Skocz do zawartości

Polo R, 2.0 220KM


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny, tylko obawiam się, że będzie nieprzyzwoicie drogi.

Pierwsza "setka" ponoć w 5,9 s. 2.0 TSI 220KM (ciekawe ile po programie wyjdzie spineyes.gif)

Taka Rka już napsuła by krwi lepszym gablotą z dużymi piecami 270751858-jezyk.gif

286434075-polor.jpg

Jak kierownicę dali we floku, to już deskę też mogliby okleić grinser006.gif

Jak nie przesadzą z ceną, dadzą 5 drzwi, DSG i nie przesadzą z ceną to jestem na tak grinser006.gif

Więcej TUuuuuu

post-79168-14352517907883_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo... Ale jednak szału ta moc i osiągi nie robią, niestety, nawet jak na tak małe auto.

> Przecież to WRC, a nie GTI.

Polo R, a nie żadne WRC hehe.gif

WRC to ma znaczek dla bajeru i lansu.

VW wchodzi do MŚ w 2013 właśnie z Polo WRC.

Pojemność 1.6 ok. 300KM, 4 łapy i kilka innych szczegółów grinser006.gif

vw_polo_wrc_640.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 lat temu Fabia WRC miała 300 KM z 2.0. Będzie lepiej? Osiagi z 1.6 będą lepsze?

Przepisy ich trzymają za d00pę dlatego nie można się spodziewać pierdyliona koni, bo grupa B odeszła już raczej na zawsze icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 180-190KM i o dziwo radzi sobie bardzo dobrze.

> Jak dadzą w tym Polo jakąś sensowną mechaniczną szperę to będzie dobrze.

Tylko czy na zekretach nie bedzie uciekal przodem z powodu duzego silnika.

Ciekawe jaka jest roznica w wadze pomiedzy 1.4, a 2.0 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko czy na zekretach nie bedzie uciekal przodem z powodu duzego silnika.

> Ciekawe jaka jest roznica w wadze pomiedzy 1.4, a 2.0

Nie wiem jaka jest różnica, ale obstawiam że niewielka.

U mnie w zakrętach jak na FWD prowadzi się naprawdę bardzo dobrze, najgorzej oczywiście przy ciasnych zakrętach typu 90* ale resztę można iść naprawdę grubo, czuć że ten XDS trochę pomaga i zacieśnia zakręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WRC ma mieć ok. 300KM z 1.6.

przecież to bzdura.

Wszystkie WRC od zawsze mają 300 koni.

Tja... jasne.

One mają tyle ile trzeba na dany rajd.

N-grupa ma dużo więcej niż 300 koni więc o czym my tu rozmawiamy.

A to Polo R może być. Tylko napęd nie ten co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 300KM to miała tylko w papierach Realnie to miały więcej.

> Poza tym chodzi o to żeby było wolniej a nie szybciej

Nie jest wolniej.

Zwężka jest większa.

czyli właściwie jedyne ograniczenie przy turbodoładowanym silniku.

Poprzednie WRC mogły mieć i 1000 koni gdyby nie zwężka. Nic innego nie stało na przeszkodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jaka jest różnica, ale obstawiam że niewielka.

Dobrze by bylo, zeby czasem takie polo nie stalo sie do szybkiej jazdy tylko na wprost. Pewnie bedzie mialo turbo z vnt hmm.gif

> U mnie w zakrętach jak na FWD prowadzi się naprawdę bardzo dobrze, najgorzej oczywiście przy

> ciasnych zakrętach typu 90* ale resztę można iść naprawdę grubo, czuć że ten XDS trochę pomaga

> i zacieśnia zakręty.

Niektore FWD lepiej sie prowadza i mieszcza w zakretach niz AWD. Gdzies w tv pokazywali jak Scirocco R z FWD objezdzalo chyba Golfa R lub GTI (nie pamietam dokladnie) z napedem na 4 lapy - Golf byl za ciezki i mimo takiego napedu uciekal przodem na zakretach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4motion byłby idealny, ale tu już cena by w kosmosie była

> Mazda MPS ma więcej i jakoś jeździ

No ale ten Mazda Focus jest większa i cięższa. Zupełnie inne samochody.

To ma robić WOW! na światłach i w ciasnym, ruchliwym mieście.

MPS czy inne focusy upala się na torach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektore FWD lepiej sie prowadza i mieszcza w zakretach niz AWD. Gdzies w tv pokazywali jak

> Scirocco R z FWD objezdzalo chyba Golfa R lub GTI (nie pamietam dokladnie) z napedem na 4 lapy

> - Golf byl za ciezki i mimo takiego napedu uciekal przodem na zakretach.

