Tenenberg Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czytam a właściwie szukam informacji w necie na temat prostych konstrukcji jakie jeszcze są na rynku aut nowych. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to dacia. Do niedawna produkowano astrę II. Co jeszcze zostało ? Oglądałem wczoraj chyba, jeden z odcinków programu "Usterka" w którym zadaniem wezwanych "fachowców", było otwarcie octavii I, w której pozostawiono kluczyki w stacyjki a w aucie tym, zamknęły się drzwi. Jeden z "fachowców" określił to auto jako pełne elektroniki Nagranie miało miejsce około 9 lat temu, więc może auta dziś postrzegane za skomplikowane, za lat kilka będą uważane za proste w budowie, tak jak dziś octavia I generacji ? Skomplikowanie konstrukcji mocno rzutuje na rynku wtórnym. Ludzie boją się opinii, legend np o autach francuskich, niekiedy prawdziwych. Wygodne i bezpieczne megane II, którym mi się akurat dobrze jeździło, można kupić wyraźnie taniej od wielu jego konkurentów w segmencie C. Takie przykłady można by mnożyć. Kwestię prostej budowy aut przeniosę na temat silników. Co zrobią użytkownicy lat dziesięcioletnich i starszych, gdy za jakiś czas, powiedzmy za lat dziesięć i później, większość silników benzynowych będzie niezdolna do współpracy z LPG ? Alternatywą będą dla nich mocno przechodzone już diesle, ale czy to będzie opłacalne, biorąc pod uwagę ich ewentualne koszty napraw Może dojdzie do sytuacji, w której golfy V i jego klony (przykład wybrany losowo ) z silnikiem 1.6 MPI, będą rozchwytywane na rynku aut używanych, za możliwość instalowania LPG, a jego wersje z np: 2.0 FSI będą na stałe "przyspawane" do właściciela Wiele oczywiście zależy od zasobności właściciela, jakie robi przebiegi, czy chce obniżać koszty przejazdu itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Na etapie poszukiwan zauwazylem, ze Octavie z 1,6MPI juz rozchodza sie jak cieple buleczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Jakikolwiek fiat z silnikiem z rodziny fire N/A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Na etapie poszukiwan zauwazylem, ze Octavie z 1,6MPI juz rozchodza sie jak cieple buleczki. Zgadza się. To lepsze wcielenie dla wielu, w tym dla mnie, płyty wspólnej właśnie z golfem. Wspominasz o octavii I czy II gen ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Taka dygresja - nowoczesny diesel z CR jest mechanicznie prostszy od swoich starszych poprzedników. Poziom komplikacji jest nich na poziomie silnika diesela z pompą rotacyjną z lat 80-tych. Szczytem komplikacji są dieselki z pompowtryskiwaczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Taka dygresja - nowoczesny diesel z CR jest mechanicznie prostszy od swoich starszych poprzedników. > Poziom komplikacji jest nich na poziomie silnika diesela z pompą rotacyjną z lat 80-tych. > Szczytem komplikacji są dieselki z pompowtryskiwaczami. Ojj ostro się mylisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Wchodzi właśnie na rynek auto proste konstrukcyjnie, o prostych rozwiązaniach, konstruowane specjalnie na niezamożne kraje gdzie obsługa techniczna nie stoi na wysokim poziomie. To Peugeot 301/Citroen C-Elysee. Moim zdaniem auto oparte na fajnym pomyśle, wysoki prześwit, zawieszenie niby na bezdroża przeznaczone , kilka innych patentów na ciężką eksploatację. Automat dostępny w opcji to tradycyjny starej daty 4-biegowy hydraulik. IMO auto nawet po gwarancji nie powinno generować dużych kosztów. Wszystkie silniki benzynowe są bez turbo, a jedyny diesel to 1.6 HDI 90KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Ojj ostro się mylisz. Co jest mechanicznie (nie licząc osprzętu) w silniku z CR bardziej skomplikowanego, niż w starym dieselu z komorą wirową?