Skocz do zawartości

Podgrzewacz płynu chłodniczego do JTD - ktoś ma u siebie?


przemekb22

Rekomendowane odpowiedzi

> Miałem montować grzałkę ale w wolnej chwili doktoryzuje się z webasto i przed kolejną zimą mam

> zamiar założyć thermo top c.

A nie da się założyć oryginału, nawet kupionego w ASO? W końcu

np. musi być dostępna nowa część w ASO, jakby np. odbudowywać

rozbitka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie da się założyć oryginału, nawet kupionego w ASO? W końcu

> np. musi być dostępna nowa część w ASO, jakby np. odbudowywać

> rozbitka

4,5tysia w eperku za sam grzejnik, ale po co w aso jak aso kladzie to samo co thermo top tylko z dodatkowym logiem fiata, jak najbardziej mozna adaptowac zestaw z dawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie rozumiem--liczy sie to ze swiece wkrecasz do jednego korpusu --to bedzie jeden potencjal--drugi podajesz indywidualnie na kazda swieczke(osobnymi przewodami badz jednym i mostkiem)--nie da sie tego polaczyc w szereg---wkrecenie swiec w jednolity korpus juz sprawia ze mamy polaczenie rownolegle---nie kapuje tez jakim cudem podasz "polowe napiecia"---jesli JUZ tak zrobisz to zostanie CI 1/4 a nie 1/2 mocy ja mam altek bodaj 90A i spokojnie ciagnie trzy swieczki a jezdze zima glownie po 6,5km do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A elektronika? Wyłącznik czasowy, to się jakoś komunikuje po CAN,

> czy tylko grzeje?

Pewno programator i odpalanie na pilota, natomiast problem jest bo z tego co widziałem to były to webasta montowane jedynie z manualnymi klimami ze względu na sterowanie nawiewem. Aczkolwiek nie widzę problemu żeby obejść to w klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewno programator i odpalanie na pilota, natomiast problem jest bo z tego co widziałem to były to

> webasta montowane jedynie z manualnymi klimami ze względu na sterowanie nawiewem. Aczkolwiek

> nie widzę problemu żeby obejść to w klimatroniku.

Ja mam manualną i innej nie chcę mieć, tylko kłopot zlosnik.gif

A ile kosztować będzie w tej firmie założenie tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam manualną i innej nie chcę mieć, tylko kłopot

> A ile kosztować będzie w tej firmie założenie tego?

Ja planuje montować samemu. Za zregenerowane webasto z pilotem, wszystko do montażu oprócz kilku wężyków to około 1400-1600 zł jak dobrze poszukasz. Nowe koło 3000 - 3500 zł z montażem.

Szukaj analogowego webasta wtedy nie komunikuje się po CAN tylko jest niezależne od auta. Co do nagrzewania wnętrza to automatyczna klima nie jest problem, trzeba jedynie pamiętać aby przed wyjściem z auta ustawić klime tak jak ma dmuchać np. wszystkie wyloty albo szyba. Sygnał z webasta włączy klime na tych ustawieniach więc tu nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej nie rozumiem--

Po prostu masz 4 świece.... zaraz wkleje zdjęcie .... wszystkie mają wspólną masę - to jest korpus.... jesli podłaczysz do zacisków 2 świec (+12V) a do pozostałych 2 świec masę to masz w tym momęcie układ świec połączonych w szeregowo wink.gif. świece dostają 1/2 swojego napięcia znamionowego więc wydzielaja 1/2 mocy... Wszystko to o ile nie podepniesz masy podgrzewacza pod masę pojazdu bo wtedy masz 2x większa moc... moc znamionową

> JUZ tak zrobisz to zostanie CI 1/4 a nie 1/2 mocy ja mam altek bodaj 90A i spokojnie

> ciagnie trzy swieczki a jezdze zima glownie po 6,5km do pracy

Ja myślę że jeśli ( bo tego nie wiem ) te świece mają po 30 A przy nap znamionowym to dla mojego układu będę miał jakieś 2x30 A x 14V = 840 W.... to powinno styknąć... jeśli nie to zawsze jeden kabelek dowale - zmasuje z obudową i bedę miał 1680 W .... lub tylko 3 podłacze i..... i tak dalej wink.gif

Oooo taki zamówiłem... 60 zł na alledrogo

284543346-podgrzewacz.jpg

post-15502-14352510999785_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do nagrzewania wnętrza to automatyczna klima nie jest problem, trzeba jedynie pamiętać abyprzed

> wyjściem z auta ustawić klime tak jak ma dmuchać np. wszystkie wyloty albo szyba. Sygnał z

> webasta włączy klime na tych ustawieniach więc tu nie ma problemu.

