mrBEAN Napisano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2018 (edytowane) 17 minut temu, Igorek napisał: Kupiłeś? Tak. Leaf i Octavia out, a witamy Ioniqa. 2 letnia używka. Edytowane 12 Października 2018 przez mrBEAN 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 12 Października 2018 Udostępnij Napisano 12 Października 2018 44 minuty temu, mrBEAN napisał: Po długich bojach w głowie, u mnie nastąpiła zmiana kodu na Hyundai z przodu. Na ten moment jestem w szoku jak wydajny jest ten samochód. Szczegóły poprosimy. Dużo szczegółów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 15 godzin temu, Maxit napisał: Szczegóły poprosimy. Dużo szczegółów Prawie 2-letnia używka odkupiona od Hyundai Polska. 24000 km przebiegu, najwyższa wersja wyposażenia, i tyle. Auto na ten moment wydaje się optymalne i nie bardzo jest coś ciekawszego na rynku. Ewentualnie i3, ale design i kilka rozwiązań mi nie leży. Trochę pojeżdżę to coś wrzucę jakieś info. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: Prawie 2-letnia używka odkupiona od Hyundai Polska. 24000 km przebiegu, najwyższa wersja wyposażenia, i tyle. Auto na ten moment wydaje się optymalne i nie bardzo jest coś ciekawszego na rynku. Ewentualnie i3, ale design i kilka rozwiązań mi nie leży. Trochę pojeżdżę to coś wrzucę jakieś info. Mozna wiedziec jaka cena takiego cuda i za ile mozna takie nowe wyrwac tak dla porownania? Edytowane 13 Października 2018 przez zinger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) 3 godziny temu, zinger napisał: Mozna wiedziec jaka cena takiego cuda i za ile mozna takie nowe wyrwac tak dla porownania? Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. Ja zapłaciłem -30% od cennika. Na firmę w leasing jak dobrze pogadać to ok. 15% dadzą. Ja nie chciałem na firmę, nie chciałem czekać, są jeszcze 3 lata gwarancji, i 8 lat/200.000 km na akumulator trakcyjny. Czy to rozsądny zakup, tak i nie. Okaże się w przyszłości Edytowane 13 Października 2018 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Jak firmę w leasing jak dobrze pogadać to ok. 15% dadzą. To domysł, czy potwierdzona informacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 15 minut temu, mrBEAN napisał: Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. Ja zapłaciłem -30% od cennika. Czyli mogles miec za to np nowego Golfa GTI Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach Ale niech sie sprawuje jak najlepiej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Czyli mogles miec za to np nowego Golfa GTI Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach Ale niech sie sprawuje jak najlepiej D9kladnie Ekonomi tu nie widzę. Trzeba to traktować jako gadżet.Choć jako gadżet wolałbym priusa pluginWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 21 minut temu, mrBEAN napisał: Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. Ja zapłaciłem -30% od cennika. Na firmę w leasing jak dobrze pogadać to ok. 15% dadzą. Ja nie chciałem na firmę, nie chciałem czekać, są jeszcze 3 lata gwarancji, i 8 lat/200.000 km na akumulator trakcyjny. Czy to rozsądny zakup, tak i nie. Okaże się w przyszłości 125k za 2 letniego kompakta to toche sporo jak na moj gust, choc wiem ze to troche inna bajka. Kurde, ze te elektryki/plug-iny takie drogie, bo sam pomysl mi sie bardzo podoba. A ile tam miejsca w srodku? Moze to sluzyc jako auto rodzinne dla 2+2? Jak z zasiegiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 7 minut temu, Maciej__ napisał: Czyli mogles miec za to np nowego Golfa GTI Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach Ale niech sie sprawuje jak najlepiej Nie stać mnie na eksploatację Golfa GTi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 5 minut temu, ppmarian napisał: D9kladnie Ekonomi tu nie widzę. Trzeba to traktować jako gadżet. Choć jako gadżet wolałbym priusa plugin Wysłane z tel. Ja tu widzę ekonomię, przyjemność jazdy i gadżet jak najbardziej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) 14 minut temu, zinger napisał: A ile tam miejsca w srodku? Moze to sluzyc jako auto rodzinne dla 2+2? Jak z zasiegiem? Zaskakująco dobrze. Kabina pasażerska jest przestronna. Ja mam 186cm/95kh i mieszczę się bez problemu za kółkiem i "za sobą". Bagażnik ma ok 350l. Ma dobre kształty, jedynie jest nieco płytszy niż w przypadku hybrydowego Ioniqa, ale bez problemu pakujemy się do wyjazdu na wieś (2 dorosłych + 2 dzieci). Zasięg 200-220 km bez eco-drivingu. Edytowane 13 Października 2018 przez Maxit 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 12 minut temu, Maxit napisał: Zaskakująco dobrze. Kabina pasażerska jest przestronna. Ja mam 186cm/95kh i mieszczę się bez problemu za kółkiem i "za sobą". Bagażnik ma ok 350l. Ma dobre kształty, jedynie jest nieco płytszy niż w przypadku hybrydowego Ioniqa, ale bez problemu pakujemy się do wyjazdu na wieś (2 dorosłych + 2 dzieci). Zasięg 200-220 km bez eco-drivingu. Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) 45 minut temu, zinger napisał: 125k za 2 letniego kompakta to toche sporo jak na moj gust, choc wiem ze to troche inna bajka. Kurde, ze te elektryki/plug-iny takie drogie, bo sam pomysl mi sie bardzo podoba. A ile tam miejsca w srodku? Moze to sluzyc jako auto rodzinne dla 2+2? Jak z zasiegiem? Na pierwszy rzut oka tak, jak się głębiej zastanowić i policzyć, to już tak oczywiste to nie jest. Tak naprawdę ekonomia kończy się zaraz za napisem Panda z gazem. Zakup Seata Ateca też jest bzdurą, można bez problemu znaleźć na to argumenty Cenę elektryka częściowo rekompensuje spora różnica między w koszcie eksploatacji w stosunku do klasycznego napędu. Miejsca sporo, jest wygodnie i komfortowo. Wyposażenie raczej okolice premium: https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_IONIQ_Electric_2019.pdf Zasięg 150-300 km zależne od wielu czynników. Normalna jazda to ok. 220-230 km Ładując w domu, w "nocnej" taryfie koszt energii na 100 km zamknie się w 4 zł. Ubezpieczenie w mojej ocenie tanie. Pełny pakiet OC AC Assistance Szyby Utrzymanie wartości itd. ok. 2500 zł za rok Koszt serwisu w ASO ok. 200 zł co 15 kkm i tak przez długie lata. Edytowane 13 Października 2018 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 5 minut temu, mrBEAN napisał: Na pierwszy rzut oka tak, jak się głębiej zastanowić i policzyć, to już tak oczywiste to nie jest. Tak naprawdę ekonomia kończy się zaraz za napisem Panda z gazem. Zakup Seata Ateca też jest bzdurą, można bez problemu znaleźć na to argumenty Cenę elektryka częściowo rekompensuje spora różnica między w koszcie eksploatacji w stosunku do klasycznego napędu. Miejsca sporo, jest wygodnie i komfortowo. Wyposażenie raczej okolice premium: https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_IONIQ_Electric_2019.pdf Zasięg 150-300 km zależne od wielu czynników. Normalna jazda to ok. 220-230 km Ładując w domu, w "nocnej" taryfie koszt energii na 100 km zamknie się w 4 zł. Ubezpieczenie w mojej ocenie tanie. Pełny pakiet OC AC Assistance Szyby Utrzymanie wartości itd. ok. 2500 zł za rok Koszt serwisu w ASO ok. 200 zł co 15 kkm i tak przez długie lata. Nie wiem dlaczego twierdzisz ze zakup Ateci jest bzdura. Ja nigdzie nie napisalem ze kupno tego Ionica to bzdura. Napisalem tylko ze 125k to sporo jak za juz 2 letnie auto (to tyle co nowa Ateca) ktorym jezdzi sie glownie po miescie i krotkie trasy i stwierdzilem ogolnie, ze elektryki i pluginy sa zbyt drogie do tego co oferuja, niestety. Bo sam pomysl mi sie podoba i chetnie bym