Skocz do zawartości

Tarcze, klocki, bębny, szczęki


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Albo z Fiatem, tu dopiero jest zabawa....

wierzę na słowo, Fiatów u nas bywało mało, a jeżeli już to najczęściej jakieś flotowe Seicento na proste roboty typu hamulce czy zawieszenie, czasem Palio na pękający alternator,

wiem natomiast że dobrać części do Fiatowskiego 1.0 do rozrządu to jest dopiero jazda wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Jakieś opinie ,sugestie co to jest za towar .

> Może i było ale ten temat jest taki obszerny ,że oj oj .

> przykład

Miałem z tym produktem styczność. Nie wygląda to źle. Co prawda firma zalicza się do klasy "ekonomicznej" ale bywają gorsze.

Moim zdaniem rewelacyji nie będzie, ale do spokojnej jazdy wystarczy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Czy takie tarcze do mojej strzały będą ok? Chodzi mi o to czy nie są za słabe, może miał już takowe założone i powie mi coś więcej jak się sprawują ??

FEBI Bilstein GmbH + Co KG

Tarcza hamulcowa

Szer. 1: 41

srednica zewnętrzna: 236

Il. otworów: 4

Typ tarczy hamulcowej: wentylowana wewnętrznie

Miejsce zabudowy: oś przednia

Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Tak się chciałem doinformować - klocki Fomar można w miarę bezpiecznie zakładać na przód? Jakoś

> negatywnych opinii nie zauważyłem

Raportowalem wyzej o Fomarach, ktore mam zamontowane w swoim wozie. Jestem nimi pozytywnie zaskoczony, choc widac po zuzyciu (po ok 18 kkm), ze sa miekkie, bo zostalo ok 4 mm klockow. Nie piszcza, felgi nie brudza, po dotarciu hamowanie jest na bardzo dobrym poziomie, istotna roznice w skroceniu drogi hamowania zauwazylem po zmianie opon, o czym pisalem w innym kaciku. Mozesz smialo zakladac. Polecam jako tania i dobra opcje.

Kolejny test na moim wozie dotyczyc bedzie klockow 4max. Jako ze oryginalna tarcza hamulcowa nadal trzyma odpowiednia grubosc (a planuje powazna modyfikacje calego ukladu hamulcowego, wiec na aktualnej tarczy mi nie zalezy), uzyje takich wlasnie klockow (ktorych chcialem juz uzyc poprzednio-zaznaczam, z premedytacja), w celu obalenia pewnych mitow (klocki te byly testowane juz w kilku wozach i efekty byly pozytywne).

Do modyfikacji uzyje tarcz Bosch lub Textar o niespotykanym w AF rozmiarze oraz klockow Textar. Nie pytajcie jakich, wszystko wyjdzie w odpowiednim czasie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raportowalem wyzej o Fomarach, ktore mam zamontowane w swoim wozie. Jestem nimi pozytywnie

> zaskoczony, choc widac po zuzyciu (po ok 18 kkm), ze sa miekkie, bo zostalo ok 4 mm klockow.

> Nie piszcza, felgi nie brudza, po dotarciu hamowanie jest na bardzo dobrym poziomie, istotna

> roznice w skroceniu drogi hamowania zauwazylem po zmianie opon, o czym pisalem w innym kaciku.

> Mozesz smialo zakladac. Polecam jako tania i dobra opcje.

No właśnie Twoje posty widziałem, ale pisałeś o tych klockach krótko po zamontowaniu. Ale skoro piszesz, że po 18 kkm jest nadal ok, to ja nie mam wątpliwości. No i cena - 52 zł te jest zachęcająca więc nawet jak wytrzymają 30 kkm to też nie tragedia ok.gif

> Kolejny test na moim wozie dotyczyc bedzie klockow 4max. Jako ze oryginalna tarcza hamulcowa nadal

> trzyma odpowiednia grubosc (a planuje powazna modyfikacje calego ukladu hamulcowego, wiec na

> aktualnej tarczy mi nie zalezy), uzyje takich wlasnie klockow (ktorych chcialem juz uzyc

> poprzednio-zaznaczam, z premedytacja), w celu obalenia pewnych mitow (klocki te byly testowane

> juz w kilku wozach i efekty byly pozytywne).