No własnie że nie jest tak hop siup, bo CAN to z kolei BC które siedzi na całej szynie i musi współpracować wszystko ze sobą. Sama klima nie jest nam do pracy webasta potrzebna, tylko sam wentyator, wystarczy klapy ustawić w odpowiedniej pozycji przed wyłaczeniem zapłonu. Z kolei regulator prędkości obrotów w wentylatorze przy klimie automatycznej jest zrealizowany elektronicznie i po prostu nie wiem czy da się go zasilić z pominięciem centralki klimy ( konieczne żeby nie uszkodzić centralki ).

Jeśli się da to wtedy pozostaje kwestia zastosowania przekaźników żeby całkowicie odciąć wentylator od centralki i zasilić go z innego źródła podczas działania webasta przy wyłączonym silniku.

Wtedy CAN do niczego nie jest nam potrzebny IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajowy ten podgrzewacz--ale musze Cie troche zmartwic--moc jaka sie odlozy na swiecy to iloczyn pradu i napiecia---laczysz dwie swiece w szereg to prad jaki przez nie poplynie to polowa znamionowego---napiecie tez polowa--iloczyn to 1/4(czyli pojedyncza swieca wytworzy1/4 mocy znamionowej)----narysuj sobie na kartce tak polaczone swiece jak proponujesz--lacznie cztery dadza moc pojedynczej sztuki wlaczonej na pelne napiecie---pamietaj ze prad tez spadnie do polowy znamionowego nawiasem powiem ze moje trzy szt biora na pierwsze uderzenie ok 75A a za chwile spada prad do 65-68A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajowy ten podgrzewacz--ale musze Cie troche zmartwic--moc jaka sie odlozy na swiecy to iloczyn

> pradu i napiecia---laczysz dwie swiece w szereg to prad jaki przez nie poplynie to polowa

> znamionowego---napiecie tez polowa--iloczyn to 1/4(czyli pojedyncza swieca wytworzy1/4 mocy

> znamionowej)----narysuj sobie na kartce tak polaczone swiece jak proponujesz--lacznie cztery

> dadza moc pojedynczej sztuki wlaczonej na pelne napiecie---pamietaj ze prad tez spadnie do

> polowy znamionowego nawiasem powiem ze moje trzy szt biora na pierwsze uderzenie ok 75A a

> za chwile spada prad do 65-68A

spineyes.gif dobrze na górze pisze STILO bo już myślałem że jestem na forum elektroda.pl biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajowy ten podgrzewacz--ale musze Cie troche zmartwic

No i masz racje..... błąd logiczny mlot.gif

wychodzi jakieś 400 W to za mało....

Więc niestety będą podłączone 3 świece pod napięcie znamionowe...

Dlaczego chciałem ograniczyć moc ale jednocześnie temperaturę..... tak naprawde nie wiem jak te świece wpływają na "starzenie się płynu"

Do jakiej temperatury się podgrzeją otoczone płynem w trakcie pracy silnika i co dzieje się na styku metalu świecy z płynem.... jak bardzo to różni się od warunków w bloku silnika niewiem.gif

Mam już 2 czujniki które rozłączą obwód sterowania przy T> 50C ( dwa dla pewności jak by jeden nawalił zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzalem taka swieca wode w kubku--to dosc mala moc i wystarczy lekki ruch cieczy zeby nie bylo widac nic niepokojacego na powierzchni swiecy--tzn pozostaje ciemna i brak babelkowania mysle ze nie ma co sie tym martwiec ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oooo taki zamówiłem... 60 zł na alledrogo

Lisek - widziałeś to?

http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/41124-rozgrzewanie_auta-2.html

Są foty montazu i pozwole sobie zacytowac autora

"Tak wiec dla zainteresowanych. Zamontowałem podgrzewacz elektryczny.Koszt ok. 130 zł, ale warto moim zdaniem.Rano -10 po przejechaniu 500 m leci ciepłe powietrze z nawiewów!!!, gdzie wcześniej nie było szans no coś takiego. Podgrzewa mi do 75st.C silnika, a gdy się wyłączy to temperatura lekko spada bo silnik nie nagrzewa odpowiednio.Będę jeszcze testował przy termiku 70stC bo teraz mam niby 50stC ale i tak jest znaczna poprawa.Układ się włącza automatycznie po rozruchu kiedy popłynie prąd z alternatora a wyłącza się gdy przewód od nagrzewania kabiny na którym jest zainstalowany podgrzewacz osiągnie 55stC wtedy silnik ma 75stC."

