Skocz do zawartości

Malibu już klepią w Korei


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Co ciekawe hybrydowe Malibu jest tansze od optimy. O jakies 4k$ ale otima ma lesze wyposazenie standardowe. Stosujac podobne zalozenia obliczylem, ze malibu z mala beznyna np 2.0 moze w PL kosztowac 72k Optima zaczyna sie od 82 k 2.0170KM pb. Tu chyba bedzie 2.4 a to moze wszytsko popsuc jakby kosztowal te 72k to sukces murowany.

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe hybrydowe Malibu jest tansze od optimy. O jakies 4k$ ale otima ma lesze wyposazenie

> standardowe. Stosujac podobne zalozenia obliczylem, ze malibu z mala beznyna np 2.0 moze w PL

> kosztowac 72k Optima zaczyna sie od 82 k 2.0170KM pb. Tu chyba bedzie 2.4 a to moze wszytsko

> popsuc jakby kosztowal te 72k to sukces murowany.

> jakiś tekst

jakos nie wierze w taka cene w pl

wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne

jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000

podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie wierze w taka cene w pl

> wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne

> jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000

> podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika

Zły czas na zakup samochodu - waluty zbyt drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie wierze w taka cene w pl

> wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne

> jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000

> podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika

oj to mój zakup hyundaia w zeszłym roku był po bardzo dobrej cenie prawie 20 kPLN mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie wierze w taka cene w pl

> wczoraj widzialem nowy cennik cruza ktory pojawi sie na wiosne

> jest w nim cruze hb 1.7D 130KM LT+ za 75 000

> podobno w nizszych wersjach nie bedzie tego silnika

Co tak drogo? To po ile bedzie 163KM? Teraz jest za 69k - promocja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno ktos wstawil 1.7 drozej niz 2.0. Mam nadzieje ze toi tylko joke.

A to dziwne to ten silnik suzuki wiec pewnie i produkcja drozsza zlosnik.gif GM w ramach restrukturyzacji i zwiekszenia rentownosci Opla ma klepac chevroleta w EU. Ciekaw jestem czy aby czasem nie na Zeraniu. Nie wiem jak moce przerobowe Opla w PL. Czy tam np nie da sie produkcji cruza uruchomic bylby tanszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to dziwne to ten silnik suzuki wiec pewnie i produkcja drozsza GM w ramach restrukturyzacji i

> zwiekszenia rentownosci Opla ma klepac chevroleta w EU. Ciekaw jestem czy aby czasem nie na

> Zeraniu. Nie wiem jak moce przerobowe Opla w PL. Czy tam np nie da sie produkcji cruza

> uruchomic bylby tanszy.

Silnik 1.7 produkowany jest w Polsce. Auto póki co w Korei. Silnik trzeba zapakować na konia i zawieźć do Korei żeby potem wrócił do Polski w aucie. Przez cały ten mętlik logistyczny cenowo wychodzi podobnie jak 2.0 produkowany w Korei. Być może jak ruszy produkcja w Gliwicach to obniżą cenę 1.7.

A czemu Gliwice a nie np. Żerań? Wg mnie jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie bez większych kosztów i stosunkowo szybko można zacząć produkcję. Ta sama płyta podłogowe i podzespoły więć linii nie trzeba przystosowywać. Inna blacha i mniej więcej to wszystko. Co do możliwości przerobowych gdzieś czytałem, że Gliwice nigdy nie wykorzystywały maksymalnie swoich możliwości.

Oczywiście produkcja może jeszcze mieć miejsce w Anglii w Elsmere Port.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.7 produkowany jest w Polsce. Auto póki co w Korei. Silnik trzeba zapakować na konia i

> zawieźć do Korei żeby potem wrócił do Polski w aucie. Przez cały ten mętlik logistyczny cenowo

> wychodzi podobnie jak 2.0 produkowany w Korei. Być może jak ruszy produkcja w Gliwicach to

> obniżą cenę 1.7.

