Skocz do zawartości

Samodzielna wymiana rozrządu


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam wymienić sam rozrząd w moim aucie.

Jeśli ktoś ma doświadczenia z 1.2 lub 1.4 proszę niech się podzieli.

Wg mnie wystarczy nanieść oznaczenia na koła zębate (na rozrządzie i wale) oraz na starym pasku, zablokować koła żeby się nie obróciły o 360 stopni, potem przenieść oznaczenia na nowy pasek i założyć.

No i pozostaje jeszcze zabawa z pompą i napinaczem.

Tak wymieniałem w innym samochodzie gdzie nie było cech na kołach i pasku.

Wszelkie uwagi mile widziane.

A wszystko m.in. dlatego że zabiła mnie cena ASiO - była niestety okrągła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki rozrządu zablokować można imbusem 10 który wchodzi w dziurkę po wykręceniu zaślepek z przodu i z tyłu silnika.

Tłoki 1 i 2 cylindara muszą być na tej samej wysokości , co wybadasz wykręcając świece i wkładając np. dwa jednakowe pręty fi6

Na napinaczu są znaki , które powinny się pokryć lub troszkę bardziej go naprężyć.

Screeny poszły na email

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wszystko m.in. dlatego że zabiła mnie cena ASiO - była niestety

> okrągła.

Słuchaj w Topoli k/Chojnic )Salon_serwis FIAT) za wymiane kompletnego rozrządu+olej+filtry+komp zapłaciłem 230zł !! czesci moje smile.gif wiec uderz do nich naprawde taniocha smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuchaj w Topoli k/Chojnic )Salon_serwis FIAT) za wymiane kompletnego

> rozrządu+olej+filtry+komp zapłaciłem 230zł !! czesci moje wiec

> uderz do nich naprawde taniocha

Dobra cena, ale wolę jak części rozrządu są ASO, u mnie za wymianę pasek+rolka+napinacz wytargowałem za materiały+robocizna+gwarancja 650brutto.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuchaj w Topoli k/Chojnic )Salon_serwis FIAT)

niestety w obie strony miałbym ok. 200 km, a musiałbym pewnie na dwa razy jechać, bo pracuję pon - sobota.

Odnośnie ustawiania/blokowania wałków, to chciałem to odpuścić i po prostu zablokować koło rozrządu i wału korbowego i założyć identycznie nowy pasek.

A lokalne ASiO wypowiedziało magiczną kwotę - 1000zł (z pompą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chciałbym sam wymienić rozrząd ,bo szkoda mi $$$ - ale niestety nie mam pojęcia o tym a żadnego manuala ze zdjęciami do JTD nie znalazłem,więc sobie odpuszczam. Poza tym byłaby to pierwsza własnoręczna wymiana - nie mam kompletnie doświadczenia :/

[EDIT: poza tym chciałbym wymienić pasek od klimy + pompę wody a to już zupełnie ponad moje możliwości smile.gif ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wałki rozrządu zablokować można imbusem 10 który wchodzi w dziurkę po

> wykręceniu zaślepek z przodu i z tyłu silnika.

Czy wystarczy zablokować jeden wałek, ten z przodu?

Drugi jest napędzany przecież przez koło zębate i nie powinien się przestawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem rozrząd samemu - całość średnio trudna dla osoby raczej słabo znającej się na temacie.

Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek - szczegóły wkrótce.

Koszty: 313zl części (pasek rozrz., napinacz, pompa wody, pasek altka i klimy) + 50 zł płyn chłodniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w jaki sposob ustaliles napiecie paska?

napinacz na "maxa", 2 obroty wału korbowego, żeby napięcie się wyrównało między kołami i wtedy poprawka do zrównania znaczników na napinaczu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki sam silnika jak kolega w swoim Stilo, przebieg 73tys. no ale skończył właśnie piec lat i jak koledzy myślą trzeba juz się braz za wymianę?

