Skocz do zawartości

Kupno samochodu pod gaz


janist

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

potrzebuje kupić samochód i założyć do niego instalację gazową. No i nie za bardzo wiem jaki to powinien być, żeby instalacja była bezproblemowa.

Wymagania od samochodu:

- budżet do 28000

- wielkość: mały ale zapewniający względne bezpieczeństwo

- nieważna ilość miejsca w bagażniku, w środku też ma znaczenie drugorzędne

- wiek: młodszy niż 2005

- silnik w miarę dynamiczny ale nie o sportowych osiągach

Na razie te wymagania prawie spełnia grande punto 1.4 77KM tylko chyba odrobinę jest za słaby.

Doradzicie jakąś alternatywę wraz z klockami do LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astra H 1.4 16V

stag 300 isa2, reduktor zavoli zeta n lub ac r01, wtryski reg fast

z tego co kojarzę rozrząd na łańcuchu,zawory regulowane hydraulicznie

dynamika-90 KM jednemu starczy, innemu będzie mało

1.6 ma więcej,ale regulację zaworów masz sklankową i pasek zamiast łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> astra H 1.4 16V

> stag 300 isa2, reduktor zavoli zeta n lub ac r01, wtryski reg fast

> z tego co kojarzę rozrząd na łańcuchu,zawory regulowane hydraulicznie

> dynamika-90 KM jednemu starczy, innemu będzie mało

> 1.6 ma więcej,ale regulację zaworów masz sklankową i pasek zamiast łańcucha

Chyba jednak wole fiata. Mniejszy o 20cm, co prawda słabszy ale lżejszy o prawie 200kg i niżej maksymalny moment obrotowy bo to 8v.

Inne propozycje? Może Colt 95KM? Jak to się sprawuje z gazem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Grande Punto 1.4 8V z gazem od 30kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Mocy jest na LPG conajmniej tyle co na benzynie. Wszystko pracuje bez zastrzeżeń. Montaż jak fabryczny, wlew pod klapką, butla 53l w kole. Instalacja BRC SQ24.

Spalanie trasa 7 miasto 8

Spokojnie mogę polecić. Jakbym wybierał ponownie to wybrałbym jeszcze raz tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może coś ze stajni Chevroleta? Lacetti, Cruze.

Cruze to nie w tym budżecie (tylko silnik 1.8 nadaje się do LPG)

Lacetti 1.6, 1.8 dobrze współpracuje z instalacjami LPG - w ASO montowali sekwencje BRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cruze to nie w tym budżecie (tylko silnik 1.8 nadaje się do LPG)

> Lacetti 1.6, 1.8 dobrze współpracuje z instalacjami LPG - w ASO montowali sekwencje BRC

No właśnie tak tez pomyślałem o lacetti. Troche topornie wygląda ale to akurat w tym przypadku mało istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie te wymagania prawie spełnia grande punto 1.4 77KM tylko chyba odrobinę jest za słaby.

To może się rozglądnij za 1.4 95 km z 6 biegami. Poszukaj na forum fiata (nie autokącikowym) i jest duży wątek poświęcony różnicom między wersją 77 a 95 km

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może się rozglądnij za 1.4 95 km z 6 biegami. Poszukaj na forum fiata (nie autokącikowym) i jest

> duży wątek poświęcony różnicom między wersją 77 a 95 km

> Pzd

Byłoby fajnie tylko jak to się gazuje? Mam niedobre doświadczenie ze stilo i silnikiem 1.6. Zakończyło się deinstalacją. Czy ten 1.4 16v to bliźniacza konstrukcja do 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Stilo 1.6 16V 103KM z BRC SQ24 i działa.

> Pozdrawiam BAS

No i patrz. U mnie nie działało. Było SQ24 potem jakieś ogrzewanie wtrysków, inne wtryskiwacze, potem jakiś inny sterownik (chyba pełna sekwencja) a potem sprawa w sądzie.

Jak spadała temperatura poniżej 3st to po przełączeniu na gaz szarpał puki się dobrze nie rozgrzał.

A montaż był w uważnie wybranym warsztacie.

No i niech mi ktoś powie od czego to zależy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i patrz. U mnie nie działało. Było SQ24 potem jakieś ogrzewanie wtrysków, inne wtryskiwacze,

> potem jakiś inny sterownik (chyba pełna sekwencja) a potem sprawa w sądzie.

> Jak spadała temperatura poniżej 3st to po przełączeniu na gaz szarpał puki się dobrze nie rozgrzał.

