Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Czy trudny, może faktycznie więcej trzeba popracować niż z jakimś mleczkiem, ale moim zdaniem warto. Faktycznie do roku widać efekt. Ja do tego wosku zacząłem stosować quick detailer zaraz po myciu i wygląda to naprawdę bardzo dobrze.
  3. Trudno zupełnie zignorować to zjawisko i degradację oleju. Jak coś się zużywa to po prostu wymieniam. W Stanach gdzie jeździ duża populacja tych silników producent przewiduje wymianę co 6000mil, a ludzie skracają do 4000mil. I tam jest to dobra praktyka. Oni patrząc na nasz rekomendowany cykl 15tys km trochę niedowierzają że to dojedzie. Oleju wchodzi 4,3l plus filtr oem to ok 240zł a więc mniej niż tankowanie do pełna. Jak liczyłem robiac zestawienie ten koszt przy moich przebiegach to mniej niż 2% wszystkich kosztów eksploatacyjnych. Robota nic nie kosztuje bo mam zaworek i zmieniam sam na podjeździe. Auto ma narazie 120kkm, za rok będzie miało ok 200kkm, potem 270 itd. Planuje zrobić przebieg tym wozem ok 380kkm.
  4. I na bazie tych wynikow, jestes w stanie oszacowac, o ile taka czesta wymiana wydluzy resurs silnika? Mysle, ze poza lepszym samopoczuciem to niewiele daje, chyba ze planujesz tym autem zrobic z 500kkm
  5. U mnie coś nie chce odparować pomimo że auto jezdzi tylko trasy a próbka pobierana była w ASO do którego mam 150km drogą ekspresową więc krótko przed pobraniem auto było dobrze rozgrzane. Robiłem dwukrotnie analizę zużytego oleju po 8600 i 9300km i wyniki są dość jednoznaczne w tym aspekcie.
  6. Dzisiaj
  7. Sprawdzilem dzis i kierownica w lewo obraca sie na rowno 1.5 obrotu, a w prawo tak jakby z kilkanascie stopni brakowalo do tych poltora. Jeszcze naszla mnie taka desperacja mysl. zeby ten stary przegub wsadzic na prawa strone, bo musial byc dobry, skoro nic sie nie zmienilo...
  8. Benzyna z oleju wyparuje jak tylko porządnie rozgrzejesz silnik... Jak robisz 8 Mm co 6 tygodni, to robisz to wystarczająco często. Dużo większym problemem może być ON w oleju silnikowym, bo ten już nie odparuje.
  9. Wczoraj
  10. Radość z jazdy dają...tylko jej skala jest definiowana ilością składowych. Radość jest jak bałwan...nigdy nie jest taki sam... Ja chyba w wątku o Twingo popełniłem jakieś błędy językowe. Bo mój zachwyt nad koncepcją i ukłon dla producenta za wdrożenie oryginalnego rozwiązania nie jest równoznaczny z wiarą, że masy będą to kupować. Byłem szczęśliwy, że takie coś się pojawia na rynku, ale nie miałem cienia wątpliwości, że większość tego nie skuma. Zawsze było, jest i będzie tak, że większość wybiera produkt kiepski lub przeciętny pod względem emocji. I każdy producent to wie. "Wow" się pojawia kiedy ktoś mimo tej wiedzy prezentuje coś "trudniejszego" w odbiorze. A po latach pojawia się mix emocji, prestiżu, wyjątkowości wartości. Za 30 lat zobaczymy co jest większym hitem, Twingo na żółtych czy 500-ka na żółtych. pzdr
  11. Dla mnie jakakolwiek kolejka, począwszy od tej za papierem toaletowym, poprzez kolejkę do wyciągu narciarskiego po zator przed bramkami autostradowymi to patologia, którą powinno się eliminować. A konieczność stosowania jakiejkolwiek skrzyni biegów w samochodzie wynika z tego, że tłokowy silnik spalinowy w ogóle się do napędzania pojazdów nie nadaje. To z punktu widzenia logiki i chłodnej praktyczności. Dlatego w to wchodzą nielogiczne emocje...
  12. hefi

