie jeździłem nim.

 

Jaka wersje rozważasz, masz jakieś oferty? Na już czy do produkcji?

marzenia mówią - 4x4, 230KM, pakiet safety. Dealer czegoś szuka, szczerze, jeśli nie uda się ogarnąć tego w grudniu, to nie wiem czy pójdę na produkcję w przyszłym roku, zależy od oferty. W Talibie w styczniu mam przegląd w ASO i ubezpieczenie i to wpływa na rachunki.

Sportage nie jeździłem, tylko Tucsonem. Platforma i silnik te same, więc nie powinno być kosmicznych różnic w prowadzeniu i przyspieszeniu.

Oba ogladalismy w salonach, moje wrażenia, pomieszane:

 

- Tucson bedzie mial lift w przyszłym roku, już nie zbierają zamówień, produkują tylko to, co zostało zamówione. Model więc juz przy zakupie będzie schodzący, to minus. Ale ten mius przekłąda się na promocje u dealera.

- Spotage ma matrixy, Tucson ma tylko automatyczne długie - to imo spory minus

- Sportage ma fajniejsza kamere 360

- Tucson ma we wnętrzu zwykłe żarówki, KIA - nie zwróciłem uwagi czy ma LEDy

- Stylistycznie oba są innowacyjne, więc to kwestia gustu

- trzeci pas z tyłu wychodzi z sufitu i w tusconach, które widziałem, przechodził przez zagłówek pasażera po prawej stronie. to lipa.

-  Tucson ma guziki do zmiany biegów, Sportage ma pokrętło - osobiście wolę pokrętło

- Oba mają w tej wersji hydrauliczna skrzynie 6b, szkoda że nie 7DCT

- schowki i boczki bagażnika nie mają wyściółki

- Tucson ma "rożen" i ciężką maskę, Sportage nie sprawdziłem. To samo zresztą było w cuprze.

- Wnętrze w obu jest ladne, materiały przyjemne. Jest sporo materiałów, są ładnie skomponowane. Podoba mi się.

- Zegary - Tuscon ma - chyba - dwie skórki zegarów, na eco i na sport. Ma mniejsze "tablety" i nie ma daszka nad zegarami. Przez to, że są mniejsze, dobrze je widać przez kierownicę.

- Sportage ma całkiem spoko ten kokpit z dwóch tabletów i panel sterowania pod spodem. Ogólnie przyznałbym punkt KIA, ale mnie za serce chwyta to, że Tucsonie tablet jest wkomponowany w tunel i nie wystaje ponad deske. To lubię. Ok, pół punkty dla KIA, za pokrętła - tego niestety brakuje bliźniakowi.

- Tucson ma kierunkowskazy z tyłu na dole, w zderzaku. Jak pisałem wcześniej - za wygląd niech płacą przechodnie, ale tutaj widzę jakieś ryzyko strzała w tył, bo ktoś nie zauważy, ze skręcam.

- Keyless - działa tak samo w obu, czyli gorzej niż w renault, które moim zdaniem, ma to ograne perfekcyjnie.

- auto hold - zapomnialem sprawdzic na jakiejś górce, ale to automaty więc mimo wszystko nie powinno być problemu

- czytałem - nie potwierdziłem tego - że automatycznie nie zawsze zaciaga reczny przy wyłaczaniu, tylko jak wykryje, że stoi na spadku.

EDIT:

- Oba w wersji z większym tabletem albo z nawigacją nie mają bezprzewodowego Android Auto ani Apple Car. I to raczej jest wycięte sprzętowo.

- Hyundai ma 5 lat gwarancji, ale na wszystko, KIA ma 7, ale ma sporo wyłączeń.

- Oba maja guzik do resetowania odciecia akumulatora - jak system wykryje, że coś ciągnie prąd, do go odcina, żeby nie rozładować. Ten przycisk jest po lewej, obok regulacji świateł, więc ma podejrzanie szybki dostęp. 😄 Aha, jak to sie stanie, to trzeba otwierać auto kluczykiem, zdejmując zaślepkę na klamce.

 

TLDR: IMO KIA jest nieco nowocześniejsza, ale ostatecznie to bardzo zbliżone auta.

