Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Pacjent: Renault Trafic po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete. zbieznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo z geometri takie wyniki: Koła przednie: L / P Nierowoleglosc osi: +0°01' zbieznosc calkowita: -0°08' zbieznosc polowkowa: -0°04' / -0°04' pochylenie kola: -0°37 / -0°32' kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06' kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05' kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33' roznica kata skretu: ## max kat skretu w lewo: ## max kat skretu w prawo: ## Kola tylne - n ie mierzono macie jakies pomysly co jest zle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Opony w porządku? Zamień przód z tyłem. CO do innych przyczyn - coś zostało skrzywione w zawieszeniu. Teraz albo mechanik ustawi na czuja, by nie ściągało, albo wymieni co trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Opony oczywiście wymienione? Sprawdź zwrotnicę, teraz stosuje się takie materiały że się gną... i KPK leci. Ale z pomiarów wynika że jest raczej OK z KPK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Opony w porządku? > Zamień przód z tyłem. "zbierznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo" > CO do innych przyczyn - coś zostało skrzywione w zawieszeniu. > Teraz albo mechanik ustawi na czuja, by nie ściągało, albo wymieni co trzeba. tylko co? mechanik chce robic jaka na amorku i przestawiac kat pochylenia prawego kola o 0°30' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Teraz albo mechanik ustawi na czuja, by nie ściągało, albo wymieni co trzeba. U mnie w Lanosie po wymianie sworzni wahaczy albo ściągał w prawo, albo kiera była prosto. Mechanicy wymieniali sworznie, zamieniali miejscami, ustawiali zbieżność, potem zwracali za ustawianą w innych warsztatach . W końcu sam ustawiłem to na kawałku płaskiego placyku przy pomocy miary zwijanej i dwóch kawałków profila aluminiowego. Kierownicę mam prosto, auto idzie jak po sznurku, opony jak nowe równo się ścierają. Szkoda tylko wydanych pieniędzy i czasu. A te wszystkie maszynki do ustawiania geometrii to im bardziej skomplikowane, tym głębiej niech sobie wsadzą! Takie jest moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Pacjent: Renault Trafic > po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo > sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete. > zbierznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyly i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo > z geometri takie wyniki: > Koła przednie: L / P > Nierowoleglosc osi: +0°01' > zbierznosc calkowita: -0°08' > zbierznosc polowkowa: -0°04' / -0°04' > pochylenie kola: -0°37 / -0°32' > kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06' > kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05' > kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33' > roznica kata skretu: ## > max kat skretu w lewo: ## > max kat skretu w prawo: ## > Kola tylne - n ie mierzono > macie jakies pomysly co jest zle? Brakuje mi czy zależność osi kół jest w idealnie w połowie względem osi pojazdu. tzn czy koła tylne i przednie są w tej samej odległości od osi pojazdu .Czasami jest tak że zbieżność jest, równoległość osi jest a nie ma prostopadłości między osią pojazdu a osią kół p/t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Brakuje mi czy zależność osi kół jest w idealnie w połowie względem osi pojazdu. tzn czy koła tylne > i przednie są w tej samej odległości od osi pojazdu .Czasami jest tak że zbieżność jest, > równoległość osi jest a nie ma prostopadłości między osią pojazdu a osią kół p/t a jak niby to zmierzyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 a jak z geometrią bo zbieżność może być ok, a jedno z kół może być pochylone wskutek np. krzywego amortyzatora, przesunięcia mocowania wahacza itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Pacjent: Renault Trafic > po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo > sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete. > zbieznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo > kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06' > kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05' Tu jest za duża różnica. Jeżeli wpadłeś w dziurę i kierownica uciekła, to najprawdopodobniej uszkodziłeś zwrotnicę lub przegięło sworzeń. Od samej zbieżności nie ściąga auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Tu jest za duża różnica. Jeżeli wpadłeś w dziurę i kierownica uciekła, to najprawdopodobniej > uszkodziłeś zwrotnicę lub przegięło sworzeń. Od samej zbieżności nie ściąga auta. zwrotnice? a jak to udowodnic? - sworzen - znaczy to co jest do wahacza przykrecone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > a jak z geometrią bo zbieżność może być ok, a jedno z kół może być pochylone wskutek np. krzywego > amortyzatora, przesunięcia