Kasia_Opole Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Mam od tygodnia założone takie gumy - http://www.allegro.pl/item690971751_gumy_usztywniajace_zawieszenie_najtaniej.html za 5zł szt. na miękkie sprężyny lejsfors. A. 30mm B. 45mm C. Od 125mm do 160mm Moim zdaniem jest to minimalna guma jaka pasuje do stilo. Ja mam założone po 2 sztuki na jedną sprężynę i też uważam, że to jest minimum. Efekt jest bardzo pozytywny. Z 35 cm (odległość od środka koła do krawędzi błotnika) doszło do 37,5 cm Niby tylko 2,5 cm, ale dla mnie jest to aż 2,5cm w końcu nie haczę o krawężniki, nie wyrzuca mnie na zakrętach, jest bezpieczniej i już tak nie buja się samochód na nierównościach. Jedno co mnie zastanawia to to, że sprężyny nie mają lustrzanego odbicia. Chyba mechanik do góry nogami jedną zamontował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > odbicia. Chyba mechanik do góry nogami jedną zamontował być może - w normalnych tego nie zauważysz, w progresywnych od razu widać, że coś jest nie tak (ta źle założona obniża mocniej auto) gumy takie maiłem kiedyś założone, jak w poprzednim miałem za szerokie kapcie, i o nadwozie tarło - gumy pomogły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelczekala Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Hej. Ja u siebie też mam założone takie gumy na przodzie i samochód podniósł sie o około 4 cm z przodu. I dla mnie to również jest aż 4 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 bez obrazy ale druciarni druciarnia roku jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin19JTD Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > Mam od tygodnia założone takie gumy - teraz tylko czekac i patrzyc kiedy sprezyny powiedza papa i z konta w banku poleca stówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > teraz tylko czekac i patrzyc kiedy sprezyny powiedza papa i z konta w > banku poleca stówki I tak bym musiała je już wymienić, a tak przynajmniej pojeżdzę na nich jakiś czas . Następnym razem kupie oryginały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 ja jeżdżę już kilka miesięcy na takich gumach i odczucia jak najbardziej pozytywne... na razie nie stać mnie na wymianę sprężyn .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowator Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > druciarnia roku jakiś tekst Haha jazda bez trzymanki i nawet 2 chetnych na taki "tjuning" To jest moj nr Pozdrawiam Art Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > ja jeżdżę już kilka miesięcy na takich gumach i odczucia jak > najbardziej pozytywne... A jakiej firmy masz sprężyny? Moje Lejsfors mają dopiero 5 m-cy i dlatego nie chcę ich wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin19JTD Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Lejsfors mają dopiero 5 m-cy no widzisz mi jak pekla sprezyna to nie zastanawialem sie nad jakimis zamiennikami pojechalem do aso i kupilem poprostu nowe oryginalne, i jezdze na nich juz 8 miesiecy roznicy w wysokosci zadnej nie odnotowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Tylko, że Lejsfors robi znacznie lepsze sprężyny niż MM fabryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 > Tylko, że Lejsfors robi znacznie lepsze sprężyny niż MM fabryczne Ja mam je u siebie w 1,9 a ten silnik mało nie wazy i jestem bardzo zadowolony - kilkadzesiąt tyś km i już z 2 lata .... nic nie opadło. No może 0,6 cm.... Ja raczej bym reklamował te spręzyny - może to podróbka a może stop stali był niewłąściwy..... bubel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin19JTD Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 > Tylko, że Lejsfors robi znacznie lepsze sprężyny niż MM fabryczne być moze niewiem nie znam sie, skoro sa lepsze niz oryginaly to tylko reklamowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 22 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 Witam! Tak jak na fotkach to ja mam po wymianie amorow na nowe i sprezyn na orginal.