format Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Mam, czasami używam i sobie chwalę... > Co do ładowania tym prostownikiem bez odłączania klem - fajnie byłoby, gdyby ktoś mający dostęp do > oscyloskopu zbadał przebiegi napięcia. Instalacje nowych aut spokojnie wytrzymają napięcie > 14.4V i takie też napięcie podawane jest przez producenta... Szkopuł w tym, że jest to > napięcie uśrednione, w pikach może być więcej ( jest to prostownik impulsowy), co zaś może > zaszkodzić coś w instalce elektrycznej auta... Ale zapięty akumulator jest w stanie to zdławić swoim oporem, o to chyba zresztą chodzi w zasilaczach impulsowych do ładowania aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Być może jest to napięcie akumulatora stojącego w sklepie, ale w te samochodzie mają zazwyczaj > powyżej 13V. Zaraz po jeździe czy ładowaniu owszem, ale sprawdź po kilku godzinach a najlepiej na drugi dzień wówczas zależności o których pisałem są prawdziwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Ale zapięty akumulator jest w stanie to zdławić swoim oporem, o to chyba zresztą chodzi w > zasilaczach impulsowych do ładowania aku. W zasilaczach impulsowych chodzi o to żeby podnieść częstotliwość dzięki temu drogie elementy indukcyjne mają mniejsze rozmiary, masę i cenę. Zasilanie impulsowe, a ładowanie impulsowe to dwie odrębne sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Być może jest to napięcie akumulatora stojącego w sklepie, ale w te samochodzie mają zazwyczaj > powyżej 13V. Zmień miernik bo Ci zawyża. Prawidłowo działający akumulator w stanie spoczynku nie moze mieć powyżej 13V. Przecież mielibyśmy wtedy instalacje 13-voltowe, nieprawdaż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Zmień miernik bo Ci zawyża. Prawidłowo działający akumulator w stanie spoczynku nie moze mieć > powyżej 13V. Przecież mielibyśmy wtedy instalacje 13-voltowe, nieprawdaż? Ja mam w instalacji 14V. Jak ty masz 12V to masz coś popsute . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Zmień miernik bo Ci zawyża. Prawidłowo działający akumulator w stanie spoczynku nie moze mieć > powyżej 13V. Przecież mielibyśmy wtedy instalacje 13-voltowe, nieprawdaż? prawdaż - mam w aucie 14.4 V i to jest prawidłowe napięcie ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > prawdaż - mam w aucie 14.4 V i to jest prawidłowe napięcie ładowania To dziwne bo w książce serwisowej jest podane napięcie alternatora 14.05-14.35 wiec 14.4 to za dużo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > w biedronce też dzisiaj jakiś prostownik jest Straszna nędza. Kabelki do klem mają może 1 mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Ja mam w instalacji 14V. Jak ty masz 12V to masz coś popsute . Przy wyłączonym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Bardzo dobry, sprawdzony i wielokrotnie chwalony tu na forum prostownik. IMHO warto, sam taki mam i > jestem bardzo zadowolony. Czy ja dobrze widzę tam piktogram motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Czy ja dobrze widzę tam piktogram motocykla? dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > dobrze O, super. To sobie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > O, super. To sobie kupię Po podłączeniu do akumulatora w motocyklu i wciśnięciu przycisku wyboru ładowania, podświetla się właśnie ikonka motocykla i ikonka ładowania bądź naładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Po podłączeniu do akumulatora w motocyklu i wciśnięciu przycisku wyboru ładowania, podświetla się > właśnie ikonka motocykla i ikonka ładowania bądź naładowania. Jak to? To tak samo z siebie wie, że aku motocyklowe? Żadnego guziczka się nie naciska? [edit] OK, przeczytałem jeszcze raz - tym razem ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > O, super. To sobie kupię Też się czaję na tę ładowarkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > w biedronce też dzisiaj jakiś prostownik jest Oglądałem dzisiaj ten prostownik. W instrukcji jest tylko napisane, żeby odkręcić korki przy aku, więc sobie odpuściłem, bo nie ma info, czy można nim ładować akumulator bezobsługowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Oglądałem dzisiaj ten prostownik. W instrukcji jest tylko napisane, żeby odkręcić korki przy aku, > więc sobie odpuściłem, bo nie ma info, czy można nim ładować akumulator bezobsługowy. Już jest w sklepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_nh Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Po ile dziś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Już jest w sklepie? Pewnie mowa była o tym w Biedaszopie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > Już jest w sklepie? Mowa była o "Bierdonkowym" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > Po podłączeniu do akumulatora w motocyklu i wciśnięciu przycisku wyboru ładowania, podświetla się > właśnie ikonka motocykla i ikonka ładowania bądź naładowania. A co oznacza wybór motocykla ? 