Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Maxit napisał:

Szczegóły poprosimy. Dużo szczegółów :jem:

Prawie 2-letnia używka odkupiona od Hyundai Polska. 24000 km przebiegu, najwyższa wersja wyposażenia, i tyle.

Auto na ten moment wydaje się optymalne i nie bardzo jest coś ciekawszego na rynku. Ewentualnie i3, ale design i kilka rozwiązań mi nie leży. Trochę pojeżdżę to coś wrzucę jakieś info.  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Prawie 2-letnia używka odkupiona od Hyundai Polska. 24000 km przebiegu, najwyższa wersja wyposażenia, i tyle.

Auto na ten moment wydaje się optymalne i nie bardzo jest coś ciekawszego na rynku. Ewentualnie i3, ale design i kilka rozwiązań mi nie leży. Trochę pojeżdżę to coś wrzucę jakieś info.  

Mozna wiedziec jaka cena takiego cuda i za ile mozna takie nowe wyrwac tak dla porownania?

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zinger napisał:

Mozna wiedziec jaka cena takiego cuda i za ile mozna takie nowe wyrwac tak dla porownania?

Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. 

Ja zapłaciłem -30% od cennika. 

 

Na firmę w leasing jak dobrze pogadać to ok. 15% dadzą. 

 

Ja nie chciałem na firmę, nie chciałem czekać, są jeszcze 3 lata gwarancji, i 8 lat/200.000 km na akumulator trakcyjny. 

 

Czy to rozsądny zakup, tak i nie. Okaże się w przyszłości :)

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mrBEAN napisał:

Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. 

Ja zapłaciłem -30% od cennika. 

 

Czyli mogles miec za to np nowego Golfa GTI ;]

Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach ;)

Ale niech sie sprawuje jak najlepiej :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czyli mogles miec za to np nowego Golfa GTI ;]
Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach
Ale niech sie sprawuje jak najlepiej :ok:
D9kladnie
Ekonomi tu nie widzę. Trzeba to traktować jako gadżet.

Choć jako gadżet wolałbym priusa plugin

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mrBEAN napisał:

Nowy cennikowi 180 w tej wersji, czas oczekiwania nie cały rok. 

Ja zapłaciłem -30% od cennika. 

 

Na firmę w leasing jak dobrze pogadać to ok. 15% dadzą. 

 

Ja nie chciałem na firmę, nie chciałem czekać, są jeszcze 3 lata gwarancji, i 8 lat/200.000 km na akumulator trakcyjny. 

 

Czy to rozsądny zakup, tak i nie. Okaże się w przyszłości :)

125k za 2 letniego kompakta to toche sporo jak na moj gust, choc wiem ze to troche inna bajka.

Kurde, ze te elektryki/plug-iny takie drogie, bo sam pomysl mi sie bardzo podoba.

A ile tam miejsca w srodku? Moze to sluzyc jako auto rodzinne dla 2+2? Jak z zasiegiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli mogles miec za to np nowego Golfa GTI ;]

Powiem szczerze, ze ciezko mi zrozumiec sens zakupu takiego "wynalazku" w polskich realiach ;)

Ale niech sie sprawuje jak najlepiej :ok:

Nie stać mnie na eksploatację Golfa GTi :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ppmarian napisał:

D9kladnie
Ekonomi tu nie widzę. Trzeba to traktować jako gadżet.

Choć jako gadżet wolałbym priusa plugin

Wysłane z tel.
 

Ja tu widzę ekonomię, przyjemność jazdy i gadżet jak najbardziej 😎

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zinger napisał:

A ile tam miejsca w srodku? Moze to sluzyc jako auto rodzinne dla 2+2? Jak z zasiegiem?

Zaskakująco dobrze. Kabina pasażerska jest przestronna. Ja mam 186cm/95kh i mieszczę się bez problemu za kółkiem i "za sobą".

Bagażnik ma ok 350l. Ma dobre kształty, jedynie jest nieco płytszy niż w przypadku hybrydowego Ioniqa, ale bez problemu pakujemy się do wyjazdu na wieś (2 dorosłych + 2 dzieci).

 

Zasięg 200-220 km bez eco-drivingu.

Edytowane przez Maxit
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maxit napisał:

Zaskakująco dobrze. Kabina pasażerska jest przestronna. Ja mam 186cm/95kh i mieszczę się bez problemu za kółkiem i "za sobą".

Bagażnik ma ok 350l. Ma dobre kształty, jedynie jest nieco płytszy niż w przypadku hybrydowego Ioniqa, ale bez problemu pakujemy się do wyjazdu na wieś (2 dorosłych + 2 dzieci).

