Skocz do zawartości

zbieznosc ustawiona - auto dalej sciaga w prawo...


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Renault Trafic

po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete.

zbieznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo

z geometri takie wyniki:

Koła przednie: L / P

Nierowoleglosc osi: +0°01'

zbieznosc calkowita: -0°08'

zbieznosc polowkowa: -0°04' / -0°04'

pochylenie kola: -0°37 / -0°32'

kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06'

kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05'

kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33'

roznica kata skretu: ##

max kat skretu w lewo: ##

max kat skretu w prawo: ##

Kola tylne - n ie mierzono

macie jakies pomysly co jest zle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony w porządku?

Zamień przód z tyłem.

CO do innych przyczyn - coś zostało skrzywione w zawieszeniu.

Teraz albo mechanik ustawi na czuja, by nie ściągało, albo wymieni co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony w porządku?

> Zamień przód z tyłem.

"zbierznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo"

> CO do innych przyczyn - coś zostało skrzywione w zawieszeniu.

> Teraz albo mechanik ustawi na czuja, by nie ściągało, albo wymieni co trzeba.

tylko co? mechanik chce robic jaka na amorku i przestawiac kat pochylenia prawego kola o 0°30'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz albo mechanik ustawi na czuja, by nie ściągało, albo wymieni co trzeba.

U mnie w Lanosie po wymianie sworzni wahaczy albo ściągał w prawo, albo kiera była prosto. Mechanicy wymieniali sworznie, zamieniali miejscami, ustawiali zbieżność, potem zwracali za ustawianą w innych warsztatach facepalm%5B1%5D.gif. W końcu sam ustawiłem to na kawałku płaskiego placyku przy pomocy miary zwijanej i dwóch kawałków profila aluminiowego. Kierownicę mam prosto, auto idzie jak po sznurku, opony jak nowe równo się ścierają. Szkoda tylko wydanych pieniędzy i czasu. A te wszystkie maszynki do ustawiania geometrii to im bardziej skomplikowane, tym głębiej niech sobie wsadzą! Takie jest moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Renault Trafic

> po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo

> sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete.

> zbierznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyly i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo

> z geometri takie wyniki:

> Koła przednie: L / P

> Nierowoleglosc osi: +0°01'

> zbierznosc calkowita: -0°08'

> zbierznosc polowkowa: -0°04' / -0°04'

> pochylenie kola: -0°37 / -0°32'

> kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06'

> kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05'

> kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33'

> roznica kata skretu: ##

> max kat skretu w lewo: ##

> max kat skretu w prawo: ##

> Kola tylne - n ie mierzono

> macie jakies pomysly co jest zle?

Brakuje mi czy zależność osi kół jest w idealnie w połowie względem osi pojazdu. tzn czy koła tylne i przednie są w tej samej odległości od osi pojazdu .Czasami jest tak że zbieżność jest, równoległość osi jest a nie ma prostopadłości między osią pojazdu a osią kół p/t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brakuje mi czy zależność osi kół jest w idealnie w połowie względem osi pojazdu. tzn czy koła tylne

> i przednie są w tej samej odległości od osi pojazdu .Czasami jest tak że zbieżność jest,

> równoległość osi jest a nie ma prostopadłości między osią pojazdu a osią kół p/t

a jak niby to zmierzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Renault Trafic

> po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo

> sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete.

> zbieznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo

> kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06'

> kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05'

Tu jest za duża różnica. Jeżeli wpadłeś w dziurę i kierownica uciekła, to najprawdopodobniej uszkodziłeś zwrotnicę lub przegięło sworzeń. Od samej zbieżności nie ściąga auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jest za duża różnica. Jeżeli wpadłeś w dziurę i kierownica uciekła, to najprawdopodobniej

> uszkodziłeś zwrotnicę lub przegięło sworzeń. Od samej zbieżności nie ściąga auta.

zwrotnice? a jak to udowodnic? - sworzen - znaczy to co jest do wahacza przykrecone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz gdzieś na zawieszeniu, który ujawnia się pod obciążeniem dynamicznym. Dlatego podczas ustawiania, które jest statyczne go nie widać.

Może to być np. pęknięcie jakiegoś mocowania wahacza itp.

Skoro ściąga w prawo to znaczy, że prawe koło w czasie jazdy robi się bardziej rozbieżne.

