Skocz do zawartości

1,2Tce - poprawiony?


bez

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, stig napisał(a):

1.3 przebieg 46kkm. Działa i mało pali z takiej lamusowej jazdy 😁

 

IMG_2802.jpeg

 

Dżizus, k...a, ja pi...lę. Jakie to jest brzydkie! I kierowca ciągle musi na to patrzeć!

 

  • Lubię to 4
  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kenickie napisał(a):

 

Dżizus, k...a, ja pi...lę. Jakie to jest brzydkie! I kierowca ciągle musi na to patrzeć!

 

Na drogę się patrzy 😂. Można się przyzwyczaić. Na żywo strasznie to tak nie wygląda. Z niektórymi autami też tak jest 😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, stig napisał(a):

1.3 przebieg 46kkm. Działa i mało pali z takiej lamusowej jazdy 😁

 

IMG_2802.jpeg

Zabijesz te silnik 8]...;].Ja na moim 1,3 Tce po ostatnich 10 kkm miałem średnią 7,8 l ,ale jazda z przewagą miasta no i auto większe.Jazda autostradowa ,Gdynia -Rotterdam i z powrotem 6,8 l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stalan napisał(a):

Zabijesz te silnik 8]...;].Ja na moim 1,3 Tce po ostatnich 10 kkm miałem średnią 7,8 l ,ale jazda z przewagą miasta no i auto większe.Jazda autostradowa ,Gdynia -Rotterdam i z powrotem 6,8 l .

Normalnie tak nie jeżdżę 😁 Dostaje 98 i widzi też obroty ponad 4krpm aczkolwiek nic już ciekawego wyżej się nie dzieje 😁 Średnia u mnie z całości to 6.4 i w tym nadwoziu nie trzeba się nawet starać, żeby taki wynik osiągnąć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2024 o 19:30, Camel napisał(a):

Dokładnie.

Na marginesie:

Walczyłem prawie 2 miesiące  na zwrot zaliczki z Toyoty. Olewali mnie, nie odbierali telefonów, na maile nie odpowiadali.

Zadzwoniłem na infolinię  importera - Dealer miał się odezwać w przeciągu 48h - znów nic. Telefon na infolinię znów - i mam napisać skargę. Odpowiedź importera, że on nie jest stroną i muszę załatwiać sprawę bezpośrednio z dealerem - ehhhhh.

Chyba się wyleczyłem z Toyoty a następne auto mam zmieniać za około rok i myślałem z kolei nad Rav4 😭

Errata:

wczoraj dostałem przelew - zwrot zaliczki od Toyoty. Bagatela zajęło im to 2.5 miesiąca bez 3 dni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

Utrzymujecie obroty ppnizej 2btys rpm podczas jazdy?

 

Po mieście czy poza miastem jadać spokojnie rzadko się przekracza 2 tysiące obrotów (turbodoładowana benzyna). Nie mam na to praktycznie wpływu, przecież to algorytmy decydują o tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bartekm napisał(a):

U mnie automat śmiga na 1100-1200 ;]

 

Tryb sport podbija obroty w okolice 2krpm, ale tylko żona tego używa bo prawdziwe latanie po obrotach to ja mam w Hondzie 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 22:02, Jaruga napisał(a):

Sam kupiłem auto z tym motorem więc doktoryzowałem się trochę i przeczytałem wiele ciekawych przypadków. Ten motor ma typowo dieslowskie przypadłości pomimo że jest benzyniakiem. Źle znosi całkowicie miejską jazdę. Przy notorycznym niedogrzaniu rośnie poziom oleju co przy zachowaniu przeglądów co 30kkm doprowadza do znacznego jego rozcieńczenia i degradacji całego motoru. Delikatnej jazdy nie lubią też wtryskiwacze które potrafią się przytkać i wiercić dziury w tłokach. Ludzie którzy je upalają w firmach lub robią duże przebiegi są zadowoleni, a "działkowcy" czasami wymieniają silniki przy przebiegach po kilkadziesiąt tysięcy. Zwłaszcza Ci co nie sprawdzają stanu oleju. Ale to nadal rzadkie przypadki.

 

to co piszesz to są raczej przypadłości wszystkich benzyniaków z bezpośrednim wtryskiem i GPFem. Chociaż ten 1.3 Tce ma w ogóle jakieś rekordowe jak na benzyniaka ciśnienia wtrysków i pewnie jest jeszcze bardziej podatny na takie problemy. 

Ja czuję w swojej Astrze (1.6 turbo 200KM, wtrysk bezpośredni, gpf) zapach paliwa w oleju na bagnecie nawet niedługo po wymianie. Zwłaszcza po zimie. Dlatego olej wymieniam dwa razy w roku niezależnie od przebiegów. Kiedyś to było 10-13 tys. km. obecenie bardziej 7 tys. między wymianami. I nie uważam żeby to było za często. Ten samochód po uruchomieniu na zimno, tak z pół minuty trzyma obroty w okolicy 1500rpm. Podobno to po to żeby się szybciej dogrzewał, żeby dbać o łańcuch rozrządu. Fakt, że nagrzewa się dosyć szybko, pewnie dawki paliwa ma wtedy lepsze niż polonez na max ssaniu, nie ma siły żeby to się wszystko wypalało i nie przedostawało do oleju. Dlatego kontrola poziomu i częsta wymiana to jest podstawa. Jeżdżę różnie, czasem kilka dni krótkie trasy żeby podwieźć syna do szkoły, czy podjechać do sklepu, więc jak jadę gdzieś dalej, zwłaszcza autostradą, to staram się co jakiś czas trochę mu przycisnąć, dokręcić do czerwonego pola na 2,3 biegu, przedmuchać, przegonić szybciej (na potrzeby poprawności AK powiedzmy że tylko odrobinę szybciej niż 140km/h ;]) zwłaszcza że ogólnie mam raczej lekką nogę i jeżdżę płynnie i spokojnie po wsiach i do Krakowa. Do tego raz na jakieś 20 tys. km wlewam tunap 978 do paliwa. Auto ma 113 tys. przebiegu, na razie z silnikiem, wtryskami, czy gpfem nie było żadnych problemów.