Edytowane przez fosfor
  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kadu napisał(a):

Zastanów się jeszcze czy zmiana Talismana na te koreańskie wynalazki ma sens. Moim zdaniem zrobisz sobie niezły downgrade.

Chciałeś zmienić auto, bo brakowało bajerów. Ostatecznie chcesz wybrać takie, w którym te bajery działają kiepsko. Na komforcie, wygodzie jazdy i przestrzeni stracisz za to sporo. Z Twojego opisu wydźwięk jest taki, że to taki wybór na siłę i sam się musisz do niego przekonywać. Ja bym temat chyba „rozchodził” ;]

Trochę masz rację, te "bajery" to głównie aktywny tempomat, automatyczne hamowanie, żeby nie wjechać komuś w tył, dodatkowo kamera 360, cross traffic warning, napęd na 4 koła i trochę większa moc. Przy okazji w mieście mniejsze spalanie.

Widzę downgrade w: brak masażu, brak siłowników maski, brak ledów we wnętrzu, gorszy keyless.

Dodatkowo światła nadal bez matrixów.

Za to gabaryt ciut mniejszy i żona będzie chętniej jeździć.

 

Talib niestety co roku będzie warty coraz mniej, a alternatywy raczej będą trzymać cenę, więc to bardziej decyzja kalkulatora niż serca. Renatę kupiliśmy zupełnym przypadkiem i muszę przyznać, że jeździ się nią naprawdę przyjemnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, fosfor napisał(a):

Trochę masz rację, te "bajery" to głównie aktywny tempomat, automatyczne hamowanie, żeby nie wjechać komuś w tył, dodatkowo kamera 360, cross traffic warning, napęd na 4 koła i trochę większa moc. Przy okazji w mieście mniejsze spalanie.

Widzę downgrade w: brak masażu, brak siłowników maski, brak ledów we wnętrzu, gorszy keyless.

Dodatkowo światła nadal bez matrixów.

Za to gabaryt ciut mniejszy i żona będzie chętniej jeździć.

 

Talib niestety co roku będzie warty coraz mniej, a alternatywy raczej będą trzymać cenę, więc to bardziej decyzja kalkulatora niż serca. Renatę kupiliśmy zupełnym przypadkiem i muszę przyznać, że jeździ się nią naprawdę przyjemnie.

 

 

To jak pasuja Ci rozwiazania Renault, to moze warto sie zainteresowac Australem hybrid 200KM?

Aczkolwiek tam chyba opiera sie wszystko na silniku 3-cyl 1,2T...

To jakas nowosc, wiec w przypadku francuzow bylbym ostrozny ;]

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

To jak pasuja Ci rozwiazania Renault, to moze warto sie zainteresowac Australem hybrid?

Aczkolwiek tam chyba opiera sie wszystko na silniku 3-cyl 1,2T...

To jakas nowosc, wiec w przypadku francuzow bylbym ostrozny ;]

 

pasuje mi talizman i to co w nim zrobili.

Jak jestem na przeglądach, to ogladam nowe auta i akurat Australa chyba nie widzialem, ale ogladalem meganki i Arkany. Drażni mnie, ze każdy model ma wnetrze z tych samych klocków 😄

Panel ze srebrnymi guziczkami leci od Dacii do najwyższego modelu renault, dla mnie to troche lipa.

 

EDIT:

Arkana w hybrydzie:

obraz.png.542d724c5d0d3dba3bff021bb26e6fdc.png

obraz.png.6385fa268c0afc203d2297f58177129d.png

Jak dla mnie - średnio, eufemistycznie rzecz ujmując.

Edytowane przez fosfor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2023 o 08:45, zinger napisał(a):

Nie wnikałem, ale obstawiam, że poza designem, Cupra może mieć ciutke inaczej zestrojone zawieszenie, ewentualnie silnik/skrzynie, ale to tylko moje dywagacje. 

