Jump to content

Na co zwrócić uwagę kupując fiata stilo?


zwolak

Recommended Posts

Wiele osób zastanawia się na jakie szczegóły należy zwrócić kupując używane Stilo.

Po pierwsze ważna jest cena, po drugie przebieg, a po trzecie ogólny stan techniczny. Wiadomo też, że kolor jest podstawowym kryterium poszukiwania auta. smile.gif

Ważne jest czy auto jest sprowadzane czy nie. Jeśli było sprowadzone to w jakim stanie, czy właściciel posiada zdjęcia auta w momencie sprowadzenia, czy było naprawiane i gdzie (nie daj boże u kowala w stodole). Jeśli auto było kupione w salonie w Polsce, prawdopodobnie całą swoją historię ma udokumentowaną. Zwróć uwagę na to czy właściciel ma ochotę pojechać sprawdzić auto w stacji diagnostycznej bądź ASO.

Jeśli chodzi o rodzaje nadwozia, to niestety nie doradzimy - każdy ma inne gusta, każdy ma inne potrzeby. Jeśli natomiast chodzi o silniki napędzające fiaty stilo, to panuje generalna opinia, że:

1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;

1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;

1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;

1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.

2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.

<<<< z powyższym nie zgadzają się użytkownicy silnika 2,4>>>>

1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na codzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.

1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.

Wyposażenie "od golasa do wypasa": Fresh, Actual, Active, Dynamic. Trudno jednak jednoznacznie określić wersję stilo na podstawie wyposażenia, bo stilo miało co roku inny standard (im nowsze, tym bardziej biedne) a cała masa elementów była dostępna jako opcje. Najlepszy rocznik fiatów stilo to 2003, bo jeszcze miał bogate wyposażenie, a już był pozbawiony wad wieku dziecięcego.

Kupując jakiekolwiek auto przede wszystkim nie należy się podniecać. Warto na oględziny zabrać ze sobą osobę niezaangażowaną (kolegę, ojca, mechanika), która może wyłapać takie kwiatuszki, na które my jako rozemocjonowany nabywca nie zwrócilibyśmy uwagi. Na oględziny trzeba się wybrać za dnia tak, aby żaden element nie umknął naszym oczom.

Oglądając nieznane auto (nie tylko fiata stilo) trzeba w pierwszej kolejności:

1. Wzrokowo sprawdzić stan blacharki na okoliczność wgnieceń, załamań, widocznej gołym okiem korozji itp. Szczególną uwagę należy zwrócić na piaskowanie progów na przetłoczeniu pod tylnymi drzwiami przy tylnym kole oraz rant progu przy tylnym kole - kamyki i piasek wylatujący spod kół potrafią robić w tych miejscach spustoszenie w lakierze i warstwie ocynku;

2. Ocenić stan lakieru i jednolitość jego koloru na wszystkich elementach. Ewentualne różnice w kolorze mogą świadczyć o wypadkowej przeszłości auta;

3. Ocenić równomierność szczelin przy drzwiach i pokrywach - jak szpary są różnej szerokości, to było bum; frown.gif

4. Sprawdzić czy szyby są wyprodukowane w tym samym okresie (przednia szyba może być nowsza (kamyki), ale to powinno wzmocnić naszą czujność);

5. Przyjrzeć się dokładnie oponom - ząbkowanie lub nierównomierne starcie bieżnika mogą świadczyć o zużytych amortyzatorach (sprawdzić czy nie ciekną) lub błędnej geometrii podwozia;

6. Wsiąść do auta, uruchomić silnik i sprawdzić czy równo pracuje;

7. Po autokontroli auta i wyświetleniu napisu CHECK OK żadne kontrolki nie powinny się świecić. No może oprócz tych informujących o włączonych światłach, rezerwie paliwa, niezapiętych pasach... W każdym bądź razie nie powinno być żadnych dziwnych komunikatów na wyswietlaczu. Ewentualne błędy komputera można sprawdzić examinerem w ASO;

8. Będąc w aucie ocenić sprężystość siedzeń (szczególnie fotela kierowcy) i ogólną czystość w kabinie (podsufitka, dywaniki, siedzenia, boczki drzwi) i poniuchać nosem czy aby nic nie śmierdzi;

