Skocz do zawartości

Czyżby początek końca Fiata w Polsce?


Dareek

Rekomendowane odpowiedzi

> A jak powiedzą, że wybrali Bravo, bo jest ładne, tanie, żwawe i mało pali (nie wiem jakie jest

> wymyślam te cechy) to wyjdzie na to, że reszta osób go nie kupiła, bo nie chce mieć ładnego,

> taniego, żwawego auta co mało pali

ja kupiłem bo mi się najbardziej spodobał jak wsiadłem i się przejechałem ok.gif Chociaż tani wtedy nie był, bo to był początek sprzedaży. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że wybrali to co im odpowiada zlosnik.gif

Ale tak szczerze, to ostatnio pojeździłem trochę focusem II FL z silnikiem 1.6 100KM. Ogólnie bardzo się na tym samochodzie zawiodłem. W prasie wychwalają układ jezdny i fakt, że prowadzi się całkiem fajnie, ale generalnie bardzo przeciętne auto. Wnętrze jest tandetne, a silnik wyje jak głupi podczas jazdy autostradowej. W moim odczuciu bravo jest lepszym autem niż ten focus. Silnik jest bardzo słabym elementem tego samochodu. Brak 6 biegu sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zgoda. Zastanawiające jest tylko to dlaczego bravo nie chce się sprzedawać? Rozumiem , że

> stliło było niewypałem bo było drogie i brzydki jak na fiata. Ale Bravo? Bardzo ładne, a do

> tego generalnie całkiem ok auto, a dodatkowo w podstawie bardzo tanie,a tego oczekuje klient

> fiata, więc co się ma sprzedać w klasie kompakt, jeżeli taki produkt nie sprzedaje się

> praktycznie w ogóle? Może pora iść drogą nissana i małych samochodów, lecz tanich.

a powiedz mi ile lat jest na rynku bravo? klient który miał bravo i zmieniał samochód na co miał się przesiąść ? 2x by kupił?

IMO zbyt długo bez zmian. niestety wiekszosc klientów fiata to ludzie którzy zmieniają na inny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak powiedzą, że wybrali Bravo, bo jest ładne, tanie, żwawe i mało pali (nie wiem jakie jest

> wymyślam te cechy) to wyjdzie na to, że reszta osób go nie kupiła, bo nie chce mieć ładnego,

> taniego, żwawego auta co mało pali

Problem jest innego typu- jak ktoś szuka auta klasy kompaktowej w wersji 3-d, kombi to w tej chwili nie ma po co iść do salonu Fiata niestety - tu jest pies pogrzebany no.gif

ze stilo było identycznie jak na początku z Pandą III - falstart z powodu ceny a potem to już poszła fama- że drogi i szkoda czasu no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do cen, to proponuję przejść się do salonu. Moi teściowie będą niedługo kupować małe autko. Na

> razie na topie jest nowa Panda. Stara Panda z klimą to dziś około 28-29 tys, nowa to 33-34

> tys. Nie wiem czy to jest taka ogromna różnica, biorąc pod uwagę, że auta różnią się już na

> pierwszy rzut oka wielkością, miejscem w środku, pozycją za kierownicą, czy wyposażeniem.

Wiesz - każdy patrzy z perspektywy własnej kieszeni- między 28a 34 tyś to jest 20% ceny - dla wielu kwota nie do przeskoczenia.

Ja wiem że obecnie społeczeństwo się bogaci i jest ogólnie fajnie i Panda to pojazd który należy traktować jako kolejne miejskie woziło w rodzinie ale niestety dla wielu to jedyny samochód i dopłata kwoty rzędu tysiąca pln może przekraczać mozliiwości usera - ale to kwestia bardzo względna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwiedzalem fabryke fiata 2 miesiace temu - juz o tym wiedzleli ale shhh.gif siedzieli

z racji zawodu wiedzialem wiele zakladow produkcji samochodow w europie i w stanach

i powiem jedno, najwieksza glupota bylo zamniecie tego zakladu. naprawde ciezko znalesc lepiej poukladane zarzadzenie produkcja jak jest w tychcach claps.gif

nie wypowiadam sie natomiast o produkctach jakie robia bo IMO poza 500 sa bardzo "nietrafione"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - każdy patrzy z perspektywy własnej kieszeni- między 28a 34 tyś to jest 20% ceny - dla wielu

> kwota nie do przeskoczenia.

Zwłaszcza, że za 28k PLN nie ma innego auta z klimą na rynku.