Zobacz jakie to są "4 łapy" w tym golfie i zastanów się dlaczego dostał wpierdziel.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko czy na zekretach nie bedzie uciekal przodem z powodu duzego silnika.

> Ciekawe jaka jest roznica w wadze pomiedzy 1.4, a 2.0

Clio RS ma od kilku lat 200 km i ciężkie 2.0 N/A pod maską i "jakoś" jeździ w zakrętach, więc tu pewnie gorzej nie będzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Clio RS ma od kilku lat 200 km i ciężkie 2.0 N/A pod maską i "jakoś" jeździ w zakrętach, więc tu

> pewnie gorzej nie będzie

a zobacz Pan. Jaka to technologia nagle, że z 2l turbo już się Niemcowi udało wycisnąć aż 220 koni old.gif

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z załozenia 1.6T ma być wolniejsze od 2.0Turbo. Inna sprawa że chodziło o spopularyzowanie WRC.

"spopularyzowanie"?

gdzie tu popularyzacja?

WRC nigdy nie będzie autem popularnym w rajdach. To nie silnik tutaj jest najdroższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zobacz Pan. Jaka to technologia nagle, że z 2l turbo już się Niemcowi udało wycisnąć aż 220 koni

Fiat tyle wycisnal z 2.0 turbo w latach 90-tych, wkladali np: do Fiata Coupe: 2.0, 20V R5 Turbo 220 KM zlosnik.gif. Wersja R4 miala 190 kucy.

Ten mocniejszy rozpedzal sie do setki w 6,5s. Jak sie popatrzy na to Polo zrobione prawie 20 lat pozniej to jest jakos bez rewelacji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat tyle wycisnal z 2.0 turbo w latach 90-tych, wkladali np: do Fiata Coupe: 2.0, 20V R5 Turbo 220

> KM . Wersja R4 miala 190 kucy.

> Ten mocniejszy rozpedzal sie do setki w 6,5s. Jak sie popatrzy na to Polo, zrobione prawie 20 lat

> pozniej to jakos bez rewelacji

ekoterroryzm spsuł osiągi.

A tak a propos tych 300 koni w WRC to chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że na przykład takie S2000 (wolnossący silnik 2,0l) ma ponad 300 koni z reguły. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "spopularyzowanie"?

> gdzie tu popularyzacja?

> WRC nigdy nie będzie autem popularnym w rajdach. To nie silnik tutaj jest najdroższy.

Chyba chodzi o to że na "mniejszej" bazie więcej koncernów jest w stane zbudować auto klasy WRC. Taka jest moja teoria na ten temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba chodzi o to że na "mniejszej" bazie więcej koncernów jest w stane zbudować auto klasy WRC.

> Taka jest moja teoria na ten temat :D

to nie jest mniejsza baza.

Obecne WRC są mniej więcej tej samej wielkości co pierwsze. Auta seryjne rosły, wraz z nimi samochody WRC. W pewnym momencie to już były spore tapczany.

Obecne Mini WRC jest większe niż Corolla WRC (swoisty wzorzec z Sevres) sprzed 15 lat. wink.gif

Z silnikami 1,6 w Wurcach chodzi o marketing. Nic więcej.

Strzelam, że charakterystyki mają już bardzo zbliżone (albo i lepsze) do dwulitrowych WRC sprzed kilku lat.

downsizing postępuje i nie ma co się z tym spierać. Motorsport "na górze" jest sterowany przez wiodące koncerny. WRC to taki ogromny billboard reklamowy dla nowych, małych silniczków.

Za 10 lat będziemy mieli WRC o pojemności 1,2 litra z elektrycznymi dopalaczami. Równie szybkie jak te co mamy teraz.

Czekam na motorsport w wydaniu Tesli i oddzielne klasyfikacje hybryd i elektryków. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 180-190KM i o dziwo radzi sobie bardzo dobrze.

> Jak dadzą w tym Polo jakąś sensowną mechaniczną szperę to będzie dobrze.

Zadam Ci proste pytanie. Czy na mokrym asfalcie jesteś w stanie przyspieszyć maksymalnie wciskajac gaz na pierwszym biegu bez uslizgu kół ? Jeśli tak, to faktycznie radzi sobie bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadam Ci proste pytanie. Czy na mokrym asfalcie jesteś w stanie przyspieszyć maksymalnie wciskajac

> gaz na pierwszym biegu bez uslizgu kół ? Jeśli tak, to faktycznie radzi sobie bardzo dobrze.

