KOZODOJ Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Jak to jest z korozją we współczesnych autach? Czy któreś marki są szczególnie podatne, bądź odporne na korozję? Ostatnio oglądałem kilka samochodów u lakiernika - najmłodsze Civic 2004, Mondeo 2005, kolega wspominał swoje 3-letnie Megane, w którym malował progi... Wszystkie te samochody miały po kilka dość nieładnych ubytków na łączeniach blach (np. pod uszczelką w bagażniku), purchle we wnękach kół i sporo niewielkich ognisk korozji pod spodem, w miejscach gdzie nie nałożono fabrycznego zabezpieczenia (czyli w wielu miejscach, niestety). Civic miał potężnie skorodowany rant tylnej klapy i zaczątki korozji na wewnętrznej stronie maski. Mondeo tradycyjnie wszystkie ranty drzwi i klapa z tyłu oraz nieznaczne wżery w okolicach wkrętów trzymających plastikowe listwy na progach. To co zobaczyłem mnie lekko zdołowało. I zrodziło w mym sercu potrzebę zadania pytań z pierwszego akapitu. Lakiernik twierdzi, że wbrew obiegowym opiniom auta różnych marek rdzewieją raczej podobnie i główną przyczynę upatruje w uszkodzeniu warstwy ocynku na zgrzewach blach, bądź różnym niedoróbkom producentów (np. osławiona korozja rantów w Fordach). No i oczywiście pozorowanym zabezpieczeniom podwozia, które w naszym klimacie niewystarczająco chronią przed kamieniami i solanką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Większość tych które widziałeś u mechanika to zapewne 'perełki z niemiec' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Skoda nie rdzewieje (przynajmniej nigdzie nie widać, nawet wydech po 5 latach ma tylko kilka rdzawych punktów), z tego co wiem Fiaty też. Mam parę odprysków na masce i progach po kamykach, widać gołą blachę. Jeden odprysk, dosyć głęboki i duży, ma 3 lata (obserwuję dziada ) i nijak ruda się nie chce pojawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Większość tych które widziałeś u mechanika to zapewne 'perełki z niemiec' Nie. Megane (akurat nie było go tam, ale o nim też wspominam, bo być może następnym moim autem będzie Laguna III) kumpel kupił w salonie. Civic jest w mojej rodzinie od nowości. Mondeo to firmowe autko, które niedawno odkupiłem za pół ceny (86 tys. przebiegu). Więc perełki może i owszem, ale nie z Niemiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Fordy rdzewieją, to powszechnie znany fakt, japończyki też (aczkolwiek w dużo mniejszym stopniu), ale Renault? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Fordy rdzewieją, to powszechnie znany fakt, japończyki też (aczkolwiek w dużo mniejszym stopniu), > ale Renault? Megane, Clio - takie często widzę z dziurami w progach i nadkolach. Modele ~2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 teraz nawet mercedesy rdzewieją , poza tym fordy i mazdy , co akurat nie dziwne bo mazda miała konszachty z fordem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prylok Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Mam taką hondę, jaką widziałeś i nie ma śladu rdzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Jak to jest z korozją we współczesnych autach? Czy któreś marki są szczególnie podatne, bądź > odporne na korozję? Co lepsze samochody mają aluminiową karoserię a jak wiadomo aluminium nie rdzewieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > teraz nawet mercedesy rdzewieją , poza tym fordy i mazdy , co akurat nie dziwne bo mazda miała > konszachty z fordem ja widzialem ostatnio mazde 6 okolo 2004 tylne ranty zjedzone ze i to po obu stronach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Większość tych które widziałeś u mechanika to zapewne 'perełki z niemiec' takie jak te? http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=pere%C5%82ka&change_view=1&category=149 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > ja widzialem ostatnio mazde 626 okolo 2004 tylne ranty zjedzone ze i to po obu stronach a może widziałeś też Cinquecento z 2005? MSPANC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Jak to jest z korozją we współczesnych autach? Czy któreś marki są szczególnie podatne, bądź > odporne na korozję? wczoraj oglądałem nową tatę indicę vista, okolice progów zapewne szybko skorodują gdy tylko fabryczny lakier odpadnie, a odpadnie bo nie ma ani barana na progach ani chlapaczy. > Ostatnio oglądałem kilka samochodów u lakiernika - najmłodsze Civic 2004, Mondeo 2005, kolega > wspominał swoje 3-letnie Megane, w którym malował progi... Wszystkie te samochody miały po > kilka dość nieładnych ubytków na łączeniach blach (np. pod uszczelką w bagażniku), auta projektowane są na drogi cywilizowanych krajów a nie nasze wertepy gdzie pełno kamyków i innych elementów mogących uszkodzić