> A montaż był w uważnie wybranym warsztacie.

> No i niech mi ktoś powie od czego to zależy?

Milion możliwości, ale w 99,9% przypadków oznacza to skopany montaż.

Musieli coś skopać np. z przepływem płynu przez reduktor albo...

U mnie ustawili przełączanie na LPG na zimno przy 39,6*C+60sekund później na moją prośbę(bo będzie mi szarpał zimą) "obniżyli" do 37,6*C+60sekund, kupiłem interfejs i obniżyłem do 25,6*C+60sekund. Autko jeździ bez problemów, raz zimą zdarzyło mi się, że szarpnął na zimno, miało to miejsce przy próbie przeskoczenia, na zielonym, przez skrzyżowanie z zimnym silnikiem. Jak musiał się wkręcić na 3500-4000rpm to mu się szarpnęło.

Zdarzyło się to tylko raz bo zwykle zimą jadę bardzo spokojnie dopóki się nie ugrzeje.

Po przełączeniu przy niskich temperaturach, występuje falowanie obrotów na jałowym po ugrzaniu się silnika, ale nie przeszkadza mi to na tyle, żebym się tym zajmował, przypuszczalnie trzeba mu trochę wzbogacić mieszankę na jałowych i będzie miodzio.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i patrz. U mnie nie działało. Było SQ24 potem jakieś ogrzewanie wtrysków, inne wtryskiwacze,

> potem jakiś inny sterownik (chyba pełna sekwencja) a potem sprawa w sądzie.

> Jak spadała temperatura poniżej 3st to po przełączeniu na gaz szarpał puki się dobrze nie rozgrzał.

> A montaż był w uważnie wybranym warsztacie.

> No i niech mi ktoś powie od czego to zależy?

Może poprostu gaz był syfiasty? Na valtekach tez sie to dzieje, ale z podgrzewaczem jest o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może poprostu gaz był syfiasty? Na valtekach tez sie to dzieje, ale z podgrzewaczem jest o niebo

> lepiej.

Cała zabawa trwało ok. rok. czyli to pewnie nie gaz (co też mi sugerowano). Pewnie był skopany montaż. Co by nie mówić to "uraz" do fiatowskiego 1.6 instalki BRC SQ24 i pewnego dużego, znanego i polecanego warsztatu we Wrocławiu pozostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> potrzebuje kupić samochód i założyć do niego instalację gazową. No i nie za bardzo wiem jaki to

> powinien być, żeby instalacja była bezproblemowa.

> Wymagania od samochodu:

> - budżet do 28000

> - wielkość: mały ale zapewniający względne bezpieczeństwo

> - nieważna ilość miejsca w bagażniku, w środku też ma znaczenie drugorzędne

> - wiek: młodszy niż 2005

> - silnik w miarę dynamiczny ale nie o sportowych osiągach

> Na razie te wymagania prawie spełnia grande punto 1.4 77KM tylko chyba odrobinę jest za słaby.

> Doradzicie jakąś alternatywę wraz z klockami do LPG?

pomyśl o poliftowym 307. W tej cenie spokojnie dostaniesz końcówkę produkcji silniki 1.6 i 2.0 bezproblemowo znoszą gazowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomyśl o poliftowym 307. W tej cenie spokojnie dostaniesz końcówkę produkcji silniki 1.6 i 2.0

> bezproblemowo znoszą gazowanie

dzięki, dopisuje do listy. Na razie wygląda tak:

1. Corsa 1.4 (mało dostępnych), ewentualnie 1.2 85KM (duża moc przy takiej objętości oznacza zaawansowaną technologię - co z LPG do tego? NIe będzie problemów?)

2. Clio 1.4 albo 1.6 - jakie mają popychacze?

3.Cee'd, Astra, Megane, 307 1.6 - wolałbym coś mniejszego ale z braku laku...., jak z popychaczami?

Wywaliłem, ostatecznie punto ze względu na popychacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Corsa 1.4 (mało dostępnych), ewentualnie 1.2 85KM (duża moc przy takiej objętości oznacza zaawansowaną technologię - co z LPG do tego? NIe będzie problemów?)

Nie będzie.

Silnik identyczny jak 1.4 TwinPort tylko pojemność mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będzie.

> Silnik identyczny jak 1.4 TwinPort tylko pojemność mniejsza

Dzięki, to bardzo cenna informacja. 1.4 b. trudno znaleźć a 85KM to dla mnie wystarczająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Dzięki, to bardzo cenna informacja. 1.4 b. trudno znaleźć a 85KM to dla mnie wystarczająco.