15670d1293721270-rozgrzewanie_auta-dsc03580.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontaktowałem się z innym ASO. Tym razem w Bielsku-Białej. Miałem szczęście trafić w temat, bo

> akurat tam zakładali grzałki PTC do nagrzewnicy, ale w nowym Bravo. Podobno nagrzewnice te

> same, co w Stilo. Jutro będę znał szczegóły, co i jak. Będę rozmawiać z panem, który to

> osobiście ma w Stilo, a niedawno zakładał w Bravo. Także rozważam w tym momencie dwie opcje.

> Jeśli będzie się dało założyć tą grzałkę u mnie to odpuszczę sobie podgrzewacz płynu. Mają

> nawet te grzałeczki, gość powiedział, że cena około 200zł + robocizna. Zobaczymy.

Dłubałem kilka dni w temacie i sprawa wygląda następująco:

Klimatyzator ręczny > Stilo, Bravo <

Część wspólna to grzejnik PTC (mimo innych numerów) oraz całe okablowanie wokół całej nagrzewnicy ma numerek 46723656.

Cena przewodów ok. 450 zł (ePer)

Klimatyzator automatyczny > Bravo, Nowa Delta <

Nagrzewnice te same, okablowanie ma numerek 77365157. Koszt ok. 340 zł.

Klimatyzator automatyczny > Stilo, Bravo <

Nagrzewnice te same, okablowanie ma numerek 46723665. Koszt ok. 750 zł.

W dwóch ostatnich trzeba uważać, bo zmienione są wiązki. Ja mam Bravo z początku produkcji, więc u mnie będzie ta droższa wiązka zapewne ... Później były jakieś zmiany z oprogramowaniem i okablowaniem, więc trzeba szukać po numerach części w swoim aucie i liczyć, że zadziała.

Z tego co widzę po tyłach paneli do automatycznej klimatyzacji, to wtyczki w Stilo i Bravo są takie same, więc instalacja powinna być ta sama, więc numerek wiązki może być po prostu inny.

Według mnie istnieje możliwość samodzielnego podłączenia PTC posiadając powyższe składniki instalacji elektrycznej i zamieniając je na nagrzewnicy, następnie FES i nauka komputera od nowa.

Dla zainteresowanych mam do sprzedania okablowanie do klimatyzatora manualnego plus obudowa i pokrętła za 150 zł. Samo okablowanie mogę również sprzedać, ale lepiej dostać całość zmontowaną, aby potem wiedzieć co i gdzie włożyć, aby nie kombinować pół dnia. Same kable w tej samej cenie smile.gif Przesyłka kurierem jakby co to ok. 35 zł.

Ja do swojego Bravo zakupię przewody do automatu, zmienię instalację, założę PTC i zobaczę czy działa.

Instalacje elektryczne w automacie i ręcznym są zupełnie inne - porównywałem w eLearnie do Bravo i Stilo.

Może wypowie się ktoś, komu dokładali to do Bravo lub Stilo w ASO. Ewentualnie jakieś zdjęcia lub opis co było robione, czy instalacja na zasadzie ten kabel tu, ten tam i jakoś działa czy po prostu wymiana całej instalacji przez ASOMana i skasowanie za robotę. Wprawę z rozbieraniu tunelu już mam, więc to żaden problem smile.gif

***************

Przed chwilą przyjrzałem się okablowaniu na posiadanym zestawie i wygląda na to, że wszystkie potrzebne przewody są już w instalacji w aucie, tzn. zasilanie do nagrzewnicy. Wszystkie przewody są praktycznie podłączone do jednej wtyczki, która doprowadza zasilanie do nagrzewnicy. Potem wszystko rozbija się na rozdzielenie zasilania na przekaźniki oraz doprowadzenie sygnału do nich z przełączników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lisek - widziałeś to?