Teraz mógłbyś sprawdzić czy podczas przyspieszania także ściąga czy tylko na luzie (lub przy stałej prędkości) albo przy hamowaniu silnikiem? To mogłoby dać wstępną odpowiedź, w której płaszczyźnie szukać luzu?

No chyba, że coś się stało z zaciskiem i klocek nie odbija? Piasta się nie grzeje?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luz gdzieś na zawieszeniu, który ujawnia się pod obciążeniem dynamicznym. Dlatego podczas

> ustawiania, które jest statyczne go nie widać.

> Może to być np. pęknięcie jakiegoś mocowania wahacza itp.

> Skoro ściąga w prawo to znaczy, że prawe koło w czasie jazdy robi się bardziej rozbieżne.

> Teraz mógłbyś sprawdzić czy podczas przyspieszania także ściąga czy tylko na luzie (lub przy stałej

> prędkości) albo przy hamowaniu silnikiem? To mogłoby dać wstępną odpowiedź, w której

> płaszczyźnie szukać luzu?

nie ma znacznia w zasadzie czy na luzie czy sie przyspiesza czy hamuje...

> No chyba, że coś się stało z zaciskiem i klocek nie odbija? Piasta się nie grzeje?

> Pozdrawiam.

obydwa kola tak samo sie obracaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwrotnice? a jak to udowodnic? - sworzen - znaczy to co jest do wahacza przykrecone?

Jedyne wyjście to wymienić na nowe (ewentualnie używaną zwrotnicę). Sprawdzić jeszcze dokładnie całe mocowanie wahacza. Największy wpływ na ściąganie ma kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia koła. Ten drugi masz dobry. Możesz też zmierzyć odległość od osi piasty do krawędzi błotnika w poziomie i porównać obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyne wyjście to wymienić na nowe (ewentualnie używaną zwrotnicę). Sprawdzić jeszcze dokładnie

> całe mocowanie wahacza. Największy wpływ na ściąganie ma kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i

> kąt pochylenia koła. Ten drugi masz dobry. Możesz też zmierzyć odległość od osi piasty do

> krawędzi błotnika w poziomie i porównać obie strony.

no kat wyprzedzenia ma 3 wartosci fabryczne 2°57', 3°12' i 3°28 (max roznica 1°) w zaleznosci od wysokosci nadwozia

za to kat pochylenia sworznia ma trzy wartosci 11°33, 11°49 i 12°04' (max roznica 1°) - i tu wydaje sie problem jest bo sa inne wartosci - problem jest taki ze zadna z tych wartosci nie jest regulowalna... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem kiedyś z czymś takim dopóki nie natrafiłem na diagnostę, który ROZUMIE co robi. Otóż zwykle maszyneria zakłada, że wysokość samochodu z każdej strony jest taka sama. Tzn., że jak zmierzysz od podłoża do nadkola, to jest tyle samo. A on mi pokazał, na przykładzie jakiegoś Mercedesa chyba, z regulowanym prześwitem, że w takim przypadku wprowadzał do swojej maszynerii wysokość którą musiał sam zmierzyć, bo ten system regulacji prześwitu nie zawsze ustawi idealnie. I pokazał mi, jakie są cyrki, jeśli poda złe dane. Po czym podszedł do mojego auta, zmierzył z przodu obie strony... okazało się, że sprężyna od strony kierowcy jest bardziej zużyta, przez co jesli ustawi na pustym samochodzie jest super, a jak już kierowca wsiądzie to parametry się rozjeżdżają bo ta strona za bardzo siada spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Walczyłem kiedyś z czymś takim dopóki nie natrafiłem na diagnostę, który ROZUMIE co robi. Otóż

> zwykle maszyneria zakłada, że wysokość samochodu z każdej strony jest taka sama. Tzn., że jak

> zmierzysz od podłoża do nadkola, to jest tyle samo. A on mi pokazał, na przykładzie jakiegoś

> Mercedesa chyba, z regulowanym prześwitem, że w takim przypadku wprowadzał do swojej

> maszynerii wysokość którą musiał sam zmierzyć, bo ten system regulacji prześwitu nie zawsze

> ustawi idealnie. I pokazał mi, jakie są cyrki, jeśli poda złe dane. Po czym podszedł do mojego

> auta, zmierzył z przodu obie strony... okazało się, że sprężyna od strony kierowcy jest

> bardziej zużyta, przez co jesli ustawi na pustym samochodzie jest super, a jak już kierowca

