Skocz do zawartości

VW ID.4 2024


Ralph78

Rekomendowane odpowiedzi

Myślicie, że odświeżona wersja będzie w jakiś sposób poprawiona jeśli chodzi o software i irytujące usterki? U mnie na wiosce jest już nowy cennik i jest dużo taniej niż było. Wersja, którą kiedyś rozważałem jest tańsza o prawie 10k euro. Są już jakieś przesłanki, że lifting wniósł usprawnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ralph78 napisał(a):

Myślicie, że odświeżona wersja będzie w jakiś sposób poprawiona jeśli chodzi o software i irytujące usterki? U mnie na wiosce jest już nowy cennik i jest dużo taniej niż było. Wersja, którą kiedyś rozważałem jest tańsza o prawie 10k euro. Są już jakieś przesłanki, że lifting wniósł usprawnienia?

 

Chyba jest większy ekran i trochę poprawiony software. 

Dalej 2 przełączniki dla 4 szyb i morze piano-black. 

Nie wiem, jak dobre jest teraz wyszukiwanie trasy z odpowiednimi ładowarkami, bo to była tragedia. Ciekawe też jak z updatami systemu, bo to co w Tesli zajmuje pół godziny w ID zajmowało pół roku. 

No i nie wiem, czy można już jeździć podczas dużego deszczu bez ryzykowania poważnej awarii komputera..

 

Jak jest dużo taniej od Y to można się zastanowić. To duży i komfortowy samochód. :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

Watpie kup kia ev6 albo teslunie

W DE sa duże upusty na VW (lub urealnienie cen po prostu). W przeliczeniu ca 160k PLN za podstawowe ID.4. Tesluni (jeszcze) za tyle sie nie kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dobre to ?

 

Pewnie trzeba poczekać na pierwsze recenzje użytkowników ;) Na podstawie tego materiału wychodzi, że w końcu VW dodał w nowej wersji software planer trasy z prawdziwego zdarzenia obejmujący pośrednie punkty ładowania. Dodatkowo jadąc wg takiej trasy auto potrafi przygotować (podgrzać) baterię aby uzyskać optymalne parametry ładowania. Coś czego wcześniej w VW nie było. Dodatkowo w wersji, która by mnie interesowała moc wzrosła z 201 KM do 282 KM. Jest to wynikiem zmiany na nowy silnik elektryczny znany z ID7. Wydajność też ma być lepsza, o ile tego jeszcze nie podali. Infotaiment dostał też nowy interfejs wraz z nowym osprzętem i działa bardzo płynnie, do teraz jeśli wychodziła nowa wersja oprogramowania trzeba było jechać do salonu na jej wgranie, w wersji 2024 aktualizację będą przychodzić drogą OTA. Ogólnie to najważniejsze zmiany, teraz pytanie czy dalej będą się zdarzać bugi w systemie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2024 o 10:59, Ralph78 napisał(a):

 

Pewnie trzeba poczekać na pierwsze recenzje użytkowników ;) Na podstawie tego materiału wychodzi, że w końcu VW dodał w nowej wersji software planer trasy z prawdziwego zdarzenia obejmujący pośrednie punkty ładowania. Dodatkowo jadąc wg takiej trasy auto potrafi przygotować (podgrzać) baterię aby uzyskać optymalne parametry ładowania. Coś czego wcześniej w VW nie było. Dodatkowo w wersji, która by mnie interesowała moc wzrosła z 201 KM do 282 KM. Jest to wynikiem zmiany na nowy silnik elektryczny znany z ID7. Wydajność też ma być lepsza, o ile tego jeszcze nie podali. Infotaiment dostał też nowy interfejs wraz z nowym osprzętem i działa bardzo płynnie, do teraz jeśli wychodziła nowa wersja oprogramowania trzeba było jechać do salonu na jej wgranie, w wersji 2024 aktualizację będą przychodzić drogą OTA. Ogólnie to najważniejsze zmiany, teraz pytanie czy dalej będą się zdarzać bugi w systemie...

