Skocz do zawartości

Punto, Brava, Bravo i inne wloskie zlomy JTD


Ref

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co zauwazylem to wystepowal tam silnik 1.9 JTD 150 Koni. Nic wiecej na jego temat nie wiem, czy bylby ktos na tyle mily i przyblizyl mi te jednostke napedowa zlosnik.gif

Najlepiej gdyby to byl jej uzytkownik zlosnik.gif

Poza tym, czym wlasciwie roznia sie 3 tytulowe fiaty od siebie, czy to jedno i to samo z inna buda.. ( tak wyglada ) czy tez sa jakies subtelne nianse, ktore bardziej wprawny obserwator jest w stanie wychwycic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co zauwazylem to wystepowal tam silnik 1.9 JTD 150 Koni. Nic wiecej na jego temat nie wiem,

> czy bylby ktos na tyle mily i przyblizyl mi te jednostke napedowa

> Najlepiej gdyby to byl jej uzytkownik

> Poza tym, czym wlasciwie roznia sie 3 tytulowe fiaty od siebie, czy to jedno i to samo z inna

> buda.. ( tak wyglada ) czy tez sa jakies subtelne nianse, ktore bardziej wprawny obserwator

> jest w stanie wychwycic.

Te włoskie złomy....

Brava? Auto od 10lat nie jest produkowane...

Bravo II od 2007roku, i jest dostępne z silnikiem 1.9 150koni tylko ten silnik nazywa się Multi-jet a nie jtd.

W Punto (pewnie Ci chodzi o grande punto) występuje 1.9 multi-jet ale tylko w wersji 120konnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co zauwazylem to wystepowal tam silnik 1.9 JTD 150 Koni. Nic wiecej na jego temat nie wiem,

> czy bylby ktos na tyle mily i przyblizyl mi te jednostke napedowa

bardzo udana konstrukcja na CR , problem czasem z egr-em , przeplywomierzem , 1,9 oktorym piszesz to 16v w wersji bez dpfa spalal przyzwoite ilosci pliwa , montowany w fiatach 270751858-jezyk.gif saabach i oplach jednak w tych autach o ktorych piszesz ten silnik nie byl dostepny ,

Te auta napedzaly wczesniejsze wersje tej jednostki , od 80 (Punto) do 115 km (BBM, stilo) rownie dobre lecz w wersji 8v ,

> Najlepiej gdyby to byl jej uzytkownik

> Poza tym, czym wlasciwie roznia sie 3 tytulowe fiaty od siebie, czy to jedno i to samo z inna

> buda.. ( tak wyglada ) czy tez sa jakies subtelne nianse, ktore bardziej wprawny obserwator

> jest w stanie wychwycic.

bravo, brava , marea to auta mozna powiedzieć bliźniacze różniące się w sumie rodzajem nadwozia ,

Punto inna para kaloszy inna klasa bardziej niezawodana nie rdzewiejaca o kosztach eksploatacji prawie jak SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.9 multi - jet 16V 150koni każde ma dpf. (jeśli się myle to proszę o poprawienie mnie)

nie kazde , cromy jak i vectry wystepowaly w 2 wersjach ta z dpf-em palila do 1 litra wiecej 270751858-jezyk.gif zalezy na jaki rynek byly wypuszczane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto to segment B, Bravo (3d) i Brava (5d) to segment C. Naprawdę tego nie widać?

Ja tego nie widzialem, poza tym segmenty niewiele mi mowia, ale chyba im blizej do Z tym lepiej wink.gif

>Nie było w nich

> silnika jtd 150 KM. Ten silnik ma 16V i jest stosowany dopiero ok. 2005r.

Ok i to juz jest jakas informacja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co zauwazylem to wystepowal tam silnik 1.9 JTD 150 Koni. Nic wiecej na jego temat nie wiem,

> czy bylby ktos na tyle mily i przyblizyl mi te jednostke napedowa

> Najlepiej gdyby to byl jej uzytkownik

nie bylo takiego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co zauwazylem to wystepowal tam silnik 1.9 JTD 150 Koni. Nic wiecej na jego temat nie wiem,

> czy bylby ktos na tyle mily i przyblizyl mi te jednostke napedowa

Problem w tym, że auta które wymieniłeś miały silnik 1,9 JTD o mocy od 80 Km do 105 KM a pytasz o znacznie nowszy i nowocześniejszy silnik Multijet ( MJTD ) 150 KM. Wszystkie te silniki są oparte na szynie CR ale bardzo się różnią zacznając od intercoolera ( najsłabsze nie miały ), turbiny ( o stałej i zmiennej geometrii ) a kończąc na chłodnicach oleju w 1,9 MJTD 150 KM, Klapach na kolektorze, głowicy 16 zaworowej, II generacji CR pracującym na wyższym ciśnieniu ON i wtrysku do 7 dawek paliwa w jednym cyklu ( JTD do 3 ) i na DPF-e kończąc... o układzie smarowania nie wspominając

