jqr Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Zamierzam wymienić sam rozrząd w moim aucie. Jeśli ktoś ma doświadczenia z 1.2 lub 1.4 proszę niech się podzieli. Wg mnie wystarczy nanieść oznaczenia na koła zębate (na rozrządzie i wale) oraz na starym pasku, zablokować koła żeby się nie obróciły o 360 stopni, potem przenieść oznaczenia na nowy pasek i założyć. No i pozostaje jeszcze zabawa z pompą i napinaczem. Tak wymieniałem w innym samochodzie gdzie nie było cech na kołach i pasku. Wszelkie uwagi mile widziane. A wszystko m.in. dlatego że zabiła mnie cena ASiO - była niestety okrągła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Już mój sąsiad wymieniał sam w starym BMW bo chciał zaoszczędzić i spierniczył silnik ... Odradzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 > Zamierzam wymienić sam rozrząd Jesli to już robiłeś w innych autach to nie ma problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Wałki rozrządu zablokować można imbusem 10 który wchodzi w dziurkę po wykręceniu zaślepek z przodu i z tyłu silnika. Tłoki 1 i 2 cylindara muszą być na tej samej wysokości , co wybadasz wykręcając świece i wkładając np. dwa jednakowe pręty fi6 Na napinaczu są znaki , które powinny się pokryć lub troszkę bardziej go naprężyć. Screeny poszły na email Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepas Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 > A wszystko m.in. dlatego że zabiła mnie cena ASiO - była niestety > okrągła. Słuchaj w Topoli k/Chojnic )Salon_serwis FIAT) za wymiane kompletnego rozrządu+olej+filtry+komp zapłaciłem 230zł !! czesci moje wiec uderz do nich naprawde taniocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 > Słuchaj w Topoli k/Chojnic )Salon_serwis FIAT) za wymiane kompletnego > rozrządu+olej+filtry+komp zapłaciłem 230zł !! czesci moje wiec > uderz do nich naprawde taniocha Dobra cena, ale wolę jak części rozrządu są ASO, u mnie za wymianę pasek+rolka+napinacz wytargowałem za materiały+robocizna+gwarancja 650brutto. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 > Słuchaj w Topoli k/Chojnic )Salon_serwis FIAT) niestety w obie strony miałbym ok. 200 km, a musiałbym pewnie na dwa razy jechać, bo pracuję pon - sobota. Odnośnie ustawiania/blokowania wałków, to chciałem to odpuścić i po prostu zablokować koło rozrządu i wału korbowego i założyć identycznie nowy pasek. A lokalne ASiO wypowiedziało magiczną kwotę - 1000zł (z pompą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Ja też chciałbym sam wymienić rozrząd ,bo szkoda mi $$$ - ale niestety nie mam pojęcia o tym a żadnego manuala ze zdjęciami do JTD nie znalazłem,więc sobie odpuszczam. Poza tym byłaby to pierwsza własnoręczna wymiana - nie mam kompletnie doświadczenia :/ [EDIT: poza tym chciałbym wymienić pasek od klimy + pompę wody a to już zupełnie ponad moje możliwości ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek55 Napisano 28 Maja 2009 Udostępnij Napisano 28 Maja 2009 > Wałki rozrządu zablokować można imbusem 10 który wchodzi w dziurkę po > wykręceniu zaślepek z przodu i z tyłu silnika. Czy wystarczy zablokować jeden wałek, ten z przodu? Drugi jest napędzany przecież przez koło zębate i nie powinien się przestawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 > Czy wystarczy zablokować jeden wałek, ten z przodu? > Drugi jest napędzany przecież przez koło zębate i nie powinien się > przestawić. można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 No i wymieniłem rozrząd samemu - całość średnio trudna dla osoby raczej słabo znającej się na temacie. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek - szczegóły wkrótce. Koszty: 313zl części (pasek rozrz., napinacz, pompa wody, pasek altka i klimy) + 50 zł płyn chłodniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monty Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 a w jaki sposob ustaliles napiecie paska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > a w jaki sposob ustaliles napiecie paska? napinacz na "maxa", 2 obroty wału korbowego, żeby napięcie się wyrównało między kołami i wtedy poprawka do zrównania znaczników na napinaczu. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam Mam taki sam silnika jak kolega w swoim Stilo, przebieg 73tys. no ale skończył właśnie piec lat i jak koledzy myślą trzeba juz się braz za wymianę? Wcześniej miałem Punto II, z silnikiem 1.2 8V tam zmieniłem bez problemu ale tam to pikus a silnik 1.4 to widzę inna bajka i trochę sie waham przed samodzielna wymiana, więc jesli to możliwe to proszę o wstawienie jakiegoś dokładniejszego manula. A gdzie kolega nabył potrzebne rzeczy, oraz jakich marek? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Mam taki sam silnika jak kolega w swoim Stilo, przebieg 73tys. no ale skończył właśnie piec lat Ja wymieniałem głównie ze względu na wiek (5lat), przebieg 85kkm, więc myślę że nie ma co zwlekać z wymianą > A gdzie kolega nabył potrzebne rzeczy, oraz jakich marek? większość: link allegro czyli pasek Continental, napinacz SKF, pompa Ruville i do tego pasek alternatora i klimy w lokalnym sklepie motoryzacyjnym - Continental (po demontażu widać było że jest sparciały od strony wewn.) manual jest w trakcie powstawania, piszę go również dla siebie bo eLEARN mnie trochę zdziwił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 czekam na manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Witam, Miesiąc temu wymieniałem rozrząd w firmie: http://www.serfiat.i-pila.pl/serfiat Usługa zawierała: - wymianę rozrządu (bez pompy) - włącznie z częściami, - kasowanie inspekcji, - czyszczenie wszystkich zacisków hamulcowych; Cena całej usługi: 450 zł . Podaję informację dla Kolegów z okolic Piły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monty Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 a w jakim stanie byl pasek rozrzadu i inne graty--widac bylo po nim zmeczenie? ja mam taki(1,4) motor z sierpnia 2005 i 39tys przebiegu i chyba w przyszlym roku podejde do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > a w jakim stanie byl pasek rozrzadu i inne graty--widac bylo po nim pasek miał zaokrąglone zęby - widać było na obu rogach starcie, rolka była głośniejsza w porównaniu do nowej, a na pompie był ślad wycieku z osi > zmeczenie? ja mam taki(1,4) motor z sierpnia 2005 i 39tys > przebiegu i chyba w przyszlym roku podejde do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > czekam na manuala Poniżej zapisałem moje postępowanie przy wymianie rozrządu, nie jest ono idealne, ani prawdopodobnie najlepsze (dlatego nie ponoszę odpowiedzialności za użycie i rozpowszechnianie moich porad). potrzebne: klucze nasadowe 10, 13, 15 i długie przedłużki płaska 13tka i najlepiej oczkowa 13tka imbus 6tka - możliwie długi szczypce stżkowe lub zagięte podnośnik samochodowy - może być nawet do zmiany kół podpora do zabezpieczenia podniesionego samochodu podpora pod silnik (chyba że ktoś ma wieszak do podwieszenia silnika) wiadro pasek + napinacz i jeśli pompa, to proponuję 5-6l płynu chłodniczego i cybant zaciskający wąż chłodnicy, silikon wysokotemperaturowy pasek CONTITECH CT1049 rolka SKF VKM 12201 pompa Ruville 65819 Zaczynamy - odłączam kleme (-) akumulatora - demontuję filtr powietrza (3x10) - podnoszę samochód i zdejmuję prawe przednie koło - demontuję prawą boczną osłonę pod silnikiem - demontuję prawe nadkole - zrywam jednorazową opaskę (cybant) dolnego węża chłodnicy i spuszczam do wiadra płyn chłodniczy, odkręcam korek zbiornika wyrównawczego i motylkowy odpowietrzacz na górze chłodnicy - wyczepiam rurki płuny chłodniczego w kierunku chłodnicy i nagrzewnicy z plastikowych mocowań, demontuję zbiornik płynu wyrównawczego (2x10) i podwieszam go pod maską drutem - podpieram miskę olejową silnika (wykorzystałem drewniany pieniek z ogrodu) i opuszczam minimalnie samochód, aby odciążyć prawe mocowanie silnika - demontuję najpierw elastyczne prawe mocowanie silnika (6x15), potem sztywne (6x15) - demontuję napinacz paska akcesoriów (imbus 6) i wyjmuję pasek - oznaczam