Skocz do zawartości

Nowe auto i bierze olej?


zolu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac oleju, bo na komputerze sie wyswietlalo, ze poziom oleju niski, a na bagnecie sie potwierdzalo.

Sytuacja wygladala tak:

Wymiana oleju - bagnet na max

Alarm i dolewka we wrzesniu gdzies - mniejwiecej do polowy bagnetu

Teraz alarm i dolewka wczoraj - na 3 kreski od dolu z ok 10 kresek

Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

Czy to normalne czy jechac do ASO ? oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

> oleju, bo na komputerze sie wyswietlalo, ze poziom oleju niski,

> a na bagnecie sie potwierdzalo.

> Sytuacja wygladala tak:

> Wymiana oleju - bagnet na max

> Alarm i dolewka we wrzesniu gdzies - mniejwiecej do polowy bagnetu

> Teraz alarm i dolewka wczoraj - na 3 kreski od dolu z ok 10 kresek

> Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i

> uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze

> jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

> Czy to normalne czy jechac do ASO ?

Podobno jest to normalne w nowych autach. Moj ojciec kupil sobie mondeo z pol roku temu i rowniez olej "uciekal" wink.gif pojechal do ASO powiedzieli ze w nowych furkach tak jest i zeby sie nie przejmowac i w koncu przestanie brac olej.. i sie sprawdzilo, teraz oleju juz nie bierze a ma ok 25kkm wink.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> norma.... producenci dopuszczają "wciaganie" oleju... np VW 1l na

> 10000km, natomiast Mazda w RX-8 to 1litr na..... 1000km

Ale C4 nie jest produkowany przez VW, a mazda RX8 nie ma przypadkiem Wankla? - to trochę niemiarodajne.

Trzeba sprawdzićCo mówi instrukcja Citroena.

Delco

ps np Fiat dopuszczał spalanie do 0,7 litra /1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

> oleju, bo na komputerze sie wyswietlalo, ze poziom oleju niski,

> a na bagnecie sie potwierdzalo.

> Sytuacja wygladala tak:

> Wymiana oleju - bagnet na max

> Alarm i dolewka we wrzesniu gdzies - mniejwiecej do polowy bagnetu

> Teraz alarm i dolewka wczoraj - na 3 kreski od dolu z ok 10 kresek

> Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i

> uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze

> jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

> Czy to normalne czy jechac do ASO ?

we fiatach jakie miałem nic takiego nie zaobserwowałem ... od wymiany do wymiany bez dolewki i zauważalnego spadku poziomu na bagnecie ... olej to QS 5W40 albo 10W40 zależy do którego

wszystkie kupione fabrycznie nowe ... pierwsza zmiana po ok 3kkm i później co 12kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji pewnie stoi jak wół - dopuszczalne zużycie oleju 0,5litra na 1000km.

Niemniej zawsze możesz próbować szczęścia a ASO - w końcu kilkadziesiąt tysięcy za auto zapłaciłeś.

Tylko grzecznie i nieustępliwie oraz rzeczowo - jak nie to przecież centrala firmy po coś jest :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to były przykłady

To ja rozumiem, tylko że ózne firmy moga mieć najróżniejsze normy. I dla Citroena niewiele z tego musi wynikać. Moja meganka pomiędzy przeglądami (30 kkm) wymaga dolania niecałego litra oleju, i jaki z tego morał dla C4?

Delco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja rozumiem, tylko że ózne firmy moga mieć najróżniejsze normy. I

> dla Citroena niewiele z tego musi wynikać. Moja meganka pomiędzy

> przeglądami (30 kkm) wymaga dolania niecałego litra oleju, i

> jaki z tego morał dla C4?

> Delco

wiesz, to ile wymagała, a to ile producent przewiduje jako normę to dwa rózne pojecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, to ile wymagała, a to ile producent przewiduje jako normę to

> dwa rózne pojecia

Masz rację, natomiast podając normę dla RX-8 nie sposób wysnuć wnioski co do normy dla C4.