 

Zasięg 200-220 km bez eco-drivingu.

Tak 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, zinger napisał:

125k za 2 letniego kompakta to toche sporo jak na moj gust, choc wiem ze to troche inna bajka.

Kurde, ze te elektryki/plug-iny takie drogie, bo sam pomysl mi sie bardzo podoba.

A ile tam miejsca w srodku? Moze to sluzyc jako auto rodzinne dla 2+2? Jak z zasiegiem?

 

Na pierwszy rzut oka tak, jak się głębiej zastanowić i policzyć, to już tak oczywiste to nie jest.

Tak naprawdę ekonomia kończy się zaraz za napisem Panda z gazem.

Zakup Seata Ateca też jest bzdurą, można bez problemu znaleźć na to argumenty ;)

 

Cenę elektryka częściowo rekompensuje spora różnica między w koszcie eksploatacji w stosunku do klasycznego napędu.

 

Miejsca sporo, jest wygodnie i komfortowo.

Wyposażenie raczej okolice premium: https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_IONIQ_Electric_2019.pdf

Zasięg 150-300 km zależne od wielu czynników. Normalna jazda to ok. 220-230 km

Ładując w domu, w "nocnej" taryfie koszt energii na 100 km zamknie się w 4 zł.

Ubezpieczenie w mojej ocenie tanie. Pełny pakiet OC AC Assistance Szyby Utrzymanie wartości itd. ok. 2500 zł za rok

Koszt serwisu w ASO ok. 200 zł co 15 kkm i tak przez długie lata.

 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrBEAN napisał:

Na pierwszy rzut oka tak, jak się głębiej zastanowić i policzyć, to już tak oczywiste to nie jest.

Tak naprawdę ekonomia kończy się zaraz za napisem Panda z gazem.

Zakup Seata Ateca też jest bzdurą, można bez problemu znaleźć na to argumenty ;)

 

Cenę elektryka częściowo rekompensuje spora różnica między w koszcie eksploatacji w stosunku do klasycznego napędu.

 

Miejsca sporo, jest wygodnie i komfortowo.

Wyposażenie raczej okolice premium: https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_IONIQ_Electric_2019.pdf

Zasięg 150-300 km zależne od wielu czynników. Normalna jazda to ok. 220-230 km

Ładując w domu, w "nocnej" taryfie koszt energii na 100 km zamknie się w 4 zł.

Ubezpieczenie w mojej ocenie tanie. Pełny pakiet OC AC Assistance Szyby Utrzymanie wartości itd. ok. 2500 zł za rok

Koszt serwisu w ASO ok. 200 zł co 15 kkm i tak przez długie lata.

 

Nie wiem dlaczego twierdzisz ze zakup Ateci jest bzdura. Ja nigdzie nie napisalem ze kupno tego Ionica to bzdura. Napisalem tylko ze 125k to sporo jak za juz 2 letnie auto (to tyle co nowa Ateca) ktorym jezdzi sie glownie po miescie i krotkie trasy i stwierdzilem ogolnie, ze elektryki i pluginy sa zbyt drogie do tego co oferuja, niestety. Bo sam pomysl mi sie podoba i chetnie bym takiego sobie sprawil. Ale dla mnie, jako to glowne odpada z uwagi na maly zasieg, a jako drugie jest po prostu za drogie.

 

Kosztami ekaploatacji zapewne bije na glowe zwykle auta. Autko super, udanego uzytkowania.

 

Chetnie poczytam za jakis czas jak sie sprawuje i ogolnie jakie wrazenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

Nie wiem dlaczego twierdzisz ze zakup Ateci jest bzdura. Ja nigdzie nie napisalem ze kupno tego Ionica to bzdura.

Nie zrozumiałeś przekazu ;) Spokojnie :)

 

Teraz, zinger napisał:

ktorym jezdzi sie glownie po miescie i krotkie trasy

Auto można doładować w trasie, tak jak zatankować trzeba czasem.

Owszem, na ten moment zajmuje to więcej czasu niż tankowanie. Kwestia tego gdzie i jak często się jeździ w te trasy.

 

4 minuty temu, zinger napisał:

Ale dla mnie, jako to glowne odpada z uwagi na maly zasieg, a jako drugie jest po prostu za drogie.

Jak się głębiej zastanowiłem, to okazało się, że trasy to ja robię max. kilka razy w roku, a 95% czasu auto kręci się wokół komina, i te 200 km jest wystarczające na jeden dzień. Dlatego postawiłem na jedno aut, bo na dwa mnie nie stać.

