tosh79 Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 Albo z Fiatem, tu dopiero jest zabawa.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > Albo z Fiatem, tu dopiero jest zabawa.... wierzę na słowo, Fiatów u nas bywało mało, a jeżeli już to najczęściej jakieś flotowe Seicento na proste roboty typu hamulce czy zawieszenie, czasem Palio na pękający alternator, wiem natomiast że dobrać części do Fiatowskiego 1.0 do rozrządu to jest dopiero jazda brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelek_S Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 Jakieś opinie ,sugestie co to jest za towar . Może i było ale ten temat jest taki obszerny ,że oj oj . przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Może i było ale ten temat jest taki obszerny ,że oj oj . Gdybys użył szukajki to byś wiedział że... nie było Ja pierwsze słyszę tę nazwę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 > Jakieś opinie ,sugestie co to jest za towar . > Może i było ale ten temat jest taki obszerny ,że oj oj . > przykład Miałem z tym produktem styczność. Nie wygląda to źle. Co prawda firma zalicza się do klasy "ekonomicznej" ale bywają gorsze. Moim zdaniem rewelacyji nie będzie, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Witam. Czy takie tarcze do mojej strzały będą ok? Chodzi mi o to czy nie są za słabe, może miał już takowe założone i powie mi coś więcej jak się sprawują ?? FEBI Bilstein GmbH + Co KG Tarcza hamulcowa Szer. 1: 41 srednica zewnętrzna: 236 Il. otworów: 4 Typ tarczy hamulcowej: wentylowana wewnętrznie Miejsce zabudowy: oś przednia Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Tak się chciałem doinformować - klocki Fomar można w miarę bezpiecznie zakładać na przód? Jakoś negatywnych opinii nie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 > Tak się chciałem doinformować - klocki Fomar można w miarę bezpiecznie zakładać na przód? Jakoś > negatywnych opinii nie zauważyłem Raportowalem wyzej o Fomarach, ktore mam zamontowane w swoim wozie. Jestem nimi pozytywnie zaskoczony, choc widac po zuzyciu (po ok 18 kkm), ze sa miekkie, bo zostalo ok 4 mm klockow. Nie piszcza, felgi nie brudza, po dotarciu hamowanie jest na bardzo dobrym poziomie, istotna roznice w skroceniu drogi hamowania zauwazylem po zmianie opon, o czym pisalem w innym kaciku. Mozesz smialo zakladac. Polecam jako tania i dobra opcje. Kolejny test na moim wozie dotyczyc bedzie klockow 4max. Jako ze oryginalna tarcza hamulcowa nadal trzyma odpowiednia grubosc (a planuje powazna modyfikacje calego ukladu hamulcowego, wiec na aktualnej tarczy mi nie zalezy), uzyje takich wlasnie klockow (ktorych chcialem juz uzyc poprzednio-zaznaczam, z premedytacja), w celu obalenia pewnych mitow (klocki te byly testowane juz w kilku wozach i efekty byly pozytywne). Do modyfikacji uzyje tarcz Bosch lub Textar o niespotykanym w AF rozmiarze oraz klockow Textar. Nie pytajcie jakich, wszystko wyjdzie w odpowiednim czasie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 > Raportowalem wyzej o Fomarach, ktore mam zamontowane w swoim wozie. Jestem nimi pozytywnie > zaskoczony, choc widac po zuzyciu (po ok 18 kkm), ze sa miekkie, bo zostalo ok 4 mm klockow. > Nie piszcza, felgi nie brudza, po dotarciu hamowanie jest na bardzo dobrym poziomie, istotna > roznice w skroceniu drogi hamowania zauwazylem po zmianie opon, o czym pisalem w innym kaciku. > Mozesz smialo zakladac. Polecam jako tania i dobra opcje. No właśnie Twoje posty widziałem, ale pisałeś o tych klockach krótko po zamontowaniu. Ale