> A czemu Gliwice a nie np. Żerań? Wg mnie jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie bez większych

> kosztów i stosunkowo szybko można zacząć produkcję. Ta sama płyta podłogowe i podzespoły więć

> linii nie trzeba przystosowywać. Inna blacha i mniej więcej to wszystko. Co do możliwości

> przerobowych gdzieś czytałem, że Gliwice nigdy nie wykorzystywały maksymalnie swoich

> możliwości.

> Oczywiście produkcja może jeszcze mieć miejsce w Anglii w Elsmere Port.

Ale to nie bedzie silnik z Isuzu (chyba). Tak samo jak 2.0 VCDI nie jest ten sam co w oplach. Ja raczej obstawiam ten sam silnik co w KIA/Hyundai. Ale czort go wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.7 produkowany jest w Polsce. Auto póki co w Korei. Silnik trzeba zapakować na konia i

> zawieźć do Korei żeby potem wrócił do Polski w aucie. Przez cały ten mętlik logistyczny cenowo

> wychodzi podobnie jak 2.0 produkowany w Korei. Być może jak ruszy produkcja w Gliwicach to

> obniżą cenę 1.7.

> A czemu Gliwice a nie np. Żerań? Wg mnie jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie bez większych

> kosztów i stosunkowo szybko można zacząć produkcję. Ta sama płyta podłogowe i podzespoły więć

> linii nie trzeba przystosowywać. Inna blacha i mniej więcej to wszystko. Co do możliwości

> przerobowych gdzieś czytałem, że Gliwice nigdy nie wykorzystywały maksymalnie swoich

> możliwości.

> Oczywiście produkcja może jeszcze mieć miejsce w Anglii w Elsmere Port.

I tylko zgodnie z oficjalnymi informacjami te miejsca są brane pod uwage. Zeran dzieki Solidarnosci nie bedzie juz nigdy zainteresowaniem z strony GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie bedzie silnik z Isuzu (chyba). Tak samo jak 2.0 VCDI nie jest ten sam co w oplach. Ja

> raczej obstawiam ten sam silnik co w KIA/Hyundai. Ale czort go wie.

hmm.gif Kia/hyundai robi swoje. Kiedys mieli od VM motori. hmm.gif IMO dlubnieiety lekko ten suzuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Ciekawe czy nowy Chevi bedzie posiadal:

> a) swiatla ksenonowe

> b) poduszke kolanowa

> c) aktywny tempomat

> d) klima 2-strefowa

Rozwiewając niektóre wątpliwości napiszę, że nowe Malibu będzie miało w wyposażeniu aktywny tempomat, biksenony z AFL oraz klimę dwustrefową. Co będzie w serii, a co w opcji - zobaczymy? Poduszki kolanowej raczej nie będzie, chociaż pewności nie mam. Będzie za to super system multimedialny z obsługą smarfonów i ekranem dotykowym.

Jeżeli chodzi o silniki to jest ciekawostka. Inaczej niż w Cruzie, Orlando i Captivie Malibu będzie miał diesla 2,0 z Insignii o oznaczeniu A20DTH lub jak kto woli LBS. O biturbo dieslu i turbo benzynie póki co cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy czy beda te opcje na polskim rynku. Moze w Szwajcarii, Niemczech lub Austrii to beda to proponowac.

Wczoraj widzialem biale Malibu jak stalo obok warszawskiego ZOO.

W sumie bardzo "masywny" samochod.

Czy ktos wie z kolegow kiedy bedzie oficjalna premiera auta w W-wie?

Pozdr.

