Lesiu_Zett Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Moim zdaniem nie ma sensu, najprostrzy stetoskop warsztatowy na uszy kosztuje w granicach 30-40 > złotych > jakiś tekst > a tu porównywarka cen jak go używać w czasie jazdy? Trzeba przedłużać wężyk? Czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > jak go używać w czasie jazdy? Trzeba przedłużać wężyk? Czy jak? No własnie tego nie wiem czy jak sie zaingeruje i przetnie oryginalny wężyk czy to potem będzie poprawnie działać. Tym sie raczej robi na hamowni. Jeden operuje gazem a drugi słucha, i to sie raczej robi pod stałym obciążeniem żeby częstotliwość była równa, żeby lepiej można było wychwyciś stuki, bo jadąc po drodze i patrząc na droge żeby nie wjechać do rowu i jeszcze operować gazem i słuchać czy nie ma stukowego to trzeba mieć zajebiście podzielną uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > a to czemu? chodzi o to że będzie przeładowywać? Zreszta nigdzie nie pisałem że będzie 0.5 . 0,5 to > chciałbym żeby już przy około ponad 3 tys dało rade nadmuchać a potem to niech juz tylko > będzie więcej To turbo nie jest po to żeby dmuchac 0,5 bara. Wszystko widać na mapie. Można dmuchac 1,5 bara i więcej. Na oryginalnym wg minimalnie ciśnienie to ok 1,2 bara - mniej nie naladujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > To turbo nie jest po to żeby dmuchac 0,5 bara. Wszystko widać na mapie. Można dmuchac 1,5 bara i > więcej. Na oryginalnym wg minimalnie ciśnienie to ok 1,2 bara - mniej nie naladujesz. naładuje mój wg fabrycznie też ładował na około 0.9 z mimo to przerobiłem go tak że może ładować od 0.4 bara (oczywiście pomijam że ładowanie 0.5 na takiej turbinie troche mija sie z celem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > naładuje mój wg fabrycznie też ładował na około 0.9 z mimo to przerobiłem go tak że może ładować > od 0.4 bara > (oczywiście pomijam że ładowanie 0.5 na takiej turbinie troche mija sie z celem) Mowisz o gt2056 czy innej turbince ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Mowisz o gt2056 czy innej turbince ? mówiłem o rhb4, która fabrycznie nie ma regulacji na sztycy i ładuje ok 0.9 bar ale i z gt2056 też można tak zrobić żeby ładowała mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > No własnie tego nie wiem czy jak sie zaingeruje i przetnie oryginalny wężyk czy to potem będzie > poprawnie działać. Tym sie raczej robi na hamowni. Jeden operuje gazem a drugi słucha, i to > sie raczej robi pod stałym obciążeniem żeby częstotliwość była równa, żeby lepiej można było > wychwyciś stuki, bo jadąc po drodze i patrząc na droge żeby nie wjechać do rowu i jeszcze > operować gazem i słuchać czy nie ma stukowego to trzeba mieć zajebiście podzielną uwagę Do tego jeszcze obserwować przy jakich obrotach.... Tu trzeba ogarniętego pasażera i dłuuugą prostą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Do tego jeszcze obserwować przy jakich obrotach.... > Tu trzeba ogarniętego pasażera i dłuuugą prostą Byłem na hamowni, miałem rozgarniętego operatora, który robił 3/4 rzeczy, ja robiłem 1/4, nikt nie musiał się na drogę patrzeć, a i tak mi się wszystko pieprzyło co robię regularnie raz na 15 minut. Na drodze sobie zupełnie tego nie wyobrażam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Byłem na hamowni, miałem rozgarniętego operatora, który robił 3/4 rzeczy, ja robiłem 1/4, nikt nie > musiał się na drogę patrzeć, a i tak mi się wszystko pieprzyło co robię regularnie raz na 15 > minut. Na drodze sobie zupełnie tego nie wyobrażam. Ja stroiłem na drodze, co prawda nie zapłon a czasy i nie po stukach (no chyba, że było słuchać gołym uchem) ale po afr i egt ale we dwóch dawało radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > mówiłem o rhb4, która fabrycznie nie ma regulacji na sztycy i ładuje ok 0.9 bar ale i z gt2056 też > można tak zrobić żeby ładowała mniej. Powiem tylko tyle - powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Powiem tylko tyle - powodzenia nie