Skocz do zawartości

Automatyczne zamykanie centralnego po przekroczeniu ~15km/h


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiele samochodów posiada takie udogodnienie, że p przekroczeniu zadanej prędkości (często w przedziale 10-20km/h) zamyka się zamek centralny. Niestety, moja Toyota tego nie ma.

Chciałbym zainstalować sobie taki układ. Czy ktoś się spotkał z takim układem, lub ma wiedzę, jak taki układ można zrobić? Chodziłoby o jednorazowe podanie impulsu masy po przekroczeniu prędkości (nie musi być dokładnie określona, powiedzmy w podanym wcześniej przedziale). Idealnie byłoby, gdyby po wyjęciu kluczyka sam odblokował zamek.

Nie interesują mnie dywagacje na temat bezpieczeństwa jeżdżenia z zamkniętymi zamkami. W ogóle też nie interesuje mnie układ czasowy, załączający centralny w zależności od czasu, który upłynął od przekręcenia stacyjki - tylko i wyłącznie interesuje mnie blokowanie zamków zależne od prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wiele samochodów posiada takie udogodnienie, że p przekroczeniu zadanej prędkości

> od przekręcenia stacyjki - tylko i wyłącznie interesuje mnie blokowanie zamków zależne od

> prędkości.

Ja wiem, że napisałeś że ma być tylko od prędkości zlosnik.gif

Jednak napiszę, że kiedyś w Seicento miałem autoalarm który zamykał zamki po zapaleniu silnika (właściwie to chyba było włączenie zapłonu).

I ja bym poszedł tą drogą, tzn poszukał jakiś dostawek/alarmów które to robią. Oczywiście w Twoim przypadku, zlosnik.gif to byłaby prędkość, a nie zwykłe zapalenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem, że napisałeś że ma być tylko od prędkości

> Jednak napiszę, że kiedyś w Seicento miałem autoalarm który zamykał zamki po zapaleniu silnika

> (właściwie to chyba było włączenie zapłonu).

> I ja bym poszedł tą drogą, tzn poszukał jakiś dostawek/alarmów które to robią. Oczywiście w Twoim

> przypadku, to byłaby prędkość, a nie zwykłe zapalenie silnika.

No właśnie szukam i nic. Jedynie po przekręceniu zapłonu albo jakiś czas po nim - a wg mnie to bez sensu i tĄ drogą nie idę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie szukam i nic. Jedynie po przekręceniu zapłonu albo jakiś czas po nim - a wg mnie to bez

> sensu i tĄ drogą nie idę

Ja Cię doskonale rozumiem. W Alfie 159 zamki się ryglowały po jakiejś niewielkiej prędkości i moim zdaniem to rozwiązanie było idealne ok.gif

Może problem jest z czytaniem prędkości samochodu? niewiem.gif Chociaż, skoro teraz jest pełno programików na Androida którymi możesz sobie błędy kasować, to chyba nie jest problem podłączenie się do czujnika prędkości hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Cię doskonale rozumiem. W Alfie 159 zamki się ryglowały po jakiejś niewielkiej prędkości i moim

> zdaniem to rozwiązanie było idealne

> Może problem jest z czytaniem prędkości samochodu? Chociaż, skoro teraz jest pełno programików na

> Androida którymi możesz sobie błędy kasować, to chyba nie jest problem podłączenie się do

> czujnika prędkości

Czujnik prędkości zazwyczaj wysyła sygnał prostokątny, jego częstotliwość zależna jest od prędkości. Gdyby to było liniowe (lub nieliniowe) narastanie napięcia, pewnie byłoby to znacznie prostsze frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik prędkości zazwyczaj wysyła sygnał prostokątny, jego częstotliwość zależna jest od

> prędkości. Gdyby to było liniowe (lub nieliniowe) narastanie napięcia, pewnie byłoby to

> znacznie prostsze

Tak sobie jeszcze pomyślałem o czujniku zapięcia pasów. Jak to wygląda w tej Toyocie?

