Skocz do zawartości

Świece i przewody WN


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> A co w przypadku jak świece jedna jest bardziej zużyta? Wymieniać komplet czy regulować odstęp?

Oczywiście ze wymienić komplet i zdiagnozować większe zużycie na jednym cylindrze. Regulacja przerwy w czasie pracy świecy jest sztucznym przedłużaniem jej żywota co może doprowadzić do uszkodzenia świecy (np peknięcie ceramiki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Pozwólcie, że zapytam.

Zapragnąłem wymiany świec i się okazało że łajzy jedne mi dali nie te świece co trzeba angryfire.gif

Otóż do silnika Z16XEP dali mi z NGK zamiast ZFR5F-11 jednoelektrodowe, takie do silnika X16XEL czyli BKR5EK dwuelektrodowe. Ponieważ rozdłubałem już to i nie chciało mi się składać bez wymiany założyłem te. Silnik działa, ale czy mogę jeździć na tych czy trzasnąć w łeb wydającego w sklepie i zmieniać na właściwe? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

każdy sklep moto sprzeda ci wg katalogu producenta świec powiedz tylko jaką markę chcesz, ją kupiłem ngk według katalogu zwykle jedno elektrodowe poprzedni mechanik przekombinowal i wsadził jakieś dwu elektrodowe i auto jechało jakbym mu jeden gar zabrał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Denso:

> KJ16CR-L11

> IK16 - Iridium Power

> VK16 - Iridium Tough

> Beru:

> 14 FR-8 LU2

> NGK:

> ZFR5F-11

> GM:

> FQR8LE2 - nr kat 12 14 031

> Bosch (to samo co OEM):

> 0 242 229 699 (FQR8LEU2)

Dzięki !

Zostanę przy oryginałach ok.gif Dobrze świadczy o nich jednak to że mają już od nowości (na jednym komplecie) przejechane 106kkm a żadnych niepokojących objawów nie wykazują ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile?? jesteś na świetnej drodze by wykończyć cewki

Dlaczego? Jak już pisałem nic niepokojącego się nie dzieje (pali na dotyk, dynamizm z jazdy ok.) ok.gif

Samochód cały czas był serwisowany tzn. do 96kkm, więc dlaczego serwis świec nie wymienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Jak już pisałem nic niepokojącego się nie dzieje (pali na dotyk, dynamizm z jazdy ok.)

Patrz mój post poniżej. Nie musi się cewce cos stać ale szansa jest dużo większa

> Samochód cały czas był serwisowany tzn. do 96kkm, więc dlaczego serwis świec nie wymienił?

tego nie wiem, zapytaj serwis. A jesteś pewien że nie było wymiany śiwec? Aż mi się nie chce wierzyć by ASO tego nie zrobiło zgodnie z zaleceniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.gif Moje świece po 100-120 tyś km przebiegu miały fabryczny odstęp. Gdyby odstęp wzrósł do 2-3mm to faktycznie, przy przyspieszaniu, cewka miałaby gorzej. W normalnej eksploatacji to przewody cierpią bardziej, a w twinportach ich nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrz mój post poniżej. Nie musi się cewce cos stać ale szansa jest dużo większa

> tego nie wiem, zapytaj serwis. A jesteś pewien że nie było wymiany śiwec? Aż mi się nie chce

> wierzyć by ASO tego nie zrobiło zgodnie z zaleceniami

Wywnioskowałem na podstawie wpisów w książce serwisowej, bezpośrednio w ASO nie pytałem hmm.gif samochodu nie mam od nowości kupiłem w tamtym roku, tak czy siak i tak przy 120kkm trzeba będzie wymienic ok.gif i parę innych rzeczy zapewne też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje świece po 100-120 tyś km przebiegu miały fabryczny odstęp. Gdyby odstęp wzrósł do 2-3mm to

o tyle to nie wzrosnie jak fabrycznie jest ponizej 1mm. Sorry ale nie uwierzę ze zwykle swiece po takim przebiegu maja wyjściową przerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w przypływie nadgorliwości wymieniłem stare ponadpękane Beru na Janmory te z WIRE WOUND ODS222 i ... nic silnik pracuje tak samo (czyli dobrze). Do tego świece NGK dwuelektrodowe. Janmory mają gówniane fajki takie miękkie błe.. Ogólnie nie ma co porównywać. wyciągając przewody świecowe (janmora) miałem wrażenie że się zaraz urwą przez ukręcenie. Natomiast w największe mrozy deszcze itp nie było z nimi problemów. Kable przed montażem zakonserwowałem olejem silkonowym a styki specjalnym preparatem. Janmor ma jeszcze model ODM222 niby taki jak oryginał.. Ale u mnie Beru były.... ferrytowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam.

