Skocz do zawartości

35000zł do wydania


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

To jest budżet NIEPRZEKRACZALNY, a teraz info co jest poszukiwane

- >2006r,

- przebieg do 100-110kkm,

- bezwypadkowy (drobne uszkodzenia nie wykluczają auta, np. błotnik, drzwi, itp.),

- klasa duże B (przykładowo: GP), poprzez C, aż po mikro i miniVany (mikro: Meriva, mini: Zafira, Scenic),

- moc: min. 90KM w przypadku klasy B i min. 100KM w przypadku pozostałych,

- brak DPFa/FAPa czy jak to się tam nazywa,

- prostacki zawias,

- w przypadku dizla 5/6 biegów, w przypadku benzyny tylko 6 biegów

- wygodne fotele (problemy z kręgosłupem),

- auto kupowane jest na 6-8lat,

- sedany odpadają, tylko: HB, lift-back, Van, kombi,

- bagażnik min. 300l (wyjątek GP),

- odpadają: japanese, użytkowe auta pokroju Doblo, Partnera, itp.

Co jest w kręgu zainteresowań

na mocnej pozycji auta o których wiemy najwięcej:

- Opel (Meriva 1,7CDTI, AstraH 1,7CDTI - 1.9CDTI, Zafira 1.9CDTI)

na słabszej pozycji:

- Fiat GP, Bravo (JTD),

- Ford C-max,

- Kia c'eed / Hunday i30

na pozycji rozważanej "ale bojem się francuzów" wink.gif

- Scenic 1.9 dCi (mniejsze odpadły w przedbiegach),

- Megane 1.9 dCi

- Peugeot 307 SW (sęk w tym, że duże prawdopodobieństwo trafienia na DPF)

Pytania:

- jak rozpoznać motor Peugeota bez DPF'a?

- czy Peugeotowskie 1.6 HDI są polecane, czy celować w 2.0 HDI?

- czy C-maxy rdzewieją jak Mondeo?

- czy wielowahacz w C-maxach jest trwały?

- czy w przypadku C-maxa wart rozważenia jest 1.8 TDCI?

- czy 1.6 TDCI w Fordzie to 1.6 HDI PSA?

- czy 1.6 w kii/hundayu ma europejskie pochodzenie, czy jest to radosna twórczość Koreańczyków i jak to się sprawuje?

I dlaczego Dodge Caliber tak tanio stoi choć z zewnątrz jest taki fajny zlosnik.gif?

Co jeszcze warto wziąć pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiliśmy dla Żony Puga 307 SW HDI 90 KM I rejestracja 2008. Bez DPF ok.gif

Auto kosztowało 29500 po negocjacjach. Kupione w salonie Skody.

Bardzo fajne wyposażenie ma to auto (łącznie z dwustrefową klimką)

Podobno w wersji 110 KM ciężko bez DPF'a kupić.

Też się bałem francuzów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - czy C-maxy rdzewieją jak Mondeo?

które mondeo ? grinser006.gif

nie spotkałem się, ale te auta mają max 7lat

mój ma przyrdzewiałe ranty drzwi, ale były robione

> - czy wielowahacz w C-maxach jest trwały?

podobno tak, raczej ludzie się nie skarżą, u mnie 80kkm więc cieżko coś powiedzieć

> - czy w przypadku C-maxa wart rozważenia jest 1.8 TDCI?

stary silnik forda z dołożonymi gadżetami, są zwolennicy i przeciwnicy, ja bym brał 2.0 wink.gif

> - czy 1.6 TDCI w Fordzie to 1.6 HDI PSA?

tak, podobnie jak i 2.0

i tylko ten drugi ma skrzynie 6, benzyna nie ma 6biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - jak rozpoznać motor Peugeota bez DPF'a?

mysle, ze 1.6 bez DPFu nie znajdziesz

predzej 2.0

> - czy C-maxy rdzewieją jak Mondeo?

focusy II raczej nie rdzewieja, mysle, ze C-Max podobnie

> - czy wielowahacz w C-maxach jest trwały?

a czy taki sam jest w focusie? cfaniaczek.gif

kupilem samochod, nic przy zawieszeniu nie robilem, przejezdzilem po Polsce ok 40kkm (+ ok 10kkm poza Polska) i nadal wszystko w porzadku.