Arek Epica LMV W-wa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cennik już jest? U nas dostępne jest wyłącznie "Malibu Eco" - 2.4L Ecotec z eAssist. W maksymalnej wersji (2SA + skóra + szyberdach) wychodzi ponad $31K - cena zupełnie abstrakcyjna. A w wersji podstawowej także jest przeraźliwie drogi - najgorsza wersja (1SA) kosztuje prawie $26K i nie ma nawet elektrycznych siedzeń. W porównaniu z Camry, która zaczyna się od $22K a najbogatsza wersja XLE kosztuje $25K, to olbrzymie pieniądze jak za Chevroleta. Nic dziwnego że się to podobno wcale nie sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie

> diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie

> lakier metalic - 2400

Nie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie

> diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie

> lakier metalic - 2400

Masakra no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie

> diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie

> lakier metalic - 2400

Oszaleli zarowno Chevrolet jak Kia z Optima. Za 95k to do wyboru duzo samochodow z lepszymi silnikami. Superb, Insignia, Mondeo zreszta oszaleli! A benzyna hehe.gif Z czym do ludzi. W erze downsizingu oni wyjezdzaja z 2.4. Ja rozumiem w USA ale w EU yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oszaleli zarowno Chevrolet jak Kia z Optima. Za 95k to do wyboru duzo samochodow z lepszymi

> silnikami. Superb, Insignia, Mondeo zreszta oszaleli! A benzyna Z czym do ludzi. W erze

> downsizingu oni wyjezdzaja z 2.4. Ja rozumiem w USA ale w EU

Za 115tys. nie dostaniesz tak wyposażonego auta w tej klasie z mocnym dieslem i automatem.

Moim zdaniem ceny są ok.

Silnik 2.4 to rzeczywiście niezbyt dobra propozycja do Polski, ale z nim robią tą hybrydę (eco), a to juz się może przyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobaczymu za ile 3 latek bedzie obstawiam 50% ceny...

Właśnie ostatnio (od Cruze'a poczynając) coś przestały te Chevrolety tak tracić na watości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 115tys. nie dostaniesz tak wyposażonego auta w tej klasie z mocnym dieslem i automatem.

> Moim zdaniem ceny są ok.

> Silnik 2.4 to rzeczywiście niezbyt dobra propozycja do Polski, ale z nim robią tą hybrydę (eco), a

> to juz się może przyjąć.

A czego brakuje superbowi 1.8TSI czy np Insignii Turbo w wyposazniu w porownaniu do Malibu? Mondeo choc to juz stary model nawet z dieselem dostaniesz wersje full wypas. Co do dieseli to nie wiem nie porownywalem. Jednak konkurencja ma lepsze benzyny + wiekszy wybor silnikow. Hybryda w EU jak i w PL sie nei przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie ostatnio (od Cruze'a poczynając) coś przestały te Chevrolety tak tracić na watości...

Cruze ladnie trzyma cene ok.gif Co do Malibu to pozyjemy zobaczymy klasa wyzej nizszy popyt moze byc podobnie do Epici. Czego nam wszystkim zycze bo bedzie mozna kupic kawal ladnego wozu za dobre pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czego brakuje superbowi 1.8TSI czy np Insignii Turbo w wyposazniu w porownaniu do Malibu? Mondeo

> choc to juz stary model nawet z dieselem dostaniesz wersje full wypas. Co do dieseli to nie

> wiem nie porownywalem. Jednak konkurencja ma lepsze benzyny + wiekszy wybor silnikow. Hybryda

> w EU jak i w PL sie nei przyjmie.

Superb 2,0TDI DSG Platinum zaczyna się od 136 500. Opel Insignia 2,0 CDTI 160KM automat Cosmo od 120 600.

A w obu czeka jeszcze dłuuuuga lista dodatków bo nawet w tych wersjach to one stoją stosunkowo gołe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie ostatnio (od Cruze'a poczynając) coś przestały te Chevrolety tak tracić na watości...

50% w 3 lata to jest normalna utrata wartości, nie jakaś masakryczna.

VW/Skoda też tyle straci od cennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Superb 2,0TDI DSG Platinum zaczyna się od 136 500.

hmm.gif czyli 13k wiecej ale z automatem. Nie wiem czego oczekujesz od samochodu ale w wersji Platinum dla mnie taki superb ma wszystko co trzeba. Bez DSG bedzie porownywalna cena + mozna liczyc na rabat bo juz stary model. + co bardzo wazne jest wersja kombi jakby ktos mial kaprys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli 13k wiecej ale z automatem.

