vendorr Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 No to teraz zajmij się tyłem, bo nurkowanie to nie jest prawidłowy objaw - tył bierze za słabo w porównaniu z przodem. Auto powinno równo "obsiadać" po wciśnięciu pedału. Wszystko w planach drogi kolego, jedyne przeszkody w tej chwili to niestety finanse, jak na razie chcę zrobić zawieszenie oraz tylnią belkę wzmocnić stabilizatorem z GSI. Po tych modyfikacjach przyjdzie czas na zamianę tylnich hamulcy na tarczobębny, ale to niestety wiąże się również ze zmianą serwa. Może w przyszłe wakacje pochwalę sie nowymi hamulcami z tyłu. Tylko właśnie rodzi sie w mojej głowie pytanie: Co jest bardziej efektowne - korektor hamulcowy czy czujnik obciążenia?? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 11 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > korektor hamulcowy czy czujnik obciążenia?? Korektor jest "nieinteligentny" - działa zawsze jednakowo. Czujnik wykrywa ugięcie tylnej belki i w zależności od stopnia tego ugięcia koryguje siłę hamowania tyłu. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > Korektor jest "nieinteligentny" - działa zawsze jednakowo. Czujnik > wykrywa ugięcie tylnej belki i w zależności od stopnia tego > ugięcia koryguje siłę hamowania tyłu. No właśnie. Powożę sedana, ciężarów za specjalnych na pokładzie nie mam, więc chyba pozostanę przy korektorach. A pytanie mam czy funkcjonalność korektorów zmniejsza się z czasem ich eksploatacji. W sensie takim czy czasem się one nie zapychają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Osobiscie proponowałbym korektory "długopisy". Korektor hamowania "z łapa" (czyli taki jak w kombi) czesto sie zacina (z powodu wiecznego zycia w brudzie pod podwoziem) albo przecieka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Czyli wielkich zmian nie będę robił, jedynie co tylko modyfikacje belki tylniej i wymiana na tarczobębny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > Czyli wielkich zmian nie będę robił, jedynie co tylko modyfikacje > belki tylniej i wymiana na tarczobębny. W zupełności wystarczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_k Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 Czołem, czas na wymianę tarcz i jednocześnie klocków. W jednym z warsztatów montują tarcze Mikoda i kocki Raicam. Czy ktoś ma doświadczenia z takim zestawem. Jakie opinie? Aha, do jazdy spokojnej :-) Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > czas na wymianę tarcz i jednocześnie klocków. W jednym z warsztatów > montują tarcze Mikoda i kocki Raicam. Czy ktoś ma doświadczenia > z takim zestawem. Jakie opinie? > Aha, do jazdy spokojnej :-) tarcze Mikoda chwali Kolega Orochimaru, a jemu można zaufać co do klocków: dołóż trochę i kup coś sprawdzonego o tych słyszałem niewiele i raczej złe opinie i nie chodzi o jakieś mega-wyczynowo-sportowe klocki kup coś normalnego, TRW Lucas czy Jurid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joszi Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 Ja mam z przodu komplet mikody (tarcze wentylowane + klocki) i jestem z nich zadowolony choć po zmianie sprężyn na niższe i twardsze częściej i ostrzej musiałem hamować i hamulce zaczęły piszczeć (gdzieś tak po zrobieniu 7-8tyś) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > kup coś normalnego, TRW Lucas czy Jurid A że tak się głupio zapytam...orginały GM są dobre?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_k Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > A że tak się głupio zapytam...orginały GM są dobre?. Dziękuję wszystkim za rady i sugestie. Sprawdzę te TRW Lucas. Na pytanie o jakość oryginałów GM nie potrafię odpowiedzieć, bo nie mam porównania. W każdym razie co do trwałości to chyba nieźle - tarcze są od początku - 150000 dochodzi. Problem jest w cenie. Wymiana tarcz i klocków GM w ASO w Lesznie kosztuje (z rabatami :-) - ok. 1500 zł. To chyba sporo. To samo w nie-Aso, ale robiącym Ople, właśnie z Mikoda i Raicam - niecałe 850 zł. To jednak spora różnica. Jeśli różnica w jakości/trwalości odpowiada tej różnicy w cenie, to pewnie, że wolę GM, ale czy jest tak rzeczywiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 