> http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/41124-rozgrzewanie_auta-2.html

> Są foty montazu i pozwole sobie zacytowac autora

> "Tak wiec dla zainteresowanych. Zamontowałem podgrzewacz elektryczny.Koszt ok. 130 zł, ale warto

> moim zdaniem.Rano -10 po przejechaniu 500 m leci ciepłe powietrze z nawiewów!!!, gdzie

> wcześniej nie było szans no coś takiego. Podgrzewa mi do 75st.C silnika, a gdy się wyłączy to

> temperatura lekko spada bo silnik nie nagrzewa odpowiednio.Będę jeszcze testował przy termiku

> 70stC bo teraz mam niby 50stC ale i tak jest znaczna poprawa.Układ się włącza automatycznie po

> rozruchu kiedy popłynie prąd z alternatora a wyłącza się gdy przewód od nagrzewania kabiny na

> którym jest zainstalowany podgrzewacz osiągnie 55stC wtedy silnik ma 75stC."

Znalazłem gotowy zestaw do podłączenia i bez kombinowania z przekaźnikami we własnym zakresie ....

http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1392257391.html

Od siebie można dodać przekaźnik, który uruchomi podgrzewanie po uruchomieniu silnika, gdy będzie prąd z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem gotowy zestaw do podłączenia i bez kombinowania z przekaźnikami we własnym zakresie ....

> http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1392257391.html

> Od siebie można dodać przekaźnik, który uruchomi podgrzewanie po uruchomieniu silnika, gdy będzie prąd z alternatora.

Oooo gotowiec claps.gif

Tego mi brakowało claps.gif

Ktoś może potwierdzić ----17mm spasuje do stilo?

Prośba, może ktoś obrazkowo pokazać w którym miejscu to cudo zamontować?

Chciałbym to zamontować z ręcznym sterowaniem podświetlanym "pstryczkiem"

Zadziałanie termika spowodowałoby zgaśnięcie lampki, równocześnie można by to wyłączyć wcześniej "ręcznie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane, że średnica to 17 mm smile.gif Odnośnie montażu to zapytaj człowieka z Alfy smile.gif ja zamontowałbym to na wejściu do nagrzewnicy. Patrzyłem przed chwilą w GP na przewody i z zewnątrz mają grubość 30 mm. Dajmy ok. 3 mm x 2 na grubość to środek będzie miał ok. 24 mm. Aby nie zakłócić przepływu płynu na cały silnik trzeba zamontować to urządzenie na zasilaniu do nagrzewnicy. Wtedy szybciej ciepło będzie w środku a powrót z nagrzewnicy zasili cieplejszym płynem mały obieg. Patrzyłem na przewód zasilający ze zbiornika wyrównawczego (łatwiejszy montaż i serwisowanie), ale tu średnica przewodu nieco większa, więc zwężenie do 17 mm mogłoby zakłócić pracę układu chłodzenia latem ... Więc pozostaje tylko zasilanie nagrzewnicy smile.gif

Ja dołożyłbym opóźnienie, np. przekaźnik na 20 sekund, aby uruchomiło się samo po uruchomieniu silnika smile.gif Przekaźnik 12V 40A czasowy kosztuje ok. 60 zł. Natomiast 12V 15A ok. 30 zł. Jednak 15A może być za mało ...

O pstryczku trzeba pamiętać, a tu robi się samo z automatu smile.gif

W Bravo 1.9 120 KM 8V, więc Stilo z tą jednostką też dotyczy, bo rura zasilająca nagrzewnicę będzie podobna, ma średnicę zewnętrzną ~24 mm. Jest tam odcinek za termostatem w kierunku nagrzewnicy, gdzie można zamontować podgrzewacz. Będzie miejsce na przewody pomimo upchania innych rurek. Przekaźniki można zamontować obok sterownika świec żarowych na ścianie grodziowej. Będzie blisko akumulatora, a i masa się znajdzie smile.gif Piszę na przykładzie Bravo, ale w Stilo i Nowej Delcie z tą jednostką będzie podobnie. Jedynie Bravo 1.9 150 KM 16V ma nieco inny ten przewód, ale też da radę to zamontować smile.gif

Rura gumowa zasilająca nagrzewnicę w załączniku.

post-131567-14352511066267_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden z kolegów na innym forum założył podgrzewacz z 1.5 dCi i był tak uprzejmy zrobić parę

> fotek, jak to u niego wygląda Bardzo sobie chwali ten gadżet.

Super, że działa. Ale jest kilka ale.

