Szary77 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > Z tego co wiem to nie ma Szkoda Wiem co zaraz ktoś powie - se Astrę kup jak Xenony chcesz mieć. A mnie się Astra nie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mcsb Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > Tak ja to wiem, w PL 1.4T nie uświadczysz. trochę cierpliwości bo już wkrótce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > trochę cierpliwości bo już wkrótce.... Zobaczymy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 > Zobaczymy.. 1.4T bedzie , ale w Aveo RS i to na pewno na polskim rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 > 1.4T bedzie , ale w Aveo RS i to na pewno na polskim rynku. Poczekaj aż wprowadzą. Wtedy będzie na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Co ciekawe hybrydowe Malibu jest tansze od optimy. O jakies 4k$ ale otima ma lesze wyposazenie standardowe. Stosujac podobne zalozenia obliczylem, ze malibu z mala beznyna np 2.0 moze w PL kosztowac 72k Optima zaczyna sie od 82 k 2.0170KM pb. Tu chyba bedzie 2.4 a to moze wszytsko popsuc jakby kosztowal te 72k to sukces murowany. jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Co ciekawe hybrydowe Malibu jest tansze od optimy. O jakies 4k$ ale otima ma lesze wyposazenie > standardowe. Stosujac podobne zalozenia obliczylem, ze malibu z mala beznyna np 2.0 moze w PL > kosztowac 72k Optima zaczyna sie od 82 k 2.0170KM pb. Tu chyba bedzie 2.4 a to moze wszytsko > popsuc jakby kosztowal te 72k to sukces murowany. > jakiś tekst jakos nie wierze w taka cene w pl wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000 podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > jakos nie wierze w taka cene w pl > wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne > jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000 > podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika Zły czas na zakup samochodu - waluty zbyt drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Zły czas na zakup samochodu - waluty zbyt drogie. Ale szybko spadają - przedwczoraj $ 3.52 a dziś już tylko 3.45. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Ale szybko spadają - przedwczoraj $ 3.52 a dziś już tylko 3.45. Jeśli waluty będą spadać w takim tempie, na wiosnę samochody będą za pół darmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Jeśli waluty będą spadać w takim tempie, na wiosnę samochody będą za pół darmo A na jesieni będą dopłacać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > jakos nie wierze w taka cene w pl > wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne > jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000 > podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika oj to mój zakup hyundaia w zeszłym roku był po bardzo dobrej cenie prawie 20 kPLN mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > jakos nie wierze w taka cene w pl > wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne > jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000 > podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika Co tak drogo? To po ile bedzie 163KM? Teraz jest za 69k - promocja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Co tak drogo? To po ile bedzie 163KM? Teraz jest za 69k - promocja. Podobno ktos wstawil 1.7 drozej niz 2.0. Mam nadzieje ze toi tylko joke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Podobno ktos wstawil 1.7 drozej niz 2.0. Mam nadzieje ze toi tylko joke. A to dziwne to ten silnik suzuki wiec pewnie i produkcja drozsza GM w ramach restrukturyzacji i zwiekszenia rentownosci Opla ma klepac chevroleta w EU. Ciekaw jestem czy aby czasem nie na Zeraniu. Nie wiem jak moce przerobowe Opla w PL. Czy tam np nie da sie produkcji cruza uruchomic bylby tanszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Ciekaw jestem czy aby czasem nie na > Zeraniu. A tam coś zostało z hal produkcyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mcsb Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > A to dziwne to ten silnik suzuki wiec pewnie i produkcja drozsza GM w ramach restrukturyzacji i > zwiekszenia rentownosci Opla ma klepac chevroleta w EU. Ciekaw jestem czy aby czasem nie na > Zeraniu. Nie wiem jak moce przerobowe Opla w PL. Czy tam np nie da sie