Skocz do zawartości

Tarcze, klocki, bębny, szczęki


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz zajmij się tyłem, bo nurkowanie to nie jest prawidłowy objaw - tył bierze za słabo w porównaniu z przodem. Auto powinno równo "obsiadać" po wciśnięciu pedału.

Wszystko w planach drogi kolego, jedyne przeszkody w tej chwili to niestety finanse, jak na razie chcę zrobić zawieszenie oraz tylnią belkę wzmocnić stabilizatorem z GSI. Po tych modyfikacjach przyjdzie czas na zamianę tylnich hamulcy na tarczobębny, ale to niestety wiąże się również ze zmianą serwa.

Może w przyszłe wakacje pochwalę sie nowymi hamulcami z tyłu.

Tylko właśnie rodzi sie w mojej głowie pytanie:

Co jest bardziej efektowne - korektor hamulcowy czy czujnik obciążenia??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korektor jest "nieinteligentny" - działa zawsze jednakowo. Czujnik

> wykrywa ugięcie tylnej belki i w zależności od stopnia tego

> ugięcia koryguje siłę hamowania tyłu.

No właśnie. Powożę sedana, ciężarów za specjalnych na pokładzie nie mam, więc chyba pozostanę przy korektorach.

A pytanie mam czy funkcjonalność korektorów zmniejsza się z czasem ich eksploatacji. W sensie takim czy czasem się one nie zapychają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> czas na wymianę tarcz i jednocześnie klocków. W jednym z warsztatów

> montują tarcze Mikoda i kocki Raicam. Czy ktoś ma doświadczenia

> z takim zestawem. Jakie opinie?

> Aha, do jazdy spokojnej :-)

tarcze Mikoda chwali Kolega Orochimaru, a jemu można zaufać

co do klocków: dołóż trochę i kup coś sprawdzonego

o tych słyszałem niewiele i raczej złe opinie

i nie chodzi o jakieś mega-wyczynowo-sportowe klocki

kup coś normalnego, TRW Lucas czy Jurid ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A że tak się głupio zapytam...orginały GM są dobre?.

Dziękuję wszystkim za rady i sugestie. Sprawdzę te TRW Lucas.

Na pytanie o jakość oryginałów GM nie potrafię odpowiedzieć, bo nie mam porównania. W każdym razie co do trwałości to chyba nieźle - tarcze są od początku - 150000 dochodzi. Problem jest w cenie. Wymiana tarcz i klocków GM w ASO w Lesznie kosztuje (z rabatami :-) - ok. 1500 zł. To chyba sporo. To samo w nie-Aso, ale robiącym Ople, właśnie z Mikoda i Raicam - niecałe 850 zł. To jednak spora różnica. Jeśli różnica w jakości/trwalości odpowiada tej różnicy w cenie, to pewnie, że wolę GM, ale czy jest tak rzeczywiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem, to Dla GM klocki robi Lucas. A przynajmniej robił za

> czasów eFki .

> U mnie z przodu Mikoda + Lucas, z tyłu Mikoda + Jurid. Obie strony

> cacy .

no to się dużo nie pomyliłem... pisząc o Mikodzie i Lucasie? ;-)

bajdełej: u mnie ostatnio TRW+TRW from zielik, bez uwag ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to jeszcze jedno: czy klocki TRW Lucas bywają zróżnicowane pod względem jakości i sa do wyboru: lepsze/gorsze?

W sklepie sklepmoto.pl oferuja takie: przód - GDB1351 (125 zł) i tył - GDB 1515 (108zł). Kupować? A pytam bo w warsztacie chcą za te klocki po około 200 zł , czyli duzo drożej od pary. Ale może lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Ok, to jeszcze jedno: czy klocki TRW Lucas bywają zróżnicowane pod

> względem jakości i sa do wyboru: lepsze/gorsze?