> - czy w przypadku C-maxa wart rozważenia jest 1.8 TDCI?

ja jak szukalem forda to ten silnik skresilem na samym poczatku.

Moze i jest lepszy niz kiedys, ale to wciaz konstrukcja z minionej epoki

> - czy 1.6 TDCI w Fordzie to 1.6 HDI PSA?

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno kupiliśmy dla Żony Puga 307 SW HDI 90 KM I rejestracja 2008. Bez DPF

> Auto kosztowało 29500 po negocjacjach. Kupione w salonie Skody.

Jaki przebieg miało?

Daje radę 90KM do SW (działa to to poniżej 2000obr.)?

Da radę wyrwać ze skrzynią 6tką?

> Bardzo fajne wyposażenie ma to auto (łącznie z dwu strefową klimką)

Otóż to - FR biją na głowę pod tym względem I, D, ale też czasami przeginają w II stronę (patrz gadżetomania w Scenicu sick.gif)

SW jest piękne serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytania:

> - jak rozpoznać motor Peugeota bez DPF'a?

> - czy Peugeotowskie 1.6 HDI są polecane, czy celować w 2.0 HDI?

Są siebie warte - czyli dobre silniki, które będą bezawaryjne do 150-200kkm. później to już różnie - dużo zależy od tego jak jest serwisowany - te silniki bardzo NIE lubią panów Staszków zza płota.

> - czy C-maxy rdzewieją jak Mondeo?

Żadne focusy II nie rdzewieją (c-max to focus II)

> - czy wielowahacz w C-maxach jest trwały?

tak.

> - czy w przypadku C-maxa wart rozważenia jest 1.8 TDCI?

Nawet bardzo - świetny kompromis spalania do mocy. poza tym to sprawdzona konstrukcja z wyeliminowanymi wszelkimi chorobami wieku dizecięcego. Floty właśnie głównie ten silnik zamawiają.

> - czy 1.6 TDCI w Fordzie to 1.6 HDI PSA?

tak

> - czy 1.6 w kii/hundayu ma europejskie pochodzenie, czy jest to radosna twórczość Koreańczyków i

> jak to się sprawuje?

> I dlaczego Dodge Caliber tak tanio stoi choć z zewnątrz jest taki fajny ?

bo wewnątrz nie jest?

> Co jeszcze warto wziąć pod uwagę?

A co dla ciebie ważniejsze? Prowadzenie, wygląd, jakość wnętrza, cena?

Ja w tej kasie tylko w fordy celuję bo się nimi świetnie jeździ - z wygladem to już gorzej.

Ople ładniejsze z zewnątrz, no i mają to co lubisz - prostackie zawieszenie, które dba o to żeby ci nie było za wygodnie ( w sumie nie rozumiem, po co ci to kryterium...?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> które mondeo ?

te duuuże hehe.gif; roczniki od 2000 do 2003 ZTCP hmm.gif.

> mój ma przyrdzewiałe ranty drzwi, ale były robione

Auć - czyli nie do końca opanowali sztukę zabezpieczania. oslabiony.gif Szkoda bo auto fajne.

> podobno tak, raczej ludzie się nie skarżą, u mnie 80kkm więc cieżko coś powiedzieć

To z kolei pozytywna informacja.

> stary silnik forda z dołożonymi gadżetami, są zwolennicy i przeciwnicy, ja bym brał 2.0

2.0 Fordowskie, czy 2.0 PSA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki przebieg miało?

Spory, dlatego cena uważam adekwatna (150 tyś km)

> Daje radę 90KM do SW (działa to to poniżej 2000obr.)?

Jeździ nieco gorzej od mojego i30 crdi 115 KM, ale nie jest to muł ok.gif

> Da radę wyrwać ze skrzynią 6tką?