kierunek montażu koła paska akcesoriów na wale korbowym (najłatwiej względem czujnika obrotów wału) - demontuję ww. koło (3x13) - delikatnie, bo nie powinno się kręcić silnikiem "do tyłu" (wystarczy przytrzymać koło ręką) - demontuję górną plastikową osłonę paska rozrządu (13 + 10) i dolną (10), zabezpieczam kable od czujnika obrotów wału, które są schowane pod tymi osłonami - oznaczam na kole rozrządu, głowicy i pasku punkty odpowiadające wybranemu zębowi paska (dowolny dobrze widoczny) - polecam wybrać punkt odpowiadający godzinie 1-3 na kole rozrządu patrząc od strony koła - łatwiej potem dopasować pasek - podobnie na kole zębatym wału korbowego - polecam na godzinie 4-6 (dla uniknięcia niejasności oznaczam na pasku oprócz zębów 1 - górne koło, 2 - dolne, bo na zdjętym pasku są prawie naprzeciw siebie), do oznaczania - na pasku biały korektor, na kołach i bloku/głowicy czarny marker - luzuję delikatnie napinacz i również delikatnie zdejmujemy pasek potem napinacz - przenoszę oznaczenia ze starego paska na nowy - podkłądam szmatkę pod pompę wody i ją demontuję - 3 śruby 10 + nakrętka 10 - oczyszczam blok silnika pod pompą wody ze starego silikonu i wybieram czystą szmatką resztę płynu - cienko smaruję krawędź nowej pompy silikonem na wysoką temp. i montuję - dokręcam "na krzyż" tak jak koła w samochodzie - z wyczuciem - oczyszczam rowki w kołach zębatych - zakładam napinacz, narazie nie dokręcam - (od strony nadkola) zakładam pasek najpierw na koło wału korbowego zgodnie z naszymi oznaczeniami - wciskam coś miękkiego pomiędzy pasek, a osłonę paska od dołu, żeby pasek się nie przesunął (u mnie plastikowa zatyczka od markera) - (od komory silnika) przekładam pasek tak jak ma być zamontowany na koło pompy i koło rozrządu (okręcam luźny napinacz w położenie bez naciągu) - pasek będzie o 1-2 zęby niedociągnięty w porównaniu do ostatecznego, więc ręką naciągam pasek kołem pompy, drugą ręką zakładam pierwsze zęby na koło rozrządu i delikatnie naciągając na pozostałe - stożkowymi szczypcami obracam napinacz do maxymalnego napięia (ruchomy wskaźnik w kierunku kabiny) i dokręcam napinacz - wykonuję 2 obroty wałem korbywym (nasadowym kluczem z długą przedłużką śruba na wale 15) - luzuję, ustawiam napinacz w odpowiednim położeniu, dokręcam - i składamy - osłony paska, koło paska akcesoriów, napinacz tego paska - zakładam pasek akcesoriów na koła oprócz klimatyzatora, uginam napinacz (w dół) używając najlepiej długiej oczkowej 13tki (śruba na wychylnej rolce) i naciągam na ostatnie koło - montuję sztywne mocowanie silnika, potem elastyczne - montuję zbiornik płynu chłodniczego oraz wąż chłodnicy i zaciskam cybantem - montuję filtr powietrza - napełniam układ chłodzenia płynem do przelania się przez odpowietrznik w chłodnicy, zakręcam odpowietrznik i dopełniam parę centymetrów ponad max - po chwili luzuję odpowietrznik i czekam aż przestanie wylatywac powietrze z chłodnicy i będzie się sączyć sama ciecz, zakręcam - montuję prawą boczną osłonę pod silnikiem i prawe nadkole, opuszczam samochód - podłączam kleme (-) akumulatora - odpalam silnik i wygląda że wszystko sie udało - obserwuję poziom płynu chłodniczego i dolewam jak poziom się obniża - gdy ciecz chłodząca osiągnie temp roboczą, podnoszę obroty silnika do około 3000tys na 30 sek. i tak 5 razy (za każdym razem pojawią się bąble powietrz w zbiorniku wyrównawczym i poziom cieczy spadnie), jeśli spadnie poniżej max - dolewam - silnik chodzi, aż wentylator chłodnicy załączy się 2 razy, potem włączam ogrzewanie wnętrza na max. i jeśli spadnie poziom płynu dolewam - no i to jest koniec, kontrolujemy czy nigdzie nie cieknie, radzę pozostawić płyn trochę powyżej max., bo podczas pierwszej jazdy jeszcze może minimalnie spaść. Przed wykonaniem wszystkiego polecam lekturę eLEARN z pewnymi uwagami - kolejność demontażu jest inna (mniej wygodna) oraz procedura wymiany paska rozrządu zawiera błędny opis demontażu paska akcesoriów w silniku z klimatyzacją - zakłada napinanie paska altermnatorem