sherif Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 16 minut temu, zinger napisał: Na moim przykladzie, rocznie zona robi 15kkm, jazda 100% miasto/podmiejska, ladowanie w domu. Przy zalozeniu ze noPb spali 6l/100, daje to obecnie 30zl/100km, czyli 4500zl/rok U mnie jest identyczna sytuacja tylko deko mniejszy przebieg. Te 6l to IMHO trochę optymistyczny wynik jak na duże miasto. U nas Lancia pali deko pow 8l i raczej trudno zejść sporo niżej przy krótkich trasach w korkach. Porównałem też pakiety przeglądów i gwarancji, w przypadku Skody w pakiecie przeglądów na 4 lata/60kkm to koszt 299zł, up: 1590zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 1 minutę temu, sherif napisał: U mnie jest identyczna sytuacja tylko deko mniejszy przebieg. Te 6l to IMHO trochę optymistyczny wynik jak na duże miasto. U nas Lancia pali deko pow 8l i raczej trudno zejść sporo niżej przy krótkich trasach w korkach. Porównałem też pakiety przeglądów i gwarancji, w przypadku Skody w pakiecie przeglądów na 4 lata/60kkm to koszt 299zł, up: 1590zł Do wyliczyen przyjalem dolna granice dla no PB i gorna dla EV, ze by nie bylo ze optymistycznie do tematu podchodze. Wiec moze byc tylko lepiej na korzysc EV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, zinger napisał: Po 3 latach 10000zl sie zwraca. Być może, zakładając 'tylko' 10k różnicy, oraz licząc tylko ładowanie w domu. Nowe auto z automatem można kupić też poniżej 50k (Fiat 500), albo za 56k (swift, yaris, rio). Teraz ciężko znaleźć porównywalną wersję citigo, bo benzynowej już prawie nie ma w sprzedaży, ale o ile pamiętam wersja "ze wszystkim" w automacie kosztowała grubo poniżej 60k. Została ostatnia wersja monte carlo z manualem: https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-citigo-monte-carlo-5d-1-0-mpi-75-km-full-opcja-ID6C6jOO.html Jeśli już się upieramy przy up'ie to też został ostatni egz. z tsi (w ogłoszeniach) ale też z manualną skrzynią: https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-up-high-up-1-0-tsi-90-km-ID6CBGq8.html Ja też się zastanawiałem nad citigo i przy pełnej dopłacie 30% byłbym skłonny zaryzykować, ale z pełną świadomością że te extra 10-15k mi się nigdy nie zwrócą (nie mam garażu ani 'swojego' prądu z fotowoltaiki). Ale przy 'tylko' 19k dopłaty to już się robi bez sensu ('mój' skonfigurowany model wyjdzie nie 59k tylko 66k). I to niby nadal nie szokuje, ale wszystko wygląda sensownie dopóki nie wpisze się tej kwoty do wyszukiwarki i przejrzy co można za to kupić... Za 65k zł mam 'pełnowymiarową' scalę z większością systemów bezp: https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-scala-ambition-2019-ID6CH2sq.html Tym niemniej na ten moment dyskusja jest jałowa, bo w kontekście tego, co mówią politycy obecnej władzy, żadnego programu dopłat NIE MA i raczej nie spodziewam się, żeby był uruchomiony (tzn. działa tylko połowa programu - ta związana ze ściąganiem dodatkowego podatku w paliwie ) Edytowane 31 Stycznia 2020 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 2 minuty temu, iwik napisał: Być może, zakładając 'tylko' 10k różnicy, oraz licząc tylko ładowanie w domu. Nowe auto z automatem można kupić też poniżej 50k (Fiat 500), albo za 56k (swift, yaris, rio). Teraz ciężko znaleźć porównywalną wersję citigo, bo benzynowej już prawie nie ma w sprzedaży, ale o ile pamiętam wersja "ze wszystkim" w automacie kosztowała grubo poniżej 60k. Została ostatnia wersja monte carlo z manualem: https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-citigo-monte-carlo-5d-1-0-mpi-75-km-full-opcja-ID6C6jOO.html Jeśli już się upieramy przy up'ie to też został ostatni egz. z tsi (w ogłoszeniach) ale też z manualną skrzynią: https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-up-high-up-1-0-tsi-90-km-ID6CBGq8.html Ja też się zastanawiałem nad citigo i przy pełnej dopłacie 30% byłbym skłonny zaryzykować, ale z pełną świadomością że te extra 10-15k mi się nigdy nie zwrócą (nie mam garażu ani 'swojego' prądu z fotowoltaiki). Ale przy 'tylko' 19k dopłaty to już się robi bez sensu ('mój' skonfigurowany model wyjdzie nie 59k tylko 66k). I to niby nadal nie szokuje, ale wszystko wygląda