1) Dostęp do gołych przewodów pod napięciem - mam nadzieję, że kolega pokazał zdjęcia z montażu, a nie zakończonej instalacji. Przewody w dodatkowych peszlach samochodowych wskazane, gdyż mamy wtedy układ z podwójną izolacją i mniejszą szansą na zwarcie/przebicie/przetarcie. Jest jakieś konkretne zamocowanie przekaźników czy tak sobie dyndają? Ktoś obcy zajrzy pod maskę, dotknie urządzenia przy pracującym silniku i nieszczęście gotowe. Są gotowe obudowy hermetyczne, które można zaadoptować do tego urządzenia plus dodatkowy wyłącznik awaryjny na tejże obudowie nie będzie złym pomysłem w razie konieczności szybkiego wyłączenia układu z pracy lub na okres od wiosny do jesieni. To już takie dodatkowe zabezpieczenie, ale cóż, zboczenie zawodowe smile.gif

2) Kolorystyka przewodów dowolna, ale warto dostosować się do kolorystyki instalacji, tzn. czerwony zasilanie, czarny masa. Lub przyjąć ogólne zasady panujące w elektryce, aby robiący coś elektryk przy aucie nie zepsuł nam instalacji. Lub zrobienie schematu, abyśmy w przyszłości wiedzieli co i gdzie smile.gif

3) Zasilanie do podgrzewaczy min. 2,5mm2 a nie 1,5mm2, ostatecznie przewód 4mm2 taki jak do siły w domku. Zależy jakie są amperaż i moc tego urządzenia.

4) Ja zastosowałbym dwa włączniki, tzn. jeden włącznik jeden podgrzewacz, drugi włącznik dwa pozostałe, aby nie męczyć na dzień dobry alternatora, który dobrze zaczyna działać po ok. 2 minutach po uruchomieniu, tzn. rozgrzeje się. Nie widzę dokładnie jak to jest podłączone, ale coś na ten wzór jest zrobione i tutaj.

5) Masa może być taka jaka jest, ale w miejscu niedostępnym. Nie wśród innych metalowych części. Lepiej zastosować przewód 6mm2 lub 8mm2.

6) Mam nadzieję, że instalacja nie jest wpięta bezpośrednio do akumulatora tylko przez zabezpieczenie i nie można jej uruchomić bez włączonego silnika, tzn. podpięta pod stacyjkę. W innym wypadku przez przypadek może dojść do nieszczęścia. Jaki jest zastosowany bezpiecznik?

7) Gdzie jest czujnik, który rozłącza obwód w przypadku dostatecznej temperatury czy to kierowca decyduje kiedy wyłączyć poprzez jedyny wyłącznik na desce? Wszystko dobrze jak autem jeździ jedna osoba, gorzej jak kilka i może dojść do, w najlepszym wypadku, rozładowania akumulatora poprzez niewyłączenie układu w najgorszym do pożaru, jeśli instalacja nie jest zrobiona zgodnie z podstawami elektryki. Zasadą powinno być pomoc przy podgrzaniu cieczy chłodzącej do ok. 50 - 55 stopni C, aby w środku auta było ciepło i silnik tak się nie męczył, a nie zastępowanie naturalnego procesu nagrzewania jednostki napędowej.

8) Na jednym ze zdjęć widać, że dogrzewacz jest w linii końcówki do urządzenia do napełniania układu klimatyzacji. No i te niezaizolowane końców z prądem. Niezbyt ciekawie może to wyglądać, gdy podjedziemy działać z klimatyzacją, zapomnimy wyłączyć układ, a pan zadowolony podłączy tam metalowe złączki... Nie chcę być przy tym jeśli nie ma bezpiecznika...

Po wykonanych pomiarach wynika, że układ bardzo obciąża alternator/akumulator. Wersje aut z podobnymi układami mają nieco mocniejsze alternatory, więc zbyt długie dogrzewanie silnika tym urządzeniem może spowodować nadmierne i szybkie wyeksploatowanie akumulatora poprzez jego niedoładowanie. No i oczywiście w przypadku włączonego takiego urządzenia na standardowym alternatorze należy zapomnieć o gadżetach typu mocniejszy sprzęt audio i włączone ogrzewanie tylnej szyby smile.gif Alternator może po prostu nie wyrobić, aczkolwiek zapasu ma ok. 30% mocy. Więc przy wyłączonej klimatyzacji oraz wiatraku chłodnicy, które to w zimie najczęściej nie działają smile.gif mocy wystarczy.