jak to ma miejsce w silnikach bez klimatyzacji. Radzę więc zobaczyć w eLEARN oddzielną procedurę wymiany i napięcia paska dla samochodów z klimą - jest OK Informacyjnie, mam silnik 843A1.000 (1.4 95KM) montowany w Stilo od początku 2004 do początku 2005 Z uwagi, że silnik był krótko produkowany niektórzy producenci części nie uwzględniają go w katalogach w palecie Stilo, radzę szukać np Lanci Mussa z tym silnikiem lub oczywiście po modelu silnika Przy okazji dziękuję i pozdrawiam kolegę DUKE'a, który użyczył mi eLEARNa - to już prawie 5 lat temu Gdyby ktoś miał nowszego eLEARNA - z 2005 lub później proszę o informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Chylę czoła nad włożonym trudem przy opracowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bumierstilo Napisano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 Witam. Mam Stilo 1.2 16V_wiek 6lat_przebieg 40K. Pytanie-czy mogę wymienić sam pasek rozrządu? Jeżeli tak, to nie będzie chyba skąplikowany zabieg jeżeli napinacz i rolki zostaną stare Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 > Pytanie-czy mogę wymienić sam pasek rozrządu? Oczywiście, że możesz. Możesz też wcale nie wymieniać. A na poważnie, to po jaką cholerę chcesz oszczędzać na rolce i napinaczu Po co Ci nowy pasek jeśli, być może, napinacz nie napina już paska i istnieje ryzyko, że nawet ten nowy pasek Ci przeskoczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 11 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2009 U mnie pompa Ruville 65819 po 6kkm dostała takiego luzu na osi, że łopatki pompy zaczęły szorować o blok silnika i ładnie zebrały trochę metalu. Dziś włożyłem inną pompę, szczęśliwie pompa zaznaczyła swój koniec sporym wyciekiem płynu, a nie zerwaniem paska. Być może to wada jednostkowa, ale chyba każdy wolałby wiedzieć coś takiego przed zakupem. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > U mnie pompa Ruville 65819 po 6kkm dostała takiego luzu na osi, że łopatki pompy zaczęły szorować o blok silnika i ładnie zebrały trochę metalu. > Dziś włożyłem inną pompę, szczęśliwie pompa zaznaczyła swój koniec sporym wyciekiem płynu, a nie zerwaniem paska. > Być może to wada jednostkowa, ale chyba każdy wolałby wiedzieć coś takiego przed zakupem. Super ... ale jak taką przypadłość zdiagnozować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Hm, ze predzej tego nie zauwazylem, kolega jest z CG? Grudziadz? Jak cos to mam potrzebne blokady walka rozrzadu. To tak przyszlosciowo gdyby byla potrzeba. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2009 > Super ... ale jak taką przypadłość zdiagnozować Pompa zdarła tyle materiału z bloku silnika, że zasyfił się cały układ - stalowy pył widać m.in. na dnie zbiornika wyrównawczego, no i wyciek z pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2009 > Hm, ze predzej tego nie zauwazylem, kolega jest z CG? Grudziadz? Blachy mam ciągle CG, bo pochodzę z Grudziądza i tam rejestrowane jeszcze auto, aktualnie mieszkam w Wałczu. Ale regularnie jestem w Grudziądzu, więc dobrze wiedzieć - bo rozrząd i pompę teraz wymieniałem bez blokad. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 JanuszK - odnośnie twojego opisu wymiany paska to jest ona wielce ryzykowna. W tych silniach praktycznie koniecznością jest używanie fiatowskich blokad do rozrządu a przynajmniej jakis zamienników które umożliwiają właściwe ustawienie wałków w pozycji gdy cylindy są w jednej linii. Ja kupiłem Stilo które własnie miało wymieniany rozrząd metodą z zaznaczaniem na kołach i pasku i nie zdało to egzaminu - rozrząd był źle ustawiony i wywalało błedy, silnik ciezko zapalał i nie pracował poprawnie - szczególnie przy wchodzeniu na obroty. Oczywiście jesli mamy szczęście i nic nam sie nie przestawi przy zakładaniu paska to ta metoda zda egzamin ale wystarczy mały błędny ruch i rozrządu nie ustawi się juz prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Przecież w 1.4 jest tylko jedno koło pasowe rozrządu, to co się może przestawić, jak