A przy cenie 34k lądujemy w miejscu gdzie jak się dobrze poszuka można kupić auto klasy B z klimą (po rabatach oczywiście) - Grande Punto, Aveo, Sandero, Clio, Fabia... wszystko z podstawowymi silnikami oczywiście, ale osiągi z pewnością mają nie gorsze niż Panda3 z 1.2 69KM, a wielkość auta pozwala na więcej niż tylko jazda po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwłaszcza, że za 28k PLN nie ma innego auta z klimą na rynku.

> A przy cenie 34k lądujemy w miejscu gdzie jak się dobrze poszuka można kupić auto klasy B z klimą

> (po rabatach oczywiście) - Grande Punto, Aveo, Sandero, Clio, Fabia... wszystko z podstawowymi

> silnikami oczywiście, ale osiągi z pewnością mają nie gorsze niż Panda3 z 1.2 69KM, a wielkość

> auta pozwala na więcej niż tylko jazda po mieście.

spokojnie, jak faktycznie zakończą sprzedaż i produkcję starej Pandy, to ceny nowej jeszcze spadną ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolejny bełkot marketingowy - po prostu wewnętrzną konkurencję trzeba wybić.

> Tylko zamiast kupić Pandę III potencjalny klient pójdzie do skody, VW czy kii

Ty jak zwykle wiesz najlepiej, o zakończeniu produkcji pandy w tym roku wiadomo było dwa lata temu, jak nie wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty jak zwykle wiesz najlepiej, o zakończeniu produkcji pandy w tym roku wiadomo było dwa lata temu,

> jak nie wcześniej

No to chyba od dawna też wiadomo, co będą produkować zamiast Pandy, co zrobią z linią montażową, z ludźmi, z kooperantami? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to chyba od dawna też wiadomo, co będą produkować zamiast Pandy, co zrobią z linią montażową, z

> ludźmi, z kooperantami?

Co będą produkować to nie wiadomo, znaczy się pewnie wiedzą ci co powinni. JA czytałem w gazetce jakiejś związkowej oraz prezes w jakimś wywiadzie mówił, że będzie nowy model, bo tyska fabryka jest najlepsza itd. No ale aby uruchomić nowy model to potrzeba czasu, ja myślę,że to będzie koniec 2013 lub najpóźniej wiosna 2014.

Ludzi się zwolni, nie przedłuży umów,a kooperanci no cóż jest ciężko i muszą ciągle szukać nowych kontraktów

Poza tym nie mogę zbyt dużo pisać na ten temat, bo wiem, że czytają moje wypociny ludzie ode mnie z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto-zerknij na konkurencję- nowe Clio, Nowe Polo Yaris a fiat? przecież punto to konstrukcja

> pamiętająca 2005 rok!!

> w produkcji samochodów to przepaść a o następcy ani słychu ani widu. masz w klasie B starszego

> mastodonta?

Toyota z najnowszym Yarisem troche dala ciala, mowa o silniku 1.3, ktory to czesto jest wymieniany na gwarancji nawet w samochodach po przebiegu kilku kkm sick.gif. Cos tam w nim zaczyna stukac, walic itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolejny bełkot marketingowy - po prostu wewnętrzną konkurencję trzeba wybić.

> Tylko zamiast kupić Pandę III potencjalny klient pójdzie do skody, VW czy kii

czekaj no, co tam w tej skodzie czy kii dają? Dwa razy więcej auta za dwa razy mniejsze pieniądze? Czy podobny mały miejski samochód za podobne pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czekaj no, co tam w tej skodzie czy kii dają? Dwa razy więcej auta za dwa razy mniejsze pieniądze?

> Czy podobny mały miejski samochód za podobne pieniądze?

Podobne? boszz facepalm%5B1%5D.gif

Łopatologicznie- Między Pandą II i III jest 20% różnicy w cenie - ktoś kto ma 29 tyś i ani złotówki więcej nie mogąc kupić Pandy II pójdzie do konkurencji - np Citigo czy Picanto, a nie kupi pandy III bo po prostu będzie dla niego za droga - nie rozumiesz tego?

Ja wiem ze każdy patrzy z perspektywy własnej kieszeni - Może dla ciebie 5-6 tyś to pikuś ale dla większości to spora kasa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety wieszcze upadek Fiata od jakiegoś czasu....

> Brak 159 brak Cromy brak Kombi ale to bym nawet zniósł natomiast to, że nie ma następcy cieniasa to

> już nie... Co za głąby żądzą tam ... ludzie chcą obecnie tanich małych aut i luksusowych...