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 szczerze, to może być hit, w krajach nisko jak i wysoko rozwiniętych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Co jest mechanicznie (nie licząc osprzętu) w silniku z CR bardziej skomplikowanego, niż w starym > dieselu z komorą wirową?? Zasadniczo niewiele. Tyle, że tolerancje wykonania są zdecydowanie inne przez znaczny wzrost ciśnienia roboczego w układzie zasilania. A co za tym idzie, niesamowicie wzrosła wrażliwość na jakość paliwa. Stare diesle na dziwnych mazidłach potrafiły chodzić. A w nowoczesnych, to już się kategorycznie zabrania np. dolewania benzyny zimą, co w starych było normą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Na etapie poszukiwan zauwazylem, ze Octavie z 1,6MPI juz rozchodza sie jak cieple buleczki. dokładnie octavie 1.6 i 2.0 da się przerobić na lpg a 1.6 nawet sprzedawali fabrycznie, jak się tylko coś pojawi idzie w cenie 1.9 tdi. Podobnie octavia 1,9 tdi pójdzie na pniu z komisu gdzie stoi kilka sztuk z silnikiem 2.0 tdi z lepszym wyposażeniem itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Zasadniczo niewiele. Tyle, że tolerancje wykonania są zdecydowanie inne przez znaczny wzrost > ciśnienia roboczego w układzie zasilania. A co za tym idzie, niesamowicie wzrosła wrażliwość > na jakość paliwa. > Stare diesle na dziwnych mazidłach potrafiły chodzić. A w nowoczesnych, to już się kategorycznie > zabrania np. dolewania benzyny zimą, co w starych było normą. Fajnie, tylko pytanie było raczej o stronę mechaniczną silnika, przecież aparatura wtryskowa to osprzęt Ja napiszę, że doszło dwumasowe koło zamachowe, bo mało który diesel na CR go nie posiada. Dodatkowo głowica silnika uległa uproszczeniu, bo nie musi już mieć komór wstępnych, ale to nie tyle zaleta CR co wtrysku bezpośredniego w ogólności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > rynku aut nowych. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to dacia. W ostatnim tym TUVie 2013 siakaś Dacia na końcu stawki była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > W ostatnim tym TUVie 2013 siakaś Dacia na końcu stawki była w końcu to auto na F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Re: Taka dygresja - nowoczesny diesel jest mechanicznie prosnika, przecież aparatura wtryskowa to > osprzęt > Ja napiszę, że doszło dwumasowe koło zamachowe, bo mało który diesel na CR go nie posiada. > Dodatkowo głowica silnika uległa uproszczeniu, bo nie musi już mieć komór wstępnych, ale to > nie tyle zaleta CR co wtrysku bezpośredniego w ogólności W glowicy zwykle wiecej zaworow i walkow rozrzadu,komora spalania w tloku,czesto z natryskim oleju na denko,jakas dodatkowa rurs pt"zasobnik cisnienia",wtryskiwacze piezoelektryczne,ich sterowanie...Jest prosciej,faktycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > W glowicy zwykle wiecej zaworow i walkow rozrzadu,komora spalania w tloku,czesto z natryskim oleju Ale nie wszędzie masz więcej zaworów i wałków Natomiast z natryskiem oleju na gładzie to różnie bywa, nie sądzę również, aby komora spalania w tłoku była czymś skomplikowanym Głowica tak czy owak jest trwalsza, mniej obciążona termicznie i rzadziej pęka niż w przypadku komór wstępnych > na denko,jakas dodatkowa rurs pt"zasobnik cisnienia",wtryskiwacze piezoelektryczne,ich > sterowanie...Jest prosciej,faktycznie... To to już chyba osprzęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > To to już chyba osprzęt Zgadza sie.Tylko za Chiny Ludowe wspolczesny diesel bez niego nie zagada. Bez pradu dla tegoz osprzetu tez nie. A stary diesel korba sie zadowolil. I to ma byc prosciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Zgadza sie.Tylko za Chiny Ludowe wspolczesny diesel bez niego nie zagada. Bez pradu dla tegoz > osprzetu tez nie. A stary diesel korba sie zadowolil. I to ma byc prosciej? No