Skocz do zawartości

aku, a niskie temperatury


Morgan

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Panowie mam problem, a mianowicie kupiłem nowy aku jakieś 2 miechy temu. Auto stało 3 dni bez odpalenia. Dziś chce odpalić i lypa, nawet dobrze nie zakręcił. Temperatury przez ostatnie 3 dni trzymały się w zakresie od 0 do -10. Po podłączeniu na kable chwila moment i auto zagadało.

Czy jest możliwość, że to temperatura spowodowała iż aku się rozładował? Czy szukać po prostu gdzie indziej problemu.

PS. w samochodzie jest alarm plus centralny zamek i zabudowa car audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Panowie mam problem, a mianowicie kupiłem nowy aku

> jakieś 2 miechy temu. Auto stało 3 dni bez odpalenia. Dziś chce

> odpalić i lypa, nawet dobrze nie zakręcił. Temperatury przez

> ostatnie 3 dni trzymały się w zakresie od 0 do -10. Po

> podłączeniu na kable chwila moment i auto zagadało.

> Czy jest możliwość, że to temperatura spowodowała iż aku się

> rozładował? Czy szukać po prostu gdzie indziej problemu.

> PS. w samochodzie jest alarm plus centralny zamek i zabudowa car

> audio

a radio alpine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Panowie mam problem, a mianowicie kupiłem nowy aku

> jakieś 2 miechy temu. Auto stało 3 dni bez odpalenia. Dziś chce

> odpalić i lypa, nawet dobrze nie zakręcił. Temperatury przez

> ostatnie 3 dni trzymały się w zakresie od 0 do -10. Po

> podłączeniu na kable chwila moment i auto zagadało.

> Czy jest możliwość, że to temperatura spowodowała iż aku się

> rozładował? Czy szukać po prostu gdzie indziej problemu.

> PS. w samochodzie jest alarm plus centralny zamek i zabudowa car

> audio

jakis lipny aku lub masz "lewy" pobor pradu

w swoim zalozylem centre 40ah, ktora kupiona nowa stala nieuzywana 1,5 roku bo czekala na drugie cento ale musialem ja zamontowac bo drugi stary aku nie dawal rady w mrozy. Dziala jak nowy a silnik lapie na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje stoi na wypizdowie dopiero w weekendy odpalany, i zawsze na

> dotyk łapie coś mu musi raczej pomagać

U mnie to samo, odpalany w weekendy i daje rade wink.gif

Swoją drogą, to ciekawe jak ten nowy aku był naładowany, bo moze jakaś lipa i stał gdzieś długo na półce w sklepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kolega pisze, miałem radio alpine podłączone że działa bez

> kluczyka i nawet ze zdjętym panelem ostro wcinało prąd,

> przerobiłem że odpala się dopiero po przekręceniu na zapłon i

> pobór prądu ostro spadł

a możesz napisać dokładniej jak to przerobić, mam ten sam problem z alpinem, z góry wielkie dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> radio kenwood można załączyć bez przekręcenia kluczyka

Ty Morgan elektronik elektryk - zwał jak zwał..... weź no sprawdź czy mosz lewy pobór i ile Ci ładuje altek...... i oczywiście co się dzieje z aku po odłączeniu klym......

jo Cię mom uczyć???

PS> Mnie kiedyś kenwood dał ostro popalić i wyplułem kase na aku, remont altka - mój elektryk zagrał ostro po bandzie a na końcu jak nic nie pomagało wadł na pomysł żeby radio po stacyjce puścić.... za co juz nie wziął ani grosza angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Panowie mam problem, a mianowicie kupiłem nowy aku

> jakieś 2 miechy temu. Auto stało 3 dni bez odpalenia. Dziś chce

> odpalić i lypa, nawet dobrze nie zakręcił. Temperatury przez

> ostatnie 3 dni trzymały się w zakresie od 0 do -10. Po

> podłączeniu na kable chwila moment i auto zagadało.

> Czy jest możliwość, że to temperatura spowodowała iż aku się

> rozładował? Czy szukać po prostu gdzie indziej problemu.