> Do modyfikacji uzyje tarcz Bosch lub Textar o niespotykanym w AF rozmiarze oraz klockow Textar. Nie

> pytajcie jakich, wszystko wyjdzie w odpowiednim czasie...

> Pozdrawiam

A no to czekamy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Muszę wymienić tarcze plus klocki na przodzie i po przeczytaniu wątku ze trzy razy nadal nie wiem co będzie najlepsze wink.gif Głownie polecane są TRW i ATE. Może ktoś się orientuje czy nic sie nie pozmieniało w tym temacie, bo to różnie bywa. Ewentualnie co możecie z podanych niżej polecić:

tarcze: ATE, Bosch, Brembo, Delphi, Febi, Ferodo, TRW

klocki: ATE, Bosch, Breck, Delphi, Ferodo, Textar, TRW

Astra X16SZ z 1995 roku, hb, 5d. Cena nie gra roli cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Muszę wymienić tarcze plus klocki na przodzie i po przeczytaniu wątku ze trzy razy nadal nie

> wiem co będzie najlepsze Głownie polecane są TRW i ATE.

> Astra X16SZ z 1995 roku, hb, 5d. Cena nie gra roli

jeżeli cena nie gra roli to bezsprzecznie bierz ATE,

na ATE nigdy nie było reklamacji,

taniej ale też dobrze - tak jak pisze Tosh - będzie TRW, ale na TRW rzadko bo rzadko ale zdarzały się pojedyncze reklamacje,

ja obecnie u siebie mam ATE Power Disc z klockami TRW i to jest złe połączenie, co prawda zrobiłem na tym komplecie już ze 70kkm ale na tarczach już nie ma rowków hahaha.gif a klocków jest jeszcze z połowa boje_sie.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W maju 2009 zakładałem tarcze i klocki TRW od tamtej pory zrobiłem autem 30tys. Ogólnie rzecz biorąc nie hamują źle ale... Po pierwsze klocki brudzą felgę a po drugie przy lekkim przyhamowaniu piszczą. Klocków mam jeszcze z 5mm i tarcze straciły ok 1mm grubości. Jestem z nich średnio zadowolony. Zastanawiam się czy nie zmienić klocków na jakieś inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie TRW tarcze/klocki od czerwca'09, przebieg jak u Ciebie 30kkm

co do piszczenia to nie potwierdzam co do brudzenia felg to owszem, jak się tego

nie przypilnuje to koła są zaraz czarne grinser006.gif

jeśli chodzi o hamowanie to nie mogę złego słowa powiedzieć

a tak wyglądają po roku i 30-tu kkm:

284059187-trw.jpg

post-100298-14352509250857_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam

Muszę wymienić tarcze i klocki z tyłu (tarcze już bija podczas

hamowania).

W sklepie szanowny pan sprzedawca wspomniał, że do tyłu wystarczą

tańsze produkty. Ceny w tym przypadku za komplet tarcz i klocków około

200 (firm nie pamiętam). Czy zgadzacie się z opinią sprzedawcy.

Po przeczytaniu postów z archiwum wynika, że polecacie TRW tarcze i

klocki. Czy taki zestaw w cenie 180 tarcze, 100 klocki jest znośna.

Astra mam zamiar jeździć powiedzmy ze dwa lata (chyba, że wcześniej

mnie wykończy finansowo). Ale życie pewnie pokaże swoje.

Obecny przebieg 230000. Z przodu dosyć nowy (niecałe dwa lata) zestaw

tarcze brembo, klocki ATE.

Roczny przebieg ~20000km

No i jeszcze mam prośbę czy na 100 % mam zaciski lucasa, zdjęcie zrobione bez ściągania koła (mi wydaje się, że tak)

P 20.GIFozdr

post-39093-14352509688851_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I hamuje jak trzeba biglaugh.gif

Na przód komplet wentylowanych tarcz Power Disk, na tył gładkie, pełne.

Klocki również ATE na wszystkich kółkach.

Hamowanie jest bardzo dobre, żadnych pisków, trzasków, wstrząsów.