wierzysz? a pamietasz jak szukałem zaworu do mojej turbiny i miałem od Ciebie brać od rhb5 a potem zrezygnowałem bo własnie wtedy mi sie udało to zrobić żeby ładowała mniej bo chciałem sterować to poprzez n75 a cała filozofia polega na tym żeby osłabic membranę w gruszce i nawet nie trzeba regulacji na sztycy. Tym samym sposobem można zwiekszać doładowanie nie mając MBC ani EBC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > nie wierzysz? a pamietasz jak szukałem zaworu do mojej turbiny i miałem od Ciebie brać od rhb5 a > potem zrezygnowałem bo własnie wtedy mi sie udało to zrobić żeby ładowała mniej bo chciałem > sterować to poprzez n75 a cała filozofia polega na tym żeby osłabic membranę w gruszce i > nawet nie trzeba regulacji na sztycy. Tym samym sposobem można zwiekszać doładowanie nie mając > MBC ani EBC Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na 100% to ładuje ponad bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na > 100% to ładuje ponad bara. Trzeba by po prostu rozwiercić otwór bypassowy turbiny i wtedy problem znika Do 0,5 nie da się obniżyć, ale można trochę zejść. Pole do manewru też jest ograniczone, ale jak ktoś miał do czynienia z tym turbo, to wie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Trzeba by po prostu rozwiercić otwór bypassowy turbiny i wtedy problem znika Do 0,5 nie da się > obniżyć, ale można trochę zejść. > Pole do manewru też jest ograniczone, ale jak ktoś miał do czynienia z tym turbo, to wie o co > chodzi. Oczywiście to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Różnymi metodami udało sie obniżyć doładowanie na 1.1 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na > 100% to ładuje ponad bara. Możesz napisać to jeszcze raz? bo nie wiem czy mi sie w oczach mieni i czy dobrze rozumiem To jest niemożliwe. Nawet w tak małej turbinie jak rhb4 jak otworzysz klapkę całkiem to NIC nie naładuje choćbyś nie wiem jak pałował nie będzie nadciśnienia wogóle, to w większej tymbardziej nie powinno ładować Masz może foto strony gorącej tak żeby było klapke widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Możesz napisać to jeszcze raz? bo nie wiem czy mi sie w oczach mieni i czy dobrze rozumiem To jest > niemożliwe. Nawet w tak małej turbinie jak rhb4 jak otworzysz klapkę całkiem to NIC nie > naładuje choćbyś nie wiem jak pałował nie będzie nadciśnienia wogóle, to w większej > tymbardziej nie powinno ładować > Masz może foto strony gorącej tak żeby było klapke widać? Mi się też to w głowie nie mieściło ale tak jest. To turbo w serii iveco ładuje pod 2 bary. Dziurka pod klapka jest bardzo malutka i nawet jak ja rozwiercisz na maxa to nie da sie zejsc ponizej bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Dziurka > pod klapka jest bardzo malutka i nawet jak ja rozwiercisz na maxa to nie da sie zejsc ponizej > bara. No chyba że tak to wiele tłumaczy. ale ogólnie i tak jestem w szoku (jeszcze) czyli w tijecie dawałaby rade nawet bez westegate ale do mojego 1.1 sie nie nada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Panowie powiedzcie mi jak u Siebie macie rozwiazane smarowanie? Napewno z pompy, co do restryktora to juz wszystko wiem. Chodzi mi o cos takiego jak u macka bo mam pare czujnikow do wcisniecia Teraz pytanie, czy w gorny korek moge wkrecic zwykla przejsciowke np taka (foto allegro) http://allegro.pl/redukcja-do-palnik-rothenberger-super-fire-2-i1327644057.html A potem dopiero waz itd? Nie bedzie z tego cieklo? Wiadomo podkladki miedziane musza byc ... W dolny korek chcialbym wkrecic czujnik temp oleju na taj samej zasadzie. Jaki tam jest gwint? Normalny czy cos wymyslnego, na dole jest chyba inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Panowie powiedzcie mi jak u Siebie macie rozwiazane smarowanie? > Napewno z pompy, co do restryktora to juz wszystko wiem. > Chodzi mi o cos takiego jak u macka bo mam pare czujnikow do wcisniecia > Teraz pytanie, czy w gorny korek moge wkrecic zwykla przejsciowke np taka (foto