coenmz Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Sytuacja wygląda następująco. Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie). Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów. Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Tuleje wahacza. Kiepski diagnosta nie zawsze zauważy wyrobioną tuleję, a objawy są takie, jak opisałeś. Poduszki silnika są mało prawdopodobne, musiałyby być masakrycznie popękane, a to czułbyś już podczas ruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Tuleje wahacza. Nowe wahacze. Nowe końcówki drążków. Nowe łączniki stabilizatora. >Kiepski diagnosta nie zawsze zauważy wyrobioną tuleję, a objawy są takie, jak > opisałeś. Ciężko jest mi uwierzyć, że tuleje padły po dosłownie kilkuset km. > Poduszki silnika są mało prawdopodobne, musiałyby być masakrycznie popękane, a to > czułbyś już podczas ruszania. Czasem "coś" czuć. Generalnie czuję, że coś jest nie tak, że gdzieś jest luz, ale nie mogę go zlokalizować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Przerabiałem podobny problem. Wszystko wskazuje na tuleje wahacza, jak napisał wcześniej kolega. Dodam tylko, że z naprawą nie ma co zwlekać, bo autko zacznie "podgryzać" przednie opony. Pogorszenie komfortu jazdy i bezpieczeństwa już jest widoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Przerabiałem podobny problem. Wszystko wskazuje na tuleje wahacza, jak napisał wcześniej kolega. Tak jak napisałem koledze - nowe wahacze, nowe końcówki kierowniczego, nowe łączniki stabilizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Tak jak napisałem koledze - nowe wahacze, nowe końcówki kierowniczego, nowe łączniki stabilizatora. Wahacze były wymieniane razem z tulejami? Sprawdzałeś sam czy wszystko jest dokręcone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Sytuacja wygląda następująco. > Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie > występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie). > Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów. > Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika? Mocno wyrobione tuleje wahacza albo sam sworzeń/końcówka wahacza. Może też być zwyczajnie odkręcony/niedokręcony wahacz lub sworzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Wahacze były wymieniane razem z tulejami? Tak, włożyłem kompletne wahacze, a więc nowe tuleje i nowe sworznie również. Żeby nie rozbierać drugi raz od razu wymieniłem łączniki i końcówki. >Sprawdzałeś sam czy wszystko jest dokręcone? Tak, skręcałem to sam. Mimo wszystko sprawdzę w sobotę znowu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Tak, skręcałem to sam. Mimo wszystko sprawdzę w sobotę znowu. Sprawdź. Wady fabryczne też się zdarzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Mocno wyrobione tuleje wahacza albo sam sworzeń/końcówka wahacza. jak wyżej. >Może też być zwyczajnie > odkręcony/niedokręcony wahacz lub sworzeń. Ok, sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Nowe wahacze. Nowe końcówki drążków. Nowe łączniki stabilizatora. W trakcie 20kkm w Fiacie UNO wymieniłem 4x przedni lewy wahacz - za kazdym razem z powodu luzów w tulejach.. Wymiana na gwarancji więc w ASO.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > W trakcie 20kkm w Fiacie UNO wymieniłem 4x przedni lewy wahacz - za kazdym razem z powodu luzów w > tulejach.. Wymiana na gwarancji więc w ASO.. Tutaj nie nakręciłem nawet 700km od wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 przód czy tył? sprawdzałeś mocowania amorów/poduszki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Mocno wyrobione tuleje wahacza albo sam sworzeń/końcówka wahacza. Może też być zwyczajnie > odkręcony/niedokręcony wahacz lub sworzeń. Miałem tak ze sworzniem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów. A drążki kierownicze, dokręcili?? Ja tak miałem przy skrętach pukało, nawet jak kręciłem kierownicą w miejscu. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Jeśli wahacze nowe...to.. stawiam na Ozarka... Łozyska mcpersona.... podnieść auto, pokręcić kierownicą i słuchać/macać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Sytuacja wygląda następująco. > Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie > występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie). > Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów. > Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika? U mnie do wymiany był amortyzator. A objawy były identyczne, jak u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 W uno byl taki efekt przy wybitym gornym mocowaniu amorka dziura na srube zrobila sie jajowata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 miałem dokładnie to samo! Samochód się "przestawiał" tak jak to opisałeś. Problemu nie znalazł ani serwis ani diagnosta na badaniu technicznym. Przy "przesuwaniu" nie było żadnego stuku - wieć wyglądało na luz na gumie. Okazało się, że winna była tylna tuleja wahacza. Może u Ciebie jest podobnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Albo mocowanie mcpersona, albo jak u mnie mechanizm róznicow padał i był identyczny objaw. Nagle ciągło na jedną strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 > Sytuacja wygląda następująco. > Auto w zakręcie się "przestawia". Czuć jakby stuk i samochód zmienia tor jazdy. Przeważnie > występuje to przy zmianie obciążenia (dodanie gazu, hamowanie). > Zawieszenie bez luzów, zbieżność ustawiona poprawnie trzy dni temu. Układ kierowniczy bez luzów. > Co może być przyczyną? Zużyte poduszki silnika? Luźne ,,sanki'' zawiasu przedniego, wybite i źle zdiagnozowane elementy zawieszenia, być może uszkodzona przekładnia kierownicza która w pewnym momencie pod obciążeniam ,,przeskakuje'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Sprawdź tą dużą poduszkę od silnika, od strony kierowcy i tylną od skrzyni, tą blisko wydechu. Jeśli nie, to może luźne sanki lub belka z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 okazało się, że jedno z mocowań tuleji wahacza się delikatnie odkręciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > okazało się, że jedno z mocowań tuleji wahacza się delikatnie odkręciło. A nie mówiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.