Ogólnie bardzo dobrze, że ktoś to zamontował i potwierdził, że działa. Ja u siebie przygotowuje się powoli do adaptacji nagrzewnicy elektrycznej do Bravo, ale wpięcie w taki sposób jakby to było zrobione w fabryce, czyli ma działać samo. Kilkadziesiąt godzin spędzone nad schematami elektryki i zabawa wymontowaną nagrzewnicą z tym układem przyniosły pozytywny rezultat smile.gif Na razie nie mam czasu, aby rozebrać pół auta smile.gif

Urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy zamierzam zaadoptować w Grande Punto, które to ma więcej płynu w układzie niż pojemność zbiornika paliwa i nagrzać to cudo techniki to jest po prostu nierealne. W GP też jest możliwość adaptacji nagrzewnicy elektrycznej, ale na rynku wtórnym brak części zamiennych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy alternatorze 120 A uważasz że jest to za duży pobór przez taki ogrzewacz ?

120A mają właśnie montowane auta z opcją Klimat zimowy. Ma on obsłużyć nagrzewnicę elektryczną, ogrzewania foteli, zestaw audio i po prostu pełną opcję co tylko się znajduje w cenniku. Normalnie jest 90A. Taki też sam mam u siebie. Obliczałem warianty i tak jak napisałem 90A bez włączonej klimatyzacji (20A) oraz wentylatora chłodnicy (50A) powinno dać radę. Wszak nagrzewnica fabryczna ma przekaźniki 50A i 30A, a na zabezpieczeniach odpowiednio 70A i 50A, a wiadomo że na pewno nie płynie przez nie taki prąd. Nie wiem ile prądu potrzebuje dogrzewacz płynu, ale sądzę, że na pewno mniej niż elektryczna nagrzewnica. Pojedyncza fabryczna grzałka elektryczna potrzebowała ok. 20A, podwójna 40A, więc jest zapas jest, bo musi być. Nic nie może być na styk, bo spali się instalacja, a fabryczna też jest obliczana z zapasem.

Będzie działać przy poprawnie zrobionej instalacji i nie ma prawa nic się stać. Ewentualnie nie nadużywać przy włączeniu takiego dogrzewania podgrzewania tylnej szyby wraz z lusterkami - 30A na przekaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajnie. Powiedź mi czy sprawdzałeś oznaczenia u siebie na alternatorze czy opierałeś się na Eperze.

> Bo u mnie według Epera jest 120 A.

Powiem szczerze, że zajrzę dziś pod maskę Bravo, bo nie zaglądałem. Patrzyłem jedynie na ePera. Na alternatorze jest naklejka. Ale tam jest w cały świat, bo kolega ma według aplikacji po VINie 100A, a faktycznie ma 120A.

Liczyłem na podstawie tego co mam i co będzie podłączone. Wyszło praktycznie na zero, więc nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden z kolegów na innym forum założył podgrzewacz z 1.5 dCi i był tak uprzejmy zrobić parę

> fotek, jak to u niego wygląda Bardzo sobie chwali ten gadżet.

i napisał

Quote:

Zasięgnąłem pomysł z AutoKacik. Fajnie byłoby jeszcze....


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jakbym nie mial webasto, tez bym sobie takie cos zalozyl.

Ale:

Zasilanie zrobil bym tylko z alternatora, z pominieciem aku

Zabezpieczenie musi byc, bezpieczniki oraz czujnik temperatury.

Wlacznik dobrze widoczny, najlepiej podswietlany.

Ciekawy jestem ile czasu zajmuje ogrzanie plynu do np. 80 stopni C?

I jeszcze jedno, co wymusza obieg przy wylaczonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawy jestem ile czasu zajmuje ogrzanie plynu do np. 80 stopni C?

całe wielki, układ słuzy do podgrzania/dogrzania i wyłacza sie wczsniej.

> I jeszcze jedno, co wymusza obieg przy wylaczonym silniku?

nic go nie wymusza, uklad ma pracowac tylko przy właczonym silniku.

posiadam takie cudo w jtd tylko ze w bravo (montowane seryjnie), sledze caly watek smile.gif kto jeszcze nie zalozyl polecam, widac roznice w ogrzewaniu srodka i nagrzewaniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> posiadam takie cudo w jtd tylko ze w bravo (montowane seryjnie), sledze caly watek kto jeszcze nie

> zalozyl polecam, widac roznice w ogrzewaniu srodka i nagrzewaniu auta.