allegro) > http://allegro.pl/redukcja-do-palnik-rothenberger-super-fire-2-i1327644057.html > A potem dopiero waz itd? > Nie bedzie z tego cieklo? > Wiadomo podkladki miedziane musza byc ... > W dolny korek chcialbym wkrecic czujnik temp oleju na taj samej zasadzie. > Jaki tam jest gwint? > Normalny czy cos wymyslnego, na dole jest chyba inny temp oleju w miske, w gorny restryktor a w dolny cisnienie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > temp oleju w miske, w gorny restryktor a w dolny cisnienie oleju Ty ale gdzie co i jak to juz wiem, mi chodzi o te redukcje czy daja rade zeby mi oleum nie kapalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Ty ale gdzie co i jak to juz wiem, mi chodzi o te redukcje czy daja rade zeby mi oleum nie kapalo dasz grubo teflonu, podkladki miedziane i nie bedzie kapac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > Ty ale gdzie co i jak to juz wiem, mi chodzi o te redukcje czy daja rade zeby mi oleum nie kapalo Ja mam tak jak na zdjęciu tutaj http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bSJX2bkI/AAAAAAAAAmA/SlAwTHpmu9Y/IMG_5711.JPG na powiększeniu zobaczysz. I zasilanie T i czujnik temp mam podłączony przez przejściówki (gwint na dole i na górze jest ten sam, ale nie pamiętam jaki, chyba M18), uszczelki miedziane plus odrobina silikonu grafitowego dla pewności. Nic nie cieknie póki co (>6kkm). Redukcję do ciśnienia oleju T mam wkręconą w środek tej przejściówki po nagwintowaniu jej wewnątrz. I kurna panowie, coś trzeba z tym wątkiem zrobić, bo już trzeci raz jest o tym pisane, ja piszę drugi raz EDIT: Tu jest z drugiej strony: http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bTE8Om_I/AAAAAAAAAmE/7m4aSJ2VPuw/IMG_5712.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > Ja mam tak jak na zdjęciu tutaj > http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bSJX2bkI/AAAAAAAAAmA/SlAwTHpmu9Y/IMG_5711.JPG > na powiększeniu zobaczysz. I zasilanie T i czujnik temp mam podłączony przez przejściówki (gwint na > dole i na górze jest ten sam, ale nie pamiętam jaki, chyba M18), uszczelki miedziane plus > odrobina silikonu grafitowego dla pewności. Nic nie cieknie póki co ( > I kurna panowie, coś trzeba z tym wątkiem zrobić, bo już trzeci raz jest o tym pisane, ja piszę > drugi raz > EDIT: Tu jest z drugiej strony: > http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bTE8Om_I/AAAAAAAAAmE/7m4aSJ2VPuw/IMG_5712.JPG A co to za kolektor wydechowy ? Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto wyglada) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > A co to za kolektor wydechowy ? Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto > wyglada) z 1.1 spi z przyspawana odpowiednia flansza pod IHI.. oryginalnie z VanAekena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > A co to za kolektor wydechowy ? od SPI Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto > wyglada) własnie do tego też bym miał zastrzeżenie, czujnik powinien być przed sama turbiną żeby łapało strumien powietrza z 4 garów a nie z jednego czy dwóch, bo na przykład może być wadliwy wtrysk na 1 cylindrze i mieć mniejszą wydajność, i stopić tłoka a kierujący nie będzie wiedział co sie stało bo niby wszystkie odczyty z czujników były w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > od SPI > Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto > własnie do tego też bym miał zastrzeżenie, czujnik powinien być przed sama turbiną żeby łapało > strumien powietrza z 4 garów a nie z jednego czy dwóch, bo na przykład może być wadliwy wtrysk > na 1 cylindrze i mieć mniejszą wydajność, i stopić tłoka a kierujący nie będzie wiedział co > sie stało bo niby wszystkie odczyty z czujników były w porządku. Niby tak, ale: 1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia. 2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej głowicy. 