mocowania wahacza itp. no pochylenie kola jest przeciez zmierzone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > a jak niby to zmierzyc? Ja w Tranzystorku byłem na geometri "ileśtam-D" i wyszło . Po regenerancji tylnych resorów , belka była źle przykręcona (FWD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Luz gdzieś na zawieszeniu, który ujawnia się pod obciążeniem dynamicznym. Dlatego podczas ustawiania, które jest statyczne go nie widać. Może to być np. pęknięcie jakiegoś mocowania wahacza itp. Skoro ściąga w prawo to znaczy, że prawe koło w czasie jazdy robi się bardziej rozbieżne. Teraz mógłbyś sprawdzić czy podczas przyspieszania także ściąga czy tylko na luzie (lub przy stałej prędkości) albo przy hamowaniu silnikiem? To mogłoby dać wstępną odpowiedź, w której płaszczyźnie szukać luzu? No chyba, że coś się stało z zaciskiem i klocek nie odbija? Piasta się nie grzeje? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Luz gdzieś na zawieszeniu, który ujawnia się pod obciążeniem dynamicznym. Dlatego podczas > ustawiania, które jest statyczne go nie widać. > Może to być np. pęknięcie jakiegoś mocowania wahacza itp. > Skoro ściąga w prawo to znaczy, że prawe koło w czasie jazdy robi się bardziej rozbieżne. > Teraz mógłbyś sprawdzić czy podczas przyspieszania także ściąga czy tylko na luzie (lub przy stałej > prędkości) albo przy hamowaniu silnikiem? To mogłoby dać wstępną odpowiedź, w której > płaszczyźnie szukać luzu? nie ma znacznia w zasadzie czy na luzie czy sie przyspiesza czy hamuje... > No chyba, że coś się stało z zaciskiem i klocek nie odbija? Piasta się nie grzeje? > Pozdrawiam. obydwa kola tak samo sie obracaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > zwrotnice? a jak to udowodnic? - sworzen - znaczy to co jest do wahacza przykrecone? Jedyne wyjście to wymienić na nowe (ewentualnie używaną zwrotnicę). Sprawdzić jeszcze dokładnie całe mocowanie wahacza. Największy wpływ na ściąganie ma kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia koła. Ten drugi masz dobry. Możesz też zmierzyć odległość od osi piasty do krawędzi błotnika w poziomie i porównać obie strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Jedyne wyjście to wymienić na nowe (ewentualnie używaną zwrotnicę). Sprawdzić jeszcze dokładnie > całe mocowanie wahacza. Największy wpływ na ściąganie ma kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i > kąt pochylenia koła. Ten drugi masz dobry. Możesz też zmierzyć odległość od osi piasty do > krawędzi błotnika w poziomie i porównać obie strony. no kat wyprzedzenia ma 3 wartosci fabryczne 2°57', 3°12' i 3°28 (max roznica 1°) w zaleznosci od wysokosci nadwozia za to kat pochylenia sworznia ma trzy wartosci 11°33, 11°49 i 12°04' (max roznica 1°) - i tu wydaje sie problem jest bo sa inne wartosci - problem jest taki ze zadna z tych wartosci nie jest regulowalna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Walczyłem kiedyś z czymś takim dopóki nie natrafiłem na diagnostę, który ROZUMIE co robi. Otóż zwykle maszyneria zakłada, że wysokość samochodu z każdej strony jest taka sama. Tzn., że jak zmierzysz od podłoża do nadkola, to jest tyle samo. A on mi pokazał, na przykładzie jakiegoś Mercedesa chyba, z regulowanym prześwitem, że w takim przypadku wprowadzał do swojej maszynerii wysokość którą musiał sam zmierzyć, bo ten system regulacji prześwitu nie zawsze ustawi idealnie. I pokazał mi, jakie są cyrki, jeśli poda złe dane. Po czym podszedł do mojego auta, zmierzył z przodu obie strony... okazało się, że sprężyna od strony kierowcy jest bardziej zużyta, przez co jesli ustawi na pustym samochodzie jest super, a jak już kierowca wsiądzie to parametry się rozjeżdżają bo ta strona za bardzo siada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > nie ma znacznia w zasadzie czy na luzie czy sie przyspiesza czy hamuje... Czyli trzeba szukać w osi pionowej. Amortyzator, sprężyna, poduszka itd. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Czyli trzeba szukać w osi pionowej. Amortyzator, sprężyna, poduszka itd. > Pozdrawiam. auto stoi rowno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Walczyłem kiedyś z czymś takim dopóki nie natrafiłem na diagnostę, który ROZUMIE co robi. Otóż > zwykle maszyneria zakłada, że wysokość samochodu z każdej strony jest taka sama. Tzn., że jak > zmierzysz od podłoża do nadkola, to jest tyle samo. A on mi pokazał, na przykładzie jakiegoś > Mercedesa chyba, z regulowanym prześwitem, że w takim przypadku wprowadzał do swojej > maszynerii wysokość którą musiał sam zmierzyć, bo ten system regulacji prześwitu nie zawsze > ustawi idealnie. I pokazał mi, jakie są cyrki, jeśli poda złe dane. Po czym podszedł do mojego > auta, zmierzył z przodu obie strony... okazało się, że sprężyna od strony kierowcy jest > bardziej zużyta, przez co jesli ustawi na pustym samochodzie jest super, a jak już kierowca > wsiądzie to parametry się rozjeżdżają bo ta strona za bardzo siada nie ma znaczenie czy auto jest obciazone czy nie, pozatym ma prawie 1100kg ladownosci wiec 70kg nie powinno na nim jakiegokolwiek wrazenia robic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06' > kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05' > kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33' troche jest roznicy, nie było podane jaka jest tolerancja? tam jest wahacz stalowy czy żeliwny? tylna osia przyładowałes tak samo w ta dziure? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 ... > tylna osia przyładowałes tak samo w ta dziure? Właśnie... tył tez może być skoszony i będzie znosić. Był pełny pomiar geometrii czy tylko pomiar przodu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo > sciagac w prawo U brata po "zaliczeniu" porządnej wyrwy też tak było. Bujał się długo, aż się okazało że skrzywił mu się amortyzator. Po wymianie było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > ... > Właśnie... tył tez może być skoszony i będzie znosić. > Był pełny pomiar geometrii czy tylko pomiar przodu? > Pozdrawiam. tylko pomiar przodu bo pan z polecanego przez was na forum warsztatu nie widzi potrzeby pomiaru tylu... jutro chyba pojade 50km tam gdzie zawsze ustawialem, bo przynajmniej im sie chce i robia do skutku w tej samej cenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > U brata po "zaliczeniu" porządnej wyrwy też tak było. Bujał się długo, aż się okazało że skrzywił > mu się amortyzator. Po wymianie było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Pacjent: Renault Trafic > po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl kupisz se nowy trafikiem po poligonie jeździsz ? , auto zaczelo > sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete. opona wytrzymała ? zobaczymy za jakiś czas > zbieznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo > z geometri takie wyniki: > Koła przednie: L / P > Nierowoleglosc osi: +0°01' > zbieznosc calkowita: -0°08' > zbieznosc polowkowa: -0°04' / -0°04' > pochylenie kola: -0°37 / -0°32' > kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06' > kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05' > kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33' > roznica kata skretu: ## > max kat skretu w lewo: ## > max kat skretu w prawo: ## > Kola tylne - n ie mierzono > macie jakies pomysly co jest zle? cały opis i kąty sworznia wskazują na zgięcie amora. dostał ciut do tyłu ( mniejszy kąt wyprzedzenia sworznia) i do środka (mniejszy kąt pochylenia).Można pokusić się o test amorów na shoktesterze. kiera uciekła w prawo, obstawiam że dążki kierownicze są za wahaczem ?( gdyby były przed to powinna uciec w lewo). taką opinię wystawiło 2 diagnostów ( jeden drugiego nie słyszał). wersja z tylem też jest możliwa. ciekawe czy za jakis czas nie odezwie się łożysko po uderzeniu. ciężarek z koła nie spadł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > kupisz se nowy nie w tym roku > trafikiem po poligonie jeździsz ? nie, po drogach w lodzi > , auto zaczelo > opona wytrzymała ? zobaczymy za jakiś czas wytrzymala bo bylo w nia dmuchniete 3.2 > cały opis i kąty sworznia wskazują na zgięcie amora. dostał ciut do tyłu ( mniejszy kąt > wyprzedzenia sworznia) i do środka (mniejszy kąt pochylenia).Można pokusić się o test amorów > na shoktesterze. a co to da ten test? > kiera uciekła w prawo, obstawiam że dążki kierownicze są za wahaczem ?( > gdyby były przed to powinna uciec w lewo). taką opinię wystawiło 2 diagnostów ( jeden drugiego > nie słyszał). wersja z tylem też jest możliwa. ciekawe czy za jakis czas nie odezwie się > łożysko po uderzeniu. ciężarek z koła nie spadł? tak, sa za, nie spadl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > a co to da ten test? siła tłumienia (mniej istotna) i skok tłumienia ( bardziej istotne) to, czy amor krzywy zobaczy się dopiero po wymontowaniu go, choć nie jest to duże skrzywienie ( o ile jest ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > tylko pomiar przodu bo pan z polecanego przez was na forum warsztatu nie widzi potrzeby pomiaru > tylu... Antek , nie na darmo w 'lepszych " sprzętach geometrie kol zaczyna się od pomiaru tyłu w twoim przypadku jest to podstawą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > siła tłumienia (mniej istotna) i skok tłumienia ( bardziej istotne) > to, czy amor krzywy zobaczy się dopiero po wymontowaniu go, choć nie jest to duże skrzywienie ( o > ile jest ). zeby bylo widac skrzywienie amora to busial by byc fest skrzywiony, a jak to jest o mare mm to wymontowanie nic nie da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > zeby bylo widac skrzywienie amora to busial by byc fest skrzywiony, a jak to jest o mare mm to > wymontowanie nic nie da... Racja zresztą krzywi się najczęściej w sposób który byłby widoczny na pochyleniu a nie osi sworznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.