Malibu też z automatem za 115k wg tego co napisano wyżej.

> Nie wiem czego oczekujesz od samochodu ale w wersji Platinum dla

> mnie taki superb ma wszystko co trzeba.

Tu nie chodzi o oczekiwania ale o porównanie. Z tego co widziałem w Malibu, to Superba trzeba by doposażyć w kilka drobiazgów żeby była porównywalna z Malibu LTZ (np. navi, telefon).

> Bez DSG bedzie porownywalna cena

Bez DSG porównamy do Malibu bez automatu i znowu nic z tego. Poza tym Superb ma 170KM a założę się, że Malibu będzie miał więcej.

> + mozna liczyc na

> rabat bo juz stary model.

Tu pewnie tak. Ale jak się Chevy trochę opatrzy to też będą rabaty. Nm razie możemy porównywać cenniki.

> + co bardzo wazne jest wersja kombi jakby ktos mial kaprys.

A to racja. Chociaż ja uważam że w tej klasie auto powinno być sedanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzyna - od 86990 za LS do 107990 za LTZ w automacie

> diesel - od 94990 za LS do 115990 za LTZ w automacie

> lakier metalic - 2400

Zupełnie przyzwoicie. Zwykle jest podwójna przebitka w cenach miedzy USA a PL, więc oczekiwałem maksymalnej wersji za jakieś 180 kPLN a tu "tylko" 116 kPLN. Tyle ze to wersja nie "Eco", więc trudno coś porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 2.4 to rzeczywiście niezbyt dobra propozycja do Polski, ale z nim robią tą hybrydę (eco), a

> to juz się może przyjąć.

To niestety jest duży samochód i trudno żeby go jakiś 1.6 rozpędził. A ta wersja Eco to interesujący pomysł - dzięki zastosowaniu Li-Io nie zmniejszyła się znacząco przestrzeń ladunkowa i masa (za to wzrosła znacząco cena). Ciekawostka jest to ze silnik elektryczny napędza resztę za pomocą paska klinowego - jest zamontowany zamiast alternatora. Pasek oczywiście jest wzmocniony w stosunku do normalnego. Z innych ciekawostek to wyglada na to ze ten sam pasek pozwala na napędzane klimatyzacji i pompy wody w czasie gdy silnik jest wyłączony. Pompa wody musi być napędzana bo silnik elektryczny jest chłodzoną ta sama woda która chodzi silnik. Odzysk energii przy hamowaniu "silnikiem" dziala w ten sam sposób - samochód rzeczywiście hamuje silnikiem a przez silnik tym nowym elektrycznym.

Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiazanie, bo ilośc zmian w układzie przeniesienia napędu jest minimalna co obniża cenę, a rozwiazanie jest lekkie. Jedyne czego bym się obawiał to trwałości tego rozwiązania - nowy pasek przenosi spore siły, które pojawiają się na kołach pasowych ( ilozyskach) pompy wody i klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niestety jest duży samochód i trudno żeby go jakiś 1.6 rozpędził. A ta wersja Eco to

> interesujący pomysł - dzięki zastosowaniu Li-Io nie zmniejszyła się znacząco przestrzeń

> ladunkowa i masa (za to wzrosła znacząco cena). Ciekawostka jest to ze silnik elektryczny

> napędza resztę za pomocą paska klinowego - jest zamontowany zamiast alternatora. Pasek

> oczywiście jest wzmocniony w stosunku do normalnego. Z innych ciekawostek to wyglada na to ze

> ten sam pasek pozwala na napędzane klimatyzacji i pompy wody w czasie gdy silnik jest

> wyłączony. Pompa wody musi być napędzana bo silnik elektryczny jest chłodzoną ta sama woda

> która chodzi silnik. Odzysk energii przy hamowaniu "silnikiem" dziala w ten sam sposób -

> samochód rzeczywiście hamuje silnikiem a przez silnik tym nowym elektrycznym.