Cupra aż nieprzyjemnie twarda, kiedy przejeżdżamy "śpiącego policjanta". Przy większych prędkościach jest w normie. Trzeba od razu wziąć pod uwagę, że opony w podstawie to 245/45r18, nawet w 1.5tsi co wspaniale wplywa na spalanie pewnie ;l

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To jak pasuja Ci rozwiazania Renault, to moze warto sie zainteresowac Australem hybrid 200KM?
Aczkolwiek tam chyba opiera sie wszystko na silniku 3-cyl 1,2T...
To jakas nowosc, wiec w przypadku francuzow bylbym ostrozny ;]
 

Przestań. Po odbiorze jedziesz do ASO na regulację tylnej klapy. Standardowo niespasowana. Jeśli nie kupisz 4Control, z tyłu masz belkę skrętną . A i cena odleciana. No i te 200 koni, które nie wiadomo gdzie są.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cupra aż nieprzyjemnie twarda, kiedy przejeżdżamy "śpiącego policjanta". Przy większych prędkościach jest w normie. Trzeba od razu wziąć pod uwagę, że opony w podstawie to 245/45r18, nawet w 1.5tsi co wspaniale wplywa na spalanie pewnie ;l
 
 
 

Głupoty piszesz Jest twardo ale bez przesady.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fosfor napisał(a):

marzenia mówią - 4x4, 230KM, pakiet safety. Dealer czegoś szuka, szczerze, jeśli nie uda się ogarnąć tego w grudniu, to nie wiem czy pójdę na produkcję w przyszłym roku, zależy od oferty. W Talibie w styczniu mam przegląd w ASO i ubezpieczenie i to wpływa na rachunki.

Sportage nie jeździłem, tylko Tucsonem. Platforma i silnik te same, więc nie powinno być kosmicznych różnic w prowadzeniu i przyspieszeniu.

Oba ogladalismy w salonach, moje wrażenia, pomieszane:

 

- Tucson bedzie mial lift w przyszłym roku, już nie zbierają zamówień, produkują tylko to, co zostało zamówione. Model więc juz przy zakupie będzie schodzący, to minus. Ale ten mius przekłąda się na promocje u dealera.

- Spotage ma matrixy, Tucson ma tylko automatyczne długie - to imo spory minus

- Sportage ma fajniejsza kamere 360

- Tucson ma we wnętrzu zwykłe żarówki, KIA - nie zwróciłem uwagi czy ma LEDy

- Stylistycznie oba są innowacyjne, więc to kwestia gustu

- trzeci pas z tyłu wychodzi z sufitu i w tusconach, które widziałem, przechodził przez zagłówek pasażera po prawej stronie. to lipa.

-  Tucson ma guziki do zmiany biegów, Sportage ma pokrętło - osobiście wolę pokrętło

- Oba mają w tej wersji hydrauliczna skrzynie 6b, szkoda że nie 7DCT

- schowki i boczki bagażnika nie mają wyściółki

- Tucson ma "rożen" i ciężką maskę, Sportage nie sprawdziłem. To samo zresztą było w cuprze.

- Wnętrze w obu jest ladne, materiały przyjemne. Jest sporo materiałów, są ładnie skomponowane. Podoba mi się.

- Zegary - Tuscon ma - chyba - dwie skórki zegarów, na eco i na sport. Ma mniejsze "tablety" i nie ma daszka nad zegarami. Przez to, że są mniejsze, dobrze je widać przez kierownicę.

- Sportage ma całkiem spoko ten kokpit z dwóch tabletów i panel sterowania pod spodem. Ogólnie przyznałbym punkt KIA, ale mnie za serce chwyta to, że Tucsonie tablet jest wkomponowany w tunel i nie wystaje ponad deske. To lubię. Ok, pół punkty dla KIA, za pokrętła - tego niestety brakuje bliźniakowi.

- Tucson ma kierunkowskazy z tyłu na dole, w zderzaku. Jak pisałem wcześniej - za wygląd niech płacą przechodnie, ale tutaj widzę jakieś ryzyko strzała w tył, bo ktoś nie zauważy, ze skręcam.

- Keyless - działa tak samo w obu, czyli gorzej niż w renault, które moim zdaniem, ma to ograne perfekcyjnie.

- auto hold - zapomnialem sprawdzic na jakiejś górce, ale to automaty więc mimo wszystko nie powinno być problemu

- czytałem - nie potwierdziłem tego - że automatycznie nie zawsze zaciaga reczny przy wyłaczaniu, tylko jak wykryje, że stoi na spadku.

EDIT:

- Oba w wersji z większym tabletem albo z nawigacją nie mają bezprzewodowego Android Auto ani Apple Car. I to raczej jest wycięte sprzętowo.

