Skocz do zawartości

Prostownik z LIDL......


tomtom

Rekomendowane odpowiedzi

> No dobra.

> Może raczej: ilu kupiło, ale nie będzie używać, chociaż powinno (w przypadku zimowania jednośladu).

> Mi się akurat przyda. Do "skutra" właśnie.

> PZDR

Akumulatory od motocykla i skutera mam w domu, więc raz na ok. 3 m-ce podłączę do podładowania i git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 59,90 dokładnie.

> Dodam jeszcze, że poluzowałem lekko korki w aku i pod koniec ładowania elektrolit nie bulgotał jak

> to zwykle bywa , ale po przyłożeniu ucha do aku było słychac jednak ciche syczenie.

A propos. Nie przejrzalem jeszcze do konca instrukcji, wiec nie wiem, czy uwzglednili taka informacje - trzeba odkorkowac akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos. Nie przejrzalem jeszcze do konca instrukcji, wiec nie wiem, czy uwzglednili taka

> informacje - trzeba odkorkowac akumulator?

A w czasie jazdy masz korki odkręcone? smile.gif. Zdaje sie,że wtedy niezłym Amperażem jest ładowany yikes.gif

Czyli wg mnie możesz, ale nie musisz i żeby nic nie iskrzyło w okolicy.

Znajomy przyświecił sobie nad akumulatorem zapałką w ciemnej szopie i wyleciał z drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos. Nie przejrzalem jeszcze do konca instrukcji, wiec nie wiem, czy uwzglednili taka

> informacje - trzeba odkorkowac akumulator?

Jeśli masz aku z wykręcanymi korkami, czyli tzw. obsługowe, to powinieneś je wykręcić na czas ładowania prostownikiem.

Moje akumulatory są bezobsługowe i nie odkręcam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz aku z wykręcanymi korkami, czyli tzw. obsługowe, to powinieneś je wykręcić na czas

> ładowania prostownikiem.

wyjaśnij sensownie po co?

jak masz ten aq wsadzony w aucie, to też jeździsz z otwartymi korkami?

przecież ten prostownik nie poda na aq napięcia wyższego niż altek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyjaśnij sensownie po co?

> jak masz ten aq wsadzony w aucie, to też jeździsz z otwartymi korkami?

> przecież ten prostownik nie poda na aq napięcia wyższego niż altek.

Nie wiem, nie znam się i ... zarobiony jestem grinser006.gif. A tak poważnie, to jestem z tych, co czytają instrukcje i skoro jest w niej napisane, że w akumulatorach z korkami trzeba je wykręcić na czas ładowania prostownikiem, to to robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie znam się i ... zarobiony jestem . A tak poważnie, to jestem z tych, co czytają

> instrukcje i skoro jest w niej napisane, że w akumulatorach z korkami trzeba je wykręcić na

> czas ładowania prostownikiem, to to robię.

jak byś miał stary prostownik transformatorowy, to owszem.

ale przy tym lidlowym i innych mu podobnych nie ma najmniejszego sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak byś miał stary prostownik transformatorowy, to owszem.

> ale przy tym lidlowym i innych mu podobnych nie ma najmniejszego sensu

Raczej nie kupię już akumulatora z korkami, więc nie będę bardziej wnikał w potrzebę ich odkręcania. Napisałem tylko to, co "mówi" instrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już sama baaardzo okrojona instrukcja odwiodła mnie od zakupu tego prostownika.

jaką być chciał instrukcje do tego prostownika ?

bo ten lidl'owy to wypas, ma 8x więcej guziczków grinser006.gif

biedronkowy miał tylko pstryczek 6-12v i tyle

do tego diody z poziomem ładowania

to można instrukcję zawrzeć w dwóch zdaniach icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki ale jeszcze w obudowie "model 2009" LINK

12V i idzie nawet do 16A

Mozna proces ladowania okladac na cyfrowej skali, w Woltach lub %

W pelni automatyczny. Ma tez dodatkowe funkcje takie jak naprzyklad sprawdzanie sprawnosci akumulatora i test alternatora przy podlaczeniu do samochodu.