Polecam taki zestaw ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzcie, czy taki ZESTAW BOSCH da radę w mojej Asterce, czy szukać coś innego. Na zestaw ATE

> mnie nie stać, ale 3 stówy mogę wydać na tarcze + klocki do przodu, ewentualnie myślałem o

> tarczach Mikoda GT plus jakieś klocki.

jeżeli chodzi o moje zdanie to brałbym ten zestaw Boscha,

wolałbym to niż Mikody o których mam złą opinię,

możesz jeszcze poszukać tarcz Ferodo - bywają w przyzwoitej cenie a jakościowo są OK,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli chodzi o moje zdanie to brałbym ten zestaw Boscha,

> wolałbym to niż Mikody o których mam złą opinię,

> możesz jeszcze poszukać tarcz Ferodo - bywają w przyzwoitej cenie a jakościowo są OK,

> brat

Dzięki za podpowiedź, też się skłaniałem ku tej opcji, a zależało mi aby mieć tarcze i klocki od jednego producenta. Spróbuję się jeszcze zorientować ile by mnie to kosztowało na miejscu w sklepie bo może nie warto zamawiać przez Allegro. Ostatnio zamawiałem w sklepie złączkę elastyczną i wyszło mi taniej 11 zł na samym towarze, a gdzie jeszcze koszty wysyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za podpowiedź, też się skłaniałem ku tej opcji, a zależało mi aby mieć tarcze i klocki od jednego producenta.

Ja u siebie mam tarcze boscha oraz klocki textara, niby były montowane w golfach V na pierwszym montażu (zestaw polecany mi przez Tosha).

Zresztą kilka postów wyżej jak sprawdzisz opisywałem ten komplet, cenowo ok.gif, jakościowo ok.gif w sumie rzecz biorąc nigdy nie miałem tak fajnie dzialających hamulców.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja u siebie mam tarcze boscha oraz klocki textara, niby były montowane w golfach V na pierwszym

> montażu (zestaw polecany mi przez Tosha).

> Zresztą kilka postów wyżej jak sprawdzisz opisywałem ten komplet, cenowo , jakościowo w sumie

> rzecz biorąc nigdy nie miałem tak fajnie dzialających hamulców.

bo Textar to bardzo dobra firma, m.in. jest to pierwszy montaż do BMW,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrotce przeprowadze test klockow hamulcowych przednich 4Max lub Kager (czyli teoretycznie najgorsze z mozliwych), Jako ze obecne klocki Fomar powoli dogorywaja (sprawily sie calkiem dobrze i polecam jako niezly zamiennik), a tarcze hamulcowe nadal sa w swietnym stanie i trzymaja wymiar, dla dobra ogolu przetestuje wyzej wspomniane...Albo obale mit, albo potwierdze...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

A ja tak szukam, szukam i nie widzę. Potrzebuję kupić bębny do mojej białej torpedy C14NZ (reszta opisu w podpisie smile.gif ).

Zależy mi na jakości gdy chodzi o hamulce. Oczywiście nie jest to samochód do wyczynów sportowych, tylko do dojazdu do pracy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Chyba będę musiał coś zrobić z przednimi hamulcami, bo siła hamowania jest poniżej moich oczekiwań (stare Punto hamowało dużo lepiej). Gdy kupowałem Astrę, to heble były w opłakanym stanie. Założyłem na szybko jakieś tanie tarcze (firmy nie pamiętam) i klocki TRW bo nie miałem już kasy na zestaw lepszej klasy. Mam teraz kilka pytań:

Czy te moje tarcze mogą mieć aż tak duży wpływ na siłę hamowania? (bo klocki TRW chyba są niezłe)

Co sądzicie o klockach Ferodo Premier? Bo miałem je w poprzednim samochodzie i siła hamowania była o wiele lepsza niż na TRW. Tylko, że miałem w nim tarcze Brembo.

Zmieniać tarcze na jakieś lepsze (są jeszcze w dobrym stanie), czy tylko same klocki?