- Hyundai ma 5 lat gwarancji, ale na wszystko, KIA ma 7, ale ma sporo wyłączeń.

- Oba maja guzik do resetowania odciecia akumulatora - jak system wykryje, że coś ciągnie prąd, do go odcina, żeby nie rozładować. Ten przycisk jest po lewej, obok regulacji świateł, więc ma podejrzanie szybki dostęp. 😄 Aha, jak to sie stanie, to trzeba otwierać auto kluczykiem, zdejmując zaślepkę na klamce.

 

TLDR: IMO KIA jest nieco nowocześniejsza, ale ostatecznie to bardzo zbliżone auta.

Dzięki 👍

Ja celuje też w 230HEV Platinum lub Nline ale koniecznie z pakietem Luxury+Safety dla Platinium (bo w nlinie niedostępne, nie wiadomo dlaczego).

Wtedy masz fotele z pamięcią, wentylacja itp. Oswietlenie led w kabinie masz z pakietem Sun.

Optymalna wersja dla mnie to Platinium że środkiem z nline- fajniejsze wnetrze i alcantara na fotelach a nie ekoskora, ale takiej opcji nie ma niestety.

Nie wiedziałem, że H nie ma matrixow, to trochę lipa w porównaniu do Sportage. 

Ale cenowo wychodzi mi min.10tys taniej niż Sportage GTline z tym samym silnikiem/napędem. To jeszcze zależy, gdzie bym kupował. Zobacz sobie na listę co kolega zet wrzucał w tym lub w wątku obok z Tucsonami dla Aliora. Mają auta z rabatami 23%, tylko z ich leasingiem, oczywiście drozszym (107% na 3 lata vs 104 w H). I tracisz promocje na ubezpieczenie, które między 20-25.11 ma być za free przy finansowaniu z H, wiec.kolejne 4tys. Ale nawet jak policzysz wyższe koszty finansowania i ubezp, to auto finalnie wychodzi z 10tys taniej niz od dealera. Czekam na info jak to ma być organizowane

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał(a):

Dzięki 👍

Ja celuje też w 230HEV Platinum lub Nline ale koniecznie z pakietem Luxury+Safety dla Platinium (bo w nlinie niedostępne, nie wiadomo dlaczego).

Wtedy masz fotele z pamięcią, wentylacja itp. Oswietlenie led w kabinie masz z pakietem Sun.

Optymalna wersja dla mnie to Platinium że środkiem z nline- fajniejsze wnetrze i alcantara na fotelach a nie ekoskora, ale takiej opcji nie ma niestety.

Nie wiedziałem, że H nie ma matrixow, to trochę lipa w porównaniu do Sportage. 

Ale cenowo wychodzi mi min.10tys taniej niż Sportage GTline z tym samym silnikiem/napędem. To jeszcze zależy, gdzie bym kupował. Zobacz sobie na listę co kolega zet wrzucał w tym lub w wątku obok z Tucsonami dla Aliora. Mają auta z rabatami 23%, tylko z ich leasingiem, oczywiście drozszym (107% na 3 lata vs 104 w H). I tracisz promocje na ubezpieczenie, które między 20-25.11 ma być za free przy finansowaniu z H, wiec.kolejne 4tys. Ale nawet jak policzysz wyższe koszty finansowania i ubezp, to auto finalnie wychodzi z 10tys taniej niz od dealera. Czekam na info jak to ma być organizowane

A mają taką wersję? Celuję w to samo niestety, przy czym z luxury mogę zrezygnowac, ale safety bym chciał.

Leasing H ma calkiem fajny, ta promocja na ubezpieczenie jest na black week 😄

alternatywnie porponowali pakiet serwisowy za 1k/3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fosfor napisał(a):

A mają taką wersję? Celuję w to samo niestety, przy czym z luxury mogę zrezygnowac, ale safety bym chciał.

Leasing H ma calkiem fajny, ta promocja na ubezpieczenie jest na black week 😄

alternatywnie porponowali pakiet serwisowy za 1k/3 lata.

Jest na liscie Platinium czarny z Safety 4wd za 164,5kPLN brutto. Pytanie czy nadal dostepny...