Wcześniej miałem Punto II, z silnikiem 1.2 8V tam zmieniłem bez problemu ale tam to pikus smile.gif a silnik 1.4 to widzę inna bajka i trochę sie waham przed samodzielna wymiana, więc jesli to możliwe to proszę o wstawienie jakiegoś dokładniejszego manula.

A gdzie kolega nabył potrzebne rzeczy, oraz jakich marek?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taki sam silnika jak kolega w swoim Stilo, przebieg 73tys. no ale skończył właśnie piec lat

Ja wymieniałem głównie ze względu na wiek (5lat), przebieg 85kkm, więc myślę że nie ma co zwlekać z wymianą

> A gdzie kolega nabył potrzebne rzeczy, oraz jakich marek?

większość:

link allegro

czyli pasek Continental, napinacz SKF, pompa Ruville

i do tego pasek alternatora i klimy w lokalnym sklepie motoryzacyjnym - Continental (po demontażu widać było że jest sparciały od strony wewn.)

manual jest w trakcie powstawania, piszę go również dla siebie bo eLEARN mnie trochę zdziwił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miesiąc temu wymieniałem rozrząd w firmie:

http://www.serfiat.i-pila.pl/serfiat

Usługa zawierała:

- wymianę rozrządu (bez pompy) - włącznie z częściami,

- kasowanie inspekcji,

- czyszczenie wszystkich zacisków hamulcowych;

Cena całej usługi: 450 zł smile.gifok.gif.

Podaję informację dla Kolegów z okolic Piły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w jakim stanie byl pasek rozrzadu i inne graty--widac bylo po nim

pasek miał zaokrąglone zęby - widać było na obu rogach starcie, rolka była głośniejsza w porównaniu do nowej, a na pompie był ślad wycieku z osi

> zmeczenie? ja mam taki(1,4) motor z sierpnia 2005 i 39tys

> przebiegu i chyba w przyszlym roku podejde do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czekam na manuala

Poniżej zapisałem moje postępowanie przy wymianie rozrządu, nie jest ono idealne, ani prawdopodobnie najlepsze (dlatego nie ponoszę odpowiedzialności za użycie i rozpowszechnianie moich porad).

potrzebne:

klucze nasadowe 10, 13, 15 i długie przedłużki

płaska 13tka i najlepiej oczkowa 13tka

imbus 6tka - możliwie długi

szczypce stżkowe lub zagięte

podnośnik samochodowy - może być nawet do zmiany kół

podpora do zabezpieczenia podniesionego samochodu

podpora pod silnik (chyba że ktoś ma wieszak do podwieszenia silnika)

wiadro

pasek + napinacz i jeśli pompa, to proponuję 5-6l płynu chłodniczego i cybant zaciskający wąż chłodnicy, silikon wysokotemperaturowy

pasek CONTITECH CT1049

rolka SKF VKM 12201

pompa Ruville 65819

Zaczynamy

- odłączam kleme (-) akumulatora

- demontuję filtr powietrza (3x10)

- podnoszę samochód i zdejmuję prawe przednie koło

- demontuję prawą boczną osłonę pod silnikiem

- demontuję prawe nadkole

- zrywam jednorazową opaskę (cybant) dolnego węża chłodnicy i spuszczam do wiadra płyn chłodniczy, odkręcam korek zbiornika wyrównawczego i motylkowy odpowietrzacz na górze chłodnicy

- wyczepiam rurki płuny chłodniczego w kierunku chłodnicy i nagrzewnicy z plastikowych mocowań, demontuję zbiornik płynu wyrównawczego (2x10) i podwieszam go pod maską drutem

- podpieram miskę olejową silnika (wykorzystałem drewniany pieniek z ogrodu) i opuszczam minimalnie samochód, aby odciążyć prawe mocowanie silnika

- demontuję najpierw elastyczne prawe mocowanie silnika (6x15), potem sztywne (6x15)

- demontuję napinacz paska akcesoriów (imbus 6) i wyjmuję pasek

- oznaczam kierunek montażu koła paska akcesoriów na wale korbowym (najłatwiej względem czujnika obrotów wału)

