Nubirski Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. Samochód nie chciał odpalić. Dobrze, że mieliśmy z mechanikiem prostownik, bo aku rzęzić zaczął. Zalewaliśmy, odpompowywaliśmy taką pompką z wężykami, kręciliśmy. Aż po 20 min zaskoczył. I już jest okej. Ponoć to taka przypadłość w Fordach, bo JTD u Fiata mój mechanik mówił, że odpalał bez kłopotu. Ale w Skodzie miał podobny kłopot. Są na to jakieś patenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i > zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. Samochód nie chciał odpalić. > Dobrze, że mieliśmy z mechanikiem prostownik, bo aku rzęzić zaczął. Zalewaliśmy, > odpompowywaliśmy taką pompką z wężykami, kręciliśmy. Aż po 20 min zaskoczył. I już jest okej. > Ponoć to taka przypadłość w Fordach, bo JTD u Fiata mój mechanik mówił, że odpalał bez > kłopotu. Ale w Skodzie miał podobny kłopot. > Są na to jakieś patenty? jeden z nich to samostart ... i bum kolega fałweje odpala na plaka a drugi ma dorobioną ręczną pompkę ze złączkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i > zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. Samochód nie chciał odpalić. > Dobrze, że mieliśmy z mechanikiem prostownik, bo aku rzęzić zaczął. Zalewaliśmy, > odpompowywaliśmy taką pompką z wężykami, kręciliśmy. Aż po 20 min zaskoczył. I już jest okej. > Ponoć to taka przypadłość w Fordach, bo JTD u Fiata mój mechanik mówił, że odpalał bez > kłopotu. Ale w Skodzie miał podobny kłopot. > Są na to jakieś patenty? Jeśli filtr paliwa zalany, a z opisu wynika, że jednak tak to jeśli jest taka możliwość to czasem nawet do przewodów można wlać np. strzykawką napełnić je, aż się przeleje, żeby szybciej "załapał", nie wiem jak to robią w ASO, ale w praktyce stosuje się tą metodą którą opisałem i to znacznie skraca czas odpowietrzania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i > zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. Samochód nie chciał odpalić. > Dobrze, że mieliśmy z mechanikiem prostownik, bo aku rzęzić zaczął. Zalewaliśmy, > odpompowywaliśmy taką pompką z wężykami, kręciliśmy. Aż po 20 min zaskoczył. I już jest okej. > Ponoć to taka przypadłość w Fordach, bo JTD u Fiata mój mechanik mówił, że odpalał bez > kłopotu. Ale w Skodzie miał podobny kłopot. > Są na to jakieś patenty? Bak do pełna przed wymianą filtra Mój Czesio zasysa ustnie aż poleci z rwężyka paliwo, jak to nie pomaga to sztyca od kompresora do baku, uszczelnienie i heja. Nigdy nie było problemu z odpaleniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 czy filtr byl zalewany przed montazem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Jesli jest pompka elektryczna w zbiorniku, to na 99% odpali bez problemu. Niestety jest ona przewaznie przy silnikach typu CR, w starszych konstrukcjach zazwyczaj jej nie ma i trzeba sie meczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > czy filtr byl zalewany przed montazem? Był. Mimo to, kręcił 20 min. Już miałem miękkie nogi. Ale patrzyłem w wężyk i ciągle tkwił w nim balonik powietrza. Dolewaliśmy, powietrze się sprężało, kręciliśmy, paliwo skakało w wężyku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Jesli jest pompka elektryczna w zbiorniku, to na 99% odpali bez problemu. Tego nie wiem. Kupiłem sobie książkę Dietera Korpa"Ford Focus II i C-Max" i przyznam szczerze, że jest dość lakoniczna w tym względzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 w megance II jest na przewodzie paliwowym pompka, ale nie nigdy nie musiałem jej używać, wiec nie wiem jak się to sprawuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Tego nie wiem. Kupiłem sobie książkę Dietera Korpa"Ford Focus II i C-Max" i przyznam szczerze, że > jest dość lakoniczna w tym względzie. Jak przekrecasz zaplon to cos slychac pod tylna kanapa?? Jaki masz tam silnik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Jak przekrecasz zaplon to cos slychac pod tylna kanapa?? Jaki masz tam silnik?? DuraTorq 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > DuraTorq 2.0 Czyli to pewnie ten z koncernu PSA i juz typu