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał(a):

Dzięki 👍

Ja celuje też w 230HEV Platinum lub Nline ale koniecznie z pakietem Luxury+Safety dla Platinium (bo w nlinie niedostępne, nie wiadomo dlaczego).

Wtedy masz fotele z pamięcią, wentylacja itp. Oswietlenie led w kabinie masz z pakietem Sun.

Optymalna wersja dla mnie to Platinium że środkiem z nline- fajniejsze wnetrze i alcantara na fotelach a nie ekoskora, ale takiej opcji nie ma niestety.

Nie wiedziałem, że H nie ma matrixow, to trochę lipa w porównaniu do Sportage. 

Ale cenowo wychodzi mi min.10tys taniej niż Sportage GTline z tym samym silnikiem/napędem. To jeszcze zależy, gdzie bym kupował. Zobacz sobie na listę co kolega zet wrzucał w tym lub w wątku obok z Tucsonami dla Aliora. Mają auta z rabatami 23%, tylko z ich leasingiem, oczywiście drozszym (107% na 3 lata vs 104 w H). I tracisz promocje na ubezpieczenie, które między 20-25.11 ma być za free przy finansowaniu z H, wiec.kolejne 4tys. Ale nawet jak policzysz wyższe koszty finansowania i ubezp, to auto finalnie wychodzi z 10tys taniej niz od dealera. Czekam na info jak to ma być organizowane

 

Też miałem dylemat czy iść w N-Line (właśnie to kozackie wnętrze) czy w Platinum i koniec końców zdecydowałem się na Platinum. Pragmatyzm jak również subiektywne odczucia wizualne patrząc na auto z zewnątrz wzięły górę. 🙃 Poprzednia generacja w opcji N-Line była w mojej opinii dużo ciekawsza.

W czwartek odebrałem nowego HT i tak na szybko widać jednak sporą różnicę między poprzednią generacją, a obecną. Poruszona gdzieś wcześniej kwestia mnogości systemów i funkcji potwierdzam, natomiast nie zgodzę się z tym, że działają one źle/wolno. Dalej, wszystko co nie jest potrzebne można albo wyłączyć, albo nie korzystać.

W poprzedniej generacji tryb koncentracji/uwagi czy jak to zwał wyłączyłem pierwszego dnia, takie to było irytujące. Tutaj zrobiłem podobnie, zwłaszcza, że pod odbiorze robiłem trasę na dystansie ponad 300 km. Po tym 300 km na pewno potwierdzę, ze fotele są wygodniejsze i co najważniejsze spalił mi na tym dystansie 7,8 l/100 km, gdzie jego poprzednik przy jeździe głównie autostradowej i korkowej pokazał by min. 9,0 - 9,5 l/100km,

 

Wrzucam poglądowo zdjęcie zestawiające obydwa auta, gdyż stary HT jeszcze chwilę u mnie pojeździ.

 

tududu.jpg

Edytowane przez Ancypankrator
  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ancypankrator napisał(a):

 

Też miałem dylemat czy iść w N-Line (właśnie to kozackie wnętrze) czy w Platinum i koniec końców zdecydowałem się na Platinum. Pragmatyzm jak również subiektywne odczucia wizualne patrząc na auto z zewnątrz wzięły górę. 🙃 Poprzednia generacja w opcji N-Line była w mojej opinii dużo ciekawsza.

W czwartek odebrałem nowego HT i tak na szybko widać jednak sporą różnicę między poprzednią generacją, a obecną. Poruszona gdzieś wcześniej kwestia mnogości systemów i funkcji potwierdzam, natomiast nie zgodzę się z tym, że działają one źle/wolno. Dalej, wszystko co nie jest potrzebne można albo wyłączyć, albo nie korzystać.

W poprzedniej generacji tryb koncentracji/uwagi czy jak to zwał wyłączyłem pierwszego dnia, takie to było irytujące. Tutaj zrobiłem podobnie, zwłaszcza, że pod odbiorze robiłem trasę na dystansie ponad 300 km. Po tym 300 km na pewno potwierdzę, ze fotele są wygodniejsze i co najważniejsze spalił mi na tym dystansie 7,8 l/100 km, gdzie jego poprzednik przy jeździe głównie autostradowej i korkowej pokazał by min. 9,0 - 9,5 l/100km,

 

Wrzucam poglądowo zdjęcie zestawiające obydwa auta, gdyż stary HT jeszcze chwilę u mnie pojeździ.

