Skocz do zawartości

Znowu straszą podwyżką akcyzy na LPG


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> Tylko ze chca 1100 zl za 1000kg.

> A w przypadku lpg litr napewno nie jest rowny kilogramowi

ale wszystko przelicza się na pieniądze i nie ważne czy kilogram czy litr. Zależność jest ta sama.

W Niemczech państwo dopłaca do instalacji gazowych (CNG), a gaz jest tam znacznie tańszy niż NoPb, zarówno ziemny jak i LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ze chca 1100 zl za 1000kg.

> A w przypadku lpg litr napewno nie jest rowny kilogramowi

Oj kolega sie machnal. W UE minimalna stawka akcyzy, to 125EUR za TONE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w IE cena LPG to okolo 90c, a Pb 1.1-1.2E (nie wiem jak teraz -

> tak bylo 2 lata temu), wiec roznica na tyle mala, ze niekomu do

> glowy ni eprzyszlo zakladac instalke

Ta różnica wszędzie jest niewielka, ale są inne mechanizmy zachęcające do zakładania instalacji, zwrot kosztów, zniżki ubezpieczeniowe i podatkowe, ekologia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3 złote to latem za dużo,klima swoje też bierze

Dokładnie waytogo.gifbiglaugh.gif

> Zima też bo autko sie dłużej grzeje

> 2,5 zdzierżę

Ja nawet zdzierże 3,5 zł/l za noPB zakrecony.gif

Przy takim stosunku ceny noPB do LPG też opłacało by się jeździć na LPG, chociaż już samo zamontowanie takiej instalacji basaaaaardzo długo by się zwracało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, możesz do niej wstąpić w każdej chwili...

> ciekawe tylko że na całym cywilizowanym świecie, instalacje gazowe

> jako proekologiczne są uprzywilejowane a u nas mają być

> gnębione.

Ja nie widzę w montowaniu instalacji LPG działań "proekologicznych".

LPG jest bardziej ekologiczne od noPB - to fakt. Ale tylko w silnikach zasilanych gaźnikowo lub w silnikach "fabrycznie" do tego przystosowanych (chodzi właściwie nie o sam silnik, tylko jego zasilanie w paliwo). W samochodach z wtryskiem sprawa wygląda już całkiem inaczej. Nigdy instalacja gazowa nie pracuje tak stabilnie i precyzyjnie, jak wtrysk benzyny. Do tego montażem instalacji zajmują się przypadkowi ludzie, a polak ma to do siebie, że zazwyczaj nie patrzy gdzie zrobią to najlepiej, tylko żeby było jak najtaniej. Stąd te wieczne problemy ludzi z zagazowanymi samochodami, błędami wyświetlanym przez komputer itp. Wiele osób ma zamontowaną instalacje II generacji do samochodów z wtryskiem wielopunktowym. To tak jakby zamienić wtrysk wielopunktowy na jednopunktowy, przecież to nie może działać precyzyjnie. Ale jak jest kolektor ssący metalowy, to samochód pojedzie, ale emisja zanieczyszczeń na pewno nie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę, że zakładasz w takim razie, że wszyscy użytkownicy gazu mają

> instalki źle zamontowane i dla tego nie jest ekologicznie?

> dobre

Nie wszyscy, ale śmię stwierdzić, że większość grinser006.gif (wśród moich znajomych tylko jedna osoba nie miała problemów, może dlatego, że miała instalacje IV generacji i była zamontowana u dilera)

I żeby nie było, że mam uprzedzenia, w Uno też miałem instalacje LPG, sam podjąłem decyzję o jej zamontowaniu i oczywiście miałem źle zamontowaną, że o jej wyregulowaniu przez montażystę nie wspomnę. Na początku pojechałem 2 razy na regulacje, ale nie przynosiło to żadnych efektów: albo było dobrze na postoju, albo w czasie jazdy. Nigdy nie można było osiągnąć obydwu celów.