ale stary diesel miał te 25-30KM z litra. Chciałbyś mieć takiego kloca 100-120KM pod maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > No ale stary diesel miał te 25-30KM z litra. Chciałbyś mieć takiego kloca 100-120KM pod maską? O mocy nie było mowy Patrząc pod tym kątem, to większość współczesnych silników zostało "zepsutych" przez stopień komplikacji w celu maksymalnego wyżyłowania i tak patrząc nie ma już prostych silników. Są tylko mniej lub bardziej przekombinowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czytam a właściwie szukam informacji w necie na temat prostych konstrukcji jakie jeszcze są na > rynku aut nowych. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to dacia. Nissan Note 1.4 16V- silnik pamięta wczesne lata 90te i poczciwego nissana sunny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > O mocy nie było mowy Patrząc pod tym kątem, to większość współczesnych silników zostało > "zepsutych" przez stopień komplikacji w celu maksymalnego wyżyłowania i tak patrząc nie ma już > prostych silników. Są tylko mniej lub bardziej przekombinowane. Ale są mniej przekombinowane lub bardziej. I akurat diesel z CR jest mniej przekombinowany mechanicznie niż taki z pompowtryskami. Za to same sterowanie wtryskiem to zaawansowana technika - wtrysk podzielony przykładowo na 7 faz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > W ostatnim tym TUVie 2013 siakaś Dacia na końcu stawki była Też to zauważyłem. Może jakiś użytkownik dacii zabierze głos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Nissan Note 1.4 16V- silnik pamięta wczesne lata 90te i poczciwego nissana sunny. A note należy do prostych konstrukcyjnie aut ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Czytam a właściwie szukam informacji w necie na temat prostych konstrukcji jakie jeszcze są na > rynku aut nowych. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to dacia. Do niedawna produkowano astrę II. > Co jeszcze zostało ? Można jeszcze (chyba) kupić nowe Aveo poprzedniej generacji (T250/T255). Bardzo proste konstrukcyjnie i bezproblemowe. EDIT: Tylko trzeba się spieszyć, bo widzę że w aktualnej ofercie już go nie ma i zostały tylko "stojaki salonowe"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Można jeszcze (chyba) kupić nowe Aveo poprzedniej generacji (T250/T255). Bardzo proste > konstrukcyjnie i bezproblemowe. > EDIT: Tylko trzeba się spieszyć, bo widzę że w aktualnej ofercie już go nie ma i zostały tylko > "stojaki salonowe"... A z większych aut coś kojarzysz ? Chyba producenci wolą zarobić na późniejszym serwisowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Na etapie poszukiwan zauwazylem, ze Octavie z 1,6MPI juz rozchodza sie jak cieple buleczki. z tego co ja zauważyłem to I stoją tygodniami i nie wiem czy to kwestia ceny bo stoją z 2010 u dealerów z przebiegami do 90tys i ceną ok. 30 tys i poniżej i stoją, i stoją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > z tego co ja zauważyłem to I stoją tygodniami i nie wiem czy to kwestia ceny bo stoją z 2010 u > dealerów z przebiegami do 90tys i ceną ok. 30 tys i poniżej i stoją, i stoją w moich rejonach jest to auto ciezko osiagalne, a u dealerow to se na nowe mozesz popatrzec i zamowic ceny uzywek sa chore, rzedu 30tys za Octe 1 z 2008, LPG od nowosci i nalotem 150kkm (zwazywszy, ze nowe w ostatkach produkcji kosztowaly cos kolo 40tys) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 sprawdź na pewneuzywane i są taniej .. tak jak i na G2, i z gwarancją dealera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > sprawdź na pewneuzywane i są taniej .. tak jak i na G2, i z gwarancją dealera juz nie potrzebuje, a turlac gdzies do Wroclawia czy Katowic nie chcialo mi sie jak szukalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > w moich rejonach jest to auto ciezko osiagalne, a u dealerow to se na nowe mozesz popatrzec i > zamowic > ceny uzywek sa chore, rzedu 30tys za Octe 1 z 2008, LPG od nowosci i nalotem 150kkm (zwazywszy, ze > nowe w ostatkach produkcji kosztowaly cos kolo 40tys) sa juz od 22 tys złz lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Co jeszcze zostało ? Panda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Też to zauważyłem. Może jakiś użytkownik dacii zabierze głos Z prostoty Dacii nie wynika jej bezawaryjność, a właściwie trwałość, a tylko łatwość napraw i niski ich koszt. Niska jakość materiałów do budowy hamulców, uszczelnień sprawia, że na badaniu TUV od razu wychodzi obniżona siła hamowania lub różnica na kołach. Tak samo szybciej pokażą się wycieki z silnika czy luzy w zawieszeniu, a także problemy z oświetleniem bo tania lampa jest gorzej izolowana, bebechy podatne na korozję, byle jakie masowanie. A to ma bezpośrednie przełożenie na statystyki marki. Trzeba też pamiętać, że Dacia jest rumuńską siostrą Renault - najgorszej marki tzw. zachodu. Najgorszej oczywiście w kwestii jakości. Przewaga Dacii jednak polega na tym, że awaria będzie ewidentna, łatwa do zdiagnozowania i usunięcia, nawet we własnym zakresie, a Renault popsuje się w sposób nie do ogarnięcia dla kogoś bez stopnia doktora nauk technicznych i bez dwóch głębszych, żeby wyobraźnia osiągnęła poziom "niedorzeczny mode". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > sa juz od 22 tys złz lpg Firma w której pracuję, niedawno sprzedała Octavię z fabryczną instalacja LPG, rocznika nie pamiętam, ale to była końcówka Octavii w "starszej budzie". Przebieg - niecałe 80 000 - mał kto ją w firmie jeździł, woleli Focusa albo Golfa Poszła za 20 czy 22 tysiące. Znajomy niedawno wspominał o sprzedaży swojej Skody z LPG, nie wiem dokładnie jaka to, ale pewnie też 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Firma w której pracuję, niedawno sprzedała Octavię z fabryczną instalacja LPG, rocznika nie > pamiętam, ale to była końcówka Octavii w "starszej budzie". Przebieg - niecałe 80 000 - mał > kto ją w firmie jeździł, woleli Focusa albo Golfa Poszła za 20 czy 22 tysiące. > Znajomy niedawno wspominał o sprzedaży swojej Skody z LPG, nie wiem dokładnie jaka to, ale pewnie > też 1.6. Bo to auto po prostu nie ma mocy i lekko trąci myszką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Wchodzi właśnie na rynek auto proste konstrukcyjnie, o prostych rozwiązaniach, konstruowane > specjalnie na niezamożne kraje gdzie obsługa techniczna nie stoi na wysokim poziomie. > To Peugeot 301/Citroen C-Elysee. > Moim zdaniem auto oparte na fajnym pomyśle, wysoki prześwit, zawieszenie niby na bezdroża > przeznaczone , kilka innych patentów na ciężką eksploatację. Automat dostępny w opcji to > tradycyjny starej daty 4-biegowy hydraulik. > IMO auto nawet po gwarancji nie powinno generować dużych kosztów. > Wszystkie silniki benzynowe są bez turbo, a jedyny diesel to 1.6 HDI 90KM. Podstawowa wersja ma kosztować 39900 PLN, a w tej cenie dostaniemy silnik trzy cylindrowy o pojemności 1,2 litra, 72KM @ 5500RPM, moment 110Nm @ 3000RPM, 14,2s do setki, maksymalnie 160km/h. Brak radia czy klimy, ale za to są 4 poduszki, ESP, elektryczne szyby. Wersje z silnikami 1.6 diesel są 10 tysięcy droższe, a 1.6 "w benzynie" kosztuje o 11 tysięcy, ale ma klimę i radio Wnętrze "plastikowe", bagażnik "goły" ale za to mogący pomieścić 506 sześcianów o objętości 1 dm3 (norma VDA) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onkrr1 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 acura mi sie podoba acura advence ale musialbym na nia ze 100 lat odkladac zeby sobie ja kupic;d narazie to jezdze sobie fordem fiesta;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.