9. Wcisnąć sprzęgło - po 2-3 wcinięciach noga nie powinna boleć;

10. Przyjrzeć się kierownicy - wytarta kierownica na godzinie 10 i 2 świadczy o dużym przebiegu auta, a ewentualne klejenie przycisku klaksonu o odpaleniu poduszek powietrznych;

11. Pokręcić delikatnie w jedną i drugą stronę kierownicą w poszukiwaniu luzu w przekładni kierowniczej;

12. Sprawdzić czy wspomaganie w trybie City działa zauważalnie mocniej niż bez tego trybu;

13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi;

14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego;

15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tyknej belki;

16. Zobaczyć czy z okolic silnika i skrzyni biegów nie ma żadnych wycieków; pod maska i z kanału nie powinno być mokro aczkolwiek drobne zapocenia (szczególnie przy rurze intercoolera w JTD) są w miarę normalne;

17. Obejrzeć osłonę pod silnikiem - jeżeli są jakieś ślady uderzeń, upewnij się, że nic więcej nie ucierpało;

18. Zaobserwować stan rurek od klimy, zwłaszcza tych położonych niżej;

19. Zaobserwować rodzaj dymku z rury i odkręconego wlewu oleju;

20. Spytać się czy był zmieniany rozrząd (co 60-80 kkm) i czy jest to udokumentowane;

21. Część kolegów z MW uskarżało się na słabe sprężyny w klapie tylnej, warto więc się temu elementowi dogłębniej przyjrzeć.

22. Zimą zamarzają czasami klamki drzwi, ale wystarczy nasmarować cięgna w drzwiach i już jest po sprawie.

Gdy wszystko się nam podoba i nie mamy zastrzeżeń pora na jazdę próbną. Niech auto prowadzi właściciel, a my z boku wytężmy słuch i wzrok. Skupmy się szczególnie na:

1. Stukach przy przejeżdżaniu przez nierówności - mogą być uszkodzone łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki;

2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi.

Gdy pierwsze oględziny się zakończą sukcesem nie można zapominać o:

3. Skontrolowaniu obecności wszystkich dokumentów:

- dowód rejestracyjny

- karta pojazdu

- obowiązkowe ubezpieczenie OC

- książka gwarancyjna

- książka obsługi pojazdu

- karta kodowa Fiat Code

- książka obsługi radia

- karta z kodem do radia

4. Sprawdzeniu czy są 2 niebieskie kluczyki-scyzoryki

Pamiętaj, że:

Po numerze nadwozia (VIN) w ASO można sprawdzić co było oficjalnie robione na gwarancji, ogólnie jeżeli jest dokumentacja napraw to oczywiście bardzo dobrze.

Stilo należy do tej grupy aut, w których elektronika pokazuje błedy, ale jedzie się dalej. Wiele z tych problemów można rozwiązać samemu (nowy akumulator, złącza poduszek powietrznych pod fotelami) albo po prostu nie zwracać na nie uwagi (są często stosunkowo nieszkodliwe jak. np. ABS failure występujące zimą).

Stilo jak każde inne auto ma prawo się popsuć. Nie znajdziesz auta, które się nie psuje. Wiele zależy od tego jak samochód był eksploatowany.

Jeśli chciałbyś zagazować stilo, to instalacja LPG może być tylko pełną sekwencją. Problemy są generalnie tylko z powodu nieumiejętnego montażu i regulacji.

Jest też wiele innych elementów do oglądania... zapewniam Cię, że używane stilo nie różni się niczym od innych używanych samochodów. Jeśli masz wątpliwości możesz się umówic z klubowiczami/em na oglądanie - kilka osób tak już zrobiło i są teraz szczęśliwymi posiadaczami wygodnych stilaków.

Stosując się do powyższych rad jest duża szansa, że auto które znajdziesz będzie bezawaryjne.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Stilo

Link to comment
Share on other sites

nie zgadzam się z p.3 powyżej:

metoda szparowa może dawać przekłamania, zwłaszcza w odniesieniu do zderzaków. Fabryczny montaż nadwozia jest bardzo dowolny, beztroski i niezobowiązujący. Szerokość szpar może się bardzo różnić.

Link to comment
Share on other sites

dla wersji JTD:

manewrując na parkingu, wolniutko, hamując i delikatnie ruszając, wykonać parę mocniejszych skrętów, jak do ciasnego parkowania, lub ruszania na zatłoczonym parkingu. Sprawdzić czy podczas prostowania kół nie słychać stuków, a na kole kierownicy nie ma efektu jakby ktoś w nie walnął młotkiem.