 

Klasyczny napęd już mnie znudził, bo nie oferuje nic nowego. Tu jest to coś, że gęba się cieszy. 

Tak naprawdę wszyscy będziecie jeździć elektrykami i je chwalić, wcześniej czy później, ja po prostu już jeżdżę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mrBEAN napisał:

Tak z ciekawości, jaki masz obraz tych polskich realiów?

 

Chcodzi mi tylko i wylacznie o brak jakichkolwiek ulg czy odliczen podatkowych zwiazanych z autami elektrycznymi...

Jaki jest sens kupic takiego Iqoniqa za 160kPLN, skoro za 80kPLN moge miec Astre 1,6T 200KM?

Przeciez roznica 80kPLN sie nie zwroci nawet przez 200kkm :nie_wiem:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał:

Nie zrozumiałeś przekazu ;) Spokojnie :)

 

Auto można doładować w trasie, tak jak zatankować trzeba czasem.

Owszem, na ten moment zajmuje to więcej czasu niż tankowanie. Kwestia tego gdzie i jak często się jeździ w te trasy.

 

Jak się głębiej zastanowiłem, to okazało się, że trasy to ja robię max. kilka razy w roku, a 95% czasu auto kręci się wokół komina, i te 200 km jest wystarczające na jeden dzień. Dlatego postawiłem na jedno aut, bo na dwa mnie nie stać.

 

Klasyczny napęd już mnie znudził, bo nie oferuje nic nowego. Tu jest to coś, że gęba się cieszy. 

Tak naprawdę wszyscy będziecie jeździć elektrykami i je chwalić, wcześniej czy później, ja po prostu już jeżdżę ;)

Jezdzilem juz kiedys 4 lata Priusem, kiedy wiekszosc z tu obecnych je xo najwyzej na zdjeciach widziala;) wiec wiem o czym piszesz. To byla 2gen wiec oczywiscie na elektryku byl malutki zasieg, ale znam to uczucie i mi sie bardzo podobalo. Dlatego ciagle wracam myslami do hybryd czy elektrykow i na pewno w koncu jakies kupie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Chcodzi mi tylko i wylacznie o brak jakichkolwiek ulg czy odliczen podatkowych zwiazanych z autami elektrycznymi...

Jaki jest sens kupic takiego Iqoniqa za 160kPLN, skoro za 80kPLN moge miec Astre 1,6T 200KM?

Przeciez roznica 80kPLN sie nie zwroci nawet przez 200kkm :nie_wiem:

 

Ulgi odliczenia ok, tu leżymy :ok:

 

Za prosto to liczysz.

Zrównaj wyposażenie, później porównaj TCO i wtedy można debatować.

 

W moim przypadku dolicz od razu z 10% na to, że słowa Astra i 200 KM w ogóle mnie nie jarają.

Jak chcę to mam Subaru i 300 KM.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Chcodzi mi tylko i wylacznie o brak jakichkolwiek ulg czy odliczen podatkowych zwiazanych z autami elektrycznymi...

Jaki jest sens kupic takiego Iqoniqa za 160kPLN, skoro za 80kPLN moge miec Astre 1,6T 200KM?

Przeciez roznica 80kPLN sie nie zwroci nawet przez 200kkm :nie_wiem:

 

Dokladnie, bez jakichs preferencji ekonomicznie to sie niestety nie sklada, szczegolnie kupujac nowe. Z uzywka moze byc juz nieco inaczej alebzawsze bedzie drozej w zakupie w stosunku do spalinowych odpowiednikow.

Ale tu nie tylko o ekonomie chodzi i ja to rozumiem.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

alebzawsze bedzie drozej w zakupie w stosunku do spalinowych odpowiednikow.

 

I tu padło słowo klucz. W zakupie.

Mnie interesuje całkowity koszt eksploatacji.

Jak bym pojeździł tym Ioniqiem 4 lata, to będę miał świetne porównanie kosztów do Octavii, która była super oszczędnym i komfortowym wozem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mrBEAN napisał:

Ulgi odliczenia ok, tu leżymy :ok:

 

Za prosto to liczysz.

Zrównaj wyposażenie, później porównaj TCO i wtedy można debatować.

 

W moim przypadku dolicz od razu z 10% na to, że słowa Astra i 200 KM w ogóle mnie nie jarają.

Jak chcę to mam Subaru i 300 KM.

 

Nie zrozum mnie zle, ja nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych.