Jak na razie mogę się spodziewać, że klocki Ferodo Premier poprawią siłę hamowania tylko nie wiem czy tarcze które mam nie zepsują efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem komplet tzn. tarcze i klocki TRW.

I złego słowa powiedzieć nie mogę.

Więc przypuszczam, że wina leży tutaj w złym "dograniu" tarcz z klockami.

Proponuję kupić komplet jednej firmy lub jakiś sprawdzony i wielokrotnie wypróbowany "zestaw" tarcza/klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony w poprzednim samochodzie mam zestaw tarcze Brembo i klocki Ferodo Premier. Ferodo premier opisywane są jako zamiennik lepszej klasy niż fabryczne. Ferodo SL (tańsze niż Premier) porównywane są z fabrycznymi. Kumpel też chwalił sobie Ferodo Premier jako dużo lepsze niż TRW.

Ale czy tarcza może mieć istotny wpływ na siłę hamowania?? Przecież stosowane są chyba bardzo podobne stopy metalu.

Teraz zauważyłem, że masz F-kę. Z tego co wiem w G są słabsze hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłeś pomiary czy to tylko Twoje subiektywne odczucie?

> Pozdroofka

Subiektywne ale porównane z innymi samochodami. W mojej astrze muszę o wiele mocniej wciskać pedał aby doprowadzić do uruchomienia ABSu niż np w o wiele starszym Fiacie Punto. Nie wspomnę już o samochodach podobnej klasy co Astra G. Jestem pewny że wymiana klocków na Ferodo Premier poprawi sytuację ale nie wiem czy moje tarcze w jakimś stopniu nie zepsują efektu.

Dodam jeszcze, że płyn hamulcowy jest nowy, pedał twardy, tarcze nie biją, nic nie piszczy ani nie ociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzony zestaw: tarcze Bosch i klocki Textar. Polecam.

Potwierdzam i ja, tacze 236 wentylowane i klocki textar i hamowanie o wiele fajniejsze, na dodatek dorzuciłem sobie tarcze na tył i jak jest ślisko trzeba hamować naprawdę z głową... ale mam nadzieje do czasu, kwestie ekonomiczne się poprawiają, więc Astra chyba będzie ratowana i co niesie za sobą dalsze modyfikacje w Astrolinie.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wy piszecie (o ile dobrze widzę) o Astrze F. Z tego co się orientuję F-ka ma nie najgorsze heble. Muszę jeszcze sprawdzić jak hamuje Astra F mojego brata na tarczach Brembo i klockach Ferodo, bo o ile pamiętam braciak kupował niedawno taki zestaw. Astra G chyba ma problem ze zbyt słabym wspomaganiem i słyszałem, że niektórzy montują serwo od Omegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj akurat hamulce w Fce to nie raz juz na forum bylo narzekane ze nie za najlepsze wyszly

Hamulce są dobre tylko mięsień czworogłowy prawego uda u niektórych jest słabowity grinser006.gif

Edit: tak dla wyjaśnienia: jest słabsze wspomaganie hamulców niż w innych autach (np. Corsą D nie umiem delikatnie hamować bo od razu łapie na max). W Astrze F jest tak: mocno wdusisz - mocno hamuje, ja nie mam problemów.

Mam zamontowane tarcze Jurid i klocki Lucas ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AG ma zdecydowanie lepszy i skuteczniejszy uklad hamulcowy w porownaniu do AF....

> Pozdrawiam

Hm.. Sprawdzę to jak dorwę AF mojego brata.

a co do mięśnia to kolarzom raczej nie brakuje pary w nogach więc u mnie ten problem odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam

Przyszedł czas wymiany hamulców. Na przód już zakupiłem komplet Boscha(mam nadzieję, że się sprawdzi), ale został problem z tyłem - bębny.

Byłem dzisiaj w sklepie i sprzedawca sprawdzając w katalogu stwierdził, że w moim aucie mogą być 2 rodzaje szczęk- szersze bądź węższe niewiem.gif. Wiec tutaj mam do was prośbę, może ktoś z Was ma dokładniejsze info co tam może siedzieć?