No i auto wybrane i prawie kupione. Corsa 1.2 80km. Trochę słaba ale powinno wystarczyć do moich potrzeb.

Doradzicie jaką instalacje tam założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doradzicie jaką instalacje tam założyć?

Pamiętaj że 80% sukcesu to fachowiec montujący LPG, a nie druciarz.

U mnie w 1.4 założony jest Compact, reduktor Vito, wtryski Valtek 34. Wiem że mam gaz jak tankuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj że 80% sukcesu to fachowiec montujący LPG, a nie druciarz.

> U mnie w 1.4 założony jest Compact, reduktor Vito, wtryski Valtek 34. Wiem że mam gaz jak tankuję.

Tak, wiem, że dobry warsztat to podstawa. Będę takiego szukał, choć jak zawsze opinie w takich sprawach sa podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doradzicie jaką instalacje tam założyć?

Stag 4 do sterowania, Reduktor Tomasetto Alaska, wtryski Hana 2000 (czarne, pojedyncze, lepiej się wpasują). Przy wybieraniu gazmena spytaj tak mimochodem czy trzeba będzie demontować kolektor dolotowy. Jak powie, że nie, to szukaj następnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stag 4 do sterowania, Reduktor Tomasetto Alaska, wtryski Hana 2000 (czarne, pojedyncze, lepiej się

> wpasują). Przy wybieraniu gazmena spytaj tak mimochodem czy trzeba będzie demontować kolektor

> dolotowy. Jak powie, że nie, to szukaj następnego.

Czy bobrze podejrzewam, że deinstalacja kolektora to po to, żeby kawałki plastiku nie dostały sie do zaworów/ cylindrów? A to się nie wypali aby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej chodzi o to, że trudno o powtarzalność w wierceniu "z ręki".

Powtarzalność czego? Pozycji? No bo chyba przy tej grubości ścianki to kąt nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i patrz. U mnie nie działało. Było SQ24 potem jakieś ogrzewanie wtrysków, inne wtryskiwacze,

> potem jakiś inny sterownik (chyba pełna sekwencja) a potem sprawa w sądzie.

Masz zdrowie smile.gif że do sądu z tym poszedłeś, ja kazałem wymontować i dostałem 50% zwrotu kasy, bujałem się z lpg pół roku. Wcześniej mówiłem że gazu nie założę (po doświadczeniach z II generacją), ale skusiła mnie niezawodność IV generacji...

> No i niech mi ktoś powie od czego to zależy?

od szczęścia... ja go nie miałem za bardzo do gazu hehe, generalnie teraz preferuje tylko fabryczne rozwiązania, czyli na twoim miejscu wybrałbym diesla, albo jakąś oszczędną benzynę, np. peugeot 107 spalał maksymalnie w dużych korkach 6l pb, to po co się bawić w lacetti z gazem które spali 10lpg i 1lpb ? No ale to autko może być dla Ciebie niebezpieczne, także chyba bym się skusił na yarisa 1.0, bezawaryjny i bezproblemowy, aż Cię to będzie nudzić 270751858-jezyk.gif, a z gazem jak sam wiesz już dobrze jest loteria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może jeszcze ktoś z Wrocławia poleci dobry warsztat?

> A jeszcze lepiej w Oławie.

Ja mogę polecić we Wrocławiu Artura Krzyżanowskiego. Lokalizacja Fabryczna 6-8. Jak szukałem opinii o nim to w internecie najwięcej ma pochlebnych.

Z polecenia kumpla miałem iść jednak do innego gazownika - jego znajomego (którego mój kolega bardzo zachwalał), co się okazało - pracuje on właśnie w zakładzie u Artura, co jeszcze bardziej było dla mnie na jego korzyść.

Montują instalacje BRC, mi ogarniał LR Omegasa - regulacja, wymiana filtru f.c, poprawiał układ chłodzenia bo wcześniej miałem źle ustawiony reduktor.

Podejście do wykonywanej pracy u niego w zakładzie jest bardzo w porządku, z tego co widziałem - chodził, doglądał i opieprzał swoich pracowników za każdą pierdołę, co sprawiło u mnie pozytywne wrażenia.

Aczkolwiek - nie miałem zakładanej u niego instalacji, więc osobistego zdania o montażu samej instalacji nie mam.

Ewentualny kontakt:

505 568 514

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powtarzalność czego? Pozycji? No bo chyba przy tej grubości ścianki to kąt nie ma znaczenia.