Dzieli ich zbyt wiele ... Ale pamiętaj, że to koncern Fiata wprowadził pierwszy CR w autach osobowych a silniki te są bardzo udane.... niezależnie od wersji

Przykład przebiegu z Fiata Croma II MJTD 120 KM

286563174-Croma616ty%B6km.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to nowe punto jest Twoim zdaniem bardziej pancerne i tansze niz Brawy/o ? ;

ja mysle o autch z ok 2000 roku , tak wynika z twojego opisu , chyba ze pytasz o Grande/Evo Punto ,Nova Bravo , tu jest troche inaczej ale kosztu utrzymania tych aut sa na bardzo podobnym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo 1.9JTD albo 1.9JTDM...

w rodzinie był 1.9JTD 115KM...

bezproblemowy silnik...osprzęt też...nic się nie działo...

sprzedany dalej przy 260kkm i jeździ u rodziny...

u nas przy 100kkm wymieniana tarcza sprzęgła...ok. 300kkm może wcześniej czyszczone kierownice w TS bo nowy nabywca za delikatnie jeździł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uscislij moze o ktorych samochodac piszesz - ktore punto? ktore bravo? jaki rocznik? bo na chwile

> obecna mieszasz strasznie i nie wiadomo o co pytasz

Chodzi mi o fiaty, w ktorych wystepowal silnik 1.9 Multi Jet - nazwany przeze mnie JTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mysle o autch z ok 2000 roku , tak wynika z twojego opisu , chyba ze pytasz o Grande/Evo Punto

> ,Nova Bravo , tu jest troche inaczej ale kosztu utrzymania tych aut sa na bardzo podobnym

> poziomie

Czyli utrzymanie Punto niezaleznie od rocznika to zawsze utrzymanie punto ? Mozesz prosze rozwinac ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli utrzymanie Punto niezaleznie od rocznika to zawsze utrzymanie punto ? Mozesz prosze rozwinac

> ?

nie ale w stosnku do bravo brava , punto bylo zdecydowanie tansze w utrzymaniu , w przypadku grande Punto koszty sa troszke wyzsze i zblizene bardziej do Nova Bravo ale kosztu Nova Bravo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Opli z tymi silnikami a konkretnie:

Z19DT 120KM:

- słabe alternatory

- słabe koła dwumasowe

- dosyć częste awarie wtryskiwaczy (Bosch-można naprawiać)

- wadliwe skrzynie M32

- wadliwe zawory EGR

- Dpf - usuwalny

- częste problemy z wymianą świec żarowych.

Z19DTH 150KM:

- j.w.

- dodatkowo problemy z kolektorem ssącym (słynne klapki)

Spalanie po mieście w przypadku tych silników dalekie od ideału, wynosi 8-10 litrów/100km.

Powyższe informacje pochodzą z ASO Opla, mam tam dobrego kolegę, który naprawia te cuda na co dzień i nie jest zachwycony tymi silnikami jak userzy AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kazde , cromy jak i vectry wystepowaly w 2 wersjach ta z dpf-em palila do 1 litra wiecej

> zalezy na jaki rynek byly wypuszczane

A dlaczego tak sadzisz, ze spalala do 1L wiecej?

Do 1 l to 0,2 czy 0,9??? wiecej na 100km?

Mam DPF dlatego pytam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku Opli z tymi silnikami a konkretnie:

> Z19DT 120KM:

> - słabe alternatory

> - słabe koła dwumasowe

> - dosyć częste awarie wtryskiwaczy (Bosch-można naprawiać)

> - wadliwe skrzynie M32

> - wadliwe zawory EGR

> - Dpf - usuwalny

> - częste problemy z wymianą świec żarowych.

> Z19DTH 150KM:

> - j.w.

> - dodatkowo problemy z kolektorem ssącym (słynne klapki)

> Spalanie po mieście w przypadku tych silników dalekie od ideału, wynosi 8-10 litrów/100km.

> Powyższe informacje pochodzą z ASO Opla, mam tam dobrego kolegę, który naprawia te cuda na co dzień

> i nie jest zachwycony tymi silnikami jak userzy AK.

Co do usterek nie wiem, za krotko mam cromke

Ale spalanie w miescie owszem, 8 l to zaden hardcore.