Moge sie na elektryka przesiasc chocby jutro, pod warunkiem, ze bedzie mi sie to kalkulowac ;)

Sam fakt, ze to elektryk nie budzi u mnie zadnych emocji ;] Moglbym rownie dobrze jezdzic na wegiel drzewny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

Nie zrozum mnie zle, ja nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych.

Moge sie na elektryka przesiasc chocby jutro, pod warunkiem, ze bedzie mi sie to kalkulowac ;)

Ja też wariatem nie jestem, mi się skalkulowało.

 

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

Sam fakt, ze to elektryk nie budzi u mnie zadnych emocji ;] Moglbym rownie dobrze jezdzic na wegiel drzewny....

Ile przejechałeś km elektrykami i jakimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zinger napisał:

Mozna wiedziec jaka cena takiego cuda i za ile mozna takie nowe wyrwac tak dla porownania?

Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak :ok: raz sie zyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wujekcybul napisał:

Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak :ok: raz sie zyje.

Nie ja ale to szczegol :)

 

Do I3 bym jednak nie porownywal bo to malutkie autko w porownaniu do Ionica.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak :ok: raz sie zyje.

Wiesz jak działa REX w i3?

Hybryda nie ma żadnych "uprawnień" dodatkowych w stosunku do benzyniaka. To głupie, ale takie mamy prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Maxit napisał:

Wiesz jak działa REX w i3?

Hybryda nie ma żadnych "uprawnień" dodatkowych w stosunku do benzyniaka. To głupie, ale takie mamy prawo.

Tak prawo troche bez sensu. Ogladalem maly test i3 i mnie taka opcja bardzo sie podoba. Zdecydowanie to nie jest taka hybryda jak auris.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wujekcybul napisał:

Ogladalem maly test i3 i mnie taka opcja bardzo sie podoba.

Generalnie chodzi o to, że na  samym REXie on nie pojedzie. REX powoduje wolniejsze rozładowywanie się akumulatora.

 

W sumie pod pojęciem hybryda jest taka mnogość rozwiązań, że poszczególne konstrukcje nie są nawet do siebie podobne.

Niedługo w konfiguratorach będzie ankieta, która będzie dopasowywała konstrukcję hybrydy do preferencji kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maxit napisał:

Generalnie chodzi o to, że na  samym REXie on nie pojedzie. REX powoduje wolniejsze rozładowywanie się akumulatora.

 

W sumie pod pojęciem hybryda jest taka mnogość rozwiązań, że poszczególne konstrukcje nie są nawet do siebie podobne.

Niedługo w konfiguratorach będzie ankieta, która będzie dopasowywała konstrukcję hybrydy do preferencji kierowcy.

Wlasnie jedzie. To ma dwie funkcje albo pomaga i mniej pradu zre albo jedzie na tym motocyklowym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Czyli to kosztuje tyle co BWM i3 a nie ma kosiarki pod maska zeby przejechac na paliwie kawalek. Jest tez wolniejsze od BMW. Musze przyznac, ze odwaznie poszedles. No ale jak to ma byc gadzet to jestem na tak :ok: raz sie zyje.

W życiu bym nie kupił i3 z rexem, ponieważ wersja ev jest bdb.

i3 wychodzi drożej trochę mimo wszystko, jest za małe i środek nie do zaakceptowania dla mnie. Większe osiagi mi są niepotrzebne w tym aucie.

 

i3 było brane pod uwagę.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dostałem zwrot niewykorzystanej składki za ubezpieczenie, więc mogę podsumować koszty dla ewentualnych zainteresowanych.

 

Nissan Leaf, przejechane 15000 km w 6 miesięcy.

Koszt energii: 5,32 zł / 100 km

Inne koszty: 12,06 zł / 100 km  (ubezpieczenie, wymienione w zawiasie kilka rzeczy, można było nie ruszać ale u mnie musi być tip top)

Utraty wartości nie było, bo sprzedałem za ile kupiłem.

RAZEM: 17,38 zł / 100 km

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, mrBEAN napisał:

Dostałem zwrot niewykorzystanej składki za ubezpieczenie, więc mogę podsumować koszty dla ewentualnych zainteresowanych.

 

Nissan Leaf, przejechane 15000 km w 6 miesięcy.

Koszt energii: 5,32 zł / 100 km

Inne koszty: 12,06 zł / 100 km  (ubezpieczenie, wymienione w zawiasie kilka rzeczy, można było nie ruszać ale u mnie musi być tip top)

Utraty wartości nie było, bo sprzedałem za ile kupiłem.

