Lesioo0 Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > Taka sama dla mnie lezy juz u guida kumpel polatał na niej jakies 2500 km w bmw 325. stwierdzilismy ze tam za mala bedzie bo przy 1 barze dawala by ok 330-340 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > tak sie zastanawiam po co wam tak wielkie turbiny? skoro zwyklak tjet150 jedzi na takiej > malutkiej, ze az wstyd pokazac Ty ale ta z tjeta to nie twin scroll przypadkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > Ty ale ta z tjeta to nie twin scroll przypadkiem przypadkiem nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > przypadkiem nie. A to sry bo tak mnie sie zdawalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 > I co z tego, u mnie tez jest seryjne z 1.1 i przy 0.7 tez nie śmierdzi ale cały wic polega na tym > że ja maksymalny moment mam między 4-5krpm a nie między 2-4 tak jak w t-jecie i nigdy nie idę > pełnym ogniem poniżej 3krpm. Jakbym miał charakterystykę zbliżona do t-jeta czyli jakieś > 140-150Nm już przy nieco ponad 2krpm (z silnika 1.1) to dziś to już by mi tylko wspomnienia > zostały po tym sprzęgle że o panewkach nie wspomnę. Rozumiem, ze zajeździłeś kilka seryjnych sprzęgieł i wiesz to z autopsji a nie jak zwykle teoretyzujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 > Rozumiem, ze zajeździłeś kilka seryjnych sprzęgieł i wiesz to z autopsji a nie jak zwykle > teoretyzujesz? 3 sprzęgła już/dopiero zajechałem Ja tam nikomu źle nie życze, niech Mu jeździ jak najdłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > 3 sprzęgła już/dopiero zajechałem > Ja tam nikomu źle nie życze, niech Mu jeździ jak najdłużej To wedlug mnie cos masz nie tak, albo lewa noga zle pracuje albo za duzo nm na dole tak jak mowisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 takie pytanie wiem że nie ten kącik Jaka turbina nadawała by się do brata golfa 2.0 8v Oczywiście z czego pasuje kolektor wydechowy. Proszę o ogólne info na forum golfa nie ma nic ciekawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > Oczywiście z czego pasuje kolektor wydechowy. z czgoś co miało 2.0 8v turbo w tym samym silniku, proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > z czgoś co miało 2.0 8v turbo w tym samym silniku, proste 2 litrowych nie było albo diesel 1.9 albo 1.8 turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 no to nie ma kolektora, trzeba zrobić od początku do końca nowy, tak trudno na to wpaść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 co Ty myślisz że nie wiem kombinuje czy nie ma jakiegoś co pasuje a Ty od razu komentarz Podobno pasuje z 1.9 tdi ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > co Ty myślisz że nie wiem kombinuje czy nie ma jakiegoś co pasuje a Ty od razu komentarz > Podobno pasuje z 1.9 tdi ciekawe No to sprawdź w jakimś katalogu czy uszczelka pod kolektor w tym 2,0 i w 1,9 jest taka sama. Marne szanse, ale sam sie przekonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 Jeszcze bys napisal jaki to golf? 3? 4? Jaki silnik, oznaczenie kodowe silnika, jaka moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 7 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 golf mk3 GTI AGG 2.0 8v 115ps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2010 > golf mk3 GTI AGG 2.0 8v 115ps Zlookaj to, tylko ze to jest na 9e http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=87&t=27599&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 Panowie mam pytanko. tak sobie mysle i mysle nad takim soft turbo. Mam turbine IHI RHB5 i chcialbym to wlozyc do mojego 1.4 8v chce troche tylko podniesc moc ladowac do 0,3 bara max bez odprezania silnika, taki calkowity lajt na miasto. Czy przy tak niskim doladowaniu moge obejsc sie bez IC ? bo nie chce przenosic