Jak najprościej i najskuteczniej zdiagnozować który element układu zapłonowego jest uszkodzony ? Silnik to C16SE. Od jakichś 2 lat mam problem z silnikiem dokładnie chodzi o to że chodzi sobie spokojnie i nagle zatrzęsie nim. Teraz trzęsie nim regularnie ale nie cały czas (nie przy każdym obrocie wału). Ostatnio mechanik powiedział że to prawdopodobnie zapłon. Tylko jak zdiagnozować że to na pewno cewka ? xD Stawiam na nią ponieważ przez te 2 lata udało mi się kilka kabli i świec wymienić. A sonda pewnie dawałaby inne objawy... Ewentualnie czy uda mi się postawić trafniejszą diagnozę przy pomocy OpelScannera ? Jeśli tak to na co zwrócić uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam,

Przeczytałem naprawdę sporo z tego działu i mam jednak dylemat.

Silnik: C14NZ, 04.1994, gaz drugiej generacji. Czas wymienić kable i świece.

Co do świec przy gazie wnioskuję, że najlepiej: BOSCH WR7DC+

Kable: i tu mam problem, kupować jakieś z półki NGK za 200zł to dla mnie spory wydatek, tym bardziej, że kuny już zjadły mi dwa komplety (w tym właśnie NGK). Wprawdzie po zamontowaniu pod maską dwóch kostek z kibla, kuny przestały mnie nękać, to jednak boję się nadal ryzykować. Zakup jakiegoś urządzenia odstraszającego, jakoś mnie nie zachęca ze względu na $$$ - bo kostki wc dają rade :D

Poza tym, aż taki wymagający nie jestem i najlepszych kabli nie muszę mieć. Robię rocznie jakieś 15kkm.

Na co się skusić i czy świece ok?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

tu Czołem, temat bumerang zlosnik.gif

mam problem z wyborem przewodów WN, a właściwie typu.

Chcę Bosch Silicone Power i są 3 rodzaje do mojego silnika:

1. 0 986 357 063

2. 0 986 357 124

3. 0 986 357 226

Obecnie mam przewody z rurkami ochronnymi i sprężynką - ALE takich nie chcę - pozostaje zatem tylko nr 3, ale nie wiem czy one się różną końcówkami od strony DIS'a?

Rurek ochronnych nad kolektorem nie mam, silnik to C16SE.

Co byście wybrali???

P.S. przewody można podejrzeć tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> Moze ktos podac numery katalogowe swiec i cewki do A16XER?

> Dodatkowe pytanie, oryginalna cewka montowana fabrycznie to byll Bosch, Delphi czy cos jeszcze

> innego?

świeca: jeśli to ta MY2011 to 1214016 (made by Champion, wcale nie Bosch nono.gif)

cewka 1208021, ZTCP Delphi ale głowy nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na balkonie leży mój stary alternator boscha 70A, zmieniałem go na używkę gdyż pojawił się problem z ładowaniem zaraz po uruchomieniu silnika, dopiero wkręcenie obrotów silnika na ok. 2000 rpm "uruchamiało" ładowanie. Po wymianie na używkę objawy minęły, ale teraz znów objawy się pojawiły.

Akumulator jest w dobrym stanie, napięcie na kableku wzbudzającym pojawia się przy zapłonie takie samo jak na klemach.

Chcę zregenerować swój stary altek, czytałem o diodzie (diodach) wzbudzenia - niech mi ktoś wytłumaczy:

-gdzie one się znajdują?

- czy te diody są zintegrowane z całym regulatorem napięcia?

- na co zwrócić uwagę przy regeneracji alternatora?

Za wszelkie info będę bardzo wdzięczny.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Witam

Z14XEP

Jako że do cewki do tego silnika gumki łączące cewkę ze świecami nie występują jako część zamienna, może ktoś z was się orientuje czy podejdą z jakiejś innej cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witajcie czy oryginalne kable wn bosha nie maja zadnego oznaczenia bosh tylko sam napis CHT-CORE

> TV-R-SUPPRESSION-E? Szukalem na googlach ale nic nie znalazlem, czy spotkal sie ktos z was z

> czyms takim. W zalaczniku zdjecie przewodu.?