Jakiś bimbałek odzywa się zaraz po przekręceniu kluczyka? Czy może po jakimś czasie/prędkości?

U mnie w Mitsu jest to chyba zależne od prędkości. Jeśli tak jest w Toyocie, to może można się podpiąć do tego? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie jeszcze pomyślałem o czujniku zapięcia pasów. Jak to wygląda w tej Toyocie?

> Jakiś bimbałek odzywa się zaraz po przekręceniu kluczyka? Czy może po jakimś czasie/prędkości?

> U mnie w Mitsu jest to chyba zależne od prędkości. Jeśli tak jest w Toyocie, to może można się

> podpiąć do tego?

W sumie masz rację, u mnie w Avensisie rzeczywiście po przekroczeniu prędkości włącza się bimbałek od pasów. Ale ja chciałbym to do Yarisa żony założyć, a tam nie ma bimbałka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto też mieć na uwadze, żeby taki układ odryglowywał zamki w razie zaniku napięcia, czyt. w razie

> wypadku.

Jeśli zaniknie napięcie, to żaden układ raczej zamków nie otworzy, bo nie będzie miał na to prądu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wiele samochodów posiada takie udogodnienie, że p przekroczeniu zadanej prędkości (często w

> przedziale 10-20km/h) zamyka się zamek centralny. Niestety, moja Toyota tego nie ma.

> Chciałbym zainstalować sobie taki układ. Czy ktoś się spotkał z takim układem, lub ma wiedzę, jak

> taki układ można zrobić? Chodziłoby o jednorazowe podanie impulsu masy po przekroczeniu

> prędkości (nie musi być dokładnie określona, powiedzmy w podanym wcześniej przedziale).

> Idealnie byłoby, gdyby po wyjęciu kluczyka sam odblokował zamek.

> Nie interesują mnie dywagacje na temat bezpieczeństwa jeżdżenia z zamkniętymi zamkami. W ogóle też

> nie interesuje mnie układ czasowy, załączający centralny w zależności od czasu, który upłynął

> od przekręcenia stacyjki - tylko i wyłącznie interesuje mnie blokowanie zamków zależne od

> prędkości.

Zainteresuj się Arduino - bardzo prosty procek na którym bez problemu to ogarniesz. Po nowym roku mogę pogadać z kolegą który się bawi tego typu tematami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli zaniknie napięcie, to żaden układ raczej zamków nie otworzy, bo nie będzie miał na to prądu

A właśnie w AH z podpisu mogę to sobie aktywować i w razie wypadku układ rozbroi zamki. Nie mniej jednak przy budowie takiego układu trzeba by było zastosować jakiś przekaźnik programowalny, który w przerwie w dostawie napięcia odrygluje zamki. To ze względów na Twoje bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właśnie w AH z podpisu mogę to sobie aktywować i w razie wypadku układ rozbroi zamki. Nie mniej

> jednak przy budowie takiego układu trzeba by było zastosować jakiś przekaźnik programowalny,

> który w przerwie w dostawie napięcia odrygluje zamki. To ze względów na Twoje bezpieczeństwo.

Musiałby mieć jakieś podtrzymanie napięcia chyba. Daruje sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki alarm

Niezaleznie od tego funkcje, o której piszesz mają niektóre samochody, jakiś tekst, jednak jak ludzie piszą - nie jest to bezpieczne rozwiązanie yikes.gif

Jeszcze moduły komfortu z Allegro - jeżeli one realizuja te funkcje, to moze dałoby się jakis z nich wykorzystac w Twoim samochodzie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli zaniknie napięcie, to żaden układ raczej zamków nie otworzy, bo nie będzie miał na to prądu

auto wie troche wczesniej, ze bedzie bum. Skoro w niektorych autach do wypadku potrafia sie ustawic fotele to i drzwi sie otworza zlosnik.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w przypadku utraty przytomności, zawału serca itp. kiedy kierowca jest sam?