Stukanie może świadczyć o problemie w przekładni lub kolumnie kierownicy, co tanie nie jest.

Sam nie wiem, czy może dotyczy tez wersji 1.8 i 2.4, gdzie wymieniano wadliwe przekładnie.

Link to comment
Share on other sites

I tym znakomitym opisem załatwiłeś wyczerpującą informację co do pytań ewętualnych nowych użytkowników bądźewętualnych przyszłych kącikowiczów. smile.gif naprawdę gratuluję claps.gif Pozdrawiamsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

> Wiele osób zastanawia się na jakie szczegóły należy zwrócić kupując

> używane Stilo.

Ja tak krótko odniosę się do tego. IMO powinno to brzmieć 'na co nie

zwracać uwagi przy zakupie Stilo'.

Jeżeli ktoś oglądając Stilo MW trafi na przykład stukającą tylną belkę to co?

TTTM, czyli może wymienić na nowe a i tak za pół roku zaczną znowu stukać.

Jeżeli trafi na niestukające to też o niczym nie świadczy bo odezwą się

pewnie w pierwszym miesiącu po zakupie zlosnik.gif

Jedynie znajomość tych całych TTTM może pomóc w lekkim zbiciu ceny bo

przychodzisz i od razu wiesz gdzie zajrzeć żeby pomarudzić że tu skrzypi,

tam puka, tu się siedzisko fotela marszczy...

Bardzo dobra synteza ale raczej dla tych co już kupili a potem w pierwszym

tygodniu użytkowania walnie cewka w 1.6 albo ubędzie oleju w 1.8 i płacz

że złom się kupiło. A tak przynajmniej wiadomo czym się nie przejmować albo

na co być gotowym.

ok.gif

Do listy dopisał bym jeszcze może:

- oglądnięcie szkieł reflektorów przednich w poszukiwaniu pęknięć,

- sprawdzenie czy odpowiada stopień porysowania przedniej szyby.

- sprawdzenie czy nie lata lub nieprecyzyjnie chodzi dźwignia od biegów.

Nie przejmował bym się za to podobnie jak tarlaf pasowaniem poszczególnych

elementów nadwozia.

Co do zużycia kierownicy to może być różnie. Moja zużyła się dosyć szybko.

Z dwóch powodów. Po pierwsze przeważnie na parkingach kręcę

kierownicą jedną ręką więc wyciera się na '10' i '12'. Poza tym zazwyczaj

jeżdżę w skórzanych co przyspiesza tempo zużycia koła kierownicy przy

właśnie kręceniu jedną ręką.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> Ja mam pytanie w związku z powyższym. W najbliższym czasie chciałbym

> kupić Stilo 1.8 16v, i jestem ciekaw jak dużo bierze tego

> oleju?? Pozdrawiam

wg instrukcji do 400 gramów/1000km.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> Wiele osób zastanawia się na jakie szczegóły należy zwrócić kupując używane Stilo.

Wiele osób od zakupu fiata stilo odstarszają notorycznie (ponoć) pojawiające się błędy tzw. failury. Prawda jest taka, że nie pojawiają się one wcale tak często. To jest jakiś mit, w który obrosło stilo. niewiem.gif Z failurami jest podobnie jak z niezawodnością volkswagenów - fiat ma failury, a vw jest niezawodne. screwy.gif

Tak na prawdę sprawa ma się następująco:

1. Jeśli wyskoczy już failur, to zazwyczaj nie ma gdzieś styku lub coś jest zatkane.

- styku nie ma zazwyczaj w wersji 3D pod siedzeniem i wtedy wywala failur poduszkowy. W wersjach 5D i MW ten problem praktycznie nie występuje, bo siedzeniem nie jeździ się w tę i spowrotem w celu zabrania pasażerów. Problemem może być też pękająca mata siedzenia pasażera, ale po pierwsze od pewnego czasu nie jest ona montowana, a po drugie nie była montowana we wszystkich modelach, więc nie można generalizować. zlosnik.gif

- powodem failura może być też zatkany jeden z czujników lub zaworów w dieslach (kopcące, pełne sadzy spaliny zatykają EGR lub overboost) lub nieprawidłowo skalibrowana instalacja gazowa w benzyniakach powodująca rozjazd map wtryskowych.