6V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > Ja mam w instalacji 14V. Jak ty masz 12V to masz coś popsute . No to powiem Ci, że pierwszy raz się spotykam z instalacją o takim napięciu. A jakie masz napięcie ładowania akumulatora? Bo przy mojej instalacji 12-woltowej jest to 13.8 - 14.4. U Ciebie bedzie pewnie blisko 17V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > A co oznacza wybór motocykla ? 6V ? W moim motocyklu jest instalacja 12V. Akumulatora nie wyjmuję z motoru, tylko podpinam pod specjalnie dorobiony kabel z gniazdem, który wypuszczam spod siedzenia. Kable prostownika rozciąłem i zakończyłem wtykiem. Identyczne gniazdo zamontowałem na odciętym kablu z żabkami/krokodylkami. Teraz mam prostownik, który mogę szybko podłączyć do motocykla albo dopiąć krokodylki i używać do podładowania innego akumulatora. Z tego co pamiętam, to po podłączeniu prostownika do sieci, podpięciu do akumulatora i wciśnięciu przycisku MODE, prostownik sam rozpoznaje, że to akumulator 12V lub 6V i taki symbol podświetla. Wybiera się tylko pomiędzy motocyklem, autem lub trybem zimowym. Przy zaniku prądu w sieci, niestety prostownik przestaje działać i nie włącza się nawet jak włączą prąd. Trzeba się pofatygować i jeszcze raz wcisnąć przycisk MODE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > A co oznacza wybór motocykla ? 6V ? A w którym współczesnym motocyklu jest 6V, przecież nawet skuterki mają 12V akumulatory... Ale pojemność motocyklowych akumulatorów jest dużo mniejsza niż samochodowych, więc muszą być ładowane mniejszym prądem i zapewne ten wybór w prostowniku to zapewnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > No to powiem Ci, że pierwszy raz się spotykam z instalacją o takim napięciu. A jakie masz napięcie > ładowania akumulatora? Bo przy mojej instalacji 12-woltowej jest to 13.8 - 14.4. U Ciebie > bedzie pewnie blisko 17V Quote: przy mojej instalacji 12-woltowej jest to 13.8 - 14.4 Brzmi to jakby żywcem zostało wyciągnięte z filmu Barei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > Bardzo dobry, sprawdzony i wielokrotnie chwalony tu na forum prostownik. IMHO warto, sam taki mam i > jestem bardzo zadowolony. Te cienkie kabelki wystarczają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > Quote: > przy mojej instalacji 12-woltowej jest to 13.8 - 14.4 > Brzmi to jakby żywcem zostało wyciągnięte z filmu Barei. No to teraz się pośmiej a jak już przestaniesz to nie wracaj do teorii o 13 i 14- woltowych instalacjach. Nic mi do tego ile woltów zamierzasz wciskać do swojego akumulatora ale nie pisz bzdur innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 > No to teraz się pośmiej a jak już przestaniesz to nie wracaj do teorii o 13 i 14- woltowych > instalacjach. Nic mi do tego ile woltów zamierzasz wciskać do swojego akumulatora ale nie pisz > bzdur innym. 1. Nigdzie nie pisałem o instalacjach 13 i 14 V więc bezczelnie kłamiesz. 2. Ty napisałeś, że: Quote: Zmień miernik bo Ci zawyża. Prawidłowo działający akumulator w stanie spoczynku nie moze mieć powyżej 13V. Przecież mielibyśmy wtedy instalacje 13-voltowe, nieprawdaż? co jest bzdurą bo przy prawidłowo działającej instalacji elektrycznej w samochodzie, po wyłączeniu stacyjki napięcie na akumulatorze jest większe niż 13 V. Być może spada do poziomu <13V, ale dzieje się to po kilkunastu/kilkudziesięciu godzinach od wyłączenia silnika. I jak już to TY sugerujesz istnienie instalacji 13V. Napięcie 12V może mieć akumulator stający długo na półce w sklepie, a nie codziennie ładowany przez alternator, panie teoretyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabol Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja już zakupiłem myślę że warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Ja już zakupiłem myślę że warto. Dużo sztuk jest w sklepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_nh Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 8.00 podjeżdżam pod sklep, 30 osób prze na wejście, poczekałem jak się rozpędzą, spokojnie wchodzę i widzę że wszyscy biorą po 3 sztuki :/ Zakupiłem 1 szt. i 8.05 było po prostownikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > 8.00 podjeżdżam pod sklep, 30 osób prze na wejście, poczekałem jak się rozpędzą, spokojnie wchodzę > i widzę że wszyscy biorą po 3 sztuki :/ Zakupiłem 1 szt. i 8.05 było po prostownikach pewnie zależy od sklepu, ja swój podczas poprzedniego rzutu kupiłem po robocie ok 16, zostały 2-3szt i musiałem obskoczyć dwa sklepy bo w pierwszym nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabol Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Dużo sztuk jest w sklepie? Ja bylem chwile po otwarciu i było około trzydziestu sztuk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Ja bylem chwile po otwarciu i było około trzydziestu sztuk. Czyli luzik. Poprosiłem tatę o kupno tej ładowarki, bo jestem w pracy. Żonka nie może jechać jej kupić, bo w mieszkaniu mamy firmę wymieniającą okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > A w którym współczesnym motocyklu jest 6V, przecież nawet skuterki mają 12V akumulatory... > Ale pojemność motocyklowych akumulatorów jest dużo mniejsza niż samochodowych, więc muszą być > ładowane mniejszym prądem i zapewne ten wybór w prostowniku to zapewnia. Wiem że jest 12V(ale dawno temu chyba było 6V ?) i dlatego pytam co ma oznaczać wybór motocykla Ale już wkrótce się dowiem jak przeczytam instrukcje, bo rano stałem się posiadaczem tego cudu techniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > W moim motocyklu jest instalacja 12V. Akumulatora nie wyjmuję z motoru, tylko podpinam pod > specjalnie dorobiony kabel z gniazdem, który wypuszczam spod siedzenia. Kable prostownika > rozciąłem i zakończyłem wtykiem. Identyczne gniazdo zamontowałem na odciętym kablu z > żabkami/krokodylkami. > Teraz mam prostownik, który mogę szybko podłączyć do motocykla albo dopiąć krokodylki i używać do > podładowania innego akumulatora. Fajne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Dużo sztuk jest w sklepie? U mnie ok 30 było, ale praktycznie co druga osoba brała ten prostownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chuchras Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Wiem że jest 12V(ale dawno temu chyba było 6V ?) i dlatego pytam co ma oznaczać wybór motocykla > Ale już wkrótce się dowiem jak przeczytam instrukcje, bo rano stałem się posiadaczem tego cudu > techniki w necie tez masz instrukcje klik PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > w necie tez masz instrukcje klik PDF Więc tryb motocyklowy oznacza ładowanie prądem do 14,4V oraz do 0,8A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Dużo sztuk jest w sklepie? Około 10.00 w "moim" Lidlu w koszach leżało jeszcze około 10szt. Przy okazji zakupiłem komplet żarówek H7 +50% i odmrażacz do szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Więc tryb motocyklowy oznacza ładowanie prądem do 14,4V oraz do 0,8A. Między innymi dlatego właśnie chcę ją kupić: potrzebuję ładowarkę do skutera, motocykla i do samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Około 10.00 w "moim" Lidlu w koszach leżało jeszcze około 10szt. Ja też kupiłem sztukę Kurde żeście straszyli, że nawet wstałem rano (8:40 wcześniej nie potrafiłem) i pojechałem zaspany, bez telefonu, śniadania po prostownik. Wchodzę a tam ze 30 sztuk czeka na mnie Idę do kasy płacić (tylko to kupiłem), patrzę a za mną gość z tym samym artykułem, też w ilości sztuk jedna, i tak samo tylko po to przyjechał. Uśmiechnąłem się "pełno gembo" Dobra koniec Jeżeli chodzi o grubość kabli - max prąd to 3,8A więc jak na moje oko mogą być. Podłączyłem go dziś do małego aku żelowego - od razu pokazał naładowany. No to mały falstart bo nie był naładowany. Jeszcze jedno podejście i już było w porządku. Teraz ładuje i ma się chyba dobrze. Idę zaraz zobaczyć czy się ma (jak mocno się nagrzewa?) > Przy okazji zakupiłem komplet żarówek H7 +50% i odmrażacz do szyb Tylko tak na marginesie, żeby nie zaśmiecać wątku. Te żarówki H7 co tam leżały za 20 zł komplet to są jakieś tam plus 50? Bo nie widziałem napisu +50%. Ktoś tu kiedyś pisał... Kto jest rzeczywistym producentem tego? edit Już wiem. Nie było pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Kto jest rzeczywistym producentem tego? Tesla klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 ja bylem o 10;30 i bralem przedostatnia sztuke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andre99 Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Tak go zachwalaliście że i ja się skusiłem na ładowarkę do motocykla a do tego klucze płasko-oczkowe i wkrętaki i żarówki-ale se zaszalałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja tez zakupilem za jedyne 19.99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafaolo Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > ja bylem o 10;30 i bralem przedostatnia sztuke Zakupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_nh Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Czyli popyt zależy od okolicy, czy osiedle obok Lidla jest techniczne, czy emeryckie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dextus Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > 8.00 podjeżdżam pod sklep, 30 osób prze na wejście, poczekałem jak się rozpędzą, spokojnie wchodzę > i widzę że wszyscy biorą po 3 sztuki :/ Zakupiłem 1 szt. i 8.05 było po prostownikach Ja pojechałem koło południa - i jeszcze spokojnie z 20 sztuk było więc bez tragedii Prostownik podłączony i ładuje sobie akumulator w przedpokoju...zobaczymy jak mu to pójdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > mój (własnie kupiony w lidlu), popsuł się, po kilku ładowaniach. Nie mozna dokonać wyboru procesu. > Kiszka... jak jest zimno to styki szwankują, ja tez czasami mam problem z wyborem ale jak dluzej przytrzymasz guzik to idzie. sprobuj. W cieple jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.