Tego nie wiem, wydaje mi się że 90 KM występował tylko z 5.

> Otóż to - FR biją na głowę pod tym względem I, D, ale też czasami przeginają w II stronę (patrz

> gadżetomania w Scenicu )

> SW jest piękne

ok.gif

A bać to się nie ma co, bo w dzisiejszych czasach wszystko się może zepsuć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są siebie warte - czyli dobre silniki, które będą bezawaryjne do 150-200kkm. później to już różnie

> - dużo zależy od tego jak jest serwisowany

Jak każdy silnik - zakładam że stopień komplikacji 1.6 (powiedzmy 109KM) jest większy niż 2.0 (powiedzmy 110KM - o ile jeszcze znajdę taki w 307 z 2007 w górę)

> Żadne focusy II nie rdzewieją (c-max to focus II)

No komuś w tym wątku drzwi pordzewiały - czyli powtórka z rozrywki jak z Mondeo.

> bo wewnątrz nie jest?

No nie bardzo zlosnik.gif

> A co dla ciebie ważniejsze? Prowadzenie, wygląd, jakość wnętrza, cena?

W tej kolejności: stopień komplikacji konstrukcji silnika/podwozia -> oszczędność -> jakość wnętrza -> osiągi -> wygląd -> prowadzenie (nikt tym nie będzie szaleć i wchodzić w 90* zakręty przy 100km/h)

Zawias w Oplach: prostacki i trwały, twardy to fakt, ale drogi mamy coraz lepsze, więc kanapa mi nie potrzebna. Na komfort patrzę raczej z perspektywy hałasu, dlatego szukam ze skrzynią 6tką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet bardzo - świetny kompromis spalania do mocy. poza tym to sprawdzona konstrukcja z

> wyeliminowanymi wszelkimi chorobami wieku dizecięcego. Floty właśnie głównie ten silnik

> zamawiają.

Dupa tam, bo prawie wszystkie auta wyjeżdżające na flote to 1,6 TDCi 90KM. 1,8 dostają w zasadzie nieliczni, często, gęsto, dyrektorzy regionalni itp. Tak zauważyłem po sprzedaży. Ale de facto jest to drugi silnik jaki idzie na firmówki z focusów.

IMHO szukaj sobie 2,0, jak nie będzie interesuj się 1,8 i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dupa tam, bo prawie wszystkie auta wyjeżdżające na flote to 1,6 TDCi 90KM. 1,8 dostają w zasadzie

> nieliczni, często, gęsto, dyrektorzy regionalni itp. Tak zauważyłem po sprzedaży. Ale de facto

> jest to drugi silnik jaki idzie na firmówki z focusów.

a widzisz, moja zona.gif pracuje w fordzie w sprzedaży flotowej i mówi, że jakbyś sobie chciał kupić focusa 1.8 tdci w białym albo srebrnym kolorze to zapomnij - floty wszystko wybrały i jest masa zamówień na najbliższe miesiące do fabryki. na stockach wszystko przebrane.

> IMHO szukaj sobie 2,0, jak nie będzie interesuj się 1,8 i tyle.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auć - czyli nie do końca opanowali sztukę zabezpieczania.

tego nie wiem, tak jak pisałem, moje były bite i robione, więc może ktoś (ASO) spieprzył robotę,

w sumie nie spotkałem się jeszcze w problemem rudej w maksie

> 2.0 Fordowskie, czy 2.0 PSA?

max ma 2.0 tylko od PSA

z diesli tylko 1.8 jest forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro to jak sie danym autem jeździ jest dla ciebie na dalekiej pozycji, a ważniejsze jest takie to ma wnętrze i żeby bylo jak najprostsze i najtańsze to ja bym w forda nie celował - one przede wszystkim pięknie jeżdżą - mają świetne zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce. Zawieszenie choć bezproblemowe, to wielowahacz - a ty tego nie chcesz. Wnętrze niestety jest po prostu brzydkie - trwałe, bo znam foki co mają grubo ponad 200kkm i tam nic sie nie wyciera, jednak jest to plastik fantastic, aż czasami żal bierze.