Dobrze, że to była instalacja I generacji (samochód gaźnikowy) i przy odrobinie wiedzy i pomysłowości można było samemu poeksperymentować i podregulować. Potem byłem już zadowolony, ale na dobrą sprawę sam od nowa tę instalacje zmontowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Się zastanawiam jaki wpływ ma LPG na szeroko rozumiany transport

> przemysłowy ...

A zastanawiasz sie jaka ilosc auto w firmach jezdzi na tym paliwie?

Zdziwilbys sie, jak duza. A co zmiana cen paliw oznacza dla firmy? Albo nizsza rentownosc (co nie wchodzi w rachube, bo biznes prowadzisz dla pieniedzy, a nie dla ideii), albo podwyzke cen uslug/towarow.

Szeroko pojety transport o ktorym mowisz, to zapewne transport ciezarowy, gdzie cena LPG wplywu zadnego nie ma. Ale patrzenie na to tylko w ten sposob, to patrzenie z klapkami na oczach.

Do tego nie za bardzo rozumiem z jakiego powodu raczysz obruszac sie i domagac podwyzki cen LPG? Sam z tego nie korzystasz wiec nie rozumiem? Bedzie Ci od tego lepiej? Ty tej podwyzki nie odczujesz jako ulge na cenach pozostalych paliw, a jedynie co wielce prawdopodobne jako podwyzke niektorych uslug i towarow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego nie za bardzo rozumiem z jakiego powodu raczysz obruszac sie

> i domagac podwyzki cen LPG?

Ja tu nawet widzę odwrotny mechanizm - LPG mimo wszystko "zabrało" sporo tankujących benzynę i dlatego ta nie podrożała, a olej napedowy dobił do ceny PB. Prawdopodobnie gdyby nie było u nas gazu i te dwa miliony samochodów lało by dalej PB to dawno była by po 6 złotych.

Tak więc niech ten gaz będzie nawet po 1 złoty, a instalki najnowszej generacji gratis grinser006.gif. A i tak sobie nie zamontuje hehe.gif270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie widzę w montowaniu instalacji LPG działań "proekologicznych".

> LPG jest bardziej ekologiczne od noPB - to fakt. Ale tylko w

> silnikach zasilanych gaźnikowo lub w silnikach "fabrycznie" do

> tego przystosowanych.

bzdura wynikająca z całkowitej ignorancji....

instalacja gazowa II i wyższej generacji jest sterowana sondą lambda tak że zawsze jest idealna mieszanka i zawsze będzie bardziej ekologiczna od każdego pojazdu benzynowego, bo mieszanka nie może być lepsza niż lambda

=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tu nawet widzę odwrotny mechanizm - LPG mimo wszystko "zabrało"

> sporo tankujących benzynę i dlatego ta nie podrożała, a olej

> napedowy dobił do ceny PB. Prawdopodobnie gdyby nie było u nas

> gazu i te dwa miliony samochodów lało by dalej PB to dawno była

> by po 6 złotych.

> Tak więc niech ten gaz będzie nawet po 1 złoty, a instalki najnowszej

> generacji gratis . A i tak sobie nie zamontuje

A to ja sie chetnie z tym postulatem zgodze, dzieki temu gaz bedzie tanszy i Pb bedzie tansza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uogólniasz Pan zlosnik.gif

ja znam za to kierownika diesla za którym nie chciałbyś nawet 100 metrów jechać zlosnik.gif

i jaki z tego morał?

ano żaden, jak Twoje posty które nijak odnoszą się do wzrostu akcyzy na LPG zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG powinien być tańszy od benzyny, ale nie tyle co teraz. 3 złote za

> litr też będzie sprawiedliwe . Papierosy i wóda powinny być

> drogie jak chcą czymś łatać dziure w budżecie.

Jaki sens miało by wtedy zakładanie instalacji lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki sens miało by wtedy zakładanie instalacji lpg?

LPG w ogólności jest bez sensu.