A sąsiad ma ten 1.3 TCE w Nissanie X-Trail poprzedniej generacji. Wersja 160KM. Mają ten samochód już nie wiem, ze 4 lata. Na razie problemów żadnych, ale nie pytałem o przebieg. Już raczej dużo nie jeżdżą, chociaż auto też regularnie jeździ autostradą. Myślę że to jest kluczowe dla tych nowoczesnych silników. Nawet nie trzeba bardzo cisnąć czy szaleć, ale już przy prędkościach 120-140km/h opory są takie, obciążenie silnika jest takie że nagrzewa się tak jak powinien, dopala tę sadzę która wszędzie gromadzi, odparuje wilgoć z oleju. Tak, takie zamulanie w codziennej jeździ po kilka km w miejskich korkach czy po wsi to są imho najgorsze warunki.

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy clio IV z tym silnikiem, rocznik 2018. Przez 5,5 roku nic się nie działo. Olej zmieniany raz do roku. Przez ten okres przejechał równo 51 tys. km. Silnik świetnie się sprawuje ze skrzynią EDC, dynamiczny w mieście, na autostradzie też nie było wstydu.
Oleju nie brał, ale przez jeden rok robił krótkie odcinki, 2x dziennie po około 2km. Dostałem ostrzeżenie od mechanika, że olej był w bardzo kiepskim stanie, mazał się w misce. Fakt, że poprzednia wymiana była w ASO w ramach pakietu serwisowego i cholera wie czy i jak ten olej zmienili.

My byliśmy na tyle zadowoleni z całości auta, że zastąpił go captur z 1.3. Co ciekawe captur cięższy i mocniejszy, ale w podobnych warunkach pali co najmniej pół litra mniej.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nissana 2022 z 13 TCe 130 KM 52 kkm, gadałem z kumplem który pracuje w Nissanie i mówi że są OK, duuużo lepsze niż wcześniejsze 1,2 TCe, zdarzają się w nich 2 usterki i jedna z nich występuje u mnie, pierwsza to minimalne wycieki oleju z góry silnika, jakaś tam uszczelka jest do wymiany - jutro jadę to zgłosić, nie jest to groźne dla silnika poza aspektem wizualnym, druga to usterki termostatu, ponoć pęka obudowa i ucieka cały płyn, jak kierowca szybko nie zatrzyma auta to silnik dostaje w tyłek, tu wiadomo to jest zdecydowanie groźniejsze - też mam mieć wymieniony termostat - jest ponoć nowy numer części więc prawdopodobnie poprawiony.

Poza tym mówił że jest spoko, jeździ i to całkiem fajnie - twierdzi też że moc to tylko kwestia softu 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, paulluck napisał(a):

Mam Nissana 2022 z 13 TCe 130 KM 52 kkm, gadałem z kumplem który pracuje w Nissanie i mówi że są OK, duuużo lepsze niż wcześniejsze 1,2 TCe, zdarzają się w nich 2 usterki i jedna z nich występuje u mnie, pierwsza to minimalne wycieki oleju z góry silnika, jakaś tam uszczelka jest do wymiany - jutro jadę to zgłosić, nie jest to groźne dla silnika poza aspektem wizualnym, druga to usterki termostatu, ponoć pęka obudowa i ucieka cały płyn, jak kierowca szybko nie zatrzyma auta to silnik dostaje w tyłek, tu wiadomo to jest zdecydowanie groźniejsze - też mam mieć wymieniony termostat - jest ponoć nowy numer części więc prawdopodobnie poprawiony.

Poza tym mówił że jest spoko, jeździ i to całkiem fajnie - twierdzi też że moc to tylko kwestia softu 🙂

 

a jakie zdanie ma kumpel z Nissana o Epowerze? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, maro_t napisał(a):

 

a jakie zdanie ma kumpel z Nissana o Epowerze? ;]

 

Nie wiem, nie pytałem, ale chyba za świeży temat żeby coś więcej dało się powiedzieć. Zapytam go jutro z ciekawości 🙂

Wczoraj oglądałem Automaniaka z zeszłego roku i wydaje się że auto jest spoko, pomysł nie głupi, ale spalanie dalekie od oczekiwanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, paulluck napisał(a):

 

Nie wiem, nie pytałem, ale chyba za świeży temat żeby coś więcej dało się powiedzieć. Zapytam go jutro z ciekawości 🙂

Wczoraj oglądałem Automaniaka z zeszłego roku i wydaje się że auto jest spoko, pomysł nie głupi, ale spalanie dalekie od oczekiwanego.

 

serio? Nie wiem, może ktoś oczekuje że to będzie paliło 3 litry. Ja tam jestem w pozytywnym szoku jak mało taki klocek o niezłych osiągach może zużywać paliwa. Ale ja już jestem po czterdziestce i nigdzie się nie spieszę, może to dlatego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maro_t napisał(a):

 

serio? Nie wiem, może ktoś oczekuje że to będzie paliło 3 litry. Ja tam jestem w pozytywnym szoku jak mało taki klocek o niezłych osiągach może zużywać paliwa. Ale ja już jestem po czterdziestce i nigdzie się nie spieszę, może to dlatego ;]

 

Tyle mniej wiecej sa warte, te wszystkie testy w internecie ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.