- inne failury pokazują się bardzo żadko i ludzie przejeżdżają bezproblemowo po 100.000 km bez żadnych ingerencji w samochód. ok.gif

2. Większe problemy z autem mogą się pojawiać z powodu braku masy lub wilgoci, która dostała się do kabli, ale to tyczy nie tylko stilo, ale wszelkich nowoczesnych samochodów łącznie z BMW i mercedesem.

3. Problemem może być zawieszenie, które podobnie jak w innych samochodach nie daje sobie rady z polskimi drogami. Na szczęście jego kompletna naprawa nie przekracza 1000 złotych. Proponuję zorientować się ile kosztuje naprawa zawieszenia wielowahaczowego w focusie lub passacie. beksa.gif

Stilo to dobry samochód. Jest jeden warunek - musi być bezwypadkowy, od dbającego o niego właściciela, regularnie serwisowany... smile.gif No tak... Ale to się tyczy wszystkich aut. Jak się kupi złoma, to będą problemy. Jak się poszuka i kupi auto droższe, ale dobre, to gwarantuję, że nabywca będzie z niego bardzo zadowolony. waytogo.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> Stilo to dobry samochód. Jest jeden warunek - musi być bezwypadkowy,

> od dbającego o niego właściciela, regularnie serwisowany... No

> tak... Ale to się tyczy wszystkich aut. Jak się kupi złoma, to

> będą problemy. Jak się poszuka i kupi auto droższe, ale dobre,

> to gwarantuję, że nabywca będzie z niego bardzo zadowolony.

Witam wszystkich!

W ten oto sposób poczynając od golfa 4 poprzez focusa i kilka innych dotarłem do stilo. I z tego co czytam nabieram przekonania, że wybór stilo jtd w roczniku 02 lub 03 to chyba będzie to. Ruszę po niego do Niemiec i będę szukał na tamtym rynku czegoś ciekawego.

Mam jedno pytanie: czy 150 tkm to dużo dla fiatowskiego jtd ? (oczywiście zakładając, że był terminowo serwisowany).

Link to comment
Share on other sites

> Prostuję: Orzech.

> Szansa na wymianę sprzęgła i mniejsza na wymianę koła dwumasowego.

Sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym i się zużywa. Szczególnie mocno jeśli ktoś nieustannie jeździ po mieście. W trasie sprzęgło nie zużywa się prawie wcale, podobnie zresztą jak klocki hamulcowe.

Zużycie koła dwumasowego wynika z potężnego momentu obrotowego współczesnych diesli. Jeśli ktoś rozsądnie korzysta z auta, fabryczne koło dwumasowe wytrzymać powinno dosyć długo.

Jeśli się auto katuje, to nie należy się dziwić, że coś może paść. Przykładowo jeden kierowca zużyje komplet opon w 15kkm. Nie uprawnia to jednak do ogólnego stwierdzenia, że auto zużywa opony w zastraszającym tempie, bo inny czlowiek na komplecie opon przejedzie 100kkm. wink.gif

Wracając do meritum pytania. Współczesne diesle z tego co mi wiadomo są liczone na bezproblemowy przebieg 400-500 kkm. Te marne 150 kkm z pytania, to zatem zaledwie 1/3 teoretycznego przebiegu, czyli pestka. wink.gif Orzech pojawiłby się przy przebiegu 300 kkm.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tak szczególnie zwróć uwagę na portfel ok.gifhehe.gif

Bo co do reszty to masz już pięknie wypunktowane ok.gifhehe.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam

Na dniach chcę kupić stilo 2006 1.9jtd 8v 88kw kombi z komisu . Auto jest przyprowadzone z Włoch. trochę jestem nie pewny czy będę potrafił stwierdzić czy dokumenty oryginalne auto tj. carta di circolazione oraz dokument certificato di proprieta są dokumentami oryginalnymi. zastanawiam sie czy maja jakieś znaki wodne czy coś podobnego, żeby być pewnym, że to jest to co powinno. W wydziale komunikacji urzędnik wie ,że muszą być oryginalne i tyle albo nie chce powiedzieć bo poco będzie mi ułatwiał

sprawę a może sie okaże , że dam sie oszukać i będzie fajnie . Typowe podejście urzędnicze. Jak możecie podpowiedzieć na com mam zwrócić uwagę w dokumentach oryginalnych z włochy to bardzo proszę . Sprawa pilna.