Z tego co wiem, to Dla GM klocki robi Lucas. A przynajmniej robił za czasów eFki . U mnie z przodu Mikoda + Lucas, z tyłu Mikoda + Jurid. Obie strony cacy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 Ja juz mam 3 komplet raicamów w F , są super. Do G tez kupiłem raicamy. Jakość bardzo dobra. Zużywaja sie normalnie, nie piszczą. Naprwdę polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > U mnie ... Mikoda ... a jak cenowo te mikody wypadają przy trw P.S. sory za lenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > Z tego co wiem, to Dla GM klocki robi Lucas. A przynajmniej robił za > czasów eFki . > U mnie z przodu Mikoda + Lucas, z tyłu Mikoda + Jurid. Obie strony > cacy . no to się dużo nie pomyliłem... pisząc o Mikodzie i Lucasie? ;-) bajdełej: u mnie ostatnio TRW+TRW from zielik, bez uwag ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_k Napisano 24 Września 2009 Udostępnij Napisano 24 Września 2009 Ok, to jeszcze jedno: czy klocki TRW Lucas bywają zróżnicowane pod względem jakości i sa do wyboru: lepsze/gorsze? W sklepie sklepmoto.pl oferuja takie: przód - GDB1351 (125 zł) i tył - GDB 1515 (108zł). Kupować? A pytam bo w warsztacie chcą za te klocki po około 200 zł , czyli duzo drożej od pary. Ale może lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Witam Na TRW zrobiłem 18,2 tyś właśnie jestem po wymianie zewnętrzne starte do zera :[ pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > Ok, to jeszcze jedno: czy klocki TRW Lucas bywają zróżnicowane pod > względem jakości i sa do wyboru: lepsze/gorsze? ZTCW to nie, > W sklepie sklepmoto.pl oferuja takie: przód - GDB1351 (125 zł) i tył > - GDB 1515 (108zł). Kupować? A pytam bo w warsztacie chcą za te > klocki po około 200 zł , czyli duzo drożej od pary. Ale może > lepsze? ja bym brał, właśnie na GDB1351 mam dotąd zrobione 52 kkm pracują na tarczach ATE Power Disc więc teoretycznie powinny szybciej się zużyć niż na litych tarczach a pozostało ich jeszcze jakieś 1/3 grubości, tyle, że mój styl jazdy mimo, że dość szybki, jest mimo to łaskawy dla hamulców, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 na GDB1351 mam dotąd zrobione 52 kkm Uważam że tez oszczędzam hamulce mimo to 18 tyś na TRW w sumie zaliczyły alpy ale głównie hamowałem silnikiem. Jakie zdanie macie o Girlingach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > Uważam że tez oszczędzam hamulce mimo to 18 tyś na TRW w sumie > zaliczyły alpy ale głównie hamowałem silnikiem. przede wszystkim klocki mają się zużywać równomiernie, jeżeli zewnętrzne klocki są starte a wewnętrzne OK to masz coś nie tak z zaciskiem/prowadnicą etc. brat o girlingu nie wiem nic poza tym że są grupą Lucasa a ta znów należy do TRW o_O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmariusz40 Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 > bo oryginalne klocki GM w tej cenie są II sortu . I sort jest dużo > droższy . A za 70 PLN można kupić dobre klocki Lucasa czy TRW > . Jurid jest droższy . Lukas to TRW. Na nowych opakowaniach już tylko TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmariusz40 Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 > Dodam, że LPR to chyba ta sama firma co SAMCO. Różnią się jedynie > tym, iż LePpeR ma opakowania ciemne, a SAMCO niebieskie. Numery > praktycznie są "podobne"... (Różnica w przedrostku). > Z różnych źródeł/opinni mogę "donieść", że firmy te produkują części > tanie, ale nie najgorsze. Śmiało można na tym jeździć, > aczkolwiek nie dorównują jakością TRW/LUCAS - podsumowując > jakość/cena OK ale jeśli chcemy mieć super układ ham. warto > dołożyć te kilka zł więcej... > Pozdrawiam Miałem kupić klocki LPR do Lanosa lecz nie wiedziałem co to jest za wyrób. Kupiłem TRW bo wszyscy chwalą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmariusz40 Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 > Obiecalem raport z uzywania klockow Fomar. Stan: nowe klocki, stare > tarcze (jeszcze w zakresie uzytkowania), dystans od zalozenia > 600 km (dotarte). Coz, woz hamuje, ale bez rewelacji (efekt > nierownych powierzchni tracych tarcz). Klocki silnie rozgrzane > popiskuja, ale nieznacznie. Nie