Skocz do zawartości

Kontrolka świateł mijania...i nietylko :)


pzajac

Rekomendowane odpowiedzi

> jeszcze raz dziekowac

Na zdrówko wink.gif

Muszę Was jednak przestrzec... W zależności od sprzedawcy można trafić na takie g...wna, które mają te metalowe piórka tak kruche, że każda próba ich przygięcia kończy się nieodwołalnie ich ułamaniem. A przyginać często trzeba bo nie da się ich zamontować w otworach bo są "za ścisłe". Kiedyś kupowalem (rok temu) i trafilem OK a koledzy na forum jednocześnie pisali, że im się łamią. Niestety skończył się zapas i musialem kupić nowe. Niestety, pierwsze 4, które zakładałem połamały się. Tandeta...

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zdrówko

> Muszę Was jednak przestrzec... W zależności od sprzedawcy można

> trafić na takie g...wna, które mają te metalowe piórka tak

> kruche, że każda próba ich przygięcia kończy się nieodwołalnie

> ich ułamaniem. A przyginać często trzeba bo nie da się ich

> zamontować w otworach bo są "za ścisłe". Kiedyś kupowalem (rok

> temu) i trafilem OK a koledzy na forum jednocześnie pisali, że

> im się łamią. Niestety skończył się zapas i musialem kupić nowe.

> Niestety, pierwsze 4, które zakładałem połamały się. Tandeta...

potwierdzam...

kupowałem na allegro od tego sprzedawcy linka do aukcji

baaaardzo łatwo ułamać skrzydełko...

ale złamałem tylko jedno zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanko - jak Kolega rozdzielił kontrolkę od płynu hamulcowego (niski poziom) i od ręcznego hmm.gif ? W oryginale oba urządzenia są podpięte pod jedną kontrolkę...

Co prawda jeszcze nie robię, ale pomału przymierzam się do pracy i chciałbym zebrać jak najwięcej info...

Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mam jeszcze jedno pytanko - jak Kolega rozdzielił kontrolkę od

> płynu hamulcowego (niski poziom) i od ręcznego ? W oryginale

> oba urządzenia są podpięte pod jedną kontrolkę...

> Co prawda jeszcze nie robię, ale pomału przymierzam się do pracy i

> chciałbym zebrać jak najwięcej info...

u mnie są fabrycznie oddzielne ikonki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mam jeszcze jedno pytanko - jak Kolega rozdzielił kontrolkę od

> płynu hamulcowego (niski poziom) i od ręcznego ? W oryginale

> oba urządzenia są podpięte pod jedną kontrolkę...

> Co prawda jeszcze nie robię, ale pomału przymierzam się do pracy i

> chciałbym zebrać jak najwięcej info...

> Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Przewody od ręcznego i poziomu płynu hamulcowego łączą się we wtyczce przy zegarach. Wystarczy je rozdzielić. przewód od hamulca ręcznego zakończyć wsówką taką jak pozostałe we wtyczce i wsunąć w wolny slot obo przewodu do kontrolki płynu hamulcowego. Pozostała instalacja jest na folii w zegarach. No i oczywiście włożyć samą kontrolkę.

Mam nadzieję, że w miarę jasno to wytłumaczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podziękował :-)

> i jeszcze jedno pytanie - gdzie mogę dostać czujnik poziomu płynu w

> zbiorniczku spryskiwacza - na przykład taki jak w tym manualu -

> klik (Astra F) ???

bywają na allegro, czasem ktoś u nas się ogłasza...

ZTCP pamiętam 35-40 zeta wołają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zna Kolega może numer tej części ?

mam ten czujnik w domu akurat więc mogę numerki spisać zeby.GIF

zjednaj strony pisze GM 90213 473POM

z drugiej strony HELLA 5345-00

Czujnik został wyjęty z astry GSI

ja za czujniki poziomu płynu spryskiwaczy i poziomu płynu chłodzącego dałem razem 50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewody od ręcznego i poziomu płynu hamulcowego łączą się we wtyczce

> przy zegarach. Wystarczy je rozdzielić. przewód od hamulca

> ręcznego zakończyć wsówką taką jak pozostałe we wtyczce i wsunąć

> w wolny slot obo przewodu do kontrolki płynu hamulcowego.

> Pozostała instalacja jest na folii w zegarach. No i oczywiście

> włożyć samą kontrolkę.

> Mam nadzieję, że w miarę jasno to wytłumaczyłem.