Ladowalem raz samochodowy aku, najomi czesciej odemnie z niego kozystaja.

Ja laduje male akumulatory zelowe co kilka miesiecy bo w garazu nie mam swiatla i cale oswietlenie jest na akumulatorach. Zdarzalo mi sie kilkuktrotnie ladowac aku w motocyklu zanim jeszcze aku wymienilem na nowy

Najciekawsza funkcja weglug mnie to "maintenance". Potrafo odratowywac stare akumulatory. Nawet jak napiecie bylo 2-3 Volty w starym zelowym aku to elektryczny motor syna do dzisiaj dziala tym prostownikiem ladowany. Ja sobie go zachwalam ale niestety cena troche wysoka.

//Aha - Akumulator z Hondy CRV rozladowany tak ze przy otwarciu drzwi nawet swiatelko w kabinie sie nie swiecilo. Prostownik zapikal ze wszystko w pelni naladowane po 10 godzinach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam taki ale jeszcze w obudowie "model 2009" LINK

> 12V i idzie nawet do 16A

> Mozna proces ladowania okladac na cyfrowej skali, w Woltach lub %

> W pelni automatyczny. Ma tez dodatkowe funkcje takie jak naprzyklad sprawdzanie sprawnosci

> akumulatora i test alternatora przy podlaczeniu do samochodu.

> Ladowalem raz samochodowy aku, najomi czesciej odemnie z niego kozystaja.

> Ja laduje male akumulatory zelowe co kilka miesiecy bo w garazu nie mam swiatla i cale oswietlenie

> jest na akumulatorach. Zdarzalo mi sie kilkuktrotnie ladowac aku w motocyklu zanim jeszcze aku

> wymienilem na nowy

> Najciekawsza funkcja weglug mnie to "maintenance". Potrafo odratowywac stare akumulatory. Nawet jak

> napiecie bylo 2-3 Volty w starym zelowym aku to elektryczny motor syna do dzisiaj dziala tym

> prostownikiem ladowany. Ja sobie go zachwalam ale niestety cena troche wysoka.

> //Aha - Akumulator z Hondy CRV rozladowany tak ze przy otwarciu drzwi nawet swiatelko w kabinie sie

> nie swiecilo. Prostownik zapikal ze wszystko w pelni naladowane po 10 godzinach

Tyle, że taki nie nadaje się do skuterowego aku. Ja mam 5,7Ah a prąd 6A to 6-10x razy za dużo.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że taki nie nadaje się do skuterowego aku. Ja mam 5,7Ah a prąd 6A to 6-10x razy za dużo.

> PZDR

I tu nie masz racji. Bo wciskasz przycisk i masz ladowanie pradem 0,5A, 1A lub 2A hehe.gif

Rownie dobrze mozesz narzucic mu ladowanie 16A bokser.gif

W elektrycznym skuterze mam zelowy aku 12V, w mini motorku syna jest olowiowy 3AH 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką być chciał instrukcje do tego prostownika ?

> ...h

Dla takiego laika jak ja, to wystarczy, że w instrukcji prostownika/ładowarki będzie napisane, że można tym czymś ładować także akumulatory bezobsługowe. Tego zdania nie ma w instrukcji prostownika z Biedronki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla takiego laika jak ja, to wystarczy, że w instrukcji prostownika/ładowarki będzie napisane, że

> można tym czymś ładować także akumulatory bezobsługowe. Tego zdania nie ma w instrukcji

> prostownika z Biedronki.

no to jaki wniosek, skoro nie pisza, że można to nie mozna biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu nie masz racji. Bo wciskasz przycisk i masz ladowanie pradem 0,5A, 1A lub 2A

> Rownie dobrze mozesz narzucic mu ladowanie 16A

> W elektrycznym skuterze mam zelowy aku 12V, w mini motorku syna jest olowiowy 3AH 12V

To masz inny niż na tej aukcji, gdyż ten ma (będzie po angielskiemu):

Suitable for 12V 25-300Ah

Charging Ranges: 2

Current: 6A/16A

Battery Ranges: 25-100Ah/100-300Ah

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

>... został nałądowany do 12v bez problemu za to w dosyć długim czasie.