Żeby wiedzieć ile producent przewiduje dla C4 nalezy sprawdzić instrukcje obsługi C4 a nie mazdy...

tak mi sie przynajmniej wydaje, choć moze nie słusznie...

Delco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jaki to silnik.

Silniki turbodoładowane chętniej łykają olej, to raz.

Silniki nowe MOGĄ łyknąć jako nowe niewiele oleju to dwa.

Jeżeli sprzęt dostaje dobrze w palnik, to też zużycie oleju może się pojawić.

Z doświadczeń - mi nigdy auta nowe nie wciągały zauważalnych ilości oleju, ani nie wymagały dolewki między 1 (1500 km) a 2 (15 kkm) ani 3 (30 kkm) zmianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

> oleju, bo na komputerze sie wyswietlalo, ze poziom oleju niski,

> a na bagnecie sie potwierdzalo.

> Sytuacja wygladala tak:

> Wymiana oleju - bagnet na max

> Alarm i dolewka we wrzesniu gdzies - mniejwiecej do polowy bagnetu

> Teraz alarm i dolewka wczoraj - na 3 kreski od dolu z ok 10 kresek

> Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i

> uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze

> jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

> Czy to normalne czy jechac do ASO ?

jedź sobie do aso i zrób analize spalin ... jak przepala olej to wyjdzie ponad euro 4 i wtedy wymiana silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że w tym C4 jest silnik 1,6 110 KM. Mam taki w 307, a to ta sama stajnia. Niestety te silniki lubią konsumowac olej. Wydaje mi się, że norma wynosi 0,5 litra na 1000 km. Mój zużywa 0,4 na 1000 km (przenieg ok 35 000). Kiedyś mnie to denerwowało, ale luba serce.gif stwierdziła: policz ile kosztują te dolewki w skali roku. Policzyłem i zaakceptowałem wyższe koszty eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

> oleju, bo na komputerze sie wyswietlalo, ze poziom oleju niski,

> a na bagnecie sie potwierdzalo.

> Sytuacja wygladala tak:

> Wymiana oleju - bagnet na max

> Alarm i dolewka we wrzesniu gdzies - mniejwiecej do polowy bagnetu

> Teraz alarm i dolewka wczoraj - na 3 kreski od dolu z ok 10 kresek

> Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i

> uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze

> jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

> Czy to normalne czy jechac do ASO ?

nie powinno ssie lac na maxa

a druga sprawa wywnioskowalem ze spalil ci 1L oleju ---- to norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi też nigdy nie brał oleju, przynajmniej ja nie zauważyłem od

> wymiany do wymiany zadnych dolewek nie było i jak narazie nie ma

> A wymieniam olej co 18 miesiecy z tym, że mało nim podróżuje.

a jezeli nie zrobisz przebiegu, to nie powinno sie wymieniac co roku hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś tu już pisał...całkiem nowe auta wciągają zawsze więcej oleju i benzyny...z czasem apetyt maleje - musi się wszystko ułożyć...tak więc na razie spokojnie i obserwować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

> oleju, bo na komputerze sie wyswietlalo, ze poziom oleju niski,

> a na bagnecie sie potwierdzalo.

> Sytuacja wygladala tak:

> Wymiana oleju - bagnet na max

> Alarm i dolewka we wrzesniu gdzies - mniejwiecej do polowy bagnetu

> Teraz alarm i dolewka wczoraj - na 3 kreski od dolu z ok 10 kresek

> Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i

> uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze

> jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

> Czy to normalne czy jechac do ASO ?

jak miałem citroena bx 1,9 16V to brał mie litra na 1000 km ale gdzieś od przebiego 70 kkm, więc chyba coś nie tak z tym C4 crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam moje c4 juz troszke ponad rok.

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000, a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

Jesli auto dostaje dobrze po garach, czeste wysokie obroty i jazda z duza predkoscia to moze olej brac wink.gif

Jak jezdzisz spokojnie, to jest to troche dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli auto dostaje dobrze po garach, czeste wysokie obroty i jazda z

> duza predkoscia to moze olej brac

Krece Honde naprawde ostro i kropli nie bierze. Do tego jezdze na bardzo rzadkim oleju =- 5W20.