3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego 4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne. EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku kolektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > Niby tak, ale: > 1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia. > 2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej > głowicy. > 3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego > 4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne. > EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku > kolektora Masz wiecej fotek kolektora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > Niby tak, ale: > 1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia. jest to jakiś argument > 2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej > głowicy. prawda, ale np mi nieprzyjemnie by było gdyby się stało kuku a ja wystawiłbym gały nie mając pojęcia i zadając sobie pytanie "no ale dlaczego" > 3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego no to nie sposób sie z tym nie zgodzić > 4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne. e no chyba aż tak źle by nie było > EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku > kolektora e tam gdzie tam widzisz środek oglądałem kolektory ze spi i one schodzą się kanałami wewnętrznymi osobno i zewnętrznymi osobno czyli wychodzi na to że masz egt tylko z jednego cylindra, no chyba że mi sie tylko wydaje. Może Ci sie wydawać że dramatyzuje, ale wiesz jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony, i ja zanim przystąpię do jakiegos działania to tam wole kilka/naście razy coś przemysleć i wyobrazić sobie co by było gdyby i "jak zwykle" sobie poteoretyzować niż zrobić cos bezmyślnie i potem szukać tłoków po polach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > Masz wiecej fotek kolektora ? Poszukaj sobie tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > prawda, ale np mi nieprzyjemnie by było gdyby się stało kuku a ja wystawiłbym gały nie mając > pojęcia i zadając sobie pytanie "no ale dlaczego" > Może Ci sie wydawać że dramatyzuje, ale wiesz jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony, i ja > zanim przystąpię do jakiegos działania to tam wole kilka/naście razy coś przemysleć i > wyobrazić sobie co by było gdyby i "jak zwykle" sobie poteoretyzować niż zrobić cos > bezmyślnie i potem szukać tłoków po polach Wszystko się zgadza i rozmawiasz tutaj z odpowiednim człowiekiem. Wydaje mi się, że jestem jedną z niewielu osób nieprofesjonalistów-mój-pierwszy-raz, która zbudowała T fizycznie sama, z pomocą duchową paru osób (ukłony w stronę Huby ponownie ), ale tylko wirtualną i jeszcze nie wysadziła silnika po prawie 7kkm. Mało tego, miałem tylko jedną awarię, która mi unieruchomiła samochód na pół dnia, poza tym nim jeżdżę od czerwca i bez wahania raz pojechałem nim w trasę 800+800km. Do tego wytrzymał prawie 4 godziny pałowania na hamowni. Fakt, tonę rzeczy nie dociągnąłem do zadawalającego poziomu (wg. was i mnie samego) i faktycznie trzeba wszystko zawsze przemyśleć 1000 razy. Ale, co do EGT, mam jeszcze przecież do tego wskaźnik AFR (wysrany wtrysk od razu się objawi wysokim AFR-em, nie ma siły) i alarmy pozakładane na module, żeby ryzyko kaboom zminimalizować. Wydaje mi się, że jak silnik jest źle złożony i ma niesprawne części to nic nikogo nie uratuje przed jego wysraniem i ponownym remontem, nawet 30 poprawnie zamontowanych czujników i zegarów. Jest to tylko kwestia czasu I wszelkie inwestycje trzeba pod tym względem rozpatrywać. > oglądałem kolektory ze spi i one schodzą się kanałami wewnętrznymi osobno i zewnętrznymi osobno > czyli wychodzi na to że masz egt tylko z jednego cylindra, no chyba że mi sie tylko wydaje. Nie będę się tu kłócił, bo jest już zamontowane i nie będę tego rozbierał, a jak to było już nie pamiętam. Mi jeden gar wystarczy. EDIT: Fajne foty Czyj to silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > EDIT: Fajne foty Czyj to silnik? nissan primera 2.0 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 IHI RHB5 VL6 - do 1.2 8v - dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > IHI RHB5 VL6 - do 1.2 8v - dobre? a mape masz tej turbiny? Lub jakiś link do mapy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > a mape masz tej turbiny? Lub jakiś link do mapy? O mapę do niej raczej będzie ciężko. Po fotkach patrząc bardzo podobna do VL3/VL2, gabarytowo chyba też to samo, montowane w dieslu 2.4 czyli pi razy oko do 1.2 benzyna będzie ok A tak na serio to nie spodziewałbym się czegoś lepszego niż VL3, niestety w numeracji IHI większy numerek nie zawsze oznacza większe turbo. A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > O mapę do niej raczej będzie ciężko. > Po fotkach patrząc bardzo podobna do VL3/VL2, gabarytowo chyba też to samo, montowane w dieslu 2.4 > czyli pi razy oko do 1.2 benzyna będzie ok > A tak na serio to nie spodziewałbym się czegoś lepszego niż VL3, niestety w numeracji IHI większy > numerek nie zawsze oznacza większe turbo. > A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ? moja ma się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ? Ma się świetnie ale... nie znasz dnia ani godziny a tą przypadkiem znalazłem (szukałem w ogóle zupełnie czego innego) i mnie zaciekawiła. Mając przed oczami VL2/3 i VL6 na fotkach to jednak widać że króćce są sporo grubsze. Niby teraz jeżdżę na 1 bar i daje radę ale... kto wie jak długo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Ma się świetnie ale... nie znasz dnia ani godziny a tą przypadkiem znalazłem (szukałem w ogóle > zupełnie czego innego) i mnie zaciekawiła. > Mając przed oczami VL2/3 i VL6 na fotkach to jednak widać że króćce są sporo grubsze. Niby teraz > jeżdżę na 1 bar i daje radę ale... kto wie jak długo? co sie martwisz, zasadzisz 1.6 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > co sie martwisz, zasadzisz 1.6 16v Ten silnik to jest jakaś pomyłka... kogo nie znam z nim to ma same problemy... sam 2x w moim garażu robiłem takiego swapa w uno i oba miały potem przedziwne przypadłości, Puzonowi też od początku jakieś cuda się dzieją z kompem.. mam w domu szwagierki bravę.. też ładu nie mogę dojść - nie ma wolnych obrotów jak jest ciepły Jeśli już miałbym zmieniać to na 2.016vt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 ...w czym to siedzi? jak wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 > ...w czym to siedzi? jak wygląda? Zgaduję, że chodzi o silnik z Fiata Coupe 2.0 16V T. 143 KW Mieliśmy kiedyś Uniacza w rodzinie (wg. opinii mojego brata najlepszy dupowóz ever, mimo, że tylko 900, i jestem się w stanie pod tym podpisać), mogło by to być bardzo ciekawe doświadczenie. Szkoda, że Uno nie popolarne tutaj gdzie mieszkam (w przeciwieństwie do CCS-ów, których jest tona, w tej chwili do kupienia za grosze, jak na tutejsze warunki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Jemu chyba chodzi o turbinę GT17... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > Jemu chyba chodzi o turbinę GT17... no dokładnie kolega Wojtek pewnie myślał że mi chodzi o silnik i mam jeszcze pytanie do posiadaczy k03 z 2,7 i k03s, czy zmieści sie to za chłodnicą czy nie. Wiem że Wasyl tutaj miał cos takiego i z tego co pamiętam chłodnica była na swoim miejscu. a i jeszcze mam pytanie, kolega mi pisał wczoraj że odczuwalnie k03 przy 0.2 jedzie tak samo jak gt15 przy 0,6 możliwe toto, czy to tylko subiektywne odczucia? bo szczerze to sie mocno zachęciłem do tych k03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > no dokładnie kolega Wojtek pewnie myślał że mi chodzi o silnik Tak i się zastanawiałem, czemu pytasz o sprawy w sumie oczywiste Muszę sobie zapodać inny widok wątków jak widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > O mapę do niej raczej będzie ciężko. bez problemu > Po fotkach patrząc bardzo podobna do VL3/VL2, gabarytowo chyba też to samo, w wielkim błędzie jesteś, jest większa, nie mówiąc już o wirnikach które są sporo większe. > montowane w dieslu 2.4 > czyli pi razy oko do 1.2 benzyna będzie ok > A tak na serio to