chlodnicy na druga strone bo juz tam mam chlodnice z klimy, niskie doladowanie bedzie to sadze ze nie powinni sie to tak grzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > Panowie mam pytanko. tak sobie mysle i mysle nad takim soft turbo. Mam turbine IHI RHB5 i > chcialbym to wlozyc do mojego 1.4 8v chce troche tylko podniesc moc ladowac do 0,3 bara max > bez odprezania silnika, taki calkowity lajt na miasto. Czy przy tak niskim doladowaniu moge > obejsc sie bez IC ? bo nie chce przenosic chlodnicy na druga strone bo juz tam mam chlodnice z > klimy, niskie doladowanie bedzie to sadze ze nie powinni sie to tak grzac. mozesz bez icka zrobić, a to masz całe 1.4 czy z górą od 1.2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > Panowie mam pytanko. tak sobie mysle i mysle nad takim soft turbo. Mam turbine IHI RHB5 i > chcialbym to wlozyc do mojego 1.4 8v chce troche tylko podniesc moc ladowac do 0,3 bara max > bez odprezania silnika, taki calkowity lajt na miasto. Czy przy tak niskim doladowaniu moge > obejsc sie bez IC ? bo nie chce przenosic chlodnicy na druga strone bo juz tam mam chlodnice z > klimy, niskie doladowanie bedzie to sadze ze nie powinni sie to tak grzac. po kiego grzyba chłodnice przenosić na lewą stronę przecież rhb5 nie jest jakieś przesadnie wielkie więc sie powinno zmieścić za chłodnicą, a chłodnicy klimy nie da sie zamontować za intercoolerem po lewej stronie? Jak już robić zachód to zrobić jak Bozia przykazała i dmuchać 0.5 bo przy 0.3 to szału wogóle nie ma, coś tam lepiej zdeka ciągnie niż seria ale toto nie rabota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > po kiego grzyba chłodnice przenosić na lewą stronę przecież rhb5 nie jest jakieś przesadnie wielkie > więc sie powinno zmieścić za chłodnicą, a chłodnicy klimy nie da sie zamontować za > intercoolerem po lewej stronie? Jak już robić zachód to zrobić jak Bozia przykazała i dmuchać > 0.5 bo przy 0.3 to szału wogóle nie ma, coś tam lepiej zdeka ciągnie niż seria ale toto nie > rabota. a tak male doladowanie ogarnie seria komp czy trzeba stroic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > a tak male doladowanie ogarnie seria komp czy trzeba stroic? U mnie nieogarniało. Nawet na 0.3 seria benzyna nie chciała jechać. Zresztą tak jak kolega wyżej napisał.. szkoda zachodu na 0.3 bo to będzie tylko różnica odczuwalna pierwsze 10km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > a tak male doladowanie ogarnie seria komp czy trzeba stroic? seria komp czasami ma problem z ogarnięciem serii silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 W całym wątku nie ma nic o strojeniu zapłonu a przecież są tanie wariatory. Sprawa do pominięcia czy może temat strojenia to temat tabu, żeby nie odbierać chleba stroicielom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Czyli jednak tabu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Czyli jednak tabu... Po ostatnich doświadczeniach na hamowni powiedziałbym, że nie tyle co tabu, co tak na prawdę mało zbadany. Jeżeli masz ochotę to polecam zeksplorowanie forum www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/, był jakiś czas temu (szukaj do 2-3 miesięcy wstecz) nt. zapłonu do turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Po ostatnich doświadczeniach na hamowni powiedziałbym, że nie tyle co tabu, co tak na prawdę mało > zbadany. Jeżeli masz ochotę to polecam zeksplorowanie forum > www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/, był jakiś czas temu (szukaj do 2-3 miesięcy wstecz) > nt. zapłonu do turbo. Cóż, przeszperałem wiele for (forów? ) i ogólnie teoria jest piękna ale jak się ma to do praktyki, do naszego konkretnego FIRE... to już ciut inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Cóż, przeszperałem wiele for (forów? ) i ogólnie teoria jest piękna ale jak się ma to do > praktyki, do naszego konkretnego FIRE... to już ciut inna bajka. bo na zapłon nie ma złotego środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > bo na zapłon nie ma złotego środka ale wytyczne co i w którą strone i kiedy i o ile trzeba zmienić to raczej nie są tajemnicą Wiadomo, trzeba we własnym zakresie to zmieniać, ale podstawy warto by było znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Cóż, przeszperałem wiele for (forów? ) i ogólnie teoria jest piękna ale jak się ma to do > praktyki, do naszego konkretnego FIRE... to już ciut inna bajka. Proooosz, może coś Ci rozjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 gt20 vs k03s co jest większe i przy ilu to może zacząć wstawać w silniku 1.1? przy 3krpm dadzą radę 0.5 bara nadmuchać? (na wyższym biegu jadąc chwile pod obciążeniem na przykład) Czy dopiero przy 3krpm zaczyna sie cokolwiek dziać? praktycy proszeni do tablicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > gt20 vs k03s co jest większe i przy ilu to może zacząć wstawać w silniku 1.1? przy 3krpm 0.5 bara > nadmuchają? (na wyższym biegu jadąc chwile pod obciążeniem) Czy dopiero przy 3krpm zaczyna sie > cokolwiek dziać? praktycy proszeni do tablicy Wystarczy porównać mapy - tylko patrz na gt2056. Gabarytowo gt 20 jest mniejsza od k03 - ale wirniki ma większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Wystarczy porównać mapy - tylko patrz na gt2056. Gabarytowo gt 20 jest mniejsza od k03 - ale > wirniki ma większe. ile nówka kosztuje? to co ma vanseba to jest gt2056? ona jest na łozykach tocznych? miałem brać to małe k03 z 2,7 biturbo ale sie koncepcja zmieniła. za rok lub dwa będzie 1.4 16v a mój silnik pójdzie do innego auta i chciałem kupić taką żeby mi juz wystarczyła też do 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > ile nówka kosztuje? to co ma vanseba to jest gt2056? ona jest na łozykach tocznych? miałem brać to > małe k03 z 2,7 biturbo ale sie koncepcja zmieniła. za rok lub dwa będzie 1.4 16v a mój silnik > pójdzie do innego auta i chciałem kupić taką żeby mi juz wystarczyła też do 1.4 Nówka zależnie od okazji od 1000 zł w górę. Tylko musisz sobie zdać sprawę, że z niej nie naładujesz 0,5 bara - chyba ze na zewnetrzynm wastegate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 Looknij sobie mape gt2056s z tym ze policzona do 16v Cos mi sie wydaje ze przy 0,5 mozesz byc poza mapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Looknij sobie mape gt2056s z tym ze policzona do 16v czy ktoś mnie nauczy jak poprawnie czytać ze zrozumieniem taka mapę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > czy ktoś mnie nauczy jak poprawnie czytać ze zrozumieniem taka mapę? Ja sie nauczylem z manuala na sr.pl KLYK w lynk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Nówka zależnie od okazji od 1000 zł w górę. Tylko musisz sobie zdać sprawę, że z niej nie > naładujesz 0,5 bara - chyba ze na zewnetrzynm wastegate. a to czemu? chodzi o to że będzie przeładowywać? Zreszta nigdzie nie pisałem że będzie 0.5 . 0,5 to chciałbym żeby już przy około ponad 3 tys dało rade nadmuchać a potem to niech juz tylko będzie więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Proooosz, może coś Ci rozjaśni Ok, dzięki a teraz pytanie kolejne. Tu są mapy - fajnie ale ja koryguję fabryczne ECU w locie... więc... nie znając fabrycznej mapy... dalej jestem w ciemnej dupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Ok, dzięki a teraz pytanie kolejne. > Tu są mapy - fajnie ale ja koryguję fabryczne ECU w locie... więc... nie znając fabrycznej mapy... > dalej jestem w ciemnej dupie No to jest akurat proste, ale też musisz poczytać i eksperymentować. Silnik odprężony = bardziej wyprzedzony zapłon. Z