jak jest sam to nic mu nie pomoze. Nieprzytomny z auta nie wysiadzie i za klamke nie pociagnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli zaniknie napięcie, to żaden układ raczej zamków nie otworzy, bo nie będzie miał na to prądu

to działa inaczej - komp odblokowuje centralny po otrzymaniu sygnału z czujników i odpaleniu którejkolwiek poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko do zrobienia za kilka złotych. Jakiś mikrokontroler typu atmega czy coś podobnego i możesz mieć ryglowanie zamków, czujnik zapiętych pasów, doświetlanie zakrętów i czego dusza zapragnie. Wystarczy odpowiednio zaprogramować i podłączyć czujniki bądź podebrać sygnał z już zamontowanych w aucie.

Do ryglowania można sygnał podebrać z radia jeśli ma funkcję podgłaszania ze wzrostem prędkości. Wg mnie zbędny bajer u mnie wyłączyłem to ryglowanie bo musiałem co chwile otwierać komuś drzwi. Na dłuższe trasy to może i fajne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik prędkości zazwyczaj wysyła sygnał prostokątny, jego częstotliwość zależna jest od

> prędkości. Gdyby to było liniowe (lub nieliniowe) narastanie napięcia, pewnie byłoby to

> znacznie prostsze

To pierwsze na to drugie przekształcisz układem całkującym, czyli kondensatorem i rezystorem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem przez chwilę samochodem, który ryglował zamki przy przekroczeniu kilku km/h i

> odryglowywał je gdy pojazd się zatrzymywał. Po pół godzinie w mieście głowa odpadała od

> strzałów siłowników.

jaki? Bo wszystkie jakimi jezdzilem ryglowaly po przekroczeniu predkosci granicznej a odryglowywaly albo po wylaczeniu zaplonu albo po pociagnieciu klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mimo wszystko pozwolę obie zapytać, po co jest stosowane ryglowanie zamków podczas jazdy? Jaki to

> ma sens?

nikt nie otworzy Ci samochodu np. na światłach i nie wyciągnie torebki z siedzenia smile.gif

Kolega miał taki przypadek w 2001r. w Krakowie, dostał nowiutką Lagunę II firmową, zatrzymuje się na światłach i nagle otwierają się z zewnątrz wszystkie drzwi (nie miał zaryglowanych) i wyciągnęli go za fraki z samochodu i chcieli pewnie ukraść. Na szczęście miał kartę "wolne ręce"i auto po odjechaniu kilku metrów zgasło i nie mogli odpalić więc uciekli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wiele samochodów posiada takie udogodnienie, że p przekroczeniu zadanej prędkości (często w

> przedziale 10-20km/h) zamyka się zamek centralny.

Fiaty zamykają się po przekroczeniu 20km/h(chyba, że wyłączysz tą funkcję w menu), otwierają się jak pociągniesz za, którąś z przednich klamek(jak pociągniesz za tylne klamki to otwierają się tylko pojedyncze drzwi) wewnętrznych lub przez naciśnięcie przycisku i pewnie(nie chce mi się sprawdzać w instrukcji) w razie ingerencji napinaczy i/lub bezwładnościowego odłączenia zasilania pompy paliwowej.

> Niestety, moja Toyota tego nie ma.

Avensis T25?

Mało prawdopodobne, żeby nie miał tej funkcji, przejrzyj menu(może się dziwnie nazywać) albo instrukcję obsługi albo podjedź do ASO to Ci to włączą.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem przez chwilę samochodem, który ryglował zamki przy przekroczeniu kilku km/h i

> odryglowywał je gdy pojazd się zatrzymywał. Po pół godzinie w mieście głowa odpadała od

> strzałów siłowników.

Jaki sens takiego rozwiązania? Akurat wtedy kiedy drzwi mają być zablokowane to się otwierają rotfl.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiaty zamykają się po przekroczeniu 20km/h(chyba, że wyłączysz tą funkcję w menu), otwierają się

> jak pociągniesz za, którąś z przednich klamek(jak pociągniesz za tylne klamki to otwierają się

> tylko pojedyncze drzwi) wewnętrznych lub przez naciśnięcie przycisku i pewnie(nie chce mi się

> sprawdzać w instrukcji) w razie ingerencji napinaczy i/lub bezwładnościowego odłączenia

> zasilania pompy paliwowej.