ZTCW to nie,

> W sklepie sklepmoto.pl oferuja takie: przód - GDB1351 (125 zł) i tył

> - GDB 1515 (108zł). Kupować? A pytam bo w warsztacie chcą za te

> klocki po około 200 zł , czyli duzo drożej od pary. Ale może

> lepsze?

ja bym brał, właśnie na GDB1351 mam dotąd zrobione 52 kkm pracują na tarczach ATE Power Disc więc teoretycznie powinny szybciej się zużyć niż na litych tarczach a pozostało ich jeszcze jakieś 1/3 grubości,

tyle, że mój styl jazdy mimo, że dość szybki, jest mimo to łaskawy dla hamulców,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważam że tez oszczędzam hamulce mimo to 18 tyś na TRW w sumie

> zaliczyły alpy ale głównie hamowałem silnikiem.

przede wszystkim klocki mają się zużywać równomiernie, jeżeli zewnętrzne klocki są starte a wewnętrzne OK to masz coś nie tak z zaciskiem/prowadnicą etc.

brat

o girlingu nie wiem nic poza tym że są grupą Lucasa a ta znów należy do TRW o_O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Dodam, że LPR to chyba ta sama firma co SAMCO. Różnią się jedynie

> tym, iż LePpeR ma opakowania ciemne, a SAMCO niebieskie. Numery

> praktycznie są "podobne"... (Różnica w przedrostku).

> Z różnych źródeł/opinni mogę "donieść", że firmy te produkują części

> tanie, ale nie najgorsze. Śmiało można na tym jeździć,

> aczkolwiek nie dorównują jakością TRW/LUCAS - podsumowując

> jakość/cena OK ale jeśli chcemy mieć super układ ham. warto

> dołożyć te kilka zł więcej...

> Pozdrawiam

Miałem kupić klocki LPR do Lanosa lecz nie wiedziałem co to jest za wyrób. Kupiłem TRW bo wszyscy chwalą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiecalem raport z uzywania klockow Fomar. Stan: nowe klocki, stare

> tarcze (jeszcze w zakresie uzytkowania), dystans od zalozenia

> 600 km (dotarte). Coz, woz hamuje, ale bez rewelacji (efekt

> nierownych powierzchni tracych tarcz). Klocki silnie rozgrzane

> popiskuja, ale nieznacznie. Nie brudza felg.

> Pozdrawiam

Przejechałem 10tys.km z klockami Fomar założonymi na stare tarcze. Hamują lepiej jak orginalne i nie piszczą. Efekt byłby lepszy gdyby były założone do nowych tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Panowie mam takie pytanko dotyczące tarcz przód i tył w mojej Asterce

Dzisiaj pomierzyłem suwmiarka grubość tarcz i wyszło

1. przód 23mm

2. tył 10 mm

Klocków jest około 3/4 grubości

ale niepokoi mnie ta rdza, dlatego też zastanawiam się czy spieszyć się z wymianą czy powoli kompletować sprzęt...

przód

1.jpg

2.jpg

3.jpg

tył

4.jpg

5.jpg

doradźcie Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam takie pytanko dotyczące tarcz przód i tył w mojej Asterce

> Dzisiaj pomierzyłem suwmiarka grubość tarcz i wyszło

> 1. przód 23mm

> 2. tył 10 mm

> Klocków jest około 3/4 grubości

A ile jest tam minimum tarczy w książce, ja mam w megance 22mm a minimum 21,8 i mysle ..... wiadomo tarcze i klocki nowe powinno byc lepiej niz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Napisalem dzisiaj do Pana Madrego, i dostalem odowiedziec, ze ma tarcze szwedzkie SBS i klocki

> wloskie Raicam. Ponoc i tarcze i klocki sa lepsze od Lucas'ow. Czy mial ktos stycznosc z tymi

> firmami i moze potwierdzic slowa Pana Madrego?

> Pozdrawiam

ja miałem kiedyś klocki SBS - byłem mega zadowolony, ogolnie później na nie polowałem ale trudno je dostać.

polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Korzystając z ładnej pogody i manuala lelka wymieniłem z przodu tarcze (236 mm wentylowane)+klocki , wszystko firmy TRW Lucas . Na razie docieram hamulce ale już widzę , że nic nie piszczy i nie ma drgań na kierownicy przy hamowaniu ok.gif

Przy okazji podaję momenty dokręcania : tarcza do piasty 8 Nm , oprawa zacisku do zwrotnicy 95 Nm , zacisk 30 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ma rację. Klocki zależą od tego jakiej firmy masz zaciski z tyłu (Lucas, czy Bosch). Podaj VIN (może być na PW) to może coś się dobierze.

EDIT: Masz hamulce Lucasa. Klocki wyglądają tak:

283709404-klocki.GIF

Mają numer 16 05 967 (GM 93170602) i wymiary (na 95%) 95,4 x 42,7 x 15mm.

post-53490-14352507815783_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dzisiaj wymieniłem tarcze Febi klocki TRW jak na razie to nie można za wiele powiedzieć bo przejechałem raptem 20 km.