- demontuję ww. koło (3x13) - delikatnie, bo nie powinno się kręcić silnikiem "do tyłu" (wystarczy przytrzymać koło ręką)

- demontuję górną plastikową osłonę paska rozrządu (13 + 10) i dolną (10), zabezpieczam kable od czujnika obrotów wału, które są schowane pod tymi osłonami

- oznaczam na kole rozrządu, głowicy i pasku punkty odpowiadające wybranemu zębowi paska (dowolny dobrze widoczny) - polecam wybrać punkt odpowiadający godzinie 1-3 na kole rozrządu patrząc od strony koła - łatwiej potem dopasować pasek

- podobnie na kole zębatym wału korbowego - polecam na godzinie 4-6 (dla uniknięcia niejasności oznaczam na pasku oprócz zębów 1 - górne koło, 2 - dolne, bo na zdjętym pasku są prawie naprzeciw siebie), do oznaczania - na pasku biały korektor, na kołach i bloku/głowicy czarny marker

- luzuję delikatnie napinacz i również delikatnie zdejmujemy pasek potem napinacz

- przenoszę oznaczenia ze starego paska na nowy

- podkłądam szmatkę pod pompę wody i ją demontuję - 3 śruby 10 + nakrętka 10

- oczyszczam blok silnika pod pompą wody ze starego silikonu i wybieram czystą szmatką resztę płynu

- cienko smaruję krawędź nowej pompy silikonem na wysoką temp. i montuję - dokręcam "na krzyż" tak jak koła w samochodzie - z wyczuciem

- oczyszczam rowki w kołach zębatych

- zakładam napinacz, narazie nie dokręcam

- (od strony nadkola) zakładam pasek najpierw na koło wału korbowego zgodnie z naszymi oznaczeniami - wciskam coś miękkiego pomiędzy pasek, a osłonę paska od dołu, żeby pasek się nie przesunął (u mnie plastikowa zatyczka od markera)

- (od komory silnika) przekładam pasek tak jak ma być zamontowany na koło pompy i koło rozrządu (okręcam luźny napinacz w położenie bez naciągu)

- pasek będzie o 1-2 zęby niedociągnięty w porównaniu do ostatecznego, więc ręką naciągam pasek kołem pompy, drugą ręką zakładam pierwsze zęby na koło rozrządu i delikatnie naciągając na pozostałe

- stożkowymi szczypcami obracam napinacz do maxymalnego napięia (ruchomy wskaźnik w kierunku kabiny) i dokręcam napinacz

- wykonuję 2 obroty wałem korbywym (nasadowym kluczem z długą przedłużką śruba na wale 15)

- luzuję, ustawiam napinacz w odpowiednim położeniu, dokręcam

- i składamy - osłony paska, koło paska akcesoriów, napinacz tego paska

- zakładam pasek akcesoriów na koła oprócz klimatyzatora, uginam napinacz (w dół) używając najlepiej długiej oczkowej 13tki (śruba na wychylnej rolce) i naciągam na ostatnie koło

- montuję sztywne mocowanie silnika, potem elastyczne

- montuję zbiornik płynu chłodniczego oraz wąż chłodnicy i zaciskam cybantem

- montuję filtr powietrza

- napełniam układ chłodzenia płynem do przelania się przez odpowietrznik w chłodnicy, zakręcam odpowietrznik i dopełniam parę centymetrów ponad max

- po chwili luzuję odpowietrznik i czekam aż przestanie wylatywac powietrze z chłodnicy i będzie się sączyć sama ciecz, zakręcam

- montuję prawą boczną osłonę pod silnikiem i prawe nadkole, opuszczam samochód

- podłączam kleme (-) akumulatora

- odpalam silnik i wygląda że wszystko sie udało

- obserwuję poziom płynu chłodniczego i dolewam jak poziom się obniża

- gdy ciecz chłodząca osiągnie temp roboczą, podnoszę obroty silnika do około 3000tys na 30 sek. i tak 5 razy (za każdym razem pojawią się bąble powietrz w zbiorniku wyrównawczym i poziom cieczy spadnie), jeśli spadnie poniżej max - dolewam

- silnik chodzi, aż wentylator chłodnicy załączy się 2 razy, potem włączam ogrzewanie wnętrza na max. i jeśli spadnie poziom płynu dolewam

- no i to jest koniec, kontrolujemy czy nigdzie nie cieknie, radzę pozostawić płyn trochę powyżej max., bo podczas pierwszej jazdy jeszcze może minimalnie spaść.