Hybryda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ancypankrator napisał(a):

Też miałem dylemat czy iść w N-Line (właśnie to kozackie wnętrze) czy w Platinum i koniec końców zdecydowałem się na Platinum. Pragmatyzm jak również subiektywne odczucia wizualne patrząc na auto z zewnątrz wzięły górę.

Gratki. Co masz na mysli piszac o pragmatyzmie w kontekscie wyboru wersji?

 

Dla mnie, jesli Platinium to wlasnie Dark Knight kolor (chyba taki masz?), bo te plastiki na nadkolach calkiem dobrze sie z nim komponuja. Tylko nie jestem przekonany do eko-skory (a chce Luxury), alcantara duzo fajniejsza i do tego kolorystycznie, dla mnie, ten szary z ciemna podsufitka leiej wygladaja niz wnetrze Platinium. ALe finalnie, to pewnie wezme to co jeszcze bedzie dostepne, bo te auta szybko znikaja teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, zinger napisał(a):

Gratki. Co masz na mysli piszac o pragmatyzmie w kontekscie wyboru wersji?

 

Dla mnie, jesli Platinium to wlasnie Dark Knight kolor (chyba taki masz?), bo te plastiki na nadkolach calkiem dobrze sie z nim komponuja. Tylko nie jestem przekonany do eko-skory (a chce Luxury), alcantara duzo fajniejsza i do tego kolorystycznie, dla mnie, ten szary z ciemna podsufitka leiej wygladaja niz wnetrze Platinium. ALe finalnie, to pewnie wezme to co jeszcze bedzie dostepne, bo te auta szybko znikaja teraz...

 

Obecny N-Line ma te elementy plastikowe w kolorze nadwozia, a ja trochę ganiam po drogach nieutwardzonych i szkoda by mi było jak by jakieś kamyki obijały te elementy. Dodatkowo felgi w wersji N-Line zupełnie mi nie podeszły, a nie ma opcji wymiany na inne (😅🤦‍♂️), a bujać się ze sprzedażą i zakupem nowym zwyczajnie by mi się nie chciało.

 

Kolor to faktycznie Dark Knight i wygląda nieźle (wrzuciłem zdjęcie zaraz po odebraniu jak był jeszcze czysty).

 

Idiotyczne w Hyundaiu jest to, że aby mieć elektryczne stołki, trzeba wziąć pakiet Luxury ze skórami...

Nie lubię skóry w aucie, więc mam niemalże najwyższą wersję bez elektrycznych foteli 😅🤦‍♂️

 

Potwierdzam kwestię "znikania" aut - wersje Platinum oraz N-Line bardzo szybko znajdują nabywców.

 

Ł.

 

image_50443521.JPG

Edytowane przez Ancypankrator
  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ancypankrator napisał(a):

 

Obecny N-Line ma te elementy plastikowe w kolorze nadwozia, a ja trochę ganiam po drogach nieutwardzonych i szkoda by mi było jak by jakieś kamyki obijały te elementy. Dodatkowo felgi w wersji N-Line zupełnie mi nie podeszły, a nie ma opcji wymiany na inne (😅🤦‍♂️), a bujać się ze sprzedażą i zakupem nowym zwyczajnie by mi się nie chciało.

 

Kolor to faktycznie Dark Knight i wygląda nieźle (wrzuciłem zdjęcie zaraz po odebraniu jak był jeszcze czysty).

 

Idiotyczne w Hyundaiu jest to, że aby mieć elektryczne stołki, trzeba wziąć pakiet Luxury ze skórami...

Nie lubię skóry w aucie, więc mam niemalże najwyższą wersję bez elektrycznych foteli 😅🤦‍♂️

 

Potwierdzam kwestię "znikania" aut - wersje Platinum oraz N-Line bardzo szybko znajdują nabywców.

 

Ł.

 

U mnie musi byc pamiec foteli, bo bedzie zaraz 4 kierowcow (szkoda ze tu sa tylko 2) i mnie teraz trafia, jak za kazdym razem musze sobie ustawiac.