Fajne. Bardziej takie uzupełnienie systemu start-stop niż prawdziwa hybryda bo daleko na tej baterii nie ujedzie. Ale do odzyskiwania energii dobre.

> Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiazanie, bo ilośc zmian w układzie przeniesienia napędu jest

> minimalna co obniża cenę, a rozwiazanie jest lekkie. Jedyne czego bym się obawiał to trwałości

> tego rozwiązania - nowy pasek przenosi spore siły, które pojawiają się na kołach pasowych (

> ilozyskach) pompy wody i klimy.

U nas i tak będą się sprzedawać diesle. Ja też bym wziął diesla bo ten z Epiki jest super, a w Malibu będzie pewnie ten co ma 180KM. Ta hybryda nic by mi nie dała bo i tak nie jeżdżę po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne. Bardziej takie uzupełnienie systemu start-stop niż prawdziwa hybryda bo daleko na tej

> baterii nie ujedzie. Ale do odzyskiwania energii dobre.

Większość hybryd też właściwie nie jedzie wyłącznie na elektrycznym - EV mode w Priusie i Lexusach to śmiech a nie coś do używania. Ważniejsze jest odzyskiwanie energii hamowania. Poza tym zużycie paliwa w mieście zależy bardzo od masy samochodu - budując lekki układ hybrydowy o ograniczonych możliwościach można de facto oszczędzić więcej benzyny niż instalując wspaniały i zaawansowany układ hybrydowy ważący pół tony.

> U nas i tak będą się sprzedawać diesle. Ja też bym wziął diesla bo ten z Epiki jest super, a w

> Malibu będzie pewnie ten co ma 180KM. Ta hybryda nic by mi nie dała bo i tak nie jeżdżę po

> mieście.

Hybryda poza miastem nic nie daje - masz rację. A diesel potrafi osiągnąć zużycie paliwa hybrydy znacznie niższym kosztem + także na trasie. Dziwię się że producenci nadal nie stosują połączenia diesel + hybryda, ale to podobno wynika z problemów z częstym włączaniem i wyłączaniem diesla - poza tym że nie daje się tego zrobić płynnie, to jeszcze zanieczyszczenie środowiska jest olbrzymie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwię się że producenci nadal nie stosują

> połączenia diesel + hybryda, ale to podobno wynika z problemów z częstym włączaniem i

> wyłączaniem diesla - poza tym że nie daje się tego zrobić płynnie, to jeszcze zanieczyszczenie

> środowiska jest olbrzymie.

Peugeot zrobił taką hybrydę - chyba nowa 508 kombi.

(508 RXH się to zwie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większość hybryd też właściwie nie jedzie wyłącznie na elektrycznym - EV mode w Priusie i Lexusach

> to śmiech a nie coś do używania. Ważniejsze jest odzyskiwanie energii hamowania. Poza tym

> zużycie paliwa w mieście zależy bardzo od masy samochodu - budując lekki układ hybrydowy o

> ograniczonych możliwościach można de facto oszczędzić więcej benzyny niż instalując wspaniały

> i zaawansowany układ hybrydowy ważący pół tony.

I to ma sens. Chociaż ja na przykład odzyskuję energię hamowania gdzie tylko się da - hamując silnikiem.

> Hybryda poza miastem nic nie daje - masz rację. A diesel potrafi osiągnąć zużycie paliwa hybrydy

> znacznie niższym kosztem + także na trasie. Dziwię się że producenci nadal nie stosują

> połączenia diesel + hybryda, ale to podobno wynika z problemów z częstym włączaniem i

> wyłączaniem diesla - poza tym że nie daje się tego zrobić płynnie, to jeszcze zanieczyszczenie

> środowiska jest olbrzymie.

Jeździłem Passatem TDI z systemem start-stop. Różnica między ciszą na postoju i klekotem podczas jazdy jest tak wkurzająca, że wyłączyłem ten system.

W benzynie silnik załącza się łagodniej i to tak nie przeszkadza. Gdyby mi system ciągle wyłączał diesla (i włączał) to bym się chyba wściekł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.