sensownie dopókie nie wpisze się tej kwoty do wyszukiwarki i przejrzy co można za to kupić... Za 65k z mam 'pełnowymiarową' scalę z większością systemów bezp: https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-scala-ambition-2019-ID6CH2sq.html Oczywiscie, wiele zalezy od zalozen i warunkow uzytkowania. Mnie niepotrzebne pelnowymiarowe 2 auto itp itd. Ja podalem swoje i mnie sie to spina. Ale decyzji jeszcze nie podjalem, poki co czekam co teg glaby ostatecznie wymysla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 ciekawe czy to się ekonomicznie spina, takie dopłaty to dotowanie koncernów samochodowych dopłata do zakupu np 10000 samochodów niewiele wniesie w skali kraju jeśli chodzi o zanieczyszczenie wydaje mi się, że lepszy efekt by ta kasa wniosła na modernizację filtrów np w elektrowniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2020 4 godziny temu, Jerzyk_ napisał: ciekawe czy to się ekonomicznie spina, takie dopłaty to dotowanie koncernów samochodowych dopłata do zakupu np 10000 samochodów niewiele wniesie w skali kraju jeśli chodzi o zanieczyszczenie wydaje mi się, że lepszy efekt by ta kasa wniosła na modernizację filtrów np w elektrowniach ekologia z ekonomią się rzadko spina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 1 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2020 (edytowane) Tak czy inaczej obecna forma "przekazywania informacji" przez ministerstwa odpowiedzialne za program dopłat jest niepoważna. Rozporządzenia weszły niby w życie (bądź zaraz wejdą), dilerzy na tej podstawie porobili zamówienia, a teraz te głąby co chwila wypuszczają coraz to nowe pogłoski do mediów. Jak nie będzie dopłat, albo będą 3x mniejsze niż w rozporządzeniu, to niech to oficjalnie ogłoszą, żeby ludzie pozamykali zamówienia, a dilerzy zdjęli auta z kolejki do produkcji. Niech kończą te domysły i zamykają ten fikcyjny "program elektromobilnosci". Edytowane 1 Lutego 2020 przez iwik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 (edytowane) 23 godziny temu, iwik napisał: Tak czy inaczej obecna forma "przekazywania informacji" przez ministerstwa odpowiedzialne za program dopłat jest niepoważna. Rozporządzenia weszły niby w życie (bądź zaraz wejdą), dilerzy na tej podstawie porobili zamówienia, a teraz te głąby co chwila wypuszczają coraz to nowe pogłoski do mediów. Jak nie będzie dopłat, albo będą 3x mniejsze niż w rozporządzeniu, to niech to oficjalnie ogłoszą, żeby ludzie pozamykali zamówienia, a dilerzy zdjęli auta z kolejki do produkcji. Niech kończą te domysły i zamykają ten fikcyjny "program elektromobilnosci". Dealerzy już szybko się połapali i teraz wszędzie już nie kwotowo tylko podają, że 30% dopłaty Przykładowo, zostało zamówionych 300 Renault Zoe, które już się produkują Edytowane 2 Lutego 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 24 minuty temu, mrBEAN napisał: Przykładowo, zostało zamówionych 300 Renault Zoe, które już się produkują Osobiście ciekaw jestem jak zachowają się dystrybutorzy w przypadku gdyby dopłaty były mniejsze niż zakładano. Leafy pewnie zejdą w ciągu roku, bo za okolice 100k to firmy kupią w leasingi, albo na taxi. Ale te małe popierduły typu Zoe czy citigo będą stały na stoku w PL, jeśli nie pójdą gdzieś do sprzedaży w bogatej części EU, chyba że VAG i Renault coś dorzucą od siebie jak w DE, żeby jednak upchnąć lokalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 Elektromobilność po polskiemu https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/doplata-do-samochodu-elektrycznego-ma-byc-o-polowe-nizsza,1002714.