produkcji cruza > uruchomic bylby tanszy. Silnik 1.7 produkowany jest w Polsce. Auto póki co w Korei. Silnik trzeba zapakować na konia i zawieźć do Korei żeby potem wrócił do Polski w aucie. Przez cały ten mętlik logistyczny cenowo wychodzi podobnie jak 2.0 produkowany w Korei. Być może jak ruszy produkcja w Gliwicach to obniżą cenę 1.7. A czemu Gliwice a nie np. Żerań? Wg mnie jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie bez większych kosztów i stosunkowo szybko można zacząć produkcję. Ta sama płyta podłogowe i podzespoły więć linii nie trzeba przystosowywać. Inna blacha i mniej więcej to wszystko. Co do możliwości przerobowych gdzieś czytałem, że Gliwice nigdy nie wykorzystywały maksymalnie swoich możliwości. Oczywiście produkcja może jeszcze mieć miejsce w Anglii w Elsmere Port. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > Silnik 1.7 produkowany jest w Polsce. Auto póki co w Korei. Silnik trzeba zapakować na konia i > zawieźć do Korei żeby potem wrócił do Polski w aucie. Przez cały ten mętlik logistyczny cenowo > wychodzi podobnie jak 2.0 produkowany w Korei. Być może jak ruszy produkcja w Gliwicach to > obniżą cenę 1.7. > A czemu Gliwice a nie np. Żerań? Wg mnie jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie bez większych > kosztów i stosunkowo szybko można zacząć produkcję. Ta sama płyta podłogowe i podzespoły więć > linii nie trzeba przystosowywać. Inna blacha i mniej więcej to wszystko. Co do możliwości > przerobowych gdzieś czytałem, że Gliwice nigdy nie wykorzystywały maksymalnie swoich > możliwości. > Oczywiście produkcja może jeszcze mieć miejsce w Anglii w Elsmere Port. Ale to nie bedzie silnik z Isuzu (chyba). Tak samo jak 2.0 VCDI nie jest ten sam co w oplach. Ja raczej obstawiam ten sam silnik co w KIA/Hyundai. Ale czort go wie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > Silnik 1.7 produkowany jest w Polsce. Auto póki co w Korei. Silnik trzeba zapakować na konia i > zawieźć do Korei żeby potem wrócił do Polski w aucie. Przez cały ten mętlik logistyczny cenowo > wychodzi podobnie jak 2.0 produkowany w Korei. Być może jak ruszy produkcja w Gliwicach to > obniżą cenę 1.7. > A czemu Gliwice a nie np. Żerań? Wg mnie jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie bez większych > kosztów i stosunkowo szybko można zacząć produkcję. Ta sama płyta podłogowe i podzespoły więć > linii nie trzeba przystosowywać. Inna blacha i mniej więcej to wszystko. Co do możliwości > przerobowych gdzieś czytałem, że Gliwice nigdy nie wykorzystywały maksymalnie swoich > możliwości. > Oczywiście produkcja może jeszcze mieć miejsce w Anglii w Elsmere Port. I tylko zgodnie z oficjalnymi informacjami te miejsca są brane pod uwage. Zeran dzieki Solidarnosci nie bedzie juz nigdy zainteresowaniem z strony GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > Ale to nie bedzie silnik z Isuzu (chyba). Tak samo jak 2.0 VCDI nie jest ten sam co w oplach. Ja > raczej obstawiam ten sam silnik co w KIA/Hyundai. Ale czort go wie. Kia/hyundai robi swoje. Kiedys mieli od VM motori. IMO dlubnieiety lekko ten suzuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > ten suzuki. E? Isuzu chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > E? Isuzu chyba Tak isuzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > Tak isuzu rozeznałem dane już umieszczone na stronie belgijskiej dla cruze 1.7 i chyba wynika z tego ze pojada w silnik made in Tychy, czyli oplowski robiony przez Isuzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafik11 Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 na tych wszystkich filmach zainteresowało mnie gdzie to nowe malibu ma zamykanie nawiewu powietrza w środkowych kratkach, może coś przeoczyłem ale ja ich nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > Ciekawe czy nowy Chevi bedzie posiadal: > a) swiatla ksenonowe > b) poduszke kolanowa > c) aktywny tempomat > d) klima 2-strefowa Rozwiewając niektóre wątpliwości napiszę, że nowe Malibu będzie miało w wyposażeniu aktywny tempomat, biksenony z AFL oraz klimę dwustrefową. Co będzie w serii, a co w opcji - zobaczymy? Poduszki kolanowej raczej nie będzie, chociaż pewności nie mam. Będzie za to super system multimedialny z obsługą smarfonów i ekranem dotykowym. Jeżeli chodzi o silniki