> Avensis T25?

> Mało prawdopodobne, żeby nie miał tej funkcji, przejrzyj menu(może się dziwnie nazywać) albo

> instrukcję obsługi albo podjedź do ASO to Ci to włączą.

> Pozdrawiam BAS

No nie ma niestety. Solidny samochód, nie mogę powiedzieć, ale z nowoczesnymi elektronicznymi ułatwieniami to wiele wspólnego nie ma frown.gif

Ale ja i tak chcę do Yarisa I smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w alarmie taką opcję, że mi blokuje drzwi - i odradzam.

U mnie co prawda blokuje nie po przekroczeniu jakiejś tam prędkości,

ale po czasie 30 sekund od zapłonu.

Włączyłem tę opcję - pojeździłem 2 dni - i wyłączyłem ją w diabły wink.gif

Denerwowało mnie to, że aby otworzyć drzwi muszę wyłączyć zapłon, albo pociągnąć klamkę drzwi,

ale ciężko dostać ręką do klamki z tylnych drzwi gdy pasażer próbuje z tyłu wsiąść, i trzeba zapłon wyłączać.

Tak samo żeby się dostać do bagażnika trzeba silnik wyłączyć.

Drugie co mnie denerwowało, to jak mi zgasł na skrzyżowaniu i odpalałem ponownie,

to zamki w drzwiach robiły sobie dyskotekę smile.gif

Taki wynalazek uzależniony od prędkości też by mnie denerwował,

bo pewno też aby otworzyć wszystkie drzwi trzeba by zgasić silnik,

a gdyby miał taką opcję, że by się wyłączał poniżej 15 km/h, to sobie wyobrażam co się będzie działo w korku - ruszamy zamek się blokuje,

za chwilę stajemy - zamek się otwiera ........dyskoteka wink.gif

Proponuję dobrze przemyśleć czy na pewno taki bajer będzie wykorzystywany, i czy nie będzie to kasa wyrzucona w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Denerwowało mnie to, że aby otworzyć drzwi muszę wyłączyć zapłon, albo pociągnąć klamkę drzwi,

> ale ciężko dostać ręką do klamki z tylnych drzwi gdy pasażer próbuje z tyłu wsiąść, i trzeba zapłon

> wyłączać.

bylo pociagnac za ta kierowcy. W normalnym aucie otwiera to wszystkie drzwi

> Tak samo żeby się dostać do bagażnika trzeba silnik wyłączyć.

jak wyzej. Jak sa fabrycznie takie opcje to masz otwieranie jeszcze przyciskiem na desce/tunelu. Przynajmniej tak mialem w 2 poprzednich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie masz rację, u mnie w Avensisie rzeczywiście po przekroczeniu prędkości włącza się bimbałek

> od pasów. Ale ja chciałbym to do Yarisa żony założyć, a tam nie ma bimbałka

No to zrób przez naciśniecie hamulca. Pierwsze naciśnięcie hamulca rygluje zamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję dobrze przemyśleć czy na pewno taki bajer będzie wykorzystywany, i czy nie będzie to kasa

> wyrzucona w błoto.

We Fiacie działa blokada po przekroczeniu 20km/h i jest na stałe. Dezaktywacja całości jest albo po naciśnięciu guzika na desce albo standardowo otwarcie drzwi klamką od wewnątrz. Działa idealnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We Fiacie działa blokada po przekroczeniu 20km/h i jest na stałe. Dezaktywacja całości jest albo po

> naciśnięciu guzika na desce albo standardowo otwarcie drzwi klamką od wewnątrz. Działa

> idealnie

Zgadza się, jestem tylko ciekaw czy w czasie wypadku odrygluje drzwi.