Możesz jeszcze powiedzieć o która wtyczke przy zegarach chodzi i który to pin,a już super bybyło gdybyś napisał jaki kolor ma ten przewód i w który pin wpiąc potem ta kontrolke od płynu

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przewód i w który pin wpiąc potem ta kontrolke od płynu

> Pozdro

witam.

też chętnie skorzystam bo na schematach, które mam pisze że przewody podłączopone są pod pin 10 w tej większej kostce.

Od czujnika płynu jest to przewód brązowo-czerwony a od czujnika zaciągniętego hamulca ręcznego przewód brązowo-biały.

Też będe rozdzielał te kontrolki przy okazji przerabiania kontrolek.

Jeśli ktoś ma schematy z rozdzielonymi kontrolkami to niech podeśle mi na email, będe wdzięczny.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A swoją droga wczoraj sam siebie zaskoczyłem, bo skleić 6 warstw

> folii i tak precyzyjnie, żeby dopasować te kropeczki z kontrolce

> spryskowaczy to już zegarmistrzowska precyzja Toż one mają 0,5

> mm średnicy Udało mi się, każdą kropeczkę widać

> Pozdroofka

No tak, a próbował ktoś dopasować kontrolkę z napisem alarm. Małe kropeczki na spryskiwaczu to pikuś w porównaniu z tym napisem.

Moje folie już poklejone.

Jutro idą do licznika to jak będzie gotowe to się pochwalę.

Niestety na razie tylko standardowe ikonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, a próbował ktoś dopasować kontrolkę z napisem alarm. Małe

> kropeczki na spryskiwaczu to pikuś w porównaniu z tym napisem.

hehe.gif

> Moje folie już poklejone.

Ile warstw daleś?

> Jutro idą do licznika to jak będzie gotowe to się pochwalę.

waytogo.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, dziś zamontowalem folijki

Czy miałeś problem ze ścierającym się tonerem z folii.

Kupiłem (podobno specjalną) folię do drukowania na laserówkach i po wydrukowaniu jak mocno przeciągnąłem palcem to toner się kruszył.

Właściwie rozwiązałem go przy drugim szablonie bo wpadłem na pomysł hahaha.gif żeby wszystko zakleić taśmą przeźroczystą i zadziałało.

Jeszcze jedno co może się przydać.

Próbowałem drukować na dwóch różnych drukarkach laserowych:

HP 2100 i HP 1320n i ku mojemu zaskoczeniu HP 1320n wydrukowała to zdecydowanie lepiej. Właściwie wydruk z 2100 nie nadawał się do niczego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile warstw daleś?

> Pozdroofka

4 warstwy.

Na domowej lampce przy podświetleniu 20W zaje...fajnie oczoje..a nie widać prześwitów. Może dlatego, że nic nie widać hahaha.gif.

Mogę zapodać fotkę ale w domowych warunkach.

A tak przy okazji na jakiej drukarce drukowałeś i na jakiej folii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy miałeś problem ze ścierającym się tonerem z folii.

Nie. Trzyma się nieboszczyk wieka trumny wink.gif

> A tak przy okazji na jakiej drukarce drukowałeś i na jakiej folii?

Drukarka to jakiś Samsung, nie pamiętam numerka. A folia "do kserokopiarek i drukarek laserowych" (taki napis na pudełku był wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś toczylem walkę z wylącznikiem światła (i zarazem kontrolki) w bagażniku. Bolec jest na tyle dlugi, że kontrolka zapala siędopiero wtedy kiedy klapa jest sporo uchylona. Nie wiem jak u was, ale u mnie klapa zamyka się "na dwa razy" tzn kiedy delikatnie przymknę, zamek już zaskoczy ale klapa będzie walić góra-dół. Dopiero mocniejsze klapnięcie blokuje się ją całkowicie i klapa ani drgnie. Często się zdarza mojej kobicie, że nie zamknie jest dokładnie (słabowita widać jakaś... grinser006.gif ) i potem melduje, że "coś stukało z tyłu jak jechałam..." zlosnik.gif Gdyby kontrolka spełniała swoje zadanie dałaby jej po oczach i może by wpadla na to aby domknąć klapę.

Dlatego starałem się tak ustawić ten bolec wyłącznika aby kontrolka świeciła się jeszcze przy tym delikatnym zamknieciu a gasła dopiero przy pełnej blokadzie.

Nie chciałem ucinać bolca (nie lubię nieodwracalnych rozwiązań smile.gif ) więc poradziłem sobie inaczej: zmusiłem bolec aby w stanie otwarcia był już wstepnie wciśnięty. Wywlokłem go na wierzch, wcisnąłem i na część bolca, który wylazi z drugiej strony (rozwierając przy tym styk) nawinałem odpowiednią (w moim przypadku 6 ) zwojów drutu miedzianego, fi 1,5 mm. Dzięki temu bolec nie powraca do swojego normalnego stanu (długości) a miedź zapewnia kontakt elektryczny.