Rozumiem ze mocną Beemą bez żadnej szpery mozna? Jakoś próbowałem BMW 335i i do 120 km/h ciagle odcinał komp albo dupa chciała wyprzedzić przód. To słabsze fwd sie szybciej rozpedzało na mokrym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko czy na zekretach nie bedzie uciekal przodem z powodu duzego silnika.

> Ciekawe jaka jest roznica w wadze pomiedzy 1.4, a 2.0

A 5-cylindrowy 2,5 litra waży mniej? grinser006.gif

Bo taki jest w Focusie RS a chyba wiadomo jak on jeździ.

Wiele zależy od konstrukcji zawieszenia i przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ze mocną Beemą bez żadnej szpery mozna? Jakoś próbowałem BMW 335i i do 120 km/h ciagle

> odcinał komp albo dupa chciała wyprzedzić przód. To słabsze fwd sie szybciej rozpedzało na

> mokrym..

Tak, w jego cudownej beemce wszystko można.

Pisał o tym już 1500 razy i NIC nie dociera, nawet dowody w postaci filmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, w jego cudownej beemce wszystko można.

> Pisał o tym już 1500 razy i NIC nie dociera, nawet dowody w postaci filmów.

No nie watpie że RWD trzeba umieć jezdzić- ale duzo mocy i mokro bez zadnych szper czy 4x4 to raczej nie ma szans sie nie poslizgnąc wciskając gaz do dechy.. no ale moze nie umiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A 5-cylindrowy 2,5 litra waży mniej?

> Bo taki jest w Focusie RS a chyba wiadomo jak on jeździ.

> Wiele zależy od konstrukcji zawieszenia i przeniesienia napędu.

Focus to wieksze auto, na pewno inaczej wywazone i do tego z niezaleznym tylnym zawieszeniem, w Polo pewnie bedzie zwykla belka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ze mocną Beemą bez żadnej szpery mozna? Jakoś próbowałem BMW 335i i do 120 km/h ciagle

> odcinał komp albo dupa chciała wyprzedzić przód. To słabsze fwd sie szybciej rozpedzało na

> mokrym..

Można. Tylko nie każdą i nie z każdymi oponami. W kazdym razie 204KM jedynką jestem w stanie przyspieszyć z jedynki na mokrym bez uslizgu z gazem w podłodze (filmik pokazywalem). Obawiam sie ze w trójce 306KM to byłoby za dużo. Imho tu już zaczyna mieć sens odłączany/dołączany przód.

Dla mnie to jest benchmark. Jeśli auto jest w stanie przyspieszyć na jedynce na mokrym z gazem w podłodze to znaczy ze caly układ przeniesienia napędu radzi sobie bardzo dobrze. Oczywiscie nikomu nie bronię chwalić swojego fwd i zachwycać sie za na nagumowanym torze z oponami semi slick tez sobie radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można. Tylko nie każdą i nie z każdymi oponami. W kazdym razie 204KM jedynką jestem w stanie

> przyspieszyć z jedynki na mokrym bez uslizgu z gazem w podłodze (filmik pokazywalem).

> przód.

może cos Ci wpdło pod pedał gazu albo masz pierwszy bieg do 110km/h:)

Jestem wielkim fanem rwd i smiem twierdzić,że trochę pitolisz.

jak popada to tylpędem można sobie jedynie pomarzyć o walce z "ośkami" o 4X4 nawet nie wspomnę.

Jesli twoje rwd nie jest w stanie zerwać przyczepnosci na 1 biegu po mokrym to zmień samochód:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może cos Ci wpdło pod pedał gazu albo masz pierwszy bieg do 110km/h:)

> Jestem wielkim fanem rwd i smiem twierdzić,że trochę pitolisz.

> jak popada to tylpędem można sobie jedynie pomarzyć o walce z "ośkami" o 4X4 nawet nie wspomnę.

> Jesli twoje rwd nie jest w stanie zerwać przyczepnosci na 1 biegu po mokrym to zmień samochód:)

My sie nie rozumiemy. Ja nie mowie ze nie jest w stanie. Jest w stanie bez problemu zerwać. Jednak mowie tez ze jest w stanie nie zerwać. I wlasnie z tego powodu nie zmienię samochodu. A tak BTW samo w sobie rwd nic nie gwarantuje. Znam wiele aut rwd ktore maja o wiele gorsza trakcje niż przecietne fwd. Jednak dobrze zrobione (z nastawieniem na osiągi) rwd pozwala na znacznie lepsza trakcje niż fwd. Fizyki nie da sie oszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.