djo Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Panowie, zmieniłem termoparę z "odsłoniętej" na "zasłoniętą" - Chodzi Ci o osłonę termometryczną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Chodzi Ci o osłonę termometryczną? Myślałem, że to jest oczywiste co napisałem - nie potrafię lepiej tego wytłumaczyć. Miałem taką jak na fotce, z odsłoniętym czubkiem A teraz mam taką jednolitą do samego końca. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Myślałem, że to jest oczywiste co napisałem - nie potrafię lepiej tego wytłumaczyć. Niezupełnie Osłona termometryczna do termopary to coś takiego. > Miałem taką jak na fotce, z odsłoniętym czubkiem > A teraz mam taką jednolitą do samego końca. > Uploaded with ImageShack.us Te termopary, które są w oryginale ze wskaźnikami EGT nie cechują się zbyt szczególnym wykonaniem i trwałością. Allegrowe taniochy również. Jakbyś chciał to można zamówić porządne elementy np, w Wika, Aplisens, Limatherm itd. Wtedy nie trzeba się denerwować, że za chwilę umrze, a przede wszystkim nie ma takiej bezwładności. Potrzebne jest NiCr-NiAl (czyli typ K) klasy 1, spoina pomiarowa izolowana; obrana średnicą (np 3mm) i odpowiednia długość przewodów kompensacyjnych. Do przewodów popularny oplot stalowy i voila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Niezupełnie Osłona termometryczna do termopary to coś takiego. > Te termopary, które są w oryginale ze wskaźnikami EGT nie cechują się zbyt szczególnym wykonaniem i > trwałością. Allegrowe taniochy również. > Jakbyś chciał to można zamówić porządne elementy np, w Wika, Aplisens, Limatherm itd. Wtedy nie > trzeba się denerwować, że za chwilę umrze, a przede wszystkim nie ma takiej bezwładności. > Potrzebne jest NiCr-NiAl (czyli typ K) klasy 1, spoina pomiarowa izolowana; obrana średnicą (np > 3mm) i odpowiednia długość przewodów kompensacyjnych. Do przewodów popularny oplot stalowy i > voila. Nie wiesz ile sobie życzą za taką "porządną"? W żadnym katalogu firm które wymieniłeś nie widzę odpowiedniej termopary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Nie wiesz ile sobie życzą za taką "porządną"? > W żadnym katalogu firm które wymieniłeś nie widzę odpowiedniej termopary Nie wiem czy to jest taka porządna, ale cena wydaje się odpowiednia: >> KLIK << Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Nie wiesz ile sobie życzą za taką "porządną"? > W żadnym katalogu firm które wymieniłeś nie widzę odpowiedniej termopary Trzeba dzwonić i rozmawiać. Praktycznie gotowa i przystępna cenowo może być tu: jakiś tekst. Cena zazwyczaj powyżej 160zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Trzeba dzwonić i rozmawiać. Praktycznie gotowa i przystępna cenowo może być tu: jakiś tekst. > Cena zazwyczaj powyżej 160zł. Reasumując - może być "schowany" czujnik ale 3mm średnicy i powinien szybko reagować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 no jasne:D tylko potem dobierasz turbinke do potrzeb:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Witam, pytanko, czy wtryski z 1,8T o długości 53mm podejdą po T- Jeta czy za długie? Te co sprzedajesz na gieldzie? Podejda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Reasumując - może być "schowany" czujnik ale 3mm średnicy i powinien szybko reagować? Zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Masz pewność że podejdą? bo dostałem info ze musza być krótkie, i nie wiem czy to te są te krótkie czy nie, będe wdzięczny jak podpowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Masz pewność że podejdą? bo dostałem info ze musza być krótkie, i nie wiem czy to te są te krótkie > czy nie, będe wdzięczny jak podpowiesz Mam takie same i pasuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 W takim razie dzięki, wtryski zostają u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Jeszcze pytanko Pany.. mam k03s ma wloty na chłodzenie i mam pytanie czy w T-jecie takie rozwiazanie zda egzamin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Masz pewność że podejdą? bo dostałem info ze musza być krótkie, i nie wiem czy to te są te krótkie > czy nie, będe wdzięczny jak podpowiesz za krotkie sa w listwie 1.2 8v aluminiowej ale bardzo latwo to dopasowac. Trzeba zrobic nowe otwory aby przykrecic listwe do kolektora i podszlifowac listwe od spodu aby dopasowac kat styki z kolektorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 ale w listwie od T-jeta będą okej podobno A jak Ty "taquito" miałeś rozwiązane chłodzenie swojej k03? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Jeszcze pytanko Pany.. mam k03s ma wloty na chłodzenie i mam pytanie czy w T-jecie takie > rozwiazanie zda egzamin? No to normalne że turbo będzie chłodzone oliwą , a dla poprawy temp możesz puścić obieg przez chłodniczkę oleju jak na rysunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > No to normalne że turbo będzie chłodzone oliwą , a dla poprawy temp możesz puścić obieg przez > chłodniczkę oleju jak na rysunku A w przypadku chlodzenia wodą, puscic z obiegu wody? Wpiac sie normalnie w waz od wody, poprzez trojnik czy bezposrednio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > A w przypadku chlodzenia wodą, puscic z obiegu wody? Wpiac sie normalnie w waz od wody, poprzez > trojnik czy bezposrednio? Ja mam trójnik tuż za wyjściem z głowicy i jedna odnoga idzie na turbo. Powrót wpięty tuż przed wejściem do metalowej rury pompy. Działa ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > ale w listwie od T-jeta będą okej podobno A jak Ty "taquito" miałeś rozwiązane chłodzenie swojej > k03? termostat mam z 1.4 wiec ma doodatkowe wyjscia. Jedno z nich idzie do T. Wyjscie z T idzie do rurki stalowej przy bloku silnika idaca do pompy wody. Przyspawalem dodatkowy krociec. Sprawuje sie idealnie. Chlodzenie oliwy mam przez podstawke z UT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > A w przypadku chlodzenia wodą, puscic z obiegu wody? Wpiac sie normalnie w waz od wody, poprzez > trojnik czy bezposrednio? Ja mialem kiedys "dorobiony" krociec w termostacie do zasilania chlodzenia woda a wyjscie mialem wpiete przed czwornikiem na takim zwyklym trojniku, tez dzialalo Teraz mam termostat z tjeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje na 4-5 biegu? Efekt nie występuje zawsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje > na 4-5 biegu? > Efekt nie występuje zawsze... Pomijając kwestie machaniczne. Sterowanie EBC, co nie? Ponieważ sam się ostatnio w tym kształcę - możesz ustawiać parametry algorytmu PID w DET-ie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje > na 4-5 biegu? > Efekt nie występuje zawsze... A jakieś dane?? Może masz niestabilną mieszankę. Raz jest prawidłowa raz uboga lub zalewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Pomijając kwestie machaniczne. Sterowanie EBC, co nie? Ponieważ sam się ostatnio w tym kształcę - > możesz ustawiać parametry algorytmu PID w DET-ie? Myślałem nad EBC ale przy wyłączonym PID też to występowało...teoretycznie mógłbym zamontować MBC i zobaczyć czy mu minęło...ale mi się curewa nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > A jakieś dane?? > Może masz niestabilną mieszankę. > Raz jest prawidłowa raz uboga lub zalewa. afr okay...efekt występuje ...tak mi się zdaje..przy dobrze ''nagrzanym'' silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Myślałem nad EBC ale przy wyłączonym PID też to występowało...teoretycznie mógłbym zamontować MBC i > zobaczyć czy mu minęło...ale mi się curewa nie chce To może sam zawór szwankuje. A nie możesz go po prostu wypiąć i spiąć przewodów na krótko (zakładając, że masz łącznik)? Może też gdzieś coś "przecieka" na połączeniu turbo-zawór albo zawór-wg. Opaski tam masz, czy na wcisk wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Jak chcesz to możemy podmienić blow offy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje > na 4-5 biegu? > Efekt nie występuje zawsze... mialem to juz kiedys 1- strojenie, po doladowaniiu, ktore chcemy osiagnac wykres nie moze zbyt mocno opadac bo lapie te komorki i skacze pomiedzy niska i wysoka watroscia, w efekcie mamy falowanie. 2 - zawor EBC n75 - zapsikaj go wd40, kiedys mialem takie problemy ale na kazdym biegu to przycinal sie. NA forum VW czytalem ze lubia sie przycinac i trzeba przesmarowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > mialem to juz kiedys > 1- strojenie, po doladowaniiu, ktore chcemy osiagnac wykres nie moze zbyt mocno opadac bo lapie te > komorki i skacze pomiedzy niska i wysoka watroscia, w efekcie mamy falowanie. Takie coś nie powinno mieć miejsca, chyba, że nie rozumiem co masz dokładanie na myśli. Jeżeli jest tak jak piszesz, to niestety DET dość sporo punktów właśnie u mnie stracił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Takie coś nie powinno mieć miejsca, chyba, że nie rozumiem co masz dokładanie na myśli. Jeżeli jest > tak jak piszesz, to niestety DET dość sporo punktów właśnie u mnie stracił Jesli np dla doladowania 1 bar mamy wypelnienie komorek 60% a na 4 i 5 biegu obciazenie jest najwieksze mozemy poruszac sie na skraju komorek. Dla cisnienia powyzej oczekiwanego komorki nie moga miec nagle bardzo malych wartosci wypelnienia poniewaz w pewnym momencie bedziemy sie poruszac na granicy dwoch komorek.Srednia wypelnnienia bedzie sporo nizsza i doladowanie spadnie. Tak sie dzialo przy mapie 3D. Nie testowalem jeszcze strojenia doladowania w trybie FI. Byc moze tutaj nie bedzie mialo to miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Tylko wlasnie karan jezdzi na FIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Jesli np dla doladowania 1 bar mamy wypelnienie komorek 60% a na 4 i 5 biegu obciazenie jest > najwieksze mozemy poruszac sie na skraju komorek. Dla cisnienia powyzej oczekiwanego komorki > nie moga miec nagle bardzo malych wartosci wypelnienia poniewaz w pewnym momencie