Skocz do zawartości

pytanie o slawetne 2.0TDI...


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

> Że też jeszcze nikt się nie skumał, że każda z tych krótkich serii to zwykłe serie testowe na żywym

> organizmie. Wszyscy potrafią przez lata klepać jeden motor a ci ciągle coś testują

Nawet radia mieli alpha, beta, gama wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwłaszcza że 170KM weszły w 2007 roku

czym się różni gołąb od zwłaszczy?

gołąb siada na oknie, a zwłaszcza na parapecie biglaugh.gif

popatrz, ci anglicy nie wiedza, ze nie moga miec tych samochodów... icon_eek.gif

http://www.ebay.co.uk/itm/2006-VOLKSWAGE...d717&_uhb=1

http://www.ebay.co.uk/itm/2006-VOLKSWAGE...8230&_uhb=1

screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wyobraź sobie, że niespełna tydzień temu w mojego Kolegi 407ce z 1.6HDI rozleciał się rozrząd i

> narobił bardzo dużego spustoszenia...

Pisałem o naprawach, które wynikają ze zużycia, a nie zaniedbań lub wypadków losowych.

Uszkodzenie rozrządu zdarza się bardzo rzadko.

A i wtedy wymiana całego silnika bez osprzętu nie jest horrendalnie droga.

http://allegro.pl/silnik-1-6-hdi-9h06-11r-peugeot-citroen-ford-nowy-i2934625319.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moj znajomy właśnie sie buja z silnikiem 2.0TDI CR170KM, który ma zamontowany w passacie z 2006

> roku - w silniku przy przebiegu 130tys km padła pompa oleju w wyniku czego silnik uległ

> zatarciu...

> za pierwsza naprawe zaplacil 800 funtow, ale czegos mu nie dokończyli, dlatego teraz samochod

> siedzi u innego mechanika, ktory za dokończenie zawolal sobie 700 funtów

> generalnie zadowolony nie jest

To i tak duzo przejechal wink.gif.

Razem z kolega w 2009r kupilismy A4 MY07 z tym silnikiem, w ASO w Berlinie. Auto pewne, w super stanie z przebiegiem 60kkm.

Mimo, iz mowilem mu, zeby zainteresowal sie i sprawdzil naped pompy - nie zrobilem tego i kilka miesiecy pozniej posypalo sie. Mial szczescie ze na wolnych obrotach i bez uszkodzen silnika. W serwisie w misce znalezli kolka zebate icon_eek.gif, za kilka tys wymieniono tzw zestaw naprawczy pompy - poodbno std sprawa. potem juz poszlo 2 x wtryski, jakas elektonika mu padla, cos wspominal o jakims rozdzielaczu hmm.gif.

Genelanie w ciagu kilka lat zrobil kilkadziesiąt kkm a koszty wygenorwal spore - szczegolnie wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolewa się co 120 tys km ze 2-3 litry.

Albo co 40- 50 tyś. Koleżanka w Pugu tak miała. W ASO powiedzieli że to wina jazdy miejskiej i tego że nie tankuje do pełna. hmm.gif O ile rozumiem że jazda miejska może przyśpieszyć zużycie płynu to co ma do tego tankowanie do pełna? screwy.gif Tankując na Neste troche ciężko tak zrobić, chyba że sie reszte co nie wejdzie do baku wleje do jakiegoś kanistra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu kiedy tankujesz do on dolewa dawkę płynu EOLYS - zawsze taką samą niezależnie, czy wlałeś mu od 0 do pełnego baku czy np 15 litrów. (nie dolewa jesli tankowales poniżej bodajże 10l). więc jesli jestes "oszczędny' i tankujesz zawsze za np 70zł to siłą rzeczy więcej płynu zużyjesz na 20kkm niż jakbys lał zawsze do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co ma do tego tankowanie do pełna? Tankując na Neste troche ciężko tak zrobić, chyba że

> sie reszte co nie wejdzie do baku wleje do jakiegoś kanistra

Ale zawsze można zapłacić kartą i tą różnicę za paliwo, co zostało w dystrybutorze zwracają z powrotem na konto confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po prostu kiedy tankujesz do on dolewa dawkę płynu EOLYS - zawsze taką samą niezależnie, czy wlałeś

> mu od 0 do pełnego baku czy np 15 litrów. (nie dolewa jesli tankowales poniżej bodajże 10l).