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 Widzę jeszcze jeden scenariusz... Nikt z ministerstwa oficjalnie nie potwierdził zmian w rozporządzeniu, rzucają tylko w przestrzeń pogłoski. Być może to celowe działanie mające na celu wstrzymanie kolejnych zamówień elektryków, bo "popularność" dopłat przekroczyła oczekiwania rządzących i nie chcą takiej sytuacji jak na Słowacji (pula dopłat wystarczyła na 4 minuty od uruchomienia). A tymczasem uruchomią to w takiej ilości że wystarczy na pokrycie już złożonych zamówień (na pewno mają dane ilościowe od dystrybutorów), ale nie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 Opublikowali w Dz. U. ustawę o zwolnieniu z podatku dochodowego od (ewentualnej) dopłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 Dnia 2.02.2020 o 11:45, mrBEAN napisał: Elektromobilność po polskiemu https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/doplata-do-samochodu-elektrycznego-ma-byc-o-polowe-nizsza,1002714.html Czy to nie Ty wieszczyles ze za kilka lat wszyscy bedziemy jezdzic elektrykami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Czy to nie Ty wieszczyles ze za kilka lat wszyscy bedziemy jezdzic elektrykami? Nie za kilka, a za kilkanaście lub kilkadziesiąt. I nie wszyscy, bo kilka osób na AK twierdzi, że dopóki będą spalinowe, to na EV nawet nie spojrzą A ja po dłuższym czasie jazdy tylko EV, przejechałem się ostatnio nowym Karoqiem 2.0 TDI z DSG i nie mogłem wyjść z podziwu jaki to jest kondom od strony napędu Prawda jest taka, że wszyscy patrzą na EV przez pryzmat ich ceny. I w sumie dobrze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 29 minut temu, mrBEAN napisał: Prawda jest taka, że wszyscy patrzą na EV przez pryzmat ich ceny. I w sumie dobrze Dla 90% ludzi samochód to sprzęt AGD, wiec pryzmat ceny jest jedynym słusznym. A EV nadal jest TYLKO samochodem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 18 minut temu, iwik napisał: Dla 90% ludzi samochód to sprzęt AGD, wiec pryzmat ceny jest jedynym słusznym. A EV nadal jest TYLKO samochodem. To chociaż niech biorą pod uwagę TCKO, a nie tylko koszt zakupu. Gdyby były tylko AGD to by wszyscy Dacie i Fiaty kupowali, a jednak rzeczywistość jest zgoła odmienna i bardziej skomplikowana. Z EV będzie jak ze wszystkim na tym forum i ogólnie w życiu. 15 lat temu były wyśmiewane automaty, następnie downsizingi itd. A teraz pół forum jara się jaki to jest miód, ten 1.0 TSI i najlepiej z DSG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 23 minuty temu, iwik napisał: Dla 90% ludzi samochód to sprzęt AGD, wiec pryzmat ceny jest jedynym słusznym. A EV nadal jest TYLKO samochodem. A ogólnie to chwała im za to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 Godzinę temu, mrBEAN napisał: To chociaż niech biorą pod uwagę TCKO, a nie tylko koszt zakupu. Gdyby były tylko AGD to by wszyscy Dacie i Fiaty kupowali, a jednak rzeczywistość jest zgoła odmienna i bardziej skomplikowana. Ja jak najbardziej liczę TCO a nie koszt zakupu i nijak mi nie wychodzi ze ev wyjdzie mi taniej w perspektywie 5-7 lat. Jak kupuję lodówkę to też najpierw ustalam jakieś "warunki brzegowe" - odpowiedni rozmiar, 'no frost', gwarancję i serwis, jakieś extrasy, które chcę "bo tak" (typu kostkarka do lodu) i dopiero wśród spełniających je modeli wybieram dobrą cenę. Może się okazać że nie ma żadnej lodówkowej dacii czy fiata spełniajacych kryteria brzegowe. Ale są ludzie, którzy po prostu kupują Smega (bo ładny) czy Miele (bo sąsiad zobaczy i mu gul drgnie) i to ich sprawa i ich kasa... Tak samo jak kupują Tesle za 300k zamiast superba za 100k, choć nigdy w życiu te 200k nie zwróci im się w kosztach eksploatacji. Ich sprawa i ich kasa... Ja niestety nie mam takiego komfortu finansowego żeby wydać 300k czy nawet 150k na samochód elektr. , bo również taki zakup nie zwróci mi się przez cały żywot techniczny tego auta, nawet gdybym miał prąd za darmo (a nie będę miał) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 10 minut temu, iwik napisał: Ja jak najbardziej liczę TCO a nie koszt zakupu i nijak mi nie wychodzi ze ev wyjdzie mi taniej w perspektywie 5-7 lat. Jak kupuję lodówkę to też najpierw ustalam jakieś "warunki brzegowe" - odpowiedni rozmiar, 'no frost', gwarancję i serwis, jakieś extrasy, które chcę "bo tak" (typu kostkarka do lodu) i dopiero wśród spełniających je modeli wybieram dobrą cenę. Może się okazać że nie ma żadnej lodówkowej dacii czy fiata spełniajacych kryteria brzegowe. Ale są ludzie, którzy po prostu kupują Smega (bo ładny) czy Miele (bo sąsiad zobaczy i mu gul drgnie) i to ich sprawa i ich kasa... Tak samo jak kupują Tesle za 300k zamiast superba za 100k, choć nigdy w życiu te 200k nie zwróci im się w kosztach eksploatacji. Ich sprawa i