Tyłu pewnie bym nie ruszał, ale na liczniku dobija 270kkm, a nikt z rodziny nie przypomina sobie by kiedykolwiek w tyle były wymieniane bębny i szczeki, a co jakiś czas powraca problem z ręcznym.

Jeśli się nie da określić co tam z tyłu jest bez zdejmowania, to zostawię to mechanikowi

z gory dzieki za sugestie i pomoc.

Astra F '93r. C14SE, sedan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli się nie da określić co tam z tyłu jest bez zdejmowania, to zostawię to mechanikowi

Nie da się określić, trzeba zdjąć bęben. No ale przecież to nie problem. Nigdy nie miałem jednocześnie w rękach szerszych i węższych szczęk aby porównać czy różnią się tylko szerokośćią, ale podejrzewam, że szerokość ma znaczenie tylko wtedy kiedy ma zostać stary bęben. Ale gdy wymieniasz całość, obojętnie jaki komplet kupisz. Zaznaczam, że to tylko moje podejrzenia. Trzeba poczekać na któregoś ze sprzedawców, zaprzeczą lub potwierdzą.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabiałem temat w kombiaku.

Zmierzyłem szerokość bębna i już wiedziałem jaki dobrać kpl.

To jest najszybsze określenie "co tam jest".

Co do zestawu szczęki i bębny na podmiankę to potrzebna jest jeszcze tarcza kotwiczna. Akurat mam już przygotowane te co mi przywiozłeś, do wymiany w HB na szersze szczęki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przyszedł czas wymiany hamulców. Na przód już zakupiłem komplet Boscha(mam nadzieję, że się

> sprawdzi),

Bardzo dobry wybor waytogo.gif

>ale został problem z tyłem - bębny.

Po takim czasie warto wywalic caly komplet, lacznie z zestawem sprezyn i dobrze przygotowac samoregulator....byly dobre opisy jak to zrobic (robota jest mila, latwa i przyjemna-gwarantuje, a narzedzi specjalnych do tego nie potrzeba). Sprawdz koniecznie stan linek hamulcowych.

W moim wozie juz chyba przyszedl czas na tyl, ale predzej zamontuje hamulce tarczowe, niz nowy zestaw "bebnowy"...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobry wybor

> Po takim czasie warto wywalic caly komplet, lacznie z zestawem sprezyn i dobrze przygotowac

> samoregulator....byly dobre opisy jak to zrobic (robota jest mila, latwa i

> przyjemna-gwarantuje, a narzedzi specjalnych do tego nie potrzeba). Sprawdz koniecznie stan

> linek hamulcowych.

> Pozdrawiam

Autko dzisiaj pojechalo do mechanika i on bedzie dzialal wink.gif.

Linki jak ogladalem przy wymianie opon sa w moim odczuciu OK.

Z tylem moze i bym sam podzialal, ale w ostatnia sobote uszkodzilem sobie jedno oko i teraz wygladam jak jednooki bandyta hehe.gif.

Edit:

By nie pisac nowego posta.

Po wizycie u mechanika:

Kupilem zle klocki hamulcowe(za duze icon_eek.gifsciana.gif), mechanik zamontowal mi klocki RH (RoadHouse)- chyba bede testem hehe.gif bo w tym watku nie znalazlem info o nich.

Szczeki mam wezsze, zamontowano do tego bebny Mikoda 9101 o wysokosci bebna 57,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam, chciałbym wyrazić swój zachwyt nad klockami Mintex.

Mój wcześniejszy zestaw: Tarcza Bosch i klocki Textar hamowały naprawdę dobrze, po dwóch latach klocki się zużyły (dużo hamuje), założyłem polecone przez Tosha Mintexy i muszę powiedzieć po przejechaniu nie całych 200 km klocki się już dotarły (chyba) dzisiaj mnie zadziwiły swoją skutecznością podczas awaryjnego hamowania.

Znacznie lepiej niż na textarach, praktycznie było czuć jak klocek "wżera" się w tarcze.

Jestem bardzo ciekaw ich trwałości, raz miałem klocki chyba po 12 pln za sztukę, nie dość, że nie było hamowania to piszczały i uwaga zużyły się pod dwóch miesiącach to mój rekord.

Ogólnie polecam MINTEX.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.