Silniki nie przystosowane do tego, trzeba dopłacić za instalkę, upchać gdzieś butlę, ryzykować szybszym zużcyiem silnika itd. A wszystko po to by uniknąć akcyzy. IMO sumarycznie dla gospodarki to jest nieopłacalne. Zbudował się cały rynek usług i towarów związanych z LPG, który w sumie nie jest tak naprawdę do nieczego potrzebny. Służy tylko do unikania wyższej akcyzy na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG w ogólności jest bez sensu.

> Silniki nie przystosowane do tego, trzeba dopłacić za instalkę,

> upchać gdzieś butlę, ryzykować szybszym zużcyiem silnika itd. A

> wszystko po to by uniknąć akcyzy. IMO sumarycznie dla gospodarki

> to jest nieopłacalne. Zbudował się cały rynek usług i towarów

> związanych z LPG, który w sumie nie jest tak naprawdę do

> nieczego potrzebny. Służy tylko do unikania wyższej akcyzy na

> paliwo.

A nie sadzisz, ze to wlasnie akcyza na pozostale paliwa jest delikatnie mowiac nieodpowiednio wysoka? Zrzucanie winy na rynek LPG w tym przypadku jest bledne, to nie LPG jest winne temu, ze w cenie paliwa jest tyle podatkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie sadzisz, ze to wlasnie akcyza na pozostale paliwa jest

> delikatnie mowiac nieodpowiednio wysoka?

Uważam.

> Zrzucanie winy na rynek

> LPG w tym przypadku jest bledne, to nie LPG jest winne temu, ze

> w cenie paliwa jest tyle podatkow.

Nie zrzucam winy na LPG. Podaję tylko przyczyny powstania rynku LPG, który z patrząc globalnie na gospodarkę, niczemu nie służy.

I żeby nie było, nie mam nic do userów LPG. Jak ktoś dużo jeździ, nie ma innego wyjscia, bo takie są realia no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie LPG jako dla użykownika ma ogromny sens gdy moge przejechać

> 100km wydając 14zł na paliwo

Z indywidualnego punktu widzenia tak. Ma sens, bo jest akcyza niższa.

Ale patrząc globalnie na gospodarkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG w ogólności jest bez sensu.

> Silniki nie przystosowane do tego, trzeba dopłacić za instalkę,

> upchać gdzieś butlę, ryzykować szybszym zużcyiem silnika itd. A

> wszystko po to by uniknąć akcyzy. IMO sumarycznie dla gospodarki

> to jest nieopłacalne. Zbudował się cały rynek usług i towarów

> związanych z LPG, który w sumie nie jest tak naprawdę do

> nieczego potrzebny. Służy tylko do unikania wyższej akcyzy na

> paliwo.

ryzykowna teza biorąc pod uwagę że wszystkie te warsztaty i stacje lpg płacą jakieś podatki zatrudniają ludzi etc.

wg. Ciebie samochody na lpg częściej się psują więc nakręca się sprzedaż części wpływy z vat etc biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ryzykowna teza biorąc pod uwagę że wszystkie te warsztaty i stacje

> lpg płacą jakieś podatki zatrudniają ludzi etc.

> wg. Ciebie samochody na lpg częściej się psują więc nakręca się

> sprzedaż części wpływy z vat etc

OK, tylko czemu to służy ???? Patrzac globalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG w ogólności jest bez sensu.

> Silniki nie przystosowane do tego, trzeba dopłacić za instalkę,

> upchać gdzieś butlę, ryzykować szybszym zużcyiem silnika itd.

kolego, o czym Ty piszesz? hmm.gif nie interesuje mnie akcyza a to, aby mnie było stać dojechać do roboty tuk.gif jeśli wynaleźliby silnik na siki, to też bym go wziął, tak długo jakby był tańszy. nono.gif

A gadki o tym, że gaz szybciej niszczy silnik wsadźmy proszę do kategorii bajek hahaha.gif

Przykład? Bardzo proszę: nubira przejechane 250tys na gazie i do teraz u gosta hula i ma się dobrze, vectra znajomego przekroczyła już 350tys i jest git. Nie mówiąc już o Tico kolegi z kącika, która chyba ma też z jakieś 300tys. Gdzie to szybkie zyżycie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego, o czym Ty piszesz? nie interesuje mnie akcyza a to, aby mnie

> było stać dojechać do roboty jeśli wynaleźliby silnik na siki,

> to też bym go wziął, tak długo jakby był tańszy.