ich kasa... Ja niestety nie mam takiego komfortu finansowego żeby wydać 300k czy nawet 150k na samochód elektr. , bo również taki zakup nie zwróci mi się przez cały żywot techniczny tego auta, nawet gdybym miał prąd za darmo (a nie będę miał) Czyli robisz to rozsądnie. I jeden robi rozsądnie i mu nie wychodzi, a drugi robi rozsądnie i mu wychodzi, a trzeci robi nierozsądnie i mu wychodzi lub nie A czwarty lubi samochody, nie traktuje ich jak AGD i ma większą tolerancję dla przepalenia na nie gotówki, a piąty i kolejny lubi dobrze zjeść, albo ma inne hobby i tam przepala hajsy. Życie takie Mimo wszystko nadal się nie zgodzę, że cena jest pryzmatem dla 90% ludzi. To tylko pozornie tak może się wydawać. Najpierw jest spełnienie potrzeb, zachcianek, próżności i innych sfer, a następnie wchodzi kategoria ceny i filtracji. Z ciekawości liczyłeś u siebie koszt zł/km? Powinno być na bardzo dobrym poziomie jak się domyślam ale ciekaw jestem ile konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 (edytowane) 20 godzin temu, mrBEAN napisał: Czyli robisz to rozsądnie. I jeden robi rozsądnie i mu nie wychodzi, a drugi robi rozsądnie i mu wychodzi, a trzeci robi nierozsądnie i mu wychodzi lub nie A czwarty lubi samochody, nie traktuje ich jak AGD i ma większą tolerancję dla przepalenia na nie gotówki, a piąty i kolejny lubi dobrze zjeść, albo ma inne hobby i tam przepala hajsy. Życie takie Mimo wszystko nadal się nie zgodzę, że cena jest pryzmatem dla 90% ludzi. To tylko pozornie tak może się wydawać. Najpierw jest spełnienie potrzeb, zachcianek, próżności i innych sfer, a następnie wchodzi kategoria ceny i filtracji. To ja jeszcze o zachciankach i potrzebach. Mamy w "gospodarstwie" Mini plug-ina i Bmw i3. Obydwa w leasingu z limitem 15000 km rocznie (ale dramatu nie ma, jak się przekroczy). Ostatnio używamy raczej jednego auta. Bmw nastukało od 1-gru 4400 km, czyli dużo powyżej normy. Mini nikt nie chce jeżdzić, bo po 13 km na prądzie do gry wchodzi obleśny trzycylindrowiec. No ale, żeby zbilansować przebiegi (bo Mini ma sporo za mało, a Bmw za dużo), wymyśliłem, że Bmw służy na weekendy (jakieś 150-250 km) i w poniedziałki, na dojazd do szkoły, do mojej pracy i pracy żony, gdzie może naładować do pełna w około 5 godzin. A od wtorku do piątku jeździmy Mini (ładowanym w domu i/lub w pracy). Ale plan nam nie wychodzi, bo żona po spróbowaniu elektryka, bardzo niechętnie wsiada za kierownice spalinowego. Bo, Bmw jest dużo żwawsze, nigdy nie trzęsie, nie śmierdzi, przyspiesza i hamuje (ładując) bardzo przewidywalnie. Mini niby pół-elektryczne, ale te 13 km w zimę nie wystarcza nawet na naszej wiosce. Potem następuje raptowny proces spalania paliwa kopalnego w zimnym silniku, co nie jest przyjemnym doświadczeniem. I teraz najlepsze. Motoryzacją interesuję się ja. Żonie generalnie to kalafior. Wszystkie samochody, jakie mieliśmy, właściwie wybierałem sam, bo to mój konik. EV to była moja fanaberia. A jutro znów będę musiał przypominać, że bierzemy Mini. Edytowane 6 Lutego 2020 przez Cezh 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 Teraz, Cezh napisał: To ja jeszcze o zachciankach i potrzebach. Mamy w "gospodarstwie" Mini plug-ina i Bmw i3. Obydwa w leasingu z limitem 15000 km rocznie (ale dramatu nie ma, jak się przekroczy). Ostatnio używamy raczej jednego auta. Bmw nastukało od 1-gru 4400 km, czyli dużo powyżej normy. Mini nikt nie chce jeżdzić, bo po 13 km na prądzie do gry wchodzi obleśny trzycylindrowiec. No ale, że zbilansować przebiegi (bo Mini ma sporo za mało, a Bmw za dużo), wymyśliłem, że Bmw służy na weekendy (jakieś 150-250 km) i w poniedziałki, na dojazd do szkoły, do mojej pracy i pracy żony, gdzie może naładować do pełna w około 5 godzin. A od wtorku do piątku jeździmy Mini (ładowanym w domu i/lub w pracy). Ale plan nam nie wychodzi, bo żona po spróbowaniu elektryka, bardzo niechętnie wsiada za kierownice spalinowego. Bo, Bmw jest dużo żwawsze, nigdy nie trzęsie, nie śmierdzi, przyspiesza i hamuje (ładując) bardzo przewidywalnie. Mini niby pół-elektryczne, ale te 13 km w zimę nie wystarcza nawet na naszej wiosce. Potem następuje raptowny proces spalania paliwa kopalnego