bedziemy sie > poruszac na granicy dwoch komorek.Srednia wypelnnienia bedzie sporo nizsza i doladowanie > spadnie. Tak sie dzialo przy mapie 3D. Nie testowalem jeszcze strojenia doladowania w > trybie FI. Byc moze tutaj nie bedzie mialo to miejsca. Dalej nie bardzo rozumiem o co dokładnie chodzi. Rozumiem za to, że na 4 i 5 biegu jest łatwiej osiągnąć doładowanie, a właśnie poczytałem trochę instrukcję od DET-a FI i niestety dość biednie to wygląda, bo mapy od boost control są jednowymiarowe tylko po obrotach. To faktycznie może być problemem, ale póki co to tylko widzę dlaczego dla pętli zamkniętej. Chodzi Ci o to zapewne, że przy dużym obciążeniu zmiany korekty wypełnienia mają szybszy i większy wpływ na wypadkowe doładowanie i stąd oscylacja. Dla pętli otwartej co najwyżej doładowania mogą wyjść inne na różnych biegach, ale nie powinny falować. Cała ta dyskusja w sumie nie pomaga za bardzo Karanowi rozwiązać problemu Jasne w każdym razie jest to, że mapy od boostu nie mogą mieć drastycznie różnych wartość w sąsiadujących komórkach, ale to powinno być oczywiste i nie wierzę, że Karan takie głupoty porobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Sam grzebałem mu w tych mapach i ma płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > afr okay...efekt występuje ...tak mi się zdaje..przy dobrze ''nagrzanym'' silniku co za ebc masz? MAC czy jakiś inny zaworek? Może na wejście do ebc trzeba by dać zwęzkę jakąś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Tylko wlasnie karan jezdzi na FIT wiem bo mam jego mapy, u niego wlasnie mapa konczy sie wartosci ktora chce osiagac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > wiem bo mam jego mapy, u niego wlasnie mapa konczy sie wartosci ktora chce osiagac. mapa doladowania ? czy mapa paliwowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > co za ebc masz? MAC czy jakiś inny zaworek? > Może na wejście do ebc trzeba by dać zwęzkę jakąś. Mam MAC-a od Lampara A w jakim celu dać zwężkę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > mapa doladowania ? czy mapa paliwowa? miał chyba na myśli mapę paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > miał chyba na myśli mapę paliwa a to bost ci faluje? czy auto przerywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > a to bost ci faluje? czy auto przerywa? boost mi faluje...odczuwalne na 4/5 biegu i widać na logu, że ciśnienie pływa i EBC zaczyna świrować (loga zapisanego nie mam) I tera pytanie czy to: - EBC świruje i dlatego boost faluje - Boost faluje ..bo coś tam...a Det3 poprzez EBC walczy by je utrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > boost mi faluje...odczuwalne na 4/5 biegu i widać na logu, że ciśnienie pływa i EBC zaczyna > świrować (loga zapisanego nie mam) > I tera pytanie czy to: > - EBC świruje i dlatego boost faluje > - Boost faluje ..bo coś tam...a Det3 poprzez EBC walczy by je utrzymać probowales wylaczyc korekte PID-em ? mozesz tez zmniejszych feeedbacka + i - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > probowales wylaczyc korekte PID-em ? mozesz tez zmniejszych feeedbacka + i - tak wyłączaliśmy i było mniej ale było tak wiec stawiam na ''mechaniczną'' przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > tak wyłączaliśmy i było mniej ale było tak wiec stawiam na ''mechaniczną'' przyczynę po dzisiejszych testach wychodzi na to, że problem rozwiązany. Babol w ustawieniach Det3 (za niska wartość overboost pressure), a i fuelcut po ciśnieniu też za nisko był hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > po dzisiejszych testach wychodzi na to, że problem rozwiązany. > Babol w ustawieniach Det3 (za niska wartość overboost pressure), a i fuelcut po ciśnieniu też za > nisko był hehe hehe wlasnie o tym pisalem kilka postow wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > hehe wlasnie o tym pisalem kilka postow wyzej Baboli to będzie zapewne i jeszcze więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Baboli to będzie zapewne i jeszcze więcej poprostu twoj motor chce bardziej meskiego doladowania dal do zrozumienia ze te 0,8 to stanowczo za malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > poprostu twoj motor chce bardziej meskiego doladowania dal do zrozumienia ze te 0,8 to > stanowczo za malo jak każdy ! chce wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > poprostu twoj motor chce bardziej meskiego doladowania dal do zrozumienia ze te 0,8 to > stanowczo za malo zima Panie za oknem...ale już zapasowe turbo na nowych uszczelnieniach leży i czeka na wymiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagus1 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Witam wszystkich mam pytanie ,mam turbine od forda probe 2.2gt i chciałbym ją przypasować do cienkolota z tego co mi się obiło o uszy daje 0.6 bara o ile wypadało by odprężyć?? Dół cc 1.1 gora kompletna punto 1.2 mpi 8v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.