Przed wykonaniem wszystkiego polecam lekturę eLEARN z pewnymi uwagami - kolejność demontażu jest inna (mniej wygodna) oraz procedura wymiany paska rozrządu zawiera błędny opis demontażu paska akcesoriów w silniku z klimatyzacją - zakłada napinanie paska altermnatorem jak to ma miejsce w silnikach bez klimatyzacji. Radzę więc zobaczyć w eLEARN oddzielną procedurę wymiany i napięcia paska dla samochodów z klimą - jest OK

Informacyjnie, mam silnik 843A1.000 (1.4 95KM) montowany w Stilo od początku 2004 do początku 2005

Z uwagi, że silnik był krótko produkowany niektórzy producenci części nie uwzględniają go w katalogach w palecie Stilo, radzę szukać np Lanci Mussa z tym silnikiem lub oczywiście po modelu silnika

Przy okazji dziękuję i pozdrawiam kolegę DUKE'a, który użyczył mi eLEARNa - to już prawie 5 lat temu

Gdyby ktoś miał nowszego eLEARNA - z 2005 lub później proszę o informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Pytanie-czy mogę wymienić sam pasek rozrządu?

Oczywiście, że możesz. Możesz też wcale nie wymieniać.

A na poważnie, to po jaką cholerę chcesz oszczędzać na rolce i napinaczu hmm.gif Po co Ci nowy pasek jeśli, być może, napinacz nie napina już paska i istnieje ryzyko, że nawet ten nowy pasek Ci przeskoczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

U mnie pompa Ruville 65819 po 6kkm dostała takiego luzu na osi, że łopatki pompy zaczęły szorować o blok silnika i ładnie zebrały trochę metalu.

Dziś włożyłem inną pompę, szczęśliwie pompa zaznaczyła swój koniec sporym wyciekiem płynu, a nie zerwaniem paska.

Być może to wada jednostkowa, ale chyba każdy wolałby wiedzieć coś takiego przed zakupem.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie pompa Ruville 65819 po 6kkm dostała takiego luzu na osi, że łopatki pompy zaczęły szorować o blok silnika i ładnie zebrały trochę metalu.

> Dziś włożyłem inną pompę, szczęśliwie pompa zaznaczyła swój koniec sporym wyciekiem płynu, a nie zerwaniem paska.

> Być może to wada jednostkowa, ale chyba każdy wolałby wiedzieć coś takiego przed zakupem.

Super ... ale jak taką przypadłość zdiagnozować sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super ... ale jak taką przypadłość zdiagnozować

Pompa zdarła tyle materiału z bloku silnika, że zasyfił się cały układ - stalowy pył widać m.in. na dnie zbiornika wyrównawczego, no i wyciek z pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm, ze predzej tego nie zauwazylem, kolega jest z CG? Grudziadz?

Blachy mam ciągle CG, bo pochodzę z Grudziądza i tam rejestrowane jeszcze auto, aktualnie mieszkam w Wałczu.

Ale regularnie jestem w Grudziądzu, więc dobrze wiedzieć - bo rozrząd i pompę teraz wymieniałem bez blokad.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

JanuszK - odnośnie twojego opisu wymiany paska to jest ona wielce ryzykowna. W tych silniach praktycznie koniecznością jest używanie fiatowskich blokad do rozrządu a przynajmniej jakis zamienników które umożliwiają właściwe ustawienie wałków w pozycji gdy cylindy są w jednej linii.

Ja kupiłem Stilo które własnie miało wymieniany rozrząd metodą z zaznaczaniem na kołach i pasku i nie zdało to egzaminu - rozrząd był źle ustawiony i wywalało błedy, silnik ciezko zapalał i nie pracował poprawnie - szczególnie przy wchodzeniu na obroty.