zostaną zrobione znaki. Tylko przypadek obrócenia kółka rozrządu o 360 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > gdy cylindy są w jednej linii. wiem wiem, czepiam się szczegółów/literówek, ale jak ktoś w 1.4 potrafi ustawić cylindry nie w jednej lini, jest naprawdę boski swoją drogą nie widzę w wymianie rozrządu nic szczególnie trudnego, no może poza tym że gdy nie blokujemy kół może nam trochę wał odbić.... ale po to robimy znaki Tak samo nie ma większego (prawda ) znaczenia w jakiej pozycji wału to robimy, jeśli mamy wszystko zablokowane..... czy to jest GMP czy też nie różnicy nie widzę..... ps. otwory do blokowania kół mają zwykły gwint i można tam wkręcić zwykłą śrubę ? Czy muszą być ori blokady z odpowiednim skokiem gwintu ? (najlepiej jak by ktoś napisał na podstawie 1.9JTD ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Przydałby się manual do JTD/Multijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Przydałby się manual do JTD/Multijet Do JTD już niebawem się ukaże...... ale narazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > ukarze Ale co przewinił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Ale co przewinił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Zdarza się najlepszym. Rozrząd w MJ jest taki sam jak w JTD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Zdarza się najlepszym. Rozrząd w MJ jest taki sam jak w JTD? Pojęcia nie mam, wiem że w JTD (115KM) jest standardowy CR i nawet pompą nie trzeba się zbytnio przejmować MJ są różne nie ? 120KM i 150KM, ten co ma 8V będzie taki sam jak JTD, ten co ma 16V ponoć ma 2 wałki rozrządu, co ponoć komplikuje sprawę (choć nie wiem dlaczego) i ponoć ustawienie pompy względem rozrządu ma znaczenie..... ale skoro to CR to też nie mam pojęcia jakim cudem może mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 22 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > JanuszK - odnośnie twojego opisu wymiany paska to jest ona wielce ryzykowna. Oczywiście jest ryzyko, a ja ja bym nie powiedział "wielce ryzykowna". Rzeczywiście trzeba być pewnym że wcześniej rozrząd był OK i LICZYĆ ZĘBY NA PASKU - krzyczę bo zgranie ilości zębów paska pomiędzy zębami na górnym i dolnym kole jest nawet ważniejsze niż oznaczenia na kołach i bloku silnika (często potrzeba dociągnięcia o 1 ząb z uwagi na "krótszy" nowy pasek). A oczywiście przy następnej wymianie skuszę się pożyczyć blokady (jesli kolega Lesiu będzie je jeszcze miał), ale znaki na kołąch i pasku pewnie i tak kontrolnie zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > Tak samo nie ma większego (prawda ) znaczenia w jakiej pozycji wału to robimy, jeśli mamy wszystko > zablokowane..... czy to jest GMP czy też nie różnicy nie widzę..... Nie wiem, może ja sobie to źle wyobrażam ale w sytuacji gdy robimy rozrząd do ktorego nie mamy pewności czy był idealnie ustawiony przed nasza ingerencją to ustawienie GMP jest koniecznościa i tylko w tej pozycji zablokowanie wałków daje pewność. > ps. otwory do blokowania kół mają zwykły gwint i można tam wkręcić zwykłą śrubę ? Czy muszą być > ori blokady z odpowiednim skokiem gwintu ? (najlepiej jak by ktoś napisał na podstawie 1.9JTD > ) Nie wiem jak z gwintem ale na końcu wkręcane blokady są odpowiednio sprofilowane a wkrecenie zwyklej śruby raczej nie zablokuje ich porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > Nie wiem, może ja sobie to źle wyobrażam ale w sytuacji gdy robimy rozrząd do ktorego nie mamy > pewności czy był idealnie ustawiony przed nasza ingerencją to ustawienie GMP jest > koniecznościa i tylko w tej pozycji zablokowanie wałków daje pewność. No niby prawda, ale biorąc pod uwagę że nasz samochód na tych ustawieniach zrobił bez większego kłopotu 60k km świadczy tylko o tym, że rozrząd jest dobrze ustawiony. Poza tym jest to operacja zmiany paska, a nie ustawiania rozrządu... i cały 'myk' polega na tym by zamienić paski nie ruszając rozrządu ani troszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > Poza tym