drugiej strony, im więcej doładowania tym bardziej cofnięty. I tyle teori. W praktyce, to musisz próbować, inaczej nie da rady. Ila ma być cofnięty/wyprzedzony zależy od mnóstwa czynników. I bez specjalistycznego sprzętu (= profi hamowania) też nie do końca będziesz wiedział jak bardzo jesteś od ideału albo wręcz po kolana w łajnie No chyba, że masz już duże doświadczenie jak niektórzy spece tutaj, to możesz się wcelować z zapłonem na czuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > No to jest akurat proste, ale też musisz poczytać i eksperymentować. Silnik odprężony = bardziej > wyprzedzony zapłon. Z drugiej strony, im więcej doładowania tym bardziej cofnięty. I tyle > teori. W praktyce, to musisz próbować, inaczej nie da rady. Ila ma być cofnięty/wyprzedzony > zależy od mnóstwa czynników. I bez specjalistycznego sprzętu (= profi hamowania) też nie do > końca będziesz wiedział jak bardzo jesteś od ideału albo wręcz po kolana w łajnie No chyba, > że masz już duże doświadczenie jak niektórzy spece tutaj, to możesz się wcelować z zapłonem na > czuja. No chyba... nie mam doświadczenia dlatego pytam Wiem na pewno, że dzisiaj osiągnąłem granice mojego kolektora/turbiny bo przy 1.1 bara powyżej 5 tys obr jest dżuma (mimo, że afr i egt jest git). V-max z 200 spadł mi na niemal 180. Przy czym od 3000 do 4500 jest kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > No chyba... nie mam doświadczenia dlatego pytam > Wiem na pewno, że dzisiaj osiągnąłem granice mojego kolektora/turbiny bo przy 1.1 bara powyżej 5 > tys obr jest dżuma (mimo, że afr i egt jest git). V-max z 200 spadł mi na niemal 180. Przy > czym od 3000 do 4500 jest kosmos No tylko uważaj na stukowe, ono już tam jest zanim je słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Looknij sobie mape gt2056s z tym ze policzona do 16v > Cos mi sie wydaje ze przy 0,5 mozesz byc poza mapa mieścić siem mieści tylko dalej dokładnie nie wiadomo przy jakich obrotach jakie wyjdzie ciśnienie. Wiadomo tylko że od 3,5 tysiąca ma trzymać tego bara do 7 tysięcy kolor pomarańczowy, a czarny 0.6 ma ktoś mapke dla k03? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > No tylko uważaj na stukowe, ono już tam jest zanim je słychać No to jak nie słyszę, jak EGT i AFR w normie to skąd mam wiedzieć, że ono tam jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > No to jak nie słyszę, jak EGT i AFR w normie to skąd mam wiedzieć, że ono tam jest cza se kupić słuchawki lekarskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > cza se kupić słuchawki lekarskie Ooooo to to, dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Ooooo to to, dobre ja podłączałem oscyloskop do oryginalnego czujnika stuku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > ja podłączałem oscyloskop do oryginalnego czujnika stuku Na dobrą sprawę to jakiś dobry sprzęt audio z korektorem graficznym a może nawet laptop by dał radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 Czujnik stukowego wepnij pod gniazdo mikrofonu i odpal winampa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > cza se kupić słuchawki lekarskie Rewelacyjny filmik, szkoda, że nie wiedziałem o nim tydzień temu. Z tym, że z tego co zrozumiałem wizytując hamownie, to można zrobić sobie czysto mechaniczne słuchawki za grosze, tylko nie do końca wiem jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Rewelacyjny filmik, szkoda, że nie wiedziałem o nim tydzień temu. Z tym, że z tego co zrozumiałem > wizytując hamownie, to można zrobić sobie czysto mechaniczne słuchawki za grosze, tylko nie do > końca wiem jak. Moim zdaniem nie ma sensu, najprostrzy stetoskop warsztatowy na uszy kosztuje w granicach 30-40 złotych jakiś tekst a tu porównywarka cen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.