Nadal będzie się wolno ładować w trasie, jeśli to nie kłopot, można rozważać 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo taką ma krzywą ładowania i pewnie niewiele poprawią, o ile w ogóle. 
Zobaczymy, jak na razie to tylko gdybanie. Trzeba poczekać na rzetelne testy jak będzie dostępny.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ralph78 napisał(a):

Zobaczymy, jak na razie to tylko gdybanie. Trzeba poczekać na rzetelne testy jak będzie dostępny.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
 

Architektury 400V na 800V nie zmienią, ale owszem, czekać trzeba 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

Nadal będzie się wolno ładować w trasie, jeśli to nie kłopot, można rozważać 👍

 

W morzu problemów ID4 ładowanie nigdy nie było uciążliwe (no chyba, że na zimnej baterii).

Za to z tyłu wygodnie mogą siedzieć nawet ludzie z piszczelami. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HelixSv napisał(a):

 

W morzu problemów ID4 ładowanie nigdy nie było uciążliwe (no chyba, że na zimnej baterii).

Za to z tyłu wygodnie mogą siedzieć nawet ludzie z piszczelami. ;]

Przesiadając się do Tesli nadal jesteś w nieświadomości, także rozumiem Twój punkt widzenia 😁🤪

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Przesiadając się do Tesli nadal jesteś w nieświadomości, także rozumiem Twój punkt widzenia 😁🤪

 

 

Za mało jeżdżę, żeby 5 minut różnicy na ładowarce miało dla mnie znaczenie. 

 

Narzekanie córki (160cm) że jedziemy do Göteborga w i4 zamiast eNiro trwało znacznie dłużej. 

 

Ciekawostka. 

Siedziałem dwa dni temu w EV9.  Bardzo fajny samochód. Wielki. Nawet pianoblack jest szare a nie czarne. Cała deska jest przemyślana, sterowanie temperaturą normalne, fajne schowki. 

Tylko znowu, siedzenia z tyłu zaprojektowane dla dzieci azjatów. Siedzisko jest za nisko, a nad głową dużo miejsca, więc spokojnie mogli zrobić 3 cm wyżej. W starym Touregu (auto podobnej klasy) było duuużo lepiej. W ID4 czy Y też. 

Zaznaczam, że chodzi mi o wysokość siedziska, nie o odległość do fotela z przodu. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Za mało jeżdżę, żeby 5 minut różnicy na ładowarce miało dla mnie znaczenie. 

 

Narzekanie córki (160cm) że jedziemy do Göteborga w i4 zamiast eNiro trwało znacznie dłużej. 

 

Ciekawostka. 

Siedziałem dwa dni temu w EV9.  Bardzo fajny samochód. Wielki. Nawet pianoblack jest szare a nie czarne. Cała deska jest przemyślana, sterowanie temperaturą normalne, fajne schowki. 

Tylko znowu, siedzenia z tyłu zaprojektowane dla dzieci azjatów. Siedzisko jest za nisko, a nad głową dużo miejsca, więc spokojnie mogli zrobić 3 cm wyżej. W starym Touregu (auto podobnej klasy) było duuużo lepiej. W ID4 czy Y też. 

Zaznaczam, że chodzi mi o wysokość siedziska, nie o odległość do fotela z przodu. 

 

Bo w Kia wozi się psa, nawet te z długimi nogami nie narzekają 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2024 o 11:46, HelixSv napisał(a):

 

Za mało jeżdżę, żeby 5 minut różnicy na ładowarce miało dla mnie znaczenie. 

 

Narzekanie córki (160cm) że jedziemy do Göteborga w i4 zamiast eNiro trwało znacznie dłużej. 

 

Ciekawostka. 

Siedziałem dwa dni temu w EV9.  Bardzo fajny samochód. Wielki. Nawet pianoblack jest szare a nie czarne. Cała deska jest przemyślana, sterowanie temperaturą normalne, fajne schowki. 

Tylko znowu, siedzenia z tyłu zaprojektowane dla dzieci azjatów. Siedzisko jest za nisko, a nad głową dużo miejsca, więc spokojnie mogli zrobić 3 cm wyżej. W starym Touregu (auto podobnej klasy) było duuużo lepiej. W ID4 czy Y też. 

Zaznaczam, że chodzi mi o wysokość siedziska, nie o odległość do fotela z przodu. 