> wsiądzie to parametry się rozjeżdżają bo ta strona za bardzo siada

nie ma znaczenie czy auto jest obciazone czy nie, pozatym ma prawie 1100kg ladownosci wiec 70kg nie powinno na nim jakiegokolwiek wrazenia robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06'

> kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05'

> kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33'

troche jest roznicy, nie było podane jaka jest tolerancja?

tam jest wahacz stalowy czy żeliwny?

tylna osia przyładowałes tak samo w ta dziure?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl, auto zaczelo

> sciagac w prawo

U brata po "zaliczeniu" porządnej wyrwy też tak było. Bujał się długo, aż się okazało że skrzywił mu się amortyzator. Po wymianie było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Właśnie... tył tez może być skoszony i będzie znosić.

> Był pełny pomiar geometrii czy tylko pomiar przodu?

> Pozdrawiam.

tylko pomiar przodu bo pan z polecanego przez was na forum warsztatu nie widzi potrzeby pomiaru tylu... sick.gif

jutro chyba pojade 50km tam gdzie zawsze ustawialem, bo przynajmniej im sie chce i robia do skutku w tej samej cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Renault Trafic

> po wjechaniu w dziure przestawila sie kierownica, kolpak wyskoczyl i gdzies uciekl

kupisz se nowy cool.gif

trafikiem po poligonie jeździsz ? grinser006.gif

, auto zaczelo

> sciagac w prawo, felga cala bo w oponki bylo sporo dmuchniete.

opona wytrzymała ? zobaczymy za jakiś czas

> zbieznosc ustawiona, kola zamieniane przod tyl i lewo prawo ale auto dalej sciaga w prawo

> z geometri takie wyniki:

> Koła przednie: L / P

> Nierowoleglosc osi: +0°01'

> zbieznosc calkowita: -0°08'

> zbieznosc polowkowa: -0°04' / -0°04'

> pochylenie kola: -0°37 / -0°32'

> kąt wyprzedzenia sworznia: +2°27 / +2°06'

> kat pochylenia sworznia: +12°22'/ +11°05'

> kat sumaryczny: +11°45' / + 10°33'

> roznica kata skretu: ##

> max kat skretu w lewo: ##

> max kat skretu w prawo: ##

> Kola tylne - n ie mierzono

> macie jakies pomysly co jest zle?

cały opis i kąty sworznia wskazują na zgięcie amora. dostał ciut do tyłu ( mniejszy kąt wyprzedzenia sworznia) i do środka (mniejszy kąt pochylenia).Można pokusić się o test amorów na shoktesterze. kiera uciekła w prawo, obstawiam że dążki kierownicze są za wahaczem ?( gdyby były przed to powinna uciec w lewo). taką opinię wystawiło 2 diagnostów ( jeden drugiego nie słyszał). wersja z tylem też jest możliwa. ciekawe czy za jakis czas nie odezwie się łożysko po uderzeniu. ciężarek z koła nie spadł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupisz se nowy

nie w tym roku

> trafikiem po poligonie jeździsz ?

nie, po drogach w lodzi

> , auto zaczelo

> opona wytrzymała ? zobaczymy za jakiś czas

wytrzymala bo bylo w nia dmuchniete 3.2

> cały opis i kąty sworznia wskazują na zgięcie amora. dostał ciut do tyłu ( mniejszy kąt

> wyprzedzenia sworznia) i do środka (mniejszy kąt pochylenia).Można pokusić się o test amorów

> na shoktesterze.

a co to da ten test?

> kiera uciekła w prawo, obstawiam że dążki kierownicze są za wahaczem ?(

> gdyby były przed to powinna uciec w lewo). taką opinię wystawiło 2 diagnostów ( jeden drugiego

> nie słyszał). wersja z tylem też jest możliwa. ciekawe czy za jakis czas nie odezwie się

> łożysko po uderzeniu. ciężarek z koła nie spadł?

tak, sa za, nie spadl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to da ten test?

siła tłumienia (mniej istotna) i skok tłumienia ( bardziej istotne)

to, czy amor krzywy zobaczy się dopiero po wymontowaniu go, choć nie jest to duże skrzywienie ( o ile jest ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siła tłumienia (mniej istotna) i skok tłumienia ( bardziej istotne)

> to, czy amor krzywy zobaczy się dopiero po wymontowaniu go, choć nie jest to duże skrzywienie ( o

> ile jest ).

zeby bylo widac skrzywienie amora to busial by byc fest skrzywiony, a jak to jest o mare mm to wymontowanie nic nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.