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 22 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 Co on taki wysoki ?? Zamiast gum , polecam dobre amory gazowe + oryginalne springi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 22 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 > Zamiast gum , polecam dobre amory gazowe + oryginalne springi po primo - gazówki ponoć wcale nie są lepsze od olejowych (tak mi mówiono, ale ja się tam nie znam ) po secundo - po co orginalne springi? żeby mogły pęknąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 23 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2009 > po primo - gazówki ponoć wcale nie są lepsze od olejowych (tak mi > mówiono, ale ja się tam nie znam ) w stilo oryginalnie były montowane olejowe?? Nie wydaje mi się, bo takich rzeczy już się nie stosuje w nowych autach. 99,9% nowych aut ma gazowo-olejowe. Jak wiadomo gazowe nie istnieją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 23 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2009 > w stilo oryginalnie były montowane olejowe?? Nie wydaje mi się, bo > takich rzeczy już się nie stosuje w nowych autach. 99,9% nowych > aut ma gazowo-olejowe. Jak wiadomo gazowe nie istnieją. Istnieją, przy klapie bagażnika i masce silnika Z tego co pamiętam olejowe były w Stilo fabrycznie w niektórych modelach. One nie są "GORSZE" bo to pojęcie względne. One są tańsze w produkcji ale przy okazji mają inną charakterystykę pracy. Nadają się do "bujanych wanien" a nie do szybkiego i zwinnego auta. Amorki gazowo-olejowe (popularnie gazowe) mają np. lepszy czas reakcji (są szybsze) dzięki temu jest wrażenie że są sztywniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 24 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 > po secundo - po co orginalne springi? żeby mogły pęknąć? Każde pękną - akurat przyczyną pękania sprężyn nie są sprężyny same w sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 mam fabryczne sprężyny a wiadomo w jtd siadają ... chcę założyć te od 140KM ale w serwisie chcą 280zł/szt , na razie mnie nie stać więc te gumy to jedyny ratunek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 19 Października 2009 Udostępnij Napisano 19 Października 2009 Mam pytanie do szanownych kącikowiczów, ale najpierw mały wstęp: 1,5 roku temu założyłem Lesjofors, stilo podniosło się na ok 27,5cm. Obecnie opadło na 26,5 - str lewa i 25,5 - str prawa. Czyli, nie dość ze prawdopodobnie sprzedawca wcisnął mi model nie do jtd to jeszcze mechanik założył jedną odwrotnie Ponieważ parę dni temu po raz kolejny przywaliłem michą w garb miedzy koleinami, dochodzę do wniosku ze trzeba w nowe springi zainwestować bo i tak może to wyjść taniej niż nowa miska i osłona. Oprócz tych szwedzkich oraz oryginałów można kupić tez sprężyny firm Magnum i Kayaba. I tu pytanie do całej userii - czy ktoś może cokolwiek powiedzieć na temat sprężyn Kayaba i Magnum? Czy ktokolwiek je stosował? Może polecicie jeszcze coś innego? Obniżające niestety nie wchodzą w grę bo czasami zdarza się trasa o bardzo kiepskiej nawierzchni i byłoby to za duże ryzyko, mimo ze sztywność i dobre prowadzenie baardzo kuszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2009 > roku temu założyłem Lesjofors, stilo podniosło się na ok 27,5cm. > Obecnie opadło na 26,5 - str lewa i 25,5 - str prawa. Czyli, nie One tak mają, że opadają. Nowe amorki też trzeba. Tylko czy nie powinno być 37,5cm, a nie 27,5 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Października 2009 Udostępnij Napisano 19 Października 2009 powinno być 37,5 - 38,5cm , w żadnym wypadku 27,5 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 19 Października 2009 Udostępnij Napisano 19 Października 2009 > One tak mają, że opadają. Nowe amorki też trzeba. Tylko czy nie > powinno być 37,5cm, a nie 27,5 cm Oczywiście że trzydzieści kilka - mój błąd Czy opadają - mi tak, Tobie tak, Liskowi nie - wiec to raczej nie reguła. Może po prostu "wylosowaliśmy" jakieś chińskie Lesjoforsy;) Tak czy inaczej, kolejny raz nie dam im szansy. Po co zmieniać amorki jeśli są ok? Czy ktoś przerabiał temat innych springów niż Lesjofors bądź oryginały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > Czy opadają - mi tak, Tobie tak, Liskowi nie - wiec to raczej nie > reguła. Może po prostu "wylosowaliśmy" jakieś chińskie > Lesjoforsy;) Tak czy inaczej, kolejny raz nie dam im szansy. > Po co zmieniać amorki jeśli są ok? No lisek zmieniał jak się nie mylę amorki, a one też trzymają. Też im nie dam drugiej szansy, ale wymieniać teraz nie będę. Chinskie to nie są, bo mam jeszcze opakowania z napisem, że są do stilo 1,2. szweckie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Jako ze do Lesjoforsow straciłem zaufanie a jedyny sprzedawca z allegro, który ma obecnie oryginały w ofercie, nie potrafi mi powiedzieć do jakiej wersji silnikowej takowe posiada , szanse dostaną Kayaby.W ciągu tygodnia-dwóch postaram się sprawę załatwić i zdać relację co, jak, za ile i czy w ogóle warto. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigra Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > szweckie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Tak czy inaczej, kolejny raz nie dam im szansy. > Po co zmieniać amorki jeśli są ok? > Czy ktoś przerabiał temat innych springów niż Lesjofors bądź > oryginały? Od kilku dni mam założony komplet: - springi niemieckiej firmy CS (podobno lepsze od Lejfosów) - amory B4 Samochód zdecydowanie inaczej się zachowuje. Pierwsze wrażenie - bardziej sprężysty. Pokonywanie leżących policjantów nie wiąże sie z każdorozowym szorowaniem dziobem. Generalnie jestem bardzo zadowolony ze zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Generalnie jestem bardzo zadowolony ze zmiany Jakieś namiary na sprzedawce się znajdą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Jakieś namiary na sprzedawce się znajdą? brałem na Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arapaho Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 i ja mam problem "miękkich sprężyn" i z tego co widzę ten typ tak już ma . A może zapodać te od JTD - ponoć są sztywniejsze , tylko czy bedom psaować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Sprężyny nareszcie wymienione. Szanse dostał produkt marki kayaba zanabyty na alledrogo. Przed zabiegiem sam szef serwisu stwierdził że pasować nie będą, ew. może do benzyny, bo pręt ma mniejsza średnicę i zwojów jest mniej niż w oryginałach do jtd. Ale ze możliwości nie miałem żeby te rewelacje potwierdzić to zostały zamontowane. Efekt: Obie strony stoją równiutko na wys. 20cm (od rantu błotnika mierzone do rantu felgi), wiec podniosły się o 4-5cm. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne - auto jest sztywniejsze, bardziej sprężyste, mniej pochyla się w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu. Lesjoforsy nawet zaraz po założeniu takiego wrażenia na mnie nie zrobiły. Podsumowując Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > bez obrazy ale druciarni > druciarnia roku jakiś tekst No i nie ma już druciarni Nie wiem, czy to zima czy się ze starości sprężyny utwardziły??? Tak twardo było, że musiałam wyciągnąć gumy usztywniające. Teraz jest ok, komfotowo i dobrze zakręty bierze szkoda tylko, ze jest taki niski przód, ale benzyniaki chyba tak już mają...??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Nie wiem ale wydaję mi się, że jakoś dziwnie nisko twoje auto stoi. U mnie jest zdecydowanie większa szpara między kołem a nadkolem. A może mi się tylko wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramok Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > może mi się tylko wydaje Chyba nie; ja tak miałem, jak już sprężyny siadły. Ale ja mam diesla i się nie znam Tyle, że do tej pory z aut, które widziałem, to akurat diesle właśnie przeważnie były niżej niż benzynki Polecam sprawdzić przez zmierzenie No chyba że akurat jakoś dziwnie auto stoi i to tylko wrażenie/ugięcie tego koła (np. jakaś zamarznięta kretowina czy kamień pod kołem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 To na pewno nie jest normalne. Mam wyżej przód. Springi na 99% fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > To na pewno nie jest normalne. Mam wyżej przód. Springi na 99% > fabryczne. ale też silniczek inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > ale też silniczek inny ja mam benzyniaka z dodatkowa butla lpg i ładnie wysoko jest. Tu na zdjęciu jakoś siadł. Tak wyglądało moje auto jak miałem sprężyny sportowe -3cm Obecny wygląd na oryginalnych sprężynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > ale też silniczek inny Wątpię żeby to miało znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Jak go kupiłam (2 lata temu) to tak wyglądał (oryginalne zawieszenie): Troszkę wyższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.