skoro piszesz, że po 18 kkm jest nadal ok, to ja nie mam wątpliwości. No i cena - 52 zł te jest zachęcająca więc nawet jak wytrzymają 30 kkm to też nie tragedia > Kolejny test na moim wozie dotyczyc bedzie klockow 4max. Jako ze oryginalna tarcza hamulcowa nadal > trzyma odpowiednia grubosc (a planuje powazna modyfikacje calego ukladu hamulcowego, wiec na > aktualnej tarczy mi nie zalezy), uzyje takich wlasnie klockow (ktorych chcialem juz uzyc > poprzednio-zaznaczam, z premedytacja), w celu obalenia pewnych mitow (klocki te byly testowane > juz w kilku wozach i efekty byly pozytywne). > Do modyfikacji uzyje tarcz Bosch lub Textar o niespotykanym w AF rozmiarze oraz klockow Textar. Nie > pytajcie jakich, wszystko wyjdzie w odpowiednim czasie... > Pozdrawiam A no to czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Witam. Muszę wymienić tarcze plus klocki na przodzie i po przeczytaniu wątku ze trzy razy nadal nie wiem co będzie najlepsze Głownie polecane są TRW i ATE. Może ktoś się orientuje czy nic sie nie pozmieniało w tym temacie, bo to różnie bywa. Ewentualnie co możecie z podanych niżej polecić: tarcze: ATE, Bosch, Brembo, Delphi, Febi, Ferodo, TRW klocki: ATE, Bosch, Breck, Delphi, Ferodo, Textar, TRW Astra X16SZ z 1995 roku, hb, 5d. Cena nie gra roli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 bierz TRW i tarcze i klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Bierz tarcze Bosch i klocki Textar Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 > Witam. Muszę wymienić tarcze plus klocki na przodzie i po przeczytaniu wątku ze trzy razy nadal nie > wiem co będzie najlepsze Głownie polecane są TRW i ATE. > Astra X16SZ z 1995 roku, hb, 5d. Cena nie gra roli jeżeli cena nie gra roli to bezsprzecznie bierz ATE, na ATE nigdy nie było reklamacji, taniej ale też dobrze - tak jak pisze Tosh - będzie TRW, ale na TRW rzadko bo rzadko ale zdarzały się pojedyncze reklamacje, ja obecnie u siebie mam ATE Power Disc z klockami TRW i to jest złe połączenie, co prawda zrobiłem na tym komplecie już ze 70kkm ale na tarczach już nie ma rowków a klocków jest jeszcze z połowa brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Witam. W maju 2009 zakładałem tarcze i klocki TRW od tamtej pory zrobiłem autem 30tys. Ogólnie rzecz biorąc nie hamują źle ale... Po pierwsze klocki brudzą felgę a po drugie przy lekkim przyhamowaniu piszczą. Klocków mam jeszcze z 5mm i tarcze straciły ok 1mm grubości. Jestem z nich średnio zadowolony. Zastanawiam się czy nie zmienić klocków na jakieś inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 u mnie TRW tarcze/klocki od czerwca'09, przebieg jak u Ciebie 30kkm co do piszczenia to nie potwierdzam co do brudzenia felg to owszem, jak się tego nie przypilnuje to koła są zaraz czarne jeśli chodzi o hamowanie to nie mogę złego słowa powiedzieć a tak wyglądają po roku i 30-tu kkm: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Potwierdzam tak jak kolega wyżej, złego słowa nie mogę powiedzieć o komplecie TRW, nie piszczą, hamują bardzo dobrze Przebieg coś koło 20k km. Co do brudzenia to poprzednie brudziły mi tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawell24 Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Witam Muszę wymienić tarcze i klocki z tyłu (tarcze już bija podczas hamowania). W sklepie szanowny pan sprzedawca wspomniał, że do tyłu wystarczą tańsze produkty. Ceny w tym przypadku za komplet tarcz i klocków około 200 (firm nie pamiętam). Czy zgadzacie się z opinią sprzedawcy. Po przeczytaniu postów