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wszystkich autach z centralnym zamkiem jakie znam, kierowca ma pod ręką sterowanie otwieraniem

> drzwi.

> Na poniższym obazku jest obok klamki.

> mar00ha

Co w przypadku faceta jest do ogarniecia. Sam siebie w lanosie zamykalem grinser006.gif W Przypadku kobiety a jak sie domyslam yarsi jest Jej. Ogarniecie kilkunastu czynnosci przed ruszeniem jest dosc skomplikowane i bidulki zapominaja zeby sie zaryglowac. Tez mam taka opcje w centralnym i nie wyobrazam sobie auta, w ktorym drzwi sie nie zamykaja. Widac japonczycy o tym nie pomysleli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazanie w standardzie maja nawet gorzej postrzegane marki. Jednak wracajac do tematu. Nie da sie tego w prosty sposob zrobic, czesto za to nie jest odpowiedzialny alarm a modul komfortu.

Proponuje nastepujace rozwiazanie.

Automatycznie podanie pradu po uplywie np 1 min od odpalenia silnika i automatyczne odblokowanie po zgaszeniu silnika. To calkowicie rozwiarze problem pod warunkiem, ze da sie otworzyc drzwi od srodka jak centralny jest zamkniety. U mnie np poza drzwiami kiedrowcy trzeba pociagnac dwa razy.

Sygnal mozna wziac bezposrednio od alarmu ( nie da sie wlaczyc alarmu jak kluczyk jest w stacyjce) lub od Imo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiazanie w standardzie maja nawet gorzej postrzegane marki. Jednak wracajac do tematu. Nie da

> sie tego w prosty sposob zrobic, czesto za to nie jest odpowiedzialny alarm a modul komfortu.

> Proponuje nastepujace rozwiazanie.

> Automatycznie podanie pradu po uplywie np 1 min od odpalenia silnika i automatyczne odblokowanie po

> zgaszeniu silnika. To calkowicie rozwiarze problem pod warunkiem, ze da sie otworzyc drzwi od

> srodka jak centralny jest zamkniety. U mnie np poza drzwiami kiedrowcy trzeba pociagnac dwa

> razy.

> Sygnal mozna wziac bezposrednio od alarmu ( nie da sie wlaczyc alarmu jak kluczyk jest w stacyjce)

> lub od Imo.

Odpada czasowe blokowanie zamka. Zdarzają się takie sytuacje, jak odpalenie samochodu i zostawienie go na chodzie żeby np. oskrobać szyby. I problem gotowy.Mój kolega tak już 3 razy zatrzasnął kluczyki w aucie (facet, więc kobiety na to tym bardziej nie narażę). Ona ogarnia zamknięcie się w środku, ma to wyuczone, zaraz po odpaleniu przyciska blokadę, ale chciałem jej ułatwić życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wiele samochodów posiada takie udogodnienie, że p przekroczeniu zadanej prędkości (często w

> przedziale 10-20km/h) zamyka się zamek centralny. Niestety, moja Toyota tego nie ma.

> Chciałbym zainstalować sobie taki układ. Czy ktoś się spotkał z takim układem, lub ma wiedzę, jak

> taki układ można zrobić? Chodziłoby o jednorazowe podanie impulsu masy po przekroczeniu

> prędkości (nie musi być dokładnie określona, powiedzmy w podanym wcześniej przedziale).

> Idealnie byłoby, gdyby po wyjęciu kluczyka sam odblokował zamek.

> Nie interesują mnie dywagacje na temat bezpieczeństwa jeżdżenia z zamkniętymi zamkami. W ogóle też

> nie interesuje mnie układ czasowy, załączający centralny w zależności od czasu, który upłynął

> od przekręcenia stacyjki - tylko i wyłącznie interesuje mnie blokowanie zamków zależne od

> prędkości.

W mojej foce mam ten bajer i używam - zamyka przy ok. 5-10 km/h.

Kiedyś w bravie załatwiał to alarm SEO Dolphin - zamykał chyba po 30 sekundach od zapłonu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.