> PS. w samochodzie jest alarm plus centralny zamek i zabudowa car

> audio

mam identyczne objawy , tylko aku działał ponad rok a teraz zaczyna coś szfankować ( centra) . Oddałem do reklamacji - napisali : "Akumulator sprawny, przyczyna zewnętrzna" Zeby było smieszniej mam załozony inny (troszkę mocniejszy/większy) i nie było problemów nawet przy -20st C. Radio jest cały czas bez panelu - bo od czasu jak zapodałem fefnastke przestałem słuchać 270751858-jezyk.gif

Świeci jakaś mała diodka wśrodku, ale nie sądzę żeby była za noc wydoić całego aku, bo rano czasami nawet rozrusznika nie ruszy frown.gif

Co proponujecie ?? Bo za niedługo bede musiał oddać zamiennik i zostane z moim prawie nowym-ale wyruchanym akumulatorem

PS: ładowanie mam ok - było sprawdzane.

Zastanawiam sie czy zmiana silnika mogła coś zmienić sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam tak samo, jak nie jeżdze codziennie i postoi wiecej niz 3 dni w

> temp ok -10 to nie zapali( aku półroczny centra),mysle ze to

> wina sprzetu audio (lewy pobor)

moj stal miesiac z miesiecznym aku centra, z tym ze nie zazbrajalem alarmu tylko zamknolem na kluczyk i pali na dotyk nawet w te mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od strony radia to wiem ale chodziło mi o instalację radiową w

> samochodzie. Tam tylko jest jeden przewód zasilający, a nie tak

> jak pisał

a ja nie wiem co Ty tam masz. mowie, ze radio nalezy podlaczyc tak jak zaleca producent radia, a nie samochodu sprzed -nastu lat.

> Psychik 2

3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od strony radia to wiem ale chodziło mi o instalację radiową w

> samochodzie. Tam tylko jest jeden przewód zasilający, a nie tak

> jak pisał Psychik 2

Jesli to SC to sa 2 a nawet 3 bo n jednym pojawia sie napiecie jak zapalisz swiatła Jest jeden czerwony cienszy a drugi czerwony z zielonym paskiem grubszy przynajmniej u mnie tak jest na grubym jest stałe napiecie a na cienszym dopiero jak kluczyk przekrece na raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli to SC to sa 2 a nawet 3 bo n jednym pojawia sie napiecie jak

> zapalisz swiatła Jest jeden czerwony cienszy a drugi czerwony z

> zielonym paskiem grubszy przynajmniej u mnie tak jest na grubym

> jest stałe napiecie a na cienszym dopiero jak kluczyk przekrece

> na raz

i skąd wychodzą te przewody?

chyba, że piszesz o fabrycznej instalacji do radia, bo wydaje mi się, że w moim actualu to próżno szukać takiej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i skąd wychodzą te przewody?

> chyba, że piszesz o fabrycznej instalacji do radia, bo wydaje mi się,

> że w moim actualu to próżno szukać takiej

Ja mam sportinga 99r i taka instalacja istniała od nowości nie wiem jak w innych modelach ale wydaje mi sie ze chyba podłaczenie do radia to w kazdym jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo wybrac radio, ktore nie zre zasilania gdy jest wylaczone...

a ktore radio nie żre bo jak tak piszecie to zaczynam sie bac ze kiedys wyjde do auta i nie odjade bo niedawno zmieniłem radyjko na pioneer deh 5000ub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dzisiaj przepiąłem radio tak jak powinno być. Dziś zostawiłem pod

> chmurką sc i rano będę testował, czy odpala

Ty o odpalaniu mi nic nie mów bo przez te minusy w celcjuszy silnik zaczął mi jakoś dziwnie chodzic. Podejrzewam, że rozrząd dopomina się o wymianę smile.gif w końcu mam 132 tys. km i rozrząd przy 60 robiony.