w zimnym silniku, co nie jest przyjemnym doświadczeniem. I teraz najlepsze. Motoryzacją interesuję się ja. Żonie generalnie to kalafior. Wszystkie samochody, jakie mieliśmy, właściwie wybierałem sam, bo to mój konik. EV to była moja fanaberia. A jutro znów będę musiał przypominać, że bierzemy Mini. Czysta prawda i sama prawda Dlatego najbardziej świadomi są użytkownicy plug-in, mogąc doświadczać tego dramatu, przy każdym odpaleniu spaliny A jazda w górskim terenie najbardziej obnaża spalinową technologię i jest to bardzo ciekawe doświadczenie. Natomiast technologia spalinowa, najbardziej obnaża EV na autostradach Dlatego niech robią te bateryjki jak najszybciej, jak najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 tak jak nie kupuję się Diesla do miasta tak samo nie wybiera się plug'in ktorego zasięg w trybie eV w 100% nie pokrywa codziennego trybu dom praca domWtedy teoretyczna wada i frustracja z załączania silnika spalinowego przeradza się w zalety z której korzystamy podczas wypadów weekendowych i wyjazdów wakacyjnychWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 24 minuty temu, ppmarian napisał: nie wybiera się plug'in ktorego zasięg w trybie eV w 100% nie pokrywa codziennego trybu dom praca dom ddałbym, a jak by jeszcze pokrywał zasięg wyjazdu z "wioski" do "miasta" i z powrotem (taki otwock-wawa-otwock, czyli okolo 60-80km) do było by wogole super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 ddałbym, a jak by jeszcze pokrywał zasięg wyjazdu z "wioski" do "miasta" i z powrotem (taki otwock-wawa-otwock, czyli okolo 60-80km) do było by wogole super Dokładnie. Ja swoje trasy pn-pt robię w 100% na prądzie. A spalinowy pracuje w weekendyWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 9 godzin temu, mrBEAN napisał: Z ciekawości liczyłeś u siebie koszt zł/km? Powinno być na bardzo dobrym poziomie jak się domyślam ale ciekaw jestem ile konkretnie. Koło 80 groszy /km dla Golfa SV (podstawowe auto) z utratą wartości w perspektywie 5 lat i 90kkm. Dla drugiego auta nie liczę bo za mało nim przejeżdżam (tylko miasto 500-800km/mc) i jest za dużo zmiennych (wystarczy że dokupię kpl opon i koszt na km leci w kosmos :D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 12 godzin temu, ppmarian napisał: tak jak nie kupuję się Diesla do miasta tak samo nie wybiera się plug'in ktorego zasięg w trybie eV w 100% nie pokrywa codziennego trybu dom praca dom Wtedy teoretyczna wada i frustracja z załączania silnika spalinowego przeradza się w zalety z której korzystamy podczas wypadów weekendowych i wyjazdów wakacyjnych Wysłane z tel. Dziękuję za pouczenie. Zasięg miał być wystarczający. Miał być chyba ze 35 km albo i więcej, ale jak przychodzą "mrozy" (tzn 0 stopni), to komputer pokazuje 20 km i przy dużym szczęściu osiąga się może około 16. O ile pamiętam, to w lato udaje się 25 km. Na wypady weekendowe znakomicie sprawdza się elektryk. W zeszły weekend mieliśmy wycieczkę po papugę do Jönköping, czyli 155 km, ładowanie 30 minut podczas jedzenia fishmaca i powrót 155 km. Koszt prądu 40 złotych, bo ta ładowarka jest dość droga. Swoją drogą, to pierwszy raz ładowałem dosłownie na stacji benzynowej (https://www.plugshare.com/location/51951). W Mini paliwo kosztowałoby jakieś 100 złotych, i to z pełną baterią. Mini będę zmuszony użyć na wyjazd do Warszawy w sierpniu, bo siódemka z Gdańska do Warszawy ma tylko pojedyczyńcze GreenWay'e, którym nie ufam, bo sparzyłem się ostatnio w Świnoujściu (https://www.plugshare.com/location/196254). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 12 godzin temu, akisel napisał: ddałbym, a jak by jeszcze pokrywał zasięg wyjazdu z "wioski" do "miasta" i z powrotem (taki otwock-wawa-otwock, czyli okolo 60-80km) do było by wogole super Nowe pluginy Passat/Golf/Octavia/Leon są/będą temu dość bliskie. Przy dobrych wiatrach 60 km powinno się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 (edytowane) 11 godzin temu, iwik napisał: Koło 80 groszy /km dla Golfa SV (podstawowe auto) z utratą wartości w perspektywie 5 lat i 90kkm. To w sumie bez rewelacji. Choć wiadomo, że każdy ma inne warunki użytkowania. U Ciebie małe przebiegi i wychodzi średnio. Spodziewałem się, że zaskoczysz mnie jakimś wynikiem poniżej 60 gr albo lepiej. Czyli cudów nie ma. Edytowane 6 Lutego 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 Ja ma teoretyczne 50km a korzystam z 25km bo tyle mam do roboty gdzie się dobijam na powrót do domu.Więc nawet w zimie starcza zasięgu...Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 A tu nt. "opłacalności" EVWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 13 minut temu, ppmarian napisał: A tu nt. "opłacalności" EV Wysłane z tel. Czyli w ujęciu 10-letnim za dodatkowe za około 2,5 dolara dziennie Amerykanie mogą jeździć bardziej nowoczesną, komfortową i nieporównywalnie bardziej dynamiczną Teslą zamiast "samoładującą się" Toyotą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 Czyli w ujęciu 10-letnim za dodatkowe za około 2,5 dolara dziennie Amerykanie mogą jeździć bardziej nowoczesną, komfortową i nieporównywalnie bardziej dynamiczną Teslą zamiast "samoładującą się" Toyotą.Tak z wszystkimi zaletami i Wadami pełnego EVDla mnie to słaba inwestycja z 10 letnia stopą zwrotu. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 (edytowane) 7 minut temu, ppmarian napisał: Tak z wszystkimi zaletami i Wadami pełnego EV Dla mnie to słaba inwestycja z 10 letnia stopą zwrotu. Wysłane z tel. Najlepsze inwestycja to dokształcanie, jakieś fundusze, ewentualnie oldtimery (ale trzeba się znać). Normalne samochody, nie służą do inwestowania. Edytowane 6 Lutego 2020 przez Cezh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2020 Najlepsze inwestycja to dokształcanie, jakieś fundusze, ewentualnie oldtimery (ale trzeba się znać). Normalne samochody, nie służą do inwestowania. Tyle że ja nawet na Daily car patrzę przez pryzmat "inwestycji". Czyli wydać najmniej za konkretny segment i właściwości auta. Dla tego teraz mam plug-in A nie lpg czy diesla lub pełnego EVWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 12 godzin temu, ppmarian napisał: A tu nt. "opłacalności" EV Wysłane z tel. Porównanie kibla z autem high tech, do tego specyficzne warunki w stanach. Absurdalnie tanie paliwo itd. Poza tym nadal nie rozumiem dlaczego EV musi! się opłacać Nadal w świadomości gdzieś jest, że to jakaś zabawka/gadżet i skoro decydujemy się na ten chłam, to chociaż niech wyjdzie taniej Porównanie w miarę rzetelne, choć ciężko ocenić nie znając realiów. Odkrywczy wniosek natomiast jest, tv kineskopowy wyszedł taniej w eksploatacji niż oled. Szok i niedowierzanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 (edytowane) 11 godzin temu, ppmarian napisał: Tak z wszystkimi zaletami i Wadami pełnego EV Dla mnie to słaba inwestycja z 10 letnia stopą zwrotu. Wysłane z tel. 11 godzin temu, ppmarian napisał: Tyle że ja nawet na Daily car patrzę przez pryzmat "inwestycji". Czyli wydać najmniej za konkretny segment i właściwości auta. Dla tego teraz mam plug-in A nie lpg czy diesla lub pełnego EV Wysłane z tel. Nie zapominaj tylko, że kupiłeś używkę, zresztą jak i ja, bo ekonomicznie to ma sens na ten moment. Niewiele tu zmienia fajt, że jeździsz te mikro przebiegi na prądzie, tylko korzyść z mniejszej utraty wartości. A inwestycja owszem jest, ale w komfort i przyjemność podróży na prądzie i doskonale o tym wiesz Tak, cieszy nas, że sprawdza się u Ciebie plug in i czerpiesz z tego przyjemność na szerokim polu materialnym i emocjonalnym. U innych na tej samej zasadzie sprawdza się BEV mimo, że chyba nadal nie potrafisz tego sobie wyobrazić Edytowane 7 Lutego 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 47 minut temu, mrBEAN napisał: Poza tym nadal nie rozumiem dlaczego EV musi! się opłacać Nadal w świadomości gdzieś jest, że to jakaś zabawka/gadżet i skoro decydujemy się na ten chłam, to chociaż niech wyjdzie taniej Zadałeś pytanie i sam sobie sensownie odpowiedziałeś. Nie mam sumie nic do dodania... Samochód nie jest celem samym w sobie w sensie posiadania go. (Tzn normalny samochód dla Nowaka). Ma pełnić określoną funkcję - wożenie rodziny z pkt A do pkt B. i robić to przy możliwie niskich kosztach za km. Funkcje inne niż podstawowa są "fanaberią" za którą niewielu chce lub może