nie spodziewałbym się czegoś lepszego niż VL3, a ja bym się spodziewał.... > niestety w numeracji IHI większy > numerek nie zawsze oznacza większe turbo. VL w IHI oznacza wielkość wirnika wydechowego. > A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > bez problemu To ja poproszę > w wielkim błędzie jesteś, jest większa, nie mówiąc już o wirnikach które są sporo większe. Nie miałem tego turbo w rękach, dlatego napisałem - patrząc po fotkach > a ja bym się spodziewał.... Zakładałeś to turbo do jakiegoź wozidła ? > VL w IHI oznacza wielkość wirnika wydechowego. No wirnik to zwykle na wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > To ja poproszę a google nie działają? przeca widać że to turbina z uno turbo 1.3 jak masz problem z szukaniem VL6 to poszukaj VL7 to jedno i to samo. > Nie miałem tego turbo w rękach, dlatego napisałem - patrząc po fotkach > Zakładałeś to turbo do jakiegoź wozidła ? do 1.2 16v wiem kto zasadził i jak się sprawdziło > No wirnik to zwykle na wydechu wirniki są dwa jeden w części "turbiny" drugi w części "sprężarki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > a google nie działają? Mam bana na google, a tak na poważnie to żadnej konkretnej mapy do IHI VL2,3,5,6,7 nie jestem w stanie znaleźć, skoro dla Ciebie jest to bezproblemowe to poprosiłem żebyś mi takową podrzucił >przeca widać że to turbina z uno turbo 1.3 Tutaj to już kompletnie nie rozkminiam o co ci chodzi... Mówimy o VL6 a to nie jest turbina z ut, sam zresztą stwierdziłeś że jest większa. >jak masz problem z szukaniem VL6 >to poszukaj VL7 to jedno i to samo. Skoro VL6 jest "to samo" co VL7 to krótko mówiąc kupa. Porównując VL2/3 do VL7 to ta druga ma nieco większe a/r wydechu, ale mniejsze koło kompresora. Z lewej VL7, z prawej VL3 Jak znajdę chwilę czasu to pomierzę i porobię foty, bo gdzieś w czeluściach garażu leży VL3, VL7 i jakieś części z VL5 też się powinny znaleźć. > do 1.2 16v wiem kto zasadził i jak się sprawdziło Chętnie bym poznał szczegóły o ile to nie jakaś tajemnica > wirniki są dwa jeden w części "turbiny" drugi w części "sprężarki" Wolę okrślenie koło kompresora , chociaż fakt, samo w sobie jest wirnikiem, zresztą to w tej chwili jest najmniej istotne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Panowie ma problem, jak bylem w polsce to powiesilem moja td04 i jest problem bo z dolu mam zasilanie olejem a u gory spust Czy istnieja jakies przeciwwskazania i czy trudno obrocic srodek o 180 stopni? A moze zostawic tak jak jest i z gory dac flansze z gwintem i tam wkrecic smarowanie a z dolu tam gdzie jest wkrecona sruba wkrecic jakas tulejke na przelot i dalej waz do miski? Powie mi ktos jaki jest najnizszy filter do starego fiatowskiego fire i jaka wysoka jest podstawka pod chlodnice z UT/PGT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 > Panowie ma problem, jak bylem w polsce to powiesilem moja td04 i jest problem bo z dolu mam > zasilanie olejem a u gory spust Oglądałem wczoraj w WST taka jedną td04... Ja bym odwrocił. Tam w głębi na zasilaniu olejem w korpusie widać oś. Widać ja przez małą dziurkę taki prawie restryktor. Ma coś około 2-2.5mm. Jak podłączysz odwrotnie moze być problem. [edycja] Poza tym obrócenie strony zimnej razem z korpusem nie robi większego problemu, jest na klamrze. Gozej gdybyś chciał obracać samą zimną stronę bo ten pierścień zabezpieczający nie sprawia pozytywnego wrażenia No ale w Twoim przypadku moze być lepiej bo ta turbinę którą oglądałem to na korpusie lekko korozja zaatakowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 > Oglądałem wczoraj w WST taka jedną td04... Ja bym odwrocił. Tam w głębi na zasilaniu olejem w > korpusie widać oś. Widać ja przez małą dziurkę taki prawie restryktor. Ma coś około 2-2.5mm. > Jak podłączysz odwrotnie moze być problem. Na Ciebie liczylem, ze mi pomozesz po naszej ostatniej rozmowie Musze sprobowac jak bede w pl A co do reszty co Ci gadalem to na gg/priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.