Kontrolka gaśnie dopiero przy zupełnej blokadzie klapy i wreszcie teraz ma sens.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.

> też chętnie skorzystam bo na schematach, które mam pisze że przewody

> podłączopone są pod pin 10 w tej większej kostce.

> Od czujnika płynu jest to przewód brązowo-czerwony a od czujnika

> zaciągniętego hamulca ręcznego przewód brązowo-biały.

> Też będe rozdzielał te kontrolki przy okazji przerabiania kontrolek.

> Jeśli ktoś ma schematy z rozdzielonymi kontrolkami to niech podeśle

> mi na email, będe wdzięczny.

> pozdrawiam

Sledzac droge sciezki od kontrolki do kostki wydaje mi sie ze przewod od recznego trzeba wpiac w ten pusty pin obok pinu 10

278202188-bez%A0tytu%B3u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. U mnie te obwody/kontrolki są rozdzielone i przewód

> brązowo-bialy od ręcznego wlaśnie tu jest wpiety.

> Pozdroofka

nie wiesz od czego można by podpasować taka złaczke do tej kostki albo ewentualnie jak to podpiać nie majać takiej złaczki?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiesz od czego można by podpasować taka złaczke do tej kostki

> albo ewentualnie jak to podpiać nie majać takiej złaczki?

> Pozdro

Można ze szrotu dorwać wtyczkę i wyjąć sobie z niej styk. Jeżeli nie, to pozostaje podlączyć ją jak pozostałe kontrolki: przewód wprost do żarówki (tzn pewnie będziesz dawał jakąś złączkę przed żarówkami aby można było wyjąć zegary, więc do tej złączki)

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dostałem podobne złączki do tych w kostce w sklepie elektrnicznym.

jednak były troszkę mniejsze i musiałem lutować je do zwykłch prostych i w ten sposób z dwóch róznych konektorków powstał jeden do kostki.

Jednak najlepiej bedzie dorwać kostkę ze szrotu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba krew mnie zaleje.

pokleiłem wszystko zegary rozbabroszone i okazało się, że moje folie są o ok 0,7 cm węższe od oryginałów. A mówiła mi Moja, że zanim to złożysz pomierz wszystko. Baby jednak trzeba słuchać love_4.gif.

I co teraz ?. Wszystko gotowe a nie pasuje. Czy mam inne zegary niż wszyscy czy spaprałem wydruk? W załączeniu zdjęcie. no bez zdjęcia bo nie wiem jak zmniejszyć rozmiar. Nie śmiejcie się... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śmiać się nie będziemy, bo niektórzy z nas... mieli tak samo

> Kiedy drukuje się z pdf'a ta franca ustawia skalowanie 95% No i

> wychodzi mniejsze. Trza po kliknięciu w "drukuj" w rozwijalnym

> pasku ustawić "bez skalowania"

> Pozdroofka

No ale jak jest po jangielsku w ustawieniach drukarki to ja furman mogu nie kumać.

Czegu wy ludzia nie pisali mi wcześniej.

Tyla roboty na nic.

P.S. a może to lepiej bo nie byłem zadowolony z klejenia. Szkoda tylko, że obiecałem się dzisiaj pochwalić i nic z tego nie wyszło.

Dzięki za info.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śmiać się nie będziemy, bo niektórzy z nas... mieli tak samo

> Kiedy drukuje się z pdf'a ta franca ustawia skalowanie 95% No i

> wychodzi mniejsze. Trza po kliknięciu w "drukuj" w rozwijalnym

> pasku ustawić "bez skalowania"

Racja, jak się drukuje w Acrobat Readerze to ten cholernik domyślnie skaluje wydruk :/

Jak za pierwszym razem wydrukowałem pod windowsem to się mocno zdziwiłem przy dopasowywaniu (a wcześniej spędziłem kupę czasu przy sklejaniu folii :/

Zaraz tą uwagędopiszę w generatorze 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale jak jest po jangielsku w ustawieniach drukarki to ja furman

> mogu nie kumać.

To sobie pobierz polską wersją Acrobat Readera wink.gif

> Czegu wy ludzia nie pisali mi wcześniej.

Miałem mówić, że pisałem ale przypomniałem sobie, że owszem pisałem ale komuś na priv zlosnik.gif

> P.S. a może to lepiej bo nie byłem zadowolony z klejenia.