> A gadki o tym, że gaz szybciej niszczy silnik wsadźmy proszę do

> kategorii bajek

> Przykład? Bardzo proszę: nubira przejechane 250tys na gazie i do

> teraz u gosta hula i ma się dobrze, vectra znajomego

> przekroczyła już 350tys i jest git. Nie mówiąc już o Tico kolegi

> z kącika, która chyba ma też z jakieś 300tys. Gdzie to szybkie

> zyżycie

Spokojnie, Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i nie denerwuj się.

Nikogo tam nie atakuję, poza systemem akcyzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG w ogólności jest bez sensu.

> Silniki nie przystosowane do tego, trzeba dopłacić za instalkę,

> upchać gdzieś butlę, ryzykować szybszym zużcyiem silnika itd. A

> wszystko po to by uniknąć akcyzy.

co za bzdury....

akcyza za lpg 695zł /1000kg

akcyza za Pb 1514zł /1000L

gaz jest po prostu tańszy, nie trzeba do niego jakiś wyjątkowych rafinerii, wystarczy skroplić. więc pisanie że jest taniej na LPG bo nie ma akcyzy to chyba nie za bardzo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli paliwa podrożeją to tak naprawdę Rząd nie wybierze z kieszeni

> kierowców te PLN'y ale z kieszeni wszystkich obywateli.

to zgoda...

Przemysł

> opiera się na transporcie więc wcześniej czy później odczujemy

> to w portfelach

pokaz mi tysiace dostawczakow i samochodow ciezarowych jezdzacych na LPG... transport dla przemyslu to glownie ciezarowki a te jezdza na ON a nie na LPG...

wiec podniesienie akcyzy na LPG uderzy w zwyklych obywateli bezposrednio w tych, ktorzy jezdzac korzystaja z instalacji LPG... pewnie w drobnych handlowcow uslugodawcow itd...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i nie denerwuj się.

> Nikogo tam nie atakuję, poza systemem akcyzy.

to może zrównać akcyzę na piwo z akcyzą spirytusu, czemu globalnie ma niby służyć tańsza akcyza na piwo od tej na spiryt i wódę.. ? Tak globalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zrzucam winy na LPG. Podaję tylko przyczyny powstania rynku LPG,

> który z patrząc globalnie na gospodarkę, niczemu nie służy.

A czemu służą pochodnie na polach naftowych u arabów spalające gaz który jest produktem ubocznym, dla nich taniej jest go spalić na miejscu niż eksportować... tak globalnie.. czemu służą ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co za bzdury....

> akcyza za lpg 695zł /1000kg

> akcyza za Pb 1514zł /1000L

> gaz jest po prostu tańszy, nie trzeba do niego jakiś wyjątkowych

> rafinerii, wystarczy skroplić. więc pisanie że jest taniej na

> LPG bo nie ma akcyzy to chyba nie za bardzo.....

Oczywiście, ze jest troche tańszy w produkcji, bo to praktycznie odpad jest.

Ale i akcyza jest dużo niższa.

Była jeszcze niższa i stąd rozwój tej dziedziny gospodarki.

Cały świat gdzie nie ma takiej akcyzy jeździ na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już mówimy o grupach "uprzywilejowanych" oslabiony.gif to (narazie) owszem najmniejszą akcyzą obłożony jest gaz LPG. Sam jeżdżę na LPG (bo taniej) ale nie uważam się za uprzywilejowanego. Zakładając instalację zapłaciłem na wprost VAT od usługi w wysokości ok 600 pln!