Oj też bym chciał posiadać, ale jak tak dalej pójdzie, to wiosny doczekam i nie znajdę nikogo, kto mi to założy. W mroźne dni, to fajny gadżet, bo szybciej można nagrzać wnętrze, ale i sam silnik łapie temperaturę szybciej. Fajna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całe wielki, układ słuzy do podgrzania/dogrzania i wyłacza sie wczsniej.

> nic go nie wymusza, uklad ma pracowac tylko przy właczonym silniku.

> posiadam takie cudo w jtd tylko ze w bravo (montowane seryjnie), sledze caly watek kto jeszcze nie

> zalozyl polecam, widac roznice w ogrzewaniu srodka i nagrzewaniu auta.

Czy u ciebie sterowanie jest podłączone pod świece żarowe silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy u ciebie sterowanie jest podłączone pod świece żarowe silnika?

elektrykiem nie jestem, ale kable od swiec zarowych w podgrzewaczu nie ida do centralki sterujacej praca swiec zarowych w silniku.swieczki nie wiem do czego sa podlaczone bo kable idace od nich znikaja za osłona/wygluszeniem sciany grodziowej, a nie chciałem tego teraz rozdzierac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mogę sie zabrać.... wiosna mnie zastanie oslabiony.gif

Więc tak sprawdziłęm ten sprzęt od Francuskiego - HDI

Mam 4 świece.... ( dokładnie 2 x 2 z dwoma kablami ) jak podłączę tylko dwie ( jeden kabel ) zimne to mam w sumie na jednym przewodzie 30 A... po czym w miare jak się nagrzewają spada to do 14 A..... świece robią sie czerwone...

Ale świece się nie zagrzeją w płynie do czerwoności ( ponad 200 C ) tylko gdzieś może do 90-100 C.... czyli prad będzie może 22-26 A na dwie świece....

Czyli 2 x 24A x 14V = 672 Waty dla całej tej grzałki za 60 zł ... czyli podłacze wszystkie 4 świece i bedę miał moc identyczną z tą jaka miałem w Stilo z klimatronikiem i z dodatkową grzałką powietrza.... ok.gif

Bezpiecznik na świecach żarowych do silnika mam 60 A... wiec te 44-50 A spokojnie pociągnie ... pod warunkiem, ze nigdy oba układy naraz się nie załączą ... a to zrobie prosto zlosnik.gif

Nic tylko podłaczyć ..... skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doswiadczenia powiem ze moze byc wiekszy prad niz zakladasz--zalezy jakie masz swieczki (ja mam chyba champion) moje trzy szt biora przy zalaczeniu ok 75A po chwili ok 65A i tak mniej wiecej sie trzyma---chyba nie doceniasz intensywnosci odbierania ciepla przez plyn przy czterech spodziewalbym sie 85-95A---ja pociagnalem z aku trzy osobne przewody do 25A bezpiecznikow i potem indywidualnie przekazniki---byly takie zestawy na allegro--bezpiecznik przekaznik(50A) za grosze ok.gif o altek i ladowanie bym sie nie martwil ja mam 1,4 z klimatyzacja--chyba 90A jezdze zima do glownie prac ok 6,5km i mam aku tylko 46hA i daje rade--z tym ze ja grzeje tylko do przelaczenia na lpg--1-1,3 km hmm.gif najlepiej zabuduj i podlacz cztery jak beda klopoty jedna odetniesz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z doswiadczenia powiem ze moze byc wiekszy prad niz zakladasz--zalezy jakie masz swieczki

Podane wartości sa zmierzone.... więc nawet jeśli sie nie nagrzeją to max 30A x 2 - co to za świece to nie wiem... confused.gif ale sa małe... mniejsze od tych z Stilo w silniku.... przekaźnik mam oryginalny od świec żarowych... Od Fiata STILO... po wywaleniu elektroniki i wstawieniu zabezpieczenia przed załączeniem się jednocześnie 8 świec będzie OK.... bezpiecznik tak jak pisałem ten sam co jest do świec żarowych - tylko kabelek od jednego sterownika do 2-giego pociągne wink.gif z 10 mm2 do tego może jeszcze dodam układ aby tylko przy u>13,6 V sie włączył i 2 pastylki do rozwierania układu przy 50 C i w pełni fuuul Automat bedzie hehe.gif za mniej niz 150 zł hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ? Założył ktoś?