takiego sobie sprawil. Ale dla mnie, jako to glowne odpada z uwagi na maly zasieg, a jako drugie jest po prostu za drogie. Kosztami ekaploatacji zapewne bije na glowe zwykle auta. Autko super, udanego uzytkowania. Chetnie poczytam za jakis czas jak sie sprawuje i ogolnie jakie wrazenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Teraz, zinger napisał: Nie wiem dlaczego twierdzisz ze zakup Ateci jest bzdura. Ja nigdzie nie napisalem ze kupno tego Ionica to bzdura. Nie zrozumiałeś przekazu Spokojnie Teraz, zinger napisał: ktorym jezdzi sie glownie po miescie i krotkie trasy Auto można doładować w trasie, tak jak zatankować trzeba czasem. Owszem, na ten moment zajmuje to więcej czasu niż tankowanie. Kwestia tego gdzie i jak często się jeździ w te trasy. 4 minuty temu, zinger napisał: Ale dla mnie, jako to glowne odpada z uwagi na maly zasieg, a jako drugie jest po prostu za drogie. Jak się głębiej zastanowiłem, to okazało się, że trasy to ja robię max. kilka razy w roku, a 95% czasu auto kręci się wokół komina, i te 200 km jest wystarczające na jeden dzień. Dlatego postawiłem na jedno aut, bo na dwa mnie nie stać. Klasyczny napęd już mnie znudził, bo nie oferuje nic nowego. Tu jest to coś, że gęba się cieszy. Tak naprawdę wszyscy będziecie jeździć elektrykami i je chwalić, wcześniej czy później, ja po prostu już jeżdżę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach Tak z ciekawości, jaki masz obraz tych polskich realiów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Tak z ciekawości, jaki masz obraz tych polskich realiów? Chcodzi mi tylko i wylacznie o brak jakichkolwiek ulg czy odliczen podatkowych zwiazanych z autami elektrycznymi... Jaki jest sens kupic takiego Iqoniqa za 160kPLN, skoro za 80kPLN moge miec Astre 1,6T 200KM? Przeciez roznica 80kPLN sie nie zwroci nawet przez 200kkm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 9 minut temu, mrBEAN napisał: Nie zrozumiałeś przekazu Spokojnie Auto można doładować w trasie, tak jak zatankować trzeba czasem. Owszem, na ten moment zajmuje to więcej czasu niż tankowanie. Kwestia tego gdzie i jak często się jeździ w te trasy. Jak się głębiej zastanowiłem, to okazało się, że trasy to ja robię max. kilka razy w roku, a 95% czasu auto kręci się wokół komina, i te 200 km jest wystarczające na jeden dzień. Dlatego postawiłem na jedno aut, bo na dwa mnie nie stać. Klasyczny napęd już mnie znudził, bo nie oferuje nic nowego. Tu jest to coś, że gęba się cieszy. Tak naprawdę wszyscy będziecie jeździć elektrykami i je chwalić, wcześniej czy później, ja po prostu już jeżdżę Jezdzilem juz kiedys 4 lata Priusem, kiedy wiekszosc z tu obecnych je xo najwyzej na zdjeciach widziala wiec wiem o czym piszesz. To byla 2gen wiec oczywiscie na elektryku byl malutki zasieg, ale znam to uczucie i mi sie bardzo podobalo. Dlatego ciagle wracam myslami do hybryd czy elektrykow i na pewno w koncu jakies kupie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Chcodzi mi tylko i wylacznie o brak jakichkolwiek ulg czy odliczen podatkowych zwiazanych z autami elektrycznymi... Jaki jest sens kupic takiego Iqoniqa za 160kPLN, skoro za 80kPLN moge miec Astre 1,6T 200KM? Przeciez roznica 80kPLN sie nie zwroci nawet przez 200kkm Ulgi odliczenia ok, tu leżymy Za prosto to liczysz. Zrównaj wyposażenie, później porównaj TCO i wtedy można debatować. W moim przypadku dolicz od razu z 10% na to, że słowa Astra i 200 KM w ogóle mnie nie jarają. Jak chcę to mam Subaru i 300 KM. Edytowane 13 Października 2018 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) 8 minut temu, Maciej__ napisał: Chcodzi mi tylko i wylacznie o brak jakichkolwiek ulg czy odliczen podatkowych zwiazanych z autami elektrycznymi... Jaki jest sens kupic takiego