> a oni nic nie mają. Zaprzestana produkcji taniej Pandy z Polski i co w to miejsce dadzą ?

> Topolino? Od lat o nim słyszymy i nic... a Toyota/VW/Francuzi i inni potrafią ... ludzie kupią

> Dacię a nie ich 500-tkę

159 - produkcji nie ma juz od dawna a jeszcze "nowe" kupisz - sprzedaż na poziomie 10k w ostatnim roku mowi za siebie

croma-kupuje fiata za 100 tys?

500 to niw dacie

inny target biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej ocenie jeszcze rok , max dwa i 500-tka przejdzie do lamusa. Następcę zaczną klepać w

> Meksyku i Serbii i tak się skończy przygoda Fiata w Polsce.

serbia ma inny model zlosnik.gif

meksyk robi na stany a nie na europe

> Ogólnie polityka koncernu Fiata jest chora.

> Nie tylko w dziedzinie małych aut

> - nowa panda- falstart z powodu ceny,

no takie maja koszty tam w italii zlosnik.gif

> - fiat 500 - cóż 40 tyś za 3 drzwiową Pandę II to ogromna kasa, a po autku widać już wiek

> konstrukcji- żadnego fl

ale jakos sie sprzedaje

> - Punto- stara nieudolnie odmładzana fura bez innych ersji nadwoziowych

punto jako jedyne z wloch ma jakies tam wyniki

> - Bravo- auto kompletnie niedocenione na rynku przez brak reklamy i np wersji kombi

przez brak czego kolwiek

silnikow przede wszystkim zlosnik.gif

> - Croma - podobnie i do tego chore ceny

auto fajne, ale kto da za fiata 100 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobne? boszz

> Łopatologicznie- Między Pandą II i III jest 20% różnicy w cenie - ktoś kto ma 29 tyś i ani złotówki

> więcej nie mogąc kupić Pandy II pójdzie do konkurencji - np Citigo czy Picanto, a nie kupi

> pandy III bo po prostu będzie dla niego za droga - nie rozumiesz tego?

> Ja wiem ze każdy patrzy z perspektywy własnej kieszeni - Może dla ciebie 5-6 tyś to pikuś ale dla

> większości to spora kasa!

OK, jakbym miał 29 tys i ani złotówki więcej, to na pewno bym nie kupił auta za 29 tys, bo za co bym go ubezpieczył, zarejestrował i kupił zimówki?

Patrząc z perspektywy moich teściów wygląda to tak, że kupują już pewnie ostatni samochód w życiu (aktualnie mają od nowości Uno, rocznik 1997), który ma spełnić konkretne wymagania. Bardzo liczą się z kasą, ale nie na tyle, żeby sępiąc 4 tys. przez następne 10 lat np. przeklinać, że z chorym kręgosłupem się cieżko wsiada czy wysiada z auta. Zwyczajnie nie stać ich na takie oszczędzanie.

Więc wybiorą w tym segmencie to, co im najbardziej odpowiada. Po wstępnej selekcji nowa Panda jest na I miejscu.

Poza tym nie wiem co się tak tej Kii uczepiłeś. Z tego co widzę Picanto 1.0 pięciodrzwiowe z klimą też zaczyna się od około 34 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, jakbym miał 29 tys i ani złotówki więcej, to na pewno bym nie kupił auta za 29 tys, bo za co

> bym go ubezpieczył, zarejestrował i kupił zimówki?

> Patrząc z perspektywy moich teściów wygląda to tak, że kupują już pewnie ostatni samochód w życiu

> (aktualnie mają od nowości Uno, rocznik 1997), który ma spełnić konkretne wymagania. Bardzo

> liczą się z kasą, ale nie na tyle, żeby sępiąc 4 tys. przez następne 10 lat np. przeklinać, że

> z chorym kręgosłupem się cieżko wsiada czy wysiada z auta. Zwyczajnie nie stać ich na takie

> oszczędzanie.

> Więc wybiorą w tym segmencie to, co im najbardziej odpowiada. Po wstępnej selekcji nowa Panda jest

> na I miejscu.

Napisałem Ci wyraźnie- przedstawiłem logikę większości kupujących samochodów z tego segmentu, którzy liczą każdą złotówkę- jak wspominałem wyżej nie interesuje mnie Twoja rodzinna sytuacja.

Oczywiście jak każda reguła - ma wyjątki.

> Poza tym nie wiem co się tak tej Kii uczepiłeś. Z tego co widzę Picanto 1.0 pięciodrzwiowe z klimą

> też zaczyna się od około 34 tys.

