Skocz do zawartości

Dziwny problem z zawieszeniem


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja wygląda następująco.

Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie).

Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów.

Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wahacza. Kiepski diagnosta nie zawsze zauważy wyrobioną tuleję, a objawy są takie, jak opisałeś. Poduszki silnika są mało prawdopodobne, musiałyby być masakrycznie popękane, a to czułbyś już podczas ruszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tuleje wahacza.

Nowe wahacze. Nowe końcówki drążków. Nowe łączniki stabilizatora.

>Kiepski diagnosta nie zawsze zauważy wyrobioną tuleję, a objawy są takie, jak

> opisałeś.

Ciężko jest mi uwierzyć, że tuleje padły po dosłownie kilkuset km.

> Poduszki silnika są mało prawdopodobne, musiałyby być masakrycznie popękane, a to

> czułbyś już podczas ruszania.

Czasem "coś" czuć. Generalnie czuję, że coś jest nie tak, że gdzieś jest luz, ale nie mogę go zlokalizować sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny problem. Wszystko wskazuje na tuleje wahacza, jak napisał wcześniej kolega. Dodam tylko, że z naprawą nie ma co zwlekać, bo autko zacznie "podgryzać" przednie opony. frown.gif Pogorszenie komfortu jazdy i bezpieczeństwa już jest widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja wygląda następująco.

> Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie

> występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie).

> Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów.

> Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika?

Mocno wyrobione tuleje wahacza albo sam sworzeń/końcówka wahacza. Może też być zwyczajnie odkręcony/niedokręcony wahacz lub sworzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wahacze były wymieniane razem z tulejami?

Tak, włożyłem kompletne wahacze, a więc nowe tuleje i nowe sworznie również. Żeby nie rozbierać drugi raz od razu wymieniłem łączniki i końcówki.

>Sprawdzałeś sam czy wszystko jest dokręcone?

Tak, skręcałem to sam. Mimo wszystko sprawdzę w sobotę znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe wahacze. Nowe końcówki drążków. Nowe łączniki stabilizatora.

W trakcie 20kkm w Fiacie UNO wymieniłem 4x przedni lewy wahacz - za kazdym razem z powodu luzów w tulejach.. Wymiana na gwarancji więc w ASO.. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów.

A drążki kierownicze, dokręcili??

Ja tak miałem przy skrętach pukało, nawet jak kręciłem kierownicą w miejscu.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja wygląda następująco.

> Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie

> występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie).

> Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów.

> Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika?

U mnie do wymiany był amortyzator. A objawy były identyczne, jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem dokładnie to samo! Samochód się "przestawiał" tak jak to opisałeś. Problemu nie znalazł ani serwis ani diagnosta na badaniu technicznym. Przy "przesuwaniu" nie było żadnego stuku - wieć wyglądało na luz na gumie. Okazało się, że winna była tylna tuleja wahacza. Może u Ciebie jest podobnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja wygląda następująco.

> Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie

> występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie).

> Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów.

> Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika?

Luźne ,,sanki'' zawiasu przedniego, wybite i źle zdiagnozowane elementy zawieszenia, być może uszkodzona przekładnia kierownicza która w pewnym momencie pod obciążeniam ,,przeskakuje''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.