to jest ciekawostka. Inaczej niż w Cruzie, Orlando i Captivie Malibu będzie miał diesla 2,0 z Insignii o oznaczeniu A20DTH lub jak kto woli LBS. O biturbo dieslu i turbo benzynie póki co cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkadij Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 No zobaczymy czy beda te opcje na polskim rynku. Moze w Szwajcarii, Niemczech lub Austrii to beda to proponowac. Wczoraj widzialem biale Malibu jak stalo obok warszawskiego ZOO. W sumie bardzo "masywny" samochod. Czy ktos wie z kolegow kiedy bedzie oficjalna premiera auta w W-wie? Pozdr. Arek Epica LMV W-wa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 > Czy ktos wie z kolegow kiedy bedzie oficjalna premiera auta w W-wie? Premiera to była. Dixi pokazywało "na salonie". Pytanie kiedy sprzedaż bo różne terminy słyszałem {czerwiec-sierpień} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medison74 Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Co do ceny to w Dixi z Radomia gdzie była prezentacja Malibu w filmiku nagranym przy prezentacji indywidualnej słychać jak podaje cenę od 70-90 tys. i tak jak pisali koledzy będą ksenony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 A cennik już jest? U nas dostępne jest wyłącznie "Malibu Eco" - 2.4L Ecotec z eAssist. W maksymalnej wersji (2SA + skóra + szyberdach) wychodzi ponad $31K - cena zupełnie abstrakcyjna. A w wersji podstawowej także jest przeraźliwie drogi - najgorsza wersja (1SA) kosztuje prawie $26K i nie ma nawet elektrycznych siedzeń. W porównaniu z Camry, która zaczyna się od $22K a najbogatsza wersja XLE kosztuje $25K, to olbrzymie pieniądze jak za Chevroleta. Nic dziwnego że się to podobno wcale nie sprzedaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie lakier metalic - 2400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie > diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie > lakier metalic - 2400 Nie tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie > diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie > lakier metalic - 2400 Masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie > diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie > lakier metalic - 2400 Oszaleli zarowno Chevrolet jak Kia z Optima. Za 95k to do wyboru duzo samochodow z lepszymi silnikami. Superb, Insignia, Mondeo zreszta oszaleli! A benzyna Z czym do ludzi. W erze downsizingu oni wyjezdzaja z 2.4. Ja rozumiem w USA ale w EU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Nie tak źle. Zobaczymu za ile 3 latek bedzie obstawiam 50% ceny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Oszaleli zarowno Chevrolet jak Kia z Optima. Za 95k to do wyboru duzo samochodow z lepszymi > silnikami. Superb, Insignia, Mondeo zreszta oszaleli! A benzyna Z czym do ludzi. W erze > downsizingu oni wyjezdzaja z 2.4. Ja rozumiem w USA ale w EU Za 115tys. nie dostaniesz tak wyposażonego auta w tej klasie z mocnym dieslem i automatem. Moim zdaniem ceny są ok. Silnik 2.4 to rzeczywiście niezbyt dobra propozycja do Polski, ale z nim robią tą hybrydę (eco), a to juz się może przyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Zobaczymu za ile 3 latek bedzie obstawiam 50% ceny... Właśnie ostatnio (od Cruze'a poczynając) coś przestały te Chevrolety tak tracić na watości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Za 115tys. nie dostaniesz tak wyposażonego auta w tej klasie z mocnym dieslem i automatem. > Moim zdaniem ceny są ok. > Silnik 2.4 to rzeczywiście niezbyt dobra propozycja do Polski, ale z nim robią tą hybrydę (eco), a > to juz się może przyjąć. A czego brakuje superbowi 1.8TSI czy np Insignii Turbo w wyposazniu w porownaniu do Malibu? Mondeo choc to juz stary model nawet z dieselem dostaniesz wersje full wypas. Co do dieseli to nie wiem nie porownywalem. Jednak konkurencja ma lepsze benzyny + wiekszy wybor silnikow. Hybryda w EU jak i w PL sie nei przyjmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Właśnie ostatnio (od Cruze'a poczynając) coś przestały te Chevrolety tak tracić na watości... Cruze ladnie trzyma cene Co do Malibu to pozyjemy zobaczymy klasa wyzej nizszy popyt moze byc podobnie do Epici. Czego nam wszystkim zycze bo bedzie mozna kupic kawal ladnego wozu za dobre pieniadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > A czego brakuje superbowi 1.8TSI czy np Insignii Turbo w wyposazniu w porownaniu do Malibu? Mondeo > choc to juz stary model nawet z dieselem dostaniesz wersje full wypas. Co do dieseli to nie > wiem nie porownywalem. Jednak konkurencja ma lepsze benzyny + wiekszy wybor silnikow. Hybryda > w EU jak i w PL sie nei przyjmie. Superb 2,0TDI DSG Platinum zaczyna się od 136 500. Opel Insignia 2,0 CDTI 160KM automat Cosmo od 120 600. A w obu czeka jeszcze dłuuuuga lista dodatków bo nawet w tych wersjach to one stoją stosunkowo gołe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Właśnie ostatnio (od Cruze'a poczynając) coś przestały te Chevrolety tak tracić na watości... 50% w 3 lata to jest normalna utrata wartości, nie jakaś masakryczna. VW/Skoda też tyle straci od cennika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Superb 2,0TDI DSG Platinum zaczyna się od 136 500. czyli 13k wiecej ale z automatem. Nie wiem czego oczekujesz od samochodu ale w wersji Platinum dla mnie taki superb ma wszystko co trzeba. Bez DSG bedzie porownywalna cena + mozna liczyc na rabat bo juz stary model. + co bardzo wazne jest wersja kombi jakby ktos mial kaprys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > czyli 13k wiecej ale z automatem. Malibu też z automatem za 115k wg tego co napisano wyżej. > Nie wiem czego oczekujesz od samochodu ale w wersji Platinum dla > mnie taki superb ma wszystko co trzeba. Tu nie chodzi o oczekiwania ale o porównanie. Z tego co widziałem w Malibu, to Superba trzeba by doposażyć w kilka drobiazgów żeby była porównywalna z Malibu LTZ (np. navi, telefon). > Bez DSG bedzie porownywalna cena Bez DSG porównamy do Malibu bez automatu i znowu nic z tego. Poza tym Superb ma 170KM a założę się, że Malibu będzie miał więcej. > + mozna liczyc na > rabat bo juz stary model. Tu pewnie tak. Ale jak się Chevy trochę opatrzy to też będą rabaty. Nm razie możemy porównywać cenniki. > + co bardzo wazne jest wersja kombi jakby ktos mial kaprys. A to racja. Chociaż ja uważam że w tej klasie auto powinno być sedanem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie > diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie > lakier metalic - 2400 Zupełnie przyzwoicie. Zwykle jest podwójna przebitka w cenach miedzy USA a PL, więc oczekiwałem maksymalnej wersji za jakieś 180 kPLN a tu "tylko" 116 kPLN. Tyle ze to wersja nie "Eco", więc trudno coś porównywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Silnik 2.4 to rzeczywiście niezbyt dobra propozycja do Polski, ale z nim robią tą hybrydę (eco), a > to juz się może przyjąć. To niestety jest duży samochód i trudno żeby go jakiś 1.6 rozpędził. A ta wersja Eco to interesujący pomysł - dzięki zastosowaniu Li-Io nie zmniejszyła się znacząco przestrzeń ladunkowa i masa (za to wzrosła znacząco cena). Ciekawostka jest to ze silnik elektryczny napędza resztę za pomocą paska klinowego - jest zamontowany zamiast alternatora. Pasek oczywiście jest wzmocniony w stosunku do normalnego. Z innych ciekawostek to wyglada na to ze ten sam pasek pozwala na napędzane klimatyzacji i pompy wody w czasie gdy silnik jest wyłączony. Pompa wody musi być napędzana bo silnik elektryczny jest chłodzoną ta sama woda która chodzi silnik. Odzysk energii przy hamowaniu "silnikiem" dziala w ten sam sposób - samochód rzeczywiście hamuje silnikiem a przez silnik tym nowym elektrycznym. Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiazanie, bo ilośc zmian w układzie przeniesienia napędu jest minimalna co obniża cenę, a rozwiazanie jest lekkie. Jedyne czego bym się obawiał to trwałości tego rozwiązania - nowy pasek przenosi spore siły, które pojawiają się na kołach pasowych ( ilozyskach) pompy wody i klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > To niestety jest duży samochód i trudno żeby go jakiś 1.6 rozpędził. A ta wersja Eco to > interesujący pomysł - dzięki zastosowaniu Li-Io nie zmniejszyła się znacząco przestrzeń > ladunkowa i masa (za to wzrosła znacząco cena). Ciekawostka jest to ze silnik elektryczny > napędza resztę za pomocą paska klinowego - jest zamontowany zamiast alternatora. Pasek > oczywiście jest wzmocniony w stosunku do normalnego. Z innych ciekawostek to wyglada na to ze > ten sam pasek pozwala na napędzane