A w jakim czasie ... pisałem w drugim wątku że podłaczyłem naładowany akumulator do podładowania i ładowało go 16 godzin i końca nie było widać... prąd 0,78A , napięcie też OK... więc niby wszytsko powinno działać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Szkopuł w tym, że jest to

> napięcie uśrednione, w pikach może być więcej ( jest to prostownik impulsowy), co zaś może

> zaszkodzić coś w instalce elektrycznej auta...

Tam nie ma żadnych pików. Na wyjściu jest napięcie stałe - dokładnie tak samo jak w klasycznym prostowniku z dużym filtrem i stabilizatorem. Nazwa prostownik impulsowy wzięła się od zasady działania układu na podstawie którego jest on zbudowany (na zasadzie przetwornicy impulsowej). Nie oznacza to jednak że na wyjściu napięcie jest impulsowe i są tam piki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednak jeden szkopuł, a właściwie to dwa:

> - prostownik nie wykryje akumulatora, jeśli ten jest rozładowany do "zera" i zwyczajnie nie

> rozpocznie ładowania.

Nic podobnego, kompletnie rozładowany akumulator ma napięcie ~11V. Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe niższe niż 10V z technicznego punktu widzenia uważa się za uszkodzony. Akumulator, który ma napięcie ZERO V uważa się za złom ołowiany. I prawidłowe jest że prostownik nie chce go ładować - tak ma być. Natomiast ten z Lidla ładuje nawet b. głęboko rozładowane akumulatory, gdyż zaczyna pracę, gdy na zaciskach baterii jest 7V. To jest cenna zaleta, bo czasami taki akumulator da się zreanimować i stąd on początkowo jest ładowany impulsowo aż do napięcia 12V wtedy przechodzi na ładowanie prądem stałym.

> - prostownik nie jest w stanie naładować konwencjonalnych - kwasowych akumulatorów do pełna.

Jest w stanie naładować, gdyż daje on napięcie od 14,4-14,7V w zależności od trybu. Tym sposobem naładuje każdy akumulator bez wyjątku o ile nie jest uszkodzony (zwarcie celi czy przerwa w celi).

> Maksymalne napięcie jakie udało się mi uzyskać po cyklu ładowania to 12,8V - sprawdzane na

> różnych bateriach.

i właśnie 12,8V jest napięciem akumulatora naładowanego do pełna! Tak ma być i jest to prawidłowe.

Zmierz sobie napięcie na zaciskach w trakcie ładowania, wtedy zobaczysz jakie jest napięcie i czy ono ładuje akumulator.

>Wartość ta jest uznawana za full w przypadku akumulatora żelowego,

> natomiast dla kwasowego powinno to być 13,3-13,4V.

Nie prawda. Napięcie znamionowe akumulatora naładowanego w 100% wynosi 12,8V (należy to mierzyć kilka h po odłączeniu prostownika a nie natychmiast po odłączeniu!)

Natomiast napięcie ładowania akumulatora kwasowego dla pracy cyklicznej ma wynosić od 13,8- 14,4V.

Dla żelowych owszem podaje się 13,4-13,8V ale dla pracy w trybie buforowym (UPS'y komputerowe) ale to już zupełnie inna bajka.