Moim zdaniem nalezy sprobowac najpierw olej innej marki a potem reklamowac pojazd, bo w koncu gdzies ten olej znika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krece Honde naprawde ostro i kropli nie bierze. Do tego jezdze na

> bardzo rzadkim oleju =- 5W20.

> Moim zdaniem nalezy sprobowac najpierw olej innej marki a potem

> reklamowac pojazd, bo w koncu gdzies ten olej znika...

Powiedzmy, ze Twoje auto jest lepsze niz inne zlosnik.gif

Te auta z ktorymi mialem do czynienia olej braly jak sie je pogonilo na autostradzie pod czerwonym polem powiedzmy przez godzinke wink.gif

Nie braly duzo, ale braly wink.gif

Po paru tys km trzeba bylo jednak dolac z pol litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz w ksiazce tzw instrukcji tam bedziesz mial napisane wiekszosc producentow nowych aut dopuszcza taka mozliwosc ze nowe auto zasysa olej a to dlatego ze silnik jest na dotarciu i z biegem czasu sie to zmieni i nei bedzie bral nic lub bedzie bral sladowe ilosci ktorych nawet nei zauwarzysz a co do aso to mozesz podjechac i tak jak koledzy mowili sprawdzic spaliny choc watpie zeby to cos dalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te auta z ktorymi mialem do czynienia olej braly jak sie je pogonilo

> na autostradzie pod czerwonym polem powiedzmy przez godzinke

Niestety Honda na autostradzie pracuje na 2300 obrotach - wiecej jechac nie mozna. Wiec nie wiem jakby sie zachowala jakbym ja ostro ciagnal przez dlugi czas.

Za to dawno, dawno temu bylem w posiadaniu pojazdu marki Hyundai Pony - i tenze Hyindai nie bral wcale oleju WYLACZNIE jak jezdzil na Castrolu GTX mineralnym. Wlanie dowolnego innego oleju mineralnego (na syntetyk byl za stary) powodowalo natychmiastowe problemy ze zuzyciem paliwa i to w takim stopniu ze trzeba bylo dolewac co tankowanie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety Honda na autostradzie pracuje na 2300 obrotach - wiecej

> jechac nie mozna.

No tak zlosnik.gif

Rozumiem zatem, ze jak pisales w poprzednim poscie, ze czesto ja krecisz, to chyba tylko chodzilo Ci o chwilowe przyspieszanie z butem w podloge ? wink.gif

W PL jezdzi sie deko inaczej. Wyprzedzanie czeste, zazwyczaj z butem w podloge z ostra redukcja.

A na autostradzie to te moje auta mialy jakos tak zestopniowanego manuala, ze przy maks predkosci jada prawie na czerwonym polu. A jak sie ma dobre warunki (np korzystny wiatr, gorka), to czerwone pole gosci na obrotomierzu dluzszy czas zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak

> Rozumiem zatem, ze jak pisales w poprzednim poscie, ze czesto ja

> krecisz, to chyba tylko chodzilo Ci o chwilowe przyspieszanie z

> butem w podloge ?

Dokladnie - Honda nie lubi niskich obrotow, wiec typowy schemat to rozkrecenie do 7 tys. + zmiana biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje Ci się, że spełnianie normy EUR 4 da się stwierdzić

> analizatorem wtykanym pod ogonek ?!

przy takim zużyciu jak podaje autor jest to możliwe ... to zuzycie jest porównywalne z trabantem gdzie na 500km idzie ok 0.7 litra oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio olej wymienialem przy regulaminowym 2500 km przebiegu. Teraz

> auto ma nabite 18000

czyli 15500km

> a juz w miedzyczasie 2 razy musialem dolac

ile tego oleju dolałeś łącznie?

> Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek

co to jest zbiorniczek na olej?

> ....5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze

> jeszcze z pol litra, a do wymiany jeszcze 5 tysiecy km.

