Gierma Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r. Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy. Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem... Co alternatywnie proponujecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 4 minutes ago, Gierma said: Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r. Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy. Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem... Co alternatywnie proponujecie? Z takich miejskich aut z napedem hybrydowym masz jeszcze chyba tylko Honde Jazz. Osobiscie z tych 2 bralbym pod uwage Toyote bo to sprawdzona przez lata technologia. Zakladam, ze te wszystkie pseudohybrydy "mild" odpadaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Clio to nowa konstrukcja ze skrzynią kłową. Nie wiadomo jak to będzie się sprawować za kilka lat. Może dobrze, może nie. Nie wiadomo. Toyota raczej gwarantuje bezawaryjność. Ludzie narzekają na słabe wyciszenie. Na pewno pali mniej od Clio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 19 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Clio fajniej mi się jeździło. Konie robią swoje... Auto na 3 lata, potem nowsze...Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 14 tys robi różnicę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Godzinę temu, Gierma napisał: Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r. Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy. Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem... Co alternatywnie proponujecie? Ale coś więcej Jakie przebiegi ? Do miasta? Ile osób będzie jeździć? Musi być hybrydowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 19 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Ale coś więcej Jakie przebiegi ? Do miasta? Ile osób będzie jeździć? Musi być hybrydowy ? Do 10kWkoło komina1+2 (7 i 15 lat)NieSent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r. Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy. Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem... Co alternatywnie proponujecie?Swift? Startują od 54 kPLN. Tylko, że to mild. Choć różnica w cenie spora w stosunku do Clio i Yarisa.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, Gierma napisał: Do 10k Wkoło komina 1+2 (7 i 15 lat) Nie Sent from my iPhone using Tapatalk Ja z podobnymi założeniami kupilem Skodę eCitygo (po demie). Był w cenie Yarisa hybrydowego. Popatrz jeszcze na małe VAG z 1.0, ale tanio nie będzie, choć palą podobnie co hybrydy. Edytowane 19 Lipca 2021 przez sherif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 20 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 Mamy w firmie różne samochody, jedyne co polecam to Toyoty. Merce, skody, VW psują się nawet na gwarancji, padają skrzynie, silniki - masakra, jeszcze ople w miarę się trzymają. Toyoty mieliśmy w leasingu 3 lata i mimo że leasing się skończył nadal ich używamy już 4-5 rok bo NIC się z nimi nie dzieje, filtry, oleje, hamulce i tyle. Ja bym brał Yarisa. Sam teraz czekam na wydanie Camry. Przez ostatnie 3 tygodnie jeździłem nowym Yarisem, polecam. Nawet same systemy bezpieczeństwa są bez porównania lepsze, przed Yarisem jeździłem zastępczą Octavia 150KM, samochód 2 razy zatrzymał mnie bez powodu w ruchu miejskim. Wcisnął hamulec w podłogę. Kilka razy spychał w zakręcie na zewnątrz bo źle interpretował pasy których tam nie było. Ogólnie samochód zachowywał się niebezpiecznie. W toyocie wszystko działa tak jak powinno. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 20 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2021 18 godzin temu, spad napisał: Swift? Startują od 54 kPLN. Tylko, że to mild. Choć różnica w cenie spora w stosunku do Clio i Yarisa. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Wersja premium plus za 64.500zl Spalanie : Nie jest duże ale mocno nie odbiega od konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 W dniu 20.07.2021 o 18:10, mmaciejosss napisał: Wersja premium plus za 64.500zl Spalanie : Na pierwszy rzut oka, to różnica pomiędzy tym, a tymi "prawdziwymi" hybrydami, to ręczka skrzynia v/s automat. Dorzuć automat do Suzuki i o ile sie różni cena od Clio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 2 godziny temu, kravitz napisał: Na pierwszy rzut oka, to różnica pomiędzy tym, a tymi "prawdziwymi" hybrydami, to ręczka skrzynia v/s automat. Dorzuć automat do Suzuki i o ile sie różni cena od Clio? 64.500 to cena z automatem CVT , można dorzucić lakier metalik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawlaa1370 Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Pierwszy raz jechałem Toyota Yaris .Przyjechałem nocą z Warszawy do Lublina oczywiście zgodnie z przepisami .Nawet ładnie się prowadzi .Do 120 km/h też .Niestety na trasie żadnego pożytku z hybrydy .Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 (edytowane) 9 minut temu, pawlaa1370 napisał: Pierwszy raz jechałem Toyota Yaris .Przyjechałem nocą z Warszawy do Lublina oczywiście zgodnie z przepisami .Nawet ładnie się prowadzi .Do 120 km/h też .Niestety na trasie żadnego pożytku z hybrydy . Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka Bo Hybrydy, miękkie hybrydy jak i w pełni elektryki to do miasta są . Znajomemu Rav 4 w hybrydzie po mieście pali 8 a na autostradzie 12 , ale tam hybryda nie "działa" przy wyższych prędkościach . Idealnie sprawdza się w górach gdzie miałem okazję naładować "bateryjkę" do 5 kresek i z kolei pod górkę czerpał z niej energię i to całkiem sprawnie ( +50Nm i 14km ) Pewnie to Suzuki Swift , by spaliło mniej Edytowane 22 Lipca 2021 przez mmaciejosss 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jetbang Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 honda jazz jakaś podwyższona ... miałem jeden dzień jako zastepczy... na miasto ideał i rewelacja ... wyskoczyłem na eskę ... 120 i lekko wiecej i mocna męczarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 49 minut temu, pawlaa1370 napisał: Pierwszy raz jechałem Toyota Yaris .Przyjechałem nocą z Warszawy do Lublina oczywiście zgodnie z przepisami .Nawet ładnie się prowadzi .Do 120 km/h też .Niestety na trasie żadnego pożytku z hybrydy . pożytek jest, ale mniejszy. Zapominacie o jednym. W porównaniu np. ze wspomnianym Swiftem, Yaris to jest inna klasa auta. Swift to taka klasa B-, Yaris B+. Zarówno jeśli chodzi o rozmiary, materiały w środku czy osiągi. Hybrydowy Yaris robi setkę poniżej 10s, Swfit ponad 13s. To jest przepaść w osiągach i ma prawo więcej palić. Zresztą uważam, że 5 litrów na setkę przy faktycznych prędkościach przelotowych koło 120 i średniej 90km/h, która Tobie wyszła, to bardzo dobry wynik. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 18 minut temu, jetbang napisał: honda jazz jakaś podwyższona ... miałem jeden dzień jako zastepczy... na miasto ideał i rewelacja ... wyskoczyłem na eskę ... 120 i lekko wiecej i mocna męczarnia wyższe niestety tak mają , że są głośniejsze przy wyższych prędkościach ( chyba , że kupujesz auto premium za 200-300kzł +), u ,mnie podobnie , ale to z oszczędności w wyciszeniu wynika czyli obniżeniu masy , jak widać i na moim przykładzie gdzie "japońce" ( choć Vitarę w Anglii produkują ) ważą mniej niż konkurencja , Vitara 1160kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 15 minut temu, maro_t napisał: pożytek jest, ale mniejszy. Zapominacie o jednym. W porównaniu np. ze wspomnianym Swiftem, Yaris to jest inna klasa auta. Swift to taka klasa B-, Yaris B+. Zarówno jeśli chodzi o rozmiary, materiały w środku czy osiągi. Hybrydowy Yaris robi setkę poniżej 10s, Swfit ponad 13s. To jest przepaść w osiągach i ma prawo więcej palić. Zresztą uważam, że 5 litrów na setkę przy faktycznych prędkościach przelotowych koło 120 i średniej 90km/h, która Tobie wyszła, to bardzo dobry wynik. jeśli tylko do miasta i "wokół" komina to osiągi pewnie będą na drugim miejscu . Miałem kiedyś Fabię 1.2-64km i na światłach 1-2-3 była szybka mimo , że miała 15,9s do 100km/h , obecne auto przy mojej stopie pali mniej o ponad 1L niż 2x słabsza Fabia , nie ma reguły na to że mocniejszy spali więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Na pierwszy rzut oka, to różnica pomiędzy tym, a tymi "prawdziwymi" hybrydami, to ręczka skrzynia v/s automat. Dorzuć automat do Suzuki i o ile sie różni cena od Clio? Dorzucenie automatu do swifta jest bez sensu Auto będzie palić litr więcej.Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 1 godzinę temu, mokrii napisał: Dorzucenie automatu do swifta jest bez sensu Auto będzie palić litr więcej. Wyższy koszt użytkowania, ale też wyższa wygoda Przy przebiegach rzędu 10kkm rocznie, to 50 zł miesięcznie za ową fanaberię. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 W dniu 19.07.2021 o 19:35, Gierma napisał: Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r. To jeszcze w kwestii akumulatorów. Jak ma się taka hybryda co rok stoi pod chmurką nie używana do nowej? Aku przypadkiem nie degradują się od takiego nieużywania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 W dniu 19.07.2021 o 19:35, Gierma napisał: Clio V generacji, w wersji Zen E-TECH 140 Hybrid - około 70tys z marca 2020r. Toyota Yaris Comfort 1,5 VVT-i H 116 KM hybryda - około 84tys nowy. Potrzebne coś na szybko. Innych salonów nie odwiedzałem... Co alternatywnie proponujecie? Toyota Yaris. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 2 godziny temu, mokrii napisał: Dorzucenie automatu do swifta jest bez sensu Samochód bez automatu jest bez sensu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Ja juz jakis czas rozglądam sie za autem do miasta z AUTOMATEM jako nastepce smart. I chyba pójde w kierunku elektryka jednak - nową 500 można kupic za 99kzł z dopłatą wychodzi jak Yatis Hybrydowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Samochód bez automatu jest bez sensu Wiem Ale cvt w Swift to +4000 i do każdych 100km + 5.5 To są realne koszta Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jetbang Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 21 godzin temu, mmaciejosss napisał: wyższe niestety tak mają , że są głośniejsze przy wyższych prędkościach ( chyba , że kupujesz auto premium za 200-300kzł +), u ,mnie podobnie , ale to z oszczędności w wyciszeniu wynika czyli obniżeniu masy , jak widać i na moim przykładzie gdzie "japońce" ( choć Vitarę w Anglii produkują ) ważą mniej niż konkurencja , Vitara 1160kg Mam crv IV .... Benzyna w manualu ... Jest ok ... Jazzz miał cvt i dzięki temu wył ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 28 minut temu, jetbang napisał: Mam crv IV .... Benzyna w manualu ... Jest ok ... Jazzz miał cvt i dzięki temu wył ... Osobiście nie lubię CVT właśnie za to wycie . Osobiście wolę tradycyjny automat , choć jak ostatnio jechałem na testach nowym Renault Arkana 1.3 130 parę koni to by to jechało to non stop automat kręcił do odcinki i też wyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jetbang Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 53 minuty temu, mmaciejosss napisał: Osobiście nie lubię CVT właśnie za to wycie . Osobiście wolę tradycyjny automat , choć jak ostatnio jechałem na testach nowym Renault Arkana 1.3 130 parę koni to by to jechało to non stop automat kręcił do odcinki i też wyło Mam służbowa Avensis z cvt Nie jeździłem jako kierowca ale w czasie jazdy luz ... Daje rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Teraz, jetbang napisał: Mam służbowa Avensis z cvt Nie jeździłem jako kierowca ale w czasie jazdy luz ... Daje rade bo i większa pojemność , więc momentu więcej nie musi aż tak bardzo kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Dzięki za pomoc. Auto dla żony. Wybrała Clio . Odbiór jutro - trochę to niestety trwało... Teraz muszę jej ogarnąć jakąś kamerę cofania 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 On 7/23/2021 at 8:24 AM, komor said: To jeszcze w kwestii akumulatorów. Jak ma się taka hybryda co rok stoi pod chmurką nie używana do nowej? Aku przypadkiem nie degradują się od takiego nieużywania? Nie. Aku degradują się od bycia kompletnie rozładowane albo kompletnie naładowane. W hybrydzie komputer nie rozładuje bardzie niż 20%, ani więcej niż 80%. Baterie są praktycznie niezniszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Godzinę temu, grogi napisał: W hybrydzie komputer nie rozładuje bardzie niż 20%, ani więcej niż 80%. Baterie są praktycznie niezniszczalne. Uważasz, że w PHEV komputer odcina zasilanie przy 80% pojemności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 1 hour ago, sherif said: Uważasz, że w PHEV komputer odcina zasilanie przy 80% pojemności ? A to wątek o PHEV?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 24 minuty temu, grogi napisał: A to wątek o PHEV?! Pisałeś o hybrydzie i ładowaniu. Przy rozładowaniu komp dba aby nie rozładować do końca, ale przy ładowaniu nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 13 godzin temu, Gierma napisał: Dzięki za pomoc. Auto dla żony. Wybrała Clio . Odbiór jutro - trochę to niestety trwało... Teraz muszę jej ogarnąć jakąś kamerę cofania Bedziecie beta testerami nowych rozwiązań francuzów. Tam jest jakaś dziwna skrzynia kłowa bez synchronizatorów. Ja jednak wierzę w proste rozwiązania i doświadczenie skośnych i zamówiłem yarisa. Cvt dziala dużo lepiej, niż we wcześniejszych hybrydach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 (edytowane) 11 hours ago, sherif said: Pisałeś o hybrydzie i ładowaniu. Przy rozładowaniu komp dba aby nie rozładować do końca, ale przy ładowaniu nie słyszałem. Nawet w elektrykach jest margines z obu stron - z góry i z dołu. Pewnie nie jest to symetryczne 20% i w elektrykach margines będzie sporo mniejszy. Zysk z naładowania kilku ostatnich % dla użytkownika znikomy, a baterie bardzo obciąża. A żeby nie było awanturujących się klientów, że auto nie ładuje do końca, to się tych nieużywanych procentów nawet na komputerze nie pokazuje W wyścigu na cyferki w katalogu i owszem (exp. 62 kWh, używalne 58 kWh). Edytowane 25 Sierpnia 2021 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 2 godziny temu, grogi napisał: Nawet w elektrykach jest margines z obu stron - z góry i z dołu. Pewnie nie jest to symetryczne 20% i w elektrykach margines będzie sporo mniejszy. Zysk z naładowania kilku ostatnich % dla użytkownika znikomy, a baterie bardzo obciąża. A żeby nie było awanturujących się klientów, że auto nie ładuje do końca, to się tych nieużywanych procentów nawet na komputerze nie pokazuje W wyścigu na cyferki w katalogu i owszem (exp. 62 kWh, używalne 58 kWh). Tylko te używalne to właśnie z racji tego ograniczenia przy rozładowaniu, bo ma to wpływ m.in na bezpieczeństwo. W PHEVa też zostaje zawsze trochę energii (pon wyświetlanego 0) na boost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.