Kolego w moim C14NZ miałem takie same, może to orygnały jeszcze bo nie zmieniałem ich odkad kupiłem auto ale gdy nadszedł czas wymieniłem na NGK tylko że nie spasiło mi z jednym kablem od kopułki do cewki - tam były 2 rożne wielkości bolców - nie wiem czy taka cewka była od nowości bo ja mam z małym bolcem a przewód z kpl ma brube wejscie :/ więc jeżde z jednym nie wymienionym grinser006.gif co do świec to miałem NGK, Bosch oraz GM i moje odczucie jes takie że GM najlepsze wytrzymały 60kk km później pękła ceramika grinser006.gif obecnie mam Bosch WR7DC+ i nie narzekam ale zbliża się już czas wymiany i zapewne polecą GM 20.GIF

Palec obecnie Beru a kopułka to Bosch na układzie zapłonowym nie warto oszczędzać niestety - takie moje zdanie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Ano właśnie przyszła pora na wymiane świeczek w moim astrolocie i mam takowe zapytanie:

Mam teraz Bosch WR7DC+ troche nalatane już są, nie czekając na objawy typu "coś się dzieje" zamierzam założyć świeczki GM (najlepsze moim zdaniem) ale mam wkręcane na klucz 21 (z aluminiowymi fajkami przewody WN - tak wiem lipne rozwiązanie lubią być przebicia heh, osłonek nie założe bo jak sick.gif) a czy moge założyć te co mają 2 elektrody? Miałem swego czasu przez kilka dni "pożyczone" i wydawało mi się że lpeiej to chodziło i jakoś nie śmiedziało tak spalinami biglaugh.gif

Jej oznaczenie to FLR8LDCU czy ktoś to już przerabiał? Proszę o opinie w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam teraz Bosch...

> zamierzam założyć świeczki GM (najlepsze moim zdaniem)

A jak myślisz, kto je robi dla GM? cfaniaczek.gif

> czy moge założyć te co mają 2 elektrody?

Możesz

>wydawało mi się że lpeiej to chodziło

no, wydawało Ci się grinser006.gif

> Jej oznaczenie to FLR8LDCU czy ktoś to już przerabiał? Proszę o opinie w tym temacie.

Ja przerabiałem. 100tyś km wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam - zdaje się - jakieś 380tyś przejechane i świece były wymieniane 3 razy. I to nie dlatego, że coś się działo.

Mierzyłem przerwę przy demontażu i praktycznie zawsze było to ok. 1,1mm.

No dobra, LDCu+, czyli z itrem, ale pierwszy komplet był bez plusa i był wymieniony razem z pierwszym rozrządem... po 105tyś ooniee.gif.

Tylko, że u mnie nie ma gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Koledzy czy poda mi ktos jaki numer katalogowy jest kabli WN do astry classic 99r Gliwice 1.4 60KM X14NZ? Tuleje w glowicy, przewody sama guma.

Znalazlem tutaj ze OP1204 i OP454 ale w katalogach NKG sa inne. Na stronie BERU nie znalazlem wcale.

Ewentualnie moze ktos polecic jakis sklep internetowy gdzie moglbym zakupic NKG/BERU bo ciezko widze o nie.

Znalazlem ze RC-OP1209 niby sa do X14NZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy pytanie zadać tutaj...

pacjent Astra F gliwicka, 1.4 8v 60KM,

pojawił się problem, auto podczas przyspieszania jakby czasami przerywało, zmieniono swiece i bylo ok przez dluzszy czas.

Wczoraj wykrecilem dwie swiece na krotszych kablach i sa mokre..., auto jakby czasami podczas przyspieszania przerywalo, dlatego zajrzalem do swiec...

co to moze byc? Czemu sa mokre?

macie jakies podejrzenia, moze ktos mial podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w jakim stanie jest kopułka i palec. Czy nie ma śladów świadczących o przeskakiwaniu iskry pomiędzy wyjściami - wewnątrz i na zewnątrz. Czy przewody WN w miejscach mocowań nie są uszkodzone. Możesz spróbować potraktować wodą z atomizera przewody i kopułkę. Możesz też zrobić coś na kształt pędzelka z miedzianym włosiem (uziemionego do masy) i "głaskać" nim przewody i kopułkę. Wtedy łatwiej ujawni się każda nieciągłość w izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.