Ogólnie można powiedzieć, że prostownik z Lidla za takie pieniądze to dobry zakup.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odkopię trochę temat, bo polecaliście (niektórzy) bardzo tę ładowarkę no i zakupiłem w LIDLu. mam akumulator 12V i 70Ah oraz żelowy 6V 9Ah.

mam kilka spostrzeżeń i chciałem usłyszeć Wasz głos:

1) akumulator 12V nie do końca naładowany po podpięciu ładowarki i ustawieniu trybu 3 (czyli samochód) ładował może z 5 minut i przeszedł w stan naładowania (zielona dioda) - nie za szybko? po podłączeniu zwykłego prostownika z NORAUTO akumulator ładował się jeszcze ponad 24 godziny prądem 2A

2) dziś podłączyłem ładowarkę w trybie 4 (śnieżka) i akumulator 12V wstępnie ładował się prądem 0,79A. wydaje mi się trochę mało. spodziewałem się na starcie większego prądu.

3) akumulator żelowy 6V też ładuje mi trochę krótko. jako że mam zapłon bateryjny to muszę mieć akumulator 100% sprawny i widać to po kontrolkach. po ładowaniu tą ładowarką (fajne jest to, że sama sobie wykrywa 6V) nie widać, by kontrolki świeciły na maxa.

o co kaman? sprzęt wydaje się być dobry, pracuje we wszystkich trybach, słychać cykanie przekaźnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkopię trochę temat, bo polecaliście (niektórzy) bardzo tę ładowarkę no i zakupiłem w LIDLu. mam

> akumulator 12V i 70Ah oraz żelowy 6V 9Ah.

Nie pamiętam co pisze w instrukcji obsługi ale tam chyba max aku to 60Ah i to ładowany śnieżynką.

Ja używam tej ładowarki od 2 sezonów zimowych i nie ma problemu z ładowaniem akumulatora 45Ah i żelowego 6Ah. Czasowo ładuje tyle ile powinien.

Trzeba też wziąć pod uwagę, że w środku zapewne siedzą jakieś scalaki i one zapewne sterują prądem ładowania stąd może wynikać niski prąd początkowy

A może po prostu trafiłeś lipną sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki 20.GIF

właśnie czytam:

Potwierdzam co pisał erbuko co do podłączenia multimetru.

Podłączyłem dziś aku (miał 12.3V). Dość szybko napięcie wzrosło. Po osiągnięciu 14.07 zaczęło spadać... Przy 13.2 nie wytrzymałem i poszedłem po drugi multimetr. Włączyłem na nim pomiar prądu i... 0.66A; A napięcie na aku 13.3V; Odłączałem prostownik, przełączałem tryby - dalej prąd ok. 0.7A, a napięcie nie wzrasta.

Dopiero po odłączeniu multimetru z szeregu, po powtórnym włączeniu prostownika, napięcie znów w czasie ładowania szybko wzrosło do 14.07 i potem spadło do 13.3V; Czyli bez amperomierza w szeregu prąd jest większy aż do osiągnięcia ~14V, a potem spada do 0.8A. Z amperomierzem w szeregu cały czas 0.8A.

Acha. Sprawdzone na dwóch ładowarkach Bo nie mogłem uwierzyć, że takie cudactwa się dzieją. Dopiero później odnalazłem ten wątek i okazuje się, że ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To norma dla tej ładowarki, nie wiem czy w tym wątku ale już z pewnością gdzieś na AK wspominałem o

> tym problemie.

lekarstwem[przynajmniej czesciowym]jest podlaczenie w trybie wspomnianej sniezynki-wtedy laduje do 14,4V.sprawdzone na aku 74Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę to potwierdzić...

Jak akku jest mocno rozładowany to ładuje go prądem 3,8A do osiągnięcia napięcia ok 14,1-14,2 V. Potem przełacza się na prąd 0.8A ( w konsekwencji spada odczytywane napięcie) i tak łąduje go tym prądem do osiągnięcia 14,4 w zwykłym trybie i chyba 14,6-14,7 w trybie śniezynki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebym dobrze zrozumiał... jesli ładuje normalnie aku to ładuje sie on prądem ledwie 0.8A ? przecież takie ładowanie bedzie trwało długie godziny. Tradycyjnym prostownikiem gdzie łąduje mi 4-5A trwa to 8h to ile potrwa tym wynalazkiem?

W opisie napisane jest że jest w pełni automatyczny a tymczasem muszę sie bawić w jakies przełączanie ze snieżki na zwykły tryb...