klimatyzacji i pompy wody w czasie gdy silnik jest > wyłączony. Pompa wody musi być napędzana bo silnik elektryczny jest chłodzoną ta sama woda > która chodzi silnik. Odzysk energii przy hamowaniu "silnikiem" dziala w ten sam sposób - > samochód rzeczywiście hamuje silnikiem a przez silnik tym nowym elektrycznym. Fajne. Bardziej takie uzupełnienie systemu start-stop niż prawdziwa hybryda bo daleko na tej baterii nie ujedzie. Ale do odzyskiwania energii dobre. > Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiazanie, bo ilośc zmian w układzie przeniesienia napędu jest > minimalna co obniża cenę, a rozwiazanie jest lekkie. Jedyne czego bym się obawiał to trwałości > tego rozwiązania - nowy pasek przenosi spore siły, które pojawiają się na kołach pasowych ( > ilozyskach) pompy wody i klimy. U nas i tak będą się sprzedawać diesle. Ja też bym wziął diesla bo ten z Epiki jest super, a w Malibu będzie pewnie ten co ma 180KM. Ta hybryda nic by mi nie dała bo i tak nie jeżdżę po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Fajne. Bardziej takie uzupełnienie systemu start-stop niż prawdziwa hybryda bo daleko na tej > baterii nie ujedzie. Ale do odzyskiwania energii dobre. Większość hybryd też właściwie nie jedzie wyłącznie na elektrycznym - EV mode w Priusie i Lexusach to śmiech a nie coś do używania. Ważniejsze jest odzyskiwanie energii hamowania. Poza tym zużycie paliwa w mieście zależy bardzo od masy samochodu - budując lekki układ hybrydowy o ograniczonych możliwościach można de facto oszczędzić więcej benzyny niż instalując wspaniały i zaawansowany układ hybrydowy ważący pół tony. > U nas i tak będą się sprzedawać diesle. Ja też bym wziął diesla bo ten z Epiki jest super, a w > Malibu będzie pewnie ten co ma 180KM. Ta hybryda nic by mi nie dała bo i tak nie jeżdżę po > mieście. Hybryda poza miastem nic nie daje - masz rację. A diesel potrafi osiągnąć zużycie paliwa hybrydy znacznie niższym kosztem + także na trasie. Dziwię się że producenci nadal nie stosują połączenia diesel + hybryda, ale to podobno wynika z problemów z częstym włączaniem i wyłączaniem diesla - poza tym że nie daje się tego zrobić płynnie, to jeszcze zanieczyszczenie środowiska jest olbrzymie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Dziwię się że producenci nadal nie stosują > połączenia diesel + hybryda, ale to podobno wynika z problemów z częstym włączaniem i > wyłączaniem diesla - poza tym że nie daje się tego zrobić płynnie, to jeszcze zanieczyszczenie > środowiska jest olbrzymie. Peugeot zrobił taką hybrydę - chyba nowa 508 kombi. (508 RXH się to zwie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Większość hybryd też właściwie nie jedzie wyłącznie na elektrycznym - EV mode w Priusie i Lexusach > to śmiech a nie coś do używania. Ważniejsze jest odzyskiwanie energii hamowania. Poza tym > zużycie paliwa w mieście zależy bardzo od masy samochodu - budując lekki układ hybrydowy o > ograniczonych możliwościach można de facto oszczędzić więcej benzyny niż instalując wspaniały > i zaawansowany układ hybrydowy ważący pół tony. I to ma sens. Chociaż ja na przykład odzyskuję energię hamowania gdzie tylko się da - hamując silnikiem. > Hybryda poza miastem nic nie daje - masz rację. A diesel potrafi osiągnąć zużycie paliwa hybrydy > znacznie niższym kosztem + także na trasie. Dziwię się że producenci nadal nie stosują > połączenia diesel + hybryda, ale to podobno wynika z problemów z częstym włączaniem i > wyłączaniem diesla - poza tym że nie daje się tego zrobić płynnie, to jeszcze zanieczyszczenie > środowiska jest olbrzymie. Jeździłem Passatem TDI z systemem start-stop. Różnica między ciszą na postoju i klekotem podczas jazdy jest tak wkurzająca, że wyłączyłem ten system. W benzynie silnik załącza się łagodniej i to tak nie przeszkadza. Gdyby mi system ciągle wyłączał diesla (i włączał) to bym się chyba wściekł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > I to ma sens. Chociaż ja na przykład odzyskuję energię hamowania gdzie tylko się da - hamując > silnikiem. Ty jej nie odzyskujesz ale ją rozpraszasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Ty jej nie odzyskujesz ale ją rozpraszasz No dobrze... Niemniej oszczędzam bo nie spalam paliwa wtedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.