z archiwum wynika, że polecacie TRW tarcze i klocki. Czy taki zestaw w cenie 180 tarcze, 100 klocki jest znośna. Astra mam zamiar jeździć powiedzmy ze dwa lata (chyba, że wcześniej mnie wykończy finansowo). Ale życie pewnie pokaże swoje. Obecny przebieg 230000. Z przodu dosyć nowy (niecałe dwa lata) zestaw tarcze brembo, klocki ATE. Roczny przebieg ~20000km No i jeszcze mam prośbę czy na 100 % mam zaciski lucasa, zdjęcie zrobione bez ściągania koła (mi wydaje się, że tak) P ozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 tu masz LUCAS i BOSCH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawell24 Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > tu masz LUCAS > i BOSCH No żeby zobaczyć ten napis będe musiał dziś ściągnąc koło. Wcześnie na forum widziałem zdjęcie gdzie ta sprężyna, która widoczna jest u mnie na zdjęcia jest okrągła w przypadku lucasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_marian Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 Powiedzcie, czy taki ZESTAW BOSCH da radę w mojej Asterce, czy szukać coś innego. Na zestaw ATE mnie nie stać, ale 3 stówy mogę wydać na tarcze + klocki do przodu, ewentualnie myślałem o tarczach Mikoda GT plus jakieś klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 I hamuje jak trzeba Na przód komplet wentylowanych tarcz Power Disk, na tył gładkie, pełne. Klocki również ATE na wszystkich kółkach. Hamowanie jest bardzo dobre, żadnych pisków, trzasków, wstrząsów. Polecam taki zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Powiedzcie, czy taki ZESTAW BOSCH da radę w mojej Asterce, czy szukać coś innego. Na zestaw ATE > mnie nie stać, ale 3 stówy mogę wydać na tarcze + klocki do przodu, ewentualnie myślałem o > tarczach Mikoda GT plus jakieś klocki. jeżeli chodzi o moje zdanie to brałbym ten zestaw Boscha, wolałbym to niż Mikody o których mam złą opinię, możesz jeszcze poszukać tarcz Ferodo - bywają w przyzwoitej cenie a jakościowo są OK, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_marian Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > jeżeli chodzi o moje zdanie to brałbym ten zestaw Boscha, > wolałbym to niż Mikody o których mam złą opinię, > możesz jeszcze poszukać tarcz Ferodo - bywają w przyzwoitej cenie a jakościowo są OK, > brat Dzięki za podpowiedź, też się skłaniałem ku tej opcji, a zależało mi aby mieć tarcze i klocki od jednego producenta. Spróbuję się jeszcze zorientować ile by mnie to kosztowało na miejscu w sklepie bo może nie warto zamawiać przez Allegro. Ostatnio zamawiałem w sklepie złączkę elastyczną i wyszło mi taniej 11 zł na samym towarze, a gdzie jeszcze koszty wysyłki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Dzięki za podpowiedź, też się skłaniałem ku tej opcji, a zależało mi aby mieć tarcze i klocki od jednego producenta. Ja u siebie mam tarcze boscha oraz klocki textara, niby były montowane w golfach V na pierwszym montażu (zestaw polecany mi przez Tosha). Zresztą kilka postów wyżej jak sprawdzisz opisywałem ten komplet, cenowo , jakościowo w sumie rzecz biorąc nigdy nie miałem tak fajnie dzialających hamulców. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Ja u siebie mam tarcze boscha oraz klocki textara, niby były montowane w golfach V na pierwszym > montażu (zestaw polecany mi przez Tosha). > Zresztą kilka postów wyżej jak sprawdzisz opisywałem ten komplet, cenowo , jakościowo w sumie > rzecz biorąc nigdy nie miałem tak fajnie dzialających hamulców. bo Textar to bardzo dobra firma, m.in. jest to pierwszy montaż do BMW, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Czy któryś z kolegów może się cokolwiek wypowiedzieć na temat tych klocków hamulcowych?? KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Tak. Miałem takie zalożone na tył i nie piszczało i nie szurało hamowało całkiem fajnie. Na przodzie miałem greenstufy i jak sie rozgrzewały to subiektywnie rosła siła hamowania.Ktoś na forum pisał że miał przy klockach standart odczucia podobne do moich. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Wkrotce przeprowadze test klockow hamulcowych przednich 4Max lub Kager (czyli teoretycznie najgorsze z mozliwych), Jako ze obecne klocki Fomar powoli dogorywaja (sprawily sie calkiem dobrze i polecam jako niezly zamiennik), a tarcze hamulcowe nadal sa w swietnym stanie i trzymaja wymiar, dla dobra ogolu przetestuje wyzej wspomniane...Albo obale mit, albo potwierdze... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan_Melanz Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 A ja tak szukam, szukam i nie widzę. Potrzebuję kupić bębny do mojej białej torpedy C14NZ (reszta opisu w podpisie ). Zależy mi na jakości gdy chodzi o hamulce. Oczywiście nie jest to samochód do wyczynów sportowych, tylko do dojazdu do pracy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Chyba będę musiał coś zrobić z przednimi hamulcami, bo siła hamowania jest poniżej moich oczekiwań (stare Punto hamowało dużo lepiej). Gdy kupowałem Astrę, to heble były w opłakanym stanie. Założyłem na szybko jakieś tanie tarcze (firmy nie pamiętam) i klocki TRW bo nie miałem już kasy na zestaw lepszej klasy. Mam teraz kilka pytań: Czy te moje tarcze mogą mieć aż tak duży wpływ na siłę hamowania? (bo klocki TRW chyba są niezłe) Co sądzicie o klockach Ferodo Premier? Bo miałem je w poprzednim samochodzie i siła hamowania była o wiele lepsza niż na TRW. Tylko, że miałem w nim tarcze Brembo. Zmieniać tarcze na jakieś lepsze (są jeszcze w dobrym stanie), czy tylko same klocki? Jak na razie mogę się spodziewać, że klocki Ferodo Premier poprawią siłę hamowania tylko nie wiem czy tarcze które mam nie zepsują efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Ja wymieniałem komplet tzn. tarcze i klocki TRW. I złego słowa powiedzieć nie mogę. Więc przypuszczam, że wina leży tutaj w złym "dograniu" tarcz z klockami. Proponuję kupić komplet jednej firmy lub jakiś sprawdzony i wielokrotnie wypróbowany "zestaw" tarcza/klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Sprawdzony w poprzednim samochodzie mam zestaw tarcze Brembo i klocki Ferodo Premier. Ferodo premier opisywane są jako zamiennik lepszej klasy niż fabryczne. Ferodo SL (tańsze niż Premier) porównywane są z fabrycznymi. Kumpel też chwalił sobie Ferodo Premier jako dużo lepsze niż TRW. Ale czy tarcza może mieć istotny wpływ na siłę hamowania?? Przecież stosowane są chyba bardzo podobne stopy metalu. Teraz zauważyłem, że masz F-kę. Z tego co wiem w G są słabsze hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > bo siła hamowania jest poniżej moich oczekiwań Robiłeś pomiary czy to tylko Twoje subiektywne odczucie? Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > Robiłeś pomiary czy to tylko Twoje subiektywne odczucie? > Pozdroofka Subiektywne ale porównane z innymi samochodami. W mojej astrze muszę o wiele mocniej wciskać pedał aby doprowadzić do uruchomienia ABSu niż np w o wiele starszym Fiacie Punto. Nie wspomnę już o samochodach podobnej klasy co Astra G. Jestem pewny że wymiana klocków na Ferodo Premier poprawi sytuację ale nie wiem czy moje tarcze w jakimś stopniu nie zepsują efektu. Dodam jeszcze, że płyn hamulcowy jest nowy, pedał twardy, tarcze nie biją, nic nie piszczy ani nie ociera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > Proponuję kupić komplet jednej firmy lub jakiś sprawdzony i wielokrotnie wypróbowany "zestaw" > tarcza/klocki. Sprawdzony zestaw: tarcze Bosch i klocki Textar. Polecam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > Sprawdzony zestaw: tarcze Bosch i klocki Textar. Polecam. Potwierdzam i ja, tacze 236 wentylowane i klocki textar i hamowanie o wiele fajniejsze, na dodatek dorzuciłem sobie tarcze na tył i jak jest ślisko trzeba hamować naprawdę z głową... ale mam nadzieje do czasu, kwestie ekonomiczne się poprawiają, więc Astra chyba będzie ratowana i co niesie za sobą dalsze modyfikacje w Astrolinie. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 to ja z kolei polecam za Pyth00n'em tarcze i klocki TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > to ja z kolei polecam za Pyth00n'em tarcze i klocki TRW Nie wątpie w ich skuteczność, ale zestaw Bosch - Textar o wiele tańszy... PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Koledzy, wy piszecie (o ile dobrze widzę) o Astrze F. Z tego co się orientuję F-ka ma nie najgorsze heble. Muszę jeszcze sprawdzić jak hamuje Astra F mojego brata na tarczach Brembo i klockach Ferodo, bo o ile pamiętam braciak kupował niedawno taki zestaw. Astra G chyba ma problem ze zbyt słabym wspomaganiem i słyszałem, że niektórzy montują serwo od Omegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 > Koledzy, wy piszecie (o ile dobrze widzę) o Astrze F. Z tego co się orientuję F-ka ma nie najgorsze > heble. oj akurat hamulce w Fce to nie raz juz na forum bylo narzekane ze nie za najlepsze wyszly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 > oj akurat hamulce w Fce to nie raz juz na forum bylo narzekane ze nie za najlepsze wyszly Hamulce są dobre tylko mięsień czworogłowy prawego uda u niektórych jest słabowity Edit: tak dla wyjaśnienia: jest słabsze wspomaganie hamulców niż w innych autach (np. Corsą D nie umiem delikatnie hamować bo od razu łapie na max). W Astrze F jest tak: mocno wdusisz - mocno hamuje, ja nie mam problemów. Mam zamontowane tarcze Jurid i klocki Lucas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 AG ma zdecydowanie lepszy i skuteczniejszy uklad hamulcowy w porownaniu do AF.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 > AG ma zdecydowanie lepszy i skuteczniejszy uklad hamulcowy w porownaniu do AF.... > Pozdrawiam Hm.. Sprawdzę to jak dorwę AF mojego brata. a co do mięśnia to kolarzom raczej nie brakuje pary w nogach więc u mnie ten problem odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzMuD Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Witam Przyszedł czas wymiany hamulców. Na przód już zakupiłem komplet Boscha(mam nadzieję, że się sprawdzi), ale został problem z tyłem - bębny. Byłem dzisiaj w sklepie i sprzedawca sprawdzając w katalogu stwierdził, że w moim aucie mogą być 2 rodzaje szczęk- szersze bądź węższe . Wiec tutaj mam do was prośbę, może ktoś z Was ma dokładniejsze info co tam może siedzieć? Tyłu pewnie bym nie ruszał, ale na liczniku dobija 270kkm, a nikt z rodziny nie przypomina sobie by kiedykolwiek w tyle były wymieniane bębny i szczeki, a co jakiś czas powraca problem z ręcznym. Jeśli się nie da określić co tam z tyłu jest bez zdejmowania, to zostawię to mechanikowi z gory dzieki za sugestie i pomoc. Astra F '93r. C14SE, sedan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 > Jeśli się nie da określić co tam z tyłu jest bez zdejmowania, to zostawię to mechanikowi Nie da się określić, trzeba zdjąć bęben. No ale przecież to nie problem. Nigdy nie miałem jednocześnie w rękach szerszych i węższych szczęk aby porównać czy różnią się tylko szerokośćią, ale podejrzewam, że szerokość ma znaczenie tylko wtedy kiedy ma zostać stary bęben. Ale gdy wymieniasz całość, obojętnie jaki komplet kupisz. Zaznaczam, że to tylko moje podejrzenia. Trzeba poczekać na któregoś ze sprzedawców, zaprzeczą lub potwierdzą. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Ostatnio przerabiałem temat w kombiaku. Zmierzyłem szerokość bębna i już wiedziałem jaki dobrać kpl. To jest najszybsze określenie "co tam jest". Co do zestawu szczęki i bębny na podmiankę to potrzebna jest jeszcze tarcza kotwiczna. Akurat mam już przygotowane te co mi przywiozłeś, do wymiany w HB na szersze szczęki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 > na podmiankę to potrzebna jest jeszcze tarcza kotwiczna. No przecież rozmawialiśmy o tym ostatnio. Ehhh, skleroza... Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Witam > Przyszedł czas wymiany hamulców. Na przód już zakupiłem komplet Boscha(mam nadzieję, że się > sprawdzi), Bardzo dobry wybor >ale został problem z tyłem - bębny. Po takim czasie warto wywalic caly komplet, lacznie z zestawem sprezyn i dobrze przygotowac samoregulator....byly dobre opisy jak to zrobic (robota jest mila, latwa i przyjemna-gwarantuje, a narzedzi specjalnych do tego nie potrzeba). Sprawdz koniecznie stan linek hamulcowych. W moim wozie juz chyba przyszedl czas na tyl, ale predzej zamontuje hamulce tarczowe, niz nowy zestaw "bebnowy"... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzMuD Napisano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 > Bardzo dobry wybor > Po takim czasie warto wywalic caly komplet, lacznie z zestawem sprezyn i dobrze przygotowac > samoregulator....byly dobre opisy jak to zrobic (robota jest mila, latwa i > przyjemna-gwarantuje, a narzedzi specjalnych do tego nie potrzeba). Sprawdz koniecznie stan > linek hamulcowych. > Pozdrawiam Autko dzisiaj pojechalo do mechanika i on bedzie dzialal . Linki jak ogladalem przy wymianie opon sa w moim odczuciu OK. Z tylem moze i bym sam podzialal, ale w ostatnia sobote uszkodzilem sobie jedno oko i teraz wygladam jak jednooki bandyta . Edit: By nie pisac nowego posta. Po wizycie u mechanika: Kupilem zle klocki hamulcowe(za duze ), mechanik zamontowal mi klocki RH (RoadHouse)- chyba bede testem bo w tym watku nie znalazlem info o nich. Szczeki mam wezsze, zamontowano do tego bebny Mikoda 9101 o wysokosci bebna 57,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 13 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2011 Witam, chciałbym wyrazić swój zachwyt nad klockami Mintex. Mój wcześniejszy zestaw: Tarcza Bosch i klocki Textar hamowały naprawdę dobrze, po dwóch latach klocki się zużyły (dużo hamuje), założyłem polecone przez Tosha Mintexy i muszę powiedzieć po przejechaniu nie całych 200 km klocki się już dotarły (chyba) dzisiaj mnie zadziwiły swoją skutecznością podczas awaryjnego hamowania. Znacznie lepiej niż na textarach, praktycznie było czuć jak klocek "wżera" się w tarcze. Jestem bardzo ciekaw ich trwałości, raz miałem klocki chyba po 12 pln za sztukę, nie dość, że nie było hamowania to piszczały i uwaga zużyły się pod dwóch miesiącach to mój rekord. Ogólnie polecam MINTEX. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.