Oczywiście jesli mamy szczęście i nic nam sie nie przestawi przy zakładaniu paska to ta metoda zda egzamin ale wystarczy mały błędny ruch i rozrządu nie ustawi się juz prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdy cylindy są w jednej linii.

wiem wiem, czepiam się szczegółów/literówek, ale jak ktoś w 1.4 potrafi ustawić cylindry nie w jednej lini, jest naprawdę boski rotfl.gif

swoją drogą nie widzę w wymianie rozrządu nic szczególnie trudnego, no może poza tym że gdy nie blokujemy kół może nam trochę wał odbić.... ale po to robimy znaki wink.gif

Tak samo nie ma większego (prawda hmm.gif) znaczenia w jakiej pozycji wału to robimy, jeśli mamy wszystko zablokowane..... czy to jest GMP czy też nie różnicy nie widzę.....

ps. otwory do blokowania kół mają zwykły gwint i można tam wkręcić zwykłą śrubę ? Czy muszą być ori blokady z odpowiednim skokiem gwintu ? (najlepiej jak by ktoś napisał na podstawie 1.9JTD 270751858-jezyk.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdarza się najlepszym. Rozrząd w MJ jest taki sam jak w JTD?

Pojęcia nie mam, wiem że w JTD (115KM) jest standardowy CR i nawet pompą nie trzeba się zbytnio przejmować wink.gif

MJ są różne nie ? 120KM i 150KM, ten co ma 8V będzie taki sam jak JTD, ten co ma 16V ponoć ma 2 wałki rozrządu, co ponoć komplikuje sprawę (choć nie wiem dlaczego) i ponoć ustawienie pompy względem rozrządu ma znaczenie..... ale skoro to CR to też nie mam pojęcia jakim cudem może mieć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JanuszK - odnośnie twojego opisu wymiany paska to jest ona wielce ryzykowna.

Oczywiście jest ryzyko, a ja ja bym nie powiedział "wielce ryzykowna".

Rzeczywiście trzeba być pewnym że wcześniej rozrząd był OK i LICZYĆ ZĘBY NA PASKU - krzyczę bo zgranie ilości zębów paska pomiędzy zębami na górnym i dolnym kole jest nawet ważniejsze niż oznaczenia na kołach i bloku silnika (często potrzeba dociągnięcia o 1 ząb z uwagi na "krótszy" nowy pasek).

A oczywiście przy następnej wymianie skuszę się pożyczyć blokady (jesli kolega Lesiu będzie je jeszcze miał), ale znaki na kołąch i pasku pewnie i tak kontrolnie zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak samo nie ma większego (prawda ) znaczenia w jakiej pozycji wału to robimy, jeśli mamy wszystko

> zablokowane..... czy to jest GMP czy też nie różnicy nie widzę.....

Nie wiem, może ja sobie to źle wyobrażam ale w sytuacji gdy robimy rozrząd do ktorego nie mamy pewności czy był idealnie ustawiony przed nasza ingerencją to ustawienie GMP jest koniecznościa i tylko w tej pozycji zablokowanie wałków daje pewność.

> ps. otwory do blokowania kół mają zwykły gwint i można tam wkręcić zwykłą śrubę ? Czy muszą być

> ori blokady z odpowiednim skokiem gwintu ? (najlepiej jak by ktoś napisał na podstawie 1.9JTD

> )

Nie wiem jak z gwintem ale na końcu wkręcane blokady są odpowiednio sprofilowane a wkrecenie zwyklej śruby raczej nie zablokuje ich porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, może ja sobie to źle wyobrażam ale w sytuacji gdy robimy rozrząd do ktorego nie mamy

> pewności czy był idealnie ustawiony przed nasza ingerencją to ustawienie GMP jest

> koniecznościa i tylko w tej pozycji zablokowanie wałków daje pewność.

No niby prawda, ale biorąc pod uwagę że nasz samochód na tych ustawieniach zrobił bez większego kłopotu 60k km świadczy tylko o tym, że rozrząd jest dobrze ustawiony.