Mi wersja 120KM przy jakiejs czesci obwodnic, miejskich we wroclawiu to 7,7-8 l nie depczac jakos specjalnie, raczej na spokojnie.

No ale nie oszukujmy sie, 5,4 to spalanie z DK5 z 350km przy sredniej predkosci ok 60kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku Opli z tymi silnikami a konkretnie:

> Z19DT 120KM:

> - słabe alternatory

> - słabe koła dwumasowe

> - dosyć częste awarie wtryskiwaczy (Bosch-można naprawiać)

> - wadliwe skrzynie M32

> - wadliwe zawory EGR

> - Dpf - usuwalny

> - częste problemy z wymianą świec żarowych.

> Z19DTH 150KM:

> - j.w.

> - dodatkowo problemy z kolektorem ssącym (słynne klapki)

> Spalanie po mieście w przypadku tych silników dalekie od ideału, wynosi 8-10 litrów/100km.

> Powyższe informacje pochodzą z ASO Opla, mam tam dobrego kolegę, który naprawia te cuda na co dzień

> i nie jest zachwycony tymi silnikami jak userzy AK.

w sumie opisujesz wady najlepszego diesla w danej Vectrze

biorac pod uwage inne diesle ktore wystepowaly w tym modelu ten fiatowski wyroznia sie niezawodnoscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie po mieście w przypadku tych silników dalekie od ideału, wynosi 8-10 litrów/100km.

Pozwolę sobie nie zgodzić z tym twierdzeniem:

1.9 8V Multijet:

shot000004t.png

Użytkowany raczej normalnie, od czasu do czasu przeganiany po autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie opisujesz wady najlepszego diesla w danej Vectrze

> biorac pod uwage inne diesle ktore wystepowaly w tym modelu ten fiatowski wyroznia sie

> niezawodnoscia

Sądząc z tego, co obserwuję u kilku znajomych w Vectrach, to można wyciągnąć wnioski odwrotne. W 1,9 dwóch już ma za sobą wymianę dwumasy i sprzęgła (po odpowiednio 150 i 200 tys. km, przebiegi oryginalne), natomiast dwie inne sztuki z silnikami 2,2 jeżdżą bezproblemowo (obydwa przekroczyły 300 tys. w tym jeden grubo).

Nie wiem, czemu w Fiacie ten 1,9 jakoś działa, a w Oplu niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku Opli z tymi silnikami a konkretnie:

> Z19DT 120KM:

> - słabe alternatory

> - słabe koła dwumasowe

> - dosyć częste awarie wtryskiwaczy (Bosch-można naprawiać)

> - wadliwe skrzynie M32

> - wadliwe zawory EGR

> - Dpf - usuwalny

> - częste problemy z wymianą świec żarowych.

> Z19DTH 150KM:

> - j.w.

> - dodatkowo problemy z kolektorem ssącym (słynne klapki)

> Spalanie po mieście w przypadku tych silników dalekie od ideału, wynosi 8-10 litrów/100km.

> Powyższe informacje pochodzą z ASO Opla, mam tam dobrego kolegę, który naprawia te cuda na co dzień

> i nie jest zachwycony tymi silnikami jak userzy AK.

skrzynia biegow i dwumasa to przypadlosc opla , w fiatach nie bylo to uciazliwe , splania jak myslisz taka moc w klasie D ile moze palic , spalanie rzedu 9 litrow w miescie przy tej mocy dla takiego auta to norma jezdzac eco zejdziesz moze do 7-8 litrow trasa ok 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku Opli z tymi silnikami a konkretnie:

> Z19DT 120KM:

> - słabe alternatory

> - słabe koła dwumasowe

> - dosyć częste awarie wtryskiwaczy (Bosch-można naprawiać)

te usterki nie występują we fiatach \alfach

> - wadliwe skrzynie M32

ten problem występuje we fiatach , oplowska skrzynia

> - wadliwe zawory EGR

> - Dpf - usuwalny

> - częste problemy z wymianą świec żarowych.

zgadza się (ale pod kątem dostępu do świec)

> Z19DTH 150KM:

> - dodatkowo problemy z kolektorem ssącym (słynne klapki)

> Spalanie po mieście w przypadku tych silników dalekie od ideału, wynosi 8-10 litrów/100km.

zgadza się

> Powyższe informacje pochodzą z ASO Opla, mam tam dobrego kolegę, który naprawia te cuda na co dzień

> i nie jest zachwycony tymi silnikami jak userzy AK.