Link to comment
Share on other sites

> Witam

> Na dniach chcę kupić stilo 2006 1.9jtd 8v 88kw kombi z komisu

We własnym zakresie będzie Ci ciężko sprawdzić czy dostajesz oryginał zarówno certificato di properita czy carta di circulazione. Najważniejsze żeby posprawdzać czy wszystkie dane na ww. dokumentach pasują do pozostałych dokumentów i do auta. Poza tym dokumenty musisz oddać do tłumacza przysięgłego jęz. włoskiego, a on takich dokumentów tłumaczy dużo, więc jeśli będą wizualnie różniły sie od innych to Ci o tym powie. Ale legalności już nie sprawdzi. W każdym razie życzę powodzenia ok.gif

Link to comment
Share on other sites

Witam

Z komisu mam dostać już z tłumaczeniami. komplet dokumentów do rejestracji.Z tego co już wiem format dokumentów jest A4 czy trochę większy. http://www.mi.gov.pl/2-483e68d1a2a7e.htm Z tej strony coś już wiadomo ale dobre kolorowe ksero też tak może wyglądać.Interesują mnie znaki charakterystyczne dla tych dokumentów.Na forum już przeczytałem ,że dokumenty maja mieć pieczątki ANNULLATO czyli niby anulowane z powodu wyrejestrowania . Ale czy tak jest naprawdę nie wiem. Samochód jest dobry i mi sie podoba wszystkie szyby wszystkie opony z tego samego roku kierownica nie wytarta itd. Będę miał problem ze stwierdzenie autentyczności dokumentów i to jest problem , żeby po 30 dniach w urzędzie komunikacji nie powiedzieli mi , że dokumenty są nie oryginalne i będę miał kłopoty nie tylko finansowe a więc jeszcze raz zwracam sie z prośbą o pomoc. Pozdrawiam wszystkich właścicieli FIATA STILO

Link to comment
Share on other sites

Quote:

Pozdrawiam wszystkich właścicieli FIATA STILO


My też Cię pozdrawiamy i zpraszamy do specjalnego wątku na ssp oraz prosimy o uzupełnienie profilu jest to w dobrym tonie na naszym kąciku ! palacz.gif20.GIF

Link to comment
Share on other sites

> Witam

> Z komisu mam dostać już z tłumaczeniami. komplet dokumentów do

> rejestracji.Z tego co już wiem format dokumentów jest A4 czy

> trochę większy. http://www.mi.gov.pl/2-483e68d1a2a7e.htm Z tej

> strony coś już wiadomo ale dobre kolorowe ksero też tak może

> wyglądać.Interesują mnie znaki charakterystyczne dla tych

> dokumentów.Na forum już przeczytałem ,że dokumenty maja mieć

> pieczątki ANNULLATO czyli niby anulowane z powodu

> wyrejestrowania .

Pieczątki będą na carta di circulazione - tłum.-"dowód rejestracyjny anulowany z powodu ostatecznego eksportu do kraju UE". W urzędzie powiedzieli Ci jakie dokumenty masz przedstawić, jeśli będą w komplecie i dane będą sie zgadzały to będzie ok. Sam przez to przechodziłem rok temu (również auto z Włoch) i radze sie przesadnie nie przejmować. ok.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam!

Chcę zadać parę pytań właścicielom Stilo. Proszę o pomoc i poradę.

Oto samochód który zamierzam kupić: http://moto.allegro.pl/item441403315_fiat_stilo_1_4_benzyna_95_km_2004_2005_1wlasciciel.html

Interesuję mnie czy to poważna usterka: właściciel podaje ze na wysokich obrotach na trzecim biegu słychać ze coś się dzieje z synchronizatorem. W ASO powiedziano ze naprawa wyniesie około 1500-1800 PLN. Czy to poważna usterka - czy można tak jeździć czy obrazu naprawiać? Czy taniej wyjdzie naprawa poza ASO?

Kiedy w Stilo wymieniać rozrząd?

Jeżeli chodzi o cenę - uzgodniliśmy ze w takim stanie jak jest 20000PLN. Odpowiednia ta cena?