 

Czytając wczoraj niezły artykuł o EV z ChRL się właśnie zastanawiałem czy przewidują że ludzie w EU są grubsi&wyższsi niż średnia w 🇨🇳 A progres jaki robią jest niesamowity. Plus dopłaty rządowe dla producentów. Zmiotą rynek EU producentów szybciej niż się nam wydaje. I pewnie dlatego m.in. Tesla obniża ceny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał(a):

Plus dopłaty rządowe dla producentów.

W EU też były/są dopłaty, które finalnie trafiały/trafiają do producentów, bo dzięki nim utrzymują wysokie ceny EV. Tylko że europejscy producenci zamiast przeznaczyć na R&D wypłacali sobie z nich premie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2024 o 21:10, iwik napisał(a):

W DE sa duże upusty na VW (lub urealnienie cen po prostu). W przeliczeniu ca 160k PLN za podstawowe ID.4. Tesluni (jeszcze) za tyle sie nie kupi.

Spuszczają z tonu. Średnia Cupra za 138k. Tyle co jakieś gowniane 1.2 w podniesionym Pezocie. 

 

image.png.c5280cf728fb42dc7f8ac83ed4b17a42.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał(a):

2022 - "chwilę" stoi 🤣

VAG myślał że ludzie kupią auto do miasta za 200k. Lud zagłosował portfelem. Czekam na Francuzów i będzie można coś kupić poniżej 100k. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wujek napisał(a):

Spuszczają z tonu. Średnia Cupra za 138k. Tyle co jakieś gowniane 1.2 w podniesionym Pezocie. 

 

 

Ale jak sądzę to cena po dotacji ;] Choć za 2 letnie auto może i końcowa.

ID.3 przed liftowe sprzedawali po 135-140 k PLN, były dostępne przez chwile, wszystko zeszło. Sam mało co się nie zainteresowałem dopóki nie poczytałem o ich zajebistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komor napisał(a):

Ale jak sądzę to cena po dotacji ;] Choć za 2 letnie auto może i końcowa.

ID.3 przed liftowe sprzedawali po 135-140 k PLN, były dostępne przez chwile, wszystko zeszło. Sam mało co się nie zainteresowałem dopóki nie poczytałem o ich zajebistości.

Jeszcze trochę i się unormuje. Skoro tesla Y będzie poniżej 200 :phi: i teoretycznie można nią w trasę jechać za tirem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał(a):

Jeszcze trochę i się unormuje. Skoro tesla Y będzie poniżej 200 :phi: i teoretycznie można nią w trasę jechać za tirem.

Nie będzie, tylko jest. Ale to te z małymi bateriami, tir obowiązkowo. Ponoć za to nie się mniej palą.

obraz.png.e9f8d9287332ef81122000b7999a5ca8.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, komor napisał(a):

Nie będzie, tylko jest. Ale to te z małymi bateriami, tir obowiązkowo. Ponoć za to nie się mniej palą.

obraz.png.e9f8d9287332ef81122000b7999a5ca8.png

 

Potwierdzam. 

Mała bateria. Małe zużycie prądu. Wolna degradacja. Bezszkodowe (wręcz zalecane) ładowanie do 100%.

 

Na razie 27000 km w 10 miesięcy. 

Za tirami nie jeżdżę, szkoda lakieru i szyby. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komor napisał(a):

Nie będzie, tylko jest. Ale to te z małymi bateriami, tir obowiązkowo. Ponoć za to nie się mniej palą.

obraz.png.e9f8d9287332ef81122000b7999a5ca8.png

I tutaj jeszcze ceny przed dotacja, co daje finalna cenę ok 180k za dobrego elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW, to czy ID.3 po tych wszystkich aktualizacjach jest takie kiepskie ? Na początku to rzeczywiście była lipa z tego co czytałem, ale jakieś nowe wersje softu wprowadzali co chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

 

Potwierdzam. 

Mała bateria. Małe zużycie prądu. Wolna degradacja. Bezszkodowe (wręcz zalecane) ładowanie do 100%.

 

Na razie 27000 km w 10 miesięcy. 