dopłacić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 Godzinę temu, iwik napisał: Funkcje inne niż podstawowa są "fanaberią" za którą niewielu chce lub może dopłacić. Tak samo jak kupowanie np. Opla Insignii zamiast Dacii Logan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 17 minut temu, Cezh napisał: Tak samo jak kupowanie np. Opla Insignii zamiast Dacii Logan. Rozważając, że oba jadą to tak, ale po przejechaniu się oboma i wysiadając po np. 500km się wie, że to nie fanaberia. Podstawa wyboru to przeznaczenie auta, przetoczyć się kilka km po mieście każdym można. Chętnie czyniłbym to elektrykiem, ale moja kieszeń jest przeciwko. Nie mam zaufania do aut sprowadzanych z zachodu bo taki Outlander PHEV jaki ma @ppmarian i dla mnie byłby złotym środkiem (a najlepiej dwa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 Porównanie kibla z autem high tech, do tego specyficzne warunki w stanach. Absurdalnie tanie paliwo itd. Poza tym nadal nie rozumiem dlaczego EV musi! się opłacać Nadal w świadomości gdzieś jest, że to jakaś zabawka/gadżet i skoro decydujemy się na ten chłam, to chociaż niech wyjdzie taniej Porównanie w miarę rzetelne, choć ciężko ocenić nie znając realiów. Odkrywczy wniosek natomiast jest, tv kineskopowy wyszedł taniej w eksploatacji niż oled. Szok i niedowierzanie Mi szkoda język strzelić Tu jest dyskusja tego przypadku w PL realiach: https://www.facebook.com/groups/EVdriversPL/permalink/1391273031076231/Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 Nie zapominaj tylko, że kupiłeś używkę, zresztą jak i ja, bo ekonomicznie to ma sens na ten moment. Niewiele tu zmienia fajt, że jeździsz te mikro przebiegi na prądzie, tylko korzyść z mniejszej utraty wartości. A inwestycja owszem jest, ale w komfort i przyjemność podróży na prądzie i doskonale o tym wiesz Tak, cieszy nas, że sprawdza się u Ciebie plug in i czerpiesz z tego przyjemność na szerokim polu materialnym i emocjonalnym. U innych na tej samej zasadzie sprawdza się BEV mimo, że chyba nadal nie potrafisz tego sobie wyobrazić Mi obcy rynek EV bardzo przypomina schyłek lat 90 i LPG Nie chce tego powtarza i układać trasy pod stacje. LPG miała tą przewagę że zawsze można było ko tankować trasę na noPbPoczekam te 20lat i z chęcią dołączę do pełnego EVMimo że jeden juz taki pojazd użytkuje w firmie i zalet brak vs diesel. Kangoo EV vs Ford Connect diesel. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 (edytowane) 4 godziny temu, iwik napisał: Zadałeś pytanie i sam sobie sensownie odpowiedziałeś. Nie mam sumie nic do dodania... Samochód nie jest celem samym w sobie w sensie posiadania go. (Tzn normalny samochód dla Nowaka). Ma pełnić określoną funkcję - wożenie rodziny z pkt A do pkt B. i robić to przy możliwie niskich kosztach za km. Funkcje inne niż podstawowa są "fanaberią" za którą niewielu chce lub może dopłacić. Kolejny raz napiszę. Gdyby było tak jak piszesz, ludzie by jeździli bida wersjami Dacii, a co zamożniejsi zaślepkami Skody. Tymczasem na ulicach przepych aż do obrzydzenia. Na EV jest po prostu dzika nagonka..., i to jest fajne Inny fakt, że rynek EV jest marny. Realia będą takie, że ruszy się, jak zachód zacznie nam oddawać swoje perełki. Wtedy pochwał EV nie będzie końca Edytowane 7 Lutego 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 2 godziny temu, ppmarian napisał: Mi obcy rynek EV bardzo przypomina schyłek lat 90 i LPG Nie chce tego powtarza i układać trasy pod stacje. LPG miała tą przewagę że zawsze można było ko tankować trasę na noPb Poczekam te 20lat i z chęcią dołączę do pełnego EV Mimo że jeden juz taki pojazd użytkuje w firmie i zalet brak vs diesel. Kangoo EV vs Ford Connect diesel. Wysłane z tel. Wszystko się zgadza, tylko to jest nadal TWÓJ indywidualny przypadek, a Kangoo nawet nie komentuję już, bo to zakup z czapy. Uwierz, że Twoje życie i sposób użytkowania nie jest jedyny i właściwy. Ludzie obok są przeróżni. Np. jest we Wrocku gość, co kupił sobie Teslę 3. I teraz uwaga: mieszka w bloku, nie ma swojego gniazdka i jeździ w trasy dość często A inny znajomy, jeździ od xx lat Imprezą Kombi z 1996 roku, 2.0 turbo z LPG, śmiga tym po całym kraju, bo jest