I teraz pytanie do wszystkich czy przy niskich temperaturach moga pojawic się jakieś niepokojące zachowania jednostki napędowej. Dodam, że olej, płyn chłodzący jest ok. A jak odpalam jakoś tak strasznie głośno chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze ze 20 powinien pojezdzic....

wole nie rydztkowac smile.gif Szczególnie, że trzeba go przjrzec bo silnik dziwnie się zachowuje. wpada w jakieś negatywne wibracje. Zawias przód do przeglądu...no i nie wiem czu poducha pod silnikiem nie mówi PAPA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwracam honor są 2 wczoraj oglądałem wiązkę

ale ja sie nie upieram, bo z tego co mi wiadomo, to w kostce fiata wlasnie jest tylko staly plus, chyba ze fiat ma kostke ISO z fabryki, bo takie wersje tez chyba byly w seju... a Ty pewnie o seju mowisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, radio zostało odpięte jak pisałem. Rano chechłał, chechłał, ale nie odpalił. Cyknął dopiero z pychu...

Ale mniejsza, tak się zastanawiam, bo aku ma rok: centra plus. Czy to taki szit, czy może kwestia rozrusznika (0.8kW przy 1.2 16v)? hmm.gif

No bo czy coś jeszcze może ciągnąć prąd??? jedyne możliwości to zamek, alarm, szyby... no ale bez przesady mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam identyczne objawy , tylko aku działał ponad rok a teraz zaczyna

> coś szfankować ( centra) . Oddałem do reklamacji - napisali :

> "Akumulator sprawny, przyczyna zewnętrzna"

centra no.gif

odpisali mi podobnie ze sprawny,ale sc nie daje rady odpalic.pierwszy rok jakos było potem juz porazka,generalnie to juz kolejna centra plus mnie tak załatwila

3 raz juz nie dam sie nabrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam centre od miesiąca dzis nie odpaliłem autka:(

oooo a to przeciez takie dobre akumy tutaj chwalone hehe.gif

teraz powaznie, Panowie, jezeli macie centre radze jak najszybciej sie pozbyc tego szitu.

w poprzednim aucie nowa centra o ile w lecie nie było problemu to po ok 6 miesiacach przyszła zima i kaplica.

srednio co 2 tyg. ładowanie.

wizyta w serwisie z akumem, według serwisu akum sprawny, wizyta u 3 elektrykow w celu sprawdzenia auta, pomiary ładowania, poboru pradu w stanie spoczynku pod obciazeniem, ładowaia, wszystko wzorowe-ewidentnie wina lezy po stronie akuma.

znowu serwis akuma, decyzja, akum sprawny, no i 3 wizyta w serwisie akuma zostawiony na tydzien niby na testy, i co, akum standardowo sprawny.

mowiac krótko, czytajac lekture forum np. motodyskusje mozna smiało powiedziec, nowe centry to badziew, wiekszosc ludzi ma problemy z akumem dokładnie takie jak opisuje, auto pomimo ze jezdzone kilka dni na mrozie i jest kaplica pomimo ze akum nowy.

zadne reklamacje nie zdaja rezultatu, poprostu kiszka i tyle.

powiem tak w obecnym aucie mam akum nie nowy, a pomimo ze stało na mrozie -15 od piatku do dzis gdzie noca było ok -20 dzis odpalił za 1 razem.

w punto 2 gdzie miałem centre auto na takim mrozie po kilku dniach padał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, radio zostało odpięte jak pisałem. Rano chechłał, chechłał,

> ale nie odpalił. Cyknął dopiero z pychu...

> Ale mniejsza, tak się zastanawiam, bo aku ma rok: centra plus. Czy to

> taki szit, czy może kwestia rozrusznika (0.8kW przy 1.2 16v)?

> No bo czy coś jeszcze może ciągnąć prąd??? jedyne możliwości to

> zamek, alarm, szyby... no ale bez przesady

ewidentnie akum centra, miałem dokładnie to samo z nowa centra, zbieraj kase na nowy byle nie centre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam na centre nie mam co narzekać, w sejku mialem 2 szt plusa i obie wytrzymały po 5 lat bez zadnego klopotu. Teraz mam również Centre tyle że Future i również nie ma żadnego problemu nawet przy ostatnich mrozach.

Więc kupileś stary akumulator, możliwe że w markecie albo trafila Ci się produkcja spoza Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie. Kiedy kupowales ten akumulator Exide w czerwonym ?? Bo mam go teraz w bialy bo centra tam padla dorazu i ten kreci w te mrozy bez problemu i mnie ciekawi jak stary on jest biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.