brudza felg. > Pozdrawiam Przejechałem 10tys.km z klockami Fomar założonymi na stare tarcze. Hamują lepiej jak orginalne i nie piszczą. Efekt byłby lepszy gdyby były założone do nowych tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Czy wymiar tarcz przednich, do Astry G z w/wym silnikiem to 256X24 ?,a bębnów 230X48 ?...czy może inne.Oczywiście koła na 4 śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 > Czy wymiar tarcz przednich, do Astry G z w/wym silnikiem to 256X24 > ?,a bębnów 230X48 ?...czy może inne.Oczywiście koła na 4 śruby. Nikt nie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 256x24 Niemcy i 256x11 reszta Świata. Bębny 200x45. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Panowie mam takie pytanko dotyczące tarcz przód i tył w mojej Asterce Dzisiaj pomierzyłem suwmiarka grubość tarcz i wyszło 1. przód 23mm 2. tył 10 mm Klocków jest około 3/4 grubości ale niepokoi mnie ta rdza, dlatego też zastanawiam się czy spieszyć się z wymianą czy powoli kompletować sprzęt... przód tył doradźcie Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Szukasz dziury w całym Jak nie widać rys-pęknieć na promieniu, to to jeszcze całkiem dobre tarcze są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Zgadzam się. Jedynie można przejechać papierem ściernym po czole tarczy, które przylega do felgi. Reszta to standardowa rdza na tarczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Ze wzgledu na sprzyjajace warunki do rozwoju rdzy (wysoka temperatura +woda i sol) kazde normalnie eksploatowane tarcze tak wygladaja, jak nie jest krzywa i popekana to smigac i sie zbytnio nie przejmowac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Panowie mam takie pytanko dotyczące tarcz przód i tył w mojej Asterce > Dzisiaj pomierzyłem suwmiarka grubość tarcz i wyszło > 1. przód 23mm > 2. tył 10 mm > Klocków jest około 3/4 grubości A ile jest tam minimum tarczy w książce, ja mam w megance 22mm a minimum 21,8 i mysle ..... wiadomo tarcze i klocki nowe powinno byc lepiej niz teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trool666 Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 > Napisalem dzisiaj do Pana Madrego, i dostalem odowiedziec, ze ma tarcze szwedzkie SBS i klocki > wloskie Raicam. Ponoc i tarcze i klocki sa lepsze od Lucas'ow. Czy mial ktos stycznosc z tymi > firmami i moze potwierdzic slowa Pana Madrego? > Pozdrawiam ja miałem kiedyś klocki SBS - byłem mega zadowolony, ogolnie później na nie polowałem ale trudno je dostać. polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 Korzystając z ładnej pogody i manuala lelka wymieniłem z przodu tarcze (236 mm wentylowane)+klocki , wszystko firmy TRW Lucas . Na razie docieram hamulce ale już widzę , że nic nie piszczy i nie ma drgań na kierownicy przy hamowaniu Przy okazji podaję momenty dokręcania : tarcza do piasty 8 Nm , oprawa zacisku do zwrotnicy 95 Nm , zacisk 30 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam może mi ktoś pomóc w doborze klocków hamulcowych na tył bo sprzedawca upiera się że są dwa rodzaje i każe mi przywieść na pokazanie klocek..... moja G z 2001 grudnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 I ma rację. Klocki zależą od tego jakiej firmy masz zaciski z tyłu (Lucas, czy Bosch). Podaj VIN (może być na PW) to może coś się dobierze. EDIT: Masz hamulce Lucasa. Klocki wyglądają tak: Mają numer 16 05 967 (GM 93170602) i wymiary (na 95%) 95,4 x 42,7 x 15mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Dziękuje kolego pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bracholl Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 a jak klocki od wewnatrz sa mocniej starte niz te z zewnatrz to dobrze czy zle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > a jak klocki od wewnatrz sa mocniej starte niz te z zewnatrz to dobrze czy zle? klocki raczej powinny zcierac sie jednakowo - masz pewnie zapieczony jeden z cylinderków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bracholl Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > klocki raczej powinny zcierac sie jednakowo - masz pewnie zapieczony jeden z cylinderków oki sprawdze dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > oki > sprawdze > dzieki Tez tak miałem i mechanik mówił ,że zawsze tw wewn.sie bardziej zuzywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bracholl Napisano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2010 no to dzisiaj wymieniłem tarcze Febi klocki TRW jak na razie to nie można za wiele powiedzieć bo przejechałem raptem 20 km. Poprzednie tarcze miałem ATE i po przejachaniu na nich 80 tys km mają grubość 18,3 mm także w sumie jeszcze sie nadają do jazdy ale kolejnych klocków raczej by nie przeżyły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2010 I ja się podzielę opinią: We Wrześniu 2009 r zakupiłem zestaw Tarcze Jurid + Klocki MAFF, w sumie chciałem cały zestaw Jurida ale zaufany lokalny sprzedawca polecił mi je (atrakcyjna cena, sprawdzone u niego w aucie), jestem 10 tyś km od wymiany i klocki wyglądają jak nowe, zero popiskiwania, ścierają się równomiernie, na tarczach nie widać żadnych rys, tylko delikatna rdza na około tarczy Jak dla mnie zakup udany PS. jazda spokojna, 50/50 miasto trasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 Witam. Jaki jest wymiar bębnów i szczęk hamulcowych do Astry jak w podpisie? Dodam że jest to Astra z 11`1994. Doczytałem że bębny mają srednicę 230 mm a szczęki 230x40 mm. Czy to prawidłowe dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > Witam. Jaki jest wymiar bębnów i szczęk hamulcowych do Astry jak w podpisie? Dodam że jest to Astra > z 11`1994. Doczytałem że bębny mają srednicę 230 mm a szczęki 230x40 mm. Czy to prawidłowe > dane? a jaki numer nadwozia bo: do tych: -S2999999 -S5999999 -S6999999 -S8999999 -SP999999 jest szczęka 200 X 45MM i w związku z tym bęben 200 X 52 MM a jeżeli od: T2500001- T5000001- T6000001- T8000001- TP000001- szczęka ma 230 X 40MM a bęben 230 X 48.5 MM przynajmniej tak twierdzi EPC, brat EDIT jeżeli auto jest 11/94 to jest MY1995 zatem w nadwoziu ma S-kę więc teoretycznie ma mniejsze bębny i szczęki, trzeba więc sprawdzić czy tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 Numer nadwozia S8134684 - więc wersja pierwsza czyli Quote: do S8999999 jest szczęka 200 X 45MM i w związku z tym bęben 200 X 52 MM Dzięki bratPit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > Numer nadwozia S8134684 - więc wersja pierwsza czyli Quote: > do S8999999 > jest szczęka 200 X 45MM i w związku z tym bęben 200 X 52 MM > Dzięki bratPit niezamaco ATSD to ciekawe, że ma z tyłu małe bębny skoro z przodu tarcze są chyba największe jakie były montowane w F-ce czyli 256x24mm, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > niezamaco ATSD to ciekawe, że ma z tyłu małe bębny skoro z przodu tarcze są chyba największe jakie > były montowane w F-ce czyli 256x24mm, > brat Dokładnie. Jak kupiłem klocki z katalogu, to musiałem je wymienić na większe a sprzedawca zrobił i zapytał co to za Astra? Na pudełku od drugich klocków było napisane: Vectra A i Omega A a o Astrze nie było nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > Dokładnie. Jak kupiłem klocki z katalogu, to musiałem je wymienić na większe a sprzedawca zrobił > i zapytał co to za Astra? Na pudełku od drugich klocków było napisane: Vectra A i Omega A a o > Astrze nie było nic no i jeszcze ZTCP te same klocki były w V-B do liftingu czyli MY99 we wszystkich silnikach poza X20XEV i X25XE, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 To są właśnie smaczki Opla. Kolega ma Astrę F kombi z 1999 roku i klocki hamulcowe kupione w/g katalogu (tarcze niewentylowane) też nie pasowały a podeszły od Opla Combo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > To są właśnie smaczki Opla. Kolega ma Astrę F kombi z 1999 roku i klocki hamulcowe kupione w/g > katalogu (tarcze niewentylowane) też nie pasowały a podeszły od Opla Combo wiesz, Opel to jeszcze spoko, gdybyś miał do czynienia z autami francuskimi tam są dopiero korowody z doborem zamienników, często się zdarza że dwa identyczne auta (rocznik, nadwozie, silnik) mają inne hamulce, różne elementy zawieszenia itd chociaż na opla patrzę o tyle inaczej, że po prostu nie modelami a numerami katalogowymi, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.