multisportowy i przepala grube $$ na te sporty. Koszt eksploatacji mały, przyjemność z jazdy jak to w GC turbo, duża. I w dOOpie ma moje EV, Twojego Plug-ina, i wszelkie inne rozsądne opcje, tylu Golf kolegi iwik Gwarantuję Ci, że nie wytrzymasz 20 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 Wszystko się zgadza, tylko to jest nadal TWÓJ indywidualny przypadek, a Kangoo nawet nie komentuję już, bo to zakup z czapy. Uwierz, że Twoje życie i sposób użytkowania nie jest jedyny i właściwy. Ludzie obok są przeróżni. Np. jest we Wrocku gość, co kupił sobie Teslę 3. I teraz uwaga: mieszka w bloku, nie ma swojego gniazdka i jeździ w trasy dość często A inny znajomy, jeździ od xx lat Imprezą Kombi z 1996 roku, 2.0 turbo z LPG, śmiga tym po całym kraju, bo jest multisportowy i przepala grube $$ na te sporty. Koszt eksploatacji mały, przyjemność z jazdy jak to w GC turbo, duża. I w dOOpie ma moje EV, Twojego Plug-ina, i wszelkie inne rozsądne opcje, tylu Golf kolegi iwik Gwarantuję Ci, że nie wytrzymasz 20 lat Kangoo to na tamtą chwilę był jedyny EV dostępny w nadwoziu van. Wpasowal się w wizerunek firmy, i zadanie jakie mial speniac do 100-150km dookkola komina to sie szarpnelismy. Teraz widać ze to ekonomicznie się nie spina A zima czy na S zasięg spada w oczach. mimo teraz czeka nas wymina i ze nissan nv200 EV ma lepsze parametry niz Kangoo ev pewnie skończy się na dieslu. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: Tymczasem na ulicach przepych aż do obrzydzenia. Na EV jest po prostu dzika nagonka..., A nie uważasz, że skoro wśród tradycyjnych samochodów jest "przepych" podczas gdy na ulicach prawie nie widać ev, to nie wynika to wcale z "nagonki", tylko najzwyczajniej na świecie z oderwanych od realiów cen tych aut. Nagonką mozna zrobić wiele, nawet wygrać wybory, ale nie koniecznie zmusić ludzi do rezygnacji z opłacalnego dealu. Najwyraźniej nie jest on po prostu opłacalny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 7 minut temu, ppmarian napisał: Teraz widać ze to ekonomicznie się nie spina To było wiadome przed zakupem. Tak jak i to, że używane 3 letnie są o połowę tańsze. I taki używany miałby sens jak najbardziej. Dlatego kupiłeś używane Plug-in, a nie nowe. Bo jest to policzalne i łatwe do oceny Ja tak samo kupiłem używane EV, pomimo, że jestem zwolennikiem zakupu nowych, ale rynek EV stoi na głowie na daną chwilę, bo dopłaty i ulgi na zachodzie wywracają wszystko do góry nogami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2020 Teraz, iwik napisał: A nie uważasz, że skoro wśród tradycyjnych samochodów jest "przepych" podczas gdy na ulicach prawie nie widać ev, to nie wynika to wcale z "nagonki", tylko najzwyczajniej na świecie z oderwanych od realiów cen tych aut. Nagonką mozna zrobić wiele, nawet wygrać wybory, ale nie koniecznie zmusić ludzi do rezygnacji z opłacalnego dealu. Najwyraźniej nie jest on po prostu opłacalny... Uważam, że rynek samochodów EV nie istnieje zwyczajnie, bo dopiero się tworzy. I takie poważniejsze dywagacje nie mają sensu. Aktualnie temat jest dla zainteresowanych i entuzjastów, bo trzeba poświęcić trochę czasu i wgryźć się w temat. Ceny są oderwane, bo jak widać mogą takie być, a i tak podaż nie nadąża nad popytem. Jak ktoś zainteresowany, to polecam używane EV ale i tak dla wąskiej grupy, ŚWIADOMYCH odbiorców. Nawet będzie możliwy parametr "opłaca się" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Dnia 7.02.2020 o 00:04, Cezh napisał: Nowe pluginy Passat/Golf/Octavia/Leon są/będą temu dość bliskie. Przy dobrych wiatrach 60 km powinno się udać. gdzies mi sie przewinelo, ze X5e ma mieć zasięg okolo 80 nawet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 14 godzin temu, akisel napisał: gdzies mi sie przewinelo, ze X5e ma mieć zasięg okolo 80 nawet Czyli w praktyce 40-50 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 17 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2020 Dnia 14.02.2020 o 02:23, mrBEAN napisał: Czyli w praktyce 40-50 km moze nie az tak u mnie reklamuja 40 km a realnie wychodzi 35-38 a jak mocno sie postaram, to i 40 byo pare razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.