Ja bym na twoim miejscu rozważył Kie Ceed - przede wszystkim tania, wnętrze jest całkiem interesujące - nawet w ubogich wersjach masz masę lampek wewnątrz, radio z mp3, maaasę miejsca zarówno dla pasażerów jak i w bagażniku. jak chcesz to poczytaj - popełniłem sobie subiektywny test ceedziora wink.gif

Taka maszynka do przemieszczania sie z punktu A do B ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak każdy silnik - zakładam że stopień komplikacji 1.6 (powiedzmy 109KM) jest większy niż 2.0

jeśli idzie o stopień komplikacji 1.6 109KM i 2.0 136KM to będzie porównywalny - te silniki powstawały równocześnie razem z 2.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jeszcze warto wziąć pod uwagę?

ja dzis ogladalem Lagune II 2007 kombi 1,9 dCi SL Image z opcjami

75kkm, krajowa, z pewnego zrodla

podobno ma sie zblizyc do 36.000 zl finalnie

brak PCC (zakup od firmy)

IMO fajna opcja

PS. zawsze ludzie mowili, ze renuary to kanapowce

nigdy tego jakos nie zauwazalem

ostatnio jezdzilem glownie innymi samochodami, wsiadlem do tej Laluni i stwierdzilem, ze faktycznie kanapowiec

IMO kierowca ma tam troche fajniej nawet niz w A6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dzis ogladalem Lagune II 2007 kombi 1,9 dCi SL Image z opcjami

Auto fajne, wyposażone, komfortowe, ale ... jak smród po gaciach ciągnie się opinia awaryjnego auta wypracowanego przez LIIph1, no i jest duuuużżżża...trochę za duża, choć nie mówię nie gdyby się trafiła ładna sztunia z szyberdachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto fajne, wyposażone, komfortowe, ale ... jak smród po gaciach ciągnie się opinia awaryjnego auta

> wypracowanego przez LIIph1, no i jest duuuużżżża...trochę za duża, choć nie mówię nie gdyby

> się trafiła ładna sztunia z szyberdachem.

eeetam za duza

fajna

scenic niby bardziej zwarty

a o szyber to ciezko w Lagunie zwlaszcza krajowej

a LIIph2 naprawde jest super jakosciowo

przeciez niepchalbym sie w kibel a tam pracowalem to wiem

jak jej nie kupie moge podac namiar smile.gif

Wypasik (to taki Privilage tylko w ciemnym wnetrzu):

- pelna elektryka

- ksenony

- karta HF

- czujniki cisnienia

- otwierana tylna szyba

- fajne fotele skora z bardzo milym materialem (ale to chyba nie alcantara)

Tylko nawi i szybera brakuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widzisz, moja pracuje w fordzie w sprzedaży flotowej i mówi, że jakbyś sobie chciał kupić

> focusa 1.8 tdci w białym albo srebrnym kolorze to zapomnij - floty wszystko wybrały i jest

> masa zamówień na najbliższe miesiące do fabryki. na stockach wszystko przebrane.

W takim razie moje dane są nieaktualne zlosnik.gif

Koniec OT wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - czy C-maxy rdzewieją jak Mondeo?

> - czy wielowahacz w C-maxach jest trwały?

> - czy w przypadku C-maxa wart rozważenia jest 1.8 TDCI?

Mam C-maxa rok czasu i 22kkm w 1,8TDCI . Jak narazie nic sie nie popsuło . Jak dla mnie auto dobrze sie trzymie drogi na 205/55/16 .Zawieszenie tez nie puka. Silnik wystarczający (stara konstrukcja) Rudej brak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to jakaś opcja, ale...mały jest wybór na rynku wtórnym w porównaniu do takiej Astry III.

Wybór Astry III jest niby duży, ale jak przyszło mi do szukania auta (miała być na początku właśnie A III) to się okazało że to w zasadzie same zajeżdżone gnioty. Stąd właśnie 307, bo okazało się że można i rocznik mieć młodszy i auto w znacznie lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.