RAZEM: 17,38 zł / 100 km

Ja tu widzę wyraźnie potwierdzenie jednego faktu: elektryk opłaca się najbardziej gdy się nim dużo jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z cisza w aucie? Jezdzilem ostatnio sporo jakims przedluzonym priusem 7os. AFAIR 2012 i tu odglos napedu byl meczacy, i aurisem hybrid 2016 tutaj tez dosc glosno (chodzi mi o odglos napedu elektrycznego). Po napedzie elektrycznym spodziewalem sie ciszy a nie odglosow jak w autku elektrycznym dla dziecka. Poza tym ten prius to najgorzej wyciszone auto jakim jechalem. Przy 140kmh nie wiele glosniej (przejaskrawiajac) byloby jechac z otwarta szyba. 

Edytowane przez lisik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mrBEAN napisał:

Koszt energii: 5,32 zł / 100 km

 

Masz taryfę dzień/noc zgaduję.

Czy ją miałeś też zanim kupiłeś auto?

Jeśli, to nie warto dodać jednak parę PLN, bo przez tańsze ładowanie samochodu, chodziły Ci inne rzeczy w domu drożej w ciągu dnia. Może jakaś kuchnia indukcyjna, piekarnik, czajnik? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Igorek napisał:

Ja tu widzę wyraźnie potwierdzenie jednego faktu: elektryk opłaca się najbardziej gdy się nim dużo jeździ. 

Raczej faktu, że test odbywał się na dość krótkiej próbce (6m). Popatrz na różnica w kosztach "paliwa" vs reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Masz taryfę dzień/noc zgaduję.

Czy ją miałeś też zanim kupiłeś auto?

Jeśli, to nie warto dodać jednak parę PLN, bo przez tańsze ładowanie samochodu, chodziły Ci inne rzeczy w domu drożej w ciągu dnia. Może jakaś kuchnia indukcyjna, piekarnik, czajnik? ;]

albo założyć PV i jeździć za free ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sherif napisał:

albo założyć PV i jeździć za free ;)

Jak napisał powyżej koszty energii to jakieś 30% kosztów jazdy. Całkowicie za free się nie da.

Gdybym kupił kabelek i w nosie miał komfort życie żony, to niedaleko domu i pod pracą żony są darmowe słupki z prądem... :) Samą energię da się dostarczać do auta bezkosztowo.

Edytowane przez Maxit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maxit napisał:

Jak napisał powyżej koszty energii to jakieś 30% kosztów jazdy. Całkowicie za free się nie da.

Gdybym kupił kabelek i w nosie miał komfort życie żony, to niedaleko domu i pod pracą żony są darmowe słupki z prądem... :) Samą energię da się dostarczać do auta bezkosztowo.

Da się za free, kwestia doboru paneli. Ja mam zwiększoną moc niż wynikało to z wyliczeń  + miejsce na kolejne panele i znacznie większy inwerter, dlatego też poważnie myślę o aucie elektrycznym do miasta, bo koszt prądu w moim przypadku będzie niemal 0. Oczywiście pozostaje abonament (ok20zł) ale i tak go trzeba płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.11.2018 o 09:51, kravitz napisał:

 

Masz taryfę dzień/noc zgaduję.

Czy ją miałeś też zanim kupiłeś auto?

Jeśli, to nie warto dodać jednak parę PLN, bo przez tańsze ładowanie samochodu, chodziły Ci inne rzeczy w domu drożej w ciągu dnia. Może jakaś kuchnia indukcyjna, piekarnik, czajnik? ;]

Tak, dokładnie nocno-weekendowa. G12W

Auto było pretekstem do zmiany taryfy ale jak zacząłem analizować temat, okazało się, że już dawno należało zmienić, bo i tak wyszłaby korzystniej o kilka %.

 

Aktualnie stosunek zużycia dziennej do nocnej od zmiany taryfy wynosi: 462 kWh vs 4982 kWh

Także nie trafiłeś 😁

 

Co więcej znajomy ostatnio kupił też EV i wcześniej wielokrotnie poruszaliśmy temat taryf za prąd itd. Zarzekał się, że u niego na 100% nie ma to sensu, bo on w ciągu dnia dużo zużywa itd. 

W dniu zakupu elektryka mocniej się zainteresował tematem, okazało się, że ma założony jakiś elektroniczny licznik, który zapisuje zużycie. Okazało się, ze gdyby miał nocną taryfę, to miałby o 20% niższe rachunki 😁

Teraz przy aucie, już nawet nie ma co liczyć, bo to musi mieć sens 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.