0.8A to bliżej łądowarki do telefonu niż prostownika do akumulatorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebym dobrze zrozumiał... jesli ładuje normalnie aku to ładuje sie on prądem ledwie 0.8A ? przecież

> takie ładowanie bedzie trwało długie godziny. Tradycyjnym prostownikiem gdzie łąduje mi 4-5A

> trwa to 8h to ile potrwa tym wynalazkiem?

Ładowarka bedzie ładować prądem 3,8 A do momentu jak akku osiągnie napięcie ok 14,1 V ( przy cały czas przyłożoym prądzie).

Jeżeli juz osiagnie to napięcie to przełącza się na 0,8A ( dzieki czemu nie ma silnego gazowania elektrolitu co mogłoby byc niebezpieczne dla tych bezobsługowych wynalazków) i tym prądem ładuje go do soiągniecia napięcia 14.4V w przypadku gdy ładujesz normalnym trybem lub 14,6V gdy ładujesz trybem zimowym ( śniezynka).

Ta ładowarka jest dobra do podładowania akku a nie do ładowania mocnpo rozładowanego akumulatora . Dobrze też sie spisuje jak np zimą w garazu masz akku i chcesz żeby był w dobrej kodycji - wtedy podłaczasz tę ładowarkę na stałe do akku i jeśli napięcie w akku spadnie ponizej określonego poziomu to ładowarka uruchomi proces ładowania.

> W opisie napisane jest że jest w pełni automatyczny a tymczasem muszę sie bawić w jakies

> przełączanie ze snieżki na zwykły tryb...

> 0.8A to bliżej ładowarki do telefonu niż prostownika do akumulatorów...

Tryb wybierasz sam w zależności od tego do jakiego napięcia chcesz naładować - 14,4V czy 14,6V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automatyzacja polega na tym, że guzikiem ustawiasz tryb:

1) 6V

2) 12V o mniejszej pojemności

3) 12V o większej pojemności

4) 12V "śnieżynka" szybkie ładowanie większym prądem

po naładowaniu jest sygnalizacja stanu i prostownik automatycznie przechodzi w stan podtrzymania ok.gif

co do prądu 3,8A to nie udało mi się takiego zaobserwować, ale podejrzewam dwa powody:

1) aku nie było na tyle rozładowane

2) user pisał o włączonym w szereg amperomierzu, który zakłóca odczyt prostownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta ładowarka jest dobra do podładowania akku a nie do ładowania mocnpo rozładowanego akumulatora .

ale badźmy uczciwi, ludzie kupują i używają prostownik jak im auto nie chce odpalić a nie po to żeby sobie profilaktycznie podładowywać akumulator. To nie syberia...

Mam pytanie do użytkowników. Ile godzin trzeba tą zabawką ładować aku w aucie który nie był już w stanie obrócić rozrusznika? Tak żeby komfortowo zapalał przez nabliższe zimne dni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie do użytkowników. Ile godzin trzeba tą zabawką ładować aku w aucie który nie był już w

> stanie obrócić rozrusznika? Tak żeby komfortowo zapalał przez nabliższe zimne dni?

12-14 godzin ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale badźmy uczciwi, ludzie kupują i używają prostownik jak im auto nie chce odpalić a nie po to

> żeby sobie profilaktycznie podładowywać akumulator. To nie syberia...

> Mam pytanie do użytkowników. Ile godzin trzeba tą zabawką ładować aku w aucie który nie był już w

> stanie obrócić rozrusznika? Tak żeby komfortowo zapalał przez nabliższe zimne dni?

w zaleznosci od pojemnosci akumulatora moj stary zuzyty ladowal w 2 godziny a mocy starczylo na 3 rozruchy auta, nowy ze sklepu ladował 18 godzin(a byl naladowany nie wyjezdzony do zera)... - widac roznice.

zreszta zabawka pokazuje kiedy naladowala akumulator (osiagnieto wymagane napiecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.