> więc jesli jestes "oszczędny' i tankujesz zawsze za np 70zł to siłą rzeczy więcej płynu

> zużyjesz na 20kkm niż jakbys lał zawsze do pełna.

Francuzi jak zawsze zastosowali swoje żabojadzkie myślenie, zamiast pójść po najprostszej linii oporu i skonstruować system, aby zawartość paliwa brana pod uwagę do dodawania dodatku mierzona była pływakiem w zbiorniku a nie otwarciem korka paliwa zlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Francuzi jak zawsze zastosowali swoje żabojadzkie myślenie, zamiast pójść po najprostszej linii

> oporu i skonstruować system, aby zawartość paliwa brana pod uwagę do dodawania dodatku

> mierzona była pływakiem w zbiorniku a nie otwarciem korka paliwa

teoretycznie jest mierzona ilosc wlanych litrów i odmierzana ilosc odpowiednia czynnika. praktycznie jest tak jak pisaliśmy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie. A co powiecie o 1.9, 101KM? (Octavia 2008).

Mam do czynienia tylko z 1.9 TDI BXE. Reszta z tych silników w octavii chyba też miała po 105 KM, ale nie wiem czym się różniły.

Awarii w tym nigdy nie było. Jedna octavia ma 250 kkm i jeździ bez problemu na oryginalnym turbo, trochę zaczyna puszczać niebiesko-czarnego dyma plus lekkie falowanie obrotów/ Mechanik coś wspominał o jakichś wahaniach wartości na pompkach, ale nie wnikałem.

Wymieniliśmy tylko kompletne sprzęgło. Reszta ma po 55-90 kkm więc jeszcze nic nowego nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo co 40- 50 tyś. Koleżanka w Pugu tak miała. W ASO powiedzieli że to wina jazdy miejskiej i

> tego że nie tankuje do pełna. O ile rozumiem że jazda miejska może przyśpieszyć zużycie płynu

> to co ma do tego tankowanie do pełna? Tankując na Neste troche ciężko tak zrobić, chyba że

> sie reszte co nie wejdzie do baku wleje do jakiegoś kanistra

Oprócz tego, co pisali koledzy, uświadom koleżankę, że za jakieś 20 tyś km będzie miała przepełniony FAP. FAP zapełnia się tlenkiem ceru z płynu ELYOS, więc jak jej tyle tego płynu dawkuje, to dużo trafia też do filtra, gdzie zostaje.

Powiedz jej też, że jak w ASo bedą ją naciągać na wymianę za kilka klocków, to niech albo weźmie opcję filtra regenerowanego za 1000 zł albo da jakiemuś kumatemu mechanikowi do wymycia karcherem i zaprogramowania wymiany w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tankując na Neste troche ciężko tak zrobić, chyba że

> sie reszte co nie wejdzie do baku wleje do jakiegoś kanistra

Hmmm zawsze tankuje na Neste do pelna...

Ustawiasz limit 500 i lejesz az do odbiciaok.gif

W czym masz problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to nie jest tak ze placisz z gory? ja 3 tygodnie temu na neste w lodzi (zgierska) placilem karta

> to kase mi pobralo "z gory"

Może to zależeć od terminala.

Ja tankuję na bezobsługowym statoil 1-2-3 i piszę wprowadzam maksymalną kwotę do ściągnięcia z karty.

A ściąga mi tyle, na ile jest rachunek.

Wygląda na to, że transakcja jest generowana dopiero po zakończeniu tankowania a dane karty i PIN są wcześniej tylko weryfikowane i zapamiętane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to nie jest tak ze placisz z gory? ja 3 tygodnie temu na neste w lodzi (zgierska) placilem karta

> to kase mi pobralo "z gory"

"Z góry" jest blokowana cała kwota na koncie. Potem idzie (po kilku dniach) właściwa kwota za jaka nalałeś i reszta jest odblokowana na koncie. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stare dobre tdi to na VP było

I właśnie mam takie, 320 tyś turbina i dwumasa wymieniane były, no ale przebieg. Dalej jeździ na syntetyku. Toporne auto, bo to Octavia I, ale mało pali, tanie w utrzymaniu i jakoś tak mam ochotę na coś nowego, ale wiem że takiego taniego w utrzymaniu i trwałego auta nie sposób kupić w nowych.

Aczkolwiek przymierzam się do Superba kombi 2.0 tdi 4x4 z dsg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.