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

> Interesuję mnie czy to poważna usterka: właściciel podaje ze na

> wysokich obrotach na trzecim biegu słychać ze coś się dzieje z

> synchronizatorem. W ASO powiedziano ze naprawa wyniesie około

> 1500-1800 PLN. Czy to poważna usterka - czy można tak jeździć

> czy obrazu naprawiać?

spuscil ci na naprawe wiec zrob to i po klopocie.

Czy taniej wyjdzie naprawa poza ASO?

Pewnie taniej, ale taniej nie znaczy lepiej. Sprawdz w papierach o ile auto ma jakas historie papierowa - moze znaja ten egzemplarz w jakims aso i tam je zrob - jesli oczywiscie jestes z "rynku lokalnego"

> Kiedy w Stilo wymieniać rozrząd?

co 60 benz , 80 ropa

> Jeżeli chodzi o cenę - uzgodniliśmy ze w takim stanie jak jest

> 20000PLN. Odpowiednia ta cena?

auto w wersji active ( actual,active, dynamic) , kazda cena ma swojego kupca . Sprawa subiektywna. Kupujac w przysalonowym komisie jestes zwolniony z oplaty skarbowej ( 2% od transakcji) ... zawsze to 400 zl w kieszeni . policz wszystkie koszty , porownaj z innymi wozami z tego rocznika /wyposazenia ...jak wyglada kwotowo atrakcyjnie to brac i naprawic i cieszyc sie z jazdy

> Pozdrawiam!

my rowniez tyle ze mod.gifmod.gif na wydzielenie postow do osobnego watku wink.gif bos sie nam podkleil nie w ta rajke smile.gif20.GIF

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam!

Ponieważ zamierzam nabyć Fiata Stilo proszę Was o poradę.

Ogólnie poszukuję wersji 3d z silnikiem JTD 115 km, ciężko znaleźć coś do 20 000 zł w moich okolicach, ale wypatrzyłem na otomoto takie ogłoszenie http://otomoto.pl/fiat-stilo-1-9-jtd-115-km-C6609092.html.

Rozmawiałem z Panem z tego komisu i powiedział mi, że była niedawno wymieniana poduszka pod silnikiem, bo przy niskich obrotach auto wpadało w drgania. Czy jest to coś poważnego? Czy może to oznaczać, że auto nie jest w dobrym stanie technicznym i czy może taka wymiana negatywnie wpłynąć na użytkowanie auta w przyszłości?

Dziękuję z góry za pomoc!

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Wręcz przeciwnie, oznacza to, że czeka Cię w przyszłości jedna naprawa mniej.

Poczytaj sobie tutaj - poduszki to elementy, który w Stilo JTD (zwłaszcza w starszych, tzw. przedzmianowych) ulegają zużyciu i po pewnym czasie należy je wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź smile.gif

Mam jeszcze takie pytanie - czy maska nie była czasem malowana? ze zdjęć mam wrażenie, że ma ona trochę ciemniejszy odcień niż reszta auta, ale mogę się mylić...

Chyba niedługo wybiorę się oglądnąć to autko na żywo i się nim przejechać smile.gif

Link to comment
Share on other sites

glupoty jakies w tym ogloszeniu.. ze niby podgrzewana przednia szyba ? zeby.GIF ...nadmuchem zeby.GIF I co to za sierota picowala ten woz ze nawet nie potrafi tylnej kanapy zlozyc jak nalezy.Daje temu autku przebieg rzedu 268 kkm.. kierownica sie swieci jak psu jajca nie mowiac o lewarku zmiany biegow. Pedal sprzegla tez piekny ."atrakcyjny wyglad" sugeruje ze masz sie gapic na ogolny wyglad czystych alufelg i bron boze nie węszyć. Jak dla mnie zbyt wyrypane auto .. no chyba ze cena mega atrakcyjna ( nie mam porownania ). Ale jak wiadomo z cenami...nikt dobrego wozu za pol darmo nie sprzeda. Okazji nie ma. Sa tylko slepi kupujacy 20.GIF

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> porownania ). Ale jak wiadomo z cenami...nikt dobrego wozu za