    Dylemat oponiarski

    Sprzedaj wszystko i kup nowe bieżnikowane całoroczne na alu [emoji106] Najlepiej na 16" bo to kompromis między wyglądem a komfortem.
  13. Kupiłem jakiś tani preparat w Auchan i również daje radę.
  14. Hej, kupiłem kolejny gruz. Gratis dostałem 2 kpl. (Zimowe, założone obecnie na stalówkach), letnie w bagażniku. No i to mi właśnie beret ryje. Otóż od lat jeżdżę na całorocznych, a od ostatnich 5 lat, całorocznych BIEŻNIKOWANYCH . Do autka chcę dokupić aluski jakieś, najlepiej ori 16 cali ( kompromis pomiędzy komfortem, a wyglądem). Jak już pisałem dostałem letnie opony, 5-letnie, ale zmacałem, guma mięciutka, zero nawet najdrobniejszych mikropęknięć a i bieżnika sporo, naprawdę sporo. I tak dumam czy założyć te letnie i znów bawić się w dwa kpl. , Wówczas do posiadanych już stalówek dokupił bym bieżnikowane zimowe
  15. Różnie jest. Obecne silniki benzynowe z bezp wtryskiem i gpf często mocno podlewają paliwem po starcie by rozgrzać kat i gpf i w tym czasie rozcieńczają olej. Jak dodasz do tego wyjsciową spec oleju typu 0w20, 0w16 to okazuje się że olej o niskiej lepkości ma po chwili jeszcze niższą lepkość wskutego rozcieńczenia. Gdzie jest granica tego rozcieńczenia i spadku lepkości oleju pewnie wyjdzie w praniu za kilka lat jak auta z gpfami zrobią większe przebiegi. Napewno benzyna w oleju to nic dobrego i powinno być jej jak najmniej. By zjawisko negatywnego wpływu niskiej lepkości ograniczyć nie zostaje nic innego niż po prostu zmienić olej.
  16. Wosk dobry, ale z tych trudniejszych. Co ważne, długo się trzyma i nawet jak myję pianą aktywną i później proszkiem na myjni bezdotykowej, to od razu go nie zmywa tylko widać efekt.
  17. Hybryda równoległa
  18. HelixSv

    Hyundai Ioniq 5

    tak, zobacz na pierwszy komentarz...
  19. mrBEAN

    Hyundai Ioniq 5

    Cofam to o SuC, że są daleko od tras. Jednak są na trasach
  20. Chodzi o to, że przyzwyczajenie do automatu to dwa dni. A nie umniejszając seniorowi, to właśnie starsze dziady najczęściej się widuje piłujące sprzęgło Automat jest właśnie najlepszy dla starszych osób.
  21. W aucie z nałożoną ceramiką schodzi pięknie po samej aktywnej pianie, w aucie bez ceramiki piana i gorąca woda z płynem nie dały rady
  22. Najpierw trzy złote i mocno pojechałem pianą. Nie było ruchu to zostawiłem na kilka minut i później gorąca woda z mikroproszkiem. Przy okazji - 10 zł to lekko ponad 3 minuty mycia, jakoś to chyba podrożało
  23. Mi w tej trasie w ogóle nie zależało na szybkim ładowaniu. Potrzebowaliśmy tam ze 25 min na toaletę i lunch. Więc ustawiłem nawigację na stację benzynowa obok i po przyjezdzie podłączyłem Teslę z zaskoczenia. W rezultacie miałem mniejsze zużycie prądu i nie musiałem w trakcie jedzenia lecieć i przestawiać auto (opłaty karne po osiągnięciu 100%). Po jedzeniu było 95%, w sam raz. Większość z 20 stanowisk było wolnych, więc nikogo nie blokowałem.
  24. Tak, wiele osób (w tym ja) zauważa że Tesla bardzo wcześnie zaczyna podgrzewać baterie do ładowania. Teraz, jak mam S3XY mogę dokładnie monitorować temperaturę baterii sprawdzić, czy - jak to podejrzewam - to podgrzewanie jest delikatne i ma na celu osiągnięcie optymalnej temperatury w miejscu docelowym. Ręczne wymuszenie podgrzewania przy planowanym ładowaniu poza SuC jest dla mnie super sprawą !
  25. Trzeba, przekombinowałem i mam karę - będę jechał na "ręcznym", aż nie kupię czegoś innego
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.