Poza tym jest to operacja zmiany paska, a nie ustawiania rozrządu... i cały 'myk' polega na tym by zamienić paski nie ruszając rozrządu ani troszkę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym jest to operacja zmiany paska, a nie ustawiania rozrządu... i cały 'myk' polega na tym by

> zamienić paski nie ruszając rozrządu ani troszkę

Masz rację ale kupiłem auto w ktorym niedawno pasek był robiony i rozrząd był wyraźnie przestawiony. Skutek ustawiania zakreślaniem po kołach i pasku.

Jest przynajmniej kilka momentów gdzie może nam się rozjechac synchronizacja walków dlatego napisałem że bez blokad to operacja ryzykowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może mi ktoś łopatologicznie wytłmaczyć, o co chodzi z tymi zębami?

> Pasek jest jednolity, więc ciągnie wszystko za sobą, co za różnica

> którą swoją częścią ciągnie?

Rozwiń pytanie, bo nie kumam o co chodzi....

...jeśli dobrze zrozumiałem, to chodzi ci o znakowanie zębów, otóż masz stary pasek, robisz sobie kropke na dwóch kołach zębatych... i jakiś znak na starym pasku w dołkach gdzie te zęby wchodzą.... potem zakładasz nowy pasek, i liczba zębów między 'dołkami' na pasku musi być taka sama jak na starym.... samo zablokowanie kół nie wystarczył, bez napinacza pasek ma trochę luzu i 'na oko' bardzo prawdopodobne że założysz go o jeden ząbek dalej/bliżej, co defakto przestawi rozrząd o jeden ząbek... niby wszystko będzie działało, ale nie będzie to co powinno być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MJ są różne nie ? 120KM i 150KM, ten co ma 8V będzie taki sam jak JTD, ten co ma 16V ponoć ma 2

> wałki rozrządu, co ponoć komplikuje sprawę (choć nie wiem dlaczego) i ponoć ustawienie pompy

> względem rozrządu ma znaczenie..... ale skoro to CR to też nie mam pojęcia jakim cudem może

> mieć

W 16V wałki są sprzęgnięte za pomocą kół zębatych od strony skrzyni więc masz do ustawienia tylko jedno koło i kółko na wale korbowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> A może mi ktoś łopatologicznie wytłmaczyć, o co chodzi z tymi zębami?

> Pasek jest jednolity, więc ciągnie wszystko za sobą, co za różnica

> którą swoją częścią ciągnie?

Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania silnika spalinowego. Jeśli przestawisz pasek choćby o ząbek tzn rozsynchronizujesz pracę tłoków i wałka rozrzadu a co za tym idzie zaworów wydechowych i dolotowych. Zawory bedą sie otwierać za późno lub za wcześnie, spalenie mieszanki następuje w złym momencie, silnik traci na mocy, lub w ogóle nie chce zapalić. W skrajnym przypadku gdy mechanik totalnie sie pomyli i ustawi koło rozrządu kompletnie bez sensu może się spotkać tłok z zaworem i po silniku...

Przy okazji jak ktoś potrzebuje wymienić pasek rozrządu w 1.2 16V to mam blokady i za niewielką opłatą mogę wypożyczyć, nawet wysylkowo. Gratis dokładny manual krok po kroku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania silnika spalinowego. Jeśli przestawisz pasek choćby

> o ząbek tzn rozsynchronizujesz pracę tłoków i wałka rozrzadu a co za tym idzie zaworów

> wydechowych i dolotowych.

A ja gdzieś słyszałem, że czasami w niektórych silnikach robi się taki

zabieg przestawienia o ząbek, bo to coś tam może dawać dobrego.

Będzie inny klank silnika, będzie np. ciszej. Podobno można tak właśnie

zrobić w TDI i w JTD. Ale nie wiem czy to była bzdura, czy naprawdę

tak się robi. Chodziło przypuszczalnie o zmianę charakterystyki pracy

silnika i to plus remap może dać jakieś tam efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.