dolne elementy blacharskie. purchle we > wnękach kół i sporo niewielkich ognisk korozji pod spodem, w miejscach gdzie nie nałożono > fabrycznego zabezpieczenia (czyli w wielu miejscach, niestety). po prostu sporo to wady produkcyjne, niedociągnięcia lub efekty walki o klienta i niską cenę. Civic miał potężnie > skorodowany rant tylnej klapy i zaczątki korozji na wewnętrznej stronie maski. Mondeo > tradycyjnie wszystkie ranty drzwi i klapa z tyłu oraz nieznaczne wżery w okolicach wkrętów > trzymających plastikowe listwy na progach. > To co zobaczyłem mnie lekko zdołowało. I zrodziło w mym sercu potrzebę zadania pytań z pierwszego > akapitu. > Lakiernik twierdzi, że wbrew obiegowym opiniom auta różnych marek rdzewieją raczej podobnie i > główną przyczynę upatruje w uszkodzeniu warstwy ocynku na zgrzewach blach i tu jest pies pogrzebany, jednak audi jakoś potrafi sobie z tym radzić i nie jest problemem znalezienie 20letniego egzemplarza bez większych oznak korozji. , bądź różnym > niedoróbkom producentów (np. osławiona korozja rantów w Fordach). No i oczywiście pozorowanym > zabezpieczeniom podwozia, które w naszym klimacie niewystarczająco chronią przed kamieniami i > solanką. niestety taka rzeczywistość teraz pewnie się narażę tym co myślą, że ich auta są super zabezpieczone fabrycznie. MYLICIE SIĘ dlatego ja zawsze każde auto zabezpieczam we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > a może widziałeś też Cinquecento z 2005? > MSPANC chyba mu chodziło o mazde 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > chyba mu chodziło o mazde 6 ups, a mi chyba o Seicento rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > ups, a mi chyba o Seicento > rozumiesz? chciałem tylko wyprowadzić innych z błedu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Co lepsze samochody mają aluminiową karoserię a jak wiadomo aluminium nie rdzewieje. ale może się utleniać, obserwuje to na kierownicy w moim rowerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Większość tych które widziałeś u mechanika to zapewne 'perełki z niemiec' a co złego jest w samochodzie z Niemiec? Zdecydowanie łatwiej kupić tam auto w dobrym stanie niż w polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > chciałem tylko wyprowadzić innych z błedu a wystarczyłoby żeby autor posta o którym mówimy wysilił się przy jego płodzeniu na tyle żeby podać poprawny rocznik lub poprawny model lub poprostu darować sobie pisanie informacji nie mających nic wspólnego z rzeczywistością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > a może widziałeś też Cinquecento z 2005? CC z lat 90 nie rdzewiały - wtedy FIAT postawił na walkę z rudą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > CC z lat 90 nie rdzewiały - wtedy FIAT postawił na walkę z rudą no jasne, napisz to tym co szukają takiej zdrowej budy nie ma szans na znalezienie takowej podobnie jak nowsze seicento rdza je po prostu kocha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > chyba mu chodziło o mazde 6 dokladnie juz poprawilem blad ta mazda mnie przerazila, w miare swiezy samochod a ruda wylazi tak samo jak c klasa po 2000 widzialem takiego ze praktycznie na kazdym elemencie mial kwiatka rudej ciekawe jak te podjedzone juz teraz w miare nowe samochody beda wygladac za 5, 7 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > ciekawe jak te podjedzone juz teraz w miare nowe samochody beda wygladac za 5, 7 lat gdy kupowałem auto oglądałem sporo egzemplarzy audi A4 można było powiedzieć o nich wiele złego ale nie to, że korodują zwykle rezygnowałem dlatego, że większość była po prostu podniszczona przez złą i flejowatą eksploatacje. Skoro takie audi na początku lat 90tych potrafiło poradzić sobie z problemem rdzy, to dlaczego teraz w tak super nowoczesnych fabrykach nie potrafią sobie z tym poradzić? Może dlatego, że to nie jest na rękę producentowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > a wystarczyłoby żeby autor posta o którym mówimy wysilił się przy jego płodzeniu na tyle żeby podać > poprawny rocznik lub poprawny model lub poprostu darować sobie pisanie informacji nie mających > nic wspólnego z rzeczywistością typie zejdz ze mnie, walisz do mnie ze pisze nie na temat a kto wyskoczyl z cieniasem z 2005r??? tak samo jak mi sie pomylila mazda 626 z 6 tak samo tobie cienki z sejem tylko ze Ciebie nikt sie o to nie czepia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > no jasne, napisz to tym co szukają takiej zdrowej budy nie ma szans na znalezienie takowej > podobnie jak nowsze seicento rdza je po prostu kocha. Znajoma ma CC z początku lat 90 - bez rudej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > typie