> Czy to normalne czy jechac do ASO ?

taka wyliczanka:

1) było 5 litrów

2) 3,5 wlano do silnika - zostało 1,5L

3) obecnie pozostało 0,5L czyli 1,5-0,5=1L zeby.GIF

jeśli dobrze zrozumiałem to na odcinku 15,5kkm silnik zużył 1L oleju?

przeliczając na 1000km: 0,064L, czyli zeby.GIF 0,6 "setki"/1000km

Dobrze kombinuję?

Jeśli tak to nie ma powodu do paniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli 15500km

> ile tego oleju dolałem łącznie?

> co to jest zbiorniczek na olej?

> taka wyliczanka:

> 1) było 5 litrów

> 2) 3,5 wlano do silnika - zostało 1,5L

> 3) obecnie pozostało 0,5L czyli 1,5-0,5=1L

> jeśli dobrze zrozumiałem to na odcinku 15,5kkm silnik zużył 1L oleju?

> przeliczając na 1000km: 0,064L, czyli 0,6 "setki"/1000km

> Dobrze kombinuję?

> Jeśli tak to nie ma powodu do paniki.

Chyba jednak wiecej skoro na poczatku bylo 3,5 litra w silniku czyli max, a gdy dolewalem pierwszy raz byl minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak rozumieć poniższe zdanie: "Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5 kanisterek z ktorego byl zalewany i uzupelniany to 5 litrow i po tych dolewkach zostalo mi moze jeszcze z pol litra"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze w tym watku mowa o Citroenie a nie VW.

Ciekawa sprawa z tymi TDI, gdyz jezdze juz drugim, a oleju "nie bierze". Pewnie, nie ma silnika, ktory nie bierze oleju, ale od wymiany do wymiany ubytki sa bardzo niewielkie.

Ojciec jezdzi Superbem TDI na pompowtryskach... Silnik bardzo wrazliwy na jakosc oleju. Wystarczy jednak zalac odpowiedni, zalecy przez przez producenta do silnikow na pompowtryskach i problem znika... 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane Fiestą 4500 km i nie ubyło ani milimetra. Ford pewnie zakładał, że będzie ubywać, bo zalali ze 2mm ponad max biglaugh.gif

Silnik jest często kręcony do wysokich obrotów, ale widać mu to nie przeszkadza. W instrukcji jest napisane, że normy zużycia oleju i paliwa dotyczą samochodów o przebiegu powyżej 5kkm.

Mój poprzedni samochód, czyli Uno po remoncie silnika przez pierwsze 5kkm faktycznie brało trochę oleju (zeszło do połowy bagnetu), a potem przestało ubywać waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak rozumieć poniższe zdanie: "Pojemnosc zbiorniczka na olej 3,5

> kanisterek z ktorego byl zalewany i uzupelniany to 5 litrow i po

> tych dolewkach zostalo mi moze jeszcze z pol litra"

To, ze to poczatkowe 3,5 litra juz wsiaklo ! tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z doświadczeń - mi nigdy auta nowe nie wciągały zauważalnych ilości

> oleju, ani nie wymagały dolewki między 1 (1500 km) a 2 (15 kkm)

> ani 3 (30 kkm) zmianą.

Mnie też NOWY nie brał a po gdzies tak 40 kkm zaczął łykać. No i trzeba jakoś z tym zyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. poczytaj dobrze instrukcjie, jakie zużycie oleju dopuszcza producent.

2. Dolej oleju tak abyś dokładnie wiedział ile jest na bagnecie np. 0,8 bagnetu. Przejedz z 1000-3000 km i sprawdz ile zeszło z bagnetu. Sprawdzisz to kiedy bedziesz wiedział jaka objętość oleju zawiera się między MIN a MAX na bagnecie - patrz instrukcja.

3. Oblicz ile Ci bedzie palił na 1000 km. Jeśli producent dopuszcza np 0,7l oleju na 1000km a tobie bedzie palił z 0,4 l oleju to moim zdaniem jest to troche za dużo ale dalej dopuszczalnie!

Generalnie auto powinno palić nie wiecej niż 100-150 ml/1000km oleju przy normalnej jeżdzie. Jeśli butujesz, jazda na wysokich obrotach, autostrada z duża prędkością to nie ma sily musi spalić wiecej oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.