Poprzednie tarcze miałem ATE i po przejachaniu na nich 80 tys km mają grubość 18,3 mm także w sumie jeszcze sie nadają do jazdy ale kolejnych klocków raczej by nie przeżyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja się podzielę opinią:

We Wrześniu 2009 r zakupiłem zestaw Tarcze Jurid + Klocki MAFF,

w sumie chciałem cały zestaw Jurida ale zaufany lokalny sprzedawca polecił mi je (atrakcyjna cena, sprawdzone u niego w aucie), jestem 10 tyś km od wymiany i klocki wyglądają jak nowe, zero popiskiwania, ścierają się równomiernie, na tarczach nie widać żadnych rys, tylko delikatna rdza na około tarczy zakrecony.gif

Jak dla mnie zakup udany 20.GIF

PS. jazda spokojna, 50/50 miasto trasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Jaki jest wymiar bębnów i szczęk hamulcowych do Astry jak w podpisie? Dodam że jest to Astra z 11`1994. Doczytałem że bębny mają srednicę 230 mm a szczęki 230x40 mm. Czy to prawidłowe dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Jaki jest wymiar bębnów i szczęk hamulcowych do Astry jak w podpisie? Dodam że jest to Astra

> z 11`1994. Doczytałem że bębny mają srednicę 230 mm a szczęki 230x40 mm. Czy to prawidłowe

> dane?

a jaki numer nadwozia bo:

do tych:

-S2999999

-S5999999

-S6999999

-S8999999

-SP999999 jest szczęka 200 X 45MM i w związku z tym bęben 200 X 52 MM

a jeżeli od:

T2500001-

T5000001-

T6000001-

T8000001-

TP000001- szczęka ma 230 X 40MM a bęben 230 X 48.5 MM

przynajmniej tak twierdzi EPC,

brat

EDIT jeżeli auto jest 11/94 to jest MY1995 zatem w nadwoziu ma S-kę więc teoretycznie ma mniejsze bębny i szczęki, trzeba więc sprawdzić czy tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer nadwozia S8134684 - więc wersja pierwsza czyli

Quote:

do S8999999

jest szczęka 200 X 45MM i w związku z tym bęben 200 X 52 MM


Dzięki bratPit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Numer nadwozia S8134684 - więc wersja pierwsza czyli Quote:

> do S8999999

> jest szczęka 200 X 45MM i w związku z tym bęben 200 X 52 MM

> Dzięki bratPit

niezamaco wink.gif ATSD to ciekawe, że ma z tyłu małe bębny skoro z przodu tarcze są chyba największe jakie były montowane w F-ce czyli 256x24mm,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niezamaco ATSD to ciekawe, że ma z tyłu małe bębny skoro z przodu tarcze są chyba największe jakie

> były montowane w F-ce czyli 256x24mm,

> brat

Dokładnie. Jak kupiłem klocki z katalogu, to musiałem je wymienić na większe a sprzedawca zrobił yikes.gif i zapytał co to za Astra? Na pudełku od drugich klocków było napisane: Vectra A i Omega A a o Astrze nie było nic shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Jak kupiłem klocki z katalogu, to musiałem je wymienić na większe a sprzedawca zrobił

> i zapytał co to za Astra? Na pudełku od drugich klocków było napisane: Vectra A i Omega A a o

> Astrze nie było nic

no i jeszcze ZTCP te same klocki były w V-B do liftingu czyli MY99 we wszystkich silnikach poza X20XEV i X25XE,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są właśnie smaczki Opla. Kolega ma Astrę F kombi z 1999 roku i klocki hamulcowe kupione w/g katalogu (tarcze niewentylowane) też nie pasowały a podeszły od Opla Combo icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są właśnie smaczki Opla. Kolega ma Astrę F kombi z 1999 roku i klocki hamulcowe kupione w/g

> katalogu (tarcze niewentylowane) też nie pasowały a podeszły od Opla Combo

wiesz, Opel to jeszcze spoko, gdybyś miał do czynienia z autami francuskimi tam są dopiero korowody z doborem zamienników, często się zdarza że dwa identyczne auta (rocznik, nadwozie, silnik) mają inne hamulce, różne elementy zawieszenia itd spineyes.gif

chociaż na opla patrzę o tyle inaczej, że po prostu nie modelami a numerami katalogowymi,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.