> pol darmo nie sprzeda. Okazji nie ma. Sa tylko slepi kupujacy

Dokładnie, najlepiej wziąść ze sobą mechanika, ja sam przed kupnem swojego wymarzonego Stilo, oglądałem 2 inne w polsce(po czym kupiłem w niemczech, pojechałem z gościem który sprowadza samochody i bierze 1000 za zawiezienie, targowanie, oglądnięcie samochodu, i załatwienie papierkowych spraw cool.gif) i gdyby nie kumpel ze szkolnej ławy w podstawówce - mechanik to bym się nadział jak cholera. A on odrazu stwierdził, że jeden był bardzo bity (klapa wymieniane, bąble na lakierze) co po przyłożeniu testera lakieru się potwierdziło- dachu się nie chciał trzymać confused.gif , a w drugim po spojrzeniu na silnik i braku książeczki - nie 100 tys tylko 250tys przejechanych. Więc nawet jeśli nie ma się dobrego znajomego mechanikia, który za flaszeczke(którą razem jeszcze wypijecie) lepiej zapłacić jakiemuś mechanikowi, który mieszka w pobliżu 100 czy 200 złociszy i pojechać z nim na cały dzień oglądnąć pare egzemplarzy - opłaci się !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> jaki jest koszt wymiany kompletnego rozrzadu wraz z pompa, olejami

> filtrami i t p w tym 1,9 jtd

> dodatkowo powiedzcie jak dziala ten silniczek kiedy i co i jak

> steruje wtryskiem paliwa

za rozrząd zapłaciłem z pompa i do tego pasek klinowy zapłaciłem 1720 zł w ASO

Link to comment
Share on other sites

wymiana rozrzadu :czeci allegro ok 400 zł ,wymiana rozrzad pompa plyn w chlodnicy ok 300 zł ,filyr powietrza ok30 zł,oleju do 20zł,olej selenia w zaleznosci gdzie kupisz od 35 zł / litr ,

przy dobrych wiatrach w 1000 zł za takie podstawowe czesci zmiescisz sie ,nie licze filtru plaiwa ok 80-90 zł

ps. ceny jka podałem.. allegro + warsztat poza ASO. wymiana rozrzadu w ASO ok 1000 zł z czeciami .sama wymiana ok 300 zł ale czesci kosmicznie drogie

ceny dotycza Krakowa i okolic smile.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

> witam chcę zmienić auto właśnie na stilo i w końcu nie wiem czy

> zawieszenie psuje się we wszystkich stilaczach czy tylko w

> kombi? ja rozglądam się za 3 dzwiowym jtd 115km

Myślę że nie we wszystkich. U mnie uszkodzone było zawieszenie ale władował się tata w wielką dziurę, padło wtedy wspomaganie ale to tylko kabel się odłączył smile.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam, jestem tu nowy i proszę o pomoc. W przyszłym tygodniu jadę oglądać stilo. Jest w nim solardach. czy jest to dobra rzecz czy raczej odradzacie? Czy w przyszłości nie będzie problemu z cieknącym dachem, uszczelkami itp.?

Link to comment
Share on other sites

> Witam, jestem tu nowy i proszę o pomoc. W przyszłym tygodniu jadę oglądać stilo. Jest w nim

> solardach. czy jest to dobra rzecz czy raczej odradzacie? Czy w przyszłości nie będzie

> problemu z cieknącym dachem, uszczelkami itp.?

fajna rzecz ale jak na "nowatorski" pomysl w fiacie ...robi problemy - nie kazdemu ale sie zdarza. System jest zywcem skopiowany z .... Mercedesa A-classe i tam szukaja uzytkownicy pomocy jak uszczelki nie "graja" , bo fiatowskie serwisy nie robia w tym na codzien.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

> 2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią

> Selespeed a także przekładnią kierowniczą.

- BRAK problemów z wariatorem old.gif (sława z 1.8 nie tyczy 2.4 nono.gif)

- Problemy skrzyni biegów selespeed wynikają TYLKO ze złej eksploatacji, barku wiedzy i dbałości! (wystarczy zmieniać co 20kkm płyn przekładniowy by cieszyć się bezawaryjnym eksploatowaniem)

Klik w: INFO SELESPEED A-Z

- Przekładnia kierownicza - pierwsze (montażowe) miały problem (choć nie wszystkie) - na rynku już są po zmianowe i uważam, że Abarth'y jeżdżące po drogach te które musiał zmienić już mają zmienione na bezawaryjną.

p.s.

czy można w pierwszym poście zmienić (wykreślić) problem z wariatorem i skrzynią? bo nie jest to prawda hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.