Marku smirk.gif - ja wiem że w odwracaniu kota ogonem jesteś mistrzem i wmawianiu ludziskom rzeczy o których nie wspominają, ale wskaż mi w tym temacie miejsce, gdzie się jak to określiłeś" Picanto uczepiłem" bo jakoś nie mogę tego odnaleźć? niewiem.gif

no to jeszcze raz - dla jasności

Pisząc o Picanto podałem tylko ten model jako konkurencyjny cenowo wobec Pandy - tyle i tylko tyle - nie krytykowałem go w żaden sposób bo uważam Kijankę w tym segmencie za całkiem fajne autko, więc przestań mi takie rzeczy wmawiać!ok? ok.gif

co do ceny- odejmij rabacik, do tego fajną marketingową gwarancję no i już robi się ciekawie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem Ci wyraźnie- przedstawiłem logikę większości kupujących samochodów z tego segmentu,

> którzy liczą każdą złotówkę- jak wspominałem wyżej nie interesuje mnie Twoja rodzinna

> sytuacja.

ciekawe, skąd masz dane o "większości kupujących". Bo tak się też składa, że sporo aut tego segmentu kupują też firmy.

> Oczywiście jak każda reguła - ma wyjątki.

> Marku - ja wiem że w odwracaniu kota ogonem jesteś mistrzem i wmawianiu ludziskom rzeczy o których

> nie wspominają, ale wskaż mi w tym temacie miejsce, gdzie się jak to określiłeś" Picanto

> uczepiłem" bo jakoś nie mogę tego odnaleźć?

> no to jeszcze raz - dla jasności

> Pisząc o Picanto podałem tylko ten model jako konkurencyjny cenowo wobec Pandy - tyle i tylko tyle

> - nie krytykowałem go w żaden sposób bo uważam Kijankę w tym segmencie za całkiem fajne autko,

> więc przestań mi takie rzeczy wmawiać!ok?

> co do ceny- odejmij rabacik, do tego fajną marketingową gwarancję no i już robi się ciekawie

Owszem, są modele konkurencyjne cenowo, ale po przeanalizowaniu cenników dochodzisz do wniosku, że ceny są podobne, a różnice na autach podobnie wyposażonych w tym segmencie są minimalne. Wybierać więc można na podstawie jakiejś aktualnej promocji, czy wytargowanego rabatu i nowa Panda w żaden sposób tu nie odstaje cenowo, a jest to naprawdę przywoity i udany miejski samochód. Poza tym, od Pandy też można odjąć rabacik tak jak od Picanto. A co do gwarancji, to znam z doświadczeń ojca tę koreańską gwarancję na 5 lat hehe.gif

We Fiacie miałem krótszą, ale przynajmniej działającą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe, skąd masz dane o "większości kupujących". Bo tak się też składa, że sporo aut tego

> segmentu kupują też firmy.

Marek- nie osłabiaj mnie naprawdę smirk.gif

Zobacz jakie wersje Pandy sprzedawały się najlepiej- Pandy III z silnikiem Twin Air sprzedano raptem parę sztuk!

Podobnie MultiJet-a!

Firmy to inna bajka i inne potrzeby i cele- nie mieszajmy dwóch systemów walutowych

> Owszem, są modele konkurencyjne cenowo, ale po przeanalizowaniu cenników dochodzisz do wniosku, że

> ceny są podobne, a różnice na autach podobnie wyposażonych w tym segmencie są minimalne.

> Wybierać więc można na podstawie jakiejś aktualnej promocji, czy wytargowanego rabatu i nowa

> Panda w żaden sposób tu nie odstaje cenowo, a jest to naprawdę przywoity i udany miejski

> samochód. Poza tym, od Pandy też można odjąć rabacik tak jak od Picanto. A co do gwarancji, to

> znam z doświadczeń ojca tę koreańską gwarancję na 5 lat

> We Fiacie miałem krótszą, ale przynajmniej działającą

Dlatego napisałem- tu odgrywa rolę moment zakupu i aktualna promocja i niuanse wyposażenia oraz gusta klienta ale niestety w podstawowym wyposażeniu panda III jest droga.

co do reszty - się zgadzamy- ja wiem o tym i ty wiesz że Panda jest naprawdę udanym samochodem i tego się trzymajmy 20.GIFok.gif

gdybym miał ponownie wybierać autko tej klasy dla mnie także jest wybór oczywisty - Panda ok.gif

Co do gwarancji w Kia - nie musisz mnie uświadamiać- celowo napisałem o "marketingowej" gwarancji spineyes.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.