zejdz ze mnie, walisz do mnie ze pisze nie na temat a kto wyskoczyl z cieniasem z 2005r??? > tak samo jak mi sie pomylila mazda 626 z 6 tak samo tobie cienki z sejem tylko ze Ciebie nikt sie o > to nie czepia w sumie sie nie dziwie ze nie zrozumiałeś to był przykład (trudne słowo) obrazujący bzdurę w Twoim poście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > gdy kupowałem auto oglądałem sporo egzemplarzy audi A4 można było powiedzieć o nich wiele złego ale > nie to, że korodują zwykle rezygnowałem dlatego, że większość była po prostu podniszczona > przez złą i flejowatą eksploatacje. > Skoro takie audi na początku lat 90tych potrafiło poradzić sobie z problemem rdzy, to dlaczego > teraz w tak super nowoczesnych fabrykach nie potrafią sobie z tym poradzić? Może dlatego, że > to nie jest na rękę producentowi? Jest to po prostu drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > w sumie sie nie dziwie ze nie zrozumiałeś > to był przykład (trudne słowo) obrazujący bzdurę w Twoim poście spoko ale bez sensu ze robisz jeszcze wiekszy balagan pomylilem model oki, zmienilem, napisalem ze mi sie pomerdalo nikt nie jest nie omylny (chyba ze Ty jestes rodzynkiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > nikt nie jest nie omylny (chyba ze Ty jestes rodzynkiem) nic z tych rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 jak czytam te wszystkkie teorientuje jak to np. mazdy rdzewieja bo mialy cos wspolnego z fordami to mnie pusty smiech ogarnia... tak samo jak z tymi autami z niemiec co to korodowac nie chca, bo u nich na drogach sola nie sypia a moze u nas auta rdzewieja bo sie ich nie myje cala zime, nie jeździ sie na przeglady perforacyjne i nie naprawia sie malych odpryskow, ani nie myje podwozi po zimie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > jak czytam te wszystkkie teorientuje jak to np. mazdy rdzewieja bo mialy cos wspolnego z fordami to > mnie pusty smiech ogarnia... a zauważyłeś że to był sarkazm , faktem jest że mazda i ford ma problemy w tym zagadnieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > nic z tych rzeczy qurcze a juz myslalem ze znalazlem kandydata na meza dla siostry ale oki, nie robmy spamu i nie odbiegajmy od tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > tak samo jak z tymi autami z niemiec co to korodowac nie chca, bo u nich na drogach sola nie sypia W Niemczech chyba sypią, ale już w Szwecji zdaje się octan sodu ląduje na drogach. Choć nie wiem czy zawsze i wszędzie. > a moze u nas auta rdzewieja bo sie ich nie myje cala zime, nie jeździ sie na przeglady perforacyjne > i nie naprawia sie malych odpryskow, ani nie myje podwozi po zimie? Wiesz, ja raczej myję, małe odpryski się naprawia jak zaczynają być groźne (chyba że ktoś jest pe...dantem). Generalnie o wspomniane samochody w miarę dbano (może poza Mondeo, który trochę wyobijano, za to zawsze był czystszy niż pozostałe), a jednak zardzewiały w młodym wieku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > a zauważyłeś że to był sarkazm , faktem jest że mazda i ford ma problemy w tym zagadnieniu i honda i seat i nissan i fiat i jeszcze pewnie wiele innych o których osobiście nie słyszałem i aut nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marti777 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Wiem że zdarzają się wyjątki ale generalnie BMW i AUDI po 2000r nie mają problemów z korozją. Bmw e46 330d 2002r i Audi A6 2001r - nie mam ognisk korozji. (zaraz po kupnie dokładne mycie podwozia i dokładna konserwacja - bo podwozie też lubi ruda.) Z relacji znajomych też wiem że BMW i AUDI jest pod tym względem O.K. (zdaje sobie sprawe że nie wszystkie - ale większość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > ale może się utleniać, obserwuje to na kierownicy w moim rowerze Nie do końca utlenić - aluminium jest zawsze pokryte warstwą tlenków - odpowiednio spreparowana jest przeźroczysta, bardzo twarda i świetnie chroni metal. Tyle że można ją zniszczyć a nowa, naturalnie powstała warstwa będzie porowata i będzie łapała zanieczyszczenia = wyglądała brudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 nie wiem czy brava to współczesne ale mam parę ubytków lakieru do gołej blachy i tylko jakiś nalot jest i nie ma z rudą problemu, w połowie młodszym golfie IV znaleźli mi dobrzy ludzie odchodzący kawałek lakieru na skraju błotniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > takie jak te? > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=pere%C5%82ka&change_view=1&category=149 tak, pewnie właśnie takie perełka - znaleziono 101 przedmiotów. ale ja wolę... super - znaleziono 6755 przedmiotów. okazja - znaleziono 8713 przedmiotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > no jasne, napisz to tym co szukają takiej zdrowej budy nie ma szans na znalezienie takowej Już Ci kiedyś pisałem - CC '98 rudej na zewnątrz nie widać, blach nie ciąłem, więc nie wiem, jak w zamkniętych profilach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianos82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > nie wiem czy brava to współczesne ale mam parę ubytków lakieru do gołej blachy i tylko jakiś > nalot jest i nie ma z rudą problemu, w połowie młodszym golfie IV znaleźli mi dobrzy ludzie > odchodzący kawałek lakieru na skraju błotniku Niestety ale Bravy też rdzewieją. Co prawda moja ma już 13 lat ale jest w rodzinie od nowości. Zawsze chwaliłem fiata za dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W tym roku niestety zauważyłem purchle w wielu miejscach (progi od strony nadkoli zżarte tak że można blachę łamać rękami, podwozie z tyłu tak że można dziury robić palcami, tylna klapa i przednia też mają ogniska korozji, chyba tylko drzwi są ciągle jak nowe:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Niestety ale Bravy też rdzewieją. Co prawda moja ma już 13 lat ale jest w rodzinie od nowości. > Zawsze chwaliłem fiata za dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W tym roku niestety zauważyłem > purchle w wielu miejscach (progi od strony nadkoli zżarte tak że można blachę łamać rękami, > podwozie z tyłu tak że można dziury robić palcami, tylna klapa i przednia też mają ogniska > korozji, chyba tylko drzwi są ciągle jak nowe:) to samo zauważyłem w kilku niebitych bravkach które niedawno oglądałem wcelu zakupu. niestety w grande punto jest podobnie - tylko ze to nowe auta. Lakier potrafi odpaść całymi płatami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 ostatni ogladalem passata b6 w max opcji full wypas... czarnego kupionego od właściciela ASO-auto znane od nowości 100% bezwypadkowe ogladam i ogladam a na tylnych blotnikach i na 1 przednim purchle.................. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Już Ci kiedyś pisałem - CC '98 rudej na zewnątrz nie widać, blach nie ciąłem, więc nie wiem, jak w > zamkniętych profilach. coś w tym jest - kilka lat temu kolegi syn dachował CC - nie miał kasy na naprawę i postawił padlinę na ogródku - ruda pojawiła się tam gdzie blacha był zdarta - na odpryśnietych kawałkach nie było śladu rudej przez około dwa lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbi Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 wróciłem 2 tygodnie temu z Włoch, byłem w szoku ze na ulicach pełno uniaków w starej jeszcze budzie bez rdzy, nawet maluchy jak już są to niepordzewiałe, o CC u Seicento nie wspomnę, Fordy zdrowe również - zatem tylko nasz klimat jest na tyle ciężki że większość pada. Ja mam Mondeo MK2 i jak dojechał z DE do mnie to też rdzy nie było specjalnie, po roku się zaczęła pojawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > zatem tylko nasz klimat jest na tyle ciężki że większość pada. Ja mam Mondeo > MK2 i jak dojechał z DE do mnie to też rdzy nie było specjalnie, po roku się zaczęła pojawiać. Ale w Germanii tak samo solą drogi jak i u nas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Sól i błoto robi swoje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Ale w Germanii tak samo solą drogi jak i u nas. tylko tam myją auta, jeżdżą na przeglądy perforacji i sprawę załatwiają " w zalążku" - a u nas jeżdżą aż im purchle wyjdą. A na zime aut nie myją, bo przecież brud konserwuje i taka warstwa brudu chroni lakier (kity z tym, że ta sól na aucie ciągle katalizuje korozję przyspieszając ją wieeeelokrotnie). No i jeszcze ilu jest ludzi co sie tym chwali na dorach jakie oni to mają brudne auto i jak to długo go nie myli Zauważyłeś że nawet w zimie Niemca poznasz po tym, że jedzie czystym raczej autem? Po prostu jak auto brudne to się je myje - a nie myje się, jak się "oplaca", czyli musi być minimum zapowiadane 30 dni słonecznych naprzóod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 . No i jeszcze ilu jest ludzi co sie tym chwali na dorach jakie oni to mają > brudne auto i jak to długo go nie myli masz na myśli co roczny konkurs na najbrudniejsze auto na centomanii ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Znajoma ma CC z początku lat 90 - bez rudej rozumiem, że oglądałeś je dokładnie? ale tak bardzo dokładnie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Już Ci kiedyś pisałem - CC '98 rudej na zewnątrz nie widać, blach nie ciąłem, więc nie wiem, jak w > zamkniętych profilach. i właśnie w profilach jest jej najwięcej niestety :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.