może jtd w wydaniu opla jest gorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiepskiej jakości łożyska , dotyczy tylko skrzyni M32 , nowsze skrzynie F40 są normalne

gdzies to mozna wyczytac ktora fura jaka ma skrzynie ? Raz - katalogowo/papierowo , dwa organoleptycznie - nurkujac pod maske mozna to rozpoznac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiepskiej jakości łożyska , dotyczy tylko skrzyni M32 , nowsze skrzynie F40 są normalne

> objawy to najczęściej metaliczny szum

Czyli pewnie halasuja i sie rozpadaja. Moze to tez kwastia zastosowanego oleju hmm.gif. U siebie mam taka skrzynie, jeszcze jezdzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzies to mozna wyczytac ktora fura jaka ma skrzynie ? Raz - katalogowo/papierowo , dwa

> organoleptycznie - nurkujac pod maske mozna to rozpoznac ?

Czasem w instrukcji obslugi jest napisane albo w ksiazce typu "sam naprawiam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzies to mozna wyczytac ktora fura jaka ma skrzynie ? Raz - katalogowo/papierowo , dwa

> organoleptycznie - nurkujac pod maske mozna to rozpoznac ?

to proste , dopiero 2.0 jtdm ma F40;

ale , M32 od 2008r ma ''podobno'' lepszej jakości łożyska ;

wcześniej - przed GM , fiat w jtd16v stosował skrzynie getrag , bardzo trwałe ;

w skrócie jeżeli masz wsteczny wbijany przy jedynce to masz oplowską skrzynię , jeżeli przy 5\6 biegu to niemiecki getrag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o fiaty, w ktorych wystepowal silnik 1.9 Multi Jet - nazwany przeze mnie JTD.

Multijet to oznaczenie pewnego typu zasilania w silnikach z rodziny JTD. Pierwsze Multijety pojawiły się gdzieś około roku 2004-2005, Multipla, Stilo, Doblo, w końcówce produkcji Punto II FL, ale u nas najpopularniejsze multijety w tym nadwoziu to jednostki 1,3. Były jeszcze w Punto II FL silniki 1,9 Multijet 101 KM, ale tego jak na lekarstwo.

Silnik 1,9 16v 150 to trwała jednostka, ale nie bez wad. Największe wady:

- Dupiaty EGR w zasadzie popsuty fabrycznie

- Kalpy wirowe w kolektorze ssącym

- Pojawiające się przypadki rozruchu z niebieskim dymem bez wyraźnej przyczyny (ja akurat w Cromie tak miałem, ale bardzo dużo takich przypadków występuje w Vectrze C i pochodnych)

- Głośna praca turbiny, częste pękanie kolektora wydechowego zintegrowanego w tych silnikach z turbiną.

Silnik oszczędny i dobry pod modyfikacje.

Moja Cromka po sofcie na ponad 190 KM w trasie spalała okolice 5 l/100, średnio w mieszanym mieściłem się praktycznie zawsze poniżej 7 l/100 ON. V-max licznikowe to ponad 230 km/h

Nie mniej jednak nie jest to silnik bezproblemowy i potrafi być kosztowny w serwisowaniu. Turbo firmy Garret dobre i wytrzymałe, ale problematyczne w regeneracji. Wtryski nie tak odporne jak w pierwszych JTD, drogie sprzęgło z dumasą i wysprzęglikiem.

Jeśli miałbym kupić taki nowy wózek lub z pewnym niskim przebiegiem to owszem, jesli używkę z niewiadomym pochodzeniem - zastanowił bym się kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o fiaty, w ktorych wystepowal silnik 1.9 Multi Jet - nazwany przeze mnie JTD.

Pierwsze Multijety:

- Multipla od 2004 r

- Stilo od chyba 2005

- Doblo

- Punto II FL

Silniki takie same jak 1,9 JTD ze zmienionymi wtryskami i ich sterowaniem, większość podzespołów zbieżna z JTD 115 KM. Moce od 120 KM , w przypadku 1,3 od chyba 75 do 90

Później cała gama fiata przeszła na Multijety więc wszystkie Nova Bravo mają Mjtd, Grande Punto, Qubo, Doblo, Croma itp itd.

Do rocznika coś około 2004 nie znajdziesz Multijeta tylko zwykłe jtd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbo firmy Garret dobre i wytrzymałe, ale problematyczne w regeneracji.

Garret tak na prawde nie przewiduje regeneracji turbin z VNT i nie oferuje czesci zamiennych. Tak wiec wszystkie naprawy oferowane przez rozne firmy sa pewnie na chinskich podzespolach tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.