Nie ma tego złego.... wink.gif

Jak bedziesz kleił to tylko po brzegach i delikatnie z klejem wink.gif

Tu masz obrazek jaki widać po kliknięciu w "drukuj". Zaznaczyłem dwie rzeczy:

278209473-skala.JPG

post-36940-14352477894629_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sobie pobierz polską wersją Acrobat Readera

> Miałem mówić, że pisałem ale przypomniałem sobie, że owszem pisałem

> ale komuś na priv

> Nie ma tego złego....

> Jak bedziesz kleił to tylko po brzegach i delikatnie z klejem

> Tu masz obrazek jaki widać po kliknięciu w "drukuj". Zaznaczyłem dwie

> rzeczy:

Dzieki.

kurde cos polskich znakow nie moge pisac.

z klejeniem to chyba nie ma juz problemow bo skleilem 3 komplety i conieco kumam tylko zdolnosci manualnych brakuje, albo cierpliwosci. Jutro zabieram sie do pracy. Dobrze, ze folia za arkusz kosztuje 1,4 bo bym zbankrutowal.

Niestety drukuje w pracy i brak dostepu do netu to Acrobat Reader nie jest dostepny w polskiej wersji.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Lelek nie zapomniał bo lelek nie zapomina...

> A tak na poważnie to co mam fotografować? Folie? Tak samo wyglądają

> jak w manualu pzajaca. Efekt końcowy? Żadne zdjęcie nie odda

> tego jak wygląda naprawdę. Tym bardziej, że mam narazie tylko

> standardowe kontrolki Jak podłączę resztę to zrobię jedną fotę

> i pokazę na jakie kontrolki się zdecydowałem

> Jeśli ktoś jeszcze się waha czy bawić się w wymianę to mowię, że

> naprawdę warto.

> Pozdroofka

Jakim klejem kolega sklejał folie bi mnie kropelka rozpuszcza paskudnie atrament??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

a czy te kontrolki beda dobrze wygladac jezeli pozostawie zwykle zaróweczki bez wmontowywania LED?? i czy w zestawie wskaxników wszystko jest co potrzeba aby podlaczyc dodatkowe kontrolki tzn. czy sa tam niewykorzystane zarowki, wtyczki zarowek itd czy musze cos dokupic a jezeli tak to co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy te kontrolki beda dobrze wygladac jezeli pozostawie zwykle

> zaróweczki bez wmontowywania LED??

Ja dałem zwykłe żarówki. W tym wątku w którym teraz piszemy zapodałem foty jak to wygląda w dzień i w nocy

> i czy w zestawie wskaxników

> wszystko jest co potrzeba aby podlaczyc dodatkowe kontrolki tzn.

> czy sa tam niewykorzystane zarowki, wtyczki zarowek itd czy

> musze cos dokupic a jezeli tak to co??

Również w tym wątku zapodawałem foty zegarów od tyłu. Jak zobaczysz nie ma przygotowanych żarówek. Ba... Są tylko otwory ale okrągłe i trzeba wycinać "skrzydełka" aby weszła oprawka żarówki. Niektóre żarówki są ale niestety doprowadzone do nich ścieżki nie przydadzą się, co więcej trzeba zaizolować taśmą ich styki pod żarówkami a do żarówek doprowadzić przewody.

Wszystko jest opisane w tym wątku oraz w tym: KLIK

Przeczytaj oba, bo zwłaszcza w tym drugim są opisane problemy na które można się natknąć i opisane jak je rozwiązać

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanie odnosnie elementu uzytego do kontrolek. co to jest ta

> folia transparentna?? gdzie ja mozna kupic?? czy nie jest to

> zwykła folia do robienia" folii na rzutnik"??

tak, to zwykła folia do rzutników/druakrek laserowych/kserokopiarek 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanie odnosnie elementu uzytego do kontrolek. co to jest ta

> folia transparentna?? gdzie ja mozna kupic?? czy nie jest to

> zwykła folia do robienia" folii na rzutnik"??

Tak, to jest zwykła folia "na rzutnik". Tylko wybierz odpowiedni rodzaj w zależności na czym będziesz drukował (laser lub atrament). Folie nie są zamienne! Tzn nie możesz wydrukować atramentem na folii dla lasera i odwrotnie (tutaj jest mniejsze ryzyko, ale słyszałem że nie bardzo można).

Podobno na laserze lepiej wychodzi, ja zrobiłem na domowej atramentówce i nie narzekam. Folia dla atramentówki jest jest lekko chropowata, przez co kontrolki jarzą sie niejednolicie (widać "chropowatość" jasności jeśli tak to można nazwać), ale z odległości głowy kierowcy już tego nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.