 

Na stronie widze jeszcze Nline czerwonego, musze zbadac czy dostepny...

image.png.992e2eb4a3543980fc8a80d2aa23e854.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2023 o 13:00, sdss napisał(a):

Może i skacze, ale daje radę 😂

 

Bo to przecież jest babki samochód do jazdy po mieście!! 😄

 

Była jakąś aktualizacja ESP robiona w zeszłym roku. Nie znam lepiej jeżdżącego suva od Macana, bardziej komfortowe owszem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zinger napisał(a):

Na stronie widze jeszcze Nline czerwonego, musze zbadac czy dostepny...

 

N-Line IMHO wygląda okropnie z tymi polakierowanymi nakładkami nad kołami... 

 

A z systemów które działają tak sobie/bez sensu:

  • absolutnie idiotycznie rozwiązane sterowanie tempomatem. Pierwszy raz po uruchomieniu auta trzeba go aktywować jednym przyciskiem, a każde następne wznowienie realizuje się innym.  Naciśniesz nie ten, który akurat trzeba i się wyłącza. A ze trzy razy w długiej trasie zdarzyło się, że tempomat całkowicie się wysypał i można go było włączyć dopiero po wyłączeniu zapłonu. 
  • radio też tak ma. Przycisk Power wyłącza audio. Wiec jak chcesz potem czegoś posłuchać, to trzeba znowu Power nadusić. Nie wystarczy wcisnąć Vol+. Ale jak masz radio na Mute (co jest często nierozróżnialne do Power-Off - a na kierownicy jest przycisk Mute) to Power je wyłączy. I czasami człowiek walczy w tym ustrojstem, Power, Mute, Power, Mute, Vol+. FFS! 😄
  • hamulec postojowy nie jest automatycznie aktywowany po wyłączeniu pojazdu. Wyrobiłem sobie odruch, ale po co?! 😄
  • hamulec postojowy zostanie jednak aktywowany po wyłączeniu pojazdu jak aktywujemy "Hill Hold". Który też wyłącza sie po wyłączeniu zapłonu
  • tryb monitorowania koncentracji nie działa jak jest włączone utrzymywanie pasa ruchu: każdą autonomiczną korekcję kierownicy uznaje za reakcję kierowcy i uznaje, że ten ma świetne reakcje... 
  • śledzenie czy ręcę są na kierownicy jest realizowane przez monitorowanie przyłożonego momentu. Jak jest prosta droga, to zaczyna krzyczeć. Wyłączyć tego się nie udało...
  • ochrona przed przypadkowym zjazdem z pasa ruchu jest kiepsko skalibrowana i trzeba od czasu do czasu walczyć z kierownicą... Wyłączyć go można tylko do wyłączenia zapłonu...  
  • automatyczne wycieraczki działają gorzej niz w Skodzie zrobionej w 2005r.
  • wybrany tryb jazdy wraca zawsze do ECO po wyłączeniu pojazdu
  • infotaiment wiesza się bardzo często. Na tyle często, ze po lewej stronie od przycisku Power dali dynks do rego resetowania (trzeba nacisnąć np. długopisem). Czasem zawiesi się kompletenie, czasem tylko modem BlueLink (i np. nie ma life-traffic), czasem tylko panel klimatyzacji.

 

Przy czym ja mam wersję średnio-bieda, bez adaptacyjnego tempomatu, elektrycznych stołków, kamer dookoła itd... W bardziej wypasionej będzie pewnie więcej kwiatków...

Edytowane przez grogi
  • Haha 1
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 11:48, fosfor napisał(a):

Te konie w kia to troche jakies wirtualne, 230KM będzie drozsze i nadal wolniejsze od cupry. wiec przezylbym i 180.

Tak, ten tablet jest drugim problemem zaraz po bagazniku. To kia ma duzo lepiej ograne :ok:

 

Co powiesz na to:

1. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-tiguan-elegance-2-0-tsi-4motion-190-km-dsg-plichta-gdansk-ID6FF8I3.html

 

2. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-q3-pakiet-comfort-android-auto-apple-car-play-kolo-dojazdowe-metalik-ID6FCixl.html

 

3. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volvo-s60-b5-awd-ultimate-dark-250-km-niski-przebieg-blis-hud-fv-23-ID6FVU4M.html przypadkowo trafiłem. Niesamowite jak te Voviaki z serii 60 tracą na wartości...

 

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.