Iqoniqa za 160kPLN, skoro za 80kPLN moge miec Astre 1,6T 200KM? Przeciez roznica 80kPLN sie nie zwroci nawet przez 200kkm Dokladnie, bez jakichs preferencji ekonomicznie to sie niestety nie sklada, szczegolnie kupujac nowe. Z uzywka moze byc juz nieco inaczej alebzawsze bedzie drozej w zakupie w stosunku do spalinowych odpowiednikow. Ale tu nie tylko o ekonomie chodzi i ja to rozumiem. Edytowane 13 Października 2018 przez zinger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Teraz, zinger napisał: alebzawsze bedzie drozej w zakupie w stosunku do spalinowych odpowiednikow. I tu padło słowo klucz. W zakupie. Mnie interesuje całkowity koszt eksploatacji. Jak bym pojeździł tym Ioniqiem 4 lata, to będę miał świetne porównanie kosztów do Octavii, która była super oszczędnym i komfortowym wozem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Ulgi odliczenia ok, tu leżymy Za prosto to liczysz. Zrównaj wyposażenie, później porównaj TCO i wtedy można debatować. W moim przypadku dolicz od razu z 10% na to, że słowa Astra i 200 KM w ogóle mnie nie jarają. Jak chcę to mam Subaru i 300 KM. Nie zrozum mnie zle, ja nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych. Moge sie na elektryka przesiasc chocby jutro, pod warunkiem, ze bedzie mi sie to kalkulowac Sam fakt, ze to elektryk nie budzi u mnie zadnych emocji Moglbym rownie dobrze jezdzic na wegiel drzewny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Nie zrozum mnie zle, ja nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych. Moge sie na elektryka przesiasc chocby jutro, pod warunkiem, ze bedzie mi sie to kalkulowac Ja też wariatem nie jestem, mi się skalkulowało. 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Sam fakt, ze to elektryk nie budzi u mnie zadnych emocji Moglbym rownie dobrze jezdzic na wegiel drzewny.... Ile przejechałeś km elektrykami i jakimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 6 godzin temu, zinger napisał: Mozna wiedziec jaka cena takiego cuda i za ile mozna takie nowe wyrwac tak dla porownania? Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak raz sie zyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 15 minut temu, wujekcybul napisał: Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak raz sie zyje. Nie ja ale to szczegol Do I3 bym jednak nie porownywal bo to malutkie autko w porownaniu do Ionica. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 3 godziny temu, mrBEAN napisał: Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. Ja zapłaciłem -30% od cennika. poczekaj, poczekaj - 2 letnia używka z rabatem 30% od ceny cennikowej ??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) Z ciekawości wszedłem na stronę hyundaia, a tam w wyszukiwarce uzywanych nie ma ani ionica, ani wyboru elektryka. Oko przepraszam, ślepy byłem. Edytowane 13 Października 2018 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Godzinę temu, wujekcybul napisał: Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak raz sie zyje. Wiesz jak działa REX w i3? Hybryda nie ma żadnych "uprawnień" dodatkowych w stosunku do benzyniaka. To głupie, ale takie mamy prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 55 minut temu, Maxit napisał: Wiesz jak działa REX w i3? Hybryda nie ma żadnych "uprawnień" dodatkowych w stosunku do benzyniaka. To głupie, ale takie mamy prawo. Tak prawo troche bez sensu. Ogladalem maly test i3 i mnie taka opcja bardzo sie podoba. Zdecydowanie to nie jest taka hybryda jak auris. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 8 minut temu, wujekcybul napisał: Ogladalem maly test i3 i mnie taka opcja bardzo sie podoba. Generalnie chodzi o to, że na samym REXie on nie pojedzie. REX powoduje wolniejsze rozładowywanie się akumulatora. W sumie pod pojęciem hybryda jest taka mnogość rozwiązań, że poszczególne konstrukcje nie są nawet do siebie podobne. Niedługo w konfiguratorach będzie ankieta, która będzie dopasowywała konstrukcję hybrydy do preferencji kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 1 godzinę temu, bergerac napisał: poczekaj, poczekaj - 2 letnia używka z rabatem 30% od ceny cennikowej ??? Nie podpuszczaj... napisał ile te auta tracą na wartości przez pierwsze 2 lata użytkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 10 minut temu, Maxit napisał: Generalnie chodzi o to, że na samym REXie on nie pojedzie. REX powoduje wolniejsze rozładowywanie się akumulatora. W sumie pod pojęciem hybryda jest taka mnogość rozwiązań, że poszczególne konstrukcje nie są nawet do siebie podobne. Niedługo w konfiguratorach będzie ankieta, która będzie dopasowywała konstrukcję hybrydy do preferencji kierowcy. Wlasnie jedzie. To ma dwie funkcje albo pomaga i mniej pradu zre albo jedzie na tym motocyklowym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 15 minut temu, wujekcybul napisał: Wlasnie jedzie. To ma dwie funkcje albo pomaga i mniej pradu zre albo jedzie na tym motocyklowym silniku. Faktycznie. Sorry. Chyba wtedy jest jakiś speed limit.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 2 godziny temu, wujekcybul napisał: Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak raz sie zyje. W życiu bym nie kupił i3 z rexem, ponieważ wersja ev jest bdb. i3 wychodzi drożej trochę mimo wszystko, jest za małe i środek nie do zaakceptowania dla mnie. Większe osiagi mi są niepotrzebne w tym aucie. i3 było brane pod uwagę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 2 godziny temu, bergerac napisał: poczekaj, poczekaj - 2 letnia używka z rabatem 30% od ceny cennikowej ??? Czekaj, czekaj. Potrafisz odjąć 30%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Dostałem zwrot niewykorzystanej składki za ubezpieczenie, więc mogę podsumować koszty dla ewentualnych zainteresowanych. Nissan Leaf, przejechane 15000 km w 6 miesięcy. Koszt energii: 5,32 zł / 100 km Inne koszty: 12,06 zł / 100 km (ubezpieczenie, wymienione w zawiasie kilka rzeczy, można było nie ruszać ale u mnie musi być tip top) Utraty wartości nie było, bo sprzedałem za ile kupiłem. RAZEM: 17,38 zł / 100 km 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 43 minuty temu, mrBEAN napisał: Dostałem zwrot niewykorzystanej składki za ubezpieczenie, więc mogę podsumować koszty dla ewentualnych zainteresowanych. Nissan Leaf, przejechane 15000 km w 6 miesięcy. Koszt energii: 5,32 zł / 100 km Inne koszty: 12,06 zł / 100 km (ubezpieczenie, wymienione w zawiasie kilka rzeczy, można było nie ruszać ale u mnie musi być tip top) Utraty wartości nie było, bo sprzedałem za ile kupiłem. RAZEM: 17,38 zł / 100 km Ja tu widzę wyraźnie potwierdzenie jednego faktu: elektryk opłaca się najbardziej gdy się nim dużo jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 (edytowane) A jak z cisza w aucie? Jezdzilem ostatnio sporo jakims przedluzonym priusem 7os. AFAIR 2012 i tu odglos napedu byl meczacy, i aurisem hybrid 2016 tutaj tez dosc glosno (chodzi mi o odglos napedu elektrycznego). Po napedzie elektrycznym spodziewalem sie ciszy a nie odglosow jak w autku elektrycznym dla dziecka. Poza tym ten prius to najgorzej wyciszone auto jakim jechalem. Przy 140kmh nie wiele glosniej (przejaskrawiajac) byloby jechac z otwarta szyba. Edytowane 2 Listopada 2018 przez lisik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Dnia 14.10.2018 o 00:02, Maxit napisał: Faktycznie. Sorry. Chyba wtedy jest jakiś speed limit.. Tak, chyba maks 90km/h czy coś w ten deseń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 10 godzin temu, mrBEAN napisał: Koszt energii: 5,32 zł / 100 km Masz taryfę dzień/noc zgaduję. Czy ją miałeś też zanim kupiłeś auto? Jeśli, to nie warto dodać jednak parę PLN, bo przez tańsze ładowanie samochodu, chodziły Ci inne rzeczy w domu drożej w ciągu dnia. Może jakaś kuchnia indukcyjna, piekarnik, czajnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 11 godzin temu, Igorek napisał: Ja tu widzę wyraźnie potwierdzenie jednego faktu: elektryk opłaca się najbardziej gdy się nim dużo jeździ. Raczej faktu, że test odbywał się na dość krótkiej próbce (6m). Popatrz na różnica w kosztach "paliwa" vs reszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Godzinę temu, kravitz napisał: Masz taryfę dzień/noc zgaduję. Czy ją miałeś też zanim kupiłeś auto? Jeśli, to nie warto dodać jednak parę PLN, bo przez tańsze ładowanie samochodu, chodziły Ci inne rzeczy w domu drożej w ciągu dnia. Może jakaś kuchnia indukcyjna, piekarnik, czajnik? albo założyć PV i jeździć za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 2 minuty temu, sherif napisał: albo założyć PV i jeździć za free PV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 1 minutę temu, kravitz napisał: PV? https://en.wikipedia.org/wiki/Photovoltaics Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 (edytowane) 10 godzin temu, sherif napisał: albo założyć PV i jeździć za free Jak napisał powyżej koszty energii to jakieś 30% kosztów jazdy. Całkowicie za free się nie da. Gdybym kupił kabelek i w nosie miał komfort życie żony, to niedaleko domu i pod pracą żony są darmowe słupki z prądem... Samą energię da się dostarczać do auta bezkosztowo. Edytowane 2 Listopada 2018 przez Maxit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 14 godzin temu, Maxit napisał: Jak napisał powyżej koszty energii to jakieś 30% kosztów jazdy. Całkowicie za free się nie da. Gdybym kupił kabelek i w nosie miał komfort życie żony, to niedaleko domu i pod pracą żony są darmowe słupki z prądem... Samą energię da się dostarczać do auta bezkosztowo. Da się za free, kwestia doboru paneli. Ja mam zwiększoną moc niż wynikało to z wyliczeń + miejsce na kolejne panele i znacznie większy inwerter, dlatego też poważnie myślę o aucie elektrycznym do miasta, bo koszt prądu w moim przypadku będzie niemal 0. Oczywiście pozostaje abonament (ok20zł) ale i tak go trzeba płacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Dnia 2.11.2018 o 09:51, kravitz napisał: Masz taryfę dzień/noc zgaduję. Czy ją miałeś też zanim kupiłeś auto? Jeśli, to nie warto dodać jednak parę PLN, bo przez tańsze ładowanie samochodu, chodziły Ci inne rzeczy w domu drożej w ciągu dnia. Może jakaś kuchnia indukcyjna, piekarnik, czajnik? Tak, dokładnie nocno-weekendowa. G12W Auto było pretekstem do zmiany taryfy ale jak zacząłem analizować temat, okazało się, że już dawno należało zmienić, bo i tak wyszłaby korzystniej o kilka %. Aktualnie stosunek zużycia dziennej do nocnej od zmiany taryfy wynosi: 462 kWh vs 4982 kWh Także nie trafiłeś Co więcej znajomy ostatnio kupił też EV i wcześniej wielokrotnie poruszaliśmy temat taryf za prąd itd. Zarzekał się, że u niego na 100% nie ma to sensu, bo on w ciągu dnia dużo zużywa itd. W dniu zakupu elektryka mocniej się zainteresował tematem, okazało się, że ma założony jakiś elektroniczny licznik, który zapisuje zużycie. Okazało się, ze gdyby miał nocną taryfę, to miałby o 20% niższe rachunki Teraz przy aucie, już nawet nie ma co liczyć, bo to musi mieć sens 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Dnia 2.11.2018 o 11:11, sherif napisał: albo założyć PV i jeździć za free A te PV to darmo dajo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 A te PV to darmo dajo?U mnie gmina daje dopłaty 80%Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.