Kąt ma znaczenie i położenie otworu też. Zwłaszcza, że masz gałęzie kolektora dzielone i w każdej połówce jest klapka od twinporta. Bywały już przypadki, że druciarz źle trafiał i podpierał klapkę wkrętką, albo wycelował akurat w połówkę zamykaną przez klapkę. A później było zdziwienie dlaczego słabo jedzie i wywala check wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz zdrowie że do sądu z tym poszedłeś, ja kazałem wymontować i dostałem 50% zwrotu kasy, bujałem

Jakbym miał taką opcję to może bym sie zdecydował. Ale nie miałem. PO prostu nie chcieli nawet rozmawiać o demontażu i zwrocie jakiejkolwiek kasy. Pozostało więc albo sie z tym bujać albo sąd. Co ciekawe b. uważnie wybrałem warsztat. Nie będę pisał oczywiście jaki ale to doiść znany warsztat po wschodniej części Wrocławia a właściwie to już nie we Wrocławiu (świnia ze mnie co? blush.gifblush.gif)

> peugeot 107 spalał maksymalnie w dużych korkach 6l pb, to po co się bawić w lacetti z gazem

> które spali 10lpg i 1lpb ? No ale to autko może być dla Ciebie niebezpieczne, także chyba bym

> się skusił na yarisa 1.0, bezawaryjny i bezproblemowy, aż Cię to będzie nudzić , a z gazem jak

> sam wiesz już dobrze jest loteria...

Jednak zgecyduję sie na gaz. No rizk no fun.

Corsa kupiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mogę polecić we Wrocławiu Artura Krzyżanowskiego.

Tak, czytałem o nim i to jest opcja. Tyle, że chyba nie chcę BRC. Muszę jeszcze przemyśleć sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kąt ma znaczenie i położenie otworu też. Zwłaszcza, że masz gałęzie kolektora dzielone i w każdej

> połówce jest klapka od twinporta. Bywały już przypadki, że druciarz źle trafiał i podpierał

> klapkę wkrętką, albo wycelował akurat w połówkę zamykaną przez klapkę. A później było

> zdziwienie dlaczego słabo jedzie i wywala check .

Dzieki, to wiele wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inne propozycje? Może Colt 95KM? Jak to się sprawuje z gazem?

Mojej mamy colt '07 z instalką landirenzo omegas jeździ bezproblemowo, tylko wtryskiwacze z tego zestawu są głosne (ale to norma dla omegas, sa za to bardzo trwałe). Przebieg poki co 80kkm na lpg. Co do silnika to ma rozrząd na łanuchu, hydrauliczne kasowanie luzów, silnik jest bardzo zwawy powyzej 3500obr/min, ale za to na nizsyzch obrotach bardzo malo pali (na benzynce bez problemu dasie osiagnac 5,5/100km w trasie, na lpg 7-7,5l/100km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problemu dasie osiagnac 5,5/100km w trasie, na lpg 7-7,5l/100km).

No już corsa kupiona.

Dziwi mnie jedno. Masz spalanie gazu o 36% większe niż benzyny i jesteś zadowolony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mogę polecić we Wrocławiu Artura Krzyżanowskiego. Lokalizacja Fabryczna 6-8. Jak szukałem opinii

> o nim to w internecie najwięcej ma pochlebnych.

Rozmawiałem dzisiaj z p. Arturem i proponował mi BRC. Zapytany o polecanego tutaj Staga powiedział, że to jak mały fiat. Any comments? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Any comments?

Zajmuje się montowaniem BRC to co będzie polecał Staga wink.gif.

BRC dostarcza kompletny kit, nie trzeba nic dobierać. Słyszałem też, że sequenta wystroi nawet małpa niewiem.gif.

Myślę, że chłop ma to obcykane, więc dlatego to zaproponował.

We Wrocławiu jest też polecana Alma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajmuje się montowaniem BRC to co będzie polecał Staga .

Powiedział, że nie ma problemu i jak będę chciał to mia założy Staga. I nawet taniej będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedział, że nie ma problemu i jak będę chciał to mia założy Staga. I nawet taniej będzie.

widzisz, ja jak byłem u gaziarza powiedziałem niech zakłada co chce byle dobrze działało i porządnie było zrobione i żeby zakładał tak jak dla siebie samego, no i dał.. ciała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz, ja jak byłem u gaziarza powiedziałem niech zakłada co chce byle dobrze działało i

> porządnie było zrobione i żeby zakładał tak jak dla siebie samego, no i dał.. ciała

No i bądź tu mądry i wybierz właściwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.