CR. W sumie raczej powinien odpalic bez wiekszych problemow po zmianie filtra. Nie tak dawno mialem podobno sytuacje w Oplu Combo CDTI i zapalil za 4 razem. I przed pierwszym uruchomieniem 3-4 razy wlaczalem/wylaczalem zaplon aby pompka w zbiorniku podgonila troche paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > w megance II jest na przewodzie paliwowym pompka, ale nie nigdy nie musiałem jej używać, wiec nie > wiem jak się to sprawuje. a to genialna sprawa mialem to w kangoorze wyglada jak gruszka od cisnieniomierza, dobry i tani sposob, zreszta do kazdego dizla by sie przydal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > a to genialna sprawa mialem to w kangoorze wyglada jak gruszka od cisnieniomierza, dobry i tani > sposob, zreszta do kazdego dizla by sie przydal Kiedys stare Uno mkI 1.3D mialo pomke mechaniczna, w postaci takiego przycisku w korpusie, gdzie wkrecany byl fitr paliwa. Wystarczylo kilka razy nacisnac i paliwo juz bylo w filtrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i > zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. Samochód nie chciał odpalić. > Dobrze, że mieliśmy z mechanikiem prostownik, bo aku rzęzić zaczął. Zalewaliśmy, > odpompowywaliśmy taką pompką z wężykami, kręciliśmy. Aż po 20 min zaskoczył. I już jest okej. > Ponoć to taka przypadłość w Fordach, bo JTD u Fiata mój mechanik mówił, że odpalał bez > kłopotu. Ale w Skodzie miał podobny kłopot. > Są na to jakieś patenty? Wymienialem w tdci 1.8 filtr paliwa. Zalalem paliwem przed skreceniem. Silnik krecil przez 10 sekund i zaskoczyl po czym zaraz zgasl. Nastepnie znow to samo, ale juz pracowal rowno. 20 min krecic... ? musial niezle powietrza zlapac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Czyli to pewnie ten z koncernu PSA i juz typu CR. Tak jest, CR od PSA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradwalczak Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 pamiętajcie że z nowymi fordami jest taki problem że są to często silniki psa ( 1.4 1.6 1.8 ) i we francuskich jest ręczna pompka (gruszka ) do podpompowania paliwa a w fordach tego niema i czasem jest ciężko odpowietrzyć pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > 20 min krecic... ? musial niezle powietrza zlapac. 20 minut to zajęło, ale z tego część czasu zabrało ładowanie aku, bo siadł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Ponieważ w moim układzie nie ma pompki to zalewam nowy filtr ropką i nie ma kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > pamiętajcie że z nowymi fordami jest taki problem że są to często silniki psa ( 1.4 1.6 1.8 ) i we > francuskich jest ręczna pompka (gruszka ) do podpompowania paliwa a w fordach tego niema i > czasem jest ciężko odpowietrzyć > pozdrawiam Nie opowiadaj bajek silniki z CR nie maja recznej pompki... gruszke mialy silnniki 1.9 D XUD9 a na filtrze paliwa byl w 1.9 D DW8. Od 2.0 HDI 8V nie ma recznej pompy przy filtrze ani niema gruszki do recznego pompowania paliwa. pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukMan Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Nie opowiadaj bajek silniki z CR nie maja recznej pompki... W moim 1.9 DID (silnik Renault 1.9 Dci) jest gruszka i służy właśnie do podpompowania paliwa min. po wymianie filtra. Za pierwszym razem jak o tym nie wiedziałem to odpalił pochodził kilkanaście sekund i zgasł. Strachu się najadłem co nie mało ale od czego jest net i klub mitsu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i > zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. ten sam problem mialem, ten sam silnik. Nie wiem, moze to jakas przypadlosc tego konkretnego modelu niedlugo bede zmienial znowu, zobaczymy jak bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Nie opowiadaj bajek silniki z CR nie maja recznej pompki... Miałem 2.0 HDI 90km w Pugu 307 i ręczna pompka była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Miałem 2.0 HDI 90km w Pugu 307 i ręczna pompka była a ja mam ta pompke w fordzie z silnikiem PSA, wiec ktos tu nie pisze prawdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > a ja mam ta pompke w fordzie z silnikiem PSA, wiec ktos tu nie pisze prawdy u mnie w cytrynie pompki niet... w partnerze tez jej nie bylo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Zrobić Ci fotkę gruchy w 1.9 dci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > a ja mam ta pompke w fordzie z silnikiem PSA, wiec ktos tu nie pisze prawdy System wtrysku Bosh posiada elektryczną pompę w zbiorniku. System Siemens nie posiada pomki elektrycznej ,paliwo zasysa pompa wysokiego ciśnienia i w tych silnikach są "gruszki" Np. XP 2.0 HDI odpowietrza się sam bo jest Bosch. C2 1,4HDI ma "gruchę" bo jest Siemens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Zrobić Ci fotkę gruchy w 1.9 dci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Witajcie! Dziś robiłem przegląd z wymianą wszystkich filtrów. W tym paliwa. Po jego założeniu i > zalaniu okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył i kicha. Samochód nie chciał odpalić. > Dobrze, że mieliśmy z mechanikiem prostownik, bo aku rzęzić zaczął. Zalewaliśmy, > odpompowywaliśmy taką pompką z wężykami, kręciliśmy. Aż po 20 min zaskoczył. I już jest okej. > Ponoć to taka przypadłość w Fordach, bo JTD u Fiata mój mechanik mówił, że odpalał bez > kłopotu. Ale w Skodzie miał podobny kłopot. > Są na to jakieś patenty? tak - odsysarka do wymiany oleju. podłączam ją do przelewu (od strony filtra) i w ten sposób napełniam układ paliwem. (dokładniej to do węża powrotnego podłączonego do filtra paliwa). Problem z tym odpowietrzaniem dotyczy większości samochodów z powrotem paliwa puszczonym przez filtr bez pompy podającej w zbiorniku lub ręcznej. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Chyba mamy ten sam silnik i ten sam problem. U mnie męczyli się dobre pół godziny w serwisie, aż mi ciarki przechodzą, że muszę wymienić ten filtr w tym roku. Wydaje mi się, że podstawowym błędem jaki popełnili to zostawili zapowietrzony przewód, który idzie do pompy wysokiego ciśnienia. Wydaje mi się, że oprócz zalania filtra ropą powinno się też zalać strzykawką ten przewód. W ostateczności silnik zaskoczył po tym jak podczas kręcenia odkręcali te stalowe przewody paliwowe idące do wtryskiwaczy. W instrukcji do Volvo V50 z fordowskim 2.0D od 2006 jest napisane, iż układ sam się odpowietrza, a wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję on na minimum minutę. W każdym razie w moim 2.0D z 2004 to nie działa (może nie ma pompki w zbiorniku)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Chyba mamy ten sam silnik i ten sam problem. U mnie męczyli się dobre pół godziny w serwisie, aż mi > ciarki przechodzą, że muszę wymienić ten filtr w tym roku. Wydaje mi się, że podstawowym > błędem jaki popełnili to zostawili zapowietrzony przewód, który idzie do pompy wysokiego > ciśnienia. Wydaje mi się, że oprócz zalania filtra ropą powinno się też zalać strzykawką ten > przewód. W ostateczności silnik zaskoczył po tym jak podczas kręcenia odkręcali te stalowe > przewody paliwowe idące do wtryskiwaczy. W instrukcji do Volvo V50 z fordowskim 2.0D od 2006 > jest napisane, iż układ sam się odpowietrza, a wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję on na > minimum minutę. W każdym razie w moim 2.0D z 2004 to nie działa (może nie ma pompki w > zbiorniku)? w niektórych autach można zrobić tak, że zdejmuje się wężyk który jest nadmiarem z wtryskiwaczy, idącym przez pompę do zbiornika i końcówkę z wtryskiwacza zakładamy na ręczną pompę membranową do paliwa, jeżeli na pompie przewód powrotny łączy się trójnikiem i jest też jednocześnie odpowietrzeniem pompy, to zakładamy szczypce morse`a aby zatamować przepływ paliwa przez wężyk pomiędzy powrotem z pompy a zbiornikiem i pompujemy. wtedy pompka ciągnie paliwo przewodem zasilającym przez filtr ze zbiornika i przez pompę wtryskową wyciąga wszystkie powietrze. sposób sprawdzony w isuzu, którego też piłowaliśmy bo "powinien zapalić i już prawie łapał" odpalił bez problemu. filtr był zalany paliwem i bez tego sposobu była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.