Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ile może stać auto, żeby je zdrowo eksploatować?

Featured Replies

Napisano

Jak w temacie - pytanie może głupie, ale może odpowiedź mądrą uzyskam.

Stan posiadania - Octa II 2.0 TDI i MB W124 2.5 D. Tak mi się w życiu porobiło, że jestem jedynym kierowcą w domu i mogę wybierać, czym się w danym dniu bujać.

Octavia garażuje 2 km od domu, żeby po nią się dostać i tak muszę śmignąć Mercedesem do garażu. Baleron stoi pod blokiem, pod chmurką, dostępny na każde zawołanie i śmiga dzień w dzień od 5 do 20 km jako auto gospodarcze. Pracę mam taką, że około dwa razy w tygodniu śmigam od 50 do 250 km jednorazowo w sprawach służbowych autem prywatnym - zawsze trasa, nigdy po mieście. Ale na przykład w tym tygodniu złożyło się, że mam dwa wyjazdy tylko na terenie miasta, więc nie opłaca się jechać po Skodę, tym bardziej, że leje, a w ostatnią sobotę miałem wenę i autko stoi zagarażowane po pełnym spa - mycie, wosk, pianki i full serwis w środku.

I teraz pytanie - co ile należy nowoczesnego TDI-ka wyjąć na wycieczkę, żeby autko nie ulegało biodegeneracji w garażu - silnik, opony, części ruchome zawieszenia, tarcze etc. I czy wyjmowanie tylko na trasy (czyli dwa-trzy dni przerwy i jednorazowo 200 km z poszanowaniem zasad eksploatacji auta z turbiną i znów przerwa) na dłuższą metę będzie ok?