Za tirami nie jeżdżę, szkoda lakieru i szyby. ;]

Ja jeżdżąc spokojnie mam ca. 14-16 kWh w LR, to chyba SR chyba z 12-14 łyka ;] Nissan Leaf miał zbliżone wyniki ;l albo ciut wyższe.

 

Godzinę temu, Kiwal napisał(a):

I tutaj jeszcze ceny przed dotacja, co daje finalna cenę ok 180k za dobrego elektryka.

168 k PLN proszę Pana, 27 k PLN mamy max dotacji.

 

47 minut temu, gfr napisał(a):

A tak BTW, to czy ID.3 po tych wszystkich aktualizacjach jest takie kiepskie ? Na początku to rzeczywiście była lipa z tego co czytałem, ale jakieś nowe wersje softu wprowadzali co chwilę.

Ponoć coś poprawili, ale organoleptycznie nie sprawdzałem, zbyt wysokie progi cenowe zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, komor napisał(a):

Ja jeżdżąc spokojnie mam ca. 14-16 kWh w LR, to chyba SR chyba z 12-14 łyka ;] Nissan Leaf miał zbliżone wyniki ;l albo ciut wyższe.

 

Z ostatnich 24000 mam 15.9.

Mój rekord to 9. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gfr napisał(a):

A tak BTW, to czy ID.3 po tych wszystkich aktualizacjach jest takie kiepskie ? Na początku to rzeczywiście była lipa z tego co czytałem, ale jakieś nowe wersje softu wprowadzali co chwilę.

Wersja softu 3.x wyglądała jakby zrobil ja dzieciak z przedszkola. Mowie głównie o nawigacji i planowaniu podróży.

Jak teraz jest to nie wiem w 4.x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zinger napisał(a):

To w Skodzie srednia latem jest w ok 9-10, zima 15-16.

Wygląda śmiesznie, 300-500 konna krowa jara podobne wartości prądu co małe pudełko o mocy ?? 100 koni?? ;]

Jednak ten Elon nie taki głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, komor napisał(a):

Wygląda śmiesznie, 300-500 konna krowa jara podobne wartości prądu co małe pudełko o mocy ?? 100 koni?? ;]

Jednak ten Elon nie taki głupi.

Mógłbyś rozwinąć? Gdzie Ty widzisz podobne ilości prądu? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, akisel napisał(a):

Mógłbyś rozwinąć? Gdzie Ty widzisz podobne ilości prądu? 

 

Y - średnio 15,9

E Citygo - zima 15-16.

 

Nie zamierzam nikomu nic udowadniać, mnie też to dziwi że Y a jeszcze bardziej 3 potrafią robić mega niskie pobory mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał(a):

 

Y - średnio 15,9

E Citygo - zima 15-16.

 

Nie zamierzam nikomu nic udowadniać, mnie też to dziwi że Y a jeszcze bardziej 3 potrafią robić mega niskie pobory mocy.

Z tego co widzę ile u żony idzie energii, to zimą 16 przy mrozach, tak jest niżej niż 15. Latem/wiosną 10-12, wątpię aby Y tyle zużyła.

Jazda bez napinania po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, komor napisał(a):

 

Y - średnio 15,9

E Citygo - zima 15-16.

 

Nie zamierzam nikomu nic udowadniać, mnie też to dziwi że Y a jeszcze bardziej 3 potrafią robić mega niskie pobory mocy.

 

Moja wciąga chyba ponad 20 średnio :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, komor napisał(a):

 

Y - średnio 15,9

E Citygo - zima 15-16.

 

Nie zamierzam nikomu nic udowadniać, mnie też to dziwi że Y a jeszcze bardziej 3 potrafią robić mega niskie pobory mocy.

Ale Y robi normalne pobory. Inną sprawą jest, że komp sporo przekłamuje. 

Porównywanie do Leafa nie ma sensu, bo to antyk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Ale Y robi normalne pobory. Inną sprawą jest, że komp sporo przekłamuje. 

Porównywanie do Leafa nie ma sensu, bo to antyk. 

 

Pewnie, że ma. Prawie bym go kupił a obecnie jeżdżę tym drugim ;l

I pomyśleć, że wtedy już byłem pozytywnie zaskoczony jak to płynnie jedzie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.