Jasne, że wolałbym jeździć na benzynie i nie bawić się dodatkowy osprzęt w samochodzie, ale jak napisał kiedyś J.K.Mikke: "jestem dumny że płacę podatki na swoje państwo, ale byłbym jeszcze bardziej dumny, gdybym płacił połowę" devil.gif

Jeśli już mówimy o "równaniu" akcyzy :

- stawka na ON to ok 1100 pln /1000 l

- stawka na noPb to ok 1600 pln /1000 l

Także użytkownicy diesli też są grupą "uprzywilejowaną" drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była jeszcze niższa i stąd rozwój tej dziedziny gospodarki.

a mi się wydaje że po prostu nie ogarniasz tego co znaczy globalnie. układ idealny powstałby gdyby auta osobowe miejskie o zasięgu 200km/d jeździły tylko na gazie ziemnym lub na prąd, autobusy na LPG, ciężarówki, okręty na ON bo mają duże i sprawniejsze silniki a tankowce i podobne na reaktorach.

i takie rzeczy powinno się właśnie akcyzą i upustami regulować, obecnie cały rynek motoryzacyjny rzucił się na ON w wyniku czego ceny benzyny stoją, widuje się cena ON a LPG jest spalany w wielu krajach jako odpad kosztujący centy przy wydobyciu ropy wartej 130dol. Globalnie to powinna być równowaga zużycia energii, byłaby tańsza i dostępniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zacznijmy od tego, że nie rozumiem za bardzo dlaczego wzrost akcyzy przyniesie tym inteligentym ludzią na wiejskiej zysk? hmm.gif według mnie jest tak, że jak podniosą akcyzę, to tym samym zmienszy się popyt na gaz, więc stracą. A najlepszym przykładem potwierdzającym tą teze jest obniżka (chyba w 2006) akcyzy na wódkę etc. Nagle ludzie nie jechali kupować alkoholu na czechy, a firmy produkcyjne nie nadążały z produkcją. Wzrosły też zyski z akcyzy (no bo popyt wyższy wyregulował niższą akcyzę) IThankYou.gif ale oczywiście rząd miał inne zdanie (pewnie były jakieś naciski etc.) i podniśli zaś stawkę. totalna głupota nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mylisz lpg z gazem ziemnym...

cytat z wikipedia: "LPG uzyskiwany jest jako produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej. Niewielkie jego ilości otrzymuje się także ze złóż gazu ziemnego, zwykle na początku uruchamiania nowego odwiertu(...)" IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mi się wydaje że po prostu nie ogarniasz tego co znaczy globalnie.

> układ idealny powstałby gdyby auta osobowe miejskie o zasięgu

> 200km/d jeździły tylko na gazie ziemnym lub na prąd, autobusy na

> LPG, ciężarówki, okręty na ON bo mają duże i sprawniejsze

> silniki a tankowce i podobne na reaktorach.

> i takie rzeczy powinno się właśnie akcyzą i upustami regulować,

> obecnie cały rynek motoryzacyjny rzucił się na ON w wyniku czego

> ceny benzyny stoją, widuje się cena ON a LPG jest spalany w

> wielu krajach jako odpad kosztujący centy przy wydobyciu ropy

> wartej 130dol. Globalnie to powinna być równowaga zużycia

> energii, byłaby tańsza i dostępniejsza.

Po prostu Ty podchodzisz do rynku regulacyjnie.

Ja widzę co się dzieje na rynku bez akcyzy. Nikt masowo nie przerzuca się z benzyny na LPG albo ON.

Prąd lub inne alternatywne źródła energii dla aut są dużo droższe od benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG w ogólności jest bez sensu.

> Silniki nie przystosowane do tego, trzeba dopłacić za instalkę,

> upchać gdzieś butlę,.....

Gdyby przeciętny Polak zarabiał tyle,żeby swobodnie mógł podjechać pod dystrybutor z benzyną i zatankować ,wtedy nie myślałby jak jeździć taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ł

> pokaz mi tysiace dostawczakow i samochodow ciezarowych jezdzacych na

> LPG... transport dla przemyslu to glownie ciezarowki a te jezdza

> na ON a nie na LPG...

Transport przemysłowy to nie tylko TIR'y nono.gif małe firmy,handel np.rodzinne biznesiki nie kupują TIR'a aby rozwieźć bułki czy towar do okolicznych sklepików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.