jest to operacja zmiany paska, a nie ustawiania rozrządu... i cały 'myk' polega na tym by > zamienić paski nie ruszając rozrządu ani troszkę Masz rację ale kupiłem auto w ktorym niedawno pasek był robiony i rozrząd był wyraźnie przestawiony. Skutek ustawiania zakreślaniem po kołach i pasku. Jest przynajmniej kilka momentów gdzie może nam się rozjechac synchronizacja walków dlatego napisałem że bez blokad to operacja ryzykowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 A może mi ktoś łopatologicznie wytłmaczyć, o co chodzi z tymi zębami? Pasek jest jednolity, więc ciągnie wszystko za sobą, co za różnica którą swoją częścią ciągnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > A może mi ktoś łopatologicznie wytłmaczyć, o co chodzi z tymi zębami? > Pasek jest jednolity, więc ciągnie wszystko za sobą, co za różnica > którą swoją częścią ciągnie? Rozwiń pytanie, bo nie kumam o co chodzi.... ...jeśli dobrze zrozumiałem, to chodzi ci o znakowanie zębów, otóż masz stary pasek, robisz sobie kropke na dwóch kołach zębatych... i jakiś znak na starym pasku w dołkach gdzie te zęby wchodzą.... potem zakładasz nowy pasek, i liczba zębów między 'dołkami' na pasku musi być taka sama jak na starym.... samo zablokowanie kół nie wystarczył, bez napinacza pasek ma trochę luzu i 'na oko' bardzo prawdopodobne że założysz go o jeden ząbek dalej/bliżej, co defakto przestawi rozrząd o jeden ząbek... niby wszystko będzie działało, ale nie będzie to co powinno być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 > MJ są różne nie ? 120KM i 150KM, ten co ma 8V będzie taki sam jak JTD, ten co ma 16V ponoć ma 2 > wałki rozrządu, co ponoć komplikuje sprawę (choć nie wiem dlaczego) i ponoć ustawienie pompy > względem rozrządu ma znaczenie..... ale skoro to CR to też nie mam pojęcia jakim cudem może > mieć W 16V wałki są sprzęgnięte za pomocą kół zębatych od strony skrzyni więc masz do ustawienia tylko jedno koło i kółko na wale korbowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nihonjin Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Jakiś czas temu w swoim stilo 1.2 wymieniałem sam rozrząd i przy tej okazji porobiłem trochę zdjęć więc gdyby ktoś potrzebował to mogę przesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 > A może mi ktoś łopatologicznie wytłmaczyć, o co chodzi z tymi zębami? > Pasek jest jednolity, więc ciągnie wszystko za sobą, co za różnica > którą swoją częścią ciągnie? Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania silnika spalinowego. Jeśli przestawisz pasek choćby o ząbek tzn rozsynchronizujesz pracę tłoków i wałka rozrzadu a co za tym idzie zaworów wydechowych i dolotowych. Zawory bedą sie otwierać za późno lub za wcześnie, spalenie mieszanki następuje w złym momencie, silnik traci na mocy, lub w ogóle nie chce zapalić. W skrajnym przypadku gdy mechanik totalnie sie pomyli i ustawi koło rozrządu kompletnie bez sensu może się spotkać tłok z zaworem i po silniku... Przy okazji jak ktoś potrzebuje wymienić pasek rozrządu w 1.2 16V to mam blokady i za niewielką opłatą mogę wypożyczyć, nawet wysylkowo. Gratis dokładny manual krok po kroku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Do JTD już niebawem się ukaże...... ale narazie Witam z sąsiedniego kącika. Czy posiada / mógłby wykonać może ktoś z Was rysunek blokady wału do 1,9 mjtd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania silnika spalinowego. Jeśli przestawisz pasek choćby > o ząbek tzn rozsynchronizujesz pracę tłoków i wałka rozrzadu a co za tym idzie zaworów > wydechowych i dolotowych. A ja gdzieś słyszałem, że czasami w niektórych silnikach robi się taki zabieg przestawienia o ząbek, bo to coś tam może dawać dobrego. Będzie inny klank silnika, będzie np. ciszej. Podobno można tak właśnie zrobić w TDI i w JTD. Ale nie wiem czy to była bzdura, czy naprawdę tak się robi. Chodziło przypuszczalnie o zmianę charakterystyki pracy silnika i to plus remap może dać jakieś tam efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.