Tak właśnie wróciłem z garażu.... założyłem grzałeczki ale jeszcze nie podłączyłem - są wpiente w układ nagrzewnicy a trzymają się EGR-a .... zrobie zdjęcie

Jeszcze sterowanie podpiąć .... ale to co zrobiłem mi sie nie podoba..... to znaczy wszystko działa tak jak należy ale jeszcze musze poprawić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak właśnie wróciłem z garażu.... założyłem grzałeczki ale jeszcze nie podłączyłem - są wpiente w

> układ nagrzewnicy a trzymają się EGR-a .... zrobie zdjęcie

> Jeszcze sterowanie podpiąć .... ale to co zrobiłem mi sie nie podoba..... to znaczy wszystko działa

> tak jak należy ale jeszcze musze poprawić....

Jak już będziesz miał elektronikę pewną i działającą, to poprosimy

schemat, ew. zdjęcie ew. cenę za jaką to zrobisz np. dla mnie,

bo ja się nie znam grinser006.gif No i miejsce gdzie należy to wpiąć.

Chętnie manual smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne .....

> Oczywiście postaram sie "łopatologicznie" wytłumaczyć i opisać

Ttttyylko szybko bo zziiimno grinser006.gif

Ostatnio mam dylemat: albo jechać zapięty i w czapce i dać

silnikowi ciepełko, czy grzać się na maksa, ale spalać za to

mnóstwo paliwa w zimnym silniku. Grrr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam panowie,

Niestety nie udało mi się jeszcze zamontować tego nieszczęsnego podgrzewacza sciana.gif. Cały zestaw leży i się marnuje niewiem.gif. Mam pytanie czy wiecie może, kto by się podjął takiego montażu w promieniu 60km od Oświęcimia? Ja w tych sprawach jestem laikiem i na codzień zajmuje się czymś innym, więc nawet nie próbuje się za to brać. Myślałem, że w Cinsofcie mi to założą, ale niestety chyba szybciej doczekam kolejnej zimy, a szkoda, bo panowie - z tego, co tutaj wszyscy piszą - znają się na swojej robocie. Szukam więc kogoś innego, kto też się zna i byłby w stanie to zrobić smile.gif Macie jakieś propozycje? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Dalej nic?

Tak sie zbieram aby to dokładnie opisać. mlot.gif postaram sie w tym tygodniu...

Układ działa...mam w Cromie - nie kontroluje go działa w pełni automatycznie... włącza sie gdy wykryje napięcie powyżej 13,5 V po 2 sekundach i wyłącza gdy wykryje temp płynu większą od 50C .... układ nie włącza się gdy pracują świece żarowe

Ogólnie to mogę napisać, ze szału nie ma...

Przykład: dzisiaj było w 3-miescie wieczorem -9C i ciepło (nie gorąco ale odczuwalne letnie powietrze) po całym dniu postoju autka na dworze zaczęło lecieć gdzieś po około 1 -2 km... klimatronik włączył sie po jakiś 3,5 - 4 km dmuchając ciepłem już bardziej odczuwalnym.... ( przedtem nawet 10 km przy nie obciążonym silniku ... ) jak wyłączę całkowicie nadmuch to widać, że jak wskazówka drgnie to praktycznie w oczach idzie do góry..... ( bardzo wolno ale widać, ze co zerknę to coraz wyżej jest... )

W moim odczuciu jest o niebo lepiej niż bez niej ale i tak lepszym rozwiązaniem jest powietrzna grzałka.... nie ma tego opóźnienia i bezwładności płynu...

światła nie przygasają zlosnik.gif i napięcie podczas pracy grzałki jest cały czas w granicy 14 V więc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co sądzicie o czymś takim:

Jakieś Allegro

Wydaje mi się to fajną ofertą, cena też nie jest jakaś taka niemożliwa.

Zamiast tych grzałek wziąłbym sobie to, wydaje mi się że to jest

kompletnie niezależne, ma własną centralkę, nie podłączaną po CAN,

wymaga tylko zasilania i tyle. Odpalane z pilota. Nie ma chyba startu

z opóźnieniem, ale zawsze to coś by było cieplej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest Webasto Thermo Top C. Działa i ma się doskonale. Jem śniadanko, pije kawkę, pstryk, 15-20 minutek i szybki odmrożone, ciepło w budzie. Zapalam i jadę. Pracuje również w czasie jazdy jak temperatura płynu